NHL18 – Hockey Ultimate Team

  • 212 157
  • 964

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Hyvin nuo markkinat pilalla jo tässä vaiheessa HUT-taivalta. Jotain 95% pelaajista sama vain pikamyydä kun kaikki ovat saman hintaisia ja ominaisuudetkin aika lailla identtisiä tuossa ovr 83-85-joukossa. Luulin, että tällä overallien tiputtamisella pyrittiin siihen, että pelaajat eroaisivat selkeämmin toisistaan vahvuuksillaan, mutta mitä vielä. Joku top 50-pelaajat ehkä jaksettu jokseenkin sinne päin mallintaa.
 

tuketuksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Jets, Klubi, Suomalaiset NHL:ssä
Huvittavaa kyllä, että viikon verran ollut peli ulkona ja itsellä parempi jengi kun missään änärissä on ikinä ollutkaan. Yleensä olen pelannut HUT:ia lähinnä siinä mielessä, että pikkuhiljaa parantaa joukkuetta ja pyrkii hankkimaan parhaan mahdollisen jengin, mutta nyt täytyy varmaan jo koittaa alkamaan pärjäämään divareissa ja compeissa.

Ovechkin-Crosby-Kane
Stamkos-Seguin-Kucherov
MacKinnon-Giroux-Benn
Marner-Bergeron-Hall

Doughty-Niedermayer
Burns
-Hedman
Weber-EkmanLarsson

Bobrovsky

Tummennetut pelaajat olen ostanut marketista,
loput tulleet pakoista.

Ainoana synergiana S eli Silky Smooth.

Kyllä tuosta porukasta vielä muutama itseä kiinnostava peruskortti puuttuu, kuten McDavid, Malkin, ja Karlsson. Sitten pitääkin miettiä Heroja, Legendoja ja muita erikoiskortteja.
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
On kyllä älytön tuo comppien kierrosajat. Joka päivä ei jaksaisi pelata. Vanha systeemi oli parempi, kun oli useita päiviä aikaa kierrosta pelata. Ihan hyvillä statseilla 20-4-0 tätä kautta pelattu, mutta sijoitus siltikään taida olla missään ihan kärkipäissä, eikä varmasti tule olemaankaan, kun jää varmasti kierroksia kokonaan pelaamatta. Yhdestä tappiosta tuli 285 pistettä miinusta=)

E: Tätäkin voisi vastuksenhaussa muokata sillä tavoin, että tappiollakin tulisi -200 korkeintaan. Ei ole paljon järkeä joissain peleissä, kun yhdestä voitosta sai jopa 3 lisäpistettä. Puoli tuntia vääntää peliä, missä ei ole mitään muuta kuin hävittävää toisella jengillä.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Mulla on kolme Team Of The Week week 1 collectiblea mitä noilla tekee? Ei ainakaan TOTW-settiin kelvanneet.
 

Knap

Jäsen
Kai mä sit oon sellanen yhdellä äijällä pyöriä kun en tässä painoksessa pärjää pelillisesti. En pääse yksinkertaisesti puolustajien ohitse, vaikka mulla on aika kova tiimi. Laitan spoilereihin tiimin jos joitain kiinostaa.
Marner - Hawerchuk - Kane
(CC) LaFontaine - Bergeron - Kucherov
Pastrnak - Backstrom - Tarasenko
MacKinnon - Getz - McDavid

Letang - Gonchar
Pietrangelo - Josi S+TN+FS
Buff - Zetterberg

Scneider/Vehanen
Kikkailu on tehty mahottomaksi, tai siis onhan noi tyylikkäitä kikkoja ja olenkin opetellut kaikki. Mutta ei niillä jumalauta sen pakin ohitse pääse ellei käy ihan älytön munkki tai vastustaja ole hirveän paska. Viime änärissä jalkakynällä pystyi jotenkin haastamaan pakkia, mutta tässä painoksessa jalkakynä näyttää siltä kuin joku E-Junnu tekisi sitä. Kärkikynä oli myös viime pelissä ihan hyvä, mutta koitappa tässä tehä joku kikka jos pakki on 10 metrin etäisyydellä.

Olen aika pitkälti "pärjännyt" tässä pelissä kilpikonnalla, vastahyökkäyksillä ja tuurimaaleilla. Tai ehkä mulla on ollut vaan kovia äijiä vastassa (14-2-0 statsit) Niin, ja olen kuitenkin ollut 1-2dv jätkä edellisissä peleissä, nyt vedän kasissa tuurilla.
3/4 maaleista tullut snaippaamalla, ja osan snaipeista olen laukonut varmaan puolesta kentästä. Loppuun totean että en usko enää nopeussynergioihin hetkeäkään, ja eipä tässä pelissä tarvitse enää edes nopeutta, kun voit vaan pokechekata ja vedellä vaikka skillzonella puolustuksen.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Kikkailu on tehty mahottomaksi, tai siis onhan noi tyylikkäitä kikkoja ja olenkin opetellut kaikki. Mutta ei niillä jumalauta sen pakin ohitse pääse ellei käy ihan älytön munkki tai vastustaja ole hirveän paska.

Kikkailuun oma take on, että realistista olisi, jos pari-kolme kertaa pelissä pääsisi harhauttelemalla useammankin äijän ohitse ja yleisellä tasolla pitäisi turvautua syöttelyyn ja viisikkopelaamiseen (ihan niin kuin lajissa nimeltä jääkiekko!). Tällaista peliä olen mahdollisuuksien mukaan pyrkinyt pelaamaan jo monta vuotta ja kyllä silläkin parhaimmillaan voi pärjätä ihan hyvin. PS3:ssa viimeisimmässä painoksessa voitin ehkä n. 70 mestaruutta, mutta NHL17:n siirtymisen myötä nousin kyllä helposti ykkösdivariin, mutta 8 kymmenestä pelistä en onnistunut niiden parin kuukauden aikana voittamaan kun peliä tahkosin.

Pääasiallisena syynä näkisin, että syöttely peli oli tehty huomattavasti tehottomammaksi ja vaikeammaksi kuin ne volttilähdöt oman maalin takaa ja ujutus rystyltä etunurkkaan. Ainakin itseäni tuollainen pelillinen ratkaisu vitutti aika paljon.
 

HockeyForLife

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wild
Onko comppia muutettu niin että riittää kaksi peliä / kierros sijoituksen saamiseksi?

Edit. Näytti sijoitus tulevan jo parin pelin jälkeen. Hyvä uudistus!
 
Viimeksi muokattu:

Knap

Jäsen
Kikkailuun oma take on, että realistista olisi, jos pari-kolme kertaa pelissä pääsisi harhauttelemalla useammankin äijän ohitse ja yleisellä tasolla pitäisi turvautua syöttelyyn ja viisikkopelaamiseen (ihan niin kuin lajissa nimeltä jääkiekko!). Tällaista peliä olen mahdollisuuksien mukaan pyrkinyt pelaamaan jo monta vuotta ja kyllä silläkin parhaimmillaan voi pärjätä ihan hyvin. PS3:ssa viimeisimmässä painoksessa voitin ehkä n. 70 mestaruutta, mutta NHL17:n siirtymisen myötä nousin kyllä helposti ykkösdivariin, mutta 8 kymmenestä pelistä en onnistunut niiden parin kuukauden aikana voittamaan kun peliä tahkosin.

Pääasiallisena syynä näkisin, että syöttely peli oli tehty huomattavasti tehottomammaksi ja vaikeammaksi kuin ne volttilähdöt oman maalin takaa ja ujutus rystyltä etunurkkaan. Ainakin itseäni tuollainen pelillinen ratkaisu vitutti aika paljon.
Oon loppuunsa suht one trick pony tässä pelissä, niin EA kyllä vei tän pelin kyllä aika pahasti toiseen äärilaitaan. En ole mikään himoveivaaja ja kulmarunkkari, mutta kun tässä pelissä ei voi menestyä kyllä millään muulla kuin virheettömällä syöttöpelillä. En mä tiedä miten voin päästä tekee maalia muuten, kun että heitän viivasta lämärin, jos siis on mylly hyökkäyspäädyssä. En voi mennä lähemmäksi maalia mitenkään kun A) En pysty kikkailemaan sinne, kun ei ole kikkoja mitkä tehoavat. B) Pokechekillä heti kiekko helvettiin, kun sitä ei voi eteenpäin mennessä suojata mitenkään. Ennen olen vihannut kun kulmarunkkareiden vuoksi on tehty jotain päivityksiä, nyt toivon rehellisesti että peli muuttuisi vähän edes entiseen päin. Niin, ja vaikka mulla on helvetin kova tiimi, niin en pese vastustajia nopeuksissa vaikka muutamilla vastustajista on paskoja kortteja ollut. Jos pääsen edes vähän ohi niin sieltä tulee takaa päin timanttinen poke suoraan kiekkoon, tai sit se äijä ottaa mut takaperin kiinni.

= Pelissä ei ole korttejen nopeuksilla eroa.
 

Matsku

Jäsen
Saman olen huomannut ainakin McDavidilla pelatessa, että ei mene luistelemalla ohi, vaikka kortilla onkin älyttömät nopeusstatsit.
Tämä on yksi pelin parhaista uudistuksista. Ei tarvitse pilata omaa mielenterveyttä legendajengejä vastaan pelatessa ja jonkun kypärättömän vanhuksen kiitäessä joka kerta läpiajoon veivaamaan rystykämmenrystyä.

Kaiken kaikkiaan yllättävän paljon kuraa saa tämä versio. Mielestäni mitään vikaa pelattavuudessa ei juurikaan ole. Poke checkiä heikennettiin (osuu edelleen kun joutuu tähtäämään), kiekko elää sopivasti ja kusiset maalit (vanhanaikanen, viivalämäri yms.) saatu minimoitua. Ainoa mikä tulee äkkiseltään mieleen on kiekko jalkojen välistä -harhautuksen poistaminen.

Vähän pahoillani olen siitä, että marketti on jo pilalla haasteiden takia, mutta samaan aikaan on ihan jees, että EA menettää törkeästi pakkatuloja.
 
Viimeksi muokattu:

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Vaikka tuossa uudessa päivityksessä tuo POKE olevinaan korjattiin niin.. tänään koitin piruuttani ekat 2 matsia HUT comppikautta. Noh.. mitähä tuoho sanois. Olet päässyt läpiajoon ja vastustaja kintereillä. Sieltä 3 metrin päästä vaan pokea ja kiekko irtoaa lavasta.

Miten päästä eteenpäin? pokettamalla kiekkoa eteenpäin koska kikat ja nopeus ei riitä muuten pelaajan ohittamiseen. Nauratti kun vihu polki tuoreelle Kucherovilla karkuun ja mun 85 Ristolainen pitkän vaihdon jälkeen polkee kii ja pokella vaan kiekko pois lavasta. Helpoksi on sinällään puolustaminen kyllä tehty. Maalit sain itse aikaan perinteisellä "laidasta läpi" ja 2-1 hyökkäyksessä takatolpille syöttö tai vastaavasti menet päätyyn ja syötät siihen keskelle ukolle. Nuista onetimerit ja näkyy menevän maalin ampupa alas tai ylös.

Paras pelaaja omassa rosterissa on ehdottomati Taylor Hall. Vaikka nopea onkin niin ei mikään raketti mutta se veto.. tuntuu et joka paikasta menee sisään kun pääsee kiskaisemaan. Floppeja taas on tänäkin vuonna omaan pelitapaan MacKinnon ja Kessel. Joku on vain ettei itsellä nuo herrat toimi. Kessler olisi muuten loistava, mutta nuin heikkona ei vain mahdu enää joukkueeseen, muuten yksi suosikki joka löytyy aina jengistä. Hallin lisäksi olen tykästänyt pakistossa Ristolaiseen ja Pietrangeloon. Rasse on alakerran isäntä ja pitkällä mailalla hyvä puolustamaan. Pietrangelolla taas on vauhtia ja hyvä kuti ja muutenkin jämäkkä pakki. Sain vihdoin hommattua myös Weberin tiimiin mutta oli aika kökkö niin lähtenee takaisin kiertoon.

Tämmösellä mennään atm 10. divarissa 2 peliä pelanneena.

Nylander-Bergeron-Benn (yritän myydä et saisi Kucherov/Tarasenko)
Kessel-Getzlaf-Matthews(ostin vasta)
MacKinnon-Giroux-Hall
Johansen-Duchene-Zetterberg

Pietrangelo-Gostisbehere (oma lemppari viime versiossakin koko pelin ajan löyty kulta-Gosti jengistä)
Hamilton-OEL
Ristolainen-Vlasic

Rinne-Saros

SS synergia ainut joka päällä (vaikkei hirveästi tunnu hyötyä olevankaan)
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
Tämmösellä mennään atm 10. divarissa 2 peliä pelanneena.

Onko tämäntasoinen rosteri muuten ns. vakiokamaa HUTissa tässä versiossa jo aladivareissa? Eihän tuossa ole mitään tolkkua jos näin. Kysymys samalla siis muille kuin lainatulle kirjoittajalle.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Onko tämäntasoinen rosteri muuten ns. vakiokamaa HUTissa tässä versiossa jo aladivareissa? Eihän tuossa ole mitään tolkkua jos näin. Kysymys samalla siis muille kuin lainatulle kirjoittajalle.
No tuo mun on varmaan lähempänä keskivertoa heikompi :D ainakin omaan näkemykseen. Nuo 2 10div. matsia + 2 comppia matsia niin kaikilla ollut kovempia ukkoja rosterit täynnä. Nuo haasteet+ niistä saatavat ukot/coinssit tekee tämmöset tiimit jo tässä vaiheessa maholliseksi. Ei oikeastaan mitään järkeä. Nyt on melkeempä jo parempi jengi kasassa kun NHL17 lopussa, vaikka peli ole ollut kuin viikon käytössä.. Toki taas sitten niillä muilla on se vieläkin parempi jengi sitten niinkuin oli NHL17 versiossakin. Jos vaan jaksaa tuota markettia pyöritellä niin helppohan tuossa on rahaa tehdä. Etenkin kun ne ovat nyt aika totaalisen sekaisin nuiden haasteiden + ilmaisnostojen takia. Tuollakin tuli vastaan jo joku jolla oli Sullivan-Bergeron-Bure ykköskenttänä. Muut toki sit nää parhaat normikortit mitä tässä vaiheessa pelistä vain voi saada
 

zelro

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Onko noilla molareilla mitenkin paljon eroa, esim Rask/Rinne/Quick/Murray välillä? Jotenkin tuntuu, että Rask ei oikein vakuuta.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Onko tämäntasoinen rosteri muuten ns. vakiokamaa HUTissa tässä versiossa jo aladivareissa? Eihän tuossa ole mitään tolkkua jos näin. Kysymys samalla siis muille kuin lainatulle kirjoittajalle.

Oma joukkue oli jo ennestään siedettävän hyvä ja päätin testata kertyneillä kolikoilla muutaman paketin. Tolkuttoman paska tuuri oli ollut, mutta lopulta Subban& Stamkos pakoista, herrat lihoiksi muutaman muun ohella ja tiimi vahvemmaksi. Tällä uudistuneella rosterilla meni 8 divari läpi suoraan ilman tappioita.

Joukkue nyt:

Seguin-Giroux-Draisaitl
Marner-Getzlaf-Gaudreau
Arvidsson-Johansen-McDavid85
MacKinnon-Kuznetsov85-Huberdeau

OEL-Letang
Josi-S.Jones
Krug-Shattenkirk

Rinne(Vasilevski)

Synergioista auki TN ja S.

Itsellä voisi ilman pakkahölmöilyjä olla kovempikin tiimi kun marketti on mitä on. Kuitenkin oman tiimini kaltaisia porukoita tullut vastaan aika säännöllisesti, eli uskoisin että aika monelta vähänkään aikaa käyttäneeltä löytyy melko kova tiimi jo nyt.

Onko noilla molareilla mitenkin paljon eroa, esim Rask/Rinne/Quick/Murray välillä? Jotenkin tuntuu, että Rask ei oikein vakuuta.

Päivitin itse Raskin Rinteeseen ja betoni on muutaman pelin otannalla paljon parempi. Ja ennenkaikkea varmempi.
 
Viimeksi muokattu:

zelro

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Nyt on oma tiimi rakennettu ja tällä lähdetään nousemaan hiljalleen ylöspäin. Rahaa jäi vielä 90k eli tarvittaessa voi jotain hommata, ehkä lähinnä pakkeja. Perryn tilalle olisi myös tarkoitus hommata joku puolustava hyökkääjä alivoimaa rouhimaan. Kortit saatu haasteista tulleilla rahoilla ja yhtään rahaa en ole peliin laittanut. Paras nosto ollut Malkin joka tuli myytyä tänä aamuna, ei vain toiminut itsellä.

Panarin - Giroux - Gaudreau
Pastrnak - Getzlaf - Hall
Eichel - Kutznetsov - Nylander
Perry - Toews - Barkov

Letang - Giordano
Jones - Werenski
Hamilton - Ekblad

Quick.
 

MadSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Habs
Tänään samasta Gold Plus pakasta Bergeron, Subban ja Panarin. Riemunkiljahduksien sijasta reaktiona oli syvä huokaisu. Teki lähinnä mieli sammuttaa peli siihen paikkaan ja odotella ensi syksyyn.
 
Tavares ja Aho ollut erittäin hyviä. Varsinkin tuosta Ahosta tehty juuri kuten oikeassakin elämässä on(jos siis oikeassa elämässä olisi overalleja); statsit tasapaksut, mutta kentällä ihan pirun hyvä. Aho 8 peliin 5+4 ja Tavares samat seitsemään peliin.

Päättivät sitten tuoda uuden totwin. No kun ei oikeasta elämästä kehdannut toista viikkoa putkeen lyödä joukkueellista mitättömyyksiä mitättömistä sarjoista, niin lyödään pöytään mieluummin koko Vegasin joukkue ilman mitään näyttöjä. Ei vittu.

Huomionarvoista muuten, että kullakin viikon pelaajalla oli vain yksi x1 synergia. Ihan tervetullut muutos.
 
Mulla on kolme Team Of The Week week 1 collectiblea mitä noilla tekee? Ei ainakaan TOTW-settiin kelvanneet.
Nyt tuli joku setti, mihin tarvitsee neljä totw-keräilykorttia joilla saa yhden totw-pelaajan. Itse ainakin säästän vielä toistaiseksi kortit, kun ei tuolla Vegasin joukkueessa ole oikein ketään sykähdyttävää.
 

Attee1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Winnipeg Jets, Jokerit
Xboxin puolella olisi n. 1 000 000 pucksia myytävänä. 25€/100k, 70€/300k tai 100€/500k. Voin myös ostaa haluamasi pelaajan/pelaajat niin vältyt EA:n välistä vedolta. Valmiina löytyy mm. Crosby. Laita yv.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Nyt tuli joku setti, mihin tarvitsee neljä totw-keräilykorttia joilla saa yhden totw-pelaajan. Itse ainakin säästän vielä toistaiseksi kortit, kun ei tuolla Vegasin joukkueessa ole oikein ketään sykähdyttävää.
Ok. Nuo kortit voi varmaan käyttää myöhempään TOTW-settiin, vaikka niissä lukee week 1?
 

Flyingbird

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO Hockey, Mestis, SJS
Jännää. Hankin joukkueeseen Kucherovin, Niedermayerin ja Gravesin. Sitä ennen käytännössä jokaisessa pelissä syöttö% ollut 65-70%. Tämän jälkeen jokaisessa pelaamassani kuudessa pelissä jäänyt alle 60%. Helpot passit menee metrejä ohi, vastustaja katkoo neljän metrin päästä. Hyökkäysalueelle ei saa itselle ominaista pitkää pyöritystä mitenkään aikaiseksi, kun viimeistään toinen passi menee mihin sattuu. Vai johtuuko tää paska päivityksestä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös