NHL-matkat

  • 708 836
  • 2 164

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Mitä hotellia suosittelette New Yorkista? Ainoa kriteeri on että mahd halpa :D
Semmonen kuin Row New York. Ei todellakaan mikään viiden tähden luukku mutta lähellä Time Squerea ja kävellen jaksoi hyvin MSGllekin.
Eikä ollut mikään kallis ainakaan vuosi sitten maaliskuussa.
Ei siis mikään murju kuitenkaan. Eikä näkynyt kuin yksi torakka!
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Mitä hotellia suosittelette New Yorkista? Ainoa kriteeri on että mahd halpa :D
Kysymyksessä on ristiriita, en suosittele mahdollisimman halpaa.
Olen tainnut joskus nuorempana yöpyä 12-20 dollarin mixed dorm hostellissa. Ei silti niin huonoa, ettei jotain hyvääkin. Muistan kun joskus herätessäni huomasin että lähistöllä yöpyneellä saksalaisella typyllä oli yöpaita sen verran matkustanut, että haukotellessa nänni tuli esiin.

Sellaisia saa vieläkin. En siis suosittele.
Broadway Hotel n Hostel in New York, USA | Hostel
 

Hustler

Jäsen
Olen lähdössä maaliskuussa NY Cityyn lähinnä pelejä katsomaan. Liput löytyy jo Islanders - Winnipeg ja Rangers - Florida peleihin (myös yhteen Knicks korispeliin löytyy liput). Nuo liput olleet melko hintavia kun ollaan ajoissa ostettu, saako noita lippuja paljonkin edullisemmin lähempänä peliä? Jos saa niin mistä kannattaa etsiä? Ainakin Islanders - Columbus peliin olisi tarkoitus vielä hankkia liput. Matkan aikana pelataan myös Devilsin kotipeli Columbusta vastaan, mutta pääseekö julkisilla Manhattanilta helposti/järkevästi Prudential Centeriin? Tuokin peli kyllä periaatteessa kiinnostaisi, mutta matkan muut aikataulut vielä vähän auki... Tuohon Islanders - Winnipeg peliin ostetuilla lipuilla pitäisi olla pääsy myös johonkin VIP-alueelle, mutta mistään ei selvinnyt, että mitä se tarkemmin pitää sisällään. Onko jollain kokemuksia?

Entä onko jollain kokemusta Islanders tai Devils hallien yläkatsomoista? Näkeekö sieltä kuinka hyvin pelin? Olen jokaisen NHL-pelini nähnyt alakatsomosta ja nuo jo hankitut liput ovat myös alakatsomosta. Olen miettinyt että jos noihin 1-2 jäljellä olevaan peliin ostaisi liput halvemmilta paikoilta.

Noista Nykin hotelleista kun ollut puhe niin itse majoitun Wyndham New Yorker hotellissa. On ainakin ihanteellinen sijainti kun Madison Square Garden on risteyksen toisella puolella.

Olen aikaisemmin ollut katsomassa Tampassa 2011, Miamissa 2013 (3 peliä), Anaheim ja LA 2016, joten tarvittaessa voin jakaa kokemuksiani näistä pelireissuista.
 

Temezy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers, Wild, Jets ja muut NHL:n suomalaiset
Itsellä lähestyy oma reissu Kaliforniaan. Parin viikon päästä ois lähtö ja kolmisen viikkoa losissa ollaan. Kahteen Ducksien matsiin on liput varattuna. Toronto ja St Louis vastassa. Ensimmäisessä ollaan yläkatsomossa ja tokassa sit alempana. Tuli tehtyä ehkä itsekin virhe kun ostin nuo liput koko porukalle ticketmasterista jo ajat sitten, oikeestaan heti kun liput noihin peleihin tuli myyntiin. Ois saattanu säästää pikkusen jos ois ostanu lähempänä, mutta eipä tuo budjetti siihen kaadu.

Ekaa kertaa siis amerikan mantereelle matkustamassa. Onko @Hustler tai muilla antaa jotain olennaisia vinkkejä mitä kannattaisi ottaa huomioon matseihin mennessä tai ylipäätään tuonne matkustaessa? Kyseessä ei ole siis pelkästään "NHL-matka", mutta harkinnassa vielä on josko ostais liput esim. Kingsien matsiinkin mikäli muu reissuporukka innostuu. Kiinnostaisi myös tietää kokemuksia LAXin lentokentästä. Onko muilla mennyt kuinka kauan maahan saapuessa maahantulotarkastuksissa yms? Laput on täytetty ja hyväksytty jo sen suhteen. Vuokra-auto on myös jo varattu, mutta mitenkähän monta tuntia kokonaisuudessaan tuohon kaikkeen mahtaa mennä kun bussi kuljetuksella joutuu sinne autovuokraamoon menemään.
 

Learn2Play

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning
Olen lähdössä maaliskuussa NY Cityyn lähinnä pelejä katsomaan. Liput löytyy jo Islanders - Winnipeg ja Rangers - Florida peleihin (myös yhteen Knicks korispeliin löytyy liput). Nuo liput olleet melko hintavia kun ollaan ajoissa ostettu, saako noita lippuja paljonkin edullisemmin lähempänä peliä? Jos saa niin mistä kannattaa etsiä? Ainakin Islanders - Columbus peliin olisi tarkoitus vielä hankkia liput. Matkan aikana pelataan myös Devilsin kotipeli Columbusta vastaan, mutta pääseekö julkisilla Manhattanilta helposti/järkevästi Prudential Centeriin? Tuokin peli kyllä periaatteessa kiinnostaisi, mutta matkan muut aikataulut vielä vähän auki... Tuohon Islanders - Winnipeg peliin ostetuilla lipuilla pitäisi olla pääsy myös johonkin VIP-alueelle, mutta mistään ei selvinnyt, että mitä se tarkemmin pitää sisällään. Onko jollain kokemuksia?

Entä onko jollain kokemusta Islanders tai Devils hallien yläkatsomoista? Näkeekö sieltä kuinka hyvin pelin? Olen jokaisen NHL-pelini nähnyt alakatsomosta ja nuo jo hankitut liput ovat myös alakatsomosta. Olen miettinyt että jos noihin 1-2 jäljellä olevaan peliin ostaisi liput halvemmilta paikoilta.

Noista Nykin hotelleista kun ollut puhe niin itse majoitun Wyndham New Yorker hotellissa. On ainakin ihanteellinen sijainti kun Madison Square Garden on risteyksen toisella puolella.

Olen aikaisemmin ollut katsomassa Tampassa 2011, Miamissa 2013 (3 peliä), Anaheim ja LA 2016, joten tarvittaessa voin jakaa kokemuksiani näistä pelireissuista.
Prudential Centeriin pääsee helposti junalla Madisonin vierestä, tällä kaudella pari peliä sinne menin junalla katsomaan. Kannattaa katsoa tarkemmin netistä.
 
pääseekö julkisilla Manhattanilta helposti/järkevästi Prudential Centeriin?

Prudential Centeriin pääsee helposti junalla Madisonin vierestä, tällä kaudella pari peliä sinne menin junalla katsomaan.

Kuten Learn2Play kertoi, MSG:ltä pääsee NJ Transitin junalla kätevästi Newarkin Penn Stationille, josta on lyhyt kävelymatka Prudential Centeriin. Samaan osoitteeseen pääsee yhtä nopeasti myös PATH-junalla World Trade Centerin asemalta. Liput on pari taalaa halvempia per suunta kuin NJ Transitillä.


Tuohon Islanders - Winnipeg peliin ostetuilla lipuilla pitäisi olla pääsy myös johonkin VIP-alueelle, mutta mistään ei selvinnyt, että mitä se tarkemmin pitää sisällään. Onko jollain kokemuksia?

Tuolta kysymällä varmasti selviää, kun kerrot katsomolohkon numeron:
Brooklyn/Barclays Center FAQ/Visitor Info - HFBoards
 

Nick Neim

Jäsen
Ekaa kertaa siis amerikan mantereelle matkustamassa. Onko @Hustler tai muilla antaa jotain olennaisia vinkkejä mitä kannattaisi ottaa huomioon matseihin mennessä tai ylipäätään tuonne matkustaessa? Kyseessä ei ole siis pelkästään "NHL-matka", mutta harkinnassa vielä on josko ostais liput esim. Kingsien matsiinkin mikäli muu reissuporukka innostuu. Kiinnostaisi myös tietää kokemuksia LAXin lentokentästä. Onko muilla mennyt kuinka kauan maahan saapuessa maahantulotarkastuksissa yms? Laput on täytetty ja hyväksytty jo sen suhteen. Vuokra-auto on myös jo varattu, mutta mitenkähän monta tuntia kokonaisuudessaan tuohon kaikkeen mahtaa mennä kun bussi kuljetuksella joutuu sinne autovuokraamoon menemään.
Kaiken kaikkiaan koneesta kun alkoi valua porukkaa pihalle, taisi mennä n. 35-40 minuuttia kun istuttiin jo taksissa matkalla hotellille kentältä. Hyvin pintapuolisesti kyseltiin matkantarkoitusta, ja ainakin meikäläistä vähän turhaankin peloteltiin jollain hyvinkin tarkoilla ja pitkään kestävillä kysymyksillä matkasta. Sitä on turha jännittää, koska meidänkin porukan kankeakielisimmät suomalaiset pärjäsivät siinä ihan heittämällä, eikä (porukasta) tulkkia tarvittu paikalle. Alle tunnissa tuolta kyllä selviää, kunhan koneesta pääsee pihalle.

En nyt tiedä missä teillä on hotelli, mutta veikkaisin Anaheimia lipuista johtuen. Itse ei tullut vietettyä siellä kuin päivä koska hotelli oli Los Angelesista, joten siinä mielessä olen vähän huono neuvomaan. Suoraan Honda Centeriä vastapäätä on ainakin hyvä ruokamesta nimeltään JT Schmid's Restaurant & Brewery, jota suosittelen erittäin lämpimästi. Muutenkin kuin sen yhden tajuttoman kuuman tarjoilijan takia. Sen sijaan jos porukkaan ei osu nuoria lapsia, niin Disneylandissa vierailu on vähän niin ja näin, vaikka taitaa ilmeisesti olla aika lähellä. En välttämättä enää itse menisi näillä tiedoilla, joskin onhan tuo tuolla ensimmäistä kertaa käydessä jonkin sortin "pakollinen" vierailupaikka. Sen sijaan Universal Studiosia suosittelen hieman varttuneemmallekin ryhmälle, siihen vierailuun kannattaa varata päivä. Ainakin itse tykkäsin.

Julkinen liikenne on vähän niin ja näin, ja melkein aina suosittelisin mieluummin taksilla liikkumista sen helppouden ja hinnan takia. Taksin lähtömaksut lähtevät jostain muutamasta dollarista, eikä sillä liikkuminen esimerkiksi kymmenenkään mailin matkaa ole hirveän kallista jos porukalla on liikenteessä. Sen sijaan autoilu saattaa alkuun näyttää suomalaisin silmin jopa pelottavalta, mutta ajaminen tuolla on todella helppoa, jos vain on selvä osoite tiedossa ja navigaattori käytössä. Summa mutikassa ajaminen ilman osoitetta onkin huomattavasti haastavampaa navigoijalle sekä kuskin hermoille, ja silloin liikenteessä saa ihan oikeasti olla tarkkana. Meidän "kruisailut" huvikseen loppuivat aika lyhyeen, kun apukuskilta ja varsinaiselta kuskilta paloivat käämit siihen sähläämiseen. Aikamoisia ruuhkia tuolla kyllä on, melkeinpä kellonajasta riippumatta. Lyhyeeseenkin matkaan (sekin on suhteellista mikä on lyhyt matka, mutta vaikkapa Anaheimista Losiin esimerkiksi) saa varata varmuudeksi kunnolla aikaa, jos/kun meinaa tuon välin autolla liikkua.

Yksi mitä suosittelen lämpimästi, niin varatkaa aina mukaan jonkin verran käteistä. Joo, hyvin ne kortit nykypäivänä toimii, mutta esimerkiksi jonkin hotellin ovimiehen tippaaminen auton parkkeeraamisesta helpottuu kummasti, kun on sitä käteistä jolla tipata. Ne kun ei pidä korttikonetta taskussaan. Automaateilta saa rahaa, mutta ne yleensä veloittavat kolmesta kuuteen dollaria lisämaksua dollareiden nostamisesta. Automaatteja sitten onkin joka nurkalla, joten niitä ei tarvitse etsiä jos sellaiselle tarvetta on.

Hauskaa reissua!

E: Piti vielä tarkistaa tuo välimatka, mikä meillä oli hotellilta autovuokraamoon. Noin 19 mailia näemmä oli matkaa, ja vaihtoehdoiksi hotellin "neuvoja" antoi tällaiset kun vuokraamo oli lähes lentokentän vieressä:

A) Shuttlebussi, johon olisi koko konkkaronkka mahtunut, n. 85 dollaria kaiken kaikkiaan
B) Kaksi taksia, arviolta n. 45-50 dollaria per taksi
C) Julkiset, joka tosin sisälsi kaksi bussin vaihtoa, ja joka olisi kustantanut ymmärtääkseni n. 50 dollaria koko porukalta. Tosin matkustusaika oli myös joku puolitoistatuntia verrattuna shuttlebussin ja taksin n. puoleen tuntiin.

Noilla vaihtoehdoilla päädyttiin sitten kahteen taksiin, kun shuttlebussi olisi ollut saatavilla vasta parin tunnin päästä, ja me haluttiin vuokraamoon mahdollisimman pian.

Eli kannattaa tosiaan kysellä esimerkiksi hotellilta, onko nuo julkiset tosiaan se fiksuin vaihtoehto. Ainakin meidän respassa tosiaan oli tuollainen oma "neuvojansa" jolta uskalsi huoletta mennä kyselemään reitti- ja matkaohjeita.
 
Viimeksi muokattu:

Hustler

Jäsen
@Temezy, omasta mielestäni kannattaa mennä myös Kingsien peliin koska LA:n halli ja pelin ympärille rakennettu show oli äärimmäisen hieno. Anaheimin halli vastaavasti on nhl-mittapuulla mitattuna melko huono. LAX:sta myös minulla vain hyviä kokemuksia, me tosin otettiin se vuokra-auto sieltä kentältä ja palautettiin Vegasin lentokentälle kotimatkalle lähtiessä. Se vuokra-auto on aika ehdoton Losissa ja meillä ainakin siirtymiset sujuivat hyvin (olin itse kuskina). Ja sellainen vinkki vielä että kannattaa tosiaan olla ajoissa hallilla niin ehtii kierrellä ja tutustua tarjontaan. Ennen peliä on ohjelmaa (bändejä, kilpailuja, sponsorien kojuja ym.) hallin sisällä ja ulkona. Halleissa yleensä melko kalliit hinnat, kannattaa varautua.
 

Temezy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers, Wild, Jets ja muut NHL:n suomalaiset
Kiitokset molemmille vastauksista! Hyvä homma, että LAXilla ei tuon enempää ole mennyt aikaa. Pitkän matkustamisen jälkeen olisi kiva päästä jatkamaan matkaa mahd. nopeasti.

Meillä on tosiaan tarkotus ottaa vuokra-auto heti kentältä. Eli ei pitäisi olla tarvetta käyttää julkista liikennettä. Matkaan lähtee 6 hengen aikuisporukka ja tästä syystä päädyttiin vuokraamaan talo airbnb:n kautta hotellin sijaan. Rahallinen säästö oli aika hirmuinen kun sen verran pitkästä reissusta kuitenkin kyse (23 vuorokautta).

Talo sijaitsee Buena Park nimisellä alueella, eli on vähän puolessa välissä kaikkea. Pyrittiin sijainti katsomaan sen mukaan että päästään liikkumaan mahdollisimman fiksusti autolla joka paikkaan, ettei matka-ajat karkaa aivan lapasesta. Äkkiä karkaa nuo talojenkin hinnat ihan taivaisiin, mikäli haaveilee talosta läheltä rantaa tms.

Disneyland näillä näkymin skipataan. Ei ole pieniä lapsia mukana ja hintataso tuntuu olevan sen verran korkea(pääsyliput yms) ettei innosta. Universal Studiolle on ehdottomasti varattu yksi lomapäivä. Sen verran paljon positiivista kyseisestä paikasta luettu.

Täytynee pistää mietintään, josko sitä yhden Kingsien pelinkin kävisi katsomassa. Muut porukasta eivät aivan niin kiinnostuneista NHL:stä ole kun minä, mutta eiköhän niistä muutama innostu lähtemään messiin.

Las Vegasissa pyörähdetään kanssa 3 yötä loman puolivälissä. Harmi, ettei Golden Knights pelaa vielä. Olisi ollut mielenkiintoista nähdä paikanpäältä millainen tunnelta hallissa on.

Otan mielelläni vastaan lisää suosituksia hyvistä ruokapaikoista, mikäli joltain löytyy hyväksi todettuja. Paljon tulee varmasti kierreltyä eri paikoissa, joten ihan jokapuolelta losia voi ehdottaa.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
@Temezy Teimme juuri joulukuussa vähän vastaavankaltaisen reissun kuin mitä teillä on edessä. En muista kuinka kauan LAX:lla meni tarkalleen aikaa, mutta suhteellisen sujuvasti sieltä pääsimme liikkumaan. Ja kuten edellä joku sanoikin, ei noista maahantulotarkastuksista kannattanut murehtia. Itsekin olin ensimmäistä kertaa Atlantin tuolla puolen ja olin jo valmistautunut useiden minuuttien kuumotuksiin, mutta kaveri taisi kysyä vain, että olenko aikaisemmin ollut USA:ssa ja siinäpä se taisi olla. Auton olimme vuokranneet lentokentän läheisyydessä olevalta Hertzin pisteeltä, johon kulkee non-stop -busseja lentokentältä. Astuimme juuri lentokentän ovesta ulos, kun bussi kaartoi pihaan. Matka autovuokraamoon taisi kestää about 10 minuuttia. Niin ja joo, auton olimme maksaneet jo Suomessa ja kaiken piti olla kunnossa. Autovuokraamossa tuo kassalla ollut kaveri alkoi kuitenkin perimään vielä lisämaksuja vakuutuksista sekä lisäkuskeista. Saimme selvitettyä, että lisäkuskit on kyllä jo maksettu, onneksi olin tulostanut kaikki asiakirjat, eikä näistä enää koitunut turhaa lisämaksua. Jostain vakuutuksista kuitenkin koitui vielä muutama satanen lisämaksua, vaikka näidenkin piti olla jo kunnossa. Kaipa kaveri näki vain mahdollisuuden rahastaa turisteilla, mutta eipä noita uskaltanut olla maksamattakaan kun hän alkoi pelottelemaan jollain älyttömillä maksuilla, mitä koituisi jos autoon on tullut jälkiä. Kaikkeen kannattaa aina varautua tuossa maassa, lisämaksuja ja lisämaksun lisämaksuja koituu lähes asiasta kuin asiasta.

Lisäksi olin lukenut kauhukertomuksia ruuhkista yms, mutta eivät nuo niin pahoja olleet kuin millaisen kuvan olin ehtinyt mielessäni muodostaa. Tuon kolmen viikon aikana niihin alkoi jo tottua sen verran, etteivät ne aiheuttaneet juuri ongelmia. Pari kertaa juututtiin vähän isompaan ruuhkaan, mutta eivät ne juuri päässeet haittaamaan, ihan leppoisasti sujui ajo ruuhkassakin. Myös itse ajaminen oli paljon helpompaa kuin mitä kuvittelin, ei käytännössä eronnut Suomessa ajamisesta. Tosin auto oli tehokkaampi ja tiet leveämpiä :)

Suosittelen ehdottomasti kaikenlaisia tapahtumia. Jos NHL-pelit eivät muita kiinnosta, niin kannattaa mennä sitten vaikka yksin. Sen verran ainutlaatuisia tapahtumia nuo kuitenkin ovat NHL:sta kiinnostuneille, eikä niin kovin usein vastaavia tilaisuuksia tule. Tavalliselle pulliaiselle ehkä maksimissaan yksi reissu vuodessa. Omasta seurueesta muut eivät olleet kiinnostuneita NFL-matsista, eikä itseäni kaduta yhtään että kävin katsomasssa pelin yksin.

Vegasista puolestaan vahva suositus David Copperfieldin showlle. Ennen esitystä ei juuri odotuksia tuohon ollut, fiilikset olivat lähinnä "Jaa, taikuri jonka temput ovat olleet selvillä jo lapsesta asti." En kuitenkaan osaa antaa selitystä oikeastaan yhdellekään tempulle ja kaveri osasi esiintyä. Esitys yhdisteli oikeastaan kaikkea mahdollista komedian ja taikuuden välillä, yhtä äkkiä lavalle ilmestyi kuin "tyhjästä" täysikokoinen henkilöauto. Kai se jotain peilejä hyödyntää, en tiedä, enkä haluakaan tietää. Show eteni jouhevasti Copperfieldin kertoessa tarinaa ja teki tämän lomassa temppujaan. Huomasi, että oli esiintynyt ihan jonkin kerran aikaisemminkin, kaikki ajoitukset, äänet, valot, eleet ja jutut tuntuivat juuri oikeilta kulloisiinkin tilanteisiin. Jätti todella hyvän maun suuhun, vahva suositus tälle.

Ja lähes joka nurkan takana olevat 7-eleven huoltoasemat tarjoavat hyvää välipalaa. Kyseisiltä huoltoasemilta saa 2$ hintaan hot dogin kaikilla mausteilla ja kylkeen suuren juoman, kokomallia USA. Ruokaileminen noin muuten tuolla on yllättävän kallista, kun siihen hupenee koko ajan rahaa. Tosin jos on itse mahdollisuus valmistaa ruokaa, kuten teillä, on se todella suuri etu.

Reissun urheilutapahtumista olenkin laittanut juttuja tähän ketjuun joulukuun lopulla/tammikuun alussa, löytyy jostain parin sivun takaa. Laitappa reissun jälkeen raporttia tänne!
 

Hustler

Jäsen
Meitäkin yritettiin muuten huijata siellä LAXin autovuokraamossa. En muista mikä vuokraamo oli mutta ei ollut ainakaan Hertz. Olimme etukäteen varanneet ja maksaneet auton, mutta kun olimme hakemassa autoa niin hispaano myyjä koitti väkisin saada meidät ottamaan isomman (ja kalliimman) auton. Väitti kivenkovaan että emme mahtuisi kaikki (3hlö+matkalaukut) siihen jo maksettuun autoon. Myyjä esitteli minulle parkkipaikalla isoa jenkkimaasturia (oliskohan ollut Cadillac) ja ylisti sitä maasta taivaisiin. Kun sitten pyysin nähdä sen meidän kokoluokan citymaasturin niin alkoi esitellä kaikista pienintä sen kokoluokan vehjettä. Muistin että vieressä ollut Toyotan Rav4 (sisätiloiltaan isompi) kuului samaan kokoluokkaan ja kysyin onnistuuko jos otamme sen. Vastahakoisesti myyjä suostui siihen. Matkalaukut heittämällä sisään ja päästiin jatkamaan matkaa. Aluksi ymmärsin myyjän puheista että sitä meidän kokoluokan citymaasturia ei ollut yhtään saatavilla joten saadaan samaan hintaan joku isompi, mutta kun alkoi pyytää luottokorttia niin aloin kyselemään että mikä juttu.... Sen isomman vuokraaminen olisi aluksi maksanut jotain 600 lisää siihen ennakkoon maksettuun, mutta kun aloin ihmettelemään niin pikkuhiljaa hinta tippui ja lopuksi olisi ollut enää pari sataa hintaa sille upgreidaukselle. Kusetuksen maku jäi...
 

vallu12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Passissa lukee Tampere, Blackhawks, Steelers
Marraskuussa olimme Losissa ja suurista uhkakuvien maalailuista huolimatta päätimme olla ottamatta autoa. Ratkaisu oli oikea.

Mikäli matka kohdistuu Losin ja Anaheimin alueelle ja ei ole tarkoitusta lähteä esim Vegasiin, niin auto ei ole ollenkaan välttämätön, eikä edes välttämättä paljoa helpota asioita. Losin keskustassa mm. missä Staples sijaitsee ajaminen vaikuttaa melko helvetiltä. Julkinen liikenne (metro) vei suurimpaan osaan paikoista melko nopeasti ja sinne minne ei metrolla päässyt niin tilasimme Uberin (kallein uber taisi olla n. 40$ Anaheimista hotellille Losin Keskustaan)
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Meitäkin yritettiin muuten huijata siellä LAXin autovuokraamossa. En muista mikä vuokraamo oli mutta ei ollut ainakaan Hertz. Olimme etukäteen varanneet ja maksaneet auton, mutta kun olimme hakemassa autoa niin hispaano myyjä koitti väkisin saada meidät ottamaan isomman (ja kalliimman) auton. Väitti kivenkovaan että emme mahtuisi kaikki (3hlö+matkalaukut) siihen jo maksettuun autoon. Myyjä esitteli minulle parkkipaikalla isoa jenkkimaasturia (oliskohan ollut Cadillac) ja ylisti sitä maasta taivaisiin. Kun sitten pyysin nähdä sen meidän kokoluokan citymaasturin niin alkoi esitellä kaikista pienintä sen kokoluokan vehjettä. Muistin että vieressä ollut Toyotan Rav4 (sisätiloiltaan isompi) kuului samaan kokoluokkaan ja kysyin onnistuuko jos otamme sen. Vastahakoisesti myyjä suostui siihen. Matkalaukut heittämällä sisään ja päästiin jatkamaan matkaa. Aluksi ymmärsin myyjän puheista että sitä meidän kokoluokan citymaasturia ei ollut yhtään saatavilla joten saadaan samaan hintaan joku isompi, mutta kun alkoi pyytää luottokorttia niin aloin kyselemään että mikä juttu.... Sen isomman vuokraaminen olisi aluksi maksanut jotain 600 lisää siihen ennakkoon maksettuun, mutta kun aloin ihmettelemään niin pikkuhiljaa hinta tippui ja lopuksi olisi ollut enää pari sataa hintaa sille upgreidaukselle. Kusetuksen maku jäi...
Joo, meillekin myyjä kauppasi tuon auton päivityksen isompaan malliin. Tosin tämä onnistui jonkun "erikoistarjouksen" kautta, jolloin lisähintaa tuli 10$/päivä. Äijä kassalla purskahti nauruun, kun näki matkatavaramme ja sanoi, ettei meillä olisi mitään mahdollisuutta mahtua sen kokoluokan autoon kuin olimme maksaneet (oli muuten juuri tuo RAV4). Omasta mielestämme siihen olisi kaikki tavarat mahtuneet ihan hyvin, mutta emme sitten jaksaneet alkaa vääntämään. Tilalle tullut Hyundai Santa Fe ainakin oli suuri, eikä ainakaan ongelmia tilanpuutteesta tullut, RAV4 kanssa olisi saattanut olla joissain kohtaa hieman sommittelua.

Omasta mielestäni taas Los Angelesin keskustassa ajaminen ei juurikaan eronnut esimerkiksi Helsingin keskustassa ajamisesta. Jos hieman omaa kärsivällisyyttä niin siellä kyllä pärjää, samaa tietä se on joka puolella.
 

Temezy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers, Wild, Jets ja muut NHL:n suomalaiset
Täytynee siis olla tarkkana kun tuota vuokra-autoa mennään hakemaan. Meille on varattuna jo nyt tuo iso tila-auto(Dodge Grand Caravan), joka on ainakin rentalcars listauksissa isoimpia autoja mitä saa. Jännä nähdä, löytyykö sieltä vielä isompaa paikanpäältä mitä rupeevat tarjoamaan. Booking status on tulostettuna englannin kielellä jo valmiiksi. Tuolla on selkeät maininnat että 3 lisäkuskia kuuluu hintaan yms. Joten luulisi homman olevan kohtuu selvä. Alamo on vuokrafirma mistä tuo auto on vuokrattuna. Toivotaan että homma toimii.

Vegasin Copperfield show on laitettu korvan taakse @LikainenLegenda suosituksesta. Voi hyvinkin olla, että käydään tuo katsomassa.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Täytynee siis olla tarkkana kun tuota vuokra-autoa mennään hakemaan. Meille on varattuna jo nyt tuo iso tila-auto(Dodge Grand Caravan), joka on ainakin rentalcars listauksissa isoimpia autoja mitä saa. Jännä nähdä, löytyykö sieltä vielä isompaa paikanpäältä mitä rupeevat tarjoamaan. Booking status on tulostettuna englannin kielellä jo valmiiksi. Tuolla on selkeät maininnat että 3 lisäkuskia kuuluu hintaan yms. Joten luulisi homman olevan kohtuu selvä. Alamo on vuokrafirma mistä tuo auto on vuokrattuna. Toivotaan että homma toimii.

Vegasin Copperfield show on laitettu korvan taakse @LikainenLegenda suosituksesta. Voi hyvinkin olla, että käydään tuo katsomassa.

Alamo on hyvä firma, parhaat kokemukset jenkeistä siitä. Tiskillä tosiaan yrittävät kaupata kaikkea. Lisävakuutuksia yrittävät kaupata ainakin renkaisiin ja olisko ollut tuulilasiin. Itse olen kerran ottanut lisävakuutukset ja 3krt en. Vähän omasta fiiliksestä kiinni, että haluaako nuo lisäturvatkin.

Losista suosittelen myös Warner brosia, jos kyseisen lafkan leffat ja sarjat on tuttuja. Warnerin kierros oli mielestäni hyvinkin mielenkiintoinen.
 
Omasta mielestäni taas Los Angelesin keskustassa ajaminen ei juurikaan eronnut esimerkiksi Helsingin keskustassa ajamisesta. Jos hieman omaa kärsivällisyyttä niin siellä kyllä pärjää, samaa tietä se on joka puolella.

Minusta Hesan keskustassa on aika kuumottavaa ajaa, kun siellä on raitsikoita ja kiireisiä suurkaupunkilaisia. Nykyään Tampereen keskustassa ajaminenkin tuntuu vähän stressaavalta, kun siellä tulee autoiltua aika harvoin eikä koskaan tiedä miten liikennejärjestelyt ovat muuttuneet sitten viime kerran. Tähän kun lisää Losin helvetilliset ruuhkat, lentojen paljon pidemmän keston ja sen, että siellä jonkun porukasta pitäisi pysytellä ajokunnossa, ei länsirannikko ole mulla vielä koskaan ollut vakavassa harkinnassa. Itärannikolla on mukavaa kun metrot kulkee eikä tarvitse promillerajoista ja ruuhkista välittää.
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Selvästi samaan aikaan lähdössä Nykiin kuin @Hustler, sillä NYI - Jets peli itselläkin listalla, ja lisäksi mietin Isles - Canesia ja Devils - Jetsiä. Voi olla että mennään kaikkiinkin, mutta jos aika ei riitä ja joudutaan valikoimaan esim. Jetsin peleistä vain toinen, niin kumpaa kokeneemmat kävijät suosittelevat, Barclays vai Prudential, jos mittareina pidetään esim. ottelutapahtuman tasoa ja tunnelmaa? Sarjataulukossahan molemmat ovat vielä toistaiseksi pudotuspelikamppailussa mukana, joten jos tilanne on sama vielä parin viikon päästä, niin panosta kotijoukkueilla riittää molemmissa otteluissa.

Hotelli on Brooklynissä aika lähelläkin Barclaysta, mutta jos tuo Prudential on paikkana/tapahtumana selkeästi parempi, niin ei sinne reissaaminen tämän sivun infojen perusteella mikään suuri ongelma ole.
 

Learn2Play

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning
Selvästi samaan aikaan lähdössä Nykiin kuin @Hustler, sillä NYI - Jets peli itselläkin listalla, ja lisäksi mietin Isles - Canesia ja Devils - Jetsiä. Voi olla että mennään kaikkiinkin, mutta jos aika ei riitä ja joudutaan valikoimaan esim. Jetsin peleistä vain toinen, niin kumpaa kokeneemmat kävijät suosittelevat, Barclays vai Prudential, jos mittareina pidetään esim. ottelutapahtuman tasoa ja tunnelmaa? Sarjataulukossahan molemmat ovat vielä toistaiseksi pudotuspelikamppailussa mukana, joten jos tilanne on sama vielä parin viikon päästä, niin panosta kotijoukkueilla riittää molemmissa otteluissa.

Hotelli on Brooklynissä aika lähelläkin Barclaysta, mutta jos tuo Prudential on paikkana/tapahtumana selkeästi parempi, niin ei sinne reissaaminen tämän sivun infojen perusteella mikään suuri ongelma ole.
Prudential ehdottomasti! Paljon parempi tunnelma ja hienompi areena.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Barclaysissä en ole käynyt ja saatan olla jäävi kommentoimaan Prudentialia, mutta silti suosittelen jälkimmäistä. Hyvinkin kotoisa areena on Newarkissa. Niinkin kotoisa, että on tarkoitus mennä tuo Devils-Jets-peli sinne väijymään.

Onko täällä muuten Ticketmasteria enemmän käyttäneitä? Ostin tyhmyyspäissäni liput tuohon peliin enkä tutustunut sen tarkemmin lippujen toimitustapaan. Luin vain, että siinä luki "eTickets" ja ajattelin, että olisi mahdollisuus tulostaa nuo liput kätevästi täällä Suomessa. Nyt näyttääkin siltä, että nuo liput saa ainoastaan mobiililippuina, joita varten pitäisi ladata äppi, jota ei saa ladattua Suomessa. Vahvasti menee siis. Kysyisin siis viisaammilta, että onnistuuko noiden mobiililippujen vaihtaminen paperiversioiksi vai pitääkö vain odottaa, että pääsee rapakon taakse ja ladata äppi siellä?

Jos täällä kukaan ei tuohon osaa vastata, niin otan kyllä Ticketmasteriin yhteyttä myös. Ajattelin vain mennä näin helpomman kautta ensin.
 

Eesau_65

Jäsen
Suosikkijoukkue
TuTo
Barclaysissä en ole käynyt ja saatan olla jäävi kommentoimaan Prudentialia, mutta silti suosittelen jälkimmäistä. Hyvinkin kotoisa areena on Newarkissa. Niinkin kotoisa, että on tarkoitus mennä tuo Devils-Jets-peli sinne väijymään.

Onko täällä muuten Ticketmasteria enemmän käyttäneitä? Ostin tyhmyyspäissäni liput tuohon peliin enkä tutustunut sen tarkemmin lippujen toimitustapaan. Luin vain, että siinä luki "eTickets" ja ajattelin, että olisi mahdollisuus tulostaa nuo liput kätevästi täällä Suomessa. Nyt näyttääkin siltä, että nuo liput saa ainoastaan mobiililippuina, joita varten pitäisi ladata äppi, jota ei saa ladattua Suomessa. Vahvasti menee siis. Kysyisin siis viisaammilta, että onnistuuko noiden mobiililippujen vaihtaminen paperiversioiksi vai pitääkö vain odottaa, että pääsee rapakon taakse ja ladata äppi siellä?

Jos täällä kukaan ei tuohon osaa vastata, niin otan kyllä Ticketmasteriin yhteyttä myös. Ajattelin vain mennä näin helpomman kautta ensin.
Jos kirjaudut ticketmasterin sivulle ja katsot tilaushistoriaa, niin eikös sieltä pysty tuon lipun myös tulostamaan? En vanno että onnistuu, mutta kannattaa kokeilla.
 

Temezy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers, Wild, Jets ja muut NHL:n suomalaiset
Onnistuu tulostaminen ticketmasterin sivujen kautta. Kirjaudut sisään ja sieltä oman accountin alta löytyy "Print my tickets".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös