NHL18 – yleinen keskustelu

  • 189 714
  • 658

Rannelaukaus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Siis hetkinen, mikä tässä nyt on huonoa vai missasinko jotain? Itse olen ainakin toivonut, että nuo kokonaisuuserot tulee isommiksi pelaajille (ja joukkueille), edellisessä versiossa nelosketjun jampatkin olivat jotain 84 kokonaisuuksia jne.

Toki itsehän nuo kokonaisuudet joutuu varmaan käymään taas ihan ensimmäiseksi läpi, kauhea duunihan se on, mutta palkitsee lopulta sitten.

En oikein ymmärrä tuota "parannusta", kun edellisessäkin NHL-miehet alkavat 75:stä. Tarkistaa voi vaikka täältä:
https://hutdb.net/17/players
 

Schadowan

Jäsen
Siis hetkinen, mikä tässä nyt on huonoa vai missasinko jotain? Itse olen ainakin toivonut, että nuo kokonaisuuserot tulee isommiksi pelaajille (ja joukkueille), edellisessä versiossa nelosketjun jampatkin olivat jotain 84 kokonaisuuksia jne.
.

Fifassa esimerkiksi, missä pelaajaratingit on tehty erittäin hyvin, overallit voi vaihdella sieltä 60 tienoilta 90+ paremmalle puolelle. Ja mikä tärkeintä, pelaajissa on huomattavia eroja. Fifassa pelaaja voi olla pallollisena aivan paska, mutta puolustussuuntaan todella hyvä. Kuinka hienoa onkaan rakentaa joukkuetta pelaajista, joita voi peluuttaa tietyssä roolissa. Itselläni oli 67overallin pelaaja, jolla juoksunopeus oli 96, ei muuta kuin laitalinkiksi juoksemaan ees taas ja keskitystä pilkun tuntumaan. Mitään muuta hyötyä ei hänestä ollut, aivan surkea pelaaja noin muuten.

Tätä jos mitä kaipaisin NHL:ään. Lisää varianssia pelaajatyyppeihin, selkeitä vahvuuksia ja heikkouksia esiin, ja neloskentän jyrien overallit vaan kylmästi sinne 60 kieppeille,vaikkei se overall lukema olekaan mikään itseisarvo.

Edit: Ja siis, kritiikkini kohdistui siihen, että jos overallit ovat olleet 80 tuntumassa ja nyt ne ovat 76...Ei riitä EA, ei riitä. Onkohan heillä vieläkin yksi ainoa ihminen tekemässä noita ratingeja.. Tuon homman voisi siirtää communitylle joka kuitenkin tekee nuo kokonaan uusiksi joka peliin.Ainoa vaan ,että rostereita ei voi enää jakaa muille, kiitos vaan siitäkin EA.
 
Viimeksi muokattu:

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itselle suurimpia pelillisiä toiveita ovat kaukalon koon pienentäminen, tuntuu tuo nykyinen liian isolta.

Täysin samaa mieltä. Varsinkin noita euroopan liigoja on edes turha pelata kun kaukalo on niin järkyttävän kokoinen lentokenttä. Euroopan liigoihin voisi ottaa käyttöön sen P-Amerikan mallin ja sitä P-Amerikan kaukaloa voisi vähän pienentää.
 

Durden

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Gameinformer-lehti on kasannut "60 asiaa, joita pelistä tiedetään". Päätin nyt tylysti kopioida sen suoraan tähän kahdella viestillä.

GAMEPLAY
  • After years of complaining from people like me (and just about anyone else who writes about or streams NHL), EA is finally stretching player ratings in the NHL so every player isn't rated 80 and above. This year the dev team stretched the ratings so they range between 94 and 75 for most NHL teams.
Erittäin hyvä! Saisi tosin olla 65-99. Nyt nuo isoimmat jätetään noihin HUT virityksiin, mistä en koskaan ole innostunut.

  • Defenders have full stick control even when they are skating forward and backward. You can now be skating on the backcheck, holding your stick out behind you to take away passing options for the puck carrier.
Tämä myös hyvä, jää nähtäväksi miten toteutetaan, mutta purkitettujen huitomisten sijaan haluaisin paremman mailapuolustuksen takaperin luistellessa.


FRANCHISE MODE
  • In welcome news for hardcore sim fans, EA Canada finally got around to adding mid-season contract extensions. These negotiating windows follow the real CBA rules.
Tämä myös odotettu ja hyvä uudistus.

  • To reflect the youth movement in the modern NHL, expect to see a lot more NHL-ready players in the top 10 of drafts. You may also be able to find more gems in later rounds than in previous years
Kuten myös tämä.


En oikein ymmärrä tuota "parannusta", kun edellisessäkin NHL-miehet alkavat 75:stä. Tarkistaa voi vaikka täältä:
https://hutdb.net/17/players

Juu, mutta kuten @Schadowan totesi, nyt noista spesialisteja ei tuolta erotu. Aika samasta puusta on pelaajat vedetty, joskus aikanaan pystyi tekemään löytöjä esim. joku 73 pelaaja, jolla joku spesiaali taito. Nyt siellä esimerkiksi harmaaparrat Pronger ja Chara vetävät +80 nopeudella, ei käy järkeen. Ja muutenkin pelaajien taidot on tasapaksusti rankattu, kun pitäisi tuoda enemmän pelaajatyyppejä esille taitojen kautta. Sniperit, pelintekijät, kahdensuunnan hyökkääjät jne.

Fifassa esimerkiksi, missä pelaajaratingit on tehty erittäin hyvin, overallit voi vaihdella sieltä 60 tienoilta 90+ paremmalle puolelle. Ja mikä tärkeintä, pelaajissa on huomattavia eroja. Fifassa pelaaja voi olla pallollisena aivan paska, mutta puolustussuuntaan todella hyvä. Kuinka hienoa onkaan rakentaa joukkuetta pelaajista, joita voi peluuttaa tietyssä roolissa. Itselläni oli 67overallin pelaaja, jolla juoksunopeus oli 96, ei muuta kuin laitalinkiksi juoksemaan ees taas ja keskitystä pilkun tuntumaan. Mitään muuta hyötyä ei hänestä ollut, aivan surkea pelaaja noin muuten.

Tätä jos mitä kaipaisin NHL:ään. Lisää varianssia pelaajatyyppeihin, selkeitä vahvuuksia ja heikkouksia esiin, ja neloskentän jyrien overallit vaan kylmästi sinne 60 kieppeille,vaikkei se overall lukema olekaan mikään itseisarvo.

Tismalleen samaa mieltä, hyvin kirjoitettu. Aikanaan myös NHL sarjassa pystyi tekemään vastaavia löytöjä. Samalla ne starat tuntuvat oikeasti staroilta, kun pääsee myllytämään jotain vastustajan 65 pelaajista koostuvaa nelosta vastaan.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
@Schadowan. Nyt ymmärrän mitä haet ja olen samaa mieltä kanssasi ehdottomasti. Pientä parannusta kumminkin luvassa ilmeisesti vaikka tuskin niin suurta etteikö noihin itse joudu käyttämään taas tunteja.
 

Kafrom

Jäsen
No juuri tuon takia EA ei tee mitään, kun valtaosalle porukasta riittää ne uudet rosterit ja vähän lisää kermaa vanhan kakun päälle. Kiltisti ostetaan peli ja hemmetisti pakkoja.

Anteeksi kun kuulostan rikkinäiseltä levysoittimelta, mutta niin se nyt vaan menee.
Etkös tee itsekin aivan samaa? Vuodesta toiseen olet innoikkaimpana kirjoittamassa näissä ketjuissa ja valittamassa samoista asioista, mutta silti omistat pelin.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Etkös tee itsekin aivan samaa? Vuodesta toiseen olet innoikkaimpana kirjoittamassa näissä ketjuissa ja valittamassa samoista asioista, mutta silti omistat pelin.
Enhän mä niin ole väittänytkään. Tosin tähän vuoteen se tauko tuli. Kuten jo monta kertaa sanonut, jos EA Access-versio on samaa kuraa mitä ennenkin, peli jää tilaamatta. Mulla tuli raja vastaan lopullisesti NHL16-pelin osalta. Katellaan sitten vuoden päästä taas jos tulisi se Frostbite.
 
Viimeksi muokattu:

Campaigner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Pleikkarin uutiskirjeen mukaan: "NHL 17 -pelin omistajana saat 10 % alennuksen NHL 18 -pelin super deluxe -versiosta." "Mitä vielä odotat? Päivitä nyt heti! (Tarjous vain pelin kautta)"

Osaako tästä sanoa joku jotain? Itse en löydä pelistä mitään tuollaista kohtaa ja PS Storessa & EA Sportsin sivuilla on vain normihintaiset Super Deluxe Editionit. (Tai Young Stars Deluxe Editioniksi tuo nimi näkyy nyt taipuneen.)
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Pleikkarin uutiskirjeen mukaan: "NHL 17 -pelin omistajana saat 10 % alennuksen NHL 18 -pelin super deluxe -versiosta." "Mitä vielä odotat? Päivitä nyt heti! (Tarjous vain pelin kautta)"

Osaako tästä sanoa joku jotain? Itse en löydä pelistä mitään tuollaista kohtaa ja PS Storessa & EA Sportsin sivuilla on vain normihintaiset Super Deluxe Editionit. (Tai Young Stars Deluxe Editioniksi tuo nimi näkyy nyt taipuneen.)
Älä osta sitä.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Mä pelaan vaan BeaGMää, en oo tainnu ikinä noita onlinematseja käyttää enkä ees tiiä mikä toi HUT on. Siihen ihan kivoja uudistuksia, jos toho draftaamisee ja pelaajakehityksee panostetaa plus draft niin ihan kiva paketti jo. Itse pelihän on samaa paskaa joka vuosi. Mutta maskotteja muokkaan varmasti ainakin 50h..
Whalers to the win!
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Olisin toivonut ainakin uutta laukaisumallinnusta (vihdoin). Esimerkiksi nuo kanttirannarithan eivät oikeasti toimi kovin hyvin ja kun tässä online-pelien maalinteko on 70% niiden varassa, niin tyhmältähän se peli näyttää. Jos esim. liian pitkästä lataamisesta vedon lujuus ja tarkkuus kärsisi huomattavasti, niin peli kokisi todella merkittävän parannuksen. Se olisi nopeampaa, realistisempaa ja kaikin tavoin parempaa.
 

Pori67s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ude&Parru
Itse en pelaa ikinä onlinessa niinpä tyydyn aina änäreissä be a pro - modiin tai joskus be a gm ja kausi - modia. Tässä uudessa änärissä saisi olla niin, että voit pelata ennen ja jälkeen varausta euroopan liigoissa eikä MM-kisatkaan huono lisä olisi.
Be a Gm:ssä sama homma.

Menisin heti tietenkin Ässiin pelaamaan tai leikkimään Korpisaloa. ;)

Be a gm ja Kausi - modiin vielä se mikä oli pari vuotta sitten, että kun valitsee tuon fantasiavaruksen niin euroopan liigoissa pystyisi hankkimaan mitään +80 rating NHL-pelaajia. Ihan perseestä sanon minä. Kun haluan itse pysyä realistisena enkä hankkisi miljoonasopimuksilla pelaajia. Joku järki siihenkin.
Tuntuu vaan, että nämä uudet änärit tehdään niin hätäisesti offline pelaajille ja keskitytään nykyään vain onlineen.
 
Viimeksi muokattu:
Tuntuu vaan, että nämä uudet änärit tehdään niin hätäisesti offline pelaajille ja keskitytään nykyään vain onlineen.
Osittain totta. Onlinepelaajille (HUT) keskitytään ennemminkin myymään mahdollisimman paljon lisäsälää, että pelistä tulisi mahdollisimman tuottoisa. Pelillinen anti taas on sitä yhtä vasemmalla kädellä tehtyä antilätkää, mitä offlinessakin.

Kohta ollaan varmaan siinä pisteessä, että pelin nimeksi tulee NHL XX HUT. Sitten joka vuosi tuodaan uusina ominaisuuksina Be a Prota jne.
 

Luxray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Telian Liiga-lähetysten laatu
Tuntuu vaan, että nämä uudet änärit tehdään niin hätäisesti offline pelaajille ja keskitytään nykyään vain onlineen.

Näinhän se (valitettavasti) on, tosin valtaosa pelaajista pelaa noita online-muotoja. Ja pelkästään offline-muotoja pelaavia taitaa olla nykyään aika marginaalinen määrä.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Osittain totta. Onlinepelaajille (HUT) keskitytään ennemminkin myymään mahdollisimman paljon lisäsälää, että pelistä tulisi mahdollisimman tuottoisa.

Juurikin näin. Olisi kiinnostava nähdä pelin tuottojen kehittyminen viimevuosien aikana, jokohan lisäsälän tuotot ovat ylittäneet "levymyynnin"? Itsehän olen paska asiakas, enkä senttiäkään ole pelisiältöä ostanut (enkä osta), ei ole mielekäs ajatus millään tavalla. Miljoonat uudet kortit eivät nyt sinänsä pelikokemusta pilaa, mutta esim. korttimarkkinat nuo tuhoavat täysin. EA:ta ei tietenkään kiinnosta.
 

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara
Juurikin näin. Olisi kiinnostava nähdä pelin tuottojen kehittyminen viimevuosien aikana, jokohan lisäsälän tuotot ovat ylittäneet "levymyynnin"? Itsehän olen paska asiakas, enkä senttiäkään ole pelisiältöä ostanut (enkä osta), ei ole mielekäs ajatus millään tavalla. Miljoonat uudet kortit eivät nyt sinänsä pelikokemusta pilaa, mutta esim. korttimarkkinat nuo tuhoavat täysin. EA:ta ei tietenkään kiinnosta.

UItimate teamit tuottavat noin 800 miljoonaa dollaria liikevaihtoa vuosittain tätä nykyä.

Venturebeat.comin sivuilla on vähän käppyrää koko EA:n digitaalisista myynneistä.

Vielä ei taida digimyynti ohittaa levymyyntiä, mutta varmasti kohta niin käy, kun saadaan nopeata kaistaa vedettyä ympäri maapallon.
 

Ollizhki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Uusille harhautuksille massiivista peukkua. Tosin toivon todella, että puolustuksen uusi skillstick on oikeasti toimiva. Muuten 17 loppupuolella alkanut L1-kyykkäysfestivaali jatkuu, sillä EA ei sitä paikkaa.

Huvittavaa miten pelaajilta jotka eivät tee MITÄÄN suojatakseen kiekkoa, ei pikkumustaa saa kovin helposti pois.
 
Viimeksi muokattu:

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Itse olen sitä mieltä, että kiekon riistosta saisi yleensäkin tehdä helpompaa. Kulmissa pyöriminen on tehty liian helpoksi. On jotenkin merkillistä, että pelaajat ovat yhtä ketteriä kiekon kanssa kuin kiekottomana.
 

Pori67s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ude&Parru
En tiedä onko vanha tieto, mutta sain itse tänään tietää ettei Be A Pro - mode tule olemaan samanlainen, kuin Fifassa tai Maddenissa.
Mutta siihen tulee takaisin se ominaisuus, että voit pyytää siirtoa muualle jos et ole tyytyväinen oman joukkueesi käyttäytymiseen sinua kohtaan.
 

Pori67s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ude&Parru

Giroux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Philadelphia Flyers
Maila jalkojen läpi.... jälleen kerran.
Kiekko maalivahdin patjan, hanskan tai kilven läpi taas kerran.
Eikö niitä voi oikeasti kunnolla korjata?
Tästä on joskus ollut puhetta tekijöiden toimesta. Olivat kokeilleet miltä peli tuntuu, kun oikeasti mailat sun muut eivät mene minkään läpi ja peli oli kuulemma aivan järkyttävä pelata.

Ihan kivoja harhautuksia tulossa, mutta tuskin saa minua ostamaan tätä peliä. Nämä kaikki uudet ominaisuudet kun olisi pitänyt olla jo NHL 15-pelissä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös