Niklas Bäckström – paluu Nordikselle

  • 202 027
  • 937

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jumalauta jätkät, olitte oikeassa. Nikke penkille, niin homma toimi.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Voi voi, jatkoajalla sitten meni kyllä Niken piikkiin toi maali :(
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin loppuu Niken ura HIFK:ssa kuin se alkoikin. Maalivahtiin kaaduttiin.
 

Lasse#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaikka kuinka kenttäpeli petti toisessa erässä, niin toinen maali olisi ollut otettavissa ja jatkoaikamaali aivan järkyttävä hörppy. Ei enää jatkossa kärkikamppailuihin kolmosveskaria maaliin, kiitos!
 

RustEnuff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joo maalivahtiin kaaduttiin, niin kuin aina IFK:ssa... ainakin meidän fanien mielestä, sanon minä! (Lunkkaa mm. itse olen suolannut aina) Vituttaa toi tappio ihan perkeleesti, mutta itse en kaada tätä peliä Niken, enkä kenenkään muunkaan piikkiin! Hieno nousu surkean tokan erän jälkeen ja nyt kävi valitettavasti näin! Pienestä kiinni ja olen silti ylpeä koko jengistä valmennusta myöden!
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä mun on tunnustettava, että jos Nikelle 'annettiin' tämä peli Engrenin kustannuksella, niin en pidä sitä onnettomana valintana. Takana nollapeli ja edessä mahdollinen vetäytyminen Lankisen pelikunnon löytyessä. Minun IFK:ssani saa ajatella niinkin, että ihminen on tärkeä.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Kyllä mun on tunnustettava, että jos Nikelle 'annettiin' tämä peli Engrenin kustannuksella, niin en pidä sitä onnettomana valintana. Takana nollapeli ja edessä mahdollinen vetäytyminen Lankisen pelikunnon löytyessä. Minun IFK:ssani saa ajatella niinkin, että ihminen on tärkeä.
Juuri näin, itsekin arvostan tätä elettä HIFK:ltä. Muutenkin, Bäckströmillä itsellää lon on paljon hyviä muistoja Kärpistä, joten oli varmasti miehelle itsellekkin hienoa pelata tämä peli Kärppiä vastaan.

Hieno mies, kiitos Nikelle vielä kaikesta mitä Kärpissä saavutti 2000-luvulla!
 

Scharnhorst

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä mun on tunnustettava, että jos Nikelle 'annettiin' tämä peli Engrenin kustannuksella, niin en pidä sitä onnettomana valintana. Takana nollapeli ja edessä mahdollinen vetäytyminen Lankisen pelikunnon löytyessä. Minun IFK:ssani saa ajatella niinkin, että ihminen on tärkeä.
Vahvasti sama!
Jatkoajan maali näytti menevän suht helposti, mutta kyllä siinä Kaski kierrettiin aika helpon näköisesti.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Minun IFK:ssani saa ajatella niinkin, että ihminen on tärkeä.

Tietenkin, mutta ei siinä kohtaa, kun kuin taivaan lahjana onkin tullut mahdollisuus päästä neljän joukkoon mikä vielä 10 peliä sitten ei vain ollut tapahtumassa.

Minun IFK:ssani taas saa luottaa valmennusjohtoon luonnollisesti sisältäen myös Lunkan. Maalivahtivalintaa ei voi syyttää, koska hyvinhän tämä meni.

Harmillinen imurointi lopussa, mutta näyttäkää yli viisi peliä pelannut maalivahti kuka ei ole koskaan imuroinut. Niitä vain tulee ihan kaikille tälläisessä lajissa. Katsokaapa joskus jalkapalloa, niitä tulee sielläkin, vaikka maalimäärät on paljon pienempiä.
 

Dragan Dabic

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
, Bäckströmillä itsellää lon on paljon hyviä muistoja Kärpistä, joten oli varmasti miehelle itsellekkin hienoa pelata tämä peli Kärppiä vastaan.

On varmaan hienoja muistoja ja Kärppien kannalta varmaan helvetin hieno homma, että laitettiin selvästi heikompi veska maaliin. Mä saattaisin ehkä just ja just ymmärtää tällaisen lahjapeluutuksen, jos kyseessä olisi veska, joka on pelannut liki koko uransa IFK:ssa.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105
Aivan vitun kammottavaa. Ekstrapiste lähti lappiin ja Nikkeä en kyllä lähtisi syyttämään yhtään mistään. Hyvä peli jälleen ja ei noille vaan voinut vittujakaan.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Tietenkin, mutta ei siinä kohtaa, kun kuin taivaan lahjana onkin tullut mahdollisuus päästä neljän joukkoon mikä vielä 10 peliä sitten ei vain ollut tapahtumassa.

Pieni korjaus, että IFK on neljän joukossa. Ero viidenteen 2 pistettä. Kolmanteen sijaan ero 5 pistettä, TPS syöksykierteessä joten 3. sija myös tällä hetkellä haarukassa. Toiseen sijaan 9 pistettä ja IFK yksi peli vähemmän kuin Tapparalla joten kaikki on edelleen auki.

Aivan vitun kammottavaa. Ekstrapiste lähti lappiin ja Nikkeä en kyllä lähtisi syyttämään yhtään mistään. Hyvä peli jälleen ja ei noille vaan voinut vittujakaan.

Ei välttämättä voi syyttää, mutta Niken pelaaminen oli sellaista perustasoa. Gamesaverit jäi uupumaan. Silti en näe mitään väärää Bäckströmin pelaamisessa tänään.
 

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Kyllä mun on tunnustettava, että jos Nikelle 'annettiin' tämä peli Engrenin kustannuksella, niin en pidä sitä onnettomana valintana. Takana nollapeli ja edessä mahdollinen vetäytyminen Lankisen pelikunnon löytyessä. Minun IFK:ssani saa ajatella niinkin, että ihminen on tärkeä.
Hienosti sanottu! Kärppä-fanina luonnollisesti toivoin omien voittoa, mutta hiljaa mielessäni mietin, että ihan Niken takia olisi myös hieno juttu, jos HIFK olisi korjannut pisteet kotiin. Yleensä en edes jaksa ajatella näin läheskään kaikkien ex-Kärppien kohdalla, mutta Nikke on erityinen pelaaja ja ansaitsee kyllä kaikkien kunnioituksen. Uskon, että ilta jää tappiosta huolimatta hyvin erityisenä Niken mieleen.

Ja te muut, älkää viitsikö syyttää Nikkeä jatkoaikatappiosta, kyllä se niin menee, että koko joukkue kantaa vastuun lopputuloksesta eikä mitään maalia voi sanoa Niken imuroinniksi.
 

FosaMasa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
PiTa, HIFK, Liverpool
Hienosti sanottu! Kärppä-fanina luonnollisesti toivoin omien voittoa, mutta hiljaa mielessäni mietin, että ihan Niken takia olisi myös hieno juttu, jos HIFK olisi korjannut pisteet kotiin. Yleensä en edes jaksa ajatella näin läheskään kaikkien ex-Kärppien kohdalla, mutta Nikke on erityinen pelaaja ja ansaitsee kyllä kaikkien kunnioituksen. Uskon, että ilta jää tappiosta huolimatta hyvin erityisenä Niken mieleen.

Ja te muut, älkää viitsikö syyttää Nikkeä jatkoaikatappiosta, kyllä se niin menee, että koko joukkue kantaa vastuun lopputuloksesta eikä mitään maalia voi sanoa Niken imuroinniksi.
Samaa mieltä. Tällä logiikalla maalivahdilla olisi aina velvollisuus torjua läpiajo. Jos tämä oli imurointi, mitä ne todelliset imuroinnit sitten ovat? Kriitikkojen mielestä varmaan tahallaan päästettyjä.
 

stroh80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä mun on tunnustettava, että jos Nikelle 'annettiin' tämä peli Engrenin kustannuksella, niin en pidä sitä onnettomana valintana. Takana nollapeli ja edessä mahdollinen vetäytyminen Lankisen pelikunnon löytyessä. Minun IFK:ssani saa ajatella niinkin, että ihminen on tärkeä.
Toki näinkin, ja jos tämä oli peruste hyväksyn täysin. Mielestäni kuitenkin Bäckström pelasi itselleen tämän pelin aloituskassarin viitan edellisessä (nolla)pelissä.

Musistellaanpa muutama vuosi taaksepäin (lunkan aikaa). Kuinka moni oli sitä mieltä, että voittava veska saa jatkaa ja monenko mielestä nollapelin pelanneen veska penkittäminen oli lähes rikos?
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Samaa mieltä. Tällä logiikalla maalivahdilla olisi aina velvollisuus torjua läpiajo. Jos tämä oli imurointi, mitä ne todelliset imuroinnit sitten ovat? Kriitikkojen mielestä varmaan tahallaan päästettyjä.
Ei täällä kukaan puhu tahallaan päästetyistä, mutta kyllä täällä porukkaa hiertää se (allekirjoittanut mukaan lukien), että meillä oli eilen penkillä Liigan paras maalivahti. Engren normaalipäivänään ei olisi päästänyt ikinä tuota Bertrandin huitaisua lähes nollakulmasta ja tuota Ruohomaan sutaisua sisään. Kaikki edellä mainittu on turhaa jossittelua, sillä peli on nyt pelattu. Väitän kuitenkin, että tämä IFKn jääkiekko- romantiikan tavoittelu eilen maalivahtivalinnassa maksoi meille 1-2 pistettä.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Ei täällä kukaan puhu tahallaan päästetyistä, mutta kyllä täällä porukkaa hiertää se (allekirjoittanut mukaan lukien), että meillä oli eilen penkillä Liigan paras maalivahti. Engren normaalipäivänään ei olisi päästänyt ikinä tuota Bertrandin huitaisua lähes nollakulmasta ja tuota Ruohomaan sutaisua sisään. Kaikki edellä mainittu on turhaa jossittelua, sillä peli on nyt pelattu. Väitän kuitenkin, että tämä IFKn jääkiekko- romantiikan tavoittelu eilen maalivahtivalinnassa maksoi meille 1-2 pistettä.
Nämä on kyllä aina hauskoja. Tuo väittämäsi ei ole millään tasolla totta, et sinä voi varmaksi tuommoista sanoa. Etenkin tuo Callen maali olisi kyllä voinut ihan hyvin mennä Engrenillekkin. Mukavasti tällä kaudella Kärpät on Engrenin taaksekkin kiekkoa lapannut. Ruohomaan voittomaalin Bäckströmkin olisi varmaan ottanut jotain kahdeksan kertaa kymmenestä. Vastaavasti Engren olisi voinut päästä Sailion hyvän laukauksen toisen erän lopussa, mikä osui ihan Bäckströmin yläolkapäähän. Näin esimerkkinä, tuommoinen jossittelu on täyttä paskaa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Nämä on kyllä aina hauskoja. Tuo väittämäsi ei ole millään tasolla totta, et sinä voi varmaksi tuommoista sanoa. Etenkin tuo Callen maali olisi kyllä voinut ihan hyvin mennä Engrenillekkin. Mukavasti tällä kaudella Kärpät on Engrenin taaksekkin kiekkoa lapannut. Ruohomaan voittomaalin Bäckströmkin olisi varmaan ottanut jotain kahdeksan kertaa kymmenestä. Vastaavasti Engren olisi voinut päästä Sailion hyvän laukauksen toisen erän lopussa, mikä osui ihan Bäckströmin yläolkapäähän. Näin esimerkkinä, tuommoinen jossittelu on täyttä paskaa.
Bertrandin maali johtui pelkästään siitä, että Bäckström ei enää ikävä kyllä ehdi sivuttaisliikkeeseen, kun jämähtää jäähän. Ilmeisesti se lonkka on sen verran päreinä. Joku luonnehti tuossa aikaisemmin aika hyvin, että Bäckström pelaa hyvin perustasolla, muttei ota mitään gameseivereita. Se on helppo teidän Kärppäfanien tulla tänne voittajina Nikkeä puolustamaan (ymmärrän senkin hyvin ottaen huomioon minkälainen legenda mies on teille), mutta kannattanee myös huomioida, että joitakin meitä saattaa hiukan vituttaa 3. veskarin laittaminen maaliin Liigan parhaan istuessa penkin päässä. Siitä olen toki samaa mieltä, että jossittelu on perseestä, ja yritin sitä vähän jo tuossa edellisessä viestissä indikoida.
 

Epätietoinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät. Sievin Sisu, Barcelona
Ymmärrän kyllä tuon. Engren on parempi maalivahti kuin Bäckström, joten Engrenin kanssa voittomahdollisuudet olisivat olleet erilaiset. Pelikin olisi toki ollut tällöin varmasti ihan erilainen. Voi olla että HIFK olisi ottanut 3p. Voi myös olla, että Kärpät olisi päässyt vain 1-2 maalin johtoon, jolloin koko sulamista ei olisi nähty ja Kärpät olisi voittanut 3p arvoisesti.

Engren on omissakin papereissa liigan parhaimpia maalivahteja, parhaasta voi toki olla montaa mieltä ja ymmärrettävää että vedätte tässä kotiinpäin. Vedänkin nyt itse kotiinpäin ja sanon, että tällä hetkellä liigan paras maalivahti seisoi toisessa päässä kenttää ;)

Noh, se siitä. Palaan nyt omalle hiekkalaatikolleni. Toivottavasti en aiheuttanut kenellekkään mielipahaa täällä, hieno peli oli eilen. Hyvää itsenäisyyspäivää HIFK-faneille!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös