NFL Fantasy Football – Liiga2

  • 7 976
  • 112

susi

Jäsen
Kiinnostuneita perustamaan toista liigaa NFL.comin Fantasy hommeleihin koska tuo alkuperäinen jo täynnä?

Alkuperäisestä liigasta hyväksi havaitut säännöt varmaan hyvä ottaa pohjille. Voin perustaa liigan jos saadaan 10 osallistujaa. Itsekin vasta ekaa kautta kokeilemassa tällä NFL puolella joten ei haittaa jos muitakin ensikertalaisia.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Voin asettua varapaikalle. Olen jo kolmessa liigassa mukana, joten vielä yhdestä selviydyn kohtuu hyvin. Jos kiinnostuneita on kuitenkin se 10 niin voin jättäytyä pois ensimmäisenä.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Jos ei liigaa muuten saada täyteen niin voin myös tulla mukaan. Ei se 4 liigaa vielä liikaa ole.
 

Petr T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks | Kärpät | SoJy
Voisin lähteä tähän mukaan, myös ensikertalaisena. Pääseekö tähän jatkoajan ulkopuolisia? Voisi olla tarvittaessa 1-2 hyvää ehdokasta, joilla ei ainakaan vielä tänne tunnuksia ole.
 

susi

Jäsen
Voisin lähteä tähän mukaan, myös ensikertalaisena. Pääseekö tähän jatkoajan ulkopuolisia? Voisi olla tarvittaessa 1-2 hyvää ehdokasta, joilla ei ainakaan vielä tänne tunnuksia ole.

Sanotaanko, että mieluiten täältä Jatkoajasta kun varmaan keskusteluakin sitten täällä pääosin liigasta käydään. Mutta en siis tyrmää jos innokkaita pelaajia olisi tulossa. Tunnukset kannattaisi sitten tännä vaikka perustella myös.

1. susi
2. Kiakkomies
3. Petr T.
4.
5.
6.
7.
8.
9. pancor
10. Hawk #22
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Mä voisin kans alkaa mukaan, täysin ensikertalaisena. Pitää tutustua sääntöihin kun täs on paremmin aikaa.
 

vallu12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Passissa lukee Tampere, Blackhawks, Steelers
Mukana

PS. Useamman vuoden olen pelannut NFLn puolella niin jollei systeemit ole hallussa voin auttaa liigan vetämisessä.
 
Viimeksi muokattu:

susi

Jäsen
Jees, perustin jo liigan tuonne alustavasti. Voidaan hioa asetukset sitten lopullisesti kuntoon ennen draftia.
Esim. onko tämä hyvä setti rosteriksi : 1 QB, 2 RB, 3 WR, 1 TE, 1 W/R/T, 1 K, 1 DEF, 6 BN.
Lisäsin siis yhden WR:n tohon default-settiin.

Mock drafteja kannattaa pelailla ja tuolta NFL.comin sivuilta löytyy hyvää matskua ja pelaaja-arviointeja niin saa tuntumaa touhuun.

1. susi
2. Kiakkomies
3. Petr T.
4. AnaKonda
5. vallu12
6.
7.
8.
9. pancor
10. Hawk #22
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Penkkiä voisi puolestani pienentään yhdellä. Tällöin waiverlista olisi suurempi ja otteluiden seuraaminen tulisi suurempaan arvoon. Toki menee myös näillä, sillä tuo helpottaa hieman aloittelijoiden pelaamista kun valinnanvaraa on enemmän.

Laitatko muuten @susi liigan kutsuja tulemaan kun ehdit? Tarvitset varmaan sitä varten sähköpostiosoitteet ja NFL:n nimimerkit?
 

susi

Jäsen
Laittakaa mulle yksityisviestinä nuo tiedot eli nfl tunnus + sposti niin laitan kutsut tulemaan.

Joo voidaan vähentää yksi penkkikaveri mun puolesta.
 

vallu12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Passissa lukee Tampere, Blackhawks, Steelers
Mitä mieltä porukka on jos lisättäisiin yksi puolustavapelaaja?

Jos meillä näitä ensikertalaisia tulee, niin pelkkä puolustusjoukkueet on simppelimpää. Mun puolestani otetaan vaikka yksi linjasta, yksi linebacker ja yksi DB.
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Voidaan ottaa puolustavat pelaajat mukaan, mutta pärjään myös ilman. Vähän arvallahan nuo menee ensikertalaisille, mutta toisaalta tulee heti tutustuttua myös näihin puolustaviin pelaajiin.

Sellainen kysymys tähän, että otetaanko standardi vai PPR-liiga? Vai sitten 0,5 PPR? Itse olen standardin kannalla, mutta ei ongelmaa muidenkaan vaihtoehtojen kanssa.

EDIT: Tarkennuksena siis, että annetaanko jokaisesta kiinniotosta 1p, 0.5p vai 0p.
 
Viimeksi muokattu:

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Itse olen 0.5 PPR kannalla. Myös puolustuspelaajat voi omasta puolestani ottaa mukaan mutta ei haittaa vaikka pelattaisiin ilmankin.
 

susi

Jäsen
Okei, lisätään puolustuspelaajat mun puolesta. Tuleepahan näihinkin heti paremmin tutustuttua. Mutta varmaan joo etenkin näiden suhteen draftissa arpapelillä mennään.

Selittäkääs nyt vielä tarkemmin tuo PPR-liiga case? Siitä kun tuolla nfl-sivuillakin paljon höpistään. Ja mistä tuon asetuksen voi muuttaa?
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
Selittäkääs nyt vielä tarkemmin tuo PPR-liiga case? Siitä kun tuolla nfl-sivuillakin paljon höpistään. Ja mistä tuon asetuksen voi muuttaa?

Eli lyhykäisyydessään tarkoittaa sitä, että saako pelaaja pisteen siitä kun ottaa pallon kiinni (PPR = point per reception). Tällöin sellaisten pelaajien arvo nousee, jotka ottavat paljon lyhyitä syöttöjä kiinni. Erityisesti tämä näkyy keskushyökkääjien (RB) pisteissä. Esimerkkejä keskushyökkääjistä, joiden arvo kasvaa huomattavasti PPR-liigoissa ovat Danny Woodhead, Le'Veon Bell ja Matt Forte (ainakin viime kaudella).

Myös laitahyökkääjillä (WR) merkitys on todella suuri. Esimerkkinä viime vuonna standardiliigoissa Jordy Nelson ja Demaryius Thomas olivat tasapisteissä (229.90), mutta PPR-liigoissa D.Thomas sai kauden aikana 13 pistettä enemmän kuin Nelson. Toisena esimerkkinä Mike Evans tienasi viime kaudella standardiliigoissa 0,5 pistettä enemmän kuin Alshon Jeffery, mutta PPR-liigoissa Jeffery voitti Evansin 16,5 pisteellä.

Luonnollisesti 0,5 PPR on sitten välimalli tästä.

PPR voidaan muuttaa liigan asetuksista siten, että kiinniotosta joko annetaan pisteitä tai ei anneta.
 

susi

Jäsen
Onko kaikille tullut kutsut perille? Liigaan olisi vielä pari paikkaa jäljellä joten viestiä vaan nopeimmat mulle.

Btw, onko tuo kaksi divisionaa hyvä vai mennäänkö vain yhdellä? Tsekatkaa muutenkin säännöt/asetukset ja ehdottakaa muutoksia jos tarpeen.

PPR-caseen ei vahvaa mielipidettä. Olisko sitten 0.5 PPR kompromissiratkaisu?
 

Hawk #22

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Ilves, Tampa Bay Buccaneers
PPR-caseen ei vahvaa mielipidettä. Olisko sitten 0.5 PPR kompromissiratkaisu?

Koska on paljon ensikertalaisia, niin voidaan puolestani mennä ilman PPR:ia. Jos nimittäin joku tai jotkut aloittelijoista haluavat seurata NFL:n Fantasy Live -ohjelmaa tai jotain muuta vastaavia, niin standardiliiga on selkeämpi. Tietääkseni suurin osa ohjelmista perustuu kuitenkin siihen ettei kiinniotosta jaeta pisteitä, joten asiantuntijoiden kuuleminen on järkevämpää. Ensi kaudella voidaan sitten katsoa uudestaan miten toimitaan.
 

vallu12

Jäsen
Suosikkijoukkue
Passissa lukee Tampere, Blackhawks, Steelers
PPR voidaan laittaa nollaan ja vaikka puolustajat mukaan. Yhdellä divisioonalla olisi kumminkin mukava mennä.
 

pancor

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, New Orleans Saints, Україна
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös