NHL:n aliarvostetuin maalivahti?

  • 7 876
  • 25

NHL:n aliarvostetuin maalivahti?

  • Antti Raanta, ARI

    Ääniä: 35 23,2%
  • Frederik Andersen, TOR

    Ääniä: 15 9,9%
  • Kari Lehtonen, DAL

    Ääniä: 14 9,3%
  • Antti Niemi, MTL

    Ääniä: 18 11,9%
  • Jonathan Bernier, COL

    Ääniä: 0 0,0%
  • Michal Neuvirth, PHI

    Ääniä: 0 0,0%
  • Carter Hutton, STL

    Ääniä: 0 0,0%
  • Ben Bishop, DAL

    Ääniä: 2 1,3%
  • Jake Allen, STL

    Ääniä: 1 0,7%
  • John Gibson, ANA

    Ääniä: 11 7,3%
  • Petr Mrazek, PHI

    Ääniä: 0 0,0%
  • Semyon Varlamov, COL

    Ääniä: 8 5,3%
  • Connor Hellebuyck, WPG

    Ääniä: 14 9,3%
  • Devan Dubnyk, MIN

    Ääniä: 7 4,6%
  • Ryan Miller, ANA

    Ääniä: 2 1,3%
  • Martin Jones, SJS

    Ääniä: 8 5,3%
  • Cam Talbot, EDM

    Ääniä: 4 2,6%
  • Robin Lehner, BUF

    Ääniä: 1 0,7%
  • Mike Smith, CGY

    Ääniä: 5 3,3%
  • Joku muu, kuka?

    Ääniä: 6 4,0%

  • Äänestäjiä
    151

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Eli kuka on mielestäsi NHL:n aliarvostetuin maalivahti ja perustelut perään. Listalle ei ihan kaikkia mahtunut, mutta laskin mukaan varteenotettavimmat vaihtoehdot.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Melkein teki mieli vastata Gibson, mutta kyllä se Andersen on. Mielestäni kyseessä on koko liigan top3-veskari, mutta häntä tullaan pitämään sellaisena vasta kun Toronto saa kunnollisen puolustuksen.
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Suomessa varmaan Antti Niemi. Suomivahdeista jaettu ykkönen playoff -voitoissa, neljäs runkosarjavoitoissa.
En väitä että hän olisi missään nimessä mikään huippuvahti. Väitän vaan että on melkoisen aliarvostettu. Köyhän miehen Osgood.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Itse annoin äänen Lehtoselle, mutta kyllä tuo Niemi tietenkin on aika vahva ehdokas, kun miettii @Kumielvis in perustelut + Stanley Cupin voitto.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Joo voi olla, että toi Niemi on aliarvostetuin. Itse en ainakaan arvosta ja olen edelleen sitä mieltä, että Chicago voitti cupin Niemestä huolimatta. Itse äänestin joku muu, Aaron Dell San Jose. En oikein tiedä, mitä noi ykkösmaalivahdit tuolla listalla tekee. Eiköhän jokainen ykkösmaalivahti ole arvostettu, sen verran on taistelu tiukkaa sillä rintamalla.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Pallottelin Raannan, Andersenin ja Lehtosen välillä. Päädyin Lehtoseen, koska erityisesti viime kauden jälkeen Lehtosta pidetään heikompana kassarina kuin mitä tosiasiassa on. Viime kauden Starsin takana ei olisi auttanut, vaikka siellä olisi ollut kaksi Hasekia ja kolme Brodeuria hillumassa tolppien välissä. Niin sekaisin se miehistö oli viime kaudella.
 

Johnnie

Jäsen
Joo voi olla, että toi Niemi on aliarvostetuin. Itse en ainakaan arvosta ja olen edelleen sitä mieltä, että Chicago voitti cupin Niemestä huolimatta. Itse äänestin joku muu, Aaron Dell San Jose. En oikein tiedä, mitä noi ykkösmaalivahdit tuolla listalla tekee. Eiköhän jokainen ykkösmaalivahti ole arvostettu, sen verran on taistelu tiukkaa sillä rintamalla.

Itse arvostan Niemen cup-voittoa korkeammalle Vezina-ehdokkuuden. Ei noitakaan kovin montaa ole Suomeen tullut.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse arvostan Niemen cup-voittoa korkeammalle Vezina-ehdokkuuden. Ei noitakaan kovin montaa ole Suomeen tullut.

Nää on näitä mielipidejuttuja. Mun mielestä Stanley cup-voitto pelaavana maalivahtina on kovin juttu mitä jääkiekkomaalivahti voi ikinä saavuttaa. Siinä mielessä Niemi ainakin on erittäin aliarvostettu maalivahti.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse arvostan Niemen cup-voittoa korkeammalle Vezina-ehdokkuuden. Ei noitakaan kovin montaa ole Suomeen tullut.

No ei niitäkään montaa ole Suomessa, kuin myös koko NHL:ssäkään, jotka ovat onnistuneet pelaamaan muutaman pelin NHL-joukkueessa päästettyjen maalien keskiarvolla 7,50. Niemi onnistui tässä ja seura oli vieläpä Pittsburgh, joka nyt sitten johtaa siellä omaa lohkoaan. Että jossain se syy yleensä on sille aliarvostamisellekin.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Ässäkasvatti Raanta.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
No ei niitäkään montaa ole Suomessa, kuin myös koko NHL:ssäkään, jotka ovat onnistuneet pelaamaan muutaman pelin NHL-joukkueessa päästettyjen maalien keskiarvolla 7,50. Niemi onnistui tässä ja seura oli vieläpä Pittsburgh, joka nyt sitten johtaa siellä omaa lohkoaan. Että jossain se syy yleensä on sille aliarvostamisellekin.

Mutta tuskin kolmessa koko joukkueelta paskasti menneessä pelissä.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mutta tuskin kolmessa koko joukkueelta paskasti menneessä pelissä.

No oli siinä varmaan Penguinsin muullakin joukkueella jotain osuutta asiaan. Niin oli varmaan Blackhawksinkin muulla joukkueella osuutta asiaan, että kannu tuli. Pätee kai tääkin molemmin päin?
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
No oli siinä varmaan Penguinsin muullakin joukkueella jotain osuutta asiaan. Niin oli varmaan Blackhawksinkin muulla joukkueella osuutta asiaan, että kannu tuli. Pätee kai tääkin molemmin päin?

Joo. Mun mielestäni Stanley Cupin voittaminen pelaavana maalivahtina kertoo kuitenkin enemmän kuin pari huonoa peliä jossain.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Suomalaisvahdeilla on nyt kolmoisjohto tässä äänestyksessä. Olisikohan mahdollista, että ko. kolmikko onkin yli- eikä aliarvostettu Suomessa?
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Timantti joka hioutui kaksi vuotta Corey Crawfordin varjossa ja toiset kaksi King Henrikin varjossa on ainut järkevä vaihtoehto tässä äänestyksessä.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Kyllähän se Raanta on. Sysipaskassa Coyotesissa tuommoisia tekoja.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Itse vastasin Ryan Miller. Vanhasta iästään ja lukuisista loukkaantumisista huolimatta vielä erittäin hyvä maalivahti. Jimmy Howard on myös melko aliarvostettu.
 
Connor Hellebuyck siinä suhteessa että harva NHL:ää sivusilmällä seuraava tietää että mies kisaa Vezina Trophystä. Vastasin kuitenkin Gibsonin.
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Crawford, Gibson, Andersen ja Varlamov ainakin. Lundqvist myös Suomessa aliarvostettu siihen nähden millaista kunniaa nauttii rapakon toisella puolen. Ääni meni Gibsonille.

Yliarvostetuimpia olisi helpompi luetella. Yleensä oman maan urheilijoiden kohdalla arviointikyky pettää pahiten, joten sanoisin että tällä palstalla suomalaisveskarit ovat kauttaaltaan yliarvostettuja. Sitten on näitä syystä tai toisesta paljon pelaavia tasoltaan "ok-kakkosvahteja" kuten Lehner ja Mrazek, joiden arvostus ei avaudu. Tai oikeastaan vastuu ei avaudu, sillä en tiedä arvostaako heitä kukaan kovin korkealle. Isommista nimistä olen pitänyt Holtbya ja Quickiä yliarvostettuina. Holtbyn "laiska" pelityyli ei vetoa eikä Quickin yliaktiivisuus.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Isommista nimistä olen pitänyt Holtbya ja Quickiä yliarvostettuina. Holtbyn "laiska" pelityyli ei vetoa eikä Quickin yliaktiivisuus.
Eikös Holtby pistänyt viime vuonna veskarien yhden kalenterivuoden voittoennätyksen uusiksi ja itse en kyllä tiedä atleettisempaa maalivahtia nyky NHL:ssä kuin Jonathan Quick. Quickilla on varaa olla "yliaktiivinen" kun paikkaa aktiivista liikkumistaan spagaateilla ja näyttävillä venytyksillä jollaisiin harva maalivahti koko maailmassa pystyy venäyttämättä nivustaan.

Niin että vaikea nähdä Holtbya saati Quickia yliarvostettuina. Ennemminkin taitaa olla kyse siitä että heidän torjuntatyyli ei miellytä sinun silmääsi.
 

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Eikös Holtby vetänyt viime vuonna uuden veskarien kalenterivuoden voittoennätyksen ja itse en kyllä tiedä atleettisempaa maalivahtia nyky NHL:ssä kuin Jonathan Quick. Quickilla on varaa olla "yliaktiivinen" kun paikkaa aktiivista liikkumistaan spagaateilla ja näyttävillä venytyksillä jollaisiin harva maalivahti koko maailmassa pystyy venäyttämättä nivustaan.

Quick on varmasti atleettisimpia veskareita ja ottaa kenties koko liigasta eniten näyttäviä torjuntoja, mutta ei se silti tarkoita että olisi kannattavaa peittää puolet sivuverkosta maalin kustannuksella. Esim. tässä koostevideossa on monta näyttävää torjuntaa, mutta mielestäni hyvästä lopputuloksesta huolimatta, on hankala pitää Quickin sijoittumista optimaalisena. Quickin onneksi hän pelaa pienessä askissa ja yhdessä parhaiten viisikkona puolustavan joukkueen takana, jottei Sotshin pronssiottelumainen höntyily kostaudu useammin. Enkä pidä missään nimessä häntä huonona maalivahtina, mutta hivenen yliarvostettuna kyllä.

Holtbyn viime kauden ennätyksistä en tiedä, mutta tällä hetkellä pelaa tilastojen valossa ylivoimaisesti huonointa kauttaan NHL:ssä. Sen perusteella mitä olen nähnyt, luottaa aivan liikaa sijoittumiseen ja peittämiseen.

Niin että vaikea nähdä niin Holtbya saati Quickia yliarvostettuina. Ennemminkin taitaa olla kyse siitä että heidän torjuntatyyli ei miellytä sinun silmääsi.

Toki riippuu täysin siitä mihin nämä herrat arvostaa. Minä en pidä kumpaakaan TOP-5 vahtina, mutta molempia kyllä laadukkaina ykkösveskareina.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Gibson taitaa olla. Ei koskaan puhuta ja menee ittellä TOP3:seen.

Luongoakin ehkä aliarvostetaan nykypäivänä. On aivan saakelin kova seppä edelleen terveenä pysyessään.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Connor Hellebuyck siinä suhteessa että harva NHL:ää sivusilmällä seuraava tietää että mies kisaa Vezina Trophystä. Vastasin kuitenkin Gibsonin.
Connor Hellebuyck vetää hienoa kautta ja ansaitsee tunnustusta siitä. Kunnon arvostuksen ja maineen rakentamiseen kuuluukin vaatia mielestäni silti enemmän kuin yksi hyvä kausi ykkösveskarina. Kuten Gibsonin kohdalla ;)
 

Flusher

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Panthers
Sitten on näitä syystä tai toisesta paljon pelaavia tasoltaan "ok-kakkosvahteja" kuten Lehner ja Mrazek, joiden arvostus ei avaudu. Tai oikeastaan vastuu ei avaudu, sillä en tiedä arvostaako heitä kukaan kovin korkealle.
En kyllä usko että kukaan tämän kevään näyttöjen perusteella ajattele Mrazekin olevan aliarvostettu, hänhän on nyt kovan paineen alaisena Flyersissa kun Elliot ja Neuvirth ovat saikulla. Ei ole lainkaan vakuuttanut, .886 ja vetää huonommin kuin Flyersin nelosvahti Lyon.

Itse äänestykseen liittyen varmasti monet vetää Suomi-laseilla, mutta Raanta on ihan neutraalista näkökulmasta erittäin hyvä ehdokas. Parin pikkuvamman takia pelejä kasassa vain 42, mutta kun tietää miten heikko Coyotes on niin aikamoista kautta vetää Rauman poika. Hän pelaa itselleen kyllä jatkosopimusta Coyotesissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös