Nelonen Pro, siellä se lätkä on...

  • 2 264 263
  • 6 673

Rademoottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan tippumuspelit
Uskomattoman surkeaa on vuodesta toiseen näiden Nelosen kameraukkojen toiminta. MIKSI se kamera pitää zoomata aina niin lähelle tilanteita, että suurin osa laukauksista menee aina ohi kameran ollessa väärässä kohdassa. Näyttäisivät mieluummin isoa kuvaa jossa tilanteet näkyy paremmin. Kamera on aina myöhässä noissa laukaisutilanteissa... Amatöörien touhua!

Tämä on kameran käyttäjien helmasynti vuodesta toiseen, valitettavasti. Kaukalon kulmauksien kohdalla olevat kamerat heiluvat kuin hullun mulkku sinne tänne - ja aina myöhässä. Sitten näytetään tehtyä maalia uusintana tästä kulmauksen kamerasta, jonka suttuisesta ja myöhässä olevasta kuvasta ei pysty sanomaan, että ohjattiinko siniviivalaukaus maalin edestä vai ei. Laajempi zoomaus ehkä saisi enemmän kiekkoa näkyviin ilman että tarvitaan kameran sivusuuntaista hötkyilyä.

Ainoastaan PRO:n päälähetyksenä olevassa matsissa on riittävästi kameroita maalitilanteiden laadukkaampaan näyttämiseen.
 

Wingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valmentajien hautuumaa
Uskomattoman surkeaa on vuodesta toiseen näiden Nelosen kameraukkojen toiminta. MIKSI se kamera pitää zoomata aina niin lähelle tilanteita, että suurin osa laukauksista menee aina ohi kameran ollessa väärässä kohdassa. Näyttäisivät mieluummin isoa kuvaa jossa tilanteet näkyy paremmin. Kamera on aina myöhässä noissa laukaisutilanteissa... Amatöörien touhua!

Olin huomaavinani, että CHL-matsissa (TPS-JYP) olisi ollut parempaa kuvaamista. Eri tuotantotiimi? Kiekko tarttui mukaan uusinnoissa ja maalin taakse oli viety kamera mistä näkyi edes jotain.
 

mailman-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Uskomattoman surkeaa on vuodesta toiseen näiden Nelosen kameraukkojen toiminta. MIKSI se kamera pitää zoomata aina niin lähelle tilanteita, että suurin osa laukauksista menee aina ohi kameran ollessa väärässä kohdassa. Näyttäisivät mieluummin isoa kuvaa jossa tilanteet näkyy paremmin. Kamera on aina myöhässä noissa laukaisutilanteissa... Amatöörien touhua!

Niin nämähän ovat Nelosen, yleensä paikalliselta firmalta, ostamia "palveluita". Eli eivät ole Nelosen väkeä.
Viime kaudella Oulun kuvauksesta vastaavalle firmalle pistin palautetta juurikin esim. mainitsemistasi asioista, eivät okskaan vaivautuneet vastaamaan.

Edelleen olen sitä mieltä, että Nelonen/taijoku, joutaisi kuskata jonkun kuvaajan jenkkilästä vähän opettamaan lajin nimeltä jääkiekko kuvauksen saloja.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
DNA muutti hetki sitten noita kanavahommiaan ja perustin jonkun DNA-tv:n. En sitten tiedä onko tämä aiheuttanut seuraavan, mutta mulle tuli lasku kotiin joka oli suuruudeltaan reipas 100e! Olen siis tilannut pro-extran ja viasat sportin, telkkariin siis pelkästään. Laskun erittelyssä oli kaksi vai kolme kertaa joku ruutu+ eritelty laskuun ja kaikissa oli eri hinta (hintahaarukassa 29-40e). Eli siis pron perässä luki aina myös suluissa ruutu+. En kai mä nyt saatana tilaisi kolmea eri pro-pakettia plus ruutua tuohon lisäksi?

Prot peruutan nyt joka tapauksessa, kun määräaika päättyi, mutta eihän tossa laskussa ole päätä saati häntää? En mä tajua muutenkaan tuota, että miksi noilla eritellyillä paketeilla oli vielä kaikilla eri hinta?
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mulla on ollut kolmessa viimeissä pelissä jotakin ongelmaa kuvan kanssa. Eka oli pelkkää pikselimössöä puolet pelistä (tabletilla näkyi kyllä ei-HD kanava mutta siinä on niin suttuinen kuva). Seuraavassa pätki lähetys, veti ruudun mustaksi tasaisin väliajoin ja eilen harmaaksi vaikka pelikello näkyi ylhäällä. Myös äänet pitää laittaa lujalle ja erätauon alkaessa olkkari räjähtää.. Muut saman paketin kanavat toimii ihan normaalisti ettei ole kyllä telkussa tai kortissa vika.
 

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
DNA muutti hetki sitten noita kanavahommiaan ja perustin jonkun DNA-tv:n. En sitten tiedä onko tämä aiheuttanut seuraavan, mutta mulle tuli lasku kotiin joka oli suuruudeltaan reipas 100e! Olen siis tilannut pro-extran ja viasat sportin, telkkariin siis pelkästään. Laskun erittelyssä oli kaksi vai kolme kertaa joku ruutu+ eritelty laskuun ja kaikissa oli eri hinta (hintahaarukassa 29-40e). Eli siis pron perässä luki aina myös suluissa ruutu+. En kai mä nyt saatana tilaisi kolmea eri pro-pakettia plus ruutua tuohon lisäksi?

Prot peruutan nyt joka tapauksessa, kun määräaika päättyi, mutta eihän tossa laskussa ole päätä saati häntää? En mä tajua muutenkaan tuota, että miksi noilla eritellyillä paketeilla oli vielä kaikilla eri hinta?
Miksikö? Koska DNA. Itse kun muutin viimeksi tuli DNAlta 78e lasku kun vuokralaite piti olevinaaa omaksi ostaa. Valitin aiheesta niin yhtäkkiä ne maksoikin minulle 45e enkä tosiaan tiedä mistä. Että eikun selvittelyä tekemään!
 

Jari66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ukraina
Kuten tuossa aiemmin on todettukin varsinkin näillä pron extrakanavilla kameratyöskentely on ollut täysin ala-arvoista ja amatöörimäistä kuraa tällä kaudella. Kahdessa katsomassani pelissä ottelun aloituskiekkokin on missattu kun kamera on kuvannut samalla jotakin erittäin mielenkiintoista pärstää katsomossa. Samoin itse pelissä kuvan pysyminen kiekon perässä on todella vaivalloista.

Ilmeisesti Nelonen on tälläkin kohtaa vetänyt kustannukset minimiin ja kameroiden takana häärii makkarapalkkalaisia.
 

ultras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tampere
Pitäisikö siis Elisalle tulla myös viihdesovellukseen mahdollisuudet katsoa Pron kanavia?

Vielä en ainakaan tälläistä ole mobiilissa havainnut. Ylen ja maikkarin kanavia on nyt mahdollista katsoa.

Niin mulle Elisalta puhuivat. Taisivat sitten puhua palturia.

Eivät puhuneet palturia. Eilen ilmaantui Nelosen kanavat ja kaikki Pro:t katsottavaksi Elisa Viihde-sovelluksessa.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
Kuka tuo lauantaisen KooKoo-Blues-ottelun muuten selosti? Omaan korvaani kuulosti erehdyttävästi YLEn Antti Ennekarilta. :D
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kuka tuo lauantaisen KooKoo-Blues-ottelun muuten selosti? Omaan korvaani kuulosti erehdyttävästi YLEn Antti Ennekarilta. :D
No ei tuo kyllä Ennekari ollut. Enemmän kuulostaa siltä Jani(?) Säteriltä, mutta liekö sitten sekään.
 

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Idän ihme, Honka
No ei tuo kyllä Ennekari ollut. Enemmän kuulostaa siltä Jani(?) Säteriltä, mutta liekö sitten sekään.
No voi olla Säterikin, tuo Ennekari oli vain heitto koska samankaltainen ääni ainakin miehellä oli. :D
 
Viimeksi muokattu:

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Kuka tuo lauantaisen KooKoo-Blues-ottelun muuten selosti? Omaan korvaani kuulosti erehdyttävästi YLEn Antti Ennekarilta. :D

Tarkistin tallenteelta, lähetyksen alussa vilahtaa ruudussa Ilkka Soinin nimi selostajana.
 

Bigg_Doggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
DNA muutti hetki sitten noita kanavahommiaan ja perustin jonkun DNA-tv:n. En sitten tiedä onko tämä aiheuttanut seuraavan, mutta mulle tuli lasku kotiin joka oli suuruudeltaan reipas 100e! Olen siis tilannut pro-extran ja viasat sportin, telkkariin siis pelkästään. Laskun erittelyssä oli kaksi vai kolme kertaa joku ruutu+ eritelty laskuun ja kaikissa oli eri hinta (hintahaarukassa 29-40e). Eli siis pron perässä luki aina myös suluissa ruutu+. En kai mä nyt saatana tilaisi kolmea eri pro-pakettia plus ruutua tuohon lisäksi?

Prot peruutan nyt joka tapauksessa, kun määräaika päättyi, mutta eihän tossa laskussa ole päätä saati häntää? En mä tajua muutenkaan tuota, että miksi noilla eritellyillä paketeilla oli vielä kaikilla eri hinta?
Minä ostin tämän DNA TV paketin.

Liikkeessä sain sovittua hinnaksi 40e/kk, mukana tuli kortti jonka saa antennitaloudessa olevaan telkkariin sekä DNA-TV tunnukset.
Tuon TV-kortin annoin kaverilleni, joka näkee siitä pelit kotonaan.
Itse katson pelit joko kännykästä, tabletilta tai sitten tietokoneeltani joka on liitetty telkkariin.
Maksut menee kaverin kanssa puoliksi, joten hinta ei ainakaan päätä huimaa kun voin katsoa Liigaa, NHL:ää sekä KHL:ää missä vaan.

Kaverin ruutu.fi palvelu tuntuu pätkivän vähän kokoajan, kun vaihdettiin peli näkymään DNA TV:ni kautta se toimi pätkimättä.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Täytyy kyllä todeta, että tällä kertaa JYP - Kärpät ottelussa hidastukset on aivan käyttökelvottomia. Kamera heiluu ihan mihin sattuu. Jumalauta kolmen päivän piritripeissä oleva nisti kuvaisi tasaisemmin pelitapahtumia.

Yritä tossa nyt sitten seurata missä se kiekko liikkuu, kun ei näy hidastuksista muuta kuin viivoja, kun kamera vetää edestakaisin. Ei tule kyllä tätä ikävä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Pakko vähän taas kritisoida.

KalPa-IFK pelissä kameratyöskentely ollut varsin heikkoa ensimmäisen erän verran. Jatkuvasti pääkamera on jäljessä tai liikaa edellä kiekkoa.
Enkä ymmärrä miksi piti niissä Kapasen seremonioissa kuvata jatkuvasti yleisöä, Kapasen perhettä ja videotaulua sinä aikana, kun koko halli oli aivan hiljaa ja jumbotronilla pyöri koostetta Kapasen urasta kertojaäänen säestyksellä. Viisi sekuntia kuvattiin videotaulua, viisi sekuntia yleisöä, joka katsoo jumbolle lasittuneilla katseillaan ja viisi sekuntia Kapasen perhettä selkäpuolelta. Tämä kuvio sitten toistui jatkuvasti.
Ymmärrän kyllä siinä kohtaa sen yleisön ja perheen kuvaamisen, kun tulostaululla pyöri Kekäläisen videoviesti, joka ei näyttänyt kuvan puolesta toimivan, mutta en sitä kun siellä pyörii niitä uran huippuhetkiä.

Ihan yleisestikin voisi nuo kulmakamerat poistaa ihan kokonaan. Säästäisi Nelosen konserni jotain makkararahoja siinä, koska ei noista mitään hyötyä ole päinvastoin. Tänäänkin ekassa erässä oli kulmassa kiekko, hetken päästä kuva vaihtuu kulmakameraan ja sitten kiekko olikin pelattu jo maalin eteen yksinäiselle KalPan pelaajalle. Pääkameraan leikattiin juuri siinä kohtaa, kun kiekko oli jo tolpasta kilahtanut toiseen kulmaan. Ainoastaan selostajan metelöinnistä tiesi, että nyt oli maali lähellä ja KalPan pelaajalla hyvä paikka.
Sama juttu hidastuksissa. Aivan turha mitään maaleja näyttää uusintoina niistä kulmakameroista. Joku viivalämärikin niin ainoa mitä näet on, kun kiekko pelataan viivalle ja pelaajan laukaisuliikkeen. Yleensä kamera jää jälkeen ja aivan turha odottaa, että näkisi jotain missä kohtaa kiekko muuttaa suuntaa matkalla tai vastaavaa.
Ennemmin asentaisi jokaiseen päätyyn jotkut kamerat, jotka kuvaavat maalia vähän kuitenkin maalialuetta isommalla alueella, josta kyllä näkisi sitten oikealla tavalla hidastetusta kuvasta mitä kiekolle tapahtui ennen kuin se päätyi maaliin.

Tottakai on täysin turha verrata jonnekin NHL:n tuontantoihin, kun aivan eri budjeteilla ja resursseilla toimitaan mutta pienillä muutoksilla voi saada isoja juttuja aikaan.

Sama juttu äänimaailman kanssa. Ei kotisohvalle kuule ollenkaan kilahtiko se kiekko vaikkapa tolppaan. Ainoa merkki on se, jos kerkee silmälle näkemään tai tuomarin levittävän kätensä. Jotkut mikit maalien taakse tai muita viritelmiä olisi saatava.
Mä haluan kuulla, kun se kiekko kilahtaa kunnolla tolppaan, samalla kun kuulen yleisön reaktion ja näen tuomarin kädenlevitykset.

https://www.youtube.com/watch?v=TkaQwVmEWzs
Tuossa hyviä esimerkkejä Youtubesta mainitsemaani asiaan.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ylläolevaan liittyen: eihän Suomen kaukaloissa nuo maaliraudat taida ylipäänsä läheskään aina kilahtaa kunnolla kiekon niihin osuessa. Harvemmin hallilla(kaan) ollessa kuulee minkäänlaista kilautusta kun kiekko maalirautoihin osuu, pieni mutta ärsyttävä seikka vrt NHL-kaukaloihin.

Hyvin pitkälti samaa mieltä kameratyöskentelystä, aika amatöörimaisen kuvan antaa. Lisäksi pro3-8 kanavien lähetyksissä mikitys on usein päin vittua, eli yleisön ja kaukalon ääniä ei kuule käytännössä ollenkaan.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Esimerkiksi tänään Porista ei kuulunut halliääniä ollenkaan kotikatsomoihin. Vähän vitun ärsyttävää seurata tuollaista lähetystä. Paikan päällä käsittääkseni oli kuitenkin ihan ok tunnelma.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Esimerkiksi tänään Porista ei kuulunut halliääniä ollenkaan kotikatsomoihin. Vähän vitun ärsyttävää seurata tuollaista lähetystä. Paikan päällä käsittääkseni oli kuitenkin ihan ok tunnelma.

Samaan kiinnitin huomiota. Tässä ihmetyttää se, että aikaisemmissa peleissä tällä kaudella Porissa on hallin äänet kuuluneet todella hyvin lähetyksessä. Onko ne menneet nyt siirtelemään mikkejä siellä vai mistä lie johtuu tämä muutos huonompaan?
 

Pete27

Jäsen
Suosikkijoukkue
TAPPARA
Onko kellään tietoo, et mikä firma hoitaa Tempereella pelien kuvaukset? Nelonenhan se ei kai ole, vaan ostavat palvelun?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös