NHL 13 (xbox360 & ps3)

  • 358 344
  • 1 349

motamoro

Jäsen
Päivällä kun ei meinannut löytyä normionlinesta lainkaan vastustajaa niin pelasin tämän vuoden versiossa ottelut nro 2 ja 3 HUTtia. Eli oma joukkue oli käytännössä suoraan aloituspakasta saatu. Mitä nyt ostin 700 pucksilla Reimerin maaliin.

Sitten asiaan, tuntui jotenkin aivan eri peliltä verrattuna tuohon ranked onlineen. Pelaajien vedot (kaikki tasoa 80 kuitenkin keskimäärin) lähtivät mihin sattui ja luistelu oli epätarkkaa, maalivahdit sijoittuivat hassusti ja pomputtelivat normaalia randomimmin.

Peli tuntui käytännössä aivan eriltä, liekö sitten erilaiset sliderit eri pelimuodoissa? Vaikea uskoa kyllä sitäkään.

Niin ja itse peleistä. Vastustajat olivat täysin paskoja verrattuna niihin keitä vastaan on hakannut ranked matcheja, silti vastuksilla oli Crosby-Vanek-Hossa Letang-Chara tasoisia kenttiä, millä ihmeellä? Pyörittelin omilla Jesse Winchestereillä ja Steven Kampfereilla vastustajaa miten halusin, mutta vedot ei mennyt maaliin. Hävisin pelit 3-2 OT ja 2-1. Molemmissa voitin laukaukset jotain 35-12. Läpiajoista pelaajat nostaa plekseihin ja one-timerista moken kypäriin ja vastustaja nykäisee Crosbyllä viimeisellä minuutilla sinisen päältä ilman maskia yläriman kautta sisään.
 

Ranksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Pelaako Motamoro ja Doforos ps3 vai xbox?
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Nyt kun tätä on vään enemmän pelailtu, niin muutama asia vituttaa huolella. Edelleenkin lähes kaikki pelit on "maalin pelejä", joten pistää ärsyttämään hävitä esim. tuon momentumin takia (tai mikä onkaan). Vastustaja saa aikaan kavennusmaalin ja sen takia saavat vissiin momentumin tai jotain. Seuraavaan viideen minuuttiin turha kuvitella että voisi esim. saada yhtään riparia itselle. Nytkin sain itselleni kiekon ja syötin taaksepäin. Syöttä meni jostain syystä kohti maalivahtia, joka ei yllättäen edes yrittänyt torjua... no, tilanne 2-2 ja mulla vitutus päällä. Senkään jälkeen kiekkoa ei kaverilta pois saanut, vaikka alkupeli oli tasaväkinen.

Niin, ja mikä helvetti tuota tietokoneen veskaa vaivaa kun se ei about koskaan peitä kiekkoja? Sit tekee unolmasyötön siniviivalle kolmen mun pelaajan läpi... Oma veska saa sen kiekon syötettyä n. 2 metrin päähän.
 

fezr0

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins
Nyt kun tätä on vään enemmän pelailtu, niin muutama asia vituttaa huolella. Edelleenkin lähes kaikki pelit on "maalin pelejä", joten pistää ärsyttämään hävitä esim. tuon momentumin takia (tai mikä onkaan). Vastustaja saa aikaan kavennusmaalin ja sen takia saavat vissiin momentumin tai jotain.

Yhtään sen enempää ketjua lukematta, ja varsin vähäisellä NHL 13 pelaamiskokemuksella otan kantaa tuohon momentumiin mikä mielestäni on edes jokseenkin lähellä oikeaa peliä. Kyllä se kummasti alkaa keppi tärisemään kun maalin-pari tappiolla oleva vastustaja alkaakin saamaan maalipaikkoja ja pyörittämään peliä. Ainoa miinus mikä NHL13 sen osalta tuntuu olevan on sen napsahtaminen juurikin Jumalmoodin puolelle jolloin toinen joukkue halvaantuu täysin (taklaus,syötöt ja ilmeisesti vedoista puhumattakaan)
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Yhtään sen enempää ketjua lukematta, ja varsin vähäisellä NHL 13 pelaamiskokemuksella otan kantaa tuohon momentumiin mikä mielestäni on edes jokseenkin lähellä oikeaa peliä. Kyllä se kummasti alkaa keppi tärisemään kun maalin-pari tappiolla oleva vastustaja alkaakin saamaan maalipaikkoja ja pyörittämään peliä. Ainoa miinus mikä NHL13 sen osalta tuntuu olevan on sen napsahtaminen juurikin Jumalmoodin puolelle jolloin toinen joukkue halvaantuu täysin (taklaus,syötöt ja ilmeisesti vedoista puhumattakaan)
Niin, siis laukaukset oli mulle 35 - 18. Jotenkin noiden momentumien avulla tietokone onnistui saamaan 18 vedosta 5 sisään (yksi näistä siis oma syöttö, joka meni omaan maaliin).

Hyvä pelihän tämä kaikesta valituksesta huolimatta on. En vaan millään tahdo saada edes toiseksi helpommalla tasolla voittoja ja sehän suututtaa - tähän mennessä "helpoin" maalintekotapa tuntuu olevan riparit. Ehkä auttaisi pelata jollain Pinguinsseilla :)

Jotain tässä on jo oppinut kun on tuota peliä tahkonnut - nyt onnistuin jopa tasoittamaan pelin vaikka olin kahden erän jälkeen 2-5 tappiolla. Rankkarit meni sit taas huonosti, kun niitä en vaan (vielä) osaa. Edelleen hakusessa tämä järjestelmä, että maila ja ukko liikkuu eri napilla. Nuo vanhat änärit on liian alitajunnassa edelleen.

EDIT: Joo, nyt menee kyllä peli vähäks aikaa hyllylle, muuten hajoaa tv/ohjain kohta. Pelasin Nashvilleä vastaan ja Rinne torjui 35(!) kertaa päästämättä maliakaan. Hävisin 2-0 ja vastustaja teki molemmat maalit ylivoimilla, mähän en yhtään sellasita onnistunut saamaan :) Joo, ja mun veskan torjuntaprosentti oli alle 80....

Tossa pitäs olla joku moodi, jossa opetetaan maalintekoa :D
 
Viimeksi muokattu:

Ganal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joo, ja mun veskan torjuntaprosentti oli alle 80....

Mites muuten muilla menee nämä omien maalivahtien torjuntaprosentit tietokonetta vastaan pelaillessa? Itsellä ainakin saa olla aika loistava kausi omalle maalivahdille jos torjuntaprosentit menee yli 90%.. Itsellä ainakin useimmiten omalle maalivahdille torjuntoja kertyy noin. 15 per ottelu.. Todella harvoin menee esim. yli kolmenkymmenen.

Ja entäs jäähyt? Ite pelailen keskimäärin varmaan noin. 1 ylivoima/per peli,kun muut joukkueet saa väh. 5 ylivoimaa/per peli. (Jäähyt on täysillä)
Tässä olisi taas muutama parannusehdotus seuraavaan NHL:ään.
 

FiFi93

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Česká republika
Mites muuten muilla menee nämä omien maalivahtien torjuntaprosentit tietokonetta vastaan pelaillessa? Itsellä ainakin saa olla aika loistava kausi omalle maalivahdille jos torjuntaprosentit menee yli 90%.. Itsellä ainakin useimmiten omalle maalivahdille torjuntoja kertyy noin. 15 per ottelu.. Todella harvoin menee esim. yli kolmenkymmenen.

Ja entäs jäähyt? Ite pelailen keskimäärin varmaan noin. 1 ylivoima/per peli,kun muut joukkueet saa väh. 5 ylivoimaa/per peli. (Jäähyt on täysillä)
Tässä olisi taas muutama parannusehdotus seuraavaan NHL:ään.

Pelasin eilen playoff-sarjan konetta vastaan, jonka voitin 4 pelissa. Maalivahtini torjuntaprosentti oli vahan paalle 90%. Torjuntoja keskimaarin n. 13, yhdessa pelissa taisi olla 19.

Rangaistuksia vastustaja sai yhteensa 5 kakkosta ja yhden vitosen ja itse 6 kakkosta, joista ainakin 3 tuli vakivaltaisuudesta. Naista 2 oli botin ottamia ja yhdessa tonaisin itse kiekollista vastustajaa...
 

Haastattelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Winnipeg Jets
Mikäs tässä be a prossa nyt mättää? Aloitin junnusarjasta, jonka jälkeen minut draftattiin Dallasiin ykkösvarauksena. Harkkapelien jälkeen pääsin aloittamaan kauden ylhäällä, mutta erikoistilanneaikaa ei vaan tipu. Sentteröin ykkösketjua ja pisteitä ensimmäiset 20 peliä ovat tuoneet 40+31. Plus-miinus jengin paras ja kaikki osa-alueet A+. Yli -ja alivoimaa olisi kiva päästä pelailemaan...
 

Nötkötti

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mikäs tässä be a prossa nyt mättää? Aloitin junnusarjasta, jonka jälkeen minut draftattiin Dallasiin ykkösvarauksena. Harkkapelien jälkeen pääsin aloittamaan kauden ylhäällä, mutta erikoistilanneaikaa ei vaan tipu. Sentteröin ykkösketjua ja pisteitä ensimmäiset 20 peliä ovat tuoneet 40+31. Plus-miinus jengin paras ja kaikki osa-alueet A+. Yli -ja alivoimaa olisi kiva päästä pelailemaan...

Rooli.

Itse pelaan Be A Prota Kovanaama-pakkina Phoenixin Kojooteissa. Olen joukkueen paras maalintekijä, ja kautta on tahkottu jo joulukuuhun asti. Ylivoimaa ei vain tipu koska roolini on kovanaama. Alivoima-aikaa senkin edestä...
 

Fensba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mikäs tässä be a prossa nyt mättää? Aloitin junnusarjasta, jonka jälkeen minut draftattiin Dallasiin ykkösvarauksena. Harkkapelien jälkeen pääsin aloittamaan kauden ylhäällä, mutta erikoistilanneaikaa ei vaan tipu. Sentteröin ykkösketjua ja pisteitä ensimmäiset 20 peliä ovat tuoneet 40+31. Plus-miinus jengin paras ja kaikki osa-alueet A+. Yli -ja alivoimaa olisi kiva päästä pelailemaan...

EA mättää. Itselläni ollut joka kerta sama homma, vaikka roolina olisi maalintekijä/pelinrakentaja/hyökkäävä puolustaja. Ensimmäisellä kaudella dominoin pistepörssiä yli 40 pisteen erolla kakkoseen, mutta ylivoimalla pääsin pelaamaan ainoastaan n. 10 viimeisessä ottelussa. Alivoimaa pääseekin sitten pelaamaan, mikäli roolina on juuri kovanaama/voimahyökkääjä jne.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Pelaako täällä kukaan Phoenixilla kautta? Mietin vaan, kun aloitin Phoenixilla kauden ja pieneksi ongelmaksi on muodostunut maalivahti, joka tulee todella usein todella kauas maalista kiekon kanssa ja sitten tulee paniikki ettei kaveri pääse huonon syötön takia laittaan tyhjiin :D Huvittavaa oikeastaan - ei ole muiden veskojen kanssa tällaista tapahtunut jatkuvasti.

Maaleja en edelleenkään osa atehdä, mutta siitä en jaksa enää valittaa :) Joku saa joskus pelata mun kanssa nettipelin ja keroa mitä teen väärin :D

EDIT: Siis pelimuotona on be a GM, kausi.
 

FiFi93

Jäsen
Suosikkijoukkue
New Jersey Devils, Česká republika
Eikös jossain NHL 12 hehkutettu sitä, kuinka pelaajat pelaavat kuten oikeastikin (esim. Stamkos laukoo one-timereita toinen polvi jäässä, Sedinit kaihtavat kontakteja yms.)? Mokeilla on vissiin sama juttu, Smith ja mm. Brodeur (jolla sattuneesta syystä on tullut pelattua ottelu jos toinenkin) ovat kovia pelaamaan kiekkoa oikeasti ja kyllä nämä kaverit herkemmin lähtevät "seikkailemaan" ainakin tässä versiossa. Harmi vain, etteivät heidän mailankäsittelytaitonsa pelissä eroa huomattavasti muista maalivahdeista kuten oikeasti
 

devil29

Jäsen
Suosikkijoukkue
pikkuseurat
Rahaturnaus

Pelaanko porukka täällä rahaturnauksia? Ja jos pelaa niin missä? Gamersaloon ja virgingamers on itellä ollu käytössä, nyt on vaan ongelma se että kun pelataan aina kaverin kans kahdestaan niin kukaan ei halua pelata enään pelejä. Joten sellasia sivuja jossa muutkin pelais kaksin tai kolmin olis hakusessa.
 

Turri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, HIFK, Braehead Clan
Pitaapa hieman omia kokemuksia myos jakaa.

Viime vuodet on anarien kanssa tultu hieman jalkijunassa, etta pelit tulee hankittua vasta kesalla halvempaan hintaan koska addiktoituvana ihmisena yliopiston lukuvuosien aikana ei kesta uutta anaria pelailla. Joten nyt tuli talla viikolla sitten hankittua tuo NHL13 ja tuttuun tapaan hyvinkin kaksijakoiset fiilikset. Kaikki mita alla hopottelen koskee Be a GM -modea, koska paasaantoisesti vain sita tulee pelattua.

Aloitetaan positiivisilla asioilla. Luistelu nayttaa hyvalta ja tuntuu realistisemmalta kuin ennen. 15 ottelua takana ja edelleen on totuttelemista kaantymisen ja spurttien kanssa, mutta selkea parannus edeltavaan jossa pystyi kaantyileen miten sattui ja taydesta vauhdista menettamatta vauhtia. Luistelusta olen myos huomannut etta pelaajan attribuuteilla nayttaisi olevan jopa jotain merkitysta! En ole viela ainakaan huomannut etta brettlebdat luistelisi nopeampaa kuin omat Voracek tai Gagne. Voi jopa saada aikaiseksi maalintekopaikan, kun lahtee dumpin peraan nopealla kaverilla hidasta pakkia vastaan. Toki tassakin on oma lehma ojassa, kun on tottunut etta nuo halgillit pystyy luistelemaan kenet tahansa kiinni lapiajosta, joten omaa puolustustapaa pitanyt muuttaa, joka on vain hyva asia.

Ottelut ovat tasaisempia. Aikasemmissa versioissa olen pystynyt tykittaan vaikka minkalaisia lukemia vaikeimmallakin tasolla ja nyt tuskailen Pro-tasolla. Tervetullut haaste taytyy sanoa. Toki valilla toivoisi, etta nuo one-timerit menisi sisaan, 15 ottelussa olen tainnut saada 4 one-timeria sisaan ja vaittaisin etta noista 3 on tullut Brayden Schennilta, aivan maalivahdin edesta ja langista sisaan. Eipa paljon muuta tule enaa edes yritettya. Tasaisuus on kylla hetkittain hieman liikaa, koska 10 ottelusta kaksi olen voittanut useamman kuin 1 maalin erolla.


Asiat, jotka ovat seka huonoja etta hyvia:

Be a GM -moden tradet. Enaa ei onnistu vastustajan GM:n totaalinen noyryyttaminen, kuten NHL12:ssa muistan etta usein hankin maaliini Pricen backup-maalivahdilla ja draft-pickilla tai parhaimpana tradena muistan kuin vaihdoin Chicagolla pelatessani Marcus Krugerin ja Brandon Pirrin Detroitiin ja takaisin pain tuli Pavel Datsyuk...

Mutta naissa tradeissa on myos huonot puolet myos. Lahinna ihmetyttaa, kun jotkut joukkueet pitavat tietyista pelaajista kiinni maailman tappiin asti. Yritin kovasti hankkia Bernieria Flyersini ykkoseksi, mutta ei onnistunut sitten millaan. Yritin kaikkia keinoja ja lopulta yritin huvikseni, etta mita Bernierin saanti hankkiminen. En muuten saanut Flyersiin Giroux + Voracek -paketilla, jonka luulisi jokainen GM ottavan vastaan... Toinen arsyttava asia on, joka on taidettu myos taalla mainita, tuo organisaatioiden legendojen kauppaminen. Selanne, Doan, Elias, Brodeur mm. ovat samantien kaikkien trade blockissa ja vaihdettu ennen kauden alkua tai heti alussa kasaan kiekkoja. Eipa auttanut, etta Selanne johti liigan maaliporssia 10 ottelun jalkeen 9 maalilla, silti vaihtoon lahti ja takaisin tuli draft pick ja joku prospecti. Hieman kaipailisin, etta naissa olisi mahdollista tehda NMC/NTC-clauseja diileihin.

Maalintekoon liittyen. Ilmeisesti bugimaali on tuo, etta B-pisteiden valista laukoo kiekon ylapesaan? Tuota tulee kaytettya, mutta tahan mennessa vain Giroux ja Gagne ovat saaneet tuosta kiekon maaliin, kertaalleen kummatkin. 90% kudeista viuhuu paatyplekseihin eika lahellekaan maalia. Tieda sitten onko kyse vain omasta tahtaamisesta vai mista, mutta tuo hieman ihmetyttaa, ettei Brieret tai muut osu edes maalia kohti. Olen myos huomannut etta viimeiset 30 sekkaa kolmannesta erasta on avoimien ovien paivat. JOKAISESSA pelaamassani ottelusta vikalla 30 sekunnilla on tullut maali. Tama onkin johtanut siihen, etta jos olen maalin tappiolla ennen pelin loppua, niin tiedan saavani tasoituksen kun vaan heitan kiekkoa maalille tuossa lopussa. Usein saan jopa kaksi maalia, kun tuntuu ettei siella maalivahdit edes yrita mitaan. Toki se omakin maalivahti on ihan seula tuohon valiin, jolloin siella pitaa kaikin voimin estaa vastustajan paaseminen punaviivan yli.

Ohjaukset. Yritan jatkuvasti viivamiehella heittaa kiekkoa matalalla kohti maalia, mutta ohjaukset vain uupuvat. Miehia on maskissa, pitaisi olla osaavia kavereita, mutta ei. Maskilla tuntuu olevan vain se vaikutus, etta sielta tulee helpommin rebound, ei maalia, pelkka rebound. Ja niista tuntuu olevan yhta vaikea saada kiekkoa maaliin kuin one-timereista.


Kiekkokontrolli. Luojan kiitos ollaan paasty pois siita, etta otat kiekon Grossmannilla oman maalin takana ja luistelet kaikkia pain ja kukaan ei saa kiekkoa pois vaan teet maalin. Toki, nyt tuntuu hieman silta, etta vahankin menet lahelle vastustajaa, niin se annetaan pois tyyliin "ota vaan". Pokecheckit tuntuvat olevan TODELLA tehokkaita, taklaaminen vahentynyt omalta osalta, kun pokecheckilla saa niin paljon nopeammin ja helpommin pelin kaannettya. Pokecheckissa on kylla yksi omituinen ominaisuus. Satunnaisesti kiekko lahtee ihan minne sattuu tuosta pokecheckista, varsinkin jos irtokiekkoa pokettaa. Yrittanyt pari kertaa vaan saada irtokiekkoa pois oman maalin edesta, niin muutaman kerran kiekko mennyt omaan maaliin, vaikka pokettanut taysin vastakkaiseen suuntaan. Siina sitten maalivahti kiittaa.


Jos yhden kehitysidean EA:lle saisi lahettaa, niin olisi se etta paivitetyt rosterit saisi ladattua netista muistitikulle ja paivittaa sita kautta offlinessa. Itse olen tilanteessa, jossa nettiyhteyteni on puhelin, jota kaytan Wi-Fi Hotspottina ja operaattorini ei salli PS3-yhdistamista siihen. Rostereiden tarjoominen ladattavaksi ei luulisi olevan niin iso juttu, talla hetkella EA tarjoaa vain sen, etta voi itse siirtaa Roster Managementin kautta pelaajat oikeisiin joukkueisiin, mika on ihan riittava sinansa, mutta se, etta pelaajien attribuutit ovat pelin ilmestyessa ihan mita sattuu, niin niiden editoiminen onkin sitten isompi juttu. Pieni asia kokonaisuudessa, mutta parantaisi pelikokemusta omalta osalta huomattavasti.


Yhteenvetona, paljon hyvaa ja oikeaan suuntaan ollaan menossa. Samaan hengenvetoon, paljon on viela korjattavaakin. Mukava upgrade, mutta en ole viela valmis maksamaan taytta hintaa tasta. Paikallinen kaveri (asun Skotlannissa) ehdotti, etta EA:n pitaisi julkaista uusi NHL, jonka jalkeen tulisi sitten vain vuosittain DLC:na uudet rosterit/pikkupaivitykset ja muutaman vuoden valein uusi isompi julkaisu kunnon uusine featureineen. Mielenkiintoinen idea omasta mielesta, mutta eipa taida toteutua niin kauan kuin EA voi julkaista vuosittain "tayden" uuden pelin joka myy hyvin.


edit.

Nyt kaksi pelia lisaa pelanneena, kummatkin Buffaloa vastaan, ensimmainen aidosti hyvin arsyttava asia loytynyt. Kahdessa ottelussa 6 paastettya maalia, jokainen niin etta dump-kiekko mun maalin taakse, mun pakki ekana kiekkoon, mutta ennen kuin se ehtii syottaan, vastustajan hyokkaaja ottaa kiekon pois ja nousee maalille ja laittaa langista sisaan. Pitaa varmaan antaa kiekon menna sinne ja ohjata pakki maalin eteen valmiiks odottaan, kun se hyokkaaja tulee sielta eika edes yrittaa ottaa kiekkoa.
 
Viimeksi muokattu:

tulikaste

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Tero Lehterä
Kummasti se vaan tietokone aina tekee maalin viimeisen minuutin aikana saadessaan kiekon haltuunsa maalin edessä ja minä en. Samanlaisilta rannelaukauksilta ne näyttävät. "SCCCCCOOOOOOREEEE" haista paska. Kun nyt pelaan kautta Montrealilla niin ei tämä ihan niin hirveää ole kuin aiemmin Coloradolla, minkä kauden aikana peli tuli jo kertaalleen viskattua jonnekin kaapin perälle, mutta välillä kyllä sattuu Pricellekin sellaisia iltoja että itkettää. Tietokonehan ne tietysti arpoo. Eipä siinä, maalin tappiot karaisevat.
 
Viimeksi muokattu:

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Tuli kokeiltua tuota be a prota ekaa kertaa tässä änärissä. Viimekerrasta jäi niin paska maku että ei ole liiemmin kiinnostanut kyseinen pelimuoto. Pieniä parannuksia näyttäisi olevan, mutta valmentaja on edelleen täysin idiootti.

Päätin aloittaa aivan pohjalta eli qjmhl:sta (vai mikä olikaan). Otin vaikeustasoksi vaikeimman, mutta voi hyvää päivää kun pelaajat tuossa liigassa ovat paskoja. Nyt on takana 22 peliä ja tehtynä 68 häkkiä. Lisäksi johdan taklaustilastoa ja olen jäähypörssin toisena. Joka pelistä kaikki arvosanat ovat A+. Syöttöjä on kasassa huimat kahdeksan. Totuus vaan on se, että mitä vähemmän lainaan kiekkoa ketjukavereille, sitä paremmin joukkue menestyy. Se ei kai kuitenkaan ole tämän pelimuodon idea.
 

Heatley

Jäsen
Suosikkijoukkue
"Ei oo ku Jokerit. V*TTU"
Tuli kokeiltua tuota be a prota ekaa kertaa tässä änärissä. Viimekerrasta jäi niin paska maku että ei ole liiemmin kiinnostanut kyseinen pelimuoto. Pieniä parannuksia näyttäisi olevan, mutta valmentaja on edelleen täysin idiootti.

Päätin aloittaa aivan pohjalta eli qjmhl:sta (vai mikä olikaan). Otin vaikeustasoksi vaikeimman, mutta voi hyvää päivää kun pelaajat tuossa liigassa ovat paskoja. Nyt on takana 22 peliä ja tehtynä 68 häkkiä. Lisäksi johdan taklaustilastoa ja olen jäähypörssin toisena. Joka pelistä kaikki arvosanat ovat A+. Syöttöjä on kasassa huimat kahdeksan. Totuus vaan on se, että mitä vähemmän lainaan kiekkoa ketjukavereille, sitä paremmin joukkue menestyy. Se ei kai kuitenkaan ole tämän pelimuodon idea.

Oletko kokeillut laittaa pelityylin tosipelaaja/hardcoreen rupeaa vaikeutumaan huomattavasti!
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Oletko kokeillut laittaa pelityylin tosipelaaja/hardcoreen rupeaa vaikeutumaan huomattavasti!

Eihän siinä vaikeudu mikään muu kuin syöttäminen. Ja sitä taas pyrin välttämään viimeiseen asti. Ehkä sitä voi kokeilla sitten kun pelaan änärijengissä ja pelaajat osaavat tehdäkin sillä kiekolla jotain.

Edit: kokeilin kolme peliä hardcorella ja niissä tein yhteensä 13 maalia. Kyllähän se kiekko vähän helpommin karkaili mutta vaikutus pistetahtiin on olematon.
 

Playfair

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Colorado Avalanche
Be A Pro on kyllä NHL13:ssa todella suolainen pelimuoto. Itse(kin) aloitin junnuliigassa puolustajana ja ensimmäinen huomio oli, että aloituskokonaisuus on joukkueen parhaaseen pelaajaan lähes kymmenen pykälää korkeampi. Huonoimpiin verrattuna sitten jo parikymmentä...

Harmittavin asia tässä kuitenkin on se, että pelit saattavat todellakin kestää 40minuuttia, sillä valmentaja haluaa peluuttaa parasta pelaajaansa sellaisella 35 minuutin keskiarvolla ottelua kohden. Siksi on pyrittävä tappelemaan ja jäähyilemään joka ottelussa niin usein kun pystyy, sillä mielestäni on mielekkäämpää pelata yhdellä istumalla edes 2 tai 3 peliä. Silti olen kevyesti joukkueen paras pistemies ja tehotilastossa reilusti plussalla.
 

Abdel

Jäsen
Kertooka nyt joku, että kumpi vaikeustaso on haastavin kun pelataan normi 1vs1 tekoälyä vastaan: Supertähti vai tähtipelaaja? ja mikä on tämä pelityyli?, esim tosipelaaja ja suosikki. Olen saanut vähän ristiriitaista tietoa, joten voisko joku tehdä tämän asian selväksi?


E: Supertähti nyt luulisi olevan haastavin, mutta lähinnä kiinnostaa että mihin tuo pelityyli vaikuttaa. En ole pelannut konetta vastaan käytännössä yhtään, koska onlinessa on tullut tahkottua se 800peliä..
 
Viimeksi muokattu:

Doforos

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsingfors, LA Kings, MMÅ
Eihän siinä vaikeudu mikään muu kuin syöttäminen. Ja sitä taas pyrin välttämään viimeiseen asti. Ehkä sitä voi kokeilla sitten kun pelaan änärijengissä ja pelaajat osaavat tehdäkin sillä kiekolla jotain.

Edit: kokeilin kolme peliä hardcorella ja niissä tein yhteensä 13 maalia. Kyllähän se kiekko vähän helpommin karkaili mutta vaikutus pistetahtiin on olematon.

Yks tapa vaikeuttaa peliä on myös kun asetuksista pistää tietokoneen vaikeustasoa korkemmaksi. Muistaakseni: Asetukset -> Peliasetukset -> Tekoäly -> Tietokoneen vaikeustaso.

Jo on ihme, jos vielä on liian helppoa. Ymmärtääkseni tää nopeuttaa tietokoneen reagointia ja muutenkin kaikkia toimintoja tai joitain ..

Be a Pro'ta aloittaessa on kyllä perseestä että oma pelaaja on kokonaisuudelta huomattavasti muita parempi. Mut joo ..
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Yks tapa vaikeuttaa peliä on myös kun asetuksista pistää tietokoneen vaikeustasoa korkemmaksi. Muistaakseni: Asetukset -> Peliasetukset -> Tekoäly -> Tietokoneen vaikeustaso.

Jo on ihme, jos vielä on liian helppoa. Ymmärtääkseni tää nopeuttaa tietokoneen reagointia ja muutenkin kaikkia toimintoja tai joitain ..

Pitääpä katsella kun kerkiää. En tuollaista asetusta edes muistanut olevan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös