NHL-matkat

  • 708 663
  • 2 164
NHL-matka kallisko?

Moni varmaan pitää matkaa NHL-peliin erittäin kalliina. Laskin huvikseni, että mitä se suunnilleen todellisuudessa maksaa. Valitsin joukkueksi New Jersey Devilsin, koska sen sijainti on hyvä ja Devilsien peliin saa myöskin lippuja.

Helsinki-New York 380 euroa
Vertaa .fi Helsinki-New York

The Plaza Motor Inn. Hotelli sijaitsee avan Hallin välittömässä läheisyydessä (noin 3km). Lentokentältä noin 20 km ja vain kymmenen minuuttia Manhattanilta.
Huone/yö on $69 kahdenhengen huoneessa, eli $69/2X7 yötä=166 euroa
http://www.plazamotel.cc/

Liput kolmeen peliin
18.2 Devils- Hurricanes
20.2 Devils-Sharks
23.2 Devils-Islanders

liput noin $40/kplX3=81,6 euroa
http://www.ticketmaster.com/artist/805982/?brand=devils

Matkalle siis hintaa 380 (lennot)+166(hotelli)+82(kolme peliä)=628 euroa/henkilö. Halvemmallakin pääsee, mutta silloin pitää karsia matkan kestosta ja pelien lukumäärästä. Lisää hintaa saa tietenkin ottamalla paremmat liput tai parempi hotelli. NHL-hallit on kuitenkin suunniteltu siten, että myös piippuhyllyltä näkee hyvin jyrkän katsomokulman ansiosta. Välipäivät sitten tietenkin Manhattanin humussa.

Ei siis paljon enempää kuin yksi lapinmatka. Siitä vaan tekemään uusia suunnitelmia hiihtolomaksi.
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
B.Virtaselle kiitos kuvista, niitä on kiva katsella ja toivottavasti muutkin lisää niitä tähän ketjuun..

Eipä tee kyllä hirveän kalliiksi reissu ajatellen vaikka lempijoukkuettani Pittsburghia, jonne ei NY:stä ole pitkä matka. Miettii että keskivertopalkkainen suomalainen tekee alle puolentoista viikon työrupeaman ja rahat on hankittu.

Ja toisaalta jos laskee tupakkamiehenä, että tupakoitsija jättää puolen vuoden röökit väliin (olettaen, että polttaa askin päivään), niin rahat on kasassa.

Eipä tuo niin kallista kieltämättä ole, mitä sitä on aina kuvitellut.
 
Viimeksi muokattu:

Mietsuslav

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Helmikuussa olis Nykin reissua tulossa ja kiekkoakin tietysti olisi kiva nähdä. Ducks @ Rangers oli tähtäimessä, mutta se ehdittiin juuri myydä loppuun ennen kuin sain varattua lippuja, joten jää näillä näkymin näkemättä. Vai kuinka todennäköistä on, että esim. gardenin edestä saisi ostettua kohtuuhinnalla lipun ennen peliä? Kuulemma trokareita liikkuu, mutta tietääkö joku tarkemmin?

No, huomasin kuitenkin, että Ducks pelaa edellisenä päivänä Islandersin ja seuraavana Devilsin vieraana. Kumpaan on helpompi matkustaa Manhattanilta? Olen lukenut, että Islandersin peleihin matkaaminen ainakin menee vähän säätämiseksi, mutta mites toi Jersey? Millä kannattaa matkata ja kauankohan kestää?
 
Trokareita liikuu ja varmasti saat lipun, mutta hinnasta en osaa sanoa. Itse valitsisin kutenkin New Jerseyn. Todella lähellä ja sinne pääsee vaikka taksilla, jos ei halua junien kanssa säätää. Taksit on suhteellisen halpoja manhattanilla muuhun hintatasoon nähden. Lippujakin todennäköisesti saat vielä aivan virallisia reittejä.

Onnea vaan reissuun. Todennäköisesti näet Teemun!
 

Handyy

Jäsen
Helmikuussa olis Nykin reissua tulossa ja kiekkoakin tietysti olisi kiva nähdä. Ducks @ Rangers oli tähtäimessä, mutta se ehdittiin juuri myydä loppuun ennen kuin sain varattua lippuja, joten jää näillä näkymin näkemättä. Vai kuinka todennäköistä on, että esim. gardenin edestä saisi ostettua kohtuuhinnalla lipun ennen peliä? Kuulemma trokareita liikkuu, mutta tietääkö joku tarkemmin?
Madison Squaren edessä liikkuu vain muutamia trokareita, sillä niitä valvotaan aikalailla tarkasti. Itse seisoskelin ennen ottelua rakennuksen edessä ja joku tuli kyselemään että saako mistään enää lippuja ja hetken siinä juteltiin, samantien tuli poliisisetä kyselemään että mitäs trokaamista täällä tapahtuu. Tämä siis vuonna 2006. Hinnoista en tiedä, mitä trokarit pyytävät mutta kannattaa kokeilla hankkia lippua StubHubin kautta, jossa kausikorttilaiset myyvät lippuja edelleen joko rahatarkoituksessa tai jos eivät vain pääse paikalle.

http://www.stubhub.com/new-york-rangers-tickets/?event_id=422376

300-tasolta näkee vielä hienosti ottelun, en osaa sanoa meneekö 400-taso jo liian ylös...
 

Jusbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Chelsea FC
Olen tässä suunnitellut, että jos nuo Tukholman pelit ei toteudu, niin voisi lähteä katsomaan "oikeita" Penguinsin otteluita Amerikkaan. Paras vaihtoehto olisi melko varmasti lentää New Yorkiin ja siellä sitten viettää muutama päivä, mutta onko lentäminen ainoa järkevä vaihtoehto New York-Pittsburgh välimatkalle?
 

Handyy

Jäsen
Olen tässä suunnitellut, että jos nuo Tukholman pelit ei toteudu, niin voisi lähteä katsomaan "oikeita" Penguinsin otteluita Amerikkaan. Paras vaihtoehto olisi melko varmasti lentää New Yorkiin ja siellä sitten viettää muutama päivä, mutta onko lentäminen ainoa järkevä vaihtoehto New York-Pittsburgh välimatkalle?
Autolla menee vajaa 6h ja tuo välimatka on hyvää tietä kunhan ensin pääsee Manhattanilta pois. Auton vuokraaminen on edullista, liikenne vaivatonta ja samalla pääsee kätevästi liikkumaan myös Pittsburghissa. Ja jos ei sitten halua ajaa takaisin, jättää auton sinne ja lentää Pit -> NY -> HKI.
 

Rotta

Jäsen
Autolla menee vajaa 6h ja tuo välimatka on hyvää tietä kunhan ensin pääsee Manhattanilta pois. Auton vuokraaminen on edullista, liikenne vaivatonta ja samalla pääsee kätevästi liikkumaan myös Pittsburghissa. Ja jos ei sitten halua ajaa takaisin, jättää auton sinne ja lentää Pit -> NY -> HKI.

Itse melkein lentaisin ihan suosiolla tuon Nykin ja Pittsburghin valin, sattuneesta syysta sita on joutunut monet kerrat reissaamaan ja Jetbluelta olen parhaimmillaan saanut lennon 29 dollarilla. Pittsburghissa parjaa kylla julkisella aivan mainiosti, ei taalla niin paljoa nahtavaa ole kaupungin ulkopuolella :)

NHL-matseihin mennessa kannattaa aina tarkistaa, jos matseihin on ns. opiskelijalippuja tarjolla, esim Penguinsin peleihin paasee 20$:lla sisaan ja lippu on(tai pitaisi olla) paras jaljella oleva paikka silla hetkella. Miinuspuolena jonossa joutuu kylla useammankin tunnin paivystamaan. Sita en tieda, hyvaksyvatko suomalaisia opiskelijakortteja noihin; vaatimuksena kun on jonkunlainen student id etta noihin opiskelijalippuihin on oikeutettu.
 
Olen tässä suunnitellut, että jos nuo Tukholman pelit ei toteudu, niin voisi lähteä katsomaan "oikeita" Penguinsin otteluita Amerikkaan. Paras vaihtoehto olisi melko varmasti lentää New Yorkiin ja siellä sitten viettää muutama päivä, mutta onko lentäminen ainoa järkevä vaihtoehto New York-Pittsburgh välimatkalle?
Toinen vaihtoehto on odottaa, että pingviinit vieraillee esim. New Jerseyssä, New Yorkissa tai Bostonissa.
 

Abiel

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Reissua pukkais Coloradoon maaliskuulla ja juuri sopivasti Dallas saapuu Pepsi Centeriin 8. päivänä kyseistä kuuta.

Tsiigailin tuossa lippuja tässäkin ketjussa mainitun Ticketmasterin kautta, ja piru vie edukkaitakin näytti löytyvän. 24 dollaria kaikkein ylimmällä osastolla päädyssä, ja kulmassa 35. Erottaako tuommosilta paikoilta noin suuressa hallissa edes kiekkoa!?
 

foobar

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Panthers-Canadiens, uudenvuoden aatonaattona 2005, Koivu sopivasti vempassa tuosta ottelusta. Mieleen jäi Jokisen hyvää joulua tervehdys valotaululla, Panthersin kaikki ulkolaiset esittivät tervehdykset äidinkielellään. Missattiin pari minsaa ottelun alusta kun ajeltiin ilman navigaattoria Miami Beachilta hallille ja hallille tultaessa tietenkin valitsemani parkkialue oli joku helvatun vip-alue joten takas jonon hännille. Ottelu päättyi Panthersin 2-1 voittoon, paikalla oli hemmetisti Kanadalaisia ja Ranskalaisia joten Go Habs Go huudot raikuivat komeesti.

Ducks-Sharks, 2007 keväällä. Tällä kertaa ajeltiin Losista navigaattorilla Long Beachin kautta hallille ja oltiinkin hyvissä ajoin paikan päällä. Tämän Sharksit voittivat rankkareiden jälkeen.

Kings-Coyotes, 2007 keväällä. Staples Centerhän sijaitsee Losin downtownissa joten tänne paineltiin metrolla. Eivät myyneet kaljaa kun ei ollut passia mukana, EU-ajokortti ei kuulemma ole luotettava todiste :)

Liput kaikkiin tilasin etukäteen ticketmasterista ja nouto halleilta.
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Eivät myyneet kaljaa kun ei ollut passia mukana, EU-ajokortti ei kuulemma ole luotettava todiste :)

Aika mielenkiintoisa, kyllä minulla on ajokortti aina käynyt Yhdysvalloissa todisteena iästä ja noita kertoja on kuitenkin aika monta. Los Angelesista ei tosin kokemusta iän todistamisesta ole
 

Abiel

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Aika mielenkiintoisa, kyllä minulla on ajokortti aina käynyt Yhdysvalloissa todisteena iästä ja noita kertoja on kuitenkin aika monta. Los Angelesista ei tosin kokemusta iän todistamisesta ole

Itse törmäsin kalifornialaismarketin kassalla kaljaa ostaeesani samaan ilmiöön: myyjä tuijotti ajokorttiani hölmistyneenä ja pyysi vielä toisen myyjän kaveriksi - eivät myyneet :D
 

steepler

Jäsen
Suosikkijoukkue
chelsea, The Ohio State Buckeyes
Itse törmäsin kalifornialaismarketin kassalla kaljaa ostaeesani samaan ilmiöön: myyjä tuijotti ajokorttiani hölmistyneenä ja pyysi vielä toisen myyjän kaveriksi - eivät myyneet :D

Ehkä Kaliforniassa on sitten eri meininki, itselläni keskilännessä ei ole ollut mitään ongelmia, ihan näyttämällä vaan on toiminut ei edes mitään sen kummempaa kyselyä. Floridassa tai Georgiassa ei ollut myöskään ongelmia.
 

Handyy

Jäsen
Tsiigailin tuossa lippuja tässäkin ketjussa mainitun Ticketmasterin kautta, ja piru vie edukkaitakin näytti löytyvän. 24 dollaria kaikkein ylimmällä osastolla päädyssä, ja kulmassa 35. Erottaako tuommosilta paikoilta noin suuressa hallissa edes kiekkoa!?
Kyllä NHL-areenoiden piippuhyllyiltä ihan hyvin näkee. Toisaalta sitten, jos on kerran menossa niin pari-kolmekymppiä lisää ja paikka on jo huomattavasti parempi...
steepler kirjoitti:
Ehkä Kaliforniassa on sitten eri meininki, itselläni keskilännessä ei ole ollut mitään ongelmia, ihan näyttämällä vaan on toiminut ei edes mitään sen kummempaa kyselyä. Floridassa tai Georgiassa ei ollut myöskään ongelmia.
Itsellä homma toimi niin, että osoitin aina sormella ajokortista syntymäajan ja homma toimi :) Hieman epäileviä olivat, etenkin California - Texas -akselilla. Idässä oli huomattavasti sujuvampaa.
 

foobar

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aika mielenkiintoisa, kyllä minulla on ajokortti aina käynyt Yhdysvalloissa todisteena iästä ja noita kertoja on kuitenkin aika monta. Los Angelesista ei tosin kokemusta iän todistamisesta ole

Honda Centeristä alkomahoolia sai ostettua esitettyään ajokortin, itsehän en tietenkään juonut kun kuskina olin :)
 

Rotta

Jäsen
Tuo henkkarikysymys on kieltamatta mielenkiintoinen. Ennenkun taytin 21 kaytin taalla itarannikolla henkkarina VR:n opiskelijakorttia(missa ei edes ole syntymaaikaa,ainoastaan voimassaolopaivamaara ja niitattu(!) kuva) ja se toimi yhta hyvin mita virallinen EU-ajokortti, kaikkialla eivat hyvaksy mutta riippuu kovasti supliikkitaidoista mihinka silla paasi. Passia joutuu mukana kantamaan jos baareissa kay eika halua riskeerata.
 

foobar

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Offtopiccina vielä tuohon henkkarijutskaan. Eräässä Losin kaupassa pistivät koneelle ylös syntymäajan kun osti alkoholituotteita. Itselläni syntymäpäivä on osunut 30. päivään ja kuten tiedämme veljet Atlantin toisella puolella käyttävät vähän erilaista merkintätapaa päivämäärissä niin saivat sitten systeeminsä aika lahjakkaasti jumiin kun tuon iskivät paikalliseen tapaan sinne :)
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Aika mielenkiintoisa, kyllä minulla on ajokortti aina käynyt Yhdysvalloissa todisteena iästä ja noita kertoja on kuitenkin aika monta. Los Angelesista ei tosin kokemusta iän todistamisesta ole
Minä olen ollut eu-ajokortin kanssa texasissa n. 28 vuotias "guy without proper id". kaljaa sain kun kaverilta löytyi proper id.
 

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Itse olin kaveriporukalla nhl-matkalla kauden alussa,tultiin lentokentältä hotellille josta suoraan hallille (oli vastapäätä MSg:tä),peliin saatiin liput mustalta kaverilta joka päivysteli hallin sisäänkäynnillä,meinattiin narahtaa poliisille/turvamiehelle joka uhkaili sakoilla mutta siirryttiin kadulle hieromaan kauppoja,homma toimi niin että ostettiin 4 lippua,lippujen aitous varmistettiin niin että kaksi meistä meni edeltä ja kun päästiin omille paikoille soitettiin anna trokarille rahat ja sisään omilla lipuilla,saatiin jopa alennusta kun peli oli jo alkamassa(liput a 75d,maksettiin 70).Islandersin peliin pääsee L.I.R.R:llä siis junalla joka lähtee aivan msg:n vierestä Penn Stationilta,matka on n. 1h.Tosin meillä meni vähän säätämiseksi,jouduttiin meneen puoli matkaa taksilla kun myöhästyttiin aiemmasta junasta.Takaisin manhattanille tultiin kaverin kanssa taksilla(alko rasittaan säätäminen+paikalliset pelottelivat juna/bussiasemista öiseen aikaan),45m/80$,toinen voimakaksikko päätti mennä taksilla juna-asemalle ja manhattanille,tapasivatkin jo taksissa 2 ruotsalaista neitoa..Taksikuski kertoili ajomatkalla juttuja mm.Niinimaasta,heh.
 

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Henkkareiden kanssa ainoa iso ongelma oli pittsburghissa jossa ei päästänyt Eu-ajokortilla baariin(tietenkin siinä paikassa jossa tuntui olevan parhain meno),portsarilla oli joku lukulaite jolla hän luki jokaisesta id:stä viivakoodin,yllättäen laite ei eu-ajokorttia tunnistanut.Ei kuulemma ollut proper id,vieressä istui kaksi poliisia joilta tiedustelin kelpaako ajokortti henkilötodistuksesta,vastaus oli kyllä.Hetken väittelyn jälkeen mentiin sitten muualle.Buffalossa ostaessani kaljaa pelissä ajokorttia ihmeteltiin kolmen miehen voimin,ihmetystä herätti viimeinen voimassaolopäivä,ei voineet uskoa että kortti on voimassa vuoteen 2050.Muuallakin Eu-ajokortti herätti välillä ihmetystä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
New Yorkin osavaltiossa ja joissain muissakin on voimassa laki että lippuja ei saa uudelleenmyydä jonkin tietyn etäisyydellä tapahtumapaikasta, olisiko mailin tai parin. Tuolla on siis pyritty estämään lippujen trokaamista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös