NHL-matkat

  • 706 056
  • 2 160
Ei ole, mutta Rangers liput ovat erityisesti tänä vuonna kuumaa tavaraa. Yleensäkin lippujen hinnat nousee loppukautta kohti ja etenkin viimekautisen menestyksen jälkeen toisen käden markkinoiden hinnat ovat viime vuosia korkeammat.

Olen huhtikuun reissua silmällä pitäen miettinyt, missä vaiheessa Rangersin peliin kannattaa ostaa liput. Katselin tuossa viime viikolla StubHubista Rangersin peliin lippuja, kun ottelun ensimmäinen erä oli lopuillaan. Siellä oli melko hyviä paikkoja myynnissä MSG:n hintatasoon nähden erittäin halvalla. Ajattelin että voisin huhtikuussa ostaa lipun/liput vasta muutaman minuutin ennen peliä tai matsin jo alettua ja katsella, miltä se änäri näyttää vähän lähempää katseltuna. Mukana reissulla on myös ihmisiä, jotka lähtevät änäriä katsomaan ensimmäistä kertaa, ja heidän kyllä pitää päästä näkemään myös alkuseremoniat, mutta itse voisin ihan hyvin mennä peliin myös muutaman minuutin myöhässä, jos siten pääsee halvalla hyville paikoille.
 

vstk

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Ajattelin että voisin huhtikuussa ostaa lipun/liput vasta muutaman minuutin ennen peliä tai matsin jo alettua ja katsella, miltä se änäri näyttää vähän lähempää katseltuna.

Moni ihminen tata tekee ja valilla toimii ihan kiitettavan hyvin. Toki pitaa muistaa etta huhtikuussa eletaan runkosarjan viimeisia hetkia ja mikali Rangers jatkaa hyvia otteita voi lippujen hinnat vain nousta mita lahemmas tapahtumaa paastaan. Kysynta vs tarjonta. Nain kavi muutamalle premium-pelille taman kauden aikana (juhlapyhat, viikonloppu jne). Summa summarum: Hyva taktiikka, mutta sisaltaa riskinsa.
 
Hyva taktiikka, mutta sisaltaa riskinsa.

Olen valmis ottamaan sen riskin, että matsin joutuu katsomaan baarissa, sillä Rangers ei joukkueena liiemmin sytytä. Enemmän odotan Netsin, Islandersin, New York City FC:n, Wizardsin ja Bruinsin kotimatseja. Game planin täydellinen onnistuminen edellyttää nyt vain sitä, että Islanders ja Wizards nappaavat kotiedun avauskierrokselle ja että Bruins ottaa divisioonansa kolmossijan tai villin kortin. Jos vielä Nassaulla olisi 15. huhtikuuta mokkerina Tuukka Rask ja Capitalsille sattuisi kotipeli sopivaan saumaan, se olisi silkkaa bonusta.

Ja pääseehän sinne MSG:lle huhtikuussa myös suloviléneille sopivaan hintaan, jos on valmis katselemaan, miten saatanallisessa dissonanssissa soi vuonna 2015 aiemmin niin suloisesti helkähdellyt zen-mestarin triangeli.
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Pystyykö New Yorkissa nostamaan käteistä Visa Depit -kortilla vai tarvitsenko luottokortin?
Käteisen nostamisesta en osaa sanoa, mutta kortilla maksaessa luottokortti on melkein pakollinen. Ainakin omalla reissulla suuressa maailmassa korttiostot menivät suoraan luotolta, lukuunottamatta aivan muutamaa poikkeusta, jossa pääsi valitsemaan myös debitin. Nukkuminenkin olisi tapahtunut ilman luottokorttia todennäköisesti ulkona, koska myös hotellit vaativat luottokorttia sisäänkirjautumisen yhteydessä. Yksi hotelli teki myös viikon yöpymisestä järjettömän katevarauksen luotolle, mikä palautui vasta pitkän ajan päästä kun olin jo Suomessa. Seuraava usan reissua varten nostan reilusti luottorajaa tai hankin toisen luottokortin.
 

SuperKakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK ja New York Rangers
Yksi hotelli teki myös viikon yöpymisestä järjettömän katevarauksen luotolle, mikä palautui vasta pitkän ajan päästä kun olin jo Suomessa. Seuraava usan reissua varten nostan reilusti luottorajaa tai hankin toisen luottokortin.

Katevarauksen tekeminenhän on ihan perusprotokolla vähänkin paremmissa hotelleissa, vaikka koko setin olsii maksanut etukäteen. Allekirjoittaneelta meni juuri Aasiassa alle kahdessa viikossa + 1600 euroa pelkästään maksettujen hotellien katevarauksiin. Hotellit vaativat varmistuksen asiakkaan maksukyvystä -> katevarauksella luottoriski siirtyy luottokorttiyhtiölle hotellilta.

New Yorkin kokoisessa kaupungissa voi nostaa myös Debit-kortilla. Visa Electronkin toimii tietyillä automaateilla. Nykymaailmassa ihan missä vaan voi nostaa lähes millä tahansa kortilla. Itse juuri hämmennyin kun Filippiinien pikkukaupungista löytyi automaatti, joka hyväksyi Nordean Visa Electronin (joka yleisesti on hyvin huono kortti Euroopan ulkopuolella).

Luottokortti tietysti kannattaa olla mukana, koska sehän on se maksutapa, joka on aina varma sekä turvallinen.

Kai se itsekin pitäisi lähteä taas veden toiselle puolelle katsomaan Rangersin muutama peli tänäkin vuonna.
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Lisäys vielä korttiasiaan. Suosittelen tarkistamaan että magneettijuova toimii kortissa. Suomessa magneettijuovaa ei käytetä oikeastan ollenkaan. Meillä yhdellä matkalaisella oli magneettijuova rikki ja todella harvassa paikassa sai tehtyä sirupuolella tapahtuman.
 

AlppiKalkkuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Koskas seuraavan kauden otteluohjelma yleensä julkaistaan? Pitäisi ruveta järkkäilemään New Yorkin matkaa, ja lienee sanomattakin selvää, että MSG:lle pitää päästä pelejä yytsimään.
 

RinkMasterJay

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, NY Rangers
Onko jollain kokemusta stubhubista? Itselle ei oikein auennut tuo systeemi, eli miten tuo instant download toimii? Jos jollain on käyttökokemuksia niin saa laittaa yv:tä.
 

Kipe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
Matka lähenee.

Tipsejä minne pubeihin kannattaa suunnata ennen Rangersin, Islandersin tai Devilsin kotipelejä?

The Flying Puck tiedossa mutta kait niitä muitakin on.

Hyvistä ruokapaikoista otetaan myös tipsejä vastaan. Mitään pöytäliinapaikkoja ei etsitä vaan katuuokaa/parhaita burgereita/wingssejä ja muuta amerikkalaista (lihaa)
 
Viimeksi muokattu:

Finnish Isles

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Islanders
@Kipe Mikäli ei aio Long Islandia sen syvällisemmin kierrellä vaan menee pelkästään Islesin peliin, niin ennen ja jälkeen kotipelien paras/lähin paikka on hallia vastapäätä Marriott-hotellin Champions-baari. Ei mikään hotellin perusaulabaari vaan ihan viihtyisä sporttipubi ja pelipäivinä hyvä meininki. Olen kuullut noita burgereita yms. perusmättöä kehuttavankin, mutta omat kokemukseni rajoittuvat bisseen ja fiilistelyyn. Hallissa ei kannata syödä mitään.

Sijainniltaan Champions on sikälikin hyvä, jos saapuu hyvissä ajoin ennen peliä paikalle, niin samalla näkee onko Coliseumin parkkiksella grillibileitä käynnissä. Viikonloppu-/pyhäpeleissä usein on paljonkin ja nyt viimeisen kauden loppupuolella luulisi näitä sissejä olevan jossain määrin paikalla ennen jokaista matsia. Tuskin tarvitsee olla kuivin suin tai tyhjin vatsoin kun kertoo tulleensa Suomesta matsiin, ellei nyt Rangers-paita päällä hengaile.
 

Glory Hunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Club de hockey Canadien
Tervehdys!

Tulevana syksynä olisi tarkoitus päästä Montrealiin katsomaan peliä. Kysynkin kuinka vaikeaa lippuja on Centre Belliin saada? Ainoa tavoite olisi vain päästä peli näkemään paikoilla ei niin väliä.
 

Eetlah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, TPS
Aprillipäivänä menossa ensimmäistä kertaa Honda Centeriin, vastassa divisioonan pahnan pohjimmainen Oilers. Pari päivää olisi tarkoitus vietellä Anaheimin suunnilla; onko jotain hyviä vinkkejä, mistä hakea esim. pelipäivänä ottelufiilistä ennen matsia, missä ruokailla, muita käytännön vinkkejä?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, LA Kings, Raiders, Concordia Stingers
Tervehdys!

Tulevana syksynä olisi tarkoitus päästä Montrealiin katsomaan peliä. Kysynkin kuinka vaikeaa lippuja on Centre Belliin saada? Ainoa tavoite olisi vain päästä peli näkemään paikoilla ei niin väliä.

Kirjoittelijan vinkin lisäksi ennen matsin alkua tepastelu hallin edessä ja lähikortteleissa riittää, musta pörssi huutelee itseään kovaan ääneen
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Kävi ihan perkeleenmoinen säkä eräässä kilpailussa ja pääsen New Yorkiin katsomaan Rangers-Senators matsin 9. huhtikuuta. Oma rahatilanne ei ole tämmöisiä reissuja ikinä mahdollistanut, joten kaiken maailman taustatyö on jäänyt tekemättä. Siispä muutama ihan basic kyssäri; eli toimiiko visa electron New Yorkissa vai pitääkö nostaa pirusti käteistä, että saa ylipäätänsä mitään maksettua missään? Onko kukaan tietoinen millainen tunnelma on NBA:n Knicksien peleissä ollut tällä kaudella, kun ovat näköjään hävinneet paljon? Ne pelaa pari peliä 8 ja 10 päivä ja se voisi olla ihan mielenkiintoinen eventti avecille, joka on itse koripallovalmentaja. Onko jotain ihan must juttuja New Yorkissa? Itse en oikein tiedä kuin MSG:n, Empire State buildingin, Central parkin ja ground zeron. Ja lopuksi perus, onko jotain aivan uskomatonta ruokaa tarjolla, jota kannattaa käydä maistamassa (tai jokin ravintola/mättömesta)? Kiitoksia jo etukäteen kaikille auttaville :)
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Kävi ihan perkeleenmoinen säkä eräässä kilpailussa ja pääsen New Yorkiin katsomaan Rangers-Senators matsin 9. huhtikuuta. Oma rahatilanne ei ole tämmöisiä reissuja ikinä mahdollistanut, joten kaiken maailman taustatyö on jäänyt tekemättä. Siispä muutama ihan basic kyssäri; eli toimiiko visa electron New Yorkissa vai pitääkö nostaa pirusti käteistä, että saa ylipäätänsä mitään maksettua missään? Onko kukaan tietoinen millainen tunnelma on NBA:n Knicksien peleissä ollut tällä kaudella, kun ovat näköjään hävinneet paljon? Ne pelaa pari peliä 8 ja 10 päivä ja se voisi olla ihan mielenkiintoinen eventti avecille, joka on itse koripallovalmentaja. Onko jotain ihan must juttuja New Yorkissa? Itse en oikein tiedä kuin MSG:n, Empire State buildingin, Central parkin ja ground zeron. Ja lopuksi perus, onko jotain aivan uskomatonta ruokaa tarjolla, jota kannattaa käydä maistamassa (tai jokin ravintola/mättömesta)? Kiitoksia jo etukäteen kaikille auttaville :)

Electron toimii aika huonosti Pohjois-Amerikassa joten varaa luottokortti tai käteistä. En ainakaan keksinyt logiikkaa miksi electron toimi joissain paikoissa ja joissain ei. Osaako joku muu sanoa?
 
Ne pelaa pari peliä 8 ja 10 päivä ja se voisi olla ihan mielenkiintoinen eventti avecille, joka on itse koripallovalmentaja.

Myös Netsillä on kotipeli kymmenes huhtikuuta, ja siinä saattaa kotijoukkueella vielä olla jotain panostakin, toisin kuin Knicksillä. Nets pelaa kotiottelunsa vuonna 2012 valmistuneessa hulppeassa Barclays Centerissä, jonne pääsee MSG:ltä metrolla noin 25 minuutissa. Sekä Knicksin että Netsin liput ovat tällä hetkellä halpoja, mutta itse valitsen tänä keväänä mieluummin korismatsin Brooklynissa kuin MSG:llä.
 

Raitinpakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipo
Kävi ihan perkeleenmoinen säkä eräässä kilpailussa ja pääsen New Yorkiin katsomaan Rangers-Senators matsin 9. huhtikuuta. Oma rahatilanne ei ole tämmöisiä reissuja ikinä mahdollistanut, joten kaiken maailman taustatyö on jäänyt tekemättä. Siispä muutama ihan basic kyssäri; eli toimiiko visa electron New Yorkissa vai pitääkö nostaa pirusti käteistä, että saa ylipäätänsä mitään maksettua missään? Onko kukaan tietoinen millainen tunnelma on NBA:n Knicksien peleissä ollut tällä kaudella, kun ovat näköjään hävinneet paljon? Ne pelaa pari peliä 8 ja 10 päivä ja se voisi olla ihan mielenkiintoinen eventti avecille, joka on itse koripallovalmentaja. Onko jotain ihan must juttuja New Yorkissa? Itse en oikein tiedä kuin MSG:n, Empire State buildingin, Central parkin ja ground zeron. Ja lopuksi perus, onko jotain aivan uskomatonta ruokaa tarjolla, jota kannattaa käydä maistamassa (tai jokin ravintola/mättömesta)? Kiitoksia jo etukäteen kaikille auttaville :)
Itse kaksi reissua tehnyt ihan käteisen ja elektronin avulla. Elektron toimi ainaskin joka vaateliikkeessä, tavaratalossa, kaupassa, ravintolassa ja pubissa jossa kävin.
Osassa ravintoloista ja pubeista käy pelkästään käteinen, yleensä ilmottavat tästä ulkopuolella jo. Msg:llä ja Prudential centerissä kaupoissa kävi elektron, mutta oluet muistaakseen piti ostaa käteisellä. Ja olutta ostaessa taisi myyjä kysyä id:ta niin ihan ajokortti kävi.
Viikon metrokortti oli toissa viikolla 31 dollaria.
 

Glory Hunter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Club de hockey Canadien
Kirjoittelijan vinkin lisäksi ennen matsin alkua tepastelu hallin edessä ja lähikortteleissa riittää, musta pörssi huutelee itseään kovaan ääneen

Kiitos vinkistä! Juniorina Kanadassa asustelin mutta sillon ei tullut Montrealissa käytyä.

Nyt samalla reissulla olen menossa tuttavia Sault ste. Marieen moikkaamaan, joten OHL matsissa tulee myös käytyä. Paikallinen Greyhounds on tällä kaudella tainnut ihan hyvin pelata kun johtaa liigaa. Onko OHL peleistä kokemuksia kenelläkään?
 

Tekila

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
I.... MSG:llä taisi myyjä kysyä id:ta niin ihan ajokortti kävi...

Minulla taas viime joulukuussa ei käynyt ajokortti vaan piti olla passi. Toisella kerralla käydessä mun edessä oli suomalainen mies joka ei myöskään saanut ajokortilla, ei sitten siinä ruuhkassa kuullut kun hihkasin että voin sen sille ostaa. Eli passi mukaan vain, jos 100% varmuudella haluaa kaljaa. ID kysyttiin silloin ihan jokaiselta joka oli vähääkään alle 30v näköinen.
 

SVSV

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Nyt samalla reissulla olen menossa tuttavia Sault ste. Marieen moikkaamaan, joten OHL matsissa tulee myös käytyä. Paikallinen Greyhounds on tällä kaudella tainnut ihan hyvin pelata kun johtaa liigaa. Onko OHL peleistä kokemuksia kenelläkään?

Pari vuotta sitten kävin katselemassa 16-vuotiasta McDavidia ja hyvä meininki oli Eriessä OHL-pelissä. Passia mukaan jos olutta haluaa, lippujen suhteen ei varmaan tule ongelmaa jos vähänkään ajoissa menee hallille - joskin tietty riippuu paikkakunnasta. Huomiona vielä se, että ainakin Ottersin hallilla oli fanikamaa niukanlaisesti tarjolla, ei esim. ollenkaan nimillä varustettuja paitoja eikä hirveästi muutakaan kamaa t-paitoja ja pipoja lukuun ottamatta. Ehkä tämäkin on joukkuekohtaista.
 

Numero66

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Kärpät
Kiitos New Yorkin vinkeistä. Luottokorttiin ei ole mitään mahdollisuutta, joten pitää koittaa pärjätä elektronilla. Toivottavasti olisi kuten raitinpakki tuumasi ja se toimisi niissä paikoissa missä tulee käytyä.
Taidan itsekin kallistua tuohon Netsiin. Uusi halli on varmaan mahtava kokemus. Pitää peleihin sitten ottaa passi varalta, jos vaikka jano yllättää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös