NHL ja homous

  • 152 730
  • 447

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Tai onko ylipäätään jotain aihepiiriä, jota rajoittaisit vai onko kaikki hyväksyttyä voittamisen varjolla?
No oikeastaan rasismi on vähän sellainen kiikunkaakun asia. Suomalaiset kun tuppaavat ottamaan kaiken rasismina, kuten tuo Abidin nimestä väännetty Apina -case viime keväänä todisti (tai eihän sitä ottanut kuin yksi). Saatikka jotkut neekerinsuukko- tai lakupekka -caset.

Toisaalta jos Siim Liivik vetää toista pelaajaa poikkarilla naamaan ja tämä sanoo sen jälkeen Liivikiä "vitun ryssäksi" niin kumpi se suurempi rikollinen on? Yleinen mielipide julistaa sanojan rasistiksi vaikka teko olisikin ollut sikailua.

En hyväksy ehdoin tahdoin tapahtuvaa rasismia, mutta jos jotain sikailijaa huudetaan katsomosta kerran tai kaksi vaikkapa neekeriksi (tai jos joku sanoo Kimmo Kapasta siksi) niin ei se ole mikään iso juttu. Jatkuva neekerin tai homon huutaminen tekee vain huutajasta idiootin.

Ja se että jossain Koivuille kuittailtiin Sakun syövästä menee kyllä jo rajusti hyvän maun rajan alitse...
 

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Ei tässä ole mistään ihmisoikeuksista kysymys. Vaan siitä, opetetaanko häiriötoimijoille oikeita toimintatapoja vai pidetäänkö toivottavana, että heidän häröilynsä jatkuu.

Mielestäni on kohtuullista pitää erillään ihmisoikeudet ja se, että jossain päin maailmaa poliittisen suosionkalastelun vuoksi on keksitty mielikuva häröilijöiden olevan vailla ihmisoikeuksia.
Eli sun mielestä homoseksuaaleilla on väärät toimintatavat? Ja kyse on häröilystä? Kyllä se on ihmisoikeusrikkomus jos jotakuta syrjitään etnisyyden, sukupuolen, uskonnon tai seksuaalisen suuntautumisen vuoksi, samoin kun se, että heitä pidätetään ja pahoinpidellään mainituista syistä. Venäjällä ei ihmisoikeuksia viime aikoina ole erityisemmin kunnioitettu.

Minä en käsitä miksi seksuaalisuus pitää työntää joka paikassa esiin. Pitäisikö heteroidenkin julistaa julkisesti olevansa heteroita? Miten se liittyy jääkiekkoon? Tulkoot kaapista tai jättäkööt tulematta, ei vaikuta minun elämääni mitenkään.
Ei vaikuta minunkaan. Mutta monen muun elämään voi vaikuttaa paljonkin se, jos olympialaisten kaltaisella suurella näyttämöllä osoitetaan mieltä jonkun asian puolesta, ts homoseksuaalien tasa-arvoisen kohtelun. Kivassa hattaramaailmassa asiat lutviutuisivat heti ja iso paha Putin tajuaisi pahat tekonsa, ja näin Venäjästä tulisi ihmisoikeuksien tyyssija. Näin ei tietenkään tule tapahtumaan, vähemmistöillä tulee edelleenkin olemaan nihkeät ajat Venäjällä. Kuitenkin, julkinen esiintulo voisi toimia alkusysäyksenä jollekin, hitaammalle prosessille kohti tasa-arvoa. Se olisi mun mielestä hyvä juttu, ja sen puolesta jaksaisi sen aivan varmasti ylimenevän kirkumisen ja hehkutuksen ilta-lööppien sivuilla (Haavisto-reaktio)
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Epäilenpä että Venäjällä tapahtuisi päin vastoin mitä porukka odottaisivat. Sen sijaan, että jonkun huippu-urheilijan tulo kaapista vaikuttaisi positiivisesti seksuaalivähemmistöjen asemaan venäjällä epäilen, että ne olot vain huonontuisivat rajusti kisojen jälkeen.

Venäjä on muutenkin länsimaille helppo kohde ja se minusta osoittaa tiettyä laiskuutta ja saamattomuutta. En sano etteikö Venäjällä olisi suuria ongelmia tämän asian kanssa, mutta maailmassa on joillakin ihmisillä vielä paljon heikommin asiat. Heidän puolestaan nämä nyt jo barrikaadeille lähtemässä olevat ihmiset ja jatkoajan toimittajat eivät olisi kuitenkaan tekemässä mitään.
 

Gwai Lo

Jäsen
Ainakin homostelun suhteen heillä on väärät, häröt, toimintatavat. Eikä kyseessä ole ihmisoikeusrikkomus, vaan tietynlaisen toiminnan rajoittaminen. On tietysti muodikasta pukeutua marttyyrinviittaan ja esittää milloin mikäkin asia ihmisoikeusrikkomuksena. Joku voisi nähdä, että vilauttelun kieltäminenkin on ihmisoikeusrikkomus, koska siinä rajoitetaan vilauttelijoiden mahdollisuutta toteuttaa mielitekojaan.

Väärät toimintatavat millä mittarilla? Koko jaottelu hetero- ja homoseksuaaleihin on jotakuinkin keinotekoinen ja pitkälti kielen luomaa lokerointia. Kysehän on kuitenkin vain siitä, kenen kanssa haluaa seksiä harrastaa, tai kenet elämänkumppanikseen valita.

Hienoa järkeilyä kaikinpuolin muutenkin. Kristinuskon harjoittamisen tai naisten äänioikeuden kieltäminen olisi tällä logiikalla "toiminnan rajoittamista". Oisit nyt saman tien verrannut ihmisen seksuaalista suuntautumista - asiaa johon ei juurikaan henkilöllä ole valinnanvapautta - mieltymykseen käyttää Karjala-lippistä.
 

Misi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga-Jokerit, St. Louis Blues, Teemu Pulkkinen
Ainakin homostelun suhteen heillä on väärät, häröt, toimintatavat. Eikä kyseessä ole ihmisoikeusrikkomus, vaan tietynlaisen toiminnan rajoittaminen. On tietysti muodikasta pukeutua marttyyrinviittaan ja esittää milloin mikäkin asia ihmisoikeusrikkomuksena. Joku voisi nähdä, että vilauttelun kieltäminenkin on ihmisoikeusrikkomus, koska siinä rajoitetaan vilauttelijoiden mahdollisuutta toteuttaa mielitekojaan.

Käsittääkseni suurimmat homofobikot on 90 prosenttisesti itse homoja.

Käsittämätöntä tekstiä! Mikäköhän on tätä "häröä homostelua" jossa heillä on väärät toimintatavat? Oletan että tämäntyylistä "homostelua" näkee kaduilla useinkin. Kyllä mun mielestä homoilla tulee olla ihan yhtäläinen oikeus osoittaa rakkauttaan julkisilla paikoilla kuin heteroilla vaikka tämä jotakin "Toejoen Veikkoa" ärsyttäisikin. Ihan ympäri maailman.

Kieltämättä absurdi ajatus että esim. Ovechkin olisi homo, mutta loppujen lopuksi pidän hieman kyseenalaisena tästä pahoittaa mieltään. Ei minulla ainakaan ole missään määrin intressejä Ovechkinia kohtaan joten minulle on myös ihan yksi lysti hänen seksuaalinen suuntauksensa. Jos kuitenkin esim. hänellä tällainen "luuranko" kaapissa on niin nyt olisi ehdottoman oikea aika paljastaa se ja itse arvostaisin suuresti temppua enkä usko olevani ainoa. Ehkä sillä voisi saada jotain aikaankin tasa-arvoisemman maailman puolesta! Tosin eihän Toejoen veikot ymmärrä kun on väärät toimintatavat..
 
Toivon todella, että mikäli yksikään olympialaisiin päätyvä pelaaja, varsinkin tähtiluokkaa oleva, sattuu olemaan homoseksuaali hän tuo sen nyt esille.

Tässähän se. Sinä toivot muut toivovat, mutta näinköhän kukaan haluaa tulla siitä muistetuksi tästä iäsyyteen ja vastailla maailman tappiin samasta asiasta?

Tai minä en ainakaan ollut kuullut Jason Collinsista ja tulen aina yhdistämään hänet kunnioitettavan korisuran sijaan johonkin muuhun. Mikä itsessään on mulle se ja sama, mua niin paljon kiinnosta muiden tekemiset eikä itse heterona liikuta sitäkään vähää.
 

larzzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina
Venäjä on muutenkin länsimaille helppo kohde ja se minusta osoittaa tiettyä laiskuutta ja saamattomuutta.

Miten niin helppo kohde? Venäjä on suurvalta, jos ei muuten, niin pinta-alansa puolesta. Kyllä nämä venäjät, kiinat ja israelit ovat pikemminkin vaikeita kohteita arvostella, koska niillä on poliittista/taloudellista/tms. valtaa jonkun verran enemmän kuin jollain Afrikan diktatuurilla.

Ts. voisi olla sen verran suopea, että jos joku minkäänlaisessa asemassa oleva toimija viitsii julkisesti osoittaa sormella Venäjän ihmisoikeustilanteen epäkohtia, niin arvostaisi rohkeudesta, eikä tuomitsisi laiskaksi ja saamattomaksi. Erityisesti Suomessa, jossa itänaapurin olojen ja tekojen hyssyttely alkaa olla geeniperimässä.

En sano etteikö Venäjällä olisi suuria ongelmia tämän asian kanssa, mutta maailmassa on joillakin ihmisillä vielä paljon heikommin asiat.

Hyvä ettet sano, sillä se on tunnetusti täysin järjetön argumentti, että pitäisi olla puuttumatta johonkin epäkohtaan sen vuoksi, että on olemassa toinenkin epäkohta, ehkä jopa suurempi.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minä en käsitä miksi seksuaalisuus pitää työntää joka paikassa esiin. Pitäisikö heteroidenkin julistaa julkisesti olevansa heteroita?
Se on kyllä ällöttävää kun Heterot julkisesti puhuvat vaimoistaan, tyttöystävistään ja muista panoistaan. Joillakin on jopa lapsiensa kuvia työpaikoillaan. Onko sitä pakko tuoda tuolla tavalla esille...
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Se on kyllä ällöttävää kun Heterot julkisesti puhuvat vaimoistaan, tyttöystävistään ja muista panoistaan. Joillakin on jopa lapsiensa kuvia työpaikoillaan. Onko sitä pakko tuoda tuolla tavalla esille...

No ei todellakaan ole pakko, en itsekään toimi niin. Minua on luultu homoksi (naisten puolelta), kun en koulussa kertonut muille kuin lähimmille ystävilleni naisasioistani, enkä ollut kiinnostunut (vähän katselin vaan, huomaamatta ;)) koulussani olleista tytöistä seurustelumielessä. Yksityisasiat ovat yksityisasioita. Mutta tämä menee jo ohi ketjun aiheen.

Vaikka en koe aihetta kiinnostavaksi niin täytyy kommentoida vielä jotain ettei olisi ihan turha viesti. Jos NHL-pelaaja tulisi ulos kaapista niin uskon että siitä syntyisi valtava paskamyrsky varsinkin Pohjois-Amerikan päässä kun tuolla sitä vanhoillista sakkia enemmän on. Pelaisi myös loppu-uransa suurennuslasin alla, en usko että kukaan sellaista jaksaisi. Uskonkin siis että kun joku tulee lähivuosina kaapista ulos niin kyseessä on uransa lopettanut pelaaja. En tiedä yhtäkään kaapista tullutta entistäkään pelaajaa, joten olisi sekin jo uutta. Nyt kun kirjoitin tämän niin seuraavan kuukauden sisään kymmenen aktiivipelaajaa kertoo homoudestaan.
 

Misi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga-Jokerit, St. Louis Blues, Teemu Pulkkinen
Minä en käsitä miksi seksuaalisuus pitää työntää joka paikassa esiin. Pitäisikö heteroidenkin julistaa julkisesti olevansa heteroita? Miten se liittyy jääkiekkoon? Tulkoot kaapista tai jättäkööt tulematta, ei vaikuta minun elämääni mitenkään.

Yksi hyvä kysymys on miksi niinkin luonnollinen asia kuin homous on tällainen "kaapista tulon paikka"? Eikös 5% väestöstä, ellei enemmänkin ole jossain määrin homo- tai biseksuaaleja. Tässä on kyllä kieltämättä mielestäni sellainen pieni epäkohta että tuosta tehdään niin valtava numero, mutta veikkanpa että juuri homot ovat niitä, jotka toivoisivat ettei tehtäisi.

Kun tilanne on se että siitä syntyy numero niin sitten syntyy, mutta jonkinasteinen homolätkäpelajan kaapista tulo voisi edesauttaa sitäkin että joku päivä tämä homous nähdään siinä määrin luonnollisena asiana ettei täällä jatkoajassa tarvitsisi siitä sivutolkulla jauhaa.

Siinä mielessä olet kyllä oikeassa että ei kenenkään tulisi julkisesti julistaa seksuaalista suuntaustaan jos eläisimme ihanneyhteiskunnassa, mutta toisaalta kun tilanne on tämä ja ei sen asian kanssa ole varmaan kiva piilotellakaan niin siitä tulee väkisinkin julkinen julistus vaikka sitä ei tahtoisikaan. Niin kun varmaan kovin monet homot eivät tahdokaan. En tiedä tajusitko pointin..
 

Falcao

Jäsen
Suosikkijoukkue
Islanders, Tottenham, Sport
Moni unohtaa sen, että mitä tapahtuu lajin kattojärjestössä ja korkeimmalla tasolla, vaikuttaa todella paljon ruohonjuuritasolle. Vaikka ruohonjuuritasolla olisi asiat huonommin homojen kannalta, ei unelmaa ammattilaisuudesta joudu hautamaan sen pelossa, että ei voisi pelata seksuaalisen suuntautumisen takia NHL:ssä. NHL on ottanut myönteisen asenteen asian suhteen ja se kieltämättä vaikuttaa myös muiden liigojen asenteisiin ja toimintaan, koska NHL on suurin ja vaikutusvaltaisin liiga jääkiekon osalta. AHL, ECHL jne varmasti seuraavat aika pian änäriä perässä asian suhteen, jolleivat ole jo tehneet asialle jotakin. Kanadaa pitäisin sen verran liberaalina maana asian suhteen, että en usko homojen siellä olevan kovin korkealla syntilistalla verrattuna johonkin jenkkien etelään tai vaikka verrattuna Venäjään.

Tämän lisäksi NHL on sitoutunut You Can Play projektiin, joten NHL ottaa asian vakavasti. Vaikka NHL:n omistajien, seurojen johtokuntien tai muun henkilökunnan puolella olisi eriäviä mielipiteitä asian suhteen niin kovin helposti mitään poikkipuolista toimintaa tai mielipiteitä seurojen puolelta tuskin on tulossa, jos joku pelaaja tulisi kaapista ulos.

Jos joku pelaaja tulisi ulos kaapista niin seuraavan pelaajan tullessa ulos kaapista, ei se olisi niin iso asia, eikä media tekisi siitä niin isoa juttua enää. Mustaihoisen pelaajan nimittäminen kapteeniksi ylitti uutiskynnyksen ihonvärin takia aikanaan, ylittäisikö enää? Sama pätee myös varaustilaisuuteen, jos tummaihoinen pelaaja varataan koko varaustilaisuuden ensimmäisenä, tai aasialainen tai latino jne. Jos NHL:ssä pelaisi 50 pelaajaa, jotka olisivat julkisesti tulleet ulos kaapista niin tuskin media tai fanit jaksaisivat koko homoasiaa enää vatvoa.
 

Jackie Moon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreet ja punaset.
Joillakin on jopa lapsiensa kuvia työpaikoillaan. Onko sitä pakko tuoda tuolla tavalla esille...

Eikö "samasta pullosta juovan" pariskunnan kumpikaan osapuoli ota työpaikallensa lapsensa kuvia? Ei tuolla kysymykselläni tosin mitään kummempaa pointtia ole, taaskaan. Tuli vaan mieleen. (Saa lainata.)


Väärät toimintatavat millä mittarilla? Koko jaottelu hetero- ja homoseksuaaleihin on jotakuinkin keinotekoinen ja pitkälti kielen luomaa lokerointia. Kysehän on kuitenkin vain siitä, kenen kanssa haluaa seksiä harrastaa, tai kenet elämänkumppanikseen valita.

Hienoa järkeilyä kaikinpuolin muutenkin. Kristinuskon harjoittamisen tai naisten äänioikeuden kieltäminen olisi tällä logiikalla "toiminnan rajoittamista". Oisit nyt saman tien verrannut ihmisen seksuaalista suuntautumista - asiaa johon ei juurikaan henkilöllä ole valinnanvapautta - mieltymykseen käyttää Karjala-lippistä.


Mm. pedareita voisi puolustella täysin samoilla mielipiteillä. T:Älä aja päälle.

Kiitos järkeilystäsi. Seksin harrastamisen mainitseminen ennen suhdetta kertoo kaiken pointistasi. Wanabee enifing. Ja edelleen puolustat ihmisten haluja, oli ne sitten laillisesti tai muiden ihmisten mielestä oikein tai väärin. Se että haluaa heittää Karjalan päähän on siis sama kuin digauttaisi panna marsuja tai silakoita. Ok. Omaan seksuaaliseen suuntautumiseensa (=tekoihin) kun ei itse henkilöllä ole ilmeisesti mitään sanottavaa. Jep. Nussikaa niitä postilaatikoita!


Niin ja itselläni ei ole mitään fruitteja vastaan. Mukavaa väkeä ja hoitaa aina jatkoille lisää tyttöjä.
 

Gwai Lo

Jäsen
...

Mm. pedareita voisi puolustella täysin samoilla mielipiteillä. T:Älä aja päälle.

Kiitos järkeilystäsi. Seksin harrastamisen mainitseminen ennen suhdetta kertoo kaiken pointistasi. Wanabee enifing. Ja edelleen puolustat ihmisten haluja, oli ne sitten laillisesti tai muiden ihmisten mielestä oikein tai väärin. Se että haluaa heittää Karjalan päähän on siis sama kuin digauttaisi panna marsuja tai silakoita. Ok. Omaan seksuaaliseen suuntautumiseensa (=tekoihin) kun ei itse henkilöllä ole ilmeisesti mitään sanottavaa. Jep. Nussikaa niitä postilaatikoita!


Niin ja itselläni ei ole mitään fruitteja vastaan. Mukavaa väkeä ja hoitaa aina jatkoille lisää tyttöjä.

Vai niin. Pedofiliassa ja homoseksuaalisuudessa on kuitenkin jotain perustavanlaatuisia eroja, joka tekee toisen puolustelusta samoilla argumenteilla jokseensakin mielekästä tai sitten ei. En tiedä huomaatko niitä.

Ja eipä kestä. En tiedä mitä merkitystä nuiden kahden asian mainitsemisjärjestyksellä sitten on, mutta ilmeisesti onnistuit vetämään kauaskantoisia johtopäätöksiä siitä, mitkä tosin jäi minulle hämäräksi.

Ja mikäli et viestistäni onnistunut lukemaan, osoitin vain lainaamani viestin allegorioiden heikkoutta. Toki myös puolustan ihmisten "halujakin" (en tosin lainaamassasi viestissä), siinä mielessä, että halu tehdä jotain ei ole rikos, teot ovat. Rautalangasta vääntääkseni, esim. mainitsemasi pedofilia tai muut pakottavat parafiliat ei ole rikoksia, niiden mukaan toimiminen sitten tod näk on. Ja kyllä, seksuaaliseen suuntautumiseensa ei kovin voi vaikuttaa enää siinä vaiheessa, kun huomaa saavansa kiksinsä vaikka siitä silakasta. Tekoihinsa sen sijaan voi vaikuttaa, ja sinä jostain käsittämättömästä syystä rinnastit nämä kaksi asiaa toisiinsa.

En kyllä oikeastaan tiedä, mitä tekemistä ylläolevalla on NHL ja homous -aiheen kanssa. Tokkopa kovin paljoa. Falcaolta osuva viesti aiheesta, ja todennäköisesti joskus tulevaisuudessa tämä koko keskustelu aiheesta tuntuu vieläkin takapajuisemmalta ja älyttömämmältä, kuin se tuntuu tällä hetkellä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Kysymystä ei esitetty minulle mutta vastaanpa kaikesta huolimatta omasta puolestani.

Ovatko esim. rasistiset herjat myös ok? Tai onko ylipäätään jotain aihepiiriä, jota rajoittaisit vai onko kaikki hyväksyttyä voittamisen varjolla?

Olen sitä mieltä, että urheillessa tulee sallia kaikenmoinen vastustajan psyykkaaminen sanallisin keinoin ja monissa tapauksissa myös muin keinoin. Eli yksinkertaisesti olen sitä mieltä, että mustaksi tulee saada kutsua vaikkapa kiekkokaukalossa "neekeriksi" tai "apinaksi", tai venäläistä "ryssäksi" tai kanadanranskalaista "sammakoksi", tai homon "homoksi" etc.

Minusta on edottomasti sallittava ja jopa hyväksyttävä että vastustajaa saa psyykata ja hänen peliinsä tulee saada vaikuttaa kaikin sanallisin keinoin, jopa sellaisin joiden käyttöä esim. kiekkokaukalon ulkopuolella voidaan pitää toisinaan arvelluttavina. Jokaisen oma valinta (ainakin tiettyyn rajaan saakka) se kuinka tällaiseen psyykkaamiseen suhtautuu ja antaakoo psyykkaajan viedä voiton ja antaa hänen nimittelyn ja rivouksien huutelun vaikuttaa omaan suoritukseensa. Jos minua nimitellään vaikkapa mielisairaaksi ja hermostun siitä, ongelma on minun ja voin vain syyttää siitä itseäni - vastustaja pääsi ihon alle ja voitti minut, niin yksinkertaista se on. Urheilu on voittoja ja tappioita, isoja ja pieniä - tällaisessa pienessä taistelussa vastustaja olisi voittanut minut ja en voi todellakaan syyttää muuta kuin itseäni siitä. Turha huudella apuja tuomarilta tai vedota jollain muulla tapaa korkeammalle taholle. Minä olisin ollut huonompi, ei auta valittaa vaan seuraavalla kerralla olla parempi kuin psyykkaaja.

Toki olen myös sanallisen psyykkaamisen oheen hyvin sallivalla linjalla muun psyykkauksen suhteen, vain räikeimmät väkivallanteot kaukalossa tuomitsen mutta muutoin poikkarit, tappelut, päälle ajot, maalivahdin koskemattomuuden rikkominen tms. kuuluvat minun "pelissäni" sallittuihin metodeihin.

vlad.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Minusta on edottomasti sallittava ja jopa hyväksyttävä että vastustajaa saa psyykata ja hänen peliinsä tulee saada vaikuttaa kaikin sanallisin keinoin, jopa sellaisin joiden käyttöä esim. kiekkokaukalon ulkopuolella voidaan pitää toisinaan arvelluttavina. Jokaisen oma valinta (ainakin tiettyyn rajaan saakka) se kuinka tällaiseen psyykkaamiseen suhtautuu ja antaakoo psyykkaajan viedä voiton ja antaa hänen nimittelyn ja rivouksien huutelun vaikuttaa omaan suoritukseensa.

Periaatteessahan sen voi noin perustella, mutta ymmärrän nykyisen nollatoleranssin (julkitulleiden tapausten osalta), vaikka mielestäni myös aika kovakin kielenkäyttö kuuluu kiekkokaukaloon ja turha siitä on liikaa jeesustella. En kuitenkaan näe lajille edullisena, että alakatsomossa/kotisohvalla mikkien välityksellä saa kuunnella esim. Jussi Markkasen solvaamista tapaturmaisesti kuolleesta lapsestaan jne., vaikka tämä ehkä vastapuolen pelillisiä tarkoituksia voisi palvellakin. Eikä tuo myöskään olisi sellaista, johon haluaisin vapaa-aikaani käyttää. Sitähän tuo "kaikki sallittua"-metodi tarkoittaisi.
 
Jos nyt joku kiekkoilija tai jopa kaksi pelaajaa samasta joukkueesta tulevat kaapista ulos, toinen tekee maaliin ja toinen tulee häntä onnittelemaan halaamalla käykö miliisit hakemassa kesken ottelun putkaan?

Niin itekin oon aina ihmetelly tätä puolta jääkiekossa, kun edetään tietylle tasolle niin pakko mennä halaamaan tai jos ei mene/tule niin herättää vähän pahaa verta ja pelaaja erottuu negatiivisesti muista.

Joskushan toimittaja kyseli maan suurimmassa sanomalehdessä, että onko jääkiekko homoeroottinen rituaali.

Mutta oli lähes naurettava homma tämä kun yleisurheilun MM-kisoissa muutama länsimainen urheilija halusi osoittaa mieltään ja tukea homppeleita.
Mietin vaan, että ei sitten tämmöset poliittiset pidätykset ja vankeustuomiot ja jopa murhat kiinnosta näitä homopropagandan levittäjiä?
 

ämjiijii

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Suomen maajoukkue, Sharks bandwagon 2016
Claude Giroux pidätetty Ottawassa hänen kopeloituaan miespuolisen poliisin kehon suurinta lihasta. Olemmeko saamassa ensimmäisen julkihomon NHL-pelaajan? Aika homomaisen värinen paitakin G:llä päällä tuossa, tosin tuollaisia nyt näkee nykyäjän muodissa muutenkin. (Linkki Ottawa Sun -lehden sivuille).
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Claude Giroux pidätetty Ottawassa hänen kopeloituaan miespuolisen poliisin kehon suurinta lihasta. Olemmeko saamassa ensimmäisen julkihomon NHL-pelaajan? Aika homomaisen värinen paitakin G:llä päällä tuossa, tosin tuollaisia nyt näkee nykyäjän muodissa muutenkin. (Linkki Ottawa Sun -lehden sivuille).

Kyllä näin taitaa olla käymässä. Ja pinkkihän on tunnetusti homojen väri ;) Tiedä vaikka kävisi vastustajiinkin enskaudella vähän ahnaammin käsiksi.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Kyllä näin taitaa olla käymässä. Ja pinkkihän on tunnetusti homojen väri ;) Tiedä vaikka kävisi vastustajiinkin enskaudella vähän ahnaammin käsiksi.

Niin. Nyt kun on tultu kaapista ulos "puolivirallisesti", niin eiköhän nähdä pari ekstravaihdetta takakarvauksessa ensi kaudella!
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Claude Giroux pidätetty Ottawassa hänen kopeloituaan miespuolisen poliisin kehon suurinta lihasta. Olemmeko saamassa ensimmäisen julkihomon NHL-pelaajan? Aika homomaisen värinen paitakin G:llä päällä tuossa, tosin tuollaisia nyt näkee nykyäjän muodissa muutenkin. (Linkki Ottawa Sun -lehden sivuille).

No musta pinkissä paidassa ei oo mitään homoa, ellei elä 80-luvulla, mutta eikös tuota huhua ollut jo silloin kun asuivat Brieren kanssa yhdessä, eiku siis kämppiksinä?. Siis sen jälkeen kun Danny boy oli eronnut vaimoistaan ja pyysi Girouxta muuttamaan hänen luo asumaan jotta kummankaan ei tarvitse potea yksinäisyyttä. :)
 

winston

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No onhan se aika homoa seurata NHL:ää samaan aikaan kun on fudiksen MM-skabat meneillään.
 

Savon Detroit

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Sabres
Tämä homokeskustelu on jo sukupuoliasiana vanhanaikainen, kun kaikki homojutut liittyvät ihan muihin asioihin elämässä eikä kukaan enää jaksa seurata tosissaan missä kenenkin kikkeli luuraa tai pheenix maailmalla missäkin eteentulevassa onkalossa asustaa: Vaikka kuin uljasta uroota koettaa olla tuntuu joskus helvetin homolta olla aina vaan sarjan viimeisenä, sitä huutaa yöllä kotona netin striimin äärellä tuomarille "helvetin homo se oli paitsio" tai omalle pakille "Saatanan homo vedä sitä hyökkääjää nyt turpaan" tai sitten omalle maalivahdille "vitun homo se piti ottaa kiinni" muija heräilee kesken öitä mökään ja naapuri luulee meillä olevan SETA:n joulujuhlat käynnissä koko talven.
Tappio! Homo! Tasapeli,pinnojen jakaminehan on ihan tuplahomo! Voitto, se muuttuu sosiaaliseksi homoiluksi alkuriemun jälkeen, koko sarjakin tuntuuettä se saatanan homo!

Toivottavasti kannun nostelu sitten joskus tuntuu heterolta mutta siinäkin kai tulee itselle olo BI kun joutuu muijan keittokattilaa kännissä korvikkeeksi aamukolmelta suomessa kohottelemaan kun puhvelin jätkät joskus aikoinaan voittaa sen stanley cupin.

Stanley, onkos se muuten miten hömppeli nimi ? : Z
Ai joo, nyt väsyttää niinpaljon ettei jaksa ajatella homouksia mutta pitää mennä nukkumaan kaappiin, siellä on hämärintä tähän aikaan vuodesta X D
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Vaikka kuin uljasta uroota koettaa olla tuntuu joskus helvetin homolta olla aina vaan sarjan viimeisenä, sitä huutaa yöllä kotona netin striimin äärellä tuomarille "helvetin homo se oli paitsio" tai omalle pakille "Saatanan homo vedä sitä hyökkääjää nyt turpaan" tai sitten omalle maalivahdille "vitun homo se piti ottaa kiinni" muija heräilee kesken öitä mökään ja naapuri luulee meillä olevan SETA:n joulujuhlat käynnissä koko talven.
Tappio! Homo! Tasapeli,pinnojen jakaminehan on ihan tuplahomo! Voitto, se muuttuu sosiaaliseksi homoiluksi alkuriemun jälkeen, koko sarjakin tuntuuettä se saatanan homo!

Itse oon mielestäni aika hyvin päässyt jo sanan "homo" käyttämisestä irti, näin nimitysmielessä. Vaikka se onkin ihansama, huutaako yksinään kotona pimeässä huoneessa keskellä yötä "saatanan homo!". Ehkä yläasteaikoina tuli käytettyä tota vielä joskus, nyt siitä on päässyt eroon aika hyvin. Onhan se huvittavaa kuunnella jos joku 14-15v -tyyppi huutaa toiselle "Vitun homo!", miksei voi sanoa vaikka vitun ääliö? Se saattaisi olla jo vähän lähempänäkin.

Tulipa vain tartuttua tuohon, ja tehtyä siitä pieni monologi.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Tuskinpa kukaan itseään kunnioittava homo tulee vielä todella pitkään aikaan kaapista ulos. Kuka haluaisi tulla muistetuksi "homo-kiekkoilijana"? Kaikki kunnianhimoiset pelaajat haluavat tulla muistetuksi pelkästään pelillisistä ansioistaan. Pelaajat ovat varmasti jo kyllin suvaitsevaisia, mutta kukaan ei itseään arvostava kiekkomies ei halua sitä medialeimaa itselleen.

Homot pysyvät niin kauan kaapissa, kun median suhtautuminen asiaan pysyy tämänkaltaisena. Toki mediallakin on ollut tämän asian suhteen hyvät tarkoitusperät, mutta he ovat nyt se päällimäinen syy miksi homot joutuvat olemaan kaapissa.
 

Savon Detroit

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, Sabres
Itse oon mielestäni aika hyvin päässyt jo sanan "homo" käyttämisestä irti, näin nimitysmielessä. Vaikka se onkin ihansama, huutaako yksinään kotona pimeässä huoneessa keskellä yötä "saatanan homo!". Ehkä yläasteaikoina tuli käytettyä tota vielä joskus, nyt siitä on päässyt eroon aika hyvin. Onhan se huvittavaa kuunnella jos joku 14-15v -tyyppi huutaa toiselle "Vitun homo!", miksei voi sanoa vaikka vitun ääliö? Se saattaisi olla jo vähän lähempänäkin.

Tulipa vain tartuttua tuohon, ja tehtyä siitä pieni monologi.

Koko asian parodioinnistahan tässä tuli heittoa tehtyä. Jääkiekko on ammatti siinä missä sähkömies tai kilpaautokuski, eikä siihen toimen hoitoon liity sitten millään tavalla seksuaalinen suuntautuminen sinne tai tännepäin, työ vain tehdään ja todellista ammattilaista ei juuri kiinnosta naapuriammattilaisen suuntautuminen seksi-ruoka-harrastus- kulttuuri-tai missään muussakaan asiassa mikä ei liity suoraan työhön ellei muuten kavereita sitten siviilissä olla.Onhan nämä lajikohtaiset tasa-arvokeskustelut kai jollain tapaa ihmisoikeuksien kannalta tarpeellisia, joskin itse aiheesta hyvin kaukana koska jos jokaisessa asiassa nostetaan seksuaalinen suuntautuminen esille ja yhteyteen, koko juttu tuppaa herkästi muuttumaan sitten kuitenkin yleensä kummajaiseksi entistä enemmän kun sitä korostetaan koko ajan. Olkoon jokainen mitä tahtoo omassa rauhassaan ja ammatissaan, kunhan ei tyrkytä väkisin asiaansa muille.

Juu,tottapuhuttuna ei tässä iässä enää jaksa itsekään homoja eikä idiootteja yökausia huutaa, mitä nyt tuhahtelee itsekseen peliöinä sisäisesti joukkueensa edesottamuksia ja tietenkin kertailee voimasanoja tapahtumien mukaan hampaita kiristellen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös