NHL16 – vitutusketju

  • 38 934
  • 204

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
@Lohipoika Onko tästä yhteysongelmien vähentämisestä jotain faktaa jossain? Ja miten tuo vähentää syncrokikkailua? Kai sen saman syncron voi tehdä kun se hidastus on ohi? Sitten ymmärtää jotenkin, jos tosiaan noin on. Ja joo, ei voi yksipuolisesti olettaa ettei kaikki halua skipata hidastuksia, mutta tarviiko ne aivan jokainen katsoa, aivan jokaisessa pelissä väkisin? Yksipuolista sekin on, että katsoo väkisin ne kaikki, kun on vaan "osa peliä". Olisi ihan kiva kun pelissä olisi joku kultainen keskitie, mutta toki sellaisen löytäminen voi olla hankalaa.
 
Viimeksi muokattu:

BileTooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Minä rupesin ihan tarkoituksella katsomaan jokaikisen hidastuksen, kun kuulin, että se vähentää yhteysongelmia ja syncrokikkailua. Varsinkin alussa maalivahtien esittelyssä peli vakauttaa itseään ja olen selvinnyt voitolla useammasta päivänselvästä syncrosta. Ja muutenkin se tekee pelistä paljon mielenkiintoisemman ja realistisemman, kun on aina välillä hetki aikaa rauhoittua. Sen jälkeen on vaan alkanut vituttaa nämä janarit, jotka alkaa valittaa, kun en skippaa uusintoja. Vittu saatana älkää pelatko peliä, jos teillä ei ole sen vertaa aikaa, jumalauta! Te ette menetä mitään. Uusinnat ovat osa peliä, lähtökohtaisesti ne katsotaan, vaatii molempien yhteisen päätöksen skipata ne. Ei voi yksipuolisesti olettaa, että ne pitäisikin skipata.
Ei näin. Hidastuksia ja muita kameran pyörittelyjä jään ympärillä ei todellakaan katsota eivätkä ne kuulu peliin. Eri asia, jos EA olisi osannut laittaa niitä peliin maltilla, mutta kun pahimmillaan jokaisen hidastuksen katsominen pidentää pelin kestoa kolmasosalla, eivät varsinkaan enemmän pelaavat ymmärrettävästi halua menettää monia kymmeniä minuutteja peliajastaan hidastusten katseluun.

Herrasmiessäännöistä selkeimpiä on juurikin se, että hidastuksia ei katsota. Kuuluu samaan kategoriaan kuin kotipaidan valitseminen vierasjoukkueena tai toisin päin, All-Star -joukkueilla pelaaminen, oman maalin takana pyöriminen johtoasemassa yms. Kyllä sen uskomattoman hienon Toewsin yläkulmavedon voi kerran katsoa, mutta jokaisen hidastuksen ja välianimaation katsominen on lähes kusipäisintä mitä vastapelurille voi tehdä. Eikä se kyllä synkroilultakaan pelasta.
 

Wallin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho & Pittsburgh Penguins
Itsellä ainakin joku ärsyttävä tyylivirhe tuossa pelaamisessa tekee sen, että etenkin tiukoissa matseissa, joissa mennään kovaa päästä päähän pitkiäkin aikoja putkeen, alkaa vasen kämmen ja peukalo väsymään ihan huolella. Ehkä puristan ja painan ohjainta liikaa. Tällöin on pakko lepuuttaa kättä niiden uusintojen ajan, vaikka itsekin kyllä ymmärrän, että ärsyttäähän se. Silti en halua antaa tasoitusta sen takia, että peukalo on tunnoton 10 minuutin sahaamisen jäljiltä. Katkonaisessa matsissa ja selkeästi huonompaa vastustajaa vastaan tätä ei yleensä tarvita, jolloin itsekin kyllä nuo uusinnat skippaan välittömästi.

Eivät siis ainakaan aivan kaikki niitä pelkästään silkasta vittumaisuudesta katso.
 
Vituttaa ihan vitusti kaikki jotka märisee nuista vitun momentumeista. Itse pelannut erittäin voitollista peliä vuodesta toiseen, useita satoja matseja eikä momentumista tietoakaan. Joskus saa sen pari erää hakata päätä seinään, ennenkö alkaa peli toimia, mut silti voittoja kaavittu. Tappiot yleensä joko turpaan ihan vitusti tai maalin parin tiukkoja vääntöjä, eikä missään vaiheessa ole tullut mieleen muuta kuin, että "nyt ei vain onnistunut", ja tiedän mitä virheitä on sattunut ennen takaiskuja. Niitä ei monet mieti ainakaan änärissä. Se on jännä miten sitä vaan katsotaan niitä tilastoja kun "mulla on nii palio vetoja ja pyörimistä kulmissa et kyl näil tilastoil pitäs peli voittaa". "vittuko mun stamkos 3 kertaa ohi" vaikka siellä on varmaan ollut laukauksia pienistä kulmista, tai muuten vaikeista asennoista. Ois mielenkiintonen peli tää jääkiekko jos joka paikasta laitettas kiekkoa pussiin, ja voitat pelejä aina kun saat enemmän laukauksia/paikkoja. Maalivahdit vois kans ottaa pois koska jos ne torjuu vaikeita niin silloinhan kyseessä on momentum, ja täten torjunta voidaan todeta erittäin epäreiluksi vastustajaa kohtaan.Voitat pelin, se on väärin voitettu. Häviät pelin, se on vastustajan maagisuutta. Kiitos momentumitkupillipersenaamojen.
Kiitos tästä viestistä. Pelaaminen on ollut huomattavasti helpompaa ja hauskempaa kun on unohtanut nuo moumenttum -höpinät. Paljon helpommin tulee voittojakin kun ei laita jokaista vastustajan maalia momenttumin piikkiin, vaan enemmänkin sisuuntuu niistä.

"Ei mitään väliä mitä tekee. Vastustajalla on momentumi" -oli lause mitä tuli ennen mietittyä. Viestisi jälkeen olen huomannut että sillä on aika paljonkin väliä mitä teet.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Tosiaan yksinpelikautta pelailen ja jatkuvasti tilastiot tällasia vaikka Rinne maalissa. Jätkä päästää jatkuvalla syötöllä ilman maskia tulevia suoria kuteja. Mitä helvettiä teen väärin? Harmittaa, kun vihdoin pystyy pelaamaan pelillisesti tasaisesti bottia vastaan mutta sit joku veska(?) kusee kaiken.
 

Liitteet

  • 20160515_005009-1.jpg
    20160515_005009-1.jpg
    511,8 KB · kertaa luettu: 596

Kafrom

Jäsen
Hajoaa pää näihin saatanan pelleihin, jotka seisovat omalla alueella paikallaan hyökkääjällä ja antavat bottien hoitaa puolustamisen. Bottien ohjaamia pakkeja tuntuu olevan usein lähes mahdoton ohittaa.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Ei saatana kun vituttaa tuo systeemi välillä. Joku väitti minulle, että pisteet tulee pelistä jos vastustaja lähtee menemään ja johdat. Ensimmäistä peliä oli reilu puolet pelattu, johdin 3-0, vastustaja katkaisi, eikä pisteitä (sopimuksen kyllä lyheni) toinen peli vastaava, mutta johdin minuutti ennen loppua 4-1 ja taas sama homma. Ei jumalauta mitä paskaa, kolmannessa pelissä otin kuokkaan, olin loppuun asti ja kyllä vain tuloksiinkin asti päätyi.
 

A Siente

Jäsen
Jaksaa aina yllättää miten helposti valikot jäätyy. Monesti tulee pleikalla painettua liian nopeasti X:ää ja ympyrää, lähes aina jäätyy. Luulisi tämän vian olevan sellainen jonka voi helposti korjata. Samoin sen jälkeen tulevat tietojen noutaminen epäonnistui viestit.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Jaksaa aina yllättää miten helposti valikot jäätyy. Monesti tulee pleikalla painettua liian nopeasti X:ää ja ympyrää, lähes aina jäätyy. Luulisi tämän vian olevan sellainen jonka voi helposti korjata. Samoin sen jälkeen tulevat tietojen noutaminen epäonnistui viestit.
Älä nyt. Yksi NHL 17-pelin uudistuksista tulee olemaan toimivat valikot! Kyllä sitten on kaikki kunnossa. (HA!)

Joo, tuossa kesken sopimuksien teon kivasti jäätyi peli ilman mitään syytä. Painoin tarjoa sopimusta ja mitään ei tapahdu enää ruudulla. Onneksi nykyään tallennan aina ennen soppareita, draftia, treidirajaa, kauden alkua ja playoffien alkua kahteen eri tiedostoon GM:n.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Miten bottia vastaan olisi tarkoitus puolustaa? Joku "ahaa-elämys" selvästi itseltä jäänyg kokematta. Tuntuu, että jatkuvasti puolustan omasta mielestäni oikein, mutta kun se bottipelaajan maila vaan menee mun pelaajan jalkojen/mailan läpi ja sit se on yksin veskaa vastaan tai syöttää avopaikkaan toiselle botille.

AI:lle on myös helppo juttu ottaa kiekko takaa päin pois - pikkasen törmää mun pelaajaan ja se menettää kiekon hallinnan/menee hetkeksi polvilleen. Otse tunnun tällaisesta saavan jäähyn lähes aina.

Selittäkää nyt tyhmälle mitä mä en tajua?
 

Lohipoika

Jäsen
Miten bottia vastaan olisi tarkoitus puolustaa? Joku "ahaa-elämys" selvästi itseltä jäänyg kokematta. Tuntuu, että jatkuvasti puolustan omasta mielestäni oikein, mutta kun se bottipelaajan maila vaan menee mun pelaajan jalkojen/mailan läpi ja sit se on yksin veskaa vastaan tai syöttää avopaikkaan toiselle botille.

Unohda poke, unohda mailannosto. Taklaat keskialueella, joko ne vaan luistelee päin tai heittää kiekon viime hetkellä päätyyn, jolloin käyt hakemassa sen toisella pakilla.

Eli lyhyesti sanottuna et edes päästä niitä alueelle.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Yksi huomio liittyen EASHL:ään (parin sparrin jälkeen).

Tää on aika syvältä, jos jollakin äijällä on sama pelinumero kuin meikällä. Muutenkin tuntuu oma ukko häviävän helposti varsinkin puolustusalueella. Onko tähän jotain asetuksia? Esimerkiksi kameran kuvakulma tjsp?

Kiva pelimuoto kyllä. Mukava ois löytää joku kiva, suomalainen joukkuekin. Oon kyllä aika paska, mutta piste per peli tahdilla puolustajana silti.
 

MrOrange

Jäsen
Tässä pelissä on kyllä ihmeellisiä aukkoja.

Näin kesäflunssaa potiessa on aikaa kaikenlaiseen turhanpäiväiseen. Päätinpä siis tsoukkina tehdä Be a Prohon kaikkien aikojen kiekkoilijan. Kyseessä on reippaasti yli satakiloinen ja kaksimetrinen kovanaamapakki Dick Head. Dick Head aloitti uransa Edmonton Oil Kingsissä, jossa tämä voitti ensimmäisenä kautenaan muun muassa koko sarjan maali- ja pistepörssin sekä Memorial Cupin. Koska en todellakaan jaksa pelata kaikkia pelejä, simuloin suurimman osan. Asetukset laitan helpoimmiksi mahdollisiksi ja välillä käyn sitten dominoimassa ja tehtailemassa pisteitä. Tästä peli ei selkeästi tykkää, vaan jatkuvasti se on inisemässä, että Dick ei anna nyt kaikkeaan jne.

Varausvuoro oli lopulta 20. ensimmäiseltä kierrokselta, ja joukkueeksi valikoitui Carolina Hurricanes. Huolimatta siitä, että Dick nakutti 15 tehopistettä harjoitusottelukaudella, hän joutui silti pelaamaan kautensa Edmonton Oil Kingsin riveissä. Tätä kautta en juuri jaksanut noteerata, vaan simuloin sen lähes kokonaan. Seuraavan kauden Dick joutui aloittamaan farmista, mutta hyvien peliesityksien takia hänet lopulta nostettiin NHL:ään. Vain puolet NHL-kaudesta pelannut Dick teki huikeat 72 pojoa ja kauden päätteeksi hänet palkittiin vuoden parhaana tulokkaana sekä puolustajana. Seuraavalle kaudelle Dick pääsikin suoraan NHL-miehistöön.

Pisteitä tuli entistä huikeampaa tahtia. Carolina Hurricanesin organisaatio halusi kuitenkin lennättää Dickin vähän väliä farmiin "kehittymään". Lopulta Dick johti sekä NHL:n että AHL:n piste- ja maalipörssiä. Kauden aikana Dick ravasi NHL:än ja AHL:än välillä varmaan viisi kertaa. Runkosarjan Dick sai lopettaa NHL:ssä, mutta pudotuspeleissä hänet lennätettiin jälleen farmiin. Farmissa Dick tehoili jälleen ja voitti myös AHL:n playoffien pistepörssin sekä Calder Cupin. Lopulta saldona oli NHL:n maali- ja pistepörssin suveneeri voitto 126 tehopisteellä, AHL:n pistepörssin voitto hieman niukemmin 78 tehopisteellä sekä playoff-pistepörssin voitto 27 pisteellä. Tälläisiin saavutuksiin harva pelaaja pystyy.

AHL:ssa Dick luonnollisestikkin putsasi palkintopöydän täysin, mutta mitä tapahtuikaan NHL:ssä? Huolimatta suveneerista pörssivoitostaan, mies ei saanut edes parhaan pistemiehen, saati maalintekijän pystiä, vaikka tilastot osoittivatkin hänet selvästi parhaaksi molemmilla osa-alueilla.

Nauraisin, jos ei itkettäisi!
 

Ranksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Yksi huomio liittyen EASHL:ään (parin sparrin jälkeen).

Tää on aika syvältä, jos jollakin äijällä on sama pelinumero kuin meikällä. Muutenkin tuntuu oma ukko häviävän helposti varsinkin puolustusalueella. Onko tähän jotain asetuksia? Esimerkiksi kameran kuvakulma tjsp?

Kiva pelimuoto kyllä. Mukava ois löytää joku kiva, suomalainen joukkuekin. Oon kyllä aika paska, mutta piste per peli tahdilla puolustajana silti.

EASHL omista asetuksista vaihdat pelaajan ikonin isommaksi (se pallo pelaajan päällä, niin erottuu muista jos sama nro).. itse pelaan mukautettu 2 - kuvakulmalla ja on toiminut hyvin, aikoinaan pelasin klassisella kuvakulmalla, mutta tässä versiossa se on liian läheltä, tai on tullut jo vanhuus.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
EA:llahan on ollut aikaa korjata tuo numerobugi vasta jostain NHL09-pelistä asti, kun se ekan kerran HUT:n ja EASHL:n tuli, mutta ei niin ei.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Olipa taas mukava pelata onlinessa. Vastustaja lukitsi itsensä vasemmaksi laitahyökkääjäksi ja totaalista paskaa koko peli oli. Mitään ei itse koittanut rakentaa vaan antoi bottien pyörittää hyökkäysalueella ja puolustusalueella kökki vain oman maalivahdin edessä heittäytymässä.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
HUTissa ois kiva jos vois numeroita muuttaa.
Tämä. EASHL:n nyt ymmärtää vielä jotenkin, kun siellä porukka haluaa olla ihan sitä juuri miksi pelaajansa tekee. Mutta HUT:ssa mulla on 2. tilillä yv:llä 4 9 numerolla pelaavaa pelaajaa samaan aikaan kentällä, kovasti huvittaa tuo.
 

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS
7. tilillä sulla on 14 numerolla 16 pelaavaa kaveria varmaan. Nyt on kyllä valittamista valittamisen takia, hankkisit elämän nyt jo.

Edit: Ja kyllä, momentum ja tappiot johtuvat pelaajien numeroista. Kiitos EA.
 
Viimeksi muokattu:

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Onko muilla tullut vastaan sellaista tilannetta että kärsit toisen rangaistusta? Välillä pelannut sparrauspeliä, niin käynyt niin että joku alkaa hanskaamaan, mutta kun tappelu loppuu, huomaatkin itse istuvasi boksissa. Tilastoista tarkistamalla jäähy kuitenkin merkattu ihan oikealla miehellä ja itsellä 0 min, silti vaan sen koko vitosen saa siellä olla.

Toinen mikä hieman ihmetyttää on että HUT tuntuu välillä tekoäly erilaiselta pelata kuin muut. EASHL:ssä syötöt napsuu paremmin lapaan ja myös normaaleissa nettipeleissä, mutta HUTissa ei. Olen ihan ok pelaamaan ja nettipeleissä ja eashl:ssä ihan ok tilastot, ei hutin tilastoissakaan vikaa ole, mutta jotenki puuroutuu se peli välillä täysin. Eikä tämä ole välttämättä edes vain minun ongelma, vaan myös vastustajan peli usein kuraa. Ottamalla online pelin jotain vastaan on pelin taso paljon parempi kuin HUTissa, vaikkakaan perus 85-86 ukkoja sielläkin. Toinen mikä hieman ihmetyttää on maalivahdit, itse pelannut alusta asti Raanta maalissa ja ei mitään tarvetta vaihtaa vaikka kärkidivareissa jo ollaan, ottaa kiinni siinä missä muutkin, eli eroa ei juuri ole parempiin veskoihin. Eipä tässä muuta tule mieleen, aikalailla sitä osaa jo pelata bugien ja ominaisuuksien mukaan. Ainut mikä välillä pistää vihaksi on vastustajan heittämät roikut, mitä ei meinaa millään saada pakin kanssa kuoletettua ja karvaajalle jää kiekko lapaan, tämä tuntuu olevan välillä erittäin vaikeaa.
 

Granny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild #64 & #11
Onko muilla tullut vastaan sellaista tilannetta että kärsit toisen rangaistusta? Välillä pelannut sparrauspeliä, niin käynyt niin että joku alkaa hanskaamaan, mutta kun tappelu loppuu, huomaatkin itse istuvasi boksissa. Tilastoista tarkistamalla jäähy kuitenkin merkattu ihan oikealla miehellä ja itsellä 0 min, silti vaan sen koko vitosen saa siellä olla. .
Esimerkiksi sparrissa jos vaikka pelkät maalivahdit tappelee ( 6v6 ) pelissä niin molempien joukkueiden oikeat laiturit joutuu boksii. Tai jos vaikka maalivahti heittää kiekon katsomoon tai luistelee puolee kenttää ja saa siitä väkivaltasuusjäähyn niin oikea laita joutuu jäähylle.
 

Kampitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Wild, Avalanche
Esimerkiksi sparrissa jos vaikka pelkät maalivahdit tappelee ( 6v6 ) pelissä niin molempien joukkueiden oikeat laiturit joutuu boksii. Tai jos vaikka maalivahti heittää kiekon katsomoon tai luistelee puolee kenttää ja saa siitä väkivaltasuusjäähyn niin oikea laita joutuu jäähylle.
Tämä oli tiedossa, mutta olen joutunut sijaiskärsimään myös kenttäpelaajien tappeluita, juuri oikeana laiturina.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös