Nothing is over!

  • 183 629
  • 986

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No siinähän vituttaa! On niin kaukana uskottavasta tämän kauden jengi kuin olla ja voi. Mut hei, toivossa on hyvä elää.

Mitenhän tällaiset fanit kykenee juhlimaan jos se mestaruus vaikka epätodennäköisyydestään huolimatta meille tulisi? Ihan vilpitön kysymys siis, olen aina ihmetellyt että kun niinkin aina välillä tapahtuu, niin miten henkilöt jotka ilmoittavat isoon ääneen että kausi hävitty ja peliäkään en katso kykenevät sitten riemuitsemaan voitosta?

Oma suojamekanismini IFK:n kyntäessä on yleensä ottaa henkistä etäisyyttä ja ajatella asiaa niin, että todennäköisesti lähdemme lomille aikaisin, mutta on se pieni todennäköisyys että nostamme kannua kaikkien vaikeuksien jälkeen, ja niin kauan kun toivoa on, on siitä hölmöä täysin luopua. Toisekseen silloin kun tällainen ihmeellinen nousu joskus meidän kohdalle osuu, haluan olla todistamassa sitä alusta loppuun eikä niin, että olin pahimpien vastoinkäymisten aikana kiukuttelemassa jossain kun joukkue taisteli ja käänsi homman.

Enkä tarkoita tätä henkilökohtaisesti sinulle @JigSaw muuten kuin kiinnostuneena omasta filosofiastasi asian tiimoilta.
 

Robu

Jäsen
Mitenhän tällaiset fanit kykenee juhlimaan jos se mestaruus vaikka epätodennäköisyydestään huolimatta meille tulisi? Ihan vilpitön kysymys siis, olen aina ihmetellyt että kun niinkin aina välillä tapahtuu, niin miten henkilöt jotka ilmoittavat isoon ääneen että kausi hävitty ja peliäkään en katso kykenevät sitten riemuitsemaan voitosta?
@JigSaw muuten kuin kiinnostuneena omasta filosofiastasi asian tiimoilta.
Tämä on hyvä kysymys. Olen itse ehkä vähän samassa tilanteessa, etten ole oikeastaan missään vaiheessa kautta uskonut ainakaan mestaruuteen. En siitä ole kyllä kovaan ääneen huutanut. Fanius on vähän hankala juttu. Pidän itseäni IFK-fanina, mutten ole niin fanaattinen, että runkosarjasijoitus 9. jälkeen uskoisin mestaruuteen. Mielestäni tuo "uskominen" on joukkueen asia, ei fanien. Sitten, kun jengi alkaa näyttää merkkejä paremmasta pelistä, niin fanina voin lähteä mukaan siihen. Emme kuitenkaan tuolla "uskolla" voi vaikuttaa ainakaan hallin ulkopuolelta.

Jos epätodennäköinen mestaruus tulee, olen juhlissa mukana ja ette edes tiedä, etten uskonut siihen ja olin heittänyt kirveen kaivoon. Aivan sama olenko "tosifani" vai en.
 

Driver#66

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on hyvä kysymys. Olen itse ehkä vähän samassa tilanteessa, etten ole oikeastaan missään vaiheessa kautta uskonut ainakaan mestaruuteen. En siitä ole kyllä kovaan ääneen huutanut. Fanius on vähän hankala juttu. Pidän itseäni IFK-fanina, mutten ole niin fanaattinen, että runkosarjasijoitus 9. jälkeen uskoisin mestaruuteen. Mielestäni tuo "uskominen" on joukkueen asia, ei fanien. Sitten, kun jengi alkaa näyttää merkkejä paremmasta pelistä, niin fanina voin lähteä mukaan siihen. Emme kuitenkaan tuolla "uskolla" voi vaikuttaa ainakaan hallin ulkopuolelta.

Jos epätodennäköinen mestaruus tulee, olen juhlissa mukana ja ette edes tiedä, etten uskonut siihen ja olin heittänyt kirveen kaivoon. Aivan sama olenko "tosifani" vai en.
Itsekin olen samoilla linjoilla. Uskoin parannuksen pelissä tapahtuvan vielä puoleen väliin kautta, mutta sen jälkeen alkoi usko horjua. Johanssonin tulo antoi taas uutta uskoa ja muutaman pelin jälkeen huomasi taas ettei hänkään ole mikään sateentekijä. TPS sarjan jälkeen olin innoissani kuin pikkupoika, mutta taas kahden ensimmäisen välierän jälkeen tuntui että oliko TPS vaan niin huono. Välillä kyllä hieman nolottaa kun on ensin haukkunut koko jengin kavereille ja taas hetken päästä kehuu kuinka hyvin pelasivat. Toisaalta en näe etten voisi iloita mestaruudesta samalla tavalla kuin muut vaikka olisinkin antanut pyyhkeitä kesken kauden. Eiköhän tämä jengi ole niitä välillä ansainnutkin. Ihan sama miten se mestaruus tulee, kunhan tulee. Tämä sarja ei kyllä ole vielä läpsytelty.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on hyvä kysymys. Olen itse ehkä vähän samassa tilanteessa, etten ole oikeastaan missään vaiheessa kautta uskonut ainakaan mestaruuteen. En siitä ole kyllä kovaan ääneen huutanut. Fanius on vähän hankala juttu. Pidän itseäni IFK-fanina, mutten ole niin fanaattinen, että runkosarjasijoitus 9. jälkeen uskoisin mestaruuteen. Mielestäni tuo "uskominen" on joukkueen asia, ei fanien. Sitten, kun jengi alkaa näyttää merkkejä paremmasta pelistä, niin fanina voin lähteä mukaan siihen. Emme kuitenkaan tuolla "uskolla" voi vaikuttaa ainakaan hallin ulkopuolelta.

Jos epätodennäköinen mestaruus tulee, olen juhlissa mukana ja ette edes tiedä, etten uskonut siihen ja olin heittänyt kirveen kaivoon. Aivan sama olenko "tosifani" vai en.

Niin, itse en uskonut kauden alussakaan että mestaruus on todennäköinen. Ihmettelenkin lähinnä tällaista binääristä ajattelua, että "uskon mestaruuteen" vs. "en usko mestaruuteen". Itse ajattelen niin, että esim. kauden alussa näytti erittäin hyvältä ja mestaruuden todennäköisyys oli kenties 20-25%. No säälipudotuspeleihin lähtiessä tuo todennäköisyys oli sitten enää 5-10%, mutta ei mikään mahdoton eikä lopulta niin radikaalisti erilainen kuin kauden alussa.

Minusta on hassua uskoa johonkin "ei ole mahdollisuuksia" -juttuunkaan kun ihan pomminvarmasti jokaisella joukkueella jolla pelit jatkuu on joku mahdollisuus voittoon, eikä IFK:lla edes mikään mikroskooppisen pieni.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Borussia Dortmund
Itsekin olen samoilla linjoilla. Uskoin parannuksen pelissä tapahtuvan vielä puoleen väliin kautta, mutta sen jälkeen alkoi usko horjua. Johanssonin tulo antoi taas uutta uskoa ja muutaman pelin jälkeen huomasi taas ettei hänkään ole mikään sateentekijä. TPS sarjan jälkeen olin innoissani kuin pikkupoika, mutta taas kahden ensimmäisen välierän jälkeen tuntui että oliko TPS vaan niin huono. Välillä kyllä hieman nolottaa kun on ensin haukkunut koko jengin kavereille ja taas hetken päästä kehuu kuinka hyvin pelasivat. Toisaalta en näe etten voisi iloita mestaruudesta samalla tavalla kuin muut vaikka olisinkin antanut pyyhkeitä kesken kauden. Eiköhän tämä jengi ole niitä välillä ansainnutkin. Ihan sama miten se mestaruus tulee, kunhan tulee. Tämä sarja ei kyllä ole vielä läpsytelty.
Pyyhkeiden antaminen on eri asia kuin luovuttaminen. Kritisoida saa ja pitää, mun mielestä "Tappara voittaa 4-0, katellaan ens kaudella"-ajattelu vaan on ihan hanurista.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
No siinähän vituttaa! On niin kaukana uskottavasta tämän kauden jengi kuin olla ja voi. Mut hei, toivossa on hyvä elää.
Määrittele "uskottava".
Jengi on neljän joukossa. Se absoluuttinen totuus tällä hetkellä. On kolmen voiton päässä finaalista ja kahden tappion päässä pronssimatsiin joutumisesta, tämäkin on fakta.
Miten Jengi olisi sun mielestä "uskottava" menestyjä? Jos se johtaisi Tapparaa 3-0?
Silloin se olisi kaksi voittoa lähempänä finaalia kuin tällä hetkellä.
Reaaliaikaista tekemistä seuraamalla, eiliseen peilaten, on täysin mahdollista ja uskottavaa, että IFK kykenee finaaliin selviytymään.
Sun ennustuskin oli väärä tämän välieräsarjan suhteen.
Moni meistä pitää IFK:ta uskottavana Jenginä näistä neljästä jäljellä olevasta Mestaruuden voittajaksi.
Harmi kun sinä et tee niin.
Mutta ole iloinen silti meidän muiden puolesta, jos IFK finaaliin selviää ja siellä Mestaruuteen suorittaa, vaikket pidäkään Joukkuetta uskottavana.
Toivomalla ei pallopeleissä saa mitään. Kovalla asenteella ja hyvällä tekemisellä saa sen, minkä sillä hetkellä ansaitsee. Joskus voiton, toisinaan tulee tappio.
Uskottavuus on arvioitava etukäteen, ja siinä sinä olet onneksi melko yksinäsi oppositiossa suurimpaan osaan kannattajista verrattuna, ja Mestaruus on edelleen mahdollinen. Joten mielipiteesi on yhdentekevä lopputuloksen kannalta.
Ja hyvä niin.
Koska kaltaisia kannattajia ei mikään jengi tarvitse.
Lainaan vielä Tamia; "Voittajat ei koskaan luovuta, luovuttajat ei koskaan voita."
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lainaan vielä Tamia; "Voittajat ei koskaan luovuta, luovuttajat ei koskaan voita."

Tämä nyt ei ole mikään Tammisen keksimä mietelause.

Mutta joo, kahden tappion jälkeen en pitänyt HIFK:n jatkoon menoa sarjasta enää kovin uskottavana. Kahta tappiota paljon enemmän merkitsi tavat joilla ne tuli eli ei ollut mitään jakoa matseissa. Tämä ei tarkoita että olisin luovuttanut ja mahdollisuudet tottakai oli edelleen olemassa. Ja kuinka ollakaan eilisellä voitolla, johon oli siis ennen peliä aika vaikea uskoa uskottavuus kuitenkin palasi. Sellaista urheilu on. On sitä eri sarjoissa ja urheilulajeissa paljon vaikeammistakin asetemista noustu mestaruuksiin.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tämä on hyvä kysymys. Olen itse ehkä vähän samassa tilanteessa, etten ole oikeastaan missään vaiheessa kautta uskonut ainakaan mestaruuteen. En siitä ole kyllä kovaan ääneen huutanut. Fanius on vähän hankala juttu. Pidän itseäni IFK-fanina, mutten ole niin fanaattinen, että runkosarjasijoitus 9. jälkeen uskoisin mestaruuteen. Mielestäni tuo "uskominen" on joukkueen asia, ei fanien. Sitten, kun jengi alkaa näyttää merkkejä paremmasta pelistä, niin fanina voin lähteä mukaan siihen. Emme kuitenkaan tuolla "uskolla" voi vaikuttaa ainakaan hallin ulkopuolelta.

Jos epätodennäköinen mestaruus tulee, olen juhlissa mukana ja ette edes tiedä, etten uskonut siihen ja olin heittänyt kirveen kaivoon. Aivan sama olenko "tosifani" vai en.

Itse tykkään tuosta JHagin lanseeraamasta reaali-ajan ajattelusta. Tottakai omia tuetaan hautaan asti, mutta ei nyt kenenkään pidä olla esim. tyytyväinen runkkari-sijaan 9 Liigan kärkibudjetilla. Silloin mun mielestä kuuluukin vituttaa, vainota Nybaria ja miettiä miks vitussa sitä ikinä pääty tähän fani/urheilutilanteeseen :)

Mutta IFK veti kovalla katsojakeskiarvolla runkosarjan loppuun asti, vaikka peliesitykset oli välillä ihan karmeita. Eli meillä seurauskollisuus istuu syvällä, ja ainoastaan joku KHL:ään siirtyminen voisi sen tappaa. Menestymättömyys ei sitä tee, sillä muuten oltais jo kuopattu seura :D
 

JigSaw

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä on hyvä kysymys. Olen itse ehkä vähän samassa tilanteessa, etten ole oikeastaan missään vaiheessa kautta uskonut ainakaan mestaruuteen. En siitä ole kyllä kovaan ääneen huutanut. Fanius on vähän hankala juttu. Pidän itseäni IFK-fanina, mutten ole niin fanaattinen, että runkosarjasijoitus 9. jälkeen uskoisin mestaruuteen. Mielestäni tuo "uskominen" on joukkueen asia, ei fanien. Sitten, kun jengi alkaa näyttää merkkejä paremmasta pelistä, niin fanina voin lähteä mukaan siihen. Emme kuitenkaan tuolla "uskolla" voi vaikuttaa ainakaan hallin ulkopuolelta.

Jos epätodennäköinen mestaruus tulee, olen juhlissa mukana ja ette edes tiedä, etten uskonut siihen ja olin heittänyt kirveen kaivoon. Aivan sama olenko "tosifani" vai en.
Noniin tässähän on filosofiaa mihin pystyn hyvin paljon samaistumaan.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Torstaina kahden erän jälkeen oli niin nihkeät tunnelmat, että olin valmis heittämään pyyhkeen kehään. En kuitenkaan lähtenyt vielä hallilta, koska jääkiekossa nähdään aina toisinaan ihmenousuja monen maalin takaa. IFK:kin on onnistunut tässä harvakseltaan, samaista Tappuraa vastaan jonain syksynä 2000-luvun alussa ja Lukkoa vastaan kerran 90-luvulla. Jälkimmäistä matsia olin katsomassa. Sain tarpeekseni, kun Lukko johti kahden erän jälkeen 0-4, ja lähdin himaan. Kun avasin radion kotona, peli oli 4-4. Jatkoaika siinä kai tuli, mutta en muista lopputulosta. Sen koommin en ole kovin herkästi lähtenyt pelistä ennen loppusummeria. Ja tietysti keväällä 2008 tuli se legendaarinen nousu Tepsiä vastaan sääleissä. Torstaina aloin kolmannen erän puolivälissä katsella reittioppaasta bussiaikatauluja, mutta ajattelin odottaa vielä pari minuuttia ja sitten alkoikin IFK:n kiri. Niin kauan kuin on aikaa, on myös toivoa, mutta totuuden nimissä on todettava, että joskus sitä toivoa vain on paljon vähemmän kuin joskus toiste. En siis tuomitse niitä, jotka heittävät kirveen kaivoon, koska itsekin olen toisinaan kahden askeleen päässä siitä, että tekisin saman ratkaisun.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
No ei kai mihinkään tarvitse uskoa? Itse en uskonut myöskään kurssin enää poffeihin oikenevan, enkä oikeastaan kannuun usko vieläkään, vaikka mahdollista se jo on. Käyn kuitenkin aina peleissä ja toivon ihmettä loppuun asti. Kannatus ei ole mitenkään enää menestyksestä kiinni vaan osa elämää, vaikka mukavintahan se on kun pärjätään ja olen kaikkia erottamassa ja haukkumassa kun ei.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
No ei kai mihinkään tarvitse uskoa? Itse en uskonut myöskään kurssin enää poffeihin oikenevan, enkä oikeastaan kannuun usko vieläkään, vaikka mahdollista se jo on. Käyn kuitenkin aina peleissä ja toivon ihmettä loppuun asti. Kannatus ei ole mitenkään enää menestyksestä kiinni vaan osa elämää, vaikka mukavintahan se on kun pärjätään ja olen kaikkia erottamassa ja haukkumassa kun ei.

Joukkue on jo näissä pleijareissa ylittänyt omat odotukseni niin moneen kertaan että kaikki tästä eteenpäin on pelkkää plussaa. Mestoilla ollaan tänäänkin mutta veikkaan että tänään Tappara taas vie. Tosin odotan kyllä IFK:lta raivoisampaa taistelua kuin edellisessä stadin ottelussa. Hieno kevät tämä on ollut ankean kauden jälkeen ja toivotaan että pelit jatkuvat mahdollisimman pitkään.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nothing is over! Bäcks is back again!

Tuohon yllä olevaan, mun mielestä pahinta omiin muroihin kusemista on lyödä vetoa vastustajan puolesta ja perustella sitten että win-win tappio ei harmita yhtään kun tulee fyffee. Itse elän tunteella, varsinkin viime torstain jälkeen oli melkein luovutusfiilis koska näytti että joukkuekin on heittänyt pyyhkeen kehään, ei siellä kiinnostanut punaisten pelata ensimmäisen 50min aikana ollenkaan. Mutta en olekaan ammattilainen, hienoa että pojat kuitenkin palkkansa(fanien silmissä kilven) eteen syttyivät taistelemaan.

_
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Itse elän tunteella, varsinkin viime torstain jälkeen oli melkein luovutusfiilis koska näytti että joukkuekin on heittänyt pyyhkeen kehään, ei siellä kiinnostanut punaisten pelata ensimmäisen 50min aikana ollenkaan. Mutta en olekaan ammattilainen, hienoa että pojat kuitenkin palkkansa(fanien silmissä kilven) eteen syttyivät taistelemaan.

_

Se torstain peli ratkes niihin toisen erän alun karmeisiin virheisiin niin nopeasti, että vähän vääristynyt kuva tuli koko ottelusta.

Meni tämä sarja nyt miten tahansa, niin tänä vuonna meillä on tosiaan ollut sitkeä poff-joukkue, ja siitä voi olla ylpeä.Virheet tehtiin perussarjan aikana, ja siksi meillä ei nyt ole selkäytimissä olevaa pelitapaa selkänojana, kuten vaikka Tapparalla. Henkisestä kantista ei tunnu jäävän kiinni tällä kertaa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
meillä ei nyt ole selkäytimissä olevaa pelitapaa selkänojana, kuten vaikka Tapparalla.
Tämä on hämmästyttävintä tässä meidän sillisalaatissa. Eihän joukkueessa ole paljoakaan järkeä, ei pelitapaa, ei riittävää puolustusta, ei selkeää tulosyksikköä, ei supertähteä joka suorittaisi poffeissa, ei siis mitään vahvaa tekemistä... mutta

Se mutta onkin mun IFK, hyvin usein sekavaa tekemistä mutta osaa yllättää, jos tästä tällä joukkueella tehdään kiistatta sarjan parhaan joukkueen kanssa tiukka sarja niin on tää lätkä vaan niin uskomatonta ainakin meille punaisille.

_
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On muuten loistanut poissaolollaan se video välierissä. Tänään tosin ei tainnut kolmannessa erässä olla kumpaakaan mainoskatkoa, kun siitä 14 minuutista eteenpäin kaikki katkot ennen Tapparan maalia tuli pitkistä kiekoista. Ja sitten vissiin siinä pari sekuntia ennen loppua sen pitäminen olisi ollut turhaa.
 

YamahaGPR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse oon hifkiin luottanut mutta tämän iltaisen 1,5 erän perusteella näyttäisi olevan jo tekemätön paikka mennä finaaliin. Kyllä tappara oli niin paljon parempi.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Kyllä tässä on vielä toivoa jäljellä, Tapparalla on taas käynyt joulupukki kylässä. Keskiviikkona Bäcksin johdolla taas ryöstö kun Tappara puristaa mailaa täydessä Hakametsässä. Sitten torstaina tuurilla otetaan himakirouksen murto ja lauantaina jatkoajalla Partanen hoitelee Tapparan pronssipeliin.
 

R.P.M. 12 000

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Keskiviikkona Bäcksin johdolla taas ryöstö kun Tappara puristaa mailaa täydessä Hakametsässä.

Tässä on nyt vaan se kysymys, että millä todennäköisyyydellä Tappara puristaa mailaa verrattuna siihen, mitä tiukasti meidän kundit siitä pitää kiinni - ihan vaihteluna voisin nähdä sellaisenkin tilanteen, että meidän kundit laukoisi maalia kohti edes maalin eteen kiekon saatuaan (no, toki Aaltonen laukoo, mutta vasta kun on turvallisesti nollakulmassa) ja edes osoittaisivat, että joku meiltä haluaisi ottelun ratkaista. Näkemättä nimittäin jää.
 

PPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Arvon Tarzan. Titanic upposi jo. Pyri pelastusveneeseen tai ota uimapatja mukaan Hakametsään. Kausi oli ohi jo ennen alkamistaan. Kiitos Töppö-Tomppa!

Joo ei tässä juurikaan mahiksia ollut enää kun poffeihin lähdettiin niin pitkältä takamatkalta. Ja nimenomaan pelillisesti katsoen. Erittäin hienosti on joukkue kasannut itsensä ja neljän sakkiin meneminen oli kova suoritus tänä keväänä. Vähän paremmalla tuurilla (Ilves olisi kaatanut Tapparan 6. jatkoajalla) oltaisi ehkä voitu päästä finaaleihin saakka, mutta voihan olla että jypikin olisi ollut liian kova. Nyt vaan rohkeasti Törmänen pihalle ja uutta joukkuetta rakentamaan.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lihava leidi ei ole vielä laulanut ja kautta vähintään kaksi peliä jäljellä. Päin helvettiä mennyt runkosarja asetti odotukset niin alas, että jo tähän sarjaan pääsy ylitti odotukseni reippaasti eikä Tapparalle häviäminen nosta vitutustasoa kuin ehkä 10 prosenttiin siitä, mitä se viime kevään finaaleissa oli. Tavallaan mitään hävittävää ei enää ole, pelkästään voitettavaa ja tässä mielentilassa on ihan kiva lähteä huomiseen peliin. Mikään ei oo ohi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös