NHL 2003 / NHL 2K3 / FaceOff 2003

  • 21 438
  • 214

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
Viestin lähetti Murmeli
Onkos kellään samaa ongelmaa PC -versiossa kuin minulla? Aina silloin tällöin pelissä on aivan järkyttävää nykimistä. Ei sellaista, että tehot eivät riitä (1,53ghz / 512 mb muistia) vaan sellaista, että animaatio pätkii ja pelaajat "loikkivat" eteenpäin. Detaljien muuttaminen ei vaikuta millään tavalla.

On. Mulla on vastaavan tehoinen kone, mutta välillä tökkii niin prkl:sti, vaikka Windows ilmoittaa vapaan muistikapasiteetin olevan 75%.
 

Jinsui

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sega Sports NHL 2K3

Vihdoin peli, joka todella muistuttaa jääkiekkoa! Olen tuota lätkäpelien uutta valtiasta n. 40 peliä päässyt pelaamaan (PS2 versio) ja ei voi muuta kuin lämpimästi suositella muillekin. Tosin en tiedä Segan suunnitelmista, mutta luulisi kysyntää riittävän myös Euroopan puolella. Joten ihmeenä pitäisin, jollei Segan 2K3 sarjaa julkaistaisi myös täällä.

Sitten pelistä. Grafiikka ei hetkauta mitenkään, ei hyvässä eikä pahassa. Ainakin PS2 versiossa yleisö näyttää aika aneemiselta, mutta niinhän se näyttää esim. mm. PES2:ssakin. Pelaajat näyttävät riittävän hyviltä, joskin in-game naamat jäävät selkeästi EA:n vastaaville jälkeen. Jää kiiltää kuin juuri jäädytetty koko pelin ajana. Ruudunpäivitys on hyvää pääosin, tosin joskus kenttiä vaihtaessa alkaa armoton nykiminen joka kestää maksimissaan 2 sekuntia. Pieni, mutta välillä todella ärsyttävä piirre. Kuvakulmia löytyy ne pakolliset, parhaiten pelaaminen onnistuu mielestäni perinteisellä päädystä kuvatulla kulmalla. Kameran zoomia saa kohtalaisen vapaasti itse säätää, joten jokainen varmasti löytää itselleen mieluisen kuvakulman. Pelit esitetään ESPN:n lähetyksinä, joka toimii hyvin. Maalien jälkeiset hidastukset tulevat lähes aina samasta kulmasta, josta tosin näkee tilanteen hyvin, mutta vaihtelu ei olisi pahitteeksi. Sitten kun sitä vaihtelua joskus tulee, niin hidastus näytetään maalin tehneen joukkueen maalin sisällä olevasta kamerasta, eli ei näy muuta kuin veskarin selkää. Pelaajien animaatiot on hyvin toteutettu, lämärin virittäminen ei kestä kymmentä sekuntia kuten EA:n änärissä. Taklaaminen näyttää aidolta ja veskarit torjuvat kuten pitää.

Äänet ovat pelin kenties epäonnistunein osuus. Selostus on huonoa, tosin EA:n vastaaville ei voi mitenkään hävitä. Itse jaksoin kuunnella selostajien sönkötystä muutaman pelin ennen kuin otin sen pois. Yleisön meteli nousee kun kotijoukkue saa maalipaikan, mutta muuten tunnelma on useasti kuin kirkossa istuisi. Menumusiikki on jotain ihmerimputusta, ei mitään parasta mahdollista, mutta ei niin ärsyttävääkään että joutuisi laittamaan pois päältä.

Gameplay onkin sitten se, mikä erottaa Segan tekeleen muista. Peli on todella realistista verrattuna EA:han. Lämärit uppoavat (tosin jouduin laskemaan maalivahtien skill-levelin nollaan), läpiajoista, joihin tosin ei liian helposti pääse, on hyvä mahdollisuus tehdä maali ja one-timerit uppoavat realistisella prosentilla. Tosin one-timerit saisivat upota helpommin jos pääsee tykittämään suoraan syötöstä b-pisteiden välistä. Jäähyt tulevat aina siitä mistä pitääkin, mm. tästä voisi EA ottaa mallia. Poikkarista tuomitaan poikkari, kampista kamppi ja sitä rataa. Rangaistuslaukaukset ovat todella harvassa, ainoastaan kerran olen päässyt sellaista yrittämään. Miinuksena sanottakoon, että kaikki jäähyt ovat kakkosia, mitään majoreita ei pelissä ole. Paitsi vitonen tappelusta .Yksi hienoimmista yksityiskohdista pelissä on kulmaväännöt. Niille on määritelty jopa aivan omat näppäimet, yhdestä pelaaja potkii kiekkoa, toisesta tökkii vastustajaa kyynärpäällä ja kolmannesta yrittää päästä pois vastustajan otteesta. Pelaajien attribuuteilla todella on vaikutusta, kuka tulee kulmasta pois kiekon kanssa. Tappelut säädin täysille, mutta niitä ei siltikään tule kuin kerran kymmenessä ottelussa. Tämä tosin on oikeastaan hyvä, sillä ne on toteutettu todella huonosti. Ohjausvaihtoehtoja on kolme: basic, intermediate ja advance. Itse valitsin heti tuon advancen, joka kyllä vaati muutaman ottelun opettelun, mutta se todella kannatti. Ohjaus on tarkka ja kaikelle mahdolliselle on omat nappulansa. Advancessa perinteiset oikean peukalon näppäimet on tuplattu L1:sen takaa löytyvän shiftin avulla. Omat nappulat löytyvät niin rännikiekoille kuin vartaloharhautuksille. Ainoa minkä aluksi laskin ohjauksessa suureksi miinukseksi oli se, että pelaajien liikuttaminen tapahtuu vasemmalla tatilla, eikä sitä voi vaihtaa ristiohjaimeen. Olen aina ollut sitä mieltä, että tatilla on todella huono pelata urheilupelejä, mutta muutaman kymmenen ottelun jälkeen huomasin tottuneeni täysin tatin käyttöön.

Tekoäly on jotain, mitä EA:n peleissä ei koskaan ole nähty. Pelissä tuntee olevansa osa joukkuetta, ei koko joukkue. Tietokoneen ohjaamat pelaajat ottavat jäähyjä, tosin liian useasti typeriä sellaisia. Vastustajan äijät syöksyvät mahdollisuuden avautuessa läpiajoon eivätkä dumppaa kiekkoa toiseen päähän vaikka palaisivat alivoimalla. Pitkän pyörityksen päätteeksi pääsee useasti ylivoimalle, kun vastustajan pelaajat ovat pakotettuja ottamaan jäähyn. Taktiikat voi säätää joka ketjulle erikseen, kuten myös määritellä mahdolliset päällystakit vastustajan syömähampaalle. Yli- ja alivoimissa pelaajat toimivat kuten valittu taktiikka edellyttää. Taktiikoiden muuttaminen kesken ottelun tapahtuu joko ristiohjaimella tai oikealla tatilla. Tämä on hieman hankalaa, joten kannattaa laittaa taktiset säädöt kuntoon ennenkuin aloittaa pelin. Kenttävaihdot tapahtuvat myös joko ristiohjaimella tai oikella tatilla. Hyökkäysvitjoja ja pakkipareja voi vaihtaa erikseen, mistä iso plussa. Varmoja maaleja en pelistä onnistunut löytämään, ja vaikeustasokin on loistavasti säädetty. Kun EA:n NHL 2003:ssa voitin mestaruuden mennen tullen pelin huonoimmalla joukkueella vaikeimmalla tasolla, niin Segassa vaikeustason ollessa toiseksi vaikeimmalla tappioita kertyy realistisella tahdilla. Ja vielä olisi varaa siis nostaakin vaikeustasoa. Tämän lisäksi kenttäpelaajien ja maalivahtien tasoa voi vielä erikseen säätää. Peliä voi muutenkin todella vapaasti säädellä mieleisekseen ja säädöt näkyvät kentällä.

Pelimuotoja ovat näytösottelu, playoffit, turnaus, franchise ja Sega challenge, jonka sisällöstä tosin en ole ottanut selvää, koska aloitin heti franchisen tahkoamisen. Franchiseen on hyvin sisällytetty kevyt manageriosio, jossa voi palkata vapaita agentteja, treidata pelaajia sekä neuvotella sopimuksista nykyisten pelaajien kanssa. Pelaajarinki on laaja ja osa pelajista on Minorseissa. Pelistä löytyy tämän vuoden rookiet pelin kohtalaisen myöhäisen ilmestymisajankohdan takia. Tilastot eivät ole yhtä hyvät kuin EA:lla, league leaderseista näkee ainoastaan maali-, syöttö-, piste- ja tehopörssien kärkinimet. Maalivahdeista vastaavasti voitot, nollapelit, GAA ja torjunta%. Mistään ei siis näe esim. puolustajien tai tulokkaitten pistepörssejä.

Siinä pähkinän kuoressa kokemukseni tästä loistavasta, joskaan ei lähellekään täydellisestä, Sega Sports NHL2K3:sta. Paljon jäi varmaan vielä mainitsematta mitä piti, mutta lisäilen tänne kun mieleen muistuu. Toivon mukaan tämän saisi ensi vuonna tietokoneellekin, ettei tarvitsisi ostaa modattua konsolia ainoastaan tuon takia. Lähellä sekin tosin on, jos ensi vuoden versiossa nämä mainitsemani epäkohdat on korjattu. Pakko-ostos kaikille PS2:den, X-Boxin tai Gamecuben omistaville lätkäfaneille, olettaen että peli myöskin Eurooppaan saadaan.

Sitten vielä peliarvostelutyyliin arvosana: 92.

edit. Eihän noin pitkää tekstiä voi kirjoittaa ilman virheitä, eihän?
 
Viimeksi muokattu:

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Sega Sports NHL 2K3

Mikä on Nhl2k3sen Xbox-version ilmestymispäivä?

Perkele kun laite on ollut kohta vuoden muttei mitään kunnon pelejä ole tullut. NHL2003:nen oli mitä oli, jospa vihdoin tulisi jotain pelattavaa..
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Re: Sega Sports NHL 2K3

Viestin lähetti Los Sin Nombre
27.3.2003
Noniin.
Onko joku kokeillut jo kyseistä peliä?
Itse ajattelin hakea heti kun pääsen lähtemään töistä.
Toivottavasti on kaiken hypetyksen arvoinen ja kertoo miksi ostin Xboxin vuosi sitten ;)
 

depre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs, FC Barcelona, Helsingin Joker
Aivan upea peli pakko myöntää. Realismia löytyy omasta mielestäni tarpeeksi ja nytten kun sain säädettyä asetukset mieleisiksi. Pelit tähän mennessä päättyneet 3 - 3 ja 1 - 0. Eli ei ole mitään EA:n maalijuhlaa, ja maalin eteen todella saa taistella. Nyt voittomaali syntyi vastustajan virheestä kun pääsin alivoimalla rokottomaan. Itsekkin saa puolustuksessa katsoa mitä tekee, säntäilemällä sinne tänne ja syöttämällä huonosti omalla alueella on äkkiä 2 - 0 maalivahtia vastaan. Aivan upea peli, olen rakastunut kyllä täysin tähän Segan tuotokseen. :) Voisin kirjoittaa puoli tuntia pelin hienouksista ja silti saisin vielä editoida lisää kohta. Noh suosittelen kaikille, joita se EA:n arcadelätkä ei kiinnosta. Itse olen sitä 2 peliä pelannut ja vihasin koko peliä. Tätä pitäisi koko ajan pelata.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Re: Re: Re: Re: Re: Sega Sports NHL 2K3

Viestin lähetti bisnesman
Onko joku kokeillut jo kyseistä peliä?

Sorry bisnesman, luin kyllä tämän viestisi jo eilen, mutta sattuneesta syystä ehdin vastaamaan vasta nyt. Perhanat hälyttivät töihin, joten nyt on aikaa surffata Jatkoajassakin.

Kyllä. Kyllä. Tätä on odotettu. Alkuun olin NHL 2K3:n kanssa hieman hukassa, koska EA:n versioon olen tottunut. Nyt ei välttämättä taklaus aina osukaan, ja vaikka osuisikin, vastustaja ei välttämättä silti kaadu tai edes menetä kiekkoa. Eli ensimmäinen huomioni oli juuri tuo onnistuneen taklauksen vaikeus. Siksipä kun kerran onnistuu kunnolla jyräyttämään vastustajaa vastapalloon, saa palkkiokseen onnistumisen riemua suurin mitoin.

Maaleja ei meinaa tulla alkuun millään. Treenaamisen jälkeen on jo hieman helpompaa, kun oppii ettei kannata laukoa joka paikasta, vaan peliä voi ihan oikeasti rakentaa ja laukaisupaikkaa hakea. Maalin edessä ei kovin pitkiä aikoja voi patsastella, vastustajan pakit antavat poistumiskehotuksen suhteellisen nopeasti.

Advanced-tyylisillä kontrolleilla alan hissukseen oppia pelaamaan. Nappien hallinta on yllättävän helppoa loppujen lopuksi, koska alkuun hieman säikähdin kun ohjekirjassa on neljä sivua pelkkiä näppäinyhdistelmiä. Kuitenkin ne ovat suht loogisia.

Pyyhkeitä peli saa parista typerästä ratkaisusta. Ensinnäkin ketjujen vaihdon ja taktiikoiden valinnan automatisoinnit asetetaan koti- ja vierasjoukkueille, ei siis esimerkiksi niin että pelaajalle ne voisi asettaa toimimaan aina manuaalisesti. Eli kun pelaat kautta, joudut jokaisen pelin alussa vaihtamaan noita asetuksia. Samoin kamerakulman vaihto siten, että pelaaja voisi aina hyökätä ylöspäin olisi mielestäni tarpeellinen.

Ja meille värinäöltämme rajoittuneille myös ketjujen väsymystä kuvaavien palkkien ulkoasu tuottaa ongelmia. Ainakin minun on vaikea saada selvää noista kapeista punamustista palkeista. Tämä siis PS2:lla, en tiedä miten muilla alustoilla.

Mutta mutta. Pelattavuus on mielestäni erittäin hyvää, ennen kaikkea olen nauttinut hyökkäyspelistä. Paikkoja voi rakennella, vaikka vastustaja ahdistaakin, sillä omat heput hakevat syöttöpaikkaa hyvin ja toisaalta vastustajan taklaus ei aina aiheuta kiekonmenetystä.

Kun nyt pääsisi jo kotiin.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minua on usein ärsyttänyt suunnattomasti noissa EA:n lätkäpeleissä yli- ja alivoimat. Useimmiten alivoimamaalien teko on miltei helpompaa kuin ylivoimalla. Lisäksi vastustaja on usein pelatessaan alivoimalla hyökkäämässä kuin yleinen syyttäjä. Ärsyttäviä asioita, jotka todellakin karsivat sitä realistisuuden tuntua roimasti.

Kuulostaa kyllä aika lupaavalta tuo Segan peli. Jos siinä nämä ali- ja ylivoimapelaamiset vastaa lähemmin todenmukaisuutta kuin EA:n peleissä, niin kiinnostukseni kasvaa valtavasti.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Ted Raikas
Kuulostaa kyllä aika lupaavalta tuo Segan peli. Jos siinä nämä ali- ja ylivoimapelaamiset vastaa lähemmin todenmukaisuutta kuin EA:n peleissä, niin kiinnostukseni kasvaa valtavasti.

Juu, kasvatan kiinnostustasi: kyllä ne paremmin toimii. Tosin hemmetin tarkkana saa olla viivapelaamisen kanssa, kiekko lipsahtaa keskialueelle hemmetin herkästi. Mutta tuossa justiinsa äsken pyöritin mallikasta yv:tä, ikävä kyllä maaliin asti ei kiekko pyörinyt. Enemmän ehkä hetken päästä, nyt pitää käyttää erätauko saunomiseen...
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Vihdoinkin

Kävin perjantaina välittömästi hankkimassa pelin, mutta perhesyiden takia pääsin vasta eilen kunnolla kokeilemaan. Peli tuntuu aivan loistavalta! Säätöjä, taktiikoita yms. enemmän kuin riittämiin. Pelituntuma aivan uskomaton, joka tilanne pitää taistella loppuun saakka, muuten käy kylmät ja kiekkoa saa poimia veskarin selän takaa. Ohjaimiin todellakin tottuu nopeasti vaikka pieni epäusko hiipikin puseroon ohjelehtistä selatessa.

Tekoäly toimii loistavasti, rännipurun tehdessä pakki ryntää heti viivaa kiinni pitämään ja puolustuksessakin miehiä on aina niillä paikoilla kun taktiikan mukaan pitäisikin. Hyökkäyksessä tila ja aika ovat vähissä kuten todellisuudessakin, eikä kiekkoa kuljetella ympäri hyökkäysaluetta vapaasti kuten EA:lla voi. Myös keskialueen peli muistuttaa todellisuutta, ehkä vähän liikaakin. Sopivilla taktiikka-asetuksilla pelistä saa yhtä puuduttavan kuin ramin narrit.

Mukava lisä tilastoihin on laukaisukartta. Sen mukaan suurin osa maaleista on tulee aivan maalin edestä parhaalta maailintekosektorilta. Pari siniviialämäriäkin on uponnut (toinen yyveellä, ai että tuntu hyvältä :)

Täytynee kuitenkin siirtyä heti vaikeimmalle tasolle, viisi peliä keskitasolla on tuottanut 3 voittoa, yhden jatkoaika voiton ja yhden tasapelin. Maalilukemat ovat kyllä realistiset (2-1, 2-2, 3-2ja, 4-2 ja 6-1). Mukavintahan näitä pelejä on yleensä pelata kaveria vastaan, mutta harjoitellakin täytyy :)

Pienenä miinuksena lokalisointi: Käyttöohjeiden käännökset ovat yleensäkin heikohkoja, mutta manuaalimaalivahdille on olemassa liike nimeltä tallenna!! "Mahtava kilpikäden tallennus!!!" Ok, joku sihteerihän noita kääntää sanakirja kädessä. Ja suomennoksessa on vain perusliikkeet, Advanced moodi puuttuu. Tietysti englantia osaavalle homma ei haittaa, mutta silti toivoisin näihin asioihin kiinnitettävän enemmän huomiota.

Lisää ruusuja ja risuja, kun kausi ehtii pidemmälle ja peli tulee tutuksi.
 

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Omistan EA:n NHL-2002:sen PS2:sella. Sitä en ole pelannut varmaan puoleen vuoteen (siis peli on aivan paska) joten kannattako minun hommata tuo NHL2K3? Onko siinä niin paljon eroa EA:n vastaavaan, että siitä ilosta minun kannattaisi 67 euroa peliin tärvätä?
 

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti hörkkö
Omistan EA:n NHL-2002:sen PS2:sella. Sitä en ole pelannut varmaan puoleen vuoteen (siis peli on aivan paska) joten kannattako minun hommata tuo NHL2K3? Onko siinä niin paljon eroa EA:n vastaavaan, että siitä ilosta minun kannattaisi 67 euroa peliin tärvätä?

Lyhyesti ja ytimekkäästi, Kyllä.
 

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tätä on odotettu!

Minäkin kävin tämän pelin kotiini hakemassa. Täytyy sanoa, että homma toimii! Peli on paljon realistisempi, kuin EA:n vastaavat, mutta ehkä graafisesti hieman huonompi mutta eipä sillä ole niinkään paljon väliä... Suosittelen lämpimästi!
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
NHL 2K3 asetukset

Minkäslaisilla säädöillä jengi pelaa? En ole vieläkään kovinkaan montaa peliä pelannut, pääasiassa perusasetuksilla. Pikkuisen olen lisännyt speedburstia ja jäähyherkkyyttä. Näppäimistöt luonnollisesti Advanced-moodissa.
 

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Re: NHL 2K3 asetukset

Viestin lähetti 03
Minkäslaisilla säädöillä jengi pelaa? En ole vieläkään kovinkaan montaa peliä pelannut, pääasiassa perusasetuksilla. Pikkuisen olen lisännyt speedburstia ja jäähyherkkyyttä. Näppäimistöt luonnollisesti Advanced-moodissa.

Olen kokeillut monia erilaisia kombinaatioita, mutta tähän mennessä jokaisesta on löytynyt jotain vikaa, joten perusasetuksilla on eniten tullut pelattua.

Edit: Niin siis Xbox-versio kyseessä meikäläisellä
 
Viimeksi muokattu:

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itsekin käytän Advanced-asetuksia, ovat mielestäni loistavat muuten mutta yksi paha bugi löytyy. Lukitulla pelaajalla (full lock) ei pääse lennossa vaihtoon advanced-asetuksilla :(
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Löysin tällaisen asetussetin NHL2K3 keskustelumestoilta. Kunnia kuuluu siis jollekkin tuntemattomalle... Kokeilkaa ja kommentoikaa... oheisella saitilla on myös rostereita ja sen semmosia...


http://www.nhl2k3.net/


Well, it's just plain time to settle on something that feels realistic offline....so after many readings, discussions and tweakings, here's my preferences:

Goalies: Tweaked
All-Star (Switch to HOF when on PK and to Pro when on PP)
GS: 1
PL: 12 mins.
Pens: 7
Pass Asst.: 0
Start Pos: Any Defensman
Inj f: 3 (5 for sim)
GDO: 5-10-3
Speeds: 2-1-8
Fatigues: 10-5-10 (good 4 line rotations)
Hit Power: 4
(Team aggressions set at strategy screen: 2 for each)
Shot/Pass Acc.: 0
Pass Speed/INT: 10
Rebs: 5
Shot Block: 8
Puck Fric.: 5
Ice Fric.: 0
Puck Ret/Ctrl: 0
Freeze: 2

Game Play: Don't switch Dman once cpu brings puck across blue line. No switching men at all when on PK. Limit yourself to about 2 poke checks per man. Offensively play realistically. For example, even though you can get the outlet pass down the boards, don't always center the puck if it's not a true break-out / odd-man rush.

With these above settings, just played a PHI/TB game in which I got dusted 3-0. The game produced 7 penalties with 24 shots each. 14-15 min. periods may even be possible for those liking longer games, but your defense better be stellar or you'll get spanked!

Online still simply perplex me as far as GDO sliders.
 

Satellite

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Wild
Onko PC:lle olemassa tälläkään hetkellä mitään muuta lätkäpeliä kuin EA:n NHL2003 ? En vielä omista sitä, mutta aattelin tässä lähiaikoina hankkia...Edellisissä versioissa tympäännyin siihen, että tilastot menivät aika usein näin:

Minnesota (oma) - Colorado
Laukaukset 38-11
Maalit 1-5

Siis ei pee...Tosin pyrin 2002:sessa pelaamaan niin, että teen mahdollisimman vähän maaleja suoraan syötöstä. Naurettavin näkemäni tapaus oli, kun itse lauoin 10 kertaa, vastusttaja 5 kertaa (1 erän jälkeen). Tilanne oli 0-4. Sitten kävi todella usein niin, että kone teki kolmesta ensimmäisestä vedosta maalin parissakin pelissä perään jälkeen.
 

Rocco

Jäsen
Franchise-moodi

Nyt kun tuon NHL Y2K pelin pelattavuutta on hehkutettu monellakin palstalla niin miten on tuon franchise-moodin kanssa...

- Onko pelaajille annettava todenmukaiset sopimukset ja ovatko pelaajasopimukset yms NHL:n mukaisia?

- Onko vapaat agentit edes lähellä realistista käytäntöä vai lähtevätkö/tulevatko ne täysin sattumanvaraisesti?

- Voiko pelaajia luoda tai muokata valmiina olevia pelaajia?

- Onko mahdollinen managerointi loogista vai onko kone päättävä elin joka tekee kaiken päinvastoin kuin normaalielämässä?

- Voiko omia joukkueita tehdä mukaan?

- Onko puhutulla ketjujen strategian muokkaus-toiminteella todellista käytännön merkitystä?

Kyseessä siis pelin PS2 versio. Pikaisia vastauksia toivoo 30v NHL-konsolipelifriikki.
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Game Boy Advanced

NHL2002 ja FIFA2003 on julkaistu tuolle kämmenkonsolille. Onkos kukaan päässy kokeilemaan? Itse olen ajatellut hankkia sen uuden hopeanhohtoisen. Olin juuri pääsiäisen Madridissa (kyllä, kävin katsomassa Real-Barsa -pelin) ja pitkillä lentomatkoilla ko. peli olisi kyllä mukavaa ajanvietettä, vaikka tekoäly taitaakin olla C64 tasoa...
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Game Boy Advanced

Viestin lähetti 03
NHL2002 ja FIFA2003 on julkaistu tuolle kämmenkonsolille. Onkos kukaan päässy kokeilemaan? Itse olen ajatellut hankkia sen uuden hopeanhohtoisen. Olin juuri pääsiäisen Madridissa (kyllä, kävin katsomassa Real-Barsa -pelin) ja pitkillä lentomatkoilla ko. peli olisi kyllä mukavaa ajanvietettä, vaikka tekoäly taitaakin olla C64 tasoa...
Imuroi joku Gba-emulaattori ja kyseisten pelien romit. Kokeile pari tuntia ja jos miellyttää, käy ostamassa. Laitonta mutta ainakin mun mielestä reilua. Ei tarvi ostaa sikaa säkissä.
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Noniin, jälkikasvu sitten meni ja pyyhki EAn NHL2003sella lattiaa sillä seurauksella notta...

Uutta pitäisi hankkimaan lähteä joten poikkesin tähän ketjuun neuvoja katsomaan.
2K3 tuntuu ainakin täällä saavan sen verran kannatusta että taidanpa mokoman ostaa itsekin.

Mites on, onko kukaan kokeillut tota Sharkport-systeemiä?
Löytyykö edes suomesta?

edit: Tampereen Player Onessa näyttää olevan EAn änäri puoleen hintaan mömmömkisojen kunniaksi, kannattaisikohan kytätä samaa tarjousta 2K3sestakin...
 
Viimeksi muokattu:

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Re: Franchise-moodi

Viestin lähetti Rocco
- Onko pelaajille annettava todenmukaiset sopimukset ja ovatko pelaajasopimukset yms NHL:n mukaisia?

Finanssipuoli on hyvin ylimalkainen. Pelaajille on määrätty vain kiinteä palkka, eikä siitä voi neuvotella. Siis mitä kovempi pelaaja sitä suolaisempi palkka. Mitään yksi-/kaksisuuntaisia sopimuksia ei pelissä ole. (harmi)

- Onko vapaat agentit edes lähellä realistista käytäntöä vai lähtevätkö/tulevatko ne täysin sattumanvaraisesti?

En ole yrittänyt vielä ottaa vapaista agenteista pelaajia enkä tiedä voivatko he kieltäytyä tulemasta. En ole myöskään vielä niin kauaa pelannut että tietäisin, mitä pelaajan sopimuksen päättyessä tapahtuu.

- Voiko pelaajia luoda tai muokata valmiina olevia pelaajia?

Pelissä voi luoda jonkun parisenkymmentä pelaajaa, mutta luotuja pelaajia ei saa mukaan Franchise-moodiin. Lisäksi ärsyttää nimen pituuden rajoitus, joka on muistaakseni 7-10 kirjainta kumpaankin nimeen.

Valmiiden pelaajien taitoja voi muutella.

- Onko mahdollinen managerointi loogista vai onko kone päättävä elin joka tekee kaiken päinvastoin kuin normaalielämässä?

Eipä managerointi kovin monimutkaista ole, lähinnä huolehdit vain siitä, että on riittävästi pelaajia, palkkabudjetti pysyy plussan puolella, teet siirtoja ja siirtelet miehiä farmiin/ylös tai potkit pois kokonaan. Koneen joukkueet eivät mitä tahansa siirtoja hyväksy, pelaajan iällä on suuri merkitys hänen arvolleen. Myös varausvuoroja voi tarjota tai pyytää vaihtokaupoissa.

Koneen ohjaamat joukkueet eivät kylläkään tee juuri ollenkaan siirtoja keskenään, mikä vähän harmittaa.

- Voiko omia joukkueita tehdä mukaan?

Ei.

- Onko puhutulla ketjujen strategian muokkaus-toiminteella todellista käytännön merkitystä?

En ole taktiikkoihin paljon perehtynyt kun en mikään sakaripietilä ole. Ainakin taktiikat voi määrittää monipuolisesti ja vaikka jokaiselle ketjulle erikseen. Joku muu osaisi vastata tähän paremmin, itse en tosiaan noita strategioita paljonkaan ole nysväillyt. Pitäis ehkä opetella sekin puoli.


Viestin lähetti Helinkopteri
Mites on, onko kukaan kokeillut tota Sharkport-systeemiä?
Löytyykö edes suomesta?

Löytyy, nimellä X-port. Ongelma on vain se, että pelin jenkkiversion rosterit (joita suurin osa netissä olevista on) eivät ole yhteensopivia eurooppalaisen NHL2k3:n kanssa. Joten joutuu etsimään euroversiolla muokatut tiedostot. X-Portin saa ainakin tuolta: http://www.konsolinet.fi
 
Viimeksi muokattu:

Rocco

Jäsen
Kiitos hyvin paljon Jake vastauksista. Selvensi jo hyvin paljon pelin ominaisuuksia. Vaikkei 2K3 ehkä olekaan manageroinnissa vieläkään sillä tasolla mitä on mm. Madden2003 jenkkifutiksen puolella niin todella paljon parannusta on kuitenkin NHL2003:n naurettavan huonoista ominaisuuksista.

Huomenna pitäisi peli olla käytössä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös