NHL-matkat

  • 706 058
  • 2 160
Tästä olisi kiva kuulla tarkemmin, sillä olen samaan hotelliin menossa Marraskuussa. Kriteerinä oli hinnan lisäksi juuri tuo, että Eaglesin pelistä kävelymatkan sisällä. Jos ei sovi julkiselle puolelle, niin yv:näkin käy.

Jos booking.comissa arvosana on 5,5, niin eiköhän se kerro kaiken tarpeellisen. Philadelphian sporttikompleksiin, jossa kaikki neljän suuren ammattilaisliigan Phillyn joukkueet pelaavat, pääsee helposti metrolla, joten stadionin läheisyyden takia ei mihinkään rotanloukkuun tarvitse majoittua.
 
Viimeksi muokattu:

jalapeeno

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Ex tempore-reissu poikain kanssa tammikuun lopulle Chicagoon, kun "halvalla sai". Mitä lipuista United Centeriin kannattaa maksaa? Sinänsä ei väliä vaikka paikat olisivat mailin päässä piippuhyllyllä, kunhan istua sais. Ostetaanko nyt, odotetaanko, mistä ostetaan? Kolme kotipeliä osuu tuolle ajanjaksolle, onko noihin mahdollista ostaa jotain paketteja?

Kokemusta itseltä löytyy Sunrisesta, mutta siellähän nyt liput makso palasaippuan verran.
Itse olen käynyt United Centerissä katsomassa viimeksi Blackhawks - Rangers peliä jokunen vuosi sitten. Liput maksoivat noin satasen, mutta paikat olivat mielestäni liian korkealla kotijoukkueen aloituspäädyssä. Pelaajia ei helposti tunnistanut, eikä numeroita pelipaidoista edes nähnyt, vaikka meikäläisellä on hyvä näkö. Lippujen hinnat ovat olleet tuon jälkeen kovassa nousussa, koska Stanley pokaaleja on voitettu tasaiseen tahtiin, joten halpaa se ei tule olemaan. Lippuja olen NHL peleihin ostanut Ticketmasterista ja Stubhubista. Molemmat ovat olleet luotettavia lipputoimittajia. Ottakaa lämpimiä vaatteita mukaan. Viime kerralla kun kävin tammikuussa Chicagossa, niin pakkasta oli melkein 15 astetta ja perinteinen "windy cityn" kova tuuli meni kyllä luihin ja ytimiin...

Jos haluaa vierekkäiset paikat ja varmasti peliin, niin kannataa ostaa liput mahdollisimman aikaisessa vaiheessa netistä sieltä Stubhubista tai Ticketmasterista (varmaan muitakin hyviä kauppapaikkoja on). Netissä aluksi näkyvässä hinnassa ei ole vielä lisättynä toimituskuluja , eli siihen menee vielä muutama kymppi per lippu, vaikka liput tulevatkin sähköpostiin. Lippuja voi saada kyllä superedullisesti trokareilta hallilta juuri ennen pelin alkua tai heti pelin alun jälkeen.

Olen menossa marraskuussa parin kaverin kanssa Rangersin peliä katsomaan New Yorkiin ja lippu maksoi noin 150 euroa.

Hyvää reissua!
 
Viimeksi muokattu:

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Jos booking.comissa arvosana on 5,5, niin eiköhän se kerro kaiken tarpeellisen. Philadelphian sporttikompleksiin, jossa kaikki neljän suuren ammattilaisliigan Phillyn joukkueet pelaavat, pääsee helposti metrolla, joten stadionin läheisyyden takia ei mihinkään rotanloukkuun tarvitse majoittua.
on tuo totta mutta ko. hotelli oli about kaupungin halvin ja siinä oli ilmainen pysäköinti mikä vuokra-auton kanssa liikuttaessa eduksi laskettakoon.
 

~KarKaus~

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja Kiekko-Espoo
Tästä olisi kiva kuulla tarkemmin, sillä olen samaan hotelliin menossa Marraskuussa. Kriteerinä oli hinnan lisäksi juuri tuo, että Eaglesin pelistä kävelymatkan sisällä. Jos ei sovi julkiselle puolelle, niin yv:näkin käy.
Yleisesti vaan jakoon tietoa niin muutkin tietävät mitä on tarjolla.
Hotellissa ei juurikaan välitetä yleisestä siisteydestä. Yleinen vessa aika hurjassa kunnossa. Jokaisessa kerroksessa hissien edessä isot roskapussit lojuu pitkiä aikoja ennen kuin ne viedään pois. Hisseistä toinen oli rikki ja "toimiva" oli niin hidas että pari kertaa käveltiin yhdenteentoista kerrokseen. Kerran alaspäin tullessa kun hissi oli täynnä, se alkoi vähän heijaamaan niin kaks kerrosta alempana ampaistiin portaisiin kun hissi pysähtyi. Kirjautumisen jälkeen kun kävimme viemässä kamat huoneeseen ja lähdettiin heti syömään niin yks hemmo sanoi hississä et täällähän ei toimi vesi. Samantien respaan kyselee et mitä vittua et sanonu mtn vedestä. Sanoi että asiaa työstetään koko ajan. Syömässä mietittiin et tämä yö nukutaan täällä ja sit vaihdetaan hotellia. Yöllä kun kävin vessassa niin vesi-ongelma oli saatu kuntoon. Aamupala kuuluu hintaan. Se syödään kertakäyttöastioista ja se on erittäin suppea tarjonnaltaan.
Hotelli on mustien pitämä mutta HUOM se ei ollut mikään ongelma. Mukavaa porukkaa olivat. (Tähän ei sit kannata kenenkään vetästä rasisti korttia.) Lähimmälle metroasemalle 10min kävelymatka.
Vesi kun alkoi toimimaan niin ei sit jaksettu vaihtaa hotellia. Eipä siellä juuri muuta käyty kuin nukkumassa. 3 yötä oltiin.
Aina pitää kaivaa jotain posiakin.
Hyvä sijainti lentokentältä ja stadikalle tosiaan kävelymatka. Netti toimi jopa huoneissakin. Välillä on joutunut paremmissakin hotelleissa istumaan aulassa jotta on toiminut. Siellä oli muitakin asiakkaita kuin me ja ihan reilustikin ;).
Ilmainen kuljetus lentokentälle.
Kirjoittelija jo mainitsikin että urheilukompleksiin pääsee helvetin hienosti metrolla kauempaakin jos päädytte vaihtamaan hotellia.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Se syödään kertakäyttöastioista ja se on erittäin suppea tarjonnaltaan.
Iso kiitos kommenteista! Eipä erityisen houkuttelevalta kuulosta, mutta onneksi olen tuolla vain yhden yön ja tämän vastauksen ansiosta tiedän hoitaa vessassa käymiset muualla. Voin silti lohduttautua, että en usko että menee top-3 huonoimpiin hotelleihin missä olen maassa yöpynyt..
Nuo kertakäyttöasiat ovat useammissakin hotelleissa käytössä.

Syy miksi kysyin asiasta, niin mietin että tarkoittiko tuo "naisille sopimaton" jotain sellaista, kun viime viikolla olin euroopassa, niin puolesta yöstä eteenpäin oli hotellin edustalla tusinan verran prostituoituja perseet paljaina, mutta tarkoittikin muuta törkeä.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Ex tempore-reissu poikain kanssa tammikuun lopulle Chicagoon, kun "halvalla sai". Mitä lipuista United Centeriin kannattaa maksaa? Sinänsä ei väliä vaikka paikat olisivat mailin päässä piippuhyllyllä, kunhan istua sais. Ostetaanko nyt, odotetaanko, mistä ostetaan? Kolme kotipeliä osuu tuolle ajanjaksolle, onko noihin mahdollista ostaa jotain paketteja?

Kokemusta itseltä löytyy Sunrisesta, mutta siellähän nyt liput makso palasaippuan verran.
Olin viime viikolla kahdessa kotiottelussa United Centerissä. Molemmissa oltiin kakkoskerroksen ensirivillä, josta ainakin minä näin ihan mukavasti peliä seurata. En itse huolehtinut lippujen ostosta, enkä ole hintatietoinen, mutta maksoivat 150-160€/kpl. Alle 92 cm pitkä pääsi ilmaiseksi mukaan, mutta sille ostettiin sitten fanikauppaa tyhjäksi.

Suurkiitos Matkakohteenne-ketjussa Chicagon matkailuun saamistani vinkeistä @#_6:lle.
 

~KarKaus~

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers ja Kiekko-Espoo
Iso kiitos kommenteista! Eipä erityisen houkuttelevalta kuulosta, mutta onneksi olen tuolla vain yhden yön ja tämän vastauksen ansiosta tiedän hoitaa vessassa käymiset muualla. Voin silti lohduttautua, että en usko että menee top-3 huonoimpiin hotelleihin missä olen maassa yöpynyt..
Nuo kertakäyttöasiat ovat useammissakin hotelleissa käytössä.

Syy miksi kysyin asiasta, niin mietin että tarkoittiko tuo "naisille sopimaton" jotain sellaista, kun viime viikolla olin euroopassa, niin puolesta yöstä eteenpäin oli hotellin edustalla tusinan verran prostituoituja perseet paljaina, mutta tarkoittikin muuta törkeä.
Mun tarinan jälkeen voit jopa iloisesti yllättyä kun olet siellä. Joo ei mitään muuta ongelmaa naisväen kanssa kuin se että vähän huonosti siivous hoidettu ja meillä oli se vesihässäkkä. Huoneiden siivous oli ihan jees.
 

eeMule

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Reilun viikon päästä suunnaksi Los Angeles ja Kings-Oilers sekä Kings-Devils matseja seuraamaan paikan päälle. Mielelläni kuuntelisinkin kokemuksia Staples Centeristä (ruuan/bissen hinta, kulkeeko julkisia hallille, onko vierasjoukkuetta mahdollista päästä tapaamaan uloskäynnillä yms). Itse kaupungistakin voi heittää hyviä tärppejä, ensimmäistä kertaa matkaamassa rapakon taakse.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Winnipeg Floridan vieraana 4. tammikuuta. Liput löytyy (StubHub, helppoo ja kivaa, heti sai liput ladata itselleen) ja kuola valuen odotetaan. Voisin jotain raporttia laittaa sitten reissun jälkeen.
 

Nukkumattix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Detroit Lions, Chelsea
Reilun viikon päästä suunnaksi Los Angeles ja Kings-Oilers sekä Kings-Devils matseja seuraamaan paikan päälle. Mielelläni kuuntelisinkin kokemuksia Staples Centeristä (ruuan/bissen hinta, kulkeeko julkisia hallille, onko vierasjoukkuetta mahdollista päästä tapaamaan uloskäynnillä yms). Itse kaupungistakin voi heittää hyviä tärppejä, ensimmäistä kertaa matkaamassa rapakon taakse.

Itse olen juuri tällä hetkellä Los Angelesissa joten jotain vinkkiä voin antaa. Staples centerissä tuli käytyä koripallo-ottelun merkeissä joten sielläkin olen ehtinyt käymään. Hallin lähelle pääsee metrolla. Tarkemmin sanottuna vaaleansininen linja ja pysäkki on pico station. Sama linja päätepysäkille asti vie sinut santa monicaan. Muutenkin metrolla pääsee kulkemaan aika näppärästi. 25$ dollaria 7-päivän metrokortti.

Pitemmät matkat suosittelisin hoitamaan uberilla. Huomattavasti huokeampi kuin taxi. Auton vuokraaminen on myös melko edullista.

Staples centeristä sen verran että siellä ei kannata syödä. Mcdonalds oli lähimpänä siedettävän hintaista 15$ ateria (pelkkä hampurilainen 6$). Pieni bisse taisi olla 13$ ja isompi 18$. LA store nimellä kulkee staplesin joukkueiden eli kingsin, clipperssin sekä lakersin fanitavarat. Illan isäntäjoukkueen mukaan vaihtelee kaupan sisältö. Luonnollisesti kings pelissä kings tavaraa myynnissä jne.. vierasjoukkueiden tapaamisista en ole varma.

Jos tulee vielä kysyttävää niin kysy pois
 

vallu12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Passissa lukee Tampere, Blackhawks, Steelers
Los Angelesista kotiuduttu kotisuomeen. Näin tuoreeltaan pystyn vastaamaan mihin tahansa maahantulosta lippujen ostoo, mikäli lähitulevaisuudessa jenkkeihin matkustavilla sellaisia on.
 

mk_90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Los Angelesista kotiuduttu kotisuomeen. Näin tuoreeltaan pystyn vastaamaan mihin tahansa maahantulosta lippujen ostoo, mikäli lähitulevaisuudessa jenkkeihin matkustavilla sellaisia on.
Oliko ihan joku pakettimatka, näitähän jotkin firmat taitaa järjestää?
Itse en ole ikinä Jenkeissä käynyt ja kyllä nhl matka houkuttelis.
 

vallu12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Passissa lukee Tampere, Blackhawks, Steelers
Oliko ihan joku pakettimatka, näitähän jotkin firmat taitaa järjestää?
Itse en ole ikinä Jenkeissä käynyt ja kyllä nhl matka houkuttelis.

Ei ollut pakettimatka, vaan kaikki itse järjestettiin. Suurimman boostin lähtöön päätös sai, kun kesällä Finnair tarjosi lentoja losiin alle 400€.
 

mk_90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ei ollut pakettimatka, vaan kaikki itse järjestettiin. Suurimman boostin lähtöön päätös sai, kun kesällä Finnair tarjosi lentoja losiin alle 400€.
No tuohon hintaan kyllä jo kannattaa lähteä, lennot taitaa muuten aika arvokkaita jenkkeihin olla ja ehkä se suurin kynnys sinne lähtöön vaikka eihän sinne säästämään kannata lähteä.
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
No tuohon hintaan kyllä jo kannattaa lähteä, lennot taitaa muuten aika arvokkaita jenkkeihin olla ja ehkä se suurin kynnys sinne lähtöön vaikka eihän sinne säästämään kannata lähteä.

Kyllä viime vuosina hinnat NYCiin on mennyt 310-450 euron väliltä (1 pysähdyksellä), LOSiin jossain 380-450 euron luokassa. Kunhan ei ihan lomakautena tahdo matkustaa, mutta muina aikoina aika hyvin on tarjolla. Nyt Norwegian alkoi lentämään useampaan eri kaupunkiin rapakon taakse, joten uskoisi että sekin vaikuttaa hintaan.

Ja kolmisen vuotta sitten kun aloin tutkimaan amerikan lentoja, oli vaihtoehtoina tarjoushinnoin juuri melkein se NYC ja LOS, nyt vaihtoehtoja on Chicagoa, Buffaloa, Philadelphiaa, Dallasia, Washingtonia, Torontoa ja vaikka mitä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Kyllä viime vuosina hinnat NYCiin on mennyt 310-450 euron väliltä (1 pysähdyksellä), LOSiin jossain 380-450 euron luokassa. Kunhan ei ihan lomakautena tahdo matkustaa, mutta muina aikoina aika hyvin on tarjolla. Nyt Norwegian alkoi lentämään useampaan eri kaupunkiin rapakon taakse, joten uskoisi että sekin vaikuttaa hintaan.

Minkälaisista matka- ajoista puhutaan noissa yhden pysähdyksen itä- rannikon lennoista. Seuraava matka on suunnittelu- ja säästövaiheessa, ja mukavuudenhaluisena kyllä mieluummin lentäisin suoraan. Toisaalta jos henkeä kohti säästää pari sataa euroa lennoissa, niin johan niillä ostaisi useamman piletin matseihin
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Minkälaisista matka- ajoista puhutaan noissa yhden pysähdyksen itä- rannikon lennoista. Seuraava matka on suunnittelu- ja säästövaiheessa, ja mukavuudenhaluisena kyllä mieluummin lentäisin suoraan. Toisaalta jos henkeä kohti säästää pari sataa euroa lennoissa, niin johan niillä ostaisi useamman piletin matseihin
Chicagoon lennettiin pari viikkoa sitten Tukholman kautta, Siis Helsingistä tunti Tukholmaan, tunnin vaihto, kahdeksan tuntia Chicagoon. Hintaan nähden viivästys oli oikein siedettävä.
 

#_6

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK '83, '98, '11 - Red Wings '97, '98, '02, '08
Alan olla jo sen verran vanha, kärttyinen ja mukavuudenhaluinen, että en oikein jaksa noita vaihtolentoja enää mihinkään suuntaan, ellei pakko ole. Tiedoksi, että sain tänäkin vuonna New Yorkiin Finnairin suoran lennon 413 euroon, tosin kuukausia etukäteen varaten.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Alan olla jo sen verran vanha, kärttyinen ja mukavuudenhaluinen, että en oikein jaksa noita vaihtolentoja enää mihinkään suuntaan, ellei pakko ole. Tiedoksi, että sain tänäkin vuonna New Yorkiin Finnairin suoran lennon 413 euroon, tosin kuukausia etukäteen varaten.

Useasti tänä vuonna on löytynyt Finskin lentoja jenkkeihin 200-400 eurolla. Miamiinkin sai kesällä 250 eurolla Finnairin suorat lennot. Nykkiin about samaan hintaan. Tää vuosi on ollut varmaan paras jenkkeihin lentäjälle hintojen puolesta, lähes viikottain löytää todella halpoja lentoja, jos ottaa huomioon myös yhden stopin lennot.
 

Lätkäjope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Armia #10, Matushkin #43
Onko kukaan poikennut Winnipegissä matsia katsomassa? Olisi mukava kuulla ihan yleisellä tasolla paikasta ja kokemuksesta. Oma ensimmäinen NHL-peli vielä kokematta, mutta pakkohan tässä jossain välissä on tuolla MTS Centerissä poiketa.. Lentoja katselin niin aika huokeita 600-700€ lentoja oli menopaluu HKI-Amsterdam-Calgary-Winnipeg.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Los Angelesista kotiuduttu kotisuomeen. Näin tuoreeltaan pystyn vastaamaan mihin tahansa maahantulosta lippujen ostoo, mikäli lähitulevaisuudessa jenkkeihin matkustavilla sellaisia on.
Muutaman viikon kuluttua olisi lähtö juurikin Los Angelesiin. Ajelitteko autolla Staples Centerille vai käytittekö julkisia, lähinnä parkkeeraus mietityttää. Lisäksi kävittekö muualla Kaliforniassa kuin Los Angelesissa (esim. San Francisco/Vegas). Näissä mietin ajoaikoja ja sitä voiko Google Mapsin ennusteisiin luottaa kuinka tarkasti.

Nuo matsiliput arveluttavat edelleen, kun tuo Stubhubista ostettujen lippujen tulostuspäivä on silloin kun pitäisi olla jo paikan päällä. Saitteko liput jo hyvissä ajoin Suomessa ennen tätä tulostuspäivää vai tulostitteko vasta kohteessa? Ja onko tietoa kuinka mahdollista tuo tulsotuspäivää aikaisempi toimitus ylipäätään on?

Entä kuinka internetin käyttö tuolla onnistuu? Tarkoitus on siis käydä San Franciscossa sekä Vegasissa niin automatkojen ajaksi olisi hyvä saada netti käyttöön, jonka sitten voi jakaa jostain puhelimesta. Onko tietoa saako tuolta ostettua jotain rajatonta netti-prepaidia tai vastaavaa? Hotelleissa ja ruokapaikoissa yms. toki wifin kautta.
 

lmob

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, Liverpool
Muutaman viikon kuluttua olisi lähtö juurikin Los Angelesiin. Ajelitteko autolla Staples Centerille vai käytittekö julkisia, lähinnä parkkeeraus mietityttää. Lisäksi kävittekö muualla Kaliforniassa kuin Los Angelesissa (esim. San Francisco/Vegas). Näissä mietin ajoaikoja ja sitä voiko Google Mapsin ennusteisiin luottaa kuinka tarkasti.

Nuo matsiliput arveluttavat edelleen, kun tuo Stubhubista ostettujen lippujen tulostuspäivä on silloin kun pitäisi olla jo paikan päällä. Saitteko liput jo hyvissä ajoin Suomessa ennen tätä tulostuspäivää vai tulostitteko vasta kohteessa? Ja onko tietoa kuinka mahdollista tuo tulsotuspäivää aikaisempi toimitus ylipäätään on?

Entä kuinka internetin käyttö tuolla onnistuu? Tarkoitus on siis käydä San Franciscossa sekä Vegasissa niin automatkojen ajaksi olisi hyvä saada netti käyttöön, jonka sitten voi jakaa jostain puhelimesta. Onko tietoa saako tuolta ostettua jotain rajatonta netti-prepaidia tai vastaavaa? Hotelleissa ja ruokapaikoissa yms. toki wifin kautta.

Itse tuli oltua Losissa tuossa Lokakuussa ja kävimme katsomassa Staples Centerissä Kings - Flyers pelin. Paikan päälle tuli mentyä normi taksilla kun Uberin hinta sillä hetkellä kovan kysynnän vuoksi oli 3 kertainen eli se olisi maksanut saman kun normi taksi. Pois tulimme sitten Uberillä jolloin hinta oli taas normaali. Hotellimme sijaitsi Beverly Hillsissä ja normitaksi hallille maksoi vajaat 40 dollaria ja Uber hallilta pois vajaat 20 dollaria eli kannattaa Uberia käyttää jos sen hinta ei ole korotettu. Omat liput olin ostanut suoraan Ticketmasterin kautta ja ne sai kätevästi noudettua suoraan Staples Centeriltä henkkareita ja samaa luottokorttia näyttämällä. Parkkipaikkoja näytti hallin lähistöllä myös olevan ihan hyvin ja parkkipaikan olisi ainakin Ticketmasterin kautta saanut ostettua etukäteen. Hallille pääsee myös metrolla kuten ylempänä oli mainittu.

Olen myös ajanut Losista -> Friscoon ja matka aika oli joku 8h. Meinasitko tuota nettiä automatkalle navigointiin? Jos näin niin kannattaa ehkä ladata puhelimeen tämä Nokian HERE navigaattori johon saa ladattua karttoja offline tilaan. Sieltä näyttää löytyvän myös Kalifornian kartta. En ole tuota kyllä itse jenkeissä testannut, mutta Euroopassa ainakain toimii hyvin. Itselläni on ostettuna Garminin navigaattori jossa on jenkkien kartta valmiiksi ladattuna niin käytän sitä aina jos tuonnepäin matkusta.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Paikan päälle tuli mentyä normi taksilla kun Uberin hinta sillä hetkellä kovan kysynnän vuoksi oli 3 kertainen eli se olisi maksanut saman kun normi taksi. Pois tulimme sitten Uberillä jolloin hinta oli taas normaali. Hotellimme sijaitsi Beverly Hillsissä ja normitaksi hallille maksoi vajaat 40 dollaria ja Uber hallilta pois vajaat 20 dollaria eli kannattaa Uberia käyttää jos sen hinta ei ole korotettu.

Uberin hinnan korotus (surge pricing) on usein voimassa vain lyhyen aikaa, ehkä 15-30min. Jos jaksaa ja on aikataulillisesti mahdollista odotella niin pystyy välttämään tuon 3-kertaisen hinnan. Käy vaikka syömässä, shoppailemassa tms aikaa tappamassa ja sitten matkaan.
 

vallu12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Passissa lukee Tampere, Blackhawks, Steelers
Muutaman viikon kuluttua olisi lähtö juurikin Los Angelesiin. Ajelitteko autolla Staples Centerille vai käytittekö julkisia, lähinnä parkkeeraus mietityttää. Lisäksi kävittekö muualla Kaliforniassa kuin Los Angelesissa (esim. San Francisco/Vegas). Näissä mietin ajoaikoja ja sitä voiko Google Mapsin ennusteisiin luottaa kuinka tarkasti.

Losin alueella oleskelimme pelkästään. Anaheim oli kaukaisin piste missä kävimme. Autoilun suosittelu Losiin todella yliarvostettua mielestäni kun keskustassa joka puolella parkkeeraus vähintään 20$. Julkinen (metro) toimi paljon paremmin kuin kuvittelimme ja paikat mihin metro meitä ei vienyt kuljimme Uberilla. Oletushinnalla huomattavasti halvempaa kuin taksi.

Nuo matsiliput arveluttavat edelleen, kun tuo Stubhubista ostettujen lippujen tulostuspäivä on silloin kun pitäisi olla jo paikan päällä. Saitteko liput jo hyvissä ajoin Suomessa ennen tätä tulostuspäivää vai tulostitteko vasta kohteessa? Ja onko tietoa kuinka mahdollista tuo tulsotuspäivää aikaisempi toimitus ylipäätään on?

Liput tilasimme heti kun tulivat virallisesti myyntiin ja tämä oli virhe. Ellei kyseessä ole todella haluttu peli mikä on pakko nähdä (joita NHLn runkosarjassa tuskin montaa on, ainakaan Losissa ei yhtäkään) liput ovat huokeita pelipäivänä. Kings vs Pens pelistä maksoimme 115$ piippuhylle, mutta pelipäivänä hinta olisi ollut 50$ riville 4 Stubhubissa. Kahteen peliin käymisessä teimme päätöksen paikan päällä ja ostimme liput TickPickin kautta. Kyseessä on Stubhubin kaltainen palvelu.

Lataa PDF-lipetit puhelimeen, josta sitten piippaavat ovella ja toivottavat tervetulleeksi otteluun. Helppoa ja säästät myös luontoa sekä ei arveluta enää.

Näissä TickPick lipuissa kumminkin molemmissa tapauksissa luki että liput eivät kelpaa puhelimen näytöltä, vaan on oltava printattuna.

Entä kuinka internetin käyttö tuolla onnistuu? Tarkoitus on siis käydä San Franciscossa sekä Vegasissa niin automatkojen ajaksi olisi hyvä saada netti käyttöön, jonka sitten voi jakaa jostain puhelimesta. Onko tietoa saako tuolta ostettua jotain rajatonta netti-prepaidia tai vastaavaa? Hotelleissa ja ruokapaikoissa yms. toki wifin kautta.

Itse kesällä yritin tutkia samaa asiaa. Mitään prepaidia ei kai ole saatavilla (ainakaan helposti) ja muutama giga 4G maksoi jo älyttömästi. Paikan päällä mainostettiin jotakin Verizonin 4 laitetta 20gb 4G 160$ hintaan. Enempää asiasta en osaa sanoa. Myös kuppiloissa ja kauppakeskuksissa joissa kävimme oli yllättävän huonosti Wifejä saatavilla tai olivat vähintää putkiremontin kokoisen operaation aktivoimisen takana.
 
Suosikkijoukkue
KeuPa HT
Olen myös ajanut Losista -> Friscoon ja matka aika oli joku 8h. Meinasitko tuota nettiä automatkalle navigointiin? Jos näin niin kannattaa ehkä ladata puhelimeen tämä Nokian HERE navigaattori johon saa ladattua karttoja offline tilaan. Sieltä näyttää löytyvän myös Kalifornian kartta. En ole tuota kyllä itse jenkeissä testannut, mutta Euroopassa ainakain toimii hyvin. Itselläni on ostettuna Garminin navigaattori jossa on jenkkien kartta valmiiksi ladattuna niin käytän sitä aina jos tuonnepäin matkusta.
Ajelitko Highway 1:a eli rannikkoa pitkin vai sitten Highway 101 (nopein reitti) kautta? Oletettavasti tuota Highway 101. Googlen mukaan tuon ajaa kuudessa tunnissa mitä vähän epäilinkin. Tarkoitus olisi ajaa San Franciscoon tuo Highway 101 ja sitten takaisin rannikkoa pitkin. Ja itseltäni löytyy omasta takaa navigaattori Jenkkien kartalla. Puhelimet lähinnä viihdekäyttöön sekä toki myös johonkin nopeaan tiedonhakuun Googlesta jne.


Lataa PDF-lipetit puhelimeen, josta sitten piippaavat ovella ja toivottavat tervetulleeksi otteluun. Helppoa ja säästät myös luontoa sekä ei arveluta enää.
Tämä olisi tietysti paras vaihtoehto, mutta on vähän epäselvää mitkä liput toimivat PDF-muodossa ja mitkä joutuu printtaamaan. Taitaa olla myös eri halleilla ja stadioneilla erilaisia käytäntöjä näissä. Yhteensä kolmella areenalla/stadionilla tulee käytyä, joten varmin tapa olisi printtaaminen. Miten ne liput saikaan paikan päältä printattua (jos hotellilla ei onnistu)? Joku sen lafkan tässä ketjussa joskus keväällä/kesällä sanoi, mutta en enää muista.


Liput tilasimme heti kun tulivat virallisesti myyntiin ja tämä oli virhe. Ellei kyseessä ole todella haluttu peli mikä on pakko nähdä (joita NHLn runkosarjassa tuskin montaa on, ainakaan Losissa ei yhtäkään) liput ovat huokeita pelipäivänä. Kings vs Pens pelistä maksoimme 115$ piippuhylle, mutta pelipäivänä hinta olisi ollut 50$ riville 4 Stubhubissa. Kahteen peliin käymisessä teimme päätöksen paikan päällä ja ostimme liput TickPickin kautta. Kyseessä on Stubhubin kaltainen palvelu.
Tämä tuli huomattua itsekin, kun NFL-pelin liput saisi nyt jo puolet halvemmalla mitä ostettaessa heti samana päivänä kun tulivat myyntiin.. Ei ollut noista oikein tietoa ja halusi vain varmistaa liput matsiin. Toivottavasti itse pelissä ei sitten ole puolityhjä stadion kun kyseisessä pelissä ei panosta pudotuspelipaikan suhteen tule olemaan. NHL-liput maksoivatkin sitten vain ~50$ kappaleelta, joten tuosta ei suurta tappiota pääse tulemaan jo/kun hinnat tuosta vielä laskevat.


E: Niin ja vielä sen verran, että onko NHL/NBA-pelissä mahdollista päästä seuraamaan alkulämpöjä kaukalon reunalta jos paikat ovat piippuhyllyllä? Eli onko siellä alakatsomoissa joku tarkastamassa ovatko liput sieltä katsomonosasta?
 
Viimeksi muokattu:

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Kärpät vs Jukurit
  • 2.20
  • 3.80
  • 2.92
Pelicans vs HIFK
  • 1.86
  • 3.80
  • 3.80
Tappara vs TPS
  • 1.76
  • 4.10
  • 4.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös