Nuuska- ja tupakkaketju

  • 2 288 345
  • 4 078

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Se joka kaipaa stydyä mutta hyvää kamaa voi kokeilla Thunderin irtonuuskia. Tuli ihan eufoorinen olo kun avasi normi Thunderon; tuoksu ja maku melkein kuin Strengbergin punaisessa. Ai että !! Ja Thunderin Frosted tuo mintun hyvät vibat. Samaa tunnetta kun muinoin lukiossa tiputettin minttuöljyä Strenkkuun, jebaaa ! Odens extremet maistuvat niin skeidalle että niitä en suosittele kenellekkään, vaikka ne markkinoiden vahvimpia ovat. Nikotiinipitoisuus näissä noin 21 mg/g. Thundereissa 16mg/g, Skruf stark 12 mg/g ja normi Ettanit,Genet ym 8 mg/g.
Nämä ovat aina niitä makuasioita. Thunderin pussit ovat taas aika kuraa omasta mielestäni(vaikka toki puhuitkin irtona), joskus erehdyin ostamaan huvin vuoksi sellaisen ison Thunder kiekon, jossa tuli sitten normikokoisia kiekkoja eri makuisina. Ei sieltä kyllä mikään oikein ajanut asiaansa. Varsinkin vadelma oli sellainen, että kun se huulessa oli sen pari minuuttia niin alkoi falskaamaan. Eipä se paljon maksanutkaan, joten ei mikään suuri tappio.

Moni puhuu aina noista hinnoista, kun ostelee ja kyllä ne siellä 40-50 tienoilla pitkälti menee. Riippuu toki sijainnista ja saannista. Itse juuri ostin 40e odensin extremee, tykkään itse paljon siitä tavarasta. Viime laivareissulta on vielä Genet ja Ettanit, joten ei tarvitse pelkkään Odenssiin tyytyä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pakastimessa on juuri suoritetun risteilyn myötä sen verran nuuskaa, että niillä pärjännee tuonne kesä-heinäkuun vaihteeseen saakka, jolloin menenkin taas laivalle. Mä käyn Siljalla, joten Vikingiltä saatava LD White Portion on harvinaista herkkua. Tai no herkkua ja herkkua, ihan perusperusnuuskaa ja purkissakin on naurettavan vähän pusseja, vaan eipä se torni maksakaan kuin parikybää.

Jotain tossa LD:ssä kuitenkin on, se kun saa mun huulen tavallisesta 8 mg/g nikotiinipitoisuudestaan huolimatta sykkimään ja kirvelemään lähes teinivuosien nuuskaamisen ensikokemuksien tapaan ja se on aika mukava tunne se. Kuten olen tainnut mainitakin, niin anoppi risteilee aina Vikingillä, joten kauniisti pyytämällä olen silloin tällöin tornin-pari tuota LD:tä saanut tuliaisiksi. Tänään taas annoin hänelle viisikybää kouraan kainon pyynnön kera, että mahtaisitko millään viitsiä tuoda mulle pari tornia nuuskaa, kun hän parin viikon päästä taas Viking Gracelle suuntaa risteilemään. Lupasi tuoda.

Pakastimessa on tuon jälkeen niin paljon nuuskaa, että osan joutuu varmasti käyttämään päiväyksen jo mentyä umpeen. Vaan eihän se tuolla pakastimessa miksikään mene, joten hätäkös tässä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
On tässä pikku hiljaa alkanut iskeä ajatus päähän, josko sitä tämän nuuskauksenkin voisi jo lopetella. Kymmenen vuotta tässä on kohta käytetty ja taitaa viikko olla pisin aika ilman tässä kymmenen vuoden aikana. Kymmenen vuotta ja viikko pisin putki ilman. Pitäisikö itkeä vai nauraa.

Kyllä sitä vaan niin koukussa ollaan että oksat pois. Pahinta on juuri se ,että nuuska on huulessa jatkuvasti. Vanhan kun heittää pois niin parin minuutin päästä menee uusi jo tilalle. Eikä se nykyään todellakaan ole sitä mitä aiemmin, kun laittoi uuden niin tuli ne samat kiksit, mutta nykyään ei oikein tunnu edes miltään. Aamun ensimmäinen on se, joka tuo vielä ne fiilikset päälle ja jonka voimalla tätä kai vielä käytetäänkin.
Rahaa tähän touhuun menee myös aivan helvetisti. Laivallakin on nuuskat kallistuneet rajusti siitä mitä silloin aiemmin ja kun yleensä en edes laivalta niitä osta vaan tutuilta ja tuttujen tutuilta, jotka sitä isommissa määrin tuovat. 60e maksaa tornista ihan mielellään, jotta taas on sitä nuuskaa. Hyvää bisnestä tuo nuuskan myyminen, kun tyypit tuovat pakettiautoilla Ruotsista jotain Offroadin yms. halpamerkkien kamoja ja myyvät 50-60e torni tälläisille epätoivoisille.

Nuuskaa kuluu noin kaksi tornia kuukaudessa. Pussinuuskaa tuntuu nykyään kaikki vetävän, mutta itse olen siinä tilanteessa ettei pussinuuska potki sitten yhtään. Pakko vetää aina kaksi kerralla, kun siitä yhdestä pussista tulee vain kiukkuiseksi. Joskus jopa olen epätoivoisena leikkaillut niitä pusseja poikki ja tehnyt niistä löysää nuuskaa. Tulee ihan jo jotkut huumehemmot mieleen, kun keittiön valossa leikkaat saksilla pusseja auki ja ripottelet löysät toiseen kiekkoon.

Pari kertaa on lopetus ollut jo lähellä, mutta sitten on aina ilmaantunut joku tutun tuttu, joka on lähtemässä Haaparantaan ja yhtäkkiä onkin taas viisi tornia pakastimessa.

Jos terveysvaikutuksista omalta kohdaltani puhutaan, niin en ole huomannut hampaiden tummuneen sitten yhtään. Toki tämähän on yksilöllistä ja omaan kuulemma hyvät hampaat muutenkin. Ikenet on vähän vetäytyneet etenkin toiselta puolelta, jonne yleensä tulee laitettua.

Ehkä vielä joku päivä tämäkin leikki riittää.
 

hermoraunio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt on sikäli ikävä tilanne, että musta kulta on päässyt loppumaan ja toivoakaan seuraavasta toimituksesta ei ole ennen Pääsiäistä. Kun vielä saatavuussyistä edelliset kolme tornia oli Odensin extreme whiteä, niin olo on nyt hieman hintelä. Jos sattuisi niin onnellisesti, että Lappeenrannassa jollakulla sattuisi olemaan mahdollisuus ja halu auttaa miestä mäessä vaikka ihan parin kiekon verrankin, niin olisin lievästi sanottuna helvetin kiitollinen. Yksityisviestiä siis, sinä mahdollinen laupias samarialainen.
 

hermoraunio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt on sikäli ikävä tilanne, että musta kulta on päässyt loppumaan ja toivoakaan seuraavasta toimituksesta ei ole ennen Pääsiäistä. Kun vielä saatavuussyistä edelliset kolme tornia oli Odensin extreme whiteä, niin olo on nyt hieman hintelä. Jos sattuisi niin onnellisesti, että Lappeenrannassa jollakulla sattuisi olemaan mahdollisuus ja halu auttaa miestä mäessä vaikka ihan parin kiekon verrankin, niin olisin lievästi sanottuna helvetin kiitollinen. Yksityisviestiä siis, sinä mahdollinen laupias samarialainen.
Kriisi taisikin juuri saada ratkaisunsa.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Offroadin Frosted white dry pussi taitaa ekaa kertaa ollut nyt testissä muutaman päivän ja hyvää on. Ei polttele ihan samalla tavalla kuin esim. Odenssin extreme cold white dry, mutta hyvää tavaraa. TOP-3 tavaraa mitä pusseja tullut kokeiltua.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Offroadin Frosted white dry pussi taitaa ekaa kertaa ollut nyt testissä muutaman päivän ja hyvää on. Ei polttele ihan samalla tavalla kuin esim. Odenssin extreme cold white dry, mutta hyvää tavaraa. TOP-3 tavaraa mitä pusseja tullut kokeiltua.
Juuri eilen otin kaverilta yhden ja jo purkin auettua meinasi lentää laatta.Haisee ihan järkyttävälle,pepsodentin ja ihmispaskan sekoitus. Pussi polttaa vittumaisesti huulessa varmaan juurikin tuon minttuesanssin takia ja pussi on niin kuiva että syöpyy huuleen kiinni. En ymmärrä miksi joku ostaisi tätä jonkun muun kuin hinnan takia. Hintakaan ei sinänsä ole edes edullinen kun tajuaa että purkissa on 9,75g eli yli puolet vähemmän kuin kunnon purkeissa. Hirveää nuuskan markkinointia lapsukaisille nämä minttu,cola ja melonihirvitykset.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Jhas tänään tuli se päivä kun koetan jättää nuuskaamisen ainakin toistaiseksi. Vituttaa hyvien nuuskien hinnat, halpojen nuuskien paska maku ja hapiksessa ravaaminen yleensäkin. En jaksanut lähteä ihan vaan nuuskan takia käymään kun ei nyt muuta asiaa tai ohikulkua ole. Saa nähdä miten äijän käy. Ehkä höyryttelyä voisi kokeilla jos alkaa nikotiinia tehdä kovasti mieli. Onko täälä ihmisiä joilla on kokemusta e-tupakasta ja laitteista?

PS. koskaan ei oo siis tullu nikotiinista vieroitusoireita oikeastaan, mutta nyt on viimeaikoina mennyt pussia sellaiseen tahtiin että vähän jänskättää tuleeko...
 

Moses

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itsehän sain keskiviikkona käsiini tornin Nick & Johnnyn Americanaa, ja ei tästä voi muuta oikein sanoa kuin 5/5. Sopivan täyteläiset pussit(no homo), erinomainen aromi ja kestää huulessa n. tunnin verran kusematta, vaikka ei mitenkään erityisen kuivaa tavaraa ole. Hieman Dr Pepper -tyylinen maku, suosittelen kaikille makunuuskien ystäville, ja miksei muillekkin. Ei nimittäin liian vahva aromi ole, eli ei ole mitään Thunder/Jakobsson Melon tyyppistä kuraa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Hieman Dr Pepper -tyylinen maku, suosittelen kaikille makunuuskien ystäville, ja miksei muillekkin. Ei nimittäin liian vahva aromi ole...

Samaa tavaraa tarjottiin taannoin ja kun olin ensin viitisen minuuttia nauranut purkin typerää ulkonäköä, otin pussin vastaan. Huulessa se viihtyi joku kolmisen varttia ja jos sen perusteella jotain pitäisi sanoa, niin vahvuus tuntui olevan ihan ok, tarkalla nuuskahuulellani arvioin vahvuudeksi jotain 14 -16 mg nikotiinia /gramma. Makuhommat tietty on aina yksilöstä kiinni, mutta en mä ainakaan sanoisi, että aromi ei ollut liian vahva. Ei se paha maku ollut, tosiaan sellainen Dr.Pepperin tapainen, kirsikkainen ja makea. Kyllähän mä Dr.Pepperistä tykkään, mutta ei nyt jumalauta nuuskan kuulu siltä maistua. Aivan sama kuin se Lab13 siinä suhteessa, että maistuuhan mulle energiajuoma silloin tällöin, mutta ei nuuskassa.

Mutta joo, makunuuskan ystäville tuo on ihan kokeilemisen arvoinen biitti, ei siinä mitään. Omalla kohdalla Nick and Johnny Americana - ei jatkoon.
 

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
Kaikki kokeilemani Nick & Johnnyt ovat maultaan sellaisia että niiden kuvittelisi sisältävän vain ison maustetun sokeripalan. Onko jokin näistä muuta kuin ällöttävän maustettu ja makea?
Uutuutena kokeilin viikonloppuna Odensin Lakritsia. Jälleen tätä halpaa paskaa mitä Ettan-miehet vihaavat. Ihan ok. ei tajunnan räjäyttävää. Mutta nikotiinhimon vie pois.
Ruotsiin onneksi parin viikon päästä, saa pitkästä aikaa Onyxia ja Rapea.
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Nyt on pitkästä aikaa kaapit väärällään Odensin extreme coldii, Odensin vanillaa ja Offroadin frostedia. Muutama eetun löysää ja Genen pussiakin löytyy. Mukava kun on kaikenlaista, niin voi heitellä huuleen hyvästä valikoimasta. Extreme cold ei kyllä petä millään mittarilla ja pysyy huulessa kauan. Vanillaa ostin viimeksi aika vähän ja petyin, koska pidin siitä paljon. Olisi kuitenkin pitänyt ottaa sitä vahvempaa, koska eihän tuo tunnu missään. Offroad on sitä peruskauraa, ehkä haisee kamalalle, mutta tuntuu hyvältä.

En itse tykkää mistään lakritsi nuuskista, ehkä menee pari pussia tai tykkiä huuleen, mutta alkaa tökkiä melko nopeasti.
 

wilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaveri lähdössä huomenna Viking Amorellalle huomisaamuna eli lauantaina. Ja laiva palaa takaisin Turun satamaan sunnuntaiaamulla. Itse en ole vastaavanlaisella reissulla koskaan käynyt. Tietääkö kukaan, että saako kyseiseltä laivareissulta ostettua nuuskaa ja mihin aikaan? Osaakos joku kertoa viikkarit valikoimista?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tietääkö kukaan, että saako kyseiseltä laivareissulta ostettua nuuskaa ja mihin aikaan?

Ai saako risteilyltä tuotua nuuskaa? Joo, kyllähän sieltä saa. Ite risteilen Siljalla, joten Viikkarin ajoista ja valikoimista ei ole tietoa sen enempää. Tai no sen verran tiedän, että LD White maksaa siellä 20,90 euroa* / torni, sitä olen joskus Viikkarilta matkaavilta pyytänyt ja saanutkin.

* En mene takuuseen tuosta hinnasta, mutta jotain tuollaista kuitenkin. LD on siksi edullista, että purkissa on tavallista vähemmän nuuskaa.

*e* Nuuskan myynti | Viking Line

Yksityishenkilö voi tuoda nuuskaa matkalta omaan henkilökohtaiseen käyttöönsä (ei lahjaksi) enintään 30 kpl 50 gr:n rasiaa. Nuuskaa myydään vain Ruotsin aluevesillä. Myyntiajat ja lisätietoa laivojen tax-free-myymälöistä.

Siljalla ainakin nuuskanostoajat lukee siinä terminaalista saatavassa risteilyohjelmassa, olettaisin näin olevan myös Vikingin kohdalla.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Mitä mieltä tuosta tupakkaveron nostosta? Omasta mielestä tuossa mennään nyt THL:n liekanarussa. En oikein usko 8€:n röökiaskien menevän kuin kuumille kiville, kun naapurimaista saa samaa tavaraa 50-75% halvemmalla. Uskoisin tupakan kohdalla käyvän samalla tavalla kuin alkoholin kohdalla. Laillinen ja varsinkin laiton tuonti tulee lisääntymään huomattavasti.

Varsinkin pk-seudulla tuo trokaaminen rehottaa, koska täällä asuu paljon ulkomaalaisia, joista merkittävä osa polttaa tupakkaa ja heillä on pääsy halvemmille markkinoille joko yksityisesti tai businessmielessä.

Omasta mielestäni alkoholi- ja tupakkavero pitäisi optimoida maksimaalisen tuoton kannalta(otetaan huomioon ulkomaantuonti ja säästöt eläkemenoissa), ei Pekka Puskan mielipiteiden mukaan.

Nimim: tupakoitsija, joka on ostanut ehkä 5kpl verollisia röökiaskeja viimeisen 10v aikana.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Nuuskat loppumassa, enää kolme kiekkoa LD:n pussia jäljellä. Niitä kiekkoja, joita pidetään pakkasen perällä pahan päivän varalta ja nyt ollaan niin sanotusti varapatruunoilla. OLisi hyvä sauma lopettaa, mutta hyvänä tekosyynä voisi taas käyttää sitä kun alkaa perjantaina loma töistä, niin ei viitsi lomalla kiukutella ilmankaan. Kai se pitää viikonloppuna laivalle lähteä metsästämään.

Nämä LD:n pussit on kyllä suoraan sanoen kuraa. Valuu aika helposti, maku ei kovinkaan hyvä ja ehkä johtuu itsestä mutta yksi pussi huulessa tulee vain vihaisemmaksi. Pitää tunkea se kaksi kerralla, jotta edes vähän potkisi ja silloinhan suu valuu entistä enemmän.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nämä LD:n pussit on kyllä suoraan sanoen kuraa. Valuu aika helposti, maku ei kovinkaan hyvä...

Toikin on niin suhteellista ja käyttäjän preferensseistä kiinni, mulle toi LD White toimii ihan ok, eikä valu kyllä mitenkään helposti. Tai no helposti ja helposti, mutta kyllä se sen kolme varttia huulessa pysyy. Makukin on ihan perusjees, oikeastaan toi koko nuuska on niin perus kuin voi vain olla.

---

Itellä kanssa alkaa pakastimesta pohja paistamaan, eilen illalla avasin uuden purkin ja näkyi olevan sen lisäksi neljä kiekkoa jäljellä, joista yksi on mainittua LD:tä, yksi General White Portion ja kaksi General Xtra Strongia. Toi viimeksi mainittu on niin saatanan kosteaa, että pidin nyttenkin eilen illalla avatun purkin avoinna yön yli, jotta suurimmat märät haihtuisivat pois, tuntuisi jeesanneen hiukan.

Perkele kun aina käy niin, että mulla nuuskat riittäisivät helposti seuraavaan laivakertaan, mutta kun aina joku frendi soittaa nyyhkyttäen, että ei ole nuuskaa, voitko poistaa purkin tai pari ja meikäläinenhän poistaa. No oma vika tietysti ja tokihan tämän voisi välttää sanomalla ei, mutta kun mulla periaatteessa on aina vähän ylimääräistä ja ihan hyvää hintaakin niistä maksetaan. Ehkä pitäisi tehdä kesäreissu Haaparantaan ja hakea sieltä jotain Oden's White Salmiak Berry Frosted Lime Vanilla -paskaa ja myydä sitä sitten järkyttävään ylihintaan nuuskanhimoisille. Jengi kuulemma maksaa noista laivalla parikybää kustantavista LD White-torneistakin viittäkymppiä, ei terve, kovasti täytyy nuuskaa haluta.

Juhannukseksi Ahvenanmaalle ja siitä kätevästi aamulaivalta ajattelin täydentää nuuskavarannot. Reissuun on 17 päivää, joka nopeasti laskettuna tarkoittaa, että jäljellä olevan nuuskan pitäisi kestää 3,7 päivää/purkki. Tiukoille menee, mutta eiköhän tuo hoidu. Laivalta sitten taas pakastimeen täytettä ja taas on kolmisen kuukautta huoleton olo nuuskan osalta.

*e* Tarkennan, että en tee mitenkään tarkoituksella voittoa kaverieni nuuskanhimolla, en muistaakseni edes koskaan ole pyytänyt mitään tiettyä rahamäärää, olen vain aina ottanut sen mitä on käteen laskettu, enkä vielä ole tappiolle jäänyt. Jos olisin joskus jollekin nimeltä mainitsemattomalle jatkoaikaveljelle hätänuuskaa poistanut, niin olisin jopa ottanut nuuskista vähemmän kuin olisi tarjottu, koska tarjottu summa olisi ollut mun mielestä suhteettoman suuri. Tietenkään näin ei ole tapahtunut, tämä ei ole mikään nuuskanmyyntipalsta.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Perkele kun aina käy niin, että mulla nuuskat riittäisivät helposti seuraavaan laivakertaan, mutta kun aina joku frendi soittaa nyyhkyttäen, että ei ole nuuskaa, voitko poistaa purkin tai pari ja meikäläinenhän poistaa. No oma vika tietysti ja tokihan tämän voisi välttää sanomalla ei, mutta kun mulla periaatteessa on aina vähän ylimääräistä ja ihan hyvää hintaakin niistä maksetaan. Ehkä pitäisi tehdä kesäreissu Haaparantaan ja hakea sieltä jotain Oden's White Salmiak Berry Frosted Lime Vanilla -paskaa ja myydä sitä sitten järkyttävään ylihintaan nuuskanhimoisille. Jengi kuulemma maksaa noista laivalla parikybää kustantavista LD White-torneistakin viittäkymppiä, ei terve, kovasti täytyy nuuskaa haluta.
Kyllä tosiaan tuolla nuuskaa ylihintaan myymisellä tekee varsin hyvää tiliä. Itsellä eräs tuttu sitä tuo aina älyttömiä määriä ja pääosin juuri nitä kaikkein halvimpia merkkejä, joita sitten myy sen jopa 60e torni. Jonnet käy mopoautoillaan ostamassa illasta toiseen.
Tuo kyllä myös parempia merkkejä, kuten Ettania mutta myy sitten niitä meille tutuimmille ihmiselle ja halvemmilla hinnoilla. Sinänsä onnekkaassa tilanteessa olen ollut kovana nuuskankäyttäjä, että tuo tyyppi asuu parin kilometrin päässä ja jo vuosia olen sieltä nuuskani ostanut. Ei ole tarvinnut kovin paljon laivareissuihin tai muihin turvautua. Kerran tuli kaverin kanssa Haaparannassa käytyä ja sekin lähinnä pyhiinvaelluksena. Nyt kuitenkin tuo tuttu kertoi, ettei nuuskaa enää ole myydä ja ei ainakaan hetkeen ole tulossa lisääkään, joten laivareissut saattavat kutsua.

Se on kyllä jännä, kun tuntuu aina että sitä nuuskaa on tiettyinä hetkinä tarjolla aivan vitusti tai sitten ei yhtään missään. Usein kun olet juuri ostanut sen muutaman tornin pakastimeen, niin parin päivän päästä joku työkaveri tms. kertoo että joku tuttu olisi lähdössä hakemaan, että tarviiko. Sitten aina tyhmänä kieltäytyy, koska nuuskaa on juuri hommattu ja sitten kun ne alkavat loppumaan, niin hakkaa päätä seinään että olisko pitänyt ottaa. Ei sitä kuitenkaan ikinä liikaa ole ja saaminen voi joskus olla hankalaa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllä tosiaan tuolla nuuskaa ylihintaan myymisellä tekee varsin hyvää tiliä. Itsellä eräs tuttu sitä tuo aina älyttömiä määriä ja pääosin juuri nitä kaikkein halvimpia merkkejä, joita sitten myy sen jopa 60e torni. Jonnet käy mopoautoillaan ostamassa illasta toiseen.

Tuollaisen kai voi jo laskea ammattimaiseksi trokaamiseksi. En mä sitä sinänsä paheksu, mutta jos myy alaikäisille, niin sellaisen tuomitsen totta kai heti kättelyssä. Se on kuitenkin varmasti totta, että takalaatikollisella jotain halpaa nuuskaa tekee tonnikaupalla verotonta rahaa lapaan. Ite pysyttäydyn noissa purkin-parin poistoissa ja tosiaan vain (täysi-ikäisille) kavereille, enkä siitä tavoittele edes voittoa, joten en koe olevani kovinkaan iso rikollinen, vaikka laitontahan se purkin-parin myyminenkin taitaa olla.

Aiheessa kun ollaan, niin avaudunpa vähän. Olin joskus viime vuoden lopulla laivalla ja soitin sieltä yhdelle kaverille, joka säännöllisen epäsäännöllisesti multa irtopurkkeja hakee. Sanoin, että "olen nyt tässä nuuskakaapilla, olisko tarvetta, kuormaan mahtuis vielä torni, otanko sulle?" ja vastauksena oli vitullisen empimisen jälkeen, että "pitäis niinku lopetella koko nuuskaaminen, et älä tuo, kiitti vaan". No ei siinä sitten, ostin kuitenkin tornin varastoon, maksoin siitä kai jotain kolmekymppiä.

Tajusin joskus tossa keväämmällä, että kyseinen kaveri on hakenut sen koko tornin multa pikku hiljaa irtopurkkeina ja maksanut siitä reilut viisikymppiä. Toisaalta mikäs siinä jos on paalua maksaa nuuskastaan enemmän, ihmettelen vaan, kun olisi ollut koko torni kerralla omakustannehintaan tarjolla, mutta ei. Ja kyseessä on yli kolmekymppinen mies, ei mikään märkäkorva, jolle se kolmekymppiä kerralla olisi saattanut olla ylivoimainen este.

*e*
Ei ole tarvinnut kovin paljon laivareissuihin tai muihin turvautua.

Mullehan toi laivalla säännöllisesti ravaaminen on ihan mukavaa puuhastelua, eläkkeellä kun olen. Vielä kun asun Turussa, niin matkakaan ei ole este. Kotipysäkiltä bussilla yhdellä vaihdolla satamaan n. 20 minuuttia. Kyllähän siinä välillä tuntee itsensä "ammattilaisristeilijäksi", kun ei paljon tarvitse hyttiä etsiä tai kahvilan valikoimaa tutkailla, aina sama laiva ja samat meiningit. Kunnon eläkeläisenä bingoan toki myös joka reissulla, se on pikkuhönössä yllättävän hauskaa. Kerran satuin voittamaankin vähän enemmän rahaa, mutta ne voitot on varmasti jo nollattu uusiin bingokertoihin.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK
Tajusin joskus tossa keväämmällä, että kyseinen kaveri on hakenut sen koko tornin multa pikku hiljaa irtopurkkeina ja maksanut siitä reilut viisikymppiä. Toisaalta mikäs siinä jos on paalua maksaa nuuskastaan enemmän, ihmettelen vaan, kun olisi ollut koko torni kerralla omakustannehintaan tarjolla, mutta ei. Ja kyseessä on yli kolmekymppinen mies, ei mikään märkäkorva, jolle se kolmekymppiä kerralla olisi saattanut olla ylivoimainen este.
Tuttua säätämistä tämäkin.
Muistan kun pari vuotta sitten oltiin kaverin kanssa laivalla ja vaikka nuuskaa olikin, niin päätettiin ostaa kuitenkin lisää omiin varastoihin. Siinä ostohetkellä tämä kaveri kuitenkin alkoi omaa osuuttaan empimään ja päätti ettei ostakaan. Oli siinä ennen reissua pikku hiljaa lopetellut käyttöä mikä on tietysti ihan arvostettavaa. Säästyy rahat ja terveyskin ehkä.
Omat satsini kuitenkin ostin ja kas kummaa, kun ajeltiin takaisin reissun jälkeen niin johan alkoikin tällekin tekemään nuuskaa mieli. Halusi sitten allekirjoittaneelta ostaa muutaman purkin. Loppujen lopuksi taisi kaiken kaikkiaan ostaa noin 15 kiekkoa niistä laivalta ostamistani nuuskista seuraavan kuukauden aikana. Heitti myös juuri sen vitosen per purkki rahaa ja en siinä nyt jaksanut mitään kaverialennuksia antaa, kun ei kerennyt edes suuta avata kun löi jo vitosta kouraan.

Mitä siihen nuuskan trokaamiseen, niin kyllähän se tuon tuttuni toiminta kovin ammattimaista on. En myöskään hyväksy alaikäisille myymistä ja en sitä ole nähnyt tapahtuvan. Kuullut vain, että asiakkaita kulkee laidasta laitaan, myös poliiseja. Toki eivät virka-asuissaan, mutta kyllä sielläkin taitaa aika laaja tieto olla, että sitä myyntiä harrastetaan. Mielelläni kyllä ostaisin nuuskat ihan puhtain keinoin esimerkiksi juuri laivalta, mutta täältä menee Turkuun sen pari tuntia ajaa, niin ei jaksaisi liian usein reissuja tehdä. Toki onhan niitä päivän risteilyitäkin, jotka lähteävät kasin aikoihin aamulla ja ovat jo illalla takaisin ja käsittääkseni siellä myydään nuuskaa, koska Silja Galaxy on Ruotsin lipun alla. Helsingistäkin toki voisi mennä, mutta sitten onkin aina kahden päivän reissu.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Noniin tulipahan tehtyä onnistunut nuuskareissu laivalle. Nyt on taas jääkaapissa tavaraa riittävästi. Tuollainen päivän kestävä risteily on ihan hyvä reissu, jos lähtee pelkkää nuuskaa hakemaan eikä halua liian pitkään laivalla olla. Laiva lähti siis Turusta 8.15 ja oli takaisin Turussa siinä klo 19 paikkeilla. Puolivälissä vaihto toiseen laivaan Maarianhaminassa, joka sujuu helposti. Tosi moni muukin teki saman ratkaisun ja sitten vaan ramppia pitkin toiseen laivaan.
Nuuskat piti tietysti ostaa menomatkalla, koska menomatkalla laivana oli Galaxy, joka seilaa Ruotsin lipun alla ja voi täten myydä nuuskaa koko ajan tax-freen ollessa auki. Paluumatkalla Baltic Princess laivana, joka on Suomen lipun alla ja siellä nuuskaa ei myydä missään vaiheessa. Rentouttava reissu muutenkin, kun menomatkalla laivalla oli ehkä 1/5 sen kapasiteetista ja paluumatkallakin ehkä vain puolet mitä sinne mahtuisi. Oli tilaa liikkua ja sai rauhassa asioida paikassa, kuin paikassa. Tämä toki arkipäivän risteilynä, joten viikonloppuisin tilanne varmasti eri.
Mitä nuuskan ostamiseen tulee, niin eipä siellä minkäänlaista valvontaa harrastettu. Kävin ensin pahimpaan hätään yhden purkin Ettanin lössiä ostamassa ja edellä asioinut lappasi samantien sellaiset 9 tornia nuuskaa hihnalle, eikä kassahenkilöä asia kiinnostanut sitten lainkaan. Vähän myöhemmin kävin kahteenkin kertaan ostamassa 4 tornia kertaansa eri kassoilta eikä mitään maihinnousukortteja kyselty. Helppoa kuin heinänteko!
Erikseen kävin vielä tupakkakaupan tarjontaa katsomassa ja pitkään myyjän kanssa juttelin. Kyselin näistä rajoituksista ja lähinnä naureskeli, että ei heitä sellaiset kiinnosta. Siellä tupakkakaupassa näköjään myytiin myös Icetoolin nuuskatykkejä ja hinnat näytti jonkin verran halvemmilta, kuin mitä täällä maissa tietyissä kaupoissa.
Tuo myyjä kertoi vielä tarinoita ihmiskohtaloista, jotka olivat laivalle lähteneet nuuskaa ostamaan. Joku kerta ei ollut maksukortit toimineet ollenkaan koko reissun aikana ja ihmiset eivät olleet varanneet käteistä mukaan. Siinä jäi monelta nuuskat saamatta. Joskus sattuu niitäkin, että ihmiset päättävät ostaa nuuskansa vasta paluureissullla eivätkä tajua, että Baltic Princesillä sitä ei saa myydä. Mahtaa olla hieno fiilis, kun asian huomaa.

Tullin ihmisiä ei satamassa edes näkynyt, joten sekin osuus hoitui helposti tällä kertaa.

Kaiken kaikkiaan päivän tuohon reissuun ajomatkoineen ja laivoineen saa kulumaan, mutta kun miettii kuinka halpoja nuo risteilyt ovat ja sen, että sai taas parin kuukauden nuuskat hommattua, niin taitaa omalta kohdalta loppua se tutuilta ostaminen pieneen ylihintaan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuollainen päivän kestävä risteily on ihan hyvä reissu, jos lähtee pelkkää nuuskaa hakemaan eikä halua liian pitkään laivalla olla. Laiva lähti siis Turusta 8.15 ja oli takaisin Turussa siinä klo 19 paikkeilla. Puolivälissä vaihto toiseen laivaan Maarianhaminassa, joka sujuu helposti.

Tunnetaan ainakin Turussa myös nimellä piknik-risteily. On tosiaan melkoisen vaivaton tapa täydentää nuuskavarastot eikä reissu käy lompakon päälle. Tai no niin no, kyllähän se kapakassa bisse ja ravintolassa ruoka maksaa, mutta itse matka pelkillä kansipaikoilla ei paljoa tee, olisiko kahdelta ihmiseltä jotain kolmisenkymppiä jos viikolla menee.

Mitä nuuskan ostamiseen tulee, niin eipä siellä minkäänlaista valvontaa harrastettu. Kävin ensin pahimpaan hätään yhden purkin Ettanin lössiä ostamassa ja edellä asioinut lappasi samantien sellaiset 9 tornia nuuskaa hihnalle, eikä kassahenkilöä asia kiinnostanut sitten lainkaan.

Ei niitä tosiaan kiinnosta edes vähää alusta ja ymmärtäähän sen, heidän duuninsa on myydä asiakkaalle sitä nuuskaa ja siinäpä se, Tullin homma on sitten valvoa, että maahantuontirajoituksia ei ylitetä.

Kerran asiaa kassahenkilöltä tiedustellessani totesi hän, että myy vaikka koko kaapin tyhjäksi samalle asiakkaalle, että ihan se ja sama. Ihan noin välinpitämätöntä kuvaa ei kai olisi suotavaa antaa ulospäin, mutta todellisuus on tosiaan se, että nuuskaa voit ostaa kunnes kaappi tai lompakko on tyhjänä.

---

Kuten taannoin totesinkin, niin juhannus on tarkoitus viettää Maarianhaminassa ja laivalta täydentää nuuskavarastot. Lähtö on perjantaiaamuna ja nuuskaa on jäljellä yksi purkki, muistaakseni General Xtra Strongia, avonaisessa purkissa on jäljellä kaksi pussia, niillä meinasin tämän illan pärjätä. Olin ihan saatanan varma, että joudun kärvistelemään päivän-kaksi ilman nuuskaa, mutta säännöstely on selvästi ollut vaikutuksiltaan positiivista ja nyt näyttääkin siltä, että viimeisen pussin voin heittää huuleen perjantaiaamuna. Hyvä näin ja laittaa kyllä vähän miettimään, että kun olen pärjännyt tässä pari viikkoa n. viiden-kuuden pussin päivävauhdilla, niin tarvitseeko sen nuuskan koko ajan huulessa levätä. No niinhän se menee, että kun varastot ovat tuhdisti plussalla, niin tavaraa käyttää sitten enemmän.
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
Paluumatkalla Baltic Princess laivana, joka on Suomen lipun alla ja siellä nuuskaa ei myydä missään vaiheessa.

Tuo myyjä kertoi vielä tarinoita ihmiskohtaloista, jotka olivat laivalle lähteneet nuuskaa ostamaan. Joku kerta ei ollut maksukortit toimineet ollenkaan koko reissun aikana ja ihmiset eivät olleet varanneet käteistä mukaan. Siinä jäi monelta nuuskat saamatta. Joskus sattuu niitäkin, että ihmiset päättävät ostaa nuuskansa vasta paluureissullla eivätkä tajua, että Baltic Princesillä sitä ei saa myydä. Mahtaa olla hieno fiilis, kun asian huomaa.

En nyt tiedä mitä höpötät, mutta itse käydessäni pari viikkoa sitten juurikin Baltic Princesillä, nuuskakaapit olivat pullollaan ja tarttuipa matkaan muutama pötkökin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
En nyt tiedä mitä höpötät, mutta itse käydessäni pari viikkoa sitten juurikin Baltic Princesillä, nuuskakaapit olivat pullollaan ja tarttuipa matkaan muutama pötkökin.
Ilmaisin itseni ehkä vähän huonosti, mutta tarkoitin että tuon Saaristoristeilyn aikana, jolla olin ei myydä nuuskaa Baltic Princesillä. Menomatka Silja Galaxylla, josta vaihto Baltic Princesiin.
Baltic Princesillä kyllä myydään nuuskaa, mutta taisit itsekin ne ostaa sen parin tunnin aikana milloin sitä myytiin? Ruotsin aluevesillä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös