NHL-matkat

  • 708 442
  • 2 164
Ei ole mielestäni järkevää maksaa itseään kipeäksi paremmista paikoista, kun se peli kentällä on joka tapauksessa sama, eikä noissa halleissa tai stadioneissa oikeastaan huonoja paikkoja edes ole

Tästä olen hieman eri mieltä. Päätykatsomoiden ylimmiltä riveiltä näkee jo jossain Hakametsässäkin toisen kenttäpäädyn tapahtumat sen verran huonosti, että ei siellä mielellään istu, jos vaan varaa on mennä paremmillekin paikoille. NHL-halleissa matkaa kentälle on vielä enemmän, ja esim. New York Cityn NHL-areenoilla ei läheskään kaikilta paikoilta edes näe koko kenttää.

Siitä ei ainakaan vielä ole kokemuksia, miltä peli näyttää Camp Noun piippuhyllyltä. Varmaan vähän kuin muurahaisia katselisi. Joka tapauksessa itse katselen mieluiten futista keskiviivan kohdalta ja lätkää punaviivan kohdalta noin riveiltä 10-15. Valitettavasti NHL-peleissä tuollaiset paikat ovat oman maksukykyni ulottumattomissa, vaikka amerikkalaiset hölmöinä maksavatkin suurimmat hinnat ykkösrivistä, joka ei todellakaan ole optimaalinen paikka seurata lätkäpeliä.

Ilveksen runkosarjapeleissä tai jääkiekon World Cupissa tällaisia ongelmia ei toki ole. Siellä voi halvimmillakin lipuilla kävellä muina miehinä parhaille paikoille, sillä tyhjiä penkkejä kyllä riittää.

Toivottavasti herra Trumpin säädöt eivät hirveästi vaikuta meidän ensimmäisen maailman asukkaiden lentokenttäproseduureihin. Tarkoitus olisi saapua 19. helmikuuta JFK:lle kello 15:55 ja ehtiä katsomaan kello 18 alkavaa Islanders-Devils-peliä viimeistään toisen erän alusta lähtien. Jos ihan sukkana pääsisi kävelemään maahantulotarkastuksen läpi, voisi nähdä jopa alkuseremoniat.
 
Viimeksi muokattu:

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Tästä olen hieman eri mieltä. Päätykatsomoiden ylimmiltä riveiltä näkee jo jossain Hakametsässäkin toisen kenttäpäädyn tapahtumat sen verran huonosti, että ei siellä mielellään istu, jos vaan varaa on mennä paremmillekin paikoille. NHL-halleissa matkaa kentälle on vielä enemmän, ja esim. New York Cityn NHL-areenoilla ei läheskään kaikilta paikoilta edes näe koko kenttää.

Siitä ei ainakaan vielä ole kokemuksia, miltä peli näyttää Camp Noun piippuhyllyltä. Varmaan vähän kuin muurahaisia katselisi. Joka tapauksessa itse katselen mieluiten futista keskiviivan kohdalta ja lätkää punaviivan kohdalta noin riveiltä 10-15. Valitettavasti NHL-peleissä tuollaiset paikat ovat oman maksukykyni ulottumattomissa, vaikka amerikkalaiset hölmöinä maksavatkin suurimmat hinnat ykkösrivistä, joka ei todellakaan ole optimaalinen paikka seurata lätkäpeliä.

Ilveksen runkosarjapeleissä tai jääkiekon World Cupissa tällaisia ongelmia ei toki ole. Siellä voi halvimmillakin lipuilla kävellä muina miehinä parhaille paikoille, sillä tyhjiä penkkejä kyllä riittää.

Toivottavasti herra Trumpin säädöt eivät hirveästi vaikuta meidän ensimmäisen maailman asukkaiden lentokenttäproseduureihin. Tarkoitus olisi saapua 19. helmikuuta JFK:lle kello 15:55 ja ehtiä katsomaan kello 18 alkavaa Islanders-Devils-peliä viimeistään toisen erän alusta lähtien. Jos ihan sukkana pääsisi kävelemään maahantulotarkastuksen läpi, voisi nähdä jopa alkuseremoniat.
Aika riskillä vedät, me seisottiin viime kaudella JFK:n passitarkastuksessa pari tuntia. Aiemmin käytetyllä ESTAlla olisi tosin voinut kävellä automaatin kautta ulos.
 
Aika riskillä vedät, me seisottiin viime kaudella JFK:n passitarkastuksessa pari tuntia.

Tuttu tunne. Keväällä 2012 ehdimme samalla Finnairin lennolla kello 19 alkaneeseen pleijaripeliin ekan erän puolivälissä. Ensin lento oli puolisen tuntia myöhässä, sitten seistiin reilut pari tuntia jonossa, ja taksikuskikin pysähtyi vielä tankkaamaan matkalla Manhattanille.

Useimmiten olen kuitenkin selvinnyt noista jonoista alle tunnissa.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Tästä olen hieman eri mieltä. Päätykatsomoiden ylimmiltä riveiltä näkee jo jossain Hakametsässäkin toisen kenttäpäädyn tapahtumat sen verran huonosti, että ei siellä mielellään istu, jos vaan varaa on mennä paremmillekin paikoille. NHL-halleissa matkaa kentälle on vielä enemmän, ja esim. New York Cityn NHL-areenoilla ei läheskään kaikilta paikoilta edes näe koko kenttää.

Siitä ei ainakaan vielä ole kokemuksia, miltä peli näyttää Camp Noun piippuhyllyltä. Varmaan vähän kuin muurahaisia katselisi. Joka tapauksessa itse katselen mieluiten futista keskiviivan kohdalta ja lätkää punaviivan kohdalta noin riveiltä 10-15. Valitettavasti NHL-peleissä tuollaiset paikat ovat oman maksukykyni ulottumattomissa, vaikka amerikkalaiset hölmöinä maksavatkin suurimmat hinnat ykkösrivistä, joka ei todellakaan ole optimaalinen paikka seurata lätkäpeliä.

Camp Noulla olen käynyt pari kertaa katsomassa pelin samalla taktiikalla, ja hyvältä näytti. Tosin liput eivät kumpaankaan peliin aivan piippuhyllyltä olleet, mutta halvimmasta kategoriasta kuitenkin. Itse asiassa tuo toinen noista Camp Noun peleistäni oli ensimmäinen pelini paikan päällä missään huippustadionilla. Ennen peliä epäilytti, että kuinkahan tuolta oikein näkee, mutta näkyvyys pääsi yllättämään positiivisesti.

Toki mitä paremmat paikat, sitä paremman kokemuksen matsista saa, mutta mielestäni halvimman kategorian liput ovat täysin riittävät. Mielestäni lippujen hinnat nousevat liikaa suhteessa paikkojen laatuun. Hinta-laatu -suhteen perusteella vastaan siis halvimman kategorian liput :)
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Tuttu tunne. Keväällä 2012 ehdimme samalla Finnairin lennolla kello 19 alkaneeseen pleijaripeliin ekan erän puolivälissä. Ensin lento oli puolisen tuntia myöhässä, sitten seistiin reilut pari tuntia jonossa, ja taksikuskikin pysähtyi vielä tankkaamaan matkalla Manhattanille.

Useimmiten olen kuitenkin selvinnyt noista jonoista alle tunnissa.
Itellä tais olla tosi paska säkä nimittäin meni noin kolme tuntia, että päästiin edes terminaalista ulos. Tunti ois kelvannu itellekki varsin mainiosti..
 

katekismus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, New York Rangers
Muutama viikko sitten olin seisonut puoli tuntia JFK:n uuvuttavan pituisessa maahantulojonossa, kun huomasin, että vastaavan proseduurin tekeville automaateille oli huomattavasti lyhyempi jono. Varmistin ohikävelleeltä virkailijalta vielä, että onko okei mennä automaattipuolen kautta, ja olihan se. Vartti tuosta hetkestä ja olin päässyt tarkastuspuolelta läpi.
 
Muutama viikko sitten olin seisonut puoli tuntia JFK:n uuvuttavan pituisessa maahantulojonossa, kun huomasin, että vastaavan proseduurin tekeville automaateille oli huomattavasti lyhyempi jono. Varmistin ohikävelleeltä virkailijalta vielä, että onko okei mennä automaattipuolen kautta, ja olihan se. Vartti tuosta hetkestä ja olin päässyt tarkastuspuolelta läpi.

Oliko sulla aiemmin käytetty ESTA, jollaista nimimerkki @Jymäkkä kertoi noiden automaattien vaatineen? Mulla ei sellaista ole, kun jouduin hakemaan uuden tällä viikolla.

Vähän ihmettelin, kun siinä hakemuksessa kysyttiin työnantajaa ja tämän osoitetta. En muistaakseni ole ESTAa hakiessa joutunut aiemmin tuollaiseen kysymykseen vastaamaan.
 

katekismus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, New York Rangers
Oliko sulla aiemmin käytetty ESTA, jollaista nimimerkki @Jymäkkä kertoi noiden automaattien vaatineen? Mulla ei sellaista ole, kun jouduin hakemaan uuden tällä viikolla.

Vähän ihmettelin, kun siinä hakemuksessa kysyttiin työnantajaa ja tämän osoitetta. En muistaakseni ole ESTAa hakiessa joutunut aiemmin tuollaiseen kysymykseen vastaamaan.

Ah, tosiaan. Kyllä, mun ESTA oli jo aiemmin korkattu. Hölmöjä käytäntöjä.
 
Ah, tosiaan. Kyllä, mun ESTA oli jo aiemmin korkattu. Hölmöjä käytäntöjä.

Innostuin vähän googlettelemaan, että miten homma toimii. Näin sanotaan U.S. Customs and Border Protection -sivustolla:

Who Is Eligible to Use Automated Passport Control?
U.S. and Canadian passport holders and international visitors from Visa Waiver Program countries are eligible to use APC kiosks. Visa Waiver Program visitors must have Electronic System for Travel Authorizations (ESTA) approval prior to travel and have visited the United States on at least one occasion after 2008.
Automated Passport Control (APC) | U.S. Customs and Border Protection

Ymmärtääkseni voin siis vuoden 2008 jälkeen USA:ssa käyneenä käyttää noita automaatteja, vaikken nykyisellä ESTAllani ole aiemmin USA:ssa vieraillut.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Innostuin vähän googlettelemaan, että miten homma toimii. Näin sanotaan U.S. Customs and Border Protection -sivustolla:

Who Is Eligible to Use Automated Passport Control?
U.S. and Canadian passport holders and international visitors from Visa Waiver Program countries are eligible to use APC kiosks. Visa Waiver Program visitors must have Electronic System for Travel Authorizations (ESTA) approval prior to travel and have visited the United States on at least one occasion after 2008.
Automated Passport Control (APC) | U.S. Customs and Border Protection

Ymmärtääkseni voin siis vuoden 2008 jälkeen USA:ssa käyneenä käyttää noita automaatteja, vaikken nykyisellä ESTAllani ole aiemmin USA:ssa vieraillut.
Noinhan tuo vaikuttaisi olevan. Tuli mieleen, että viranomaisethan skannaavat sormenjäljet passitarkastuksessa, ja tuosta en sitten tiedä, vaatiiko uusi ESTA aina uudet sormenjäljet, joka vaatisi kulun passitarkastusjonon kautta?
 

NJEspoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Toivottavasti herra Trumpin säädöt eivät hirveästi vaikuta meidän ensimmäisen maailman asukkaiden lentokenttäproseduureihin. Tarkoitus olisi saapua 19. helmikuuta JFK:lle kello 15:55 ja ehtiä katsomaan kello 18 alkavaa Islanders-Devils-peliä viimeistään toisen erän alusta lähtien. Jos ihan sukkana pääsisi kävelemään maahantulotarkastuksen läpi, voisi nähdä jopa alkuseremoniat.

Samaan peliin menossa. Toivottavasti ehit paikoille ajoissa!
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tarkoitus olisi saapua 19. helmikuuta JFK:lle kello 15:55 ja ehtiä katsomaan kello 18 alkavaa Islanders-Devils-peliä viimeistään toisen erän alusta lähtien. Jos ihan sukkana pääsisi kävelemään maahantulotarkastuksen läpi, voisi nähdä jopa alkuseremoniat.
Saanko kysyä miten meinasit ratkaista matkatavaroiden säilytyksen vai onko hotelli ihan joko kentän tai areenan vieressä?
 
Saanko kysyä miten meinasit ratkaista matkatavaroiden säilytyksen vai onko hotelli ihan joko kentän tai areenan vieressä?

Hotelli on Holiday Inn Brooklyn Downtown. Huone oli Hotwiressa noin 20 prossaa halvempi kuin bookingissa tai hotellin omilla sivuilla. Hampton Inn Washington Convention Center kustansi Hotwiressa alle satasen yö, kun bookingissa ja hotellin omilla sivuilla pyynti oli noin 190 euroa.

Suosittelen sivua hotwire.com lämpimästi kaikille USA:han matkaaville.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Hotelli on Holiday Inn Brooklyn Downtown. Huone oli Hotwiressa noin 20 prossaa halvempi kuin bookingissa tai hotellin omilla sivuilla. Hampton Inn Washington Convention Center kustansi Hotwiressa alle satasen yö, kun bookingissa ja hotellin omilla sivuilla pyynti oli noin 190 euroa.

Suosittelen sivua hotwire.com lämpimästi kaikille USA:han matkaaville.
Mutta mihin laitat matkatavarat pelin ajaksi? Sitä kai kysyttiin.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Sitä kysyttiin, ja eiköhän dana saanut tuohon kysymykseensä vastauksen, kun kerroin hotellin sijaitsevan Brooklynin keskustassa.
Mä kyllä kaikesta huolimatta suosittelisin suunnittelemaan tulevat matkat niin, ettei pelejä tulopäivinä. Tietysti jos on muutenkin riittävästi pelejä reissulla, eikä ottelun missaus rassaa henkisesti eikä taloudellisesti, niin meneehän se noinkin.
 
Mä kyllä kaikesta huolimatta suosittelisin suunnittelemaan tulevat matkat niin, ettei pelejä tulopäivinä. Tietysti jos on muutenkin riittävästi pelejä reissulla, eikä ottelun missaus rassaa henkisesti eikä taloudellisesti, niin meneehän se noinkin.

Ohjelmassa on Bill Burr, Flyers-Capitals, Capitals-Oilers, Book of Mormon ja luultavasti joku teatteriesitys Washingtonissa. Jos jää erä Islandersin pelistä näkemättä, en aio sen tiimoilta yöuniani menettää. Etenkään, kun liput heillä ovat NHL:n asteikolla halpoja kuin maito. Rangersin peliin en ehkä tolla aikataululla yrittäisi. Nyt kun sain tietää että JFK:lla on passintarkastusautomaatit ja googlettelin ihmisten kokemuksia niiden vaikutuksista, rohkenen pitää matsiin ehtimistä jopa todennäköisenä.

Noin jääkiekkoilullisesti reissun pihvi on McDavidin näkeminen ensimmäistä kertaa paikan päällä tosipelissä. Aiemmin olen nähnyt hänet vain World Cupissa all-star-joukkueen riveissä.
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Book of Mormon
Vaikka just tätä en ole nähnyt, niin noihin Broadway juttuihin vahva suositus. Vaikka näistä monilla voi stereotypinen ennakkokäsitys olla, niin olen itse ihan äijien reissulla käynyt katsomassa Phantom of Operan ja sekin oli hyvä. Mormon on todennäköisesti vielä parempi (ex-temporena ei lippuja mihin tahansa saanut)

Oma bookkausjärjestelmä-suositteluni on Orbitz. Se näyttää päällisin päin ihan identtiseltä kuin ebookers (korjaus, näköjään ei enää ihan) ja kuvittelinkin joskus, että se on sama palvelu amerikkalaisille, mutta näin ei ollutkaan vaan sitä kautta sai jossain tapauksessa parikymmentä prossaa halvemman hinnan tilanteesta jota kuvittelin jo tiukaksi.
 

vallu12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Passissa lukee Tampere, Blackhawks, Steelers
Ei varsinaisesti kuulu tähän ketjuun mutta kysytään silti.

Lähden maaliskuun lopussa Los Angelesiin ja tarkoitukseni on käydä katsomassa ottelut Kings vs Jets sekä Ducks vs Jets. Olisiko kenelläkään ehdotuksia miten ottelun jälkeen pääsisi tapaamaan vierasjoukkueen pelaajia (Laine erityisesti)? Olen Patelta kysynyt twitterissä asiasta mutta vastausta ei ole kuulunut (yllätys). Olisiko joku muu henkilö tai taho, johon voisi olla yhteydessä?

Anaheimistä en osaa sanoa, mutta marraskuussa Penguinsin pelaajat kävelivät Staplesin takana "rampilta" suoraan ritz hotelliin jossa yöpyivät. Kingsin pelaajat lähtivät autoilla suoraan menemään pois eivätkä pysähtyneet. 3 tuntia odottelimme pelaajia ja isoksi harmiksemme ainoastaan Crosby ja Määttä jäivät näkemättä vaikka suoraan pelin jälkeen menimme väijymään.

HUOM! Nimmareita varten ota oma tussi mukaan.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Ohjelmassa on Bill Burr, Flyers-Capitals, Capitals-Oilers, Book of Mormon ja luultavasti joku teatteriesitys Washingtonissa. Jos jää erä Islandersin pelistä näkemättä, en aio sen tiimoilta yöuniani menettää. Etenkään, kun liput heillä ovat NHL:n asteikolla halpoja kuin maito. Rangersin peliin en ehkä tolla aikataululla yrittäisi. Nyt kun sain tietää että JFK:lla on passintarkastusautomaatit ja googlettelin ihmisten kokemuksia niiden vaikutuksista, rohkenen pitää matsiin ehtimistä jopa todennäköisenä.

Noin jääkiekkoilullisesti reissun pihvi on McDavidin näkeminen ensimmäistä kertaa paikan päällä tosipelissä. Aiemmin olen nähnyt hänet vain World Cupissa all-star-joukkueen riveissä.
Book of Mormon on loistava, itselleni upposi ainakin kuin häkä, hyvä valinta :)
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Vaikka just tätä en ole nähnyt, niin noihin Broadway juttuihin vahva suositus. Vaikka näistä monilla voi stereotypinen ennakkokäsitys olla, niin olen itse ihan äijien reissulla käynyt katsomassa Phantom of Operan ja sekin oli hyvä. Mormon on todennäköisesti vielä parempi (ex-temporena ei lippuja mihin tahansa saanut)

Joo, sanasta musikaali tulee monelle mieleen vain steppaava Fred Astaire. Sitäkin suuntaa löytyy, mutta kirjo on moninainen. Tuossa Book of Mormonissa revitellään esimerkiksi uskontojen kustannuksella niin härskisti ja hauskasti, että alta pois. Itse nauroin vedet silmissä tuolle, suosittelen kyllä lämpimästi juuri tätä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös