NHL-matkat

  • 708 910
  • 2 164

SuperKakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK ja New York Rangers
Millaisella budjetilla porukka on yleensä näitä reissuja tehnyt? Itsellä olisi mielessä jos porukalla lähtisi talvella katsomaan muutaman pelin. Tottakai vaihtelee paljon minne menee ja mitä sisällyttää, mutta jos jotakin esimerkkejä saisi.

Tuo on kyllä niin yksilöllinen kysymys kuin olla vain voi. Itse olen kaveriporukalla lähdössä NYCiin nyt vuodenvaihteeksi. Ollaan menossa katsomaan niin NFL:ää, NBA:ta, NHLää sekä NHL-Winter Classic Sabres-Rangers. Pelkästään tuo Winter Classic voi kustantaa jo yhden reissun hinnan mikäli haluaa liput hyviltä paikoilta.

Kokonaisbudjettihan rakentuu pitkälti hotellivalintojen ja "muun elämisen" mukaan... Syksyllä oltiin samalla porukalla katsomossa Torontossa oikeastaan koko World Cup of Hockey-turnaus alusta loppuun, joka taas oli suhteessa edullisempi reissu kuin vastaava New Yorkissa – lähinnä asumiskustannuksien takia.

Ei veden toiselle puolelle kannata lähteä pennejä laskemaan, aina siellä sitä valuuttaa menee runsaasti vaikka kuinka jarruttelisi.
 

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
Millaisella budjetilla porukka on yleensä näitä reissuja tehnyt? Itsellä olisi mielessä jos porukalla lähtisi talvella katsomaan muutaman pelin. Tottakai vaihtelee paljon minne menee ja mitä sisällyttää, mutta jos jotakin esimerkkejä saisi.

Eihän tuohon tosiaan mitään yhtä vastausta ole, mutta jos olette ensimmäistä kertaa menossa, niin omaan funtsittuun budjettiin kannattaa lisätä varmaan noin 20-30 pinnaa kulttuurishokkilisää yllättäviin kuluihin. Toiset 20-30 pinnaa kulutushysteriaan eli omat laskelmat kannattaa kertoa ainakin 1,5:lla, mieluummin vaikka tuplata, jos on varaa.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Paljos liput matseihin kustantaa? Vegasiin saa niin halpoja lentoja, että itseäkin kiinnostaisi kovasti käydä katsomassa muutama peli.

Tämä on ainut asia mikä vielä on epäselvä, mutta lennot + deluxe-huone kaverin mukaan kivasta hotellista 1250e/naama. Blackhawksia, McDavidia ja Kälkäriä käydään tsekkaamassa, voisin melkein luulla, että pääsee alta kahden kilon.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Millaisella budjetilla porukka on yleensä näitä reissuja tehnyt? Itsellä olisi mielessä jos porukalla lähtisi talvella katsomaan muutaman pelin. Tottakai vaihtelee paljon minne menee ja mitä sisällyttää, mutta jos jotakin esimerkkejä saisi.
Jos halvalla haluaa tehdä niin Nykiin lennot 350e, hotellit kahden hengen huoneissa 50e per yö per henki, liput 50-100e kappale riippuen meneekö yläkatsomoon vai keskikatsomoon ja ruuat 30e päivä. Siitä vaan laskemaan että montakö päivää ja peliä on reissussa. autovuokra on pari sataa viikko. Tonnilla tekee jo reissun säästäväisillä valinnoilla.
 

Glory Hunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Club de hockey Canadien
Millaisella budjetilla porukka on yleensä näitä reissuja tehnyt? Itsellä olisi mielessä jos porukalla lähtisi talvella katsomaan muutaman pelin. Tottakai vaihtelee paljon minne menee ja mitä sisällyttää, mutta jos jotakin esimerkkejä saisi.

Annan esimerkin kahden hengen reissusta Torontoon viikoksi.

-Lennot 500€/hlö
-Airbnb asunto 300€/hlö
-liput matsiin 100€/hlö
-Ruokaan 30-60€/päivä/hlö

Tuohon päälle tulee tietysti kaikki shoppailut jne. Itse laskin kyseisen reissun jälkeen että rahaa meni noin 2200€. Ostin Hockey Hall of Famesta pelipaidan joka maksoi about 140€ eli ilman kalliimpia ostoksia Torontossa pärjää noin parilla tonnilla viikon. Varmasti vähemmälläkin pääsee jos haluaa koko ajan lomallaan miettiä rahan menoa. Itse säästin reissubudjetin noin puolessa vuodessa kun jaksoi kituutella vähän ohuemmalla kinkulla mitä leivän päälle laittaa.
 

Kaliber

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Lightning
Jos joku haluaa tehdä NHL-matkan Ruotsiin marraskuussa, niin olisi 2kpl Hockey Lover VIP lippua myynnissä. Sisältää oman loungen, ruokailun ja 2kpl juomia sekä istumapaikat hyvältä paikalta. Hinta neuvoteltavissa, itse maksoin noin 250€/kpl.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Jos halvalla haluaa tehdä niin Nykiin lennot 350e, hotellit kahden hengen huoneissa 50e per yö per henki, liput 50-100e kappale riippuen meneekö yläkatsomoon vai keskikatsomoon ja ruuat 30e päivä. Siitä vaan laskemaan että montakö päivää ja peliä on reissussa. autovuokra on pari sataa viikko. Tonnilla tekee jo reissun säästäväisillä valinnoilla.

Mistä te löydätte näitä alle 400 € lentoja USA:n puolelle? Vai onko noissa sitten aikataulut sellaisia, että jää mun hauista pois? Olen joskus etsinyt yhdellä vaihdolla ja inhimillisellä aikataululla, mutta ei kyllä tuolla hinnalla tullut vastaan? Enää hyväksyn vain suorat lennot pitkillä matkoilla, enkä siksi tuollaiseen hintaan oletakaan saavani.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Mistä te löydätte näitä alle 400 € lentoja USA:n puolelle? Vai onko noissa sitten aikataulut sellaisia, että jää mun hauista pois? Olen joskus etsinyt yhdellä vaihdolla ja inhimillisellä aikataululla, mutta ei kyllä tuolla hinnalla tullut vastaan? Enää hyväksyn vain suorat lennot pitkillä matkoilla, enkä siksi tuollaiseen hintaan oletakaan saavani.
Tämä oli viimeisin johon törmäsin:
Lennot Islantiin 168 euroa ja New Yorkiin 324 euroa | Lentodiilit
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Joo, löytyihän noita näköjään, tuon IcelandAirin paketit varsinkin matkustusaikoineen sangen houkuttelevat. Parin sadan lentosäästöillä käy jo 2-3 peliäkin katsomassa. Onko muuten yhtiönä luokkaa Finnair vai RyanAir?

IcelandAir on mun listalla KLM:n ja Lufthansan alla, eli ehkäpä tasoa Finnair. Erittäin siistit koneet ja ruumaan menevät kuuluvat aina lipun hintaan ainakin yhden laukun osalta. Kaikki pitää ostaa mitä syö, mutta oli oikein maukasta sapuskaa.
 

Fattsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pittsburgh Penguins
Millaisella budjetilla porukka on yleensä näitä reissuja tehnyt?

14.-28.12. oltiin viime vuonna reissussa New Yorkissa. Lennot kahdelta SAS:lla meno-paluu yhteensä n. 750€. Hotelli ihan Grand Centralin vierestä 2200€. Asumiskustannuksissa olisi voinut hyvin säästää, mutta haluttiin nyt ekalla reissulla Manhattanille. Metrolla olisi kyllä päässyt nopeasti vaikka Brooklynin puolelta.

Käytiin MSG:lla Rangersin pelissä, kahdesta lipusta köyhdyttiin jotain 300€ paikkeilla. Ihan ok paikat. New Jerseyn puolella myös yksi NHL-matsi. Paremmat paikat, ja liput vain jotain 90 dollaria kappale. Brooklyn Netsin NBA-matsi tyyliin kolmanneksi ylin rivi 50€/lippu. Kaikki liput ostettiin Stubhubin kautta.

Reissuun ei lähdetty urheilu edellä, mutta pitihän sitä käydä muutama matsi katsomassa. Rahaa paloi muuhunkin. Ja paljon.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Joo, löytyihän noita näköjään, tuon IcelandAirin paketit varsinkin matkustusaikoineen sangen houkuttelevat,
Joskus aikoinaan lensin emännän kanssa Icelandairilla Nykiin ja silloin heillä oli mahdollisuus tehdä ilman lisäkustannusta 48 tunnin stop-over Reykjavikissä. Islanti on sen verran pieni saari, että siitä sai jo parissa päivässä kohtuullisen hyvän kuvan ja tuolla on mahtavat maisemat, joten ihan loistava diili. Geysirit, jäätiköt, valasbongausretki ja sininen laguuni -kylpylä tuli nähtyä ja paljon muuta. Mikään varsinaisesti halpa saari ei silti kyseessä ole. Tämä ennen finanssikriisiä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Brooklyn Netsin NBA-matsi tyyliin kolmanneksi ylin rivi 50€/lippu. Kaikki liput ostettiin Stubhubin kautta.
Tästä tuli mieleen, että Nets muutti Brooklyniin New Jerseystä. Kävin heidän pelinsä katsomassa tuolla vikalla kaudella Prudentialissa. Yleisö oli täysin hylännyt joukkueen, joka oli muutamassa pois ja liput maksoivat StubHubista piippuhyllylle 1-3 dollaria kappale. Alakatsomossa oli tyhjää vaikka kuinka niin livahdettiin tauolla klubipuolelle juomaan vodka-red bulleja. Jompi kumpi joukkue voitti pelin.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
14.-28.12. oltiin viime vuonna reissussa New Yorkissa. Lennot kahdelta SAS:lla meno-paluu yhteensä n. 750€. Hotelli ihan Grand Centralin vierestä 2200€. Asumiskustannuksissa olisi voinut hyvin säästää, mutta haluttiin nyt ekalla reissulla Manhattanille. Metrolla olisi kyllä päässyt nopeasti vaikka Brooklynin puolelta.

Käytiin MSG:lla Rangersin pelissä, kahdesta lipusta köyhdyttiin jotain 300€ paikkeilla. Ihan ok paikat. New Jerseyn puolella myös yksi NHL-matsi. Paremmat paikat, ja liput vain jotain 90 dollaria kappale. Brooklyn Netsin NBA-matsi tyyliin kolmanneksi ylin rivi 50€/lippu. Kaikki liput ostettiin Stubhubin kautta.

Reissuun ei lähdetty urheilu edellä, mutta pitihän sitä käydä muutama matsi katsomassa. Rahaa paloi muuhunkin. Ja paljon.
Vähän kuin oma reissu, Manhattanillekin pääsee kyllä ihan kohtuullisiin puljuihin parin sadan yöhinnalla. Meilläkin eka kerta Nykissä, ja haluttiin tehdä ja nähdä, joten rahaa kului. Mutta jos lätkä on keskiössä ja ottaa hotellin kauempaa, josta metrolla parhaimmillaan kuitenkin 5-10 minuutissa Manhattanilla, niin hyvinkin vähällä pärjää. Ruokailut voi hoitaa halvalla, jos haluaa. Katukeittiöistä, joka nurkalta löytyvistä pizzerioista ja pikkuravintoloista löytyy kyllä kohtuu hintaankin ihan kaikkea.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Joskus aikoinaan lensin emännän kanssa Icelandairilla Nykiin ja silloin heillä oli mahdollisuus tehdä ilman lisäkustannusta 48 tunnin stop-over Reykjavikissä. Islanti on sen verran pieni saari, että siitä sai jo parissa päivässä kohtuullisen hyvän kuvan ja tuolla on mahtavat maisemat, joten ihan loistava diili. Geysirit, jäätiköt, valasbongausretki ja sininen laguuni -kylpylä tuli nähtyä ja paljon muuta. Mikään varsinaisesti halpa saari ei silti kyseessä ole. Tämä ennen finanssikriisiä.
Joo, en tiedä malttaako seisahtua, aika ja rahatkin aina tuppaa olemaan rajallisia. Mutta melko vahvoilla ovat seuraavan matkan kuljettajiksi, jos vastaava hinnoittelu säilyy.
 

Jos tulee jotain ongelmia/epäselvyyksiä lentojen kanssa, voiko siitä olla jotain haittaa, että lentoja ei ole varattu suoraan lentoyhtiöltä? Tuleeko noihin mainostettuihin hintoihin jotain lisämaksuja päälle? Jos 200 euroa halvemmalla pääsee Reykjavikin kautta kuin Finnairilla, kelpaisi mullekin. Satasen hintaerolla saattaisin valita suorat lennot. Ruokiinkin menee Icelandairillä pari kymppiä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Jos tulee jotain ongelmia/epäselvyyksiä lentojen kanssa, voiko siitä olla jotain haittaa, että lentoja ei ole varattu suoraan lentoyhtiöltä? Tuleeko noihin mainostettuihin hintoihin jotain lisämaksuja päälle? Jos 200 euroa halvemmalla pääsee Reykjavikin kautta kuin Finnairilla, kelpaisi mullekin. Satasen hintaerolla saattaisin valita suorat lennot. Ruokiinkin menee Icelandairillä pari kymppiä.
Tuo lentodiilit ei itse matkoja myy, vaan ohjaa esim ebookersin sivulle (tai minkä milloinkin) ja lennot buukataan sieltä. Minun käsitykseni on, että tästä ei voi mitään ongelmia tulla, mutta mikään fakta se ei ole. Tai no sellainen pieni hankaluus voi tulla, että jos haluaa jotain poikkeuksellisia lisäpalveluita lennolle, niin matkatoimisto voi sanoa että ota yhteyttä suoraan lentoyhtiöön ja lentoyhtiö voi sanoa, että ota yhteyttä matkatoimistoon. Ylimääräisien laukkujen varaamisessa ja maksamisessa etukäteen taisi joskus käydä näin kun halusin tuon palvelun vain paluumatkalle, mutta en menoon. Olemattoman pieni mutta teoreettinen mahdollisuus on, että sössin sen itse.

Itse käytän silti aina luottokorttia lentojen varaamiseen ihan vaan sen varalle että jotain ongelmia tulee lentojen kanssa. Luottokorttiyhtiö is a bitch, but she is my bitch tässä tapauksessa.

Katsoin pari päivää sitten että Finskin lennot samalle ajalle olisivat olleet 665€ eli nuo ovat alle puoleen hintaan. Ne ne olisivat toki olleet suorat lennot, mutta itseäni ei tuollainen parin tunnin stoppi hirveästi haittaa jos se ei lisää merkittävästi yhteenlaskettua lentoaikaa, on suunnilleen puolessa välissä eikä ajoitu nukkumisaikaan. Stoppi katkaisee koneessa istumisen ja pääsee vähän jaloittelemaan ja mahdollisesti jopa ostamaan jotain tuliaista tms.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Jos tulee jotain ongelmia/epäselvyyksiä lentojen kanssa, voiko siitä olla jotain haittaa, että lentoja ei ole varattu suoraan lentoyhtiöltä? Tuleeko noihin mainostettuihin hintoihin jotain lisämaksuja päälle? Jos 200 euroa halvemmalla pääsee Reykjavikin kautta kuin Finnairilla, kelpaisi mullekin. Satasen hintaerolla saattaisin valita suorat lennot. Ruokiinkin menee Icelandairillä pari kymppiä.

Ei ole. Ei tule. Suoria lentojakin saa Nykiin monesti 400-500 hintaan. Kannattaa seurailla hintoja.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tämän tiesin. Olen aikanaan varaillut lentoja ainakin expedian ja Kilroyn kautta mutta viime vuosina olen ostanut lennot aina lentoyhtiöiden omilta sivuilta.
Tuo logiikka, että miksi lentoyhtiöt tarjoavat välillä lippujaan edullisemmin hakusivustojen kautta kuin suoraan omilta ei ainakaan minulle täysin aukea. Välillä ero on merkittäväkin. Webbi-sivujen myyminen kun ei niin paljoa maksa, että voitaisiin myynti ja transaktiokuluissa juurikaan säästä.

Toki voidaan ajatella (ja varmaan ajatellaankin), että hakusivustojen kautta kilpaillaan enemmän hinnalla kun taas suoraan lentoyhtiön sivuilta asioitaessa päätös valita ko. yhtiön lento on useammin jo tehty eli hinta ei niin usein ole enää tekijä. Asiakassegmenteissä on todennäköiseti myös isoja eroja. Silti hieman erikoista.

Olen joskus ihan huvin vuokseni vertaillut, että saako hinnasta vielä puristettua pois jotain ostamalla liput suoraan sen jälkeen kun ensin kilpailuttanut parhaan vaihtoehdot. Ei ole saanut. Uskoakseni lentoyhtiöt maksavat provisiota hakusivustoilla sitä kautta tulleista asiakkaista ja hakusivustot taas välittävät osan provisiosta loppuasiakkaalle pienen alennuksen muodossa.
 
Viimeksi muokattu:
Toki voidaan ajatella (ja varmaan ajatellaankin), että hakusivustojen kautta kilpaillaan enemmän hinnalla kun taas suoraan lentoyhtiön sivuilta asioitaessa kautta päätös valita ko. yhtiön lento on useammin jo tehty eli hinta ei niin usein ole enää tekijä. Asiakassegmenteissä on todennäköiseti myös isoja eroja. Silti hieman erikoista.

Viimeisen muutaman vuoden ajan olen vertaillut eri lentoyhtiöiden hintoja Momondossa ja varannut sitten siellä edullisimmilta vaikuttavan vaihtoehdon lentoyhtiön omilta sivuilta. Sellainen ajatus siinä on tainnut olla takaraivossa, että jos jotain ongelmia tulee, voi lentoyhtiö heittäytyä v-mäiseksi ja todeta että "ethän sinä edes ole ostanut näitä lentoja meiltä". En muista mistä olen tällaisen ajatuksen takaraivooni hankkinut, sillä itselläni ei ole ongelmia ollut muualta kuin lentoyhtiön omilta sivuilta hankittujen lentojen kanssa.

Katsoin pari päivää sitten että Finskin lennot samalle ajalle olisivat olleet 665€ eli nuo ovat alle puoleen hintaan. Ne ne olisivat toki olleet suorat lennot, mutta itseäni ei tuollainen parin tunnin stoppi hirveästi haittaa jos se ei lisää merkittävästi yhteenlaskettua lentoaikaa, on suunnilleen puolessa välissä eikä ajoitu nukkumisaikaan. Stoppi katkaisee koneessa istumisen ja pääsee vähän jaloittelemaan ja mahdollisesti jopa ostamaan jotain tuliaista tms.

Icelandairin lennoilla P-Amerikkaan tunnin vaihto Reykjavikissa katkaisee mukavasti matkan kolmen ja kuuden tunnin pätkiin. Suorista lennoista ei paljon yli satasta viitsi maksaa ekstraa, kun vaihdollinen vaihtoehto on noin toimiva.
 

Learn2Play

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning
Itse jopa tykkään noista pienistä pysähdyksistä, saa syödä kunnolla ja vähän kävellä uudella lentokentällä ennenkun lähtee pitkä lento.. 2v sitten lensin Frankfurtin ja Houstonin kautta Tampaan ja viime vuonna Amsterdamin kautta New Yorkiin.
 

Letangi

Jäsen
New Yorkkiin matkaajille tiedoksi, että kylästä löytyy myös Stubhubin toimisto mistä voi kätevästi käydä ostamassa lippuja jos tulee extempore juttuja. Itse ostin sieltä maaliskuussa lätkäliput Rangersin peliin.
 

SuperKakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK ja New York Rangers
New Yorkkiin matkaajille tiedoksi, että kylästä löytyy myös Stubhubin toimisto mistä voi kätevästi käydä ostamassa lippuja jos tulee extempore juttuja. Itse ostin sieltä maaliskuussa lätkäliput Rangersin peliin.

Hyvä pointti, tosin itse tykkään kyllä aina vaan lataa ne suoraan puhelimen appiin tai tulostaa itse ennen reissua.

Eilen tuli varattua seuraava reissu Jenkkilään. 30.12-7.1.
NFL :
31.12.2017 NY Giants - WSH Redskins
NHL:
1.1.2018 NHL Winter Classic NY Rangers - Buffalo Sabres
2.1.2017 Boston Bruins - NY Islanders
3.1.2017 Chicago Blackhawks - NY Rangers
5.1.2017 Pittsburgh Penguins - NY Islanders

NBA:
Katsoo jos osuu kunhan peliohjelmat julkaistaan.

Tasan 24h sisään kätevästi 2 ulkoilmapeliä, joiden välissä vaihtuu vuosi. Tulee tiukka vuorokausi...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös