NHL 2003 / NHL 2K3 / FaceOff 2003

  • 21 490
  • 214

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Xbox versio NHL 2003

Tökkiikö kellään muulla ruudunpäivitys tässä pelissä??? Pelatessa kaikki ei oikein ole "smooth" vaan pientä tökkimistä on havaittavissa. Onkohan vika boxissani vai CD:ssäni?

Ps. Kaikki muut Xbox pelit toimivat normaalista. NHL 2003 pelattaessa tuntuu, että CD-asema ei oikein pysy mukana. Raksuttaa niin perk**eesti.

Ärsyttää!!!
 

Pinturicchio

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Juventus, Jokipojat
uudest a versiosta...

Olen nyt jo kolmen viikon ajan (kaveri löysi netistä jenkkiversion) päässyt tietokoneellani tätä kyseistä herkkua pelaamaan ja kokemukset ovat melko sekavat! Ensin luulin että pelini on joku beta-versio, koska käyttäjäprofiileja ei pysty tekemään mutta ilmeisesti, tämä ominaisuus on poistettu kokonaan...älytöntä moninpeliä ajatellen...EaSportsin sivuilla lupailtiin jotain Gamestory kakkosta, mutta olen pelannut kohta puolet 82 ottelun kaudesta, eikä paljon ole semmoisia näkynyt...en sitten tiedä liekkö tuo ominaisuus jätetty pois kun on pitänyt saada nopeasti peli kaupan hyllylle amerikassa...myöskään tuota aivan turhaa korttisysteemiä ei tässä versiossa ole...
....alkuanimaatiot katsoo pari kertaa mutta ne on aina samanlaiset...myöskin pelikatkojen aikaisissa välianimaatioissa pistää silmään se että esim. animaatiossa pelaajat nahistelevat omassa päässä mutta pelikatko on tapahtunut toisessa päädyssä joten siellä ei pitäisi edes olla ketään...myös pleksin hajoaminen oli aivan turhaa ottaa taas käyttöön
...valikoita on paljon tässä ketjussa arvosteltu ja ne alussa ovat sekavat ja pienet mutta äkkiä niihin tottuu...joku sano että kapteenia ei pysty vaihtamaan, mutta ainaki pc-versiossa pystyy (muistaakseni kun valitset edit-linesissä jonkun pelaajan niin siellä oli siihen valikko)...pelillisesti en oikein osaa sanoa että onko menty eteen vai taaksepäin...maalivahdeista plussaa, mutta kikkanappi liian tehokas...tappeluja osaa kehuu, omasta mielestäni ovat aivan hirveitä...syötöt menevät vieläkin liian helposti perille...ukot eivät enää kaadu niin helposti taklatessa, mutta liukuvat inhottavasti taaksepäin ja kiekko jää niille lapaan...lisäksi pomppivan kiekon haltuunotto on välillä todella vaikeaa...kun pelaaja loukkaantuu, niin ikinä siitä ei silti tuomita jäähyä, mutta vitosen voi saada aivan mistä taklauksesta tahansa...

uutta peliä verrataan aina entiseen ja aina siitä löytyy myös parjattavaa...näin on käynyt jälleen kerran, mutta siitä huolimatta uusi versio on aina uusi versio ja itse olen ainakin viihtynyt pelin parissa mainiosti...
 

Järvätsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, NyR
Miksi aina käy juuri minulle vai johtuuko ongelmat omasta tyhmyydestä, no päätin kanssa että käyn ostaan änärin itselleni ja tänään kävin ostamassa. Tottakai ei uutta peliä voi aloittaa ilman ongelmia, installoinnin jälkeen se jotain valitti jo, mutta kokeilin käynnistää peliä niin ei muuta kuin sanoo laitointa toimintoa, no ei muuta kuin uninstallia ja uusiks ja rauhallisemmin vaan, no nyt ei mitään enään valittanut installoinnin jälkeen mutta sama laiton toiminto tuli taas kun yritin käynnistää peliä. Oon kirjasesta ohjeet ja ongelmatilanteet lukenut mutta mikään ei auta.

Onko kellään ollut samanlaisia ongelmia ja jos on ollut niin miten on ongelmat ratkennut?

Voitteko kuvitella sitä tuskaa mitä tällä hetkellä juuri koen, uusi peli nenän edessä, mutta kun ei toimi niin ei toimi, masentaa kun ei edes ostettuun peliin voi täysin luottaa ellei vika oo minun.
 

Hammasharja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea, Jokerit, JYP
Järvätsalolle

Itselläni ei ole ollut ongelmia tämän kokoversion kanssa, mutta demon kanssa sitäkin enemmän. Peli heitti minut aina Windows XP:hen yrittäessäni käynnistää sovellusta.

Itse sain pelin toimimaan seuraavalla tavalla: DirectX:n ja näytönohjaimen uudelleenasentamisella. Peli käyttää muistaakseni Microsoftin Explorer 6 -selainta. Sen lisäksi sinulla täytyy olla DirectX:n 8.1-versio asennettuna (taitaa olla tästäkin ilmestynyt jo 8.1b). Itselläni on näytönohjaimena Geforce 3 MX tv-out ja kun päivitin näytönohjaimenkin ajurit, peli alkoi toimia moitteettomasti. Todennäköisesti sinullakin on NVIDIAn kortti, niin tämän laitevalmistajan kotisivuilta www.nvidia.com löytyy varmasti uudet ajurit. Myös Mbnetistä voi etsiä ( www.mbnet.fi ), mikäli sinulla on salasana ja käyttäjätunnus sinne.

Juuri tämän takia yleensä kannattaa kokeilla toimivatko demot koneessa vai ei. Jos eivät toimi, tuskin peliäkään kannattaa siinä tapauksessa hommata.
 

Järvätsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, NyR
Se tässä ihmetyttääkin kun viikolla kun hain demon niin se kyllä toimi vallan mainiosti joten voiko vika olla cd:ssä? Taidan silti päivittää ajureita, mutta kyrpii tällänen kun tää on sääntö eikä poikkeus.
 

KIME 44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Barca, ManUtd
Järvätsalo: Mulla oli juuri samat ongelmat ku sulla. Ja sain tälläset ohjeet yhdeltä tietokone gurulta. En sitten tiedä mikä näistä vaikutti. Mulla on jenkki versio pelistä. Kun asensin pelin niin se käski ajaa DirectX 8:sin ja Internet Explorer 6:sen. Ajoin ne, installoin pelin, yritin käynnistää ja sama laiton toiminto tuli.
Mulla on käyttiksenä Windows 98 suomenkielisenä ja pelistä tuli englanninkielinen Intermet Explorer. Guru käski käydä imuroimassa Microsoftin sivuilta suomenkielisen Internet Explorerin ja ajaa DirectX 8 uudestaan CD:ltä niin johan alkoi peli toimimaan. Tosin kuten tossa aikaisemmin oon kirjotellu niin mun kone on liian hidas eikä peliä voi kunnolla pelata.
 

Järvätsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, NyR
JMK81, mikäs sulla oli siinä vikana ja millä sait toimiin?

Itse olen asentanut sen Internet explorer 6.0, DirectX 8.1 oon varmuuden vuoksi asentanut uudestaan, oon kokeillut jopa levyn eheytystä yms, mutta mikään ei auta, Iginla tulee kyllä kuviin ja cd yrittää käynnistää peliä, mutta sitten kuvaan tulee vaan yhä edelleen laitoin toiminto ja sen tiedot sanoo :

NHL2003 aiheutti sivuvirheen moduulissa NHL2003.exe

Mutta ei kyllä ilmeisesti ole cd:ssä vikaa koska hain netistä no-cd pathcin, mutta ei sekään auttanut yhtään. Masentaa tällänen, mutta ei se mitään koska voihan sitä aina pelata NHL98:a.
 

JMK81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Aston Villa
Viestin lähetti Järvätsalo
JMK81, mikäs sulla oli siinä vikana ja millä sait toimiin?

Sain toimimaan siten että sammutin kaikki virustorjunta+ muut "turhat" ohjelmat ennen itse pelin instalointia. Koita katsoa pelin mukana tullutta ohutta vihkoa sivulta 4 ja 6 sivun alhaalta.
 

zamuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minua häiritsee uusimmassa NHL-tekeleessä sen EA-maisuuden lisäksi jääpallokentä, joka pelissä mallintaa kiekkokaukaloa. Näyttää, kuin g-junnut pyörisivät maksimikokoisessa kaukalossa, vaikka peli ilmeisesti esittää NHL-otteluita NHL-pelaajilla pienessä kaukalossa...

Pelifysiikka on paljon realistisempaa NHL Hitz-peleissäkin. Niitä on ilo pelata, kun koko ajan tuntuu siltä, että pelaaja on halussa eikä vain suorita jotain kaartoanimaatioita. Täälläkin mainittu taklauksista taaksepäin nytkyvät, mutta kiekon hallussaan pitävät pelaajat ovat persiistä. Lisäksi tietokone huijaa edelleen häiritsevässä määrin.

Paras EA:n NHL-peli oli 93,94,95-inkarnaatiot. Niissä pelaaja oli vielä pelin herra ja kaveria vastaan pelaaminen oli paljon palkitsevampaa. Uudemmissa peleissä sisään menevät vedot lähestulkoon arvotaan ja kontrollit ovat tönkköjä.

Minä palaan pelailemaan NHLC2k:ta ja NHL Hitzejä vähäisten kavereideni kanssa ja haikailen Väinö Gretzky -sarjan puolustajia, jotka osasivat pelata siniviivan järkevästi... Oi tulisipa joskus kiekkopeli, jossa olisi NHLC2k:n, NHL Hitz -sarjan ja EA:n NHLX-pelien parhaat puolet samassa paketissa tasokkaalla uramoodilla höystettynä.
 
Viimeksi muokattu:

ipanmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canadiens
Re: Xbox versio NHL 2003

Viestin lähetti tiki10
Tökkiikö kellään muulla ruudunpäivitys tässä pelissä??? Pelatessa kaikki ei oikein ole "smooth" vaan pientä tökkimistä on havaittavissa. Onkohan vika boxissani vai CD:ssäni?

Ps. Kaikki muut Xbox pelit toimivat normaalista. NHL 2003 pelattaessa tuntuu, että CD-asema ei oikein pysy mukana. Raksuttaa niin perk**eesti.

Ärsyttää!!!

Itse en ainakaan ole huomannut mitään kummallista. Minulla on ainakin toiminut täysin moitteettomasti. Tosin latausten aikana kuuluu toisinaan aika kovaakin ruksutusta.
 

blikzt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Re: Xbox versio NHL 2003

Viestin lähetti tiki10
Tökkiikö kellään muulla ruudunpäivitys tässä pelissä??? Pelatessa kaikki ei oikein ole "smooth" vaan pientä tökkimistä on havaittavissa. Onkohan vika boxissani vai CD:ssäni?

Ps. Kaikki muut Xbox pelit toimivat normaalista. NHL 2003 pelattaessa tuntuu, että CD-asema ei oikein pysy mukana. Raksuttaa niin perk**eesti.

Ärsyttää!!!

Minukin boxini raksuttaa, mutta ruudunpäivitys toimii. Toisin ensimmäisen kerran kun laitoin pelin sisään kone huomautti, että levyä ei voi pyörittää Xboxissa.

Jos sinulla kerran muut pelit toimii, kannattaiskohan mennä valittamaan?
 

Akseli

Jäsen
Sain isänpäivälahjan hieman etukäteen.
Joten nyt on pari päivää takana uuden NHL:n kanssa.
Huomioita:
pc-versiossa

Taklaaminen paljon vaikeampaa, kolmen metrin päästä ei todellakaan enää osu. Eikä äijät lentele enää ollenkaan entiseen malliin.

Spurtti ei ole enää mikään supermiesnopeus, vaan kaverin ohittaminen on paljon vaikeampaa. Yes. realismia.

Maalinteko. No, kun kaverin ohittaminen on vaikeampaa, niin laukauksia tulee vähemmän, ja maaleja.


Peli on vaikeampi, mielestäni järkevästi realistisempi.
Kahden päivän jälkeen olen todella tyytyväinen.

Valikot vain on syvältä.

Perheessäni pelaa muutkin ja olen tottunut muuttamaan padin asetukset omanlaisiksini. Ainakaan vielä en ole löytänyt tallennusmahdollisuutta näille asetuksille. Peeveli. Semmoiset tahtoisin löytää.
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
NHL2003

kertokaas nyt sitten että mitkä ovat PC-version vähimmäisvaatimukset ja suositukset? Entä minkätehoisella konella sinä pelaat, takkuaako?

Saas nähdä että kannattaako tälle koneelle kyseistä peliä hankkia.
 

Vaicci#63

Jäsen
Joo, demo ainakin näytti hyvältä. 1.7 gigaherzin koneella on hyvä pelata...

Minua hieman pännii se että esim puolesta kentästä ei voi laukoa kohti maalia vaan laukaus menee väkisin ränniin tai kulmiin. Voiko sitä jotenkin säätää?

ps. Koitin Fifa 2003 demoa, hemmetin hieno ja hyvä. Suosittelen pelin ostoa, jos ja kun se kauppoihin tulee.
 

KIME 44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk, Barca, ManUtd
Miika-90: Pelin vähimmäisvaatimus on 350Hz prossu. Sillä ei pysty
pelaamaan vaikka vetäis kaikki minimiin yksityiskohdista, pätkii todella pahasti. Muut laitteet mulla on kunnossa joten ajttelin itse ostaa 2 gigasen prossun ja uuden emolevyn.
 

cc_rider23

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ässät, San Francisco Giants
Morjesta vaan!

Isukki ajatteli kans ostaa ea2003 peeseelle.
Kotona mököttää compaqin presario, pari vuotta vanha, 750mhz.
En nyt muista mikä videokortti siinä on ja muistin määrääkään en muista, mutta kone oli silloin pari vuotta sitten (huhtikuu 2000) paras compaqi mikä löytyi. 2002 pyörii täysin moitteettomasti.
Mitenkähän on 2003 laita. Helppia papalle!!!!!!!!!!
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mulla on kanssa 750mhz kone ja peli pyörii tyydyttävästi kun laittaa yksityiskohdat melko minimiin, eli tuolla sun koneella pystyy varmasti pelaamaan ilman pätkimistä, mutta grafiikan taso on laitettava aika alas.
 

cc_rider23

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ässät, San Francisco Giants
Viestin lähetti Alex
Mulla on kanssa 750mhz kone ja peli pyörii tyydyttävästi kun laittaa yksityiskohdat melko minimiin, eli tuolla sun koneella pystyy varmasti pelaamaan ilman pätkimistä, mutta grafiikan taso on laitettava aika alas.

Thanks Alex.
 

JMK81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Aston Villa
Mitenkäs tähän NHL2003 peliin saa omat musiikit? Juu ditty importerilla, sen tiedän.

Mutta kun readme filessä sanotaan näin "Musiikinpätkien tuomiseen tarvittavan apuohjelman avulla voit
valita tuotavan mp3-, mp2-, wav- tai aif-tiedoston. Kun haluat
tuoda kappaleen peliin, hae Omat tiedostot -hakemiston NHL
2003\user\ditties -alahakemistossa sijaitseva output-kansio.
Jokainen User\Ditties -alahakemisto vastaa jotakin tilannetta,
riippuen siitä, mikä keskeytyksen on aiheuttanut. Jotta
musiikinpätkä soisi oikeassa tilanteessa, varmista että kopioit
tiedoston oikeaan hakemistoon. Esimerkiksi "ana" tarkoittaa
Mighty Ducks of Anaheimia; "edm" Edmonton Oilersia.
Seuraavasta taulukosta näet eri tilanteet".

Eihän siellä ole koko NHL2003/user/ditties kansiota missään?

Edit: Noni löytyhän se Omat Tiedostot:) meen nukkumaan....
 

Kobe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miten maali läpiajosta? (PC-CD)

Niinpä, mitä on paras keino saada maali läpiajosta? Olen koittanut kaikki mahdolliset kikat, mutta silti verkko heiluu läpiajosta vain satunnaisesti ja onnistumis% on jotainkuin 10%.
 

MiikaL

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Saipafan
Minua hieman pännii se että esim puolesta kentästä ei voi laukoa kohti maalia vaan laukaus menee väkisin ränniin tai kulmiin. Voiko sitä jotenkin säätää?



Itseä ärsyttää sama seikka vuotta vanhemmassa (NHL2002) versiossa. Esim. kun vastustaja on ottanut maalivahdin pois ja on vähän aikaa ei voi keskialueelta vetää maaliin, vaaan pitää mennäyli sinisen.


Miten uudessa ja 2002:sessa saa muuten helposti läpiajosta maalin? Itse en oikeastaan ikinä saa läpiajosta 2002:sessa maalia. Pelaan keskivaikealla tasolla, mutta maalit tulevat aina ihan eri tilanteista!
 

ipanmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Canadiens
Viestin lähetti Miika-90



Miten uudessa ja 2002:sessa saa muuten helposti läpiajosta maalin? Itse en oikeastaan ikinä saa läpiajosta 2002:sessa maalia. Pelaan keskivaikealla tasolla, mutta maalit tulevat aina ihan eri tilanteista!

Se tietysti riippuu paljon sen pelaajan taidoista joka läpiajoon pääsee. Itse ainakin yritän yleensä vain harhautella puolelta toiselle ja sitten pieni tiukka ranari yläpesään. Kyllä ne läpiajoistakin uppoo ihan hyvin.

2003:ssa maalit tulevat kuitenkin yleensä räkätilanteista ja esimerkiksi viivalta vedetyt kudit menevät harvemmin verkon perukoille. One-timerit ovat edelleen tehokkaita, mutta niin ne ovat oikeissa peleissäkin. NHL:ssä maaleista tehdään ainakin puolet one-timereista. Jotkut ovat sitä ihmetelleet miksi ea:n peleissä one-timerit menevät niin helposti sisään.
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti ipanmies


Jotkut ovat sitä ihmetelleet miksi ea:n peleissä one-timerit menevät niin helposti sisään.

Kukahan tätäkin on muka ihmetellyt. 2002:ssa sai vetää 1000 kertaa metrin päästä maalia one-timerin 170km/h niin ehkä yksi meni sisään. Parannusta tähän on uudessa versiossa, mutta edelleen maalivahdit ottaa aivan älyttömiä koppeja metrin päästä ammutuista one-timereista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös