NHL Legacy Edition

  • 21 222
  • 33

julkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NHL
Ilmeisesti Ps3 ja Xbox 360 NHL 16:ta ei ilmestynyt, vaan NHL Legacy Edition-niminen peli. Onko kyseessä siis vain uusilla kokoonpanoilla oleva NHL 15? Alustana itsellä on vielä PS3 ja änäriä ei ole muutamaan vuoteen tullut hankittua ja suunnittelin hankkia NHL 16, mutta se meni kiville, koska mokomaa ei PS3:lle ole.

Onko joku mahdollisesti hankkinut tämän pelin, minkälaisia kokemuksia? Itseäni kiinnostaa melkein vain ja ainoastaan Be a GM-pelimuoto, ja lähinnä arvon ostanko NHL 15 edullisesti vai panostanko tähän "päivitettyyn?" versioon.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kävin itse hankkimassa tämän pelin tänään, ja pari peliä ehtinyt pelata. Aloitin Be a GM -uran ja vaikeimmalla vaikeustasolla pelaan, mutta ei se kyllä aina siltä tunnu. Ekan pelin voitin 9-1 ja toisen pelin 8-4. Se mikä tässä närästää, niin on se että maalivahdit on välillä ihan käsittämättömän seuloja. Pelasin muutaman harjoitusmatsin, ja maalivahdin torjuntamäärätkin on ottelussa tyyliin 18/22, eli vähän laukauksia mutta usein helisee.

Olisiko tuohon olemassa jotain millä tuota voisi jotenkin säätää? Ylipäätään tuntuu että itse lauon n. kaksi kertaa enemmän kuin tietokonevastustaja, ja ainakin itseäni vituttaa se kun veskarille tulee vähän torjuntoja ja vedot on usein vielä sellaisia että ne on hankala saada kiinni.

Peli itsessään nyt ei suurta eroa tuo PS3:n änäreihin. Itselläni edellinen oli NHL13, joten tietty jo pelkästään kokoonpanopäivitykset oli sellainen asia minkä vuoksi kannatti päivittää uudempaan, mutta pelillisiä juttuja ei niin kamalasti ole uudistettu. Taklauspeli nyt vähän parempaa kuin verrattuna NHL13, ja tässä ei oman joukkueen bottipelaajat ota niitä uskomattomia hyökkäyspään jäähyjä joissa kolataan veskaria päin.

Mutta siis, tuohon laukaisujuttuun toivoisi jotain vinkkiä. En sitten tiedä onko minulla joku asetus ihmeellisesti siellä päällä, kun ei näissä ole mitään logiikkaa aina.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Olisiko tuohon olemassa jotain millä tuota voisi jotenkin säätää? Ylipäätään tuntuu että itse lauon n. kaksi kertaa enemmän kuin tietokonevastustaja, ja ainakin itseäni vituttaa se kun veskarille tulee vähän torjuntoja ja vedot on usein vielä sellaisia että ne on hankala saada kiinni.
Laukausten tarkkuudet(ja voimat) kun säätää lähelle slidereiden alapäätä, saa maalivahdeille tolkulliset torjuntaprosentit. Jos ne ovat keskivaiheilla eli normiasetuksilla, tuntuu että kaikki uppoaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Laukausten tarkkuudet(ja voimat) kun säätää lähelle slidereiden alapäätä, saa maalivahdeille tolkulliset torjuntaprosentit. Jos ne ovat keskivaiheilla eli normiasetuksilla, tuntuu että kaikki uppoaa.
Joo, tosin isoin ongelma on yleisesti se laukausten vähäinen määrä, ja siis nimenomaan tietokoneella. Sellaiset 15 kutia on aika perus, ja 20 vetoa on jo sellainen että tuntuu kun vastustaja laukoisi paljon. 30 vetoa tuntuu jo utopistiselta. Kokeilin huvikseni että annoin vastustajan pyörittää mun alueella kiekkoa, niin ei ne mitenkään kovin hanakasti lauo. Välillä on tilanteita kun ovat jo kasvokkain veskarin kanssa, niin vielä haetaan syöttöä.
 

Tiiviste

Jäsen
Suosikkijoukkue
Coyotes, Isles, Flyers, Ässät
Joo kyllä nuo konsoliänärit vaatii slidereiden muuttamista. Itse käytän tiettyjä slidereita NHL15-pelissä mitä käytettiin aikanaan NHL14 GM Connected liigassa. Huomattavasti parantaa pelikokemusta.

Eniten perusslidereissa kyrpii alaketjujen lähes mitätön peliaika. Väsymistä kannattaa heittee tosiaan täysille ja palautumista minimille.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Maailman paskin peli.

Vittu.

Laitat sliderit haastavalle tasolle, vaikeustason tappiin ja alat pelaamaan live the lifea. Minä en ko. pelissä muihin muotoihin koske. Viime aikoina olen pelaillut uraa 183/80 kiekollisella pakilla ja hyvinkin nautittavaa. Pelaan itse nhl94 komennoilla, eli turhat veivailut ei ole helpottamassa peliä. Pelaan pakin tontilla niin etten koko ajan pyri surffaamaan kenttää läpi. Pelikokemus mielestäni mainio ja jopa aidon oloinen. Toki sitten pakkodraamaakin on, eli välillä lennät farmiin otteista riippumatta tai saat alennuksen jos jäät koutsille kiinni bilettämisestä.

Pidän legacysta, mutta vain yhden pelimuodon vuoksi. Maistuu silti.

Pelin suurin miinus itselleni on kikkamaali, eli vanhanaikainen. Uppoaa turhan usein.
 
Viimeksi muokattu:

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Maailman paskin peli.

Vittu.
Saisiko vähän perusteluita? Aion tämän mahdollisesti jossain välissä ostaa kun halvalla saa, mutta jos peli on surkea, en sitä toki tee ja säästän rahani muuhun.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Saisiko vähän perusteluita? Aion tämän mahdollisesti jossain välissä ostaa kun halvalla saa, mutta jos peli on surkea, en sitä toki tee ja säästän rahani muuhun.
Nääh, oli vaan ihan oma rageaminen kun hallitsen peliä ja sitten häviän jatkoajalla 2-1. Ei mitään sen kummempaa :D
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Avatkaa mulle tätä logiikkaa:

Vastustajan päässä jos oma pelaaja osuu maalivahtiin (yleensä botti), niin siitä tulee 99% varmuudella minulle kahden minuutin jäähy vastustajan estämisesta. Vastaavasti jos minun päässäni vastustajan pelaaja kelaa maalivahdin yli hirveällä vauhdilla, niin jäähy tulee poikkeuksetta ainoastaan silloin jos tilanteen jatkona vastustaja tekee maalin.

Mihin tämä perustuu?
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Avatkaa mulle tätä logiikkaa:

Vastustajan päässä jos oma pelaaja osuu maalivahtiin (yleensä botti), niin siitä tulee 99% varmuudella minulle kahden minuutin jäähy vastustajan estämisesta. Vastaavasti jos minun päässäni vastustajan pelaaja kelaa maalivahdin yli hirveällä vauhdilla, niin jäähy tulee poikkeuksetta ainoastaan silloin jos tilanteen jatkona vastustaja tekee maalin.

Mihin tämä perustuu?
En ole peliä koodannut, joten tämä on täyttä mutuilua:

Vastustajan päädyssä oletusarvoisesti hyökkääjäpelaajilla on vähemmän botteja törmäilemässä maalivahtiin, koska ihmisaivo ohjaa vähintään yhtä näistä kaartelijoista ja usein hyökkäyksen aikana useampaakin -> törmäilyä tapahtuu harvemmin -> törmäyksestä on koodattu tulemaan aina estämisjäähy.

Sen sijaan ihmisaivoin puolustuspäädyssä lähtökohtaisesti niitä hyökkääviä botteja on noin 5 kpl ja jossain testivaiheessa on huomattu että ei vitunvitunvittu, jäähyjä tulee törmäilystä ihan liikaa, joten koodi on muutettu siten että jäähyjä ei tule. Tämä taas aiheutti liikaa tilanteita, jossa botti jyräsi veskarin vittuun ja toinen teki maalin, muutettiin koodia sen verran että jäähy tulee mikäli tilanne päätyy maaliin. Valmis, peli myyntiin!

Eli EA Sportsin tyyliin sen sijaan että jotain täysin vituillaan olevaa asiaa olisi korjattu siellä ongelman lähteillä (tekoälyn toiminta), tehdään jotain paikkaavia purkkavirityksiä "korjauksena" ongelmiin. Tää on ihan normaalia, koska se on halvempaa, nopeampaa eikä ketään kuitenkaan kiinnosta kun kassakone kilisee. Esimerkkisi on erinomainen, joskaan ei suinkaan ainoa laatuaan.

Legendaarisin (tornari) on ehkä se, kuinka maalivahtien taitotaso putoaa ~puoleen erikoistilanteissa. Tämän varmaan on huomanneet kaikki. Kukaan ei vain liene vielä huomannut, että myös sille yv-jengin veskarille uppoaa tästä johtuen lähes joka veto, mutta mitäs pienistä. Nimim. 71 av-maalia kaudessa.

Ja tämähän johtuu taas siitä, että koodia oli muutettava aikoinaan kun tekoäly ei osannut tehdä ylivoimalla mitään järkevää (eikä osaa edelleenkään), kun pelaaminen ei eronnut mitenkään tasaviisikoin vastaavasta ja ylivoimatehot olivat naurettavalla tasolla -> veskareista paskempia -> ylivoimatehokkuus nousee -> happiness!

Korrrrrrrostan, tämä on vasta epäily. Tai sitten ei.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
En ole peliä koodannut, joten tämä on täyttä mutuilua...
Tämän viikon pelaamisen jälkeen olen valmis allekirjoittamaan tämän mutuilun. Ai saatana että meinasi perse revetä kun pelaan NHL:n pudotuspelejä ja oman joukkueen vatipäät ottavat AINA sen hyökkäyspään kaksiminuuttisen siitä että kolaavat veskarin päälle kun irtokiekko siellä pyörii. Noh ei siinä mitään, vastaava tilanne omaan päähän:

Pelaan Blackhawksilla, Crawford torjuu ja kiekko on osittain hallussa. Nashvillen pelaaja luistelee helvetinmoista vauhtia kohti maalia, ja olen ihan varma mitä kohta tapahtuu. Crawford nurin ja äijä tekee lumienkeleitä jäässä. Ei siinä mitään, kohta sieltä kuistelee vielä joku toinen puukäsi veskarin päälle kun se kiekko on edelleen siellä. Nyt kuuluu jo vihellys, TULEEKO JÄÄHY?

Ei sentään, Crawfordin maski oli lähtenyt pois päästä ja peli vihellettiin poikki sen vuoksi.

Ymmärrän sinänsä jos näitä tilanteita tulee aina silloin tällöin, ei siinä mitään. Mutta kun yhdessä matsissa tämä sama kaava toistui PERKELE USEITA KERTOJA YHDESSÄ ERÄSSÄ, niin alkoi vähän kiristämään päätä. Lisäksi olen huomannut sen, että jos botti tekee maalin siten että kiekko kimpoaa vaikka sen jyrätyn maalivahdin perseestä maaliin, niin maali hyväksytään koska maali kimposi "torjunnan" kautta sisään.

Peliin olen sinänsä ihan tyytyväinen, kyllähän tuo esim. PS3:n NHL 13 -peliin on edistystä muilta osin jos ei lasketa tuota veskariperseilyä.

Pelasin kyllä ihan helvetillisen pudotuspelisarjan Nashvilleä vastaan. Rinteellä oli ihan totaalinen god-mode päällä ja meinasi oikeasti usko loppua. Ekan pelin häviän jatkoajalla, mutta sitten kahdesta seuraavasta yhden maalin voitot. Neljännessä pelissä taas Nashville voittaa 3-2, Crawfordilla joku 18 torjuntaa ja Rinteellä lähemmäs 40. Viides peli kotona olikin sitten ihan sairas. Menen ekassa erässä 2-0 johtoon, mutta niin vaan Nashville kirii tasoihinn kolmannessa erässä ja jatkoaika edessä. Oli vähän pelko perseessä koko ajan koska fiilis oli sellainen että jos tästä nyt pataan tulee niin erittäin vittumaista lähteä hakemaan sarjan tasoitusta vieraskaukalossa. Menee jatkoerä, menee toinenkin. Kolmaskin on jo ihan lopussa, mulla on paikkoja aivan helvetisti. Lähes kolme jatkoerää pelattu ja pelkästään jatkoerissä olen laukonut yli 30 kertaa Rinnettä kohti, yhteismäärä varmaan lähempänä 60 vetoa. Crawfordilla puolet vähemmän torjuntoja. Välillä sieltä Rinne teki sellaisia ufotorjuntoja että olen jo aika varma uskomaan niitäkin teorioita että pelin tekoäly on "päättänyt" että se kiekko ei vaan mene minun toimesta maaliin. Lisäksi siellä oli pari tolppaa ja tyhjästä maalista sivuverkkoon ja ties mitä.

Kolmannen jatkoerän loppu, Patrick Kane nousee laidalta, leikkaa keskelle ja kiekko tolpan kautta maaliin. Voitan 3-2 aivan helvetillisen väännön päätteeksi. Harvoin oikeasti tuuletan maaleja jos pelaan tätä Be a GM -modea, mutta silloin kyllä pääsi niin spontaani tuuletus valloilleen että varmaan naapuritkin kuulivat. Voitin lopulta myös kuudennen pelin ja finaalit kutsuvat. Ne kyllä lässähtivät sitten ihan täysin Islandersia vastaan, vein sarjan puhtaasti 4-0 ja Halak ei saanut mitään kiinni. Kaksi viimeistä peliä päättyi minulle 8-1 ja 6-1, vähän meni maku tuosta väännöstä. Ja pelaan vaikeimmalla tasolla.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Sarjassamme "Kun veskari jyrätään ja vastustaja tekee maalin" saatiin jälleen uusi osa:

Kingsin pelaaja käy vetämässä Crawfordin levyksi, ja varmuuden vuoksi vielä toinen kaveri ajaa päälle. Duncan Keith on siellä maalilla, ja Kopitar laukoo sitten kiekon siten että se kimpoaa Keithistä maaliin. Crawford on jossain, ja maali hyväksytään koska "oli oma maali". Ei vittu on kyllä pienen ihmisen välillä ihan helvetin hankala käsittää näitä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kovasti meinaa taas huumori olla koetuksella tämän kanssa. Ei vaan voi vittu mennä keskimäärin joka kolmas veto maaliin. Vastustaja laukoo kymmenen kertaa pelissä ja niistä joku 3-4 kutia uppoaa aina. Ja joo olen yrittänyt erilaisia asetuksia mutta ei auta. Lisäksi vituttaa tosiaan kun vastustaja ei lauo. Jos pelissä tulee 15 laukausta niin se on paljon, 20 kutia on jo utopiaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Pelailen nyt vähän Live the Life moodia Connor McJeesuksella. On kyllä jännä peli, viiteen matsiin olen tehnyt tulokkaalle ihan ok tehot 6+2 ja viimeisimmässä pelissä Calgarya vastaan 0-2 tappiosta noustiin 4-2 voittoon, syötin 1-2 kavennuksen, tein 3-2 maalin ja syötin vielä 4-2 maalin. Mutta noh, olin myös väillä vissiin vähän surffaillut liikaa (lähinnä eka erässä), joten valmennus palkitsi minut tästä ja pisti kolmosketjuun Lauri Korpikosken ja Teddy Purcellin kanssa. Purcell oli vissiin käynyt vielä panemassa Sara Sieppiä eilen...

Joukkue on tehnyt 11 maalia olen ollut mukana kahdeksassa.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Pelailen nyt vähän Live the Life moodia Connor McJeesuksella. On kyllä jännä peli, viiteen matsiin olen tehnyt tulokkaalle ihan ok tehot 6+2 ja viimeisimmässä pelissä Calgarya vastaan 0-2 tappiosta noustiin 4-2 voittoon, syötin 1-2 kavennuksen, tein 3-2 maalin ja syötin vielä 4-2 maalin. Mutta noh, olin myös väillä vissiin vähän surffaillut liikaa (lähinnä eka erässä), joten valmennus palkitsi minut tästä ja pisti kolmosketjuun Lauri Korpikosken ja Teddy Purcellin kanssa. Purcell oli vissiin käynyt vielä panemassa Sara Sieppiä eilen...

Joukkue on tehnyt 11 maalia olen ollut mukana kahdeksassa.
Ai, tätäkin vielä joku pelaa :D Olen itse ps3 konsolia myymässä pois peleineen. Kiinnostaisiko ostaa HUT muotoon coinssej? :D Tuossa ennen kuin vaihdoin ps4 konsoliin niin möin kaikki pelurit jne pois ja kasassa olisi joku vajaa miljoona coinssia Lecagy editioniin. Kaitpa sillä jonkunlaisen jengin saisi kerättyä :D
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Ai joku sai kerättyä jengejä sinne? Mä ostin pelin, pelasin pari päivää ja vein vaihdossa uuteen PS3-ohjaimeen sen Puolenkuun Peleihin. Markkinoilla oli noin kolme korttia ja tää oli ihan sillon noin 3kk julkaisusta.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Ai joku sai kerättyä jengejä sinne? Mä ostin pelin, pelasin pari päivää ja vein vaihdossa uuteen PS3-ohjaimeen sen Puolenkuun Peleihin. Markkinoilla oli noin kolme korttia ja tää oli ihan sillon noin 3kk julkaisusta.
Jaa :D Itse kyllä alotin ihan sieltä pohjalta ja sain lähes kaikki jengit kerättyä. Kalleimmat missä oli nuita 500k-1milj kortteja jäi toki keräämättä. Eli Tampa, Pingviinit, Tsikako ja Washingtoni. Muut sain kerättyä aika kivasti. Ilmaispakoista tuli sit Pavelskia ja kumppania niin sai kätevästi melkee koko jengin aina myytyä eteenpäin. Nytpä tuonne sit jäi joku miljoona coinsseja roikkumaan kun vaihoin PS4 ja NHL 17. Jossa tuo koko HUT järjestelmä on aivan perseestä ja en ole sitä edes paljoa jaksanut sen takia pelata. Koko peli jäänyt todella vähälle käytölle kun tuota PS3 Legacyä tuli tykitettyä juuri keräyksen+ hutin takia pari kolme kertaa päivässä. Muistaakseen ostin pelin sillion heti kun tuli.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Sain just yhden PS3:n ohjaimen halki kiitos tämän pelin. Noh, ei ollut iso menetys koska siinäkin alkoi tatti olla paskana, onneksi saa nyt vähän vieroittua tästä kun ei ole ohjainta millä pelata.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Sain just yhden PS3:n ohjaimen halki kiitos tämän pelin. Noh, ei ollut iso menetys koska siinäkin alkoi tatti olla paskana, onneksi saa nyt vähän vieroittua tästä kun ei ole ohjainta millä pelata.
Viitsitkö kertoa onko markkinoilla kortteja miten myynnissä? Saako joukkueita kerättyä tässä vielä halvalla? Jos halvalla saisi pelin jostain, voisin harkita ostamista.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Viitsitkö kertoa onko markkinoilla kortteja miten myynnissä? Saako joukkueita kerättyä tässä vielä halvalla? Jos halvalla saisi pelin jostain, voisin harkita ostamista.
En mä mistään korteista mitään tiedä :D pelailen tätä lähinnä omaksi huvikseni Be a GM -moodissa ja sitten kavereiden kanssa toisia vastaan, mutta näitä nettipelejä en pelaa.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
En mä mistään korteista mitään tiedä :D pelailen tätä lähinnä omaksi huvikseni Be a GM -moodissa ja sitten kavereiden kanssa toisia vastaan, mutta näitä nettipelejä en pelaa.
Ok. Hockey Ultimate Teamista siis kyse. Mutta jep.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös