NHL-lähetykset netissä

  • 3 720 007
  • 9 699

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Oliko se näin että viaplayn kun ostaa niin näkee jokaikisen NHL-matsin (pl. mahdolliset blackout pelit?), minkä vain tahtoo?

Juu, enkä ainakaan itse ole törmännyt mihinkään blackout-peleihin. En tiedä kuinka kauan Viaplay tulee pitämään NHL-pelejä katsottavana omilla sivuillaan, mutta muissa urheilulajeissa (NFL, futisliigat) nuo on katsottavissa 48 tunnin ajan. Viaplayn kautta pääsee myös NHL.tv:n asiakkaaksi ja sieltä voi myös katsoa pelejä.
 

chaosti

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils
Velipoika kyseli elokuun alussa Viaplayn asiakaspalvelusta mm. NHL.TV-tunnuksista ja laitetuesta sekä jälkilähetyksistä. Tässä aspan vastaukset:

Jakamamme NHL.TV tunnukset olivat väliaikainen ratkaisu palvelun saamiseksi toimintaan asiakkaillemme. Olemme kuitenkin saaneet pysyvän linkin sivuillemme, jonka kautta NHL.TV -palvelun käyttö tapahtuu jatkossa tietokoneella. Tietoomme ei ole tullut uutta tietoa mahdollisesta tuesta mobiilille tai AppleTV:lle, mutta välitän toiveesi tämän osalta eteenpäin.

Viime kauteen poiketen kaikki urheilulähetyksemme tulevat olemaan jatkossa saatavilla 48 tuntia lähetyksen alkamisen jälkeen. Tämän ansiosta lähetysten katsominen myös jälkikäteen tulee olemaan huomattavasti helpompaa kuin ennen ja ne ovat saatavissa heti ottelun jälkeen.

Ominaisuus on saatavilla kaikilla tukemillamme laitteilla (Tv-ohjelmat, urheilua ja elokuvat netissä - Viaplay.fi paitsi älytelevisioilla ja Xbox-konsoleille. Tulemme saamaan uusintatoiminnon myös näille laitteille lähiaikoina.

Pitäisikö preseason-pelien näkyä NHL.tv:ssä?

Kyllä pitäisi onnistua. Tässä lainaus subscription renewal -sähköpostista jonka sain kuun alussa:

New NHL.TV™ Features
  • Watch select Preseason games LIVE for the first time ever
  • Slow-Motion DVR Control for the HD desktop media player
  • Additional on-demand highlights for select Connected Devices
  • All new app for Apple TV (4th generation), with multi-game streaming
 

SVSV

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Eli kun Viaplay käyttäjänä pääsee NHL.TV:n piiriin niin geoblokkausta ei ole luvassa. Eli NHL.TV:n voi ostaa myös siis suoraan (vaikka sen Hollannin kautta). Ainoa ongelma on että pitäisi saada tuo NHL.TV:n app ladattua, ja se ei onnistu Suomen storessa. Onko kukaan ladannut sitä vast'ikään eli onko kokemusta esim. Freedomen toimivuudesta NHL.TV:n appia ladattaessa?

Ongelmanahan voi olla sitten myöhemmin se, että Viaplay lopettaa NHL.TV:n käytön, jolloin geoblokki palaa.
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Eli kun Viaplay käyttäjänä pääsee NHL.TV:n piiriin niin geoblokkausta ei ole luvassa. Eli NHL.TV:n voi ostaa myös siis suoraan (vaikka sen Hollannin kautta). Ainoa ongelma on että pitäisi saada tuo NHL.TV:n app ladattua, ja se ei onnistu Suomen storessa. Onko kukaan ladannut sitä vast'ikään eli onko kokemusta esim. Freedomen toimivuudesta NHL.TV:n appia ladattaessa?

Ongelmanahan voi olla sitten myöhemmin se, että Viaplay lopettaa NHL.TV:n käytön, jolloin geoblokki palaa.

Eikös tuossa vain sanottu, että Gamecenter näkyy vain sivuilla olevan linkin kautta ja tunnarit olivat tilapäinen ratkaisu?
 

SVSV

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Eikös tuossa vain sanottu, että Gamecenter näkyy vain sivuilla olevan linkin kautta ja tunnarit olivat tilapäinen ratkaisu?

Jep. Mutta koska en ole tilaaja niin en pääse katsomaan mihin tuo linkki vie. Eli tuosta ei vielä selviä onko NHL.TV geoblokattu vai ei. Tai siis vissiin ei jos sinne kuitenkin linkin kautta pääsee. Ja jos se ei ole geoblokattu niin kai sitä voi katsoa sitten muutenkin kuin tuon linkin kautta jos on tunnarit.
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Jep. Mutta koska en ole tilaaja niin en pääse katsomaan mihin tuo linkki vie. Eli tuosta ei vielä selviä onko NHL.TV geoblokattu vai ei. Tai siis vissiin ei jos sinne kuitenkin linkin kautta pääsee. Ja jos se ei ole geoblokattu niin kai sitä voi katsoa sitten muutenkin kuin tuon linkin kautta jos on tunnarit.

Linkki vie tämmöiselle sivulle: Gyazo - 0549b3395c9be79b7e34685cf5855b21.png

Tuossa linkki on muotoa NHL GameCenter ja muu urheilu suorana netissä - Viaplay.fi joten voihan tuo olla, että ovat tehneet Viaplaylle jonkun poikkeuksen kun heidän sivujensa kautta tulee. Eikö kukaan ole vielä tuota tilausta tehnyt, että voisi kokeilla pitääkö vpn olla käytössä katsoessakin vai ei?
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
En ole varma puhummeko samasta asiasta @SVSV tai @aessi, mutta meikäläinen pääsee mun tunnuksilla (voimassa oleva Viaplay-tilaus) ainakin Pleikan NHL.tv:n kautta katsomaan mm. harjoitusotteluita. Todennäköisesti myös selaimen kautta.
 

LostHorizon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche, Real Madrid
En ole varma puhummeko samasta asiasta @SVSV tai @aessi, mutta meikäläinen pääsee mun tunnuksilla (voimassa oleva Viaplay-tilaus) ainakin Pleikan NHL.tv:n kautta katsomaan mm. harjoitusotteluita. Todennäköisesti myös selaimen kautta.

Selaimella pääsin minä, tosin jotkut ottelut mitkä olisivat voineet näkyä, olivat blackoutteja.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Selaimella pääsin minä, tosin jotkut ottelut mitkä olisivat voineet näkyä, olivat blackoutteja.

Katoitko tuolta Yleisesti NHL:stä-ketjusta tuon linkin, jonka takaa löytyy koko ohjelma? Pleikan kautta näkyy listattuna ainakin kaikki ottelut, vaikka eivät tuossa ohjelmassa ole. Niitä ei tietenkään voi katsoa, jotka listalla eivät ole.

https://www.nhl.com/info/nhltv-preseason-schedule

Tuossa vielä linkki.
 

SVSV

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
meikäläinen pääsee mun tunnuksilla (voimassa oleva Viaplay-tilaus) ainakin Pleikan NHL.tv:n kautta katsomaan mm. harjoitusotteluita. Todennäköisesti myös selaimen kautta.

Selaimella pääsin minä, tosin jotkut ottelut mitkä olisivat voineet näkyä, olivat blackoutteja.

Okei eli NHL.tv toimii myös normaalisti jos siihen on tunnukset (joko viaplayn tai ulkomaiden kautta). Vielä jos joku keksii keinon ladata NHL.tv app Google storesta niin avot. Itse koitin Freedomen kautta mutta en saa appia löytymään Storesta.

Ja nyt kun koitin mennä NHL.tv:n sivuille niin tulee suora teksti että NHL.tv ei ole saatavilla maassasi. Eli ei näytä toimivan suoraan vaikka tunnukset jostain saisikin.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Ja nyt kun koitin mennä NHL.tv:n sivuille niin tulee suora teksti että NHL.tv ei ole saatavilla maassasi. Eli ei näytä toimivan suoraan vaikka tunnukset jostain saisikin.

Välillä en ole aivan varma onko vieläkään sama asia kyseessä, mihin vastaan, mutta minulla tulee kanssa NHL.tv:n sivuilla, ettei ole saatavilla maassasi. Kuitenkin pystyn painamaan tuosta Watch/Listen-välilehdestä ja sen jälkeen valitsen ottelun, jonka jälkeen pääsen kirjautumaan tunnuksillani.

Mutta tosiaan, en ole varma meinasitko mitä lainatulla osuudella.
 

Pallister

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Vielä jos joku keksii keinon ladata NHL.tv app Google storesta niin avot. Itse koitin Freedomen kautta mutta en saa appia löytymään Storesta.
Googlella löytyy "NHLTV apk"-hakusanalla.

Kävin vpnllä tilaussivuilla ja siellä lukee seuraavaa "NHL.TV™ not sold and subscriptions cannot be accessed from Denmark, Finland, Norway and Sweden".
 
Viimeksi muokattu:

Nadchal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En ole varma puhummeko samasta asiasta @SVSV tai @aessi, mutta meikäläinen pääsee mun tunnuksilla (voimassa oleva Viaplay-tilaus) ainakin Pleikan NHL.tv:n kautta katsomaan mm. harjoitusotteluita. Todennäköisesti myös selaimen kautta.
Viaplay tunnuksilla kirjautuminen toimii ilmeisesti vain sillon jos on keväällä pyytänyt koodin Viaplayltä. Itse en ainakaan päässyt kirjautumaan nhl.tv:hen pädillä tai PS4:llä. Keväällä en rekisteröitynyt nhl.tv käyttäjäksi koska oli suora Gamecenter tilaus.

Niille kuka ketjussa miettinyt nhl.tv tilausta, viime kaudella vain palvelun tilaaminen on vaati geoblockkauksen kierron. Pelit näkyi ilman VPN tai DNS palveluita.
 

Lico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Helsingin Jokerit
Viaplay tunnuksilla kirjautuminen toimii ilmeisesti vain sillon jos on keväällä pyytänyt koodin Viaplayltä. Itse en ainakaan päässyt kirjautumaan nhl.tv:hen pädillä tai PS4:llä. Keväällä en rekisteröitynyt nhl.tv käyttäjäksi koska oli suora Gamecenter tilaus.

Niille kuka ketjussa miettinyt nhl.tv tilausta, viime kaudella vain palvelun tilaaminen on vaati geoblockkauksen kierron. Pelit näkyi ilman VPN tai DNS palveluita.

Okei, hyvä tietää. Toivottavasti edes osa lukee tuon viestisi ennen uutta tilausta.

Koodin ilmeisesti voi kuitenkin saada jo Viaplaylta ettei tarvitse kauden alkuun odotella? Mutulla kysyn.
 

sventur

Jäsen
Suosikkijoukkue
KJK & NasKi (R.I.P)
Itse pääsin kyllä kirjautumaan Viaplay tunnuksilla PS4:n NHL.tv sovellukseen. Tänä syksynä ostin vasta Viaplayn. Ensin tosin kirjauduin tietokoneella Viaplayn kautta NHL:n sivuille.
 

Nadchal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse pääsin kyllä kirjautumaan Viaplay tunnuksilla PS4:n NHL.tv sovellukseen. Tänä syksynä ostin vasta Viaplayn. Ensin tosin kirjauduin tietokoneella Viaplayn kautta NHL:n sivuille.
Pitääpä yrittää uudelleen, mitä tarkoitat NHL sivuille kirjautumisella? Olen itse mennyt Viaplaystä NHL.tv:hen ja laitoin viime yön pelin pyörimään. Onko jotain muuta vielä? PS4:ssä oletettavasti valitsit nhl.tv tunnukset eikä Rogers?
 

sventur

Jäsen
Suosikkijoukkue
KJK & NasKi (R.I.P)
Pitääpä yrittää uudelleen, mitä tarkoitat NHL sivuille kirjautumisella? Olen itse mennyt Viaplaystä NHL.tv:hen ja laitoin viime yön pelin pyörimään. Onko jotain muuta vielä? PS4:ssä oletettavasti valitsit nhl.tv tunnukset eikä Rogers?
Joo kyllä siis, Viaplayn sivuilta NHL.tv:hen eli ei mitään erillistä kirjautumista vaan kirjautuminen Viaplayssä josta linkki NHL.tv:n sivuille missä suoraan yläreunassa näkyi se Viplayn logo. Tämän jälkeen kokeilin NHL.tv sovellusta PS4:llä ja käytin samoja tunnuksia mitä minulla on Viaplayssä ja toimi. Nimenomaan NHL.tv tunnukset eikä Rogers. Pieni vaihtoehto tässä on tietysti, että käytin samaa sähköpostia myös aikaisemmin kun ostin NHL.tv:n (aikaisemmin Gamecenter) suoraan NHL:n sivuilta ja se olisi nyt jostain syystä avittamassa tässä, mutta salasana on täysin eri enkä tosiaan ole siitä tänä vuonna maksanutkaan, joten en näe miksi se edelleen vaikuttaisi.
 

JTX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HPK
Pitääpä yrittää uudelleen, mitä tarkoitat NHL sivuille kirjautumisella? Olen itse mennyt Viaplaystä NHL.tv:hen ja laitoin viime yön pelin pyörimään. Onko jotain muuta vielä? PS4:ssä oletettavasti valitsit nhl.tv tunnukset eikä Rogers?

Mistä ihmeestä tuolta viaplaysta pääsee nhl.tv:hen? Jaa, ilmeisesti ei vielä pääse, jos on uusi tilaaja(?)

Välillä en ole aivan varma onko vieläkään sama asia kyseessä, mihin vastaan, mutta minulla tulee kanssa NHL.tv:n sivuilla, ettei ole saatavilla maassasi. Kuitenkin pystyn painamaan tuosta Watch/Listen-välilehdestä ja sen jälkeen valitsen ottelun, jonka jälkeen pääsen kirjautumaan tunnuksillani.

Toimin samoin, mutta en voi kirjautua sisään. Eli uudella Viaplay-tilaajalla homma ei vielä skulaa.
 

Nadchal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mistä ihmeestä tuolta viaplaysta pääsee nhl.tv:hen? Jaa, ilmeisesti ei vielä pääse, jos on uusi tilaaja(?)
Toimiikohan linkitys NHL GameCenter ja muu urheilu suorana netissä - Viaplay.fi jos ei niinkin simppelisti kun Urheilu -> päivän ohjelma palkin (sivua alaspäin scrollatessa) valitse urheilu alasvetovalikossa in NHL Gamecenter.


Pieni vaihtoehto tässä on tietysti, että käytin samaa sähköpostia myös aikaisemmin kun ostin NHL.tv:n (aikaisemmin Gamecenter) suoraan NHL:n sivuilta ja se olisi nyt jostain syystä avittamassa tässä, mutta salasana on täysin eri enkä tosiaan ole siitä tänä vuonna maksanutkaan, joten en näe miksi se edelleen vaikuttaisi.
Mullakin on nhl.tv tunnukset samalla sähköpostilla ja niillä kirjautuminen näköjään onnistuu. Täytyypä testata auttaisiko jommankumman sähköpostin vaihto.
 

SVSV

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks
Googlella löytyy "NHLTV apk"-hakusanalla.

Kävin vpnllä tilaussivuilla ja siellä lukee seuraavaa "NHL.TV™ not sold and subscriptions cannot be accessed from Denmark, Finland, Norway and Sweden".

Joo jostain syystä selaimen kautta saa ton appin ladattua, vaikka sitä ei Google Play Storesta löydä. No, joka tapauksessa nyt on siinäkin rajoitukset päällä joten ei onnistu katsominen tuon sovelluksen kautta, vaikka olisi Viaplayn tunnukset. Mobiilikatselu olisi ollut melkein tärkein juttu, ja nyt kun se ei ole mahdollista niin taitaa jäädä kausi vajaaksi.

Viaplay tosin lupasi selvittää mobiiliänärin mahdollisuutta kun sylkäisin viestiä sinne. Tällöin voisin Viaplayta jopa harkita. Tuskinpa mitään kuitenkaan tapahtuu.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Laine vastaan Pulju yöllä. Mitä luulette, striimataanko toi johonkin SD-striimiin taikka Youtubeen? TSNGO näyttää pelin, mutta tietysti kaiken maailman cable providereita vastaan tai maksua vastaan. Vähän pelottaa, etten näe peliä mistään ilmaiseksi livenä.

Onko kellään valistunutta veikkausta, striimataanko toi johonkin paskasivustolle tai Youtubeen?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös