NHL 14 (XBOX 360 & PS 3)

  • 290 287
  • 976

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Perus noniin taas alkuun.

NHL 14 Features Revealed April 15 | EA SPORTS (Linkki vie Electronic Artsin sivuille, uutiseen NHL14-pelistä.)

Siitä tietoa tulevista screenshoteista (perjantaina vissiin amerikan aikaa) ja tulevasta teaserista + tiedoista peliominaisuuksista, jotka taas tulevat ilmeisesti amerikan aikaa maanantaina.

Mitä toivotte uudelta peliltä?

1. Vähemmän hermoja raastava versio tällä kertaa. Ei ole ihan yksi tai kaksi ihmistä, jotka tuumanneet tämän version olevan jostain syystä olevan todella rasittava omille hermoilleen.

2. Maalinteko järkevämmäksi. Ei tää nyt hei mikään Fifa 13 ole. Hokipelit EI pääty 1-0, 2-1, jne noin usein. Maalivahteja realistisemmiksi.

3. CPU-engine kehitykseen, CPU:n aivopierut vähemmälle. CPU pelaa edelleen sitä aivan samaa paskaa, mitä koko Be A GM:n alusta asti on pelannut, jos esimerkiksi mokkena haluat pelailla. Be A GM maalivahtina itselle tällä hetkellä on yhtä kivaa puuhaa, kuin esimerkiksi nyt maalin juominen tai seinän potkiminen. Ei sillä että näitä kahta jälkimmäistä olisin tehnyt.

4. HUT takaisin vanhaan muotoonsa. Joo tätä ei varmasti tapahdu, mutta aina saa toivoa. Ei ollut tämä "Fifa-HUT" mun juttu ja ne ennakkotilauksessa tulleet ilmaispussit jäivät noin kolmeen, pelien määrä aikalailla sama koko pelimoodissa tälle vuodelle.

5. GM Connected kehitykseen. Huikein pelimuoto ikinä ja tätä ei saa perkele poistaa ikinä. Kehitystä vaatii tosin vielä, aivan kuten luistelumoottorikin, mutta nämä ymmärtää kun ovat ns. ekoja raakileversioita. Sanotaan nyt pelkästään jo paremmin toimivat valikot, paremmin paikalla olevien GM:ien näkyvyys ihan etusivulle, loukkaantumisien järkevöitys, bottikauppojen parannus, bugit pois (mm. nämä "KHL:n katoavat pelaajat" ja kausien jäätymiset kausien "kesä"simuloinneissa.)

6. Täysin uudet valikot, grafiikat ja animaatiot peliin. Uudet selostukset olisivat myös aivan kiva juttu. Pidin niin perkeleesti PC-hokien aikaan, kun menut muuttuivat lähes joka peliin.

7. 90-luvun änäreiden kiimaiset alkuvideot takaisin nyt, heti ja aivan välittömästi!

8. Be A GM kehitykseen edelleen. Ei tuota vaan jaksa pelata, kun kaupat täyttä paskaa koneen osalta ja muutenkin väsynyt pelimuoto, ilman mitään sen kummempaa kehittymistä.

9. Luistelumoottori kehitykseen. Nuo täysin typerät "hienokaarrokset" kehitykseen, ei ihan yksi kerta kun vastus saa hyvän maalipaikan sen takia, kun joku AndreiMarkovin on aivan pakko heittää se sikahieno luistinkaarros, kun menossa hakemaan vapaana olevaa kiekkoa omasta päästä.

10. JÄÄHYT! Perkele tämä suututtaa. Kiekotonta ukkoa saa ajaa surutta ja jäähy tulee vain todella harvoin. Sama homma taklauksissa selkään. Sitten jäähyjä tulee jostain ihan naurettavista pikku tökkäisyistä joko mailalla, niin että pelaaja horjahtaa hieman tai hanskalla johon ei kuolisi edes hyttynen. Ei näin.

11. Nyt oikeasti jo vihdoin ne pelaajien itse tekemät rosterit jonnekin jakoon pelissä. Tämä aspekti oli huikea 2K-peleissä, kun niissä vielä toimi. Oli mm. 90-luvun rostereita, nykyrostereita parempina versioina ja ties mitä. SM-Packin paluukin rostereiden osalta saataisiin tällä varmasti ns. hoitoon. Ach mitä se olisikaan, jos mm. paitoja saisi modata itse ja laittaa jakoon.

Siinä omat mitä nyt näin aamun alkutunteina keksin. Jatkakaa te.

Edit: Yksi mitä keksin, voisi olla. Green menit Vancouverin peleihin. Joku välianimaatio ja istuvat sitten katsomossa pelien aikana. Totaalinen turhauudistus, mutta tämä voisi yhteen versioon olla jopa ihan hauska.
 
Viimeksi muokattu:

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Ranskalaisilla omat toiveet:

-Kiekko liikkumaan vapaasti, eikä ennalta-arvattavasti sekä olleen aina periaatteessa jonkun hallussa
-Peli monipuolisemmaksi
-Maalivahdit vähemmän konemaisiksi
-Kaukalo pienemmäksi(selvästi)
-Fysiikkamoottoria kaikkineen paremmaksi
-Edellisen kohdan kautta mukaan se että tulisi paljon enemmän kaksinkamppailuita ja kunnolla taistelua pienessä tilassa, missä sitten voisi käyttää hyödyksi sitä tattia kiekon taistelemiseen itselle ja sen jälkeen pienessä tilassa pelaamiseen
-GM modea paljon fiksummaksi, varsinkin tulokkaiden osalta
-Jäähyjä voisi tulla muustakin kuin ennaltamäärätyistä muutamasta kategoriasta

ja viimeisenä sellainen mikä varsinkaan ei tapahdu:

-Euroopastakin tulevat pelaajat voisivat omata vahvuuksia, eivätkä muutenkaan kaikki pelaajat olisi niin tasapaksuja.

Nyt ainoastaan huipuilla on panostettu erilaisuuteen taitojen suhteen, kaikki loput on tasaista harmaata massaa. Eli esim. Sami Vatanen oli SM-liigassa pelatessaan hitaampi pelaaja kuin joku Chara. Tämä absurdi piirre korostuu kun sitten nämä junnut lähtee NHL:ää kohti pelissä.

En kyllä voi sanoa, että odotan kauheasti peliltä, koska nyt jo useampi vuosi on tehdyt muutokset olleet niin marginaalisia ja olen kyllästynyt todella nopeasti peliin.
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Jatketaan ranskalaisilla:


-Fysiikkamoottoriin parannuksia.
-Momentumin vaikutus pienemmäksi.
-Mahdollisuus manuaalisiin ketjunvaihtoihin klassisilla pelatessa.
-Hut remonttiin. Tämänvuotinen oli totaalinen floppi.
-Maalivahteja realistisimmaksi.
-Valikoihin sulavuutta. Nykyisessä latausajat valikoiden välillä ovat turhauttavan pitkiä ja valikot muutenkin tönkköisiä.
-Bottipelaajien tekoälyyn parannuksia.
-Selostus monipuolisemmaksi.
-Be a gm:n treidit fiksummiksi. Botteja on nykyään liian helppo koijata.
-Puuroveiviglitchit pois.

Nämä tulivat ensimmäisenä mieleen.
 

Peteliuz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Hieman lisää ranskalaisia, hyvin samoilla linjoilla kuin edelliset kirjoittajat:

-Be a GM:ään+connectediin euroopan pelaajat mukaan
-Ottelutapahtumaan lisää realistisuutta, yleisöä ei kuule nykyversiossa juuri lainkaan. Myöskään joka peli ei voi olla loppuunmyyty
-Veskarit ihmismäisemmiksi
-Tekoälyyn sitä älyä, erittäin turhauttavaa nykyversiossa kun esim. pakki jäätyy siniviivalle ja aloittaa luistelemisen hyvin hitaaaaaasti
-Maalineduskamppailuun enemmän ideaa, nykyinen hyökkääjän liimautuminen pakkiin on naurettavaa
-Valikot uusiksi
-Selostajat uusiksi
-2K-sharen mukainen palvelu, johon käyttäjät voi upata omia kokoonpanojaan, asetuksiaan etc etc.
-Be a GM:ään muutakin sisältöä kuin pelkän joukkueen kasaaminen. Kun puhutaan general managerina olemisesta, niin joukkue pitäisi saada tuottamaan voittoa. 2004:ssa oli paras gm-moodi ikinä, kun sai lippujen hinnoista lähtien määrittää itse tuotteiden hinnoittelut. Jos liput olivat liian kalliit, halli oli puolityhjä.
-Jäähyt fiksummiksi ja isoja jäähyjä räikeistä selästä taklauksista AINA
-Fysiikkamoottori paremmaksi, nykyversiossa saa äijiä katolleen kun on tarkeeksi kova luisteluvauhti
-Tappelut uusiksi, enemmän vääntöä eikä järjetöntä turpaan vetämistä
-Märkänä unena KHL
 

Nötkötti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itselleni mieluisat parannukset liittyvät pääosin euroopan sarjoihin:

-Pelaajien lärvivärkkeihin, kätisyyteen ja kokoon voisi panostaa hieman nykyistä enemmän
-Uudet kuvat voisi laittaa pelaajille.
-Vapaiden pelaajien listaa vähän suuremmaksi ja sitä voisi päivitellä useammin.
-Be a GM Euroopan sarjoista.
-Pienin pelaajapalkka maailmassa ei ole, 565k!!!
-Sikailusta kovempia rangaistuksia.
-Pelikiellot olisi kiva juttu tähän peliin.
-Tuomarista interaktiivin esim että raitapaidankin voi jyrätä, vahingossa tai tahallisesti.
-Kansainvälisestä kaukalosta pienempi.
-Joukkueen otteet Be a GM:ssä tai kausi-muodossa vaikuttaa yleisömääriin.
-Realistiset budjetit Euroopan liiga joukkueille (Sillä muuttujalla että niillä voi pelata Be a GM:ää)
-Eurooppalaisille pelaajille vähän paremmat kokonaisuudet kuin 30-65 kyllä monet SM-Liiga pelaajat on vähintään yhtä hyviä kuin useat NHL-pelaajat.
-Mahdollisuus tehdä ja jakaa, kokoonpanoja, pelipaitoja, joukkueita, hallimusiikkia.
-Legenda joukkueita edelliseltä vuosituhannelta kuten vaikka 80-luvun Punakonetta ja Miracle on Ice-joukkue

Märkä uni - osasto:

-Isotissisiä Cheerleadereita
-KHL
-Mestis :D
-Allsvenskan
-Kaikille joukkueille omat kotihallit, tunnistettavasti mallinnettuina.
-Sitten pelaajilla vois olla paineensieto kyky mallinnettuna siten että pelaajalla voi keittää ja silloin tapahtuu kummia.
-Chanttiä!

Sadismi-osasto

-VERTA!!! ja LUITA!!!
-HALVAANTUMISIA!!!

Jotain tietysti unohtui mutta lisäillään sitä mukaa...
 
Suosikkijoukkue
#41 & #66
- Ehdottomasti 20-vuotisjuhlan kunniaksi NHL94-lisäosa nykypäivän joukkueilla ja rostereilla.
- Be A GM ja GM Connected -pelimuotoihin ehdottomasti valittavaksi pelikauden pituus.
- GM Connected loistava pelimuoto, tähän siis isosti hiontaa, että toimii jatkossa paremmin.
- Crowd performance - eli yleisön vaikutusta enemmän peliin.
 

Heko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Maple Leafs
Joulupukille jo aikaisia toiveita seuraavan änärin suhteen:
- Bottien tekemiseen edes jonkunlaista ideaa turhanpäiväisen seisoskelun sijaan
- Pakeille mahdollisuuksia pelata viivassa (sivuttaisliikkeet yms yms). Todellisuudessa tasokas puolustaja kykenee rakentamaan peliä viivasta ja tekemään monenlaisia ratkaisuja, pelissä voit heittää kankeasti etenevällä kaiffarilla levityssyötön, laatan maalille tai passin laiturilla noin niinkun kärjistetysti.
- Tuomarilinja
- "Paskageneraattori" helvettiin. EA on myöntänyt pelin antavan "etua" eri tilanteissa eikä mikään ole yhtä ärsyttävää kuin hallita matsia mielij määrin ja rakentaa paikkoja ja hävitä lopulta 1-0 kun vastustaja on saanut pelissä sen kuusi kutia mistä yksi rystylääpäisy siniviivalta uppoo vastustamattomasti maalivahdin taakse samalla kun toiseen päähän ei mene edes tyhjiin.
- GMC-moodiin prospectien kehittyminen niin että pickeillä ja prospecteillakin voisi joukkuetta rakentaa. Samoin pelaajien kokonaisuudet voisivat elää vanhemmitenkin enemmän.
- Pelaajille lisää eroavaisuuksia ominaisuuksiin! Hyville laukojille, luistelijoille jne oikeasti eroavat ominaisuudet, ei marginaaliset paremmuudet
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Ihan alkuun meikäläiselle riittäisi, kun nuo "kohtalon määräämät" syötöt jäisivät vihdoinkin pois. Mikään ei oikeasti vituta enempää kuin se, että syöttö menee jäätä pitkin läpi puolustavan joukkueen pelaajien suoraan takana olevan hyökkääjän lapaan. Toki oikeastikin kiekko voi mennä vaikka jalkojen välistä, mutta tuota tapahtuu tässä nykyisessä (ja aikaisemmissakin) versiossa, vaikka puolustavan joukkueen pelaajat olisivat korkeassa polviasennossa suoraan kiekon tiellä.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Odotan kasaa paskaa.

Suurin uudistus tullee olemaan kansi. Niin monta vuotta on sarja junnannut paikallaan ja samat bugit toistuvat vuodesta toiseen, niin odotukset ovat aika matalalla.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Täysin uudistettu valikkojärjestelmä, sitä vanhaa kun kuormittaa ja kuormittaa niin se kuormitus tulee kasvamaan liian suureksi, mielestäni jo nyt on tuskaa jumitella eri valikoissa tai be a gm-simuloinnissa.

PS. Joel Armiasta kunnon pelaajaprofiili, on sen tuolla pelissä olevalla väärällä naamalla ansainnut.
 

Apmp-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, TPS
- Ehdottomasti 20-vuotisjuhlan kunniaksi NHL94-lisäosa nykypäivän joukkueilla ja rostereilla.

Oli muuten huikeaa olikos se nyt NHL06:ssa kun oli tuo 94-versio mukana. Sieltä lähdettiin silloin etsimään Yzermaneja ja Gretzkyjä ja hiukan ihmeteltiin kun ei löytynyt. Tarkemmat tutkimukset paljastivatkin hyvin nopeasti että kaikki pelaajat olivat ihan hatusta vedettyjä. Tampa Bayn maalia vartioi ainakin Andy McCoy ja Detroitissa Yzermanina toimi jantteri nimeltä Dan Penisson.
 
Mulla meni kiinnostus NHL-sarjaa kohtaa tämän vuoden version jälkeen. Kun NBA 2K-sarjaan on tutustunut, niin ei oikein muut urheilupelit nappaa. Siinnä on vähän eroa, kun oikeasti panostetaan peliin tai sitten kun tehdään jääkiekosta arcade-peliä uudella luistelumoottorilla.

En osta saatana, enkä pelaa kavereiden kanssa "änsyä." Hyvästi EA Sports.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Jos Free 4 All -neljän pelaajan pelimuoto yhteen maaliin ilman sääntöjä ja myös nettimahdollisuudella tekee paluun, saa koko muu peli olla samaa paskaa kuin aina ennenkin.
Toimisi varmasti hienosti onlinena ja myös kavereiden kanssa lätkittynä samalla konsolilla.

Toki olisi hienoa että mukana olisivat kaikki IIHF:n MM-kisoihin osallistuvat maajoukkueet, oikeilla pelaajalistoilla.
 
Viimeksi muokattu:

ElManazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC TPS, Málaga Club de Fútbol, New York Islanders
Onneksi ei ole enää yleistä epäonnennumeroa kannessa, niin voi toivoa parannusta peliin.

Omat toiveet:
- Tulokkaat realistisemmaksi.
- Kaikkien liigojen yhteinen Be A GM, jossa voi aloittaa esim nyt SM-Liigasta ja sitä myöden nousta NHL-tasolle.
- Ylemmän vaihtoehdon lisäksi kaksi eri NHL Be A GM:ää, joista toinen keskittyy pelkkään manageroimiseen (Simulointi) ja toinen pelaamiseen&managerointiin.
- Be A Pro sellaiseksi, että ihminen jaksaa sitä tahkota.
- Valikot vaihtoon
- Musiikki vaihtoon (vittu mitä paskaa tämä nykyinen)
- Hallit kuntoon
- Chänttejä mukaan. Tunnelmaan huikea parannus
- Varaustilaisuus kätevämmäksi
- Vapaiden pelaajien palkat realistisiksi, ei enää Jason Arnotille kolmen miljoonan sopimuksia.

Itse pelissä:
- Ylivoima pitää saada kuntoon.
- Ei mitään helvetin joukkuetovereiden pakkoliikkeitä
- Maalinedustataistot kunniaan
- Tahalliset sikailut mahdolliseksi
- Jäähyt kuntoon; Ulosajot+Pelikiellot, muutenkin kakkosia useammin ja realistisemmin....
- Laukaukset naamaan > Verta kentälle ja peli seis (ei kolmen minuutin pyörimistä jonka aikana vastustaja pyörittää varman maalipaikan)
- Jatkoaika kuntoon (En enää koskaan halua tälläistä tilannetta Twitter / ElManazer: Kuva 4vs4 jatkoajasta, linkki vie twitteriin)
- Tuuletuksissa ei voi mennä laidan läpi.
- Jos polvi vääntyy ympäri ei jatketa luistelua samantien. Viiden metrin hypyt voi myös hyvin ottaa pois...
Toivottavasti edes yksi osuisi noista...
 

floikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Veikkaan että pelin ykkösuudistukset ovat joku uusi verkkopelimoodi. Oiskos tänä vuonna lisäksi sitten vaikka vuoro lisätä peliin joku kikkasyöttö ja maalivahteihin jotain pikku-uudistuksia. Lisäksi sitten kaikken muunkin luvataan olevan ihan helvetisti parempaa kuin aikaisemmin, kuten joka vuonna. Ny rillataan, huilataan oikein huolella tämän pelin kehityksessä ja keskitytään mikromaksuilla rahastukseen.

Itse odottelen jo toivottavasti ensi vuodeksi saatavaa kokonaan uusiksi laitettua pakettia. Ainakin toivon että laittavat tämän uusiksi! Tästä luurangosta on tiristetty jo mehut pois.
 

Ranksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Kehitettävää EASHL

-90-luvun Buffalo paidat
-Relistiset pelaaja-arvot eurooppalaisillekin
-Eashl-peleihin, Ihmismaalivahdilla pitäisi olla etu bottimokeihin verrattuna.
-Fysiikkaa lisää peliin. 180cm 83kg puolustava pakki, jolla taklausarvot ylhäällä pystyy ajelemaan 191cm 93kg kaverin.
-päällä taklaaminen ei onnistu
-kun 203cm ja 103kg kaveri lämää täydestä vauhdista 1-timerin niin luulisi se tuntuvan jossakin heittäytyvällä pelaajalla. Jos kiekko osuu pleksiin niin siitä myös loukkaantuu
-Kestävyys ominaisuutta pitää kehittää, hyödytön
-Taklaus --> kunto vaikutus pitää olla selkeä
-Kunnon merkitystä pitää nostaa. Ei voi painaa koko erää tattipohjassa ilman väsymystä lukuunottamatta viimeistä minuuttia.
-Joukkue saa selvän edun voitetusta tappelusta tai muutamasta hyvästä taklauksesta.
-Yleisön kannustuksiin lisää erilaisia variaatioita.
-Joukkuekaveriin törmääminen realistisemmaksi.
-Jos joku loukkaantuu väärin ottein niin mahdollisuus toimia 'poliisina'.
-maalivahdin alueella hyökkäävä pelaaja tuomittava
-maalivahtiin törmääminen ja maali tuomittava
-Pelaajien buildit vaikuttaa kemiaan, kemiat ei voi toimia 100% jos rou-pr-rou tai kp-pp
-pientä hiomista perstakleihin.
-maalinedustan kiekottoman ajelemiset pois
-lisää kyseenalaisia tilanteita, paitsiot, maalit ja jäähdyt (realistisuutta)
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
EASHL

- mahdollisuus järjestää turnauksia muiden kerhojen kesken
- mahdollisuus vaihtoihin pelin aikana (max 10 kenttäpelaajaa/joukkue, aiheuttaako lagia kun enemmän pelaajia?) ja kumminkin valittavissa kerhopeliin "vaihdot: kyllä/ei."
- pakkiprofiilit erikseen hyökkääjien tapaan
- mahdollisuus harjoitteluun yksin omalla profiilillaan
- kesken pelistä lähtemisestä 15 min karenssi koskien sekä kerhopeliä että sparria
- sparriin mahdollisuus kutsua kaveri(t) mukaan ennen 'sparrihuonetta' missä näkee jo kaikki muut pelaajat. kaveripelaajat voivat ainoastaan samalla puolella pelata.
- EASHL-kerhosivujen tilastoihin pelaajien pelimäärät takaisin ensimmäiseen sarakkeeseen

Siinä päällimmäisenä mieleen tulleet.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
-maalivahdin alueella hyökkäävä pelaaja tuomittava
-maalivahtiin törmääminen ja maali tuomittava
...
-lisää kyseenalaisia tilanteita, paitsiot, maalit ja jäähdyt (realistisuutta)

Tuossahan jo mainitsit yhden erittäin kyseenalaisen skenaarion. Voisi melkein sanoa, ettei mikään ole sen mukavampaa, kuin hävitä Pron keskikastin joukkueella jatkoajalla OVR ykkössijoitetulle joukkueelle kaavalla: Toinen ajaa Kipperin vittuun maalilta ja toinen lataa ranteella limpun tyhjään verkkoon.

Nimimerkillä: Tämäkin on tullut koettua.

P.S. Terveisiä vaan puukäsille. Vieläkin vituttaa. =D

Edit. Yksi pirun tärkeä parannus olisi peliin liityttäessä pelipaitojen esikatselu kentällä. Aika usein nuo paidat näyttävät pelissä aivan erilaisilta kuin siinä valintakohdassa. Vituttaa varsin rankasti, jollei omia tahdo erottaa vastustajista.

- kesken pelistä lähtemisestä 15 min karenssi koskien sekä kerhopeliä että sparria

Erittäin hyviä ideoita listasit. Tähän tarrasin kuitenkin, koska hommalla on myös kääntöpuolensa. Ainakin tällä nykyisellä versiolla tuntuu olevan taipumusta pätkiä yhteyksiä tahattomasti ja tällaisessa uudistuksessa myös syyttömät joutuisivat kärsimään. Toisaalta ei liene mikään ameriikantemppu hoitaa hommaa niin, että poistumalla "Poistu"-valinnan kautta, tämä karenssi aktivoituisi.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Minnesota Wild, Quebec Nordiques
Tässä nyt on viimeisimmissä painoksissa painoitettu eniten EASHL:n/Be A Pro:n kehittämistä, jospa tänä vuonna olisi sitten GM Connected. Onhan se kuitenkin se paras pelimuoto.

Muutamia GM Connectediin liittyviä toiveita:

- "Tynkäkausi". Olisi mahdollista pelata esim. se 48 ottelun runkosarja. Tämä mahdollistaisi sen että liigassa voisi pelata useampia kausia kuin nykyisellä 82 ottelun mittaisella. Se toisi varmasti lisää mielenkiintoa ja prospekteilla/varausvuoroilla olisi enemmän merkitystä kun saavat paremmin aikaa kehittyä.
- Valikkojen hitaus vituttaa aina, nämä siis paremmin toimiviksi
- Siinä missä näkyy pelattavat ottelut, niin siihen voisi tulla vaikka joku vihreä pallo joukkueen nimen viereen jos hän on onlinessa. Ei olisi aina niin saatanan vaikeeta käydä tarkistamassa mahdolliset linjoilla olevat.
- AINA kun se peli menee jatkoajalle, niin sieltä tulee se perkeleen aloitusbugi ja peli katkeaa tai siirtyy erän alkuun. Siinä sitten pitää höntsäillä se peli takaisin sinne jatkoajalle ja yrittää uudestaan.


Jotain uudistuksia, joita ei ehkä ole vielä mainittu.
- Tappelun jälkeiseen aloitukseen ketjujen vaihto mahdolliseksi.
- Nykyinen tapa aloittaa tappelut on jotenkin helvetin väsyttävä. Jahtaat kaveria ja käyt kysymässä tappelua ja vastustaja ei tietenkään hanskoja pudota ja sitten pelataankin jo alivoimaa. Voisivat ottaa käyttöön vanhoista änäreistä tutun tyylin, että se tappelu alkaa jos alkaa, ei tartte "pyytää" sitä tappelua. Jos siis se tappelu alkaisi automaattisesti, niin siinä ois aivan varmasti enemmän fiilistä mukana. Niin, ja se nykyinen myllääminen on aivan perseestä. (Älkää käsittäkö että jumaloisin näitä hanskaamisia, mutta pikku jutuilla saisi pelistä entistäkin paremman).
 

Metsuri #37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jaaha, uutta änäriä pukkaa taas. Vaikka nykyinen painos onkin mielestäni yksi parhaimmista, löytyy petrattavaa silti paljon. Aloitetaan perinteisellä toiveella:

- Be a Pro -ura mahdollista aloittaa Euroopasta

EASHL:

- Mahdollisuus vaihtoihin ottelun aikana
- Mikäli runkosarjamatsi on varsinaisen peliajan jälkeen tasan, voittajan ratkaisemiseksi käytetään oikeasta elämästä tuttua tapaa: 5 min jatkoaika + rankkarit.
- Mikäli peli menee jatkoajalle, jaetaan vain puolet ranking-pisteistä

Pelilliset ominaisuudet:

- Magneettilavat pois
- Maalivahtien one timer -torjunnat realistisiksi. Välimuoto NHL 12- ja NHL 13 -peleistä vois toemia.
- Magneettiset laitakahinat ja sitomiset pois
- Hiukan realistisuutta tuohon mailan käyttäytymiseen. Esim. Lämärin voi virittää samalla tavalla, oli sitten yksin tai viiden pelaajan ympäröimänä, koska maila läpäisee kaikki esteet tällöin.

Muuta:

- Yleisö enemmän peliin mukaan
- Kuvanlaatu 1080p
- Grafiikkapäivitys, NHL 11 näyttää lähes samalta kuin NHL 13
 
Viimeksi muokattu:

Calgaryman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Panthers
Moni on huudellut nahilan ulkopuolisten liigojen paremman mallintamisen perään ja toden totta retuperällähän ne on. Muistuttaisin kuitenkin, että pelin pääpaino on NHL:ssä, kuten nimikin kertoo, maajoukkueet, SM-liiga etc. on vain extraa (väittäisin että lähinnä mainoskikka euroopan markkinoille). Keskittyisivät nyt vain itse kenttätapahtuman ja NHL pelimuotojen hiomiseen. Miljoonalla "uudella" ominaisuudella tai liigalla ei tee mitään, jos itse peli on mätä omena.

Toki niillä saadaan peliä myytyä.

2K voisi käyttää markkinaraon hyväkseen ja haastaa EA Sports:n jääkiekköpeleissä pelillä, jossa keskityttäisiin yleisemmin jääkiekon mallintamiseen. Peli voisi olla nimeltään vaikka 2K Hockey. Jääkiekkofriikki sen lätkäpelinsä nyt ostaa, vaikka suurin uudistus olisi zamboonilla ajelu erätauoilla. Siksi monopoli onkin niin perseestä.

--
Minulle mieluiset parannukset koskisivat GM Connected pelimuotoa. Valtavan potentiaalinen pelimuoto kyseessä, joka kärsi NHL 13:ssa lapsenvioista: mm. hitaat valikot, kykyjenetsinnän turhuus, kaatuilut. Ne kun saataisiin korjattua, ja muutenkin kokonaisuutta paranneltua, niin tuskin tulisi juuri muuhun osaan peliin edes koskettua.

Pelitapahtumassa on yksi uudistus ylitse muiden, jota olen penännyt niin pitkään kuin muistan: KAUKALOIDEN PIENENTÄMINEN. Tilan väheneminen vaikuttaisi pelissä kaikkeen, luultavasti positiivisesti. Olisko vihdoin sen aika, epäilen.

Tulen ostamaan pelin 100% varmuudella, vaikka uudistukset olisivat kosmeettisia. Koska online ja kokoonpanot (tässä syy miksi EA ei mahdollista kokoonpanojen jakamista).
 

Joghey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
2K voisi käyttää markkinaraon hyväkseen ja haastaa EA Sports:n jääkiekköpeleissä pelillä, jossa keskityttäisiin yleisemmin jääkiekon mallintamiseen. Peli voisi olla nimeltään vaikka 2K Hockey. Jääkiekkofriikki sen lätkäpelinsä nyt ostaa, vaikka suurin uudistus olisi zamboonilla ajelu erätauoilla. Siksi monopoli onkin niin perseestä.

Mikä mahtaa olla 2K Sportsin tilanne NHL-pelien osalta? Firman foorumeita olen välillä yrittänyt kaivella ja löytää jotain tietoa, mutta hiljaista on. Salaa toivon edelleen, että 2K:lla olisi suunnitteilla kaikkien aikojen NHL-peli, mutta kohta sekin usko alkaa hiipumaan. EA Sportin Änäreihin kyllästyin viimeistään vuosi sitten ja NHL 13 onkin varmasti vähiten pelaamani NHL-peli tällä vuosituhannella. Onneksi FIFA toimii.
 

mustaseiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
EASHL:
Mahdollisuus vaihtoihin ottelun aikana

mahdollisuus vaihtoihin pelin aikana

Miten tämän toteutus mahtaisi käytännössä olla mahdollista. Ainakin omalla pelaajalla on joka pelipaikalle erilainen buildi jne.. Siinä oiskin mielenkiintonen tilanne, kun vaikka 8:lla pelatessa oisit välillä rightin maalintekijä oikeassa laidassa, toisessa erässä pommittaisit leftin kaverilla viivasta tolppaan kuvakulmankin vaihduttua, ja jatkoajalla menettäisit kiekon kohtalokkaasti leftin pelinrakentajasentterillä, joka on 10 cm lyhyempi, ja 20kg kevyempi, kuin vasen kovanaamapakki, jolla voitit tappelun kolmannen erän alkupuolella.

Joo joo, tietenkin vaikka niin, että valittaisiin ennen peliä ne paikat joille on vaihtomiehet, mutta suoranaisesti mielestäni vaihtoja ei pidä tuoda vain vaihtojen takia, vaan niillä pitäisi olla jokin merkitys myös pelin kulkuun (väsyminen jne.).

Eli, kehiteltynä ideana: Mahdollisuus pelata joko tasan yhdellä, tai kahdella kentällä niin, että vaihtomiehettömille (jos alle 11 pelaajaa) pelureille tuotaisiin sitten bottivaihturit, ja niitä olisi myös käytettävä (suora seuraus käyttämättömyydestä selkeä väsyminen, pelaamisen tulo mahdottomaksi).

Itse toivoisin EASHL:n maalivahdinvaihtomahdollisuutta, sekä aikalisää, jonka vaikutus olisi energioiden palautuminen.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös