Nightwish

  • 821 400
  • 3 706

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kun ne nyt jumalauta vielä tekis sen kulttuuritempun ja heittäis sen enkelirenkutuksen hevonkuuseen setistä. Joku Romanticide voisi olla ihan kiva munillepotkija tuohon keikan alkuun.
Enkelirenkutus oli kuitenkin viisi vuotta pois settilistasta, joten ei tuo nyt mikään ihme ole että tällaiseen Decades-kiertueeseen valitaan takaisin se bändin kenties tunnetuin kappale, mitä nyt siis kansainväliseen tunnettuuteen tulee. Toki Romanticide on biisinä paljon parempi, ei siinä mitään. Jos itse saisin valita niin tuo settilistan alku voisi alkaa sillä klassisesti sillä Dark Chest of Wondersilla, ja siitä sitten leikattaisiin esim. End of All Hopeen.

Enkelirenkutus on itse asiassa livenä oikein toimiva biisi, vaikka se tuolta Once -levyltä se kaikkein tylsin biisi ehkä onkin. Livenä se vaan kolisee aika kivasti kun siellä tuhannet ihmiset laulaa myös mukana ja pyrot ja pommit paukkuu.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Nightwish - Live In Albany (Full Show) (with Deep Silent Complete!) - YouTube

Alkaa löytymään kokonaisia Decades-kiertueen keikkoja linjoilta

Onhan tuo settilista nyt aikamoista kultaa, vaikka voisihan sitä halutessaan murmuttaa, että missä ovat esimerkiksi FantasMic tai Pharaoh Sails To Orion (viimeiseen kahteen biisiin menee toki puoli tuntia aikaa, että olisihan niiden tilalle mahtunut).. mutta mitä niistä sitten nillittämään, tämäkin kattaus todellakin kelpaa. Kai noita uusiakin biisejä sitten pari on pakko roikottaa mukana, saati väsynyttäkin väsyneempää Nemoa, tosin olen iloinen että Amaranthe ja Storytime on jätetty pois

En tiedä onko herra Holopainen itse huomannut miten ylivertaisia tämä vanha matsku on esimerkiksi viimeisimmän levyn rinnalla. Miten hyvältä nyt jokin Gethsemane, Devil & Deep Dark Ocean tai ikiaikainen suosikkini Come Cover Me kuulostavatkaan. Ja muutkin kolmen ensimmäisen levyn kappaleet, joita tuolla onneksi riittää..
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
tosin olen iloinen että Amaranthe ja Storytime on jätetty pois
Kieltämättä ihan hyvä ettei Amaranthe liity näihin Nightwishin keikkoihin mitenkään. Amaranth sen sijaan on ollut Floorin laulamana ihan hyvän kuuloinen livebiisi, vaikka levyllä ei mikään erikoinen olekaan. Oikeastaan moni noista Anetten ajan biiseistä on saanut Floorin myötä aikalailla uudenlaista puhtia, johtuen toki ihan eri sfääreissä olevasta live-esiintymisestä muutenkin.

Piti saivarrella. Hymiö.

EDIT:

Niin ja pakko sanoa että vieläkään noista Youtube-videoista ei oikein saa mitenkään irti sitä bändin livekunnon mahtavuutta. Onneksi pääsee muutaman kuukauden päästä keikalle.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On nyt tullut muutamaan kertaan kuunneltua Aurin debyyttilevy. Sen siis muodostavat Holopainen, Troy ja Johanna Kurkela. Ensivaikutelmasta ei jäänyt oikein mitään mieleen, mutta on tämä ainakin kuulostanut jokaisella kuuntelukerralla paremmalta. Osin samat fiilikset jää kuin Tuomaksen muutaman vuoden takaisesta Roope Ankka-albumista eli Nightwish kyllä kuuluu biiseissä, mutta soundi on ainakin kitaroiden vähemmän läsnäolon vuoksi kevyempää.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Helsinki ja Turku loppuvuodesta.
RadioRock - Asenne on Rock

LIPUT:

Myyntiin ma 16.4.1.2018 klo 9.00

Pe 14.12.2018 Turku, Gatorade Center Ennakkoon 69 / 79 EUR (+mahd. toimituskulut alk. 1 EUR) Lippupiste

La 15.12.2018 Helsinki, Hartwall Areena 69 / 79 EUR (+mahd. toimituskulut alk. 1 EUR) Ticketmaster

Edellisen kerran on tullut bändi nähtyä, vilaukselta tosin, Ilosaarirockin II lavalla vuonna 1999. Olisikohan päivityksen aika?
 
Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edellisen kerran on tullut bändi nähtyä, vilaukselta tosin, Ilosaarirockin II lavalla vuonna 1999. Olisikohan päivityksen aika?
En tiedä olisiko kannattavaa.. kuitenkin vielä parikin samaa tyyppiä lavalla.
 

turo-urpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Happee
Tällä kertaa oli jo korkea aika ostaa lippu Hartwallin keikalle kun ei ole aikaisemmin nähnyt ja taitaa olla viimeinen mahdollisuus, jos tällä vuosikymmenellä haluaa livenä nähdä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tällä kertaa oli jo korkea aika ostaa lippu Hartwallin keikalle kun ei ole aikaisemmin nähnyt ja taitaa olla viimeinen mahdollisuus, jos tällä vuosikymmenellä haluaa livenä nähdä.
Olin näköjään missannut ihan kokonaan että tällainen Hartsun keikka on tulossa. Noh, lippu on taskussa Lahteen mutta laitetaan huo Hartwall myös harkintaan. Houkuttelisi kyllä ja varmaan jonkun kaverinkin sinne saisi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kai sitä pitää huomenna lippu tuonne poistaa jahka saan tuon Ticketmasterin lahjakortin hyödynnettyä, täytyy nyt toivoa että permantopaikat ei lopu kesken. Kaippa ne olisi jo loppuneet jos olisi loppuakseen.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Yllättävän nihkeästi on lähtenyt lippujen myynti käyntiin. Muistin koko jutun vasta klo 9.54, ja olin yllättynyt kun sain paikan kentältä, ja kaikkialla muuallakin olisi melkein ollut vielä paikkoja, ja on yhä näemmä edelleen. Suurin hype on ilmeisesti ainakin toistaiseksi ohi.

Olen nähnyt bändin kaikissa kokoonpanoissa, mutta kyllä parhaiten on jäänyt mieleen se Tavastialla vedetty keikka Natuvissyset-nimellä vuonna 2007. Sehän oli Anetten toinen keikka, edellinen oli toisella salanimellä Tallinnassa edellisenä iltana. En ole koskaan nähnyt Tavastiaa niin turvoksissa, vaikka 80-luvun puolenvälin kieppeiltä lähtien siellä on tullut käytyä. Paikalla oli jokainen mahdollinen kaverin kaveri ja vippi ja muut ihmiset. Se tunnelataus on niin järistyttävä kun bändi veti avauksena "Bye Bye Beautiful"in, kun tiesi mistä se biisi kertoo. Täysin unohtumaton hetki.

P.S. tule ihmeessä sinne permannolle @Roger Moore ,niin tarjoan oluen ja jutellaan menneestä HIFK-Kärpät -sarjasta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Yllättävän nihkeästi on lähtenyt lippujen myynti käyntiin. Muistin koko jutun vasta klo 9.54, ja olin yllättynyt kun sain paikan kentältä, ja kaikkialla muuallakin olisi melkein ollut vielä paikkoja, ja on yhä näemmä edelleen. Suurin hype on ilmeisesti ainakin toistaiseksi ohi.
Joo, sama homma oli muutama vuosi sitten kun Espoon Metro Areenalle lippuja myytiin. Itse ostin nopeasti liput sinne, mutta kaverini hankkivat varmaan pari kuukautta myöhemmin ne ja hyvin sai permannolle lippuja silloinkin. Onhan tuo permantolipun hinta 80 euroa kyllä aika kova, mutta menkööt. Ja onhan mulla Ticketmasterin lahjakortti arvoltaan 75 euroa, joten ei kovin kalliiksi tule itselleni.

En vaan ole ihan varma osaanko lunastaa tätä, mulla on mailissa viesti ja kun sen avaa niin siellä lukee että "HUOM! LAHJAKORTTI ON AKTIIVINEN OSTOPÄIVÄN JÄLKEISENÄ ARKIPÄIVÄNÄ KLO 12.00". Tarkoittaako tuo nyt sitä että huomenna kun ostan lippua tuonne niin syötän nuo koodit sinne lipun ostovaiheeseen, vai pitääkö minun vielä syöttää nuo koodit johonkin ja tilata tuolta Ticketmasterin sivuilta joku erillinen lahjakortti. Vittu kun on vaikeeta. Toivottavasti on permantolippuja vielä huomenna.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yllättävän nihkeästi on lähtenyt lippujen myynti käyntiin. Muistin koko jutun vasta klo 9.54, ja olin yllättynyt kun sain paikan kentältä, ja kaikkialla muuallakin olisi melkein ollut vielä paikkoja, ja on yhä näemmä edelleen. Suurin hype on ilmeisesti ainakin toistaiseksi ohi.
...
Eipä tuo nyt varsinaisesti ole yllättävää, ettei niitä heti viety käsistä, kun keväällä ja kesällä on Suomessa ja lähistöllä ainakin kolme keikkaa ja nyt tuli samaan aikaan myös Turun joulukuun keikka myyntiin.

Varmuuden vuoksi kuitenkin olin heti yhdeksältä Ticketmasterin sivulla ja mikäli mobiililipun numero on juokseva (havaintojeni mukaan on), oli permantopaikkoja mennyt siinä heti kättelyssä reilu 300. Ticketmaster voisi kyllä laittaa siihen "arvioitu jonotusaika" kohtaan hieman enemmän portaita. Tuli arvio "0-30 minuuttia" ensiyrittämällä. Osui se kyllä oikeaan, kun taisi olla max. 10 sekuntia.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kenttälippu ostettu pois kuljeksimasta. Meni omaa rahaa kokonaiset 5 euroa kun oli tuo 75 euron arvoinen lahjakortti Ticketmasteriin, kerrankin näin. Yleensä Nightwishin keikoille lippuja on myyty esim. Lippu.fi:n tai Tiketin kautta, mutta nyt oli kerrankin tuo Ticketmaster eli entinen Lippupalvelu.

Nyt vaan kavereita houkuttelemaan mukaan. Yöpaikka Helsingistä pitäisi anyway olla varma, joten mukava reissu tulee. Nightwishin kannalta tuo Hartwall Areena on kyllä legendaarinen näyttämö, joten toivottavasti tulee mökki täyteen.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nightwish ja Hartwall ...saako joku kenkää?
Floor on onneksi väistänyt tuon miinan jo, mimmihän esiintyi jo joitain vuosia sitten Imaginaerumin kiertueella Hartwallilla Nightwishin kanssa, ei tokikaan ollut vielä virallinen jäsen silloin mutta kuitenkin. Mutta saas nähdä osuuko taas johonkin...

Kohtalokas paikka tuo Jaffala kyllä, Tarja sai tosiaan aikanaan monoa Jaffalan keikan jälkeen, ja Spice Girls taisi silloin joskus esiintyä viimeistä kertaa hyvin pitkään aikaan koko viisikon voimin Jaffalassa. Olikos se Geri joka lähti silloin kävelemään, vai kuka lie?

Onkos näitä muita jotka on tuon Hartsun kirouksen kokeneet?
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Onkos näitä muita jotka on tuon Hartsun kirouksen kokeneet?

En tiedä, mutta Lemmyllähän oli hyvin lähellä. Bolshoilla piti olla rundin vika keikka, mutta kävivät sitten heittämässä vielä Saksassa kaksi keikkaa jotka oli peruttu aiemmin terveysongelmien vuoksi. Se olisikin ollut jo melkoinen riippakivi tuolle muutenkin niin vastenmieliselle paikalle, jos siellä olisi nähty Miehen viimeinen keikka.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
En tiedä, mutta Lemmyllähän oli hyvin lähellä. Bolshoilla piti olla rundin vika keikka, mutta kävivät sitten heittämässä vielä Saksassa kaksi keikkaa jotka oli peruttu aiemmin terveysongelmien vuoksi. Se olisikin ollut jo melkoinen riippakivi tuolle muutenkin niin vastenmieliselle paikalle, jos siellä olisi nähty Miehen viimeinen keikka.
Lemmy siis kovana jätkänä näytti persettä näille kirouksille ja sanoi että "In your face Putin" ja meni vielä keikkailemaan Saksaan. On se kova.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Kohtalokas paikka tuo Jaffala kyllä, Tarja sai tosiaan aikanaan monoa Jaffalan keikan jälkeen, ja Spice Girls taisi silloin joskus esiintyä viimeistä kertaa hyvin pitkään aikaan koko viisikon voimin Jaffalassa. Olikos se Geri joka lähti silloin kävelemään, vai kuka lie?

Onkos näitä muita jotka on tuon Hartsun kirouksen kokeneet?
Eihän tuonne uskalla kohta yksikään orkesteri soittamaan, kun sadoista (tuhansista?) keikoista reilun 20 vuoden aikana peräti kaksi on päättynyt hajoamiseen.
 

Veijari

Jäsen
Tuli hankittua eilen NW:n liput Turun Gatoraden keikalle. Yllättäen lippuja on edelleenkin myynnissä mutta toivottavasti mökki on täynnä joulukuussa. Siitä onkin aikaa kun viimeksi olen NW:n nähnyt Turussa, jos ei Anetten aikaisen Ruisrockin keikkaa lasketa. Tuo edellinen paikan päällä todistettu klubikeikka Turussa taisi olla vuonna 2000 ja paikkana legendaarinen Time Out, Puutarhakadun Maalaistentalossa!
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tuli hankittua eilen NW:n liput Turun Gatoraden keikalle. Yllättäen lippuja on edelleenkin myynnissä mutta toivottavasti mökki on täynnä joulukuussa. Siitä onkin aikaa kun viimeksi olen NW:n nähnyt Turussa, jos ei Anetten aikaisen Ruisrockin keikkaa lasketa. Tuo edellinen paikan päällä todistettu klubikeikka Turussa taisi olla vuonna 2000 ja paikkana legendaarinen Time Out, Puutarhakadun Maalaistentalossa!
Olivat tuon jälkeen Karibian kylpylässä soittamassa. Emmä vuotta muista, mutta Tarjalla varustettuna ja ihan saatanan kova keikka.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tuo edellinen paikan päällä todistettu klubikeikka Turussa taisi olla vuonna 2000 ja paikkana legendaarinen Time Out, Puutarhakadun Maalaistentalossa!

Paikka oli nimeltään Feenix, tuolla Nightwish keikkaili vuonna 2001 kahdestikin. 7.2.2001 oli erinomainen keikka, yksi parhaita NW-vetoja jonka olen nähnyt.

Joku on tuonkin keikan settilistan kirjannut Setlist.fm-sivustolle, aika kova ellei peräti lähes täydellinen settilista.

Nightwishin eka Turun keikka oli myös samassa paikassa 13.2.1999. Seuraava Turun keikka oli Ruisrockissa 2000. Tarkistin, että olivat vielä 5.2.2001 Turun laivalla GOOM-risteilyllä ennen tuota Feenixin keikkaa. Myös kesällä 2001 NW oli Ruisrockissa. Seuraava Turun keikka saattoi olla vasta 2004, jälleen Ruisrockissa.

Nyt en enää muista, näinkö NW:n ensimmäistä kertaa 2000 Ruisrockissa (en muista edes olinko tuolla) vai helmikuussa 2001 Feenixillä, mahdollisesti tuo jälkimmäinen oli eka livekosketus bändiin, levyt hommasin alusta eli ekasta levystä asti.
 

Naavaparta

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Florida Panthers
Mulla on ollut käsitys että FantasMic p3 ois vedetty ainoastaan From wishes to eternitylle. Seison korjattuna. Ollut kyllä kova setti Turussa. Tuommoinen kelpaisi kesällä Mukkulassa, no jos vetäisisivät FantasMicin niin pissaisin ilosta. Ensimmäisen kerran näin livenä Ankkarockissa silloin kun Marco oli juuri liittynyt bändiin. Komeasti lähti Dead to the world sekä Slaying the dreamer. Vierailevatkohan Nevalainen tai Vänskä keikoilla?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt on Nightwishin kiertueen Euroopan legi avattu. Eilinen keikka oli minulle ensimmäinen vierailu Saku halliin, ihan toimiva paikka vaikka tuntui ääriään myöten täyteen ahdetulta (vaikka taisi oveltakin lippuja vielä saada) Olutta sai lyhyellä jonottamisella ennen keikkaa ja jonottamatta keikan aikana Vessoja olisi voinut olla enemmänkin.

Keikka veti saman käsikirjoituksen mukaan kuin jenkeissä eli ei yllätyksiä sen suhteen. Soundit olivat alussa vähän tuhnuiset, jossain vaiheessa saivat senkin kuntoon. Show oli toimiva, pidin erityisesti "leijuvista" soittokorokkeista... Ja Floor oli ihana.
 

DR_J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat, HJK
Heinäkuun loppupuolen Lahden keikalle on itselläkin lippu hankittuna ja nyt kaipailisin Lahtelaisilta (tai Lahdessa paljon pyörineiltä) infoa tuosta keikkapaikasta. Onko minkälainen kokoluokaltaan? Kuinka pitkä matka keskustasta, meneekö jalan vai taksilla? Onko alueelle julkisia kulkuyhteyksiä? Onkohan odotettavissa samoja ongelmia kuin Hämeenlinnan Kantolan tapahtumapuistossa, missä saa jonottaa jonottamisen perään (safkaa, bisseä, sisäänpääsyä, ulospääsyä yms)?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös