NBA 2K -pelisarja

  • 47 405
  • 223

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
En kyllä itse pahemmin huomannut eroa edellisen vuoden peliin kun eilen tuon trailerin nopeasti vilkaisin läpi. Kuulosti hyvin samalta kuin 2K16 selostus, ainakin itse pelitilanteet, mutta varmasti lisätty uutta nippelitietoa selostajien suuhun.

Ainakin PS4 storeen nyt tullut tuo NBA 2K17 Prelude, eli pääsee ilmaiseksi luomaan My Career-hahmonsa ja pelaamaan muutaman College-matsin. Ihan hauska mahdollisuus kokeilla peliä ennakkoon, ja ihan kivaltahan tuo tuntui. Varmaan kuitenkin tulee hankittua itse peli sitten vasta joulun kieppeillä.
Ainakin tuossa videossa kun kommentaattori heitti jotain diipadaapa nippelitietoa, niin selostuskaksikko reagoi välittömästi kentällä tapahtuvaan näyttävään donkkiin.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onhan toi komea traileri. Varmaan ainoa urheilupeli mitä tulee pelattua oikealla peliajalla 12min kvartsit ja korimäärät täusin realistisiä.
Taitaa jäädä kyllä tämän vuoden painos kaupan hyllylle. Tuo 2K16 on niin loistava peli ja kun en onlinessä pelaa niin en mitään tarvetta
näe uudelle. Josko sitten 2k18 taas.

Olen pelaillut 17-versiolla ura-moodia täydellä peliajalla ja sehän toimii, mutta kysynpä että oletko pelannut myGm, tai sitä toista tiimipeliä täydellä peliajalla? Ihan mielenkiinnosta vain, koska itse tein uuden franchisen Seattleen liian helpolla tasolla ja puolella peliajalla, ja ajattelin aloittaa 76ersillä uuden saven pykälää vaikeampana (koska Simmons). Kannattaako tätäkin pelata 12 minuutin jaksoilla, vai oletko simmannut osan peleistä?
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Olen pelaillut 17-versiolla ura-moodia täydellä peliajalla ja sehän toimii, mutta kysynpä että oletko pelannut myGm, tai sitä toista tiimipeliä täydellä peliajalla? Ihan mielenkiinnosta vain, koska itse tein uuden franchisen Seattleen liian helpolla tasolla ja puolella peliajalla, ja ajattelin aloittaa 76ersillä uuden saven pykälää vaikeampana (koska Simmons). Kannattaako tätäkin pelata 12 minuutin jaksoilla, vai oletko simmannut osan peleistä?
Ilman muuta 12min peliajalla ja slidereillä taso sopivaksi. Itse pelaan n. puolet kauden peleistä. Välillä pelkät kotipelit ja joskus divisioona ja confrenssipelit.
Fatigue on mun mielestä yksi tärkeimmistä slidereistä. Tuo mukavasti realistisuutta kun joutuu todella lepuuttamaan pelaajia jotta olisi lopussa edes jonkinlaista voimaa levypallopelissä.

Mutta ehdottomasti 12min kvartseilla ja sim to end jos peli ratkeaa aikaisin.
Tai simuloi alusta ja hyppää mukaan vaikka kolmannella jaksolla.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Itse olen nyt pelannut aika paljon, mutta tänään meni maku ja pahasti. Ei vaan jaksanut enää ja simuloin loput pudotuspelit, kun alkoi niin väsyttämään tuo peli, tuli kusetettu olo.

Edellisessä pelissäkin kolkit olivat itselle 3/9 mikä on ihan kelvollinen, mutta kun kaveri pudottaa 16/20 niin onhan tossa aika ero. Ja vähän kolkkeja otan, koska ei ne putoa kuitenkaan, ainoa tapa saada koreja hyvällä prosentilla on ajaa korille, kaikki hypärit ovat lähes tuhoon tuomittuja. Noista kolmosista yhtä lukuun ottamatta kaikki oli vapaita kolkkeja ja takamiesten heittämiä. Kaverin kolkeista vähintään puolet ellei jopa yli, olivat heittoja ahtaasta paikasta kättä vastaan. Ja loppulukemat pelissä oli 40 minuutin peliajalla 105-103. Ei vaan jaksa käyttää elämässään vajaata tuntia siihen, että alkaa vaan vituttamaan.

Mietin jo hetken aikaa uuden NBA:n ostamista, mutta taitaa jäädä kaupan hyllylle.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Vaikuttaa enemmänkin slider ongelmalta. toi 16/20 on aika outo lukema. En kyllä muista yhtään peliä missä ai olisi naputtanut yli 55% kolmosia. Ja 45% alkaa olla jo tosi harvinainen.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Ensivaikutelma tuosta EAn tekeleestä on halpa kopio 2k sarjasta. Pelaajat liikkuvat tahmeasti ja jotenkin liukuvat kentällä.
Kontrollit samantyyliset kuin 2k:ssa mutta kaikki tuntuu jotenkin tahmeammalta. Pallokin lentää oudon tahmeasti.
Demon tarinamoodi vaikuttaa ihan mukiinmenevältä, täytyy vielä testata ajan kanssa, mutta en kyllä näe että tästä on haastajaksi
2k sarjalle. 2k16 saa edelleen kelvata mikäli 2k18 ei tuo mitään tajunnanräjäyttävää uudistusta.
 

Kaidekuningas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, #16, #87
2K18 taisi tulla viime viikolla Prelude. Onko kenelläkään ollut kokeilussa? Mitä uutuuksia ovat tuoneet? 2K17 oli ainakin parempi My Player face scannaus kuin 16:ssa. Olkoonkin, että 2K16 face scannauksen lopputulokset olivat välillä eeppistä huumoria.
 

fezr0

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins
2K18 taisi tulla viime viikolla Prelude. Onko kenelläkään ollut kokeilussa? Mitä uutuuksia ovat tuoneet? 2K17 oli ainakin parempi My Player face scannaus kuin 16:ssa. Olkoonkin, että 2K16 face scannauksen lopputulokset olivat välillä eeppistä huumoria.
Pitääkin muistaa heti kohta duunipäivän jälkeen laittaa lataukseen ja testailla, huomennahan tämä sitten tosissaan julkaistaan - onko joku kerennyt tuota Preludea jo testailemaan ja mitkä on viime vuoden versiota pelanneiden kommentit pelistä? Itsellä viimeksi ollut PS3:lla NBA14k jossa tuo MyCareer oli aivan huikeaa verrattuna Fifaan ja ennen kaikkean NHL:n be a prohon.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Alkaa vituttamaan tämäkin peli (2k18).

Eli MyTeamin neljännessä Weekly Challengessa pitäisi pähittää Heat 8 pisteen takamatkalta ja aikaa on kaksi viimeistä jaksoa. Olen jo yrittänyt vaikka kuinka monta kertaa, mutta parhaimmillani olen päässyt 3 pisteen päähän, kunnes kone rykäisee yht'äkkiä taas jonkin 15 pisteen kusetuskaulan. Pääset läpiajoon jollain Kyrie Irvingillä, niin tämä "yllättäen" nostaakin layupin ohi (ei tapahdu normaalisti ikinä). Heität vapaaheittoja, niin ne eivät "yllättäen" uppoa, vaikka heität kuten ennenkin. Kaikki levypallot "yllättäen" pomppivat vastustajan näppeihin. Ajat korille kuten aiemminkin, mutta ohjaamasi pelaaja ei lähdekään donkkiin tai layuppiin, vaan rupee virittelemään hypäriä. Se tietenkin meneen päin helvettiä, kun oletit ukon vievän ajon loppuun asti, kuten samoilta sijoilta aina ennenkin.

Kaikki kolme aiempaa Challengea hoitui leikiten, mutta tässä iskee tuo kusetusvaihe silmään aina.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Alkaa vituttamaan tämäkin peli (2k18).

Eli MyTeamin neljännessä Weekly Challengessa pitäisi pähittää Heat 8 pisteen takamatkalta ja aikaa on kaksi viimeistä jaksoa. Olen jo yrittänyt vaikka kuinka monta kertaa, mutta parhaimmillani olen päässyt 3 pisteen päähän, kunnes kone rykäisee yht'äkkiä taas jonkin 15 pisteen kusetuskaulan. Pääset läpiajoon jollain Kyrie Irvingillä, niin tämä "yllättäen" nostaakin layupin ohi (ei tapahdu normaalisti ikinä). Heität vapaaheittoja, niin ne eivät "yllättäen" uppoa, vaikka heität kuten ennenkin. Kaikki levypallot "yllättäen" pomppivat vastustajan näppeihin. Ajat korille kuten aiemminkin, mutta ohjaamasi pelaaja ei lähdekään donkkiin tai layuppiin, vaan rupee virittelemään hypäriä. Se tietenkin meneen päin helvettiä, kun oletit ukon vievän ajon loppuun asti, kuten samoilta sijoilta aina ennenkin.

Kaikki kolme aiempaa Challengea hoitui leikiten, mutta tässä iskee tuo kusetusvaihe silmään aina.
Tai sitten vaan pelaat huolimattomasti. Hypit levypalloihin sulkemisten sijaan. Vapareihin vaikuttaa pressure ja fatigue. Kuten myös lay-uppeihin.
Hypärin virittelyssä todennäköisesti väännät tattia väärään suuntaan. Ei tässä ole mitään EAn kusetusmoodia.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Alkaa vituttamaan tämäkin peli (2k18).

Eli MyTeamin neljännessä Weekly Challengessa pitäisi pähittää Heat 8 pisteen takamatkalta ja aikaa on kaksi viimeistä jaksoa.

Kaikki kolme aiempaa Challengea hoitui leikiten, mutta tässä iskee tuo kusetusvaihe silmään aina.
Pakko sanoa, että itse jouduin yrittämään tuota kahdeksan kertaa ennen kuin meni läpi.

Kerran vein kolmannen neljänneksen 18-2, eli johdin jo 8 pisteellä mutta vihu vei neljännen neljänneksen 11-20 ja hävisin pisteellä.

Toisen kerran heitin kolmoset 7/7, mutta niin vihukin 6/8 ja hävisin kahdella pisteellä.

Voitin vasta, kun tajusin laittaa Kawhi Leonardin Goran Dragicia vastaan ja Anthony Davisin Hassan Whitesideä vastaan.

Helppo tuo Heatin haaste ei missään nimessä ole, jos vihulla on edes kohtalaisen hyvä heittopäivä.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tai sitten vaan pelaat huolimattomasti. Hypit levypalloihin sulkemisten sijaan. Vapareihin vaikuttaa pressure ja fatigue. Kuten myös lay-uppeihin.
Hypärin virittelyssä todennäköisesti väännät tattia väärään suuntaan. Ei tässä ole mitään EAn kusetusmoodia.

Kyllä mä tiedän mihin suuntaan tattia vemputetaan, mutta sehän siinä onkin, kun yht'äkkiä samanlainen suoritus päättyy täysin erilailla, kuin hetkeä aikaisemmin. Tänään taas kerran testasin, ja taas legendaarisen kolmen pisteen päähän pääsyä seurasi vastustajan kymmenen pisteen ryöpytys, kunnes uudestaan kirin siihen kolmeen pisteeseen. Ei varmasti tarvitse kertoa mitä sitten tapahtui.

Nopealla googlauksella samanlaista on monella muullakin ollut.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Kyllä mä tiedän mihin suuntaan tattia vemputetaan, mutta sehän siinä onkin, kun yht'äkkiä samanlainen suoritus päättyy täysin erilailla, kuin hetkeä aikaisemmin. Tänään taas kerran testasin, ja taas legendaarisen kolmen pisteen päähän pääsyä seurasi vastustajan kymmenen pisteen ryöpytys, kunnes uudestaan kirin siihen kolmeen pisteeseen. Ei varmasti tarvitse kertoa mitä sitten tapahtui.

Nopealla googlauksella samanlaista on monella muullakin ollut.
Eipä sitä paljon tarvi väärään suuntaan kääntää niin lay-up muuttuu hyppyheitoksi. Itsellä takana satoja tunteja tekoälyä vastaan ja lähes joka kerta kun on tullut sellainen olo että tekoäly huijaa niin replayta katsomalla on löytynyt suurimmat syyt sohvalta. Itse tosin pelailen 2K16 ja slidereilla jossa välillä syötöt karkaavat pitkin seiniä ja avoimia lay-uppeja missataan toisinaan jos pelaaja juoksee takana paineistamassa. Näin käy kyllä tekoälyllekin.
Särähtää vaan korvaan kun nykyään tuntuu aina löytyvän vika pelistä jos kaikki ei onnistu. Hyvin harvoin jos koskaan vikaa on kapulan takana.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyllä se vähän pistää ihmetyttämään, kun joku Dwight Howard paukutta korin alta vapaata donkkia eturautaan, kunnes piste-eron taas kasvaessa uppoaa taas entiseen malliin. Enkä siis tässä ole ensimmäistä kertaa 2k-pelisarjaa pelaamassa. Muutenhan peli on loistava, mutta tämä haastetehtävä on naurettava.

Noh, tämän haasteen aikaikkuna taisi sulkeuta viime yönä, joten ei tarvitse enää yrittää.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Kyllä se vähän pistää ihmetyttämään, kun joku Dwight Howard paukutta korin alta vapaata donkkia eturautaan, kunnes piste-eron taas kasvaessa uppoaa taas entiseen malliin. Enkä siis tässä ole ensimmäistä kertaa 2k-pelisarjaa pelaamassa. Muutenhan peli on loistava, mutta tämä haastetehtävä on naurettava.

Noh, tämän haasteen aikaikkuna taisi sulkeuta viime yönä, joten ei tarvitse enää yrittää.
En tiedä onko My teamissa vaikutusta, mutta itse käytän aika surutta aikalisiä kun AI ottaa runeja ja pelan isolationia tai post hyökköystä yrittäessä tappaa vastustajan runin.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Särähtää vaan korvaan kun nykyään tuntuu aina löytyvän vika pelistä jos kaikki ei onnistu. Hyvin harvoin jos koskaan vikaa on kapulan takana.

No sehän on koripallossa niin kiehtovaa, kun joskus heitot putoavat toisinaan ja toisinaan taas ei. Esimerkkinä oma aiempi viesti missä tosiaan Dragic, Winslow ja kumppanit viskoivat kaaren takaa jäätävällä prosentilla ja omat jätkät missaavat samanlaiset heitot. Se syö miestä, kun teet periaatteessa kaikki hyvin ja oikein, mutta sekään ei riitä.

Tuon kauden jälkeen löysin Curryn vapaista pelaajista ja ladoin taaloja sen verran pöytään, että Steph tulikin Brooklyniin viskomaan kolkkeja ja on se vaan mukavaa, kun suhteellisen tasaisesti ne kolkit ja vähän vaikeammatkin heitot löytävät tiensä pussin pohjalle. Tuloksena kolme peräkkäistä mestaruutta ja nyt mennään taas pudotuspeleissä. Varsinkin vielä viime kauteen asti joukkueesta löytyi nelospaikan pelaaja, joka oli loistava viivan takaa, joka tarkoitti, että kentällä oli käytännössä neljä hyvää kaukoheittäjää.

Mutta kyllähän tuo turhauttaa, kun ihan kelvollinen kaukoheittäjä heittää vapaat kolkit tyyliin 2/6. Tuokin tuo jo aikamoisen eron tulostaululle, jos kaveri viskoo samoista paikoista 4/6. Käytännössä puhutaan 12 pisteen heilahduksesta, kun itse häviät kaksi kolmosta ja vihu voittaa saman verran. Tiukassa pelissä tuo on aika pirun paljon.
 

Kaidekuningas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, #16, #87
Onko muilla osunut My Careerissa eteen ihan infernaalista tappioputkea? Tällä hetkellä ollaan hävitty kymmenkunta matsia putkeen ja järjestään hävitään yli 20 pisteellä? Aikaisempien vuosien peleistä ainakin yhdessä tämä tarina oli "heavily scripted", onkohan tässäkin sama?

Voihan tämä johtua ihan oman jengin paskuudestakin. Suurin ongelma tällä hetkellä on Russell Westbrook, joka suorittaa 7/31 tasolla heittojensa kanssa. Paul George säestää noin 10 pisteen ottelukohtaisella pistekeskiarvolla. Oman joukkueen FG% on pelistä toiseen 30% tienoilla, kun vastustaja osuu yli puolet pelitilanneheitoistaan. My careerissa ei ainakaan perusvalikoissa ollut sliderien muokkaus mahdollista.

OKC:lla siis pelaillaan, HOF tasolla ja 12min neljänneksillä. Itse rouhin vitospaikalla.
 

sventur

Jäsen
Suosikkijoukkue
KJK & NasKi (R.I.P)
Sama itselläkin siinä kauden puolivälin kohdalla. 10+ peliä putkeen pataan, joukkueena tosin Lakers joten koin sen kohtalaisen realistisena Lakersin nykyformiin nähden. Sittemmin voittoja on taas alkanut tulla. Yksi ikävä bugi pelistä vielä kuitenkin löytyy, kun omat signature kengät eivät löydy kaapista jalkaan vaikka hyllyllä näkyykin.
 

fezr0

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins
Voi veljet kun tuntuu todella vaikealta pitkän tauon jälkeen... My Careeria vedellään PG:nä slashing shot creatorina Bulls- miehistössä 65 overallilla, noin 25 peliä pelattuna. Meinaa olla ohjain kovilla kun hermo on "pinnassa" kun ei omat heitot osu millään ja hyvistäkään syötöistä vapaaseen paikkaan kaverit osu. Toki tuo on melkoista vedellä 65 overallilla esim 90-96 hessuja vastaan joten täytynee vain "tsempata ja mennä eteenpäin". Cutscenet ovat välillä rasittavan pitkiä ja kun ei niitä taida saada millään skipattua?
 

Kaidekuningas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, #16, #87
Toki tuo on melkoista vedellä 65 overallilla esim 90-96 hessuja vastaan joten täytynee vain "tsempata ja mennä eteenpäin". Cutscenet ovat välillä rasittavan pitkiä ja kun ei niitä taida saada millään skipattua?

Joo samaa tuskailin itse eri pelipaikalla DeMarcus Cousinsia ja kumppaneita vastaan. Omat badgetkaan ei riitä, kun kaverilla on "ability to negate" my playerin badget. Pikku hiljaa täytyy vaan rouhia eteenpäin.

Tota välivideoiden skippausmahdollisuutta olen itsekin välillä toivonut. Cutsceneissä on mukana myös (tahatonta?) komiikkaa. Oma pelaaja on 7 foot 3 ja jutellessaan ennen peliä Karl Anthony Townsin kanssa oli kaksi päätä lyhyempi...
 

Sim_Sam

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP, Punamustat pelipaidat, 60min paine ja DDR
Tämä on kyllä paras urheilupeli, jota olen koskaan pelannut. Tuli steamin alesta hankittua tämä. Aloitin pelaamaan tuota MyCareer pelimuotoa ja onhan tämä aika hankalaa aluksi. Pelaan tietysti hall of fame vaikeusasteella ja 12min erillä, koska haluan peliin haastetta. Tavoitteena on olla joskus tuleivaisuudessa Michael Jordan , joten joukkue ja pelipaikka, tuli otettua sen mukaan. Pitää vaan kovasti treenata, että pääsee huipulle. Kai noilla badgeseilla on jotain merkitystä, kun niitä upittaa ylöspäin treeneissä? Ensimmäinen NBA2K-pelisarjan peli itselle ja voin kertoa, että olen missannut paljon! Hienot hidastukset, pregamit yms. Tämä on upea teos. Iso miinus mikromaksuista, mutta eihän niitä kukaan käske hankkimaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös