NBA 2K -pelisarja

  • 47 413
  • 223

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Itse en enää pysty kyseistä peliä pelaamaan, ps4 sammuu itsestään noin 5-10min pelaamisen jälkeen. Jos jollakin on ratkaisu tällaiseen ongelmaan niin ottaisin kyllä ilolla vastaan. Myös NHL15 sammuu aika ajoin, mutta sitä pystyn useimmiten pelaaman.
 

Kaidekuningas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, #16, #87
Itse en enää pysty kyseistä peliä pelaamaan, ps4 sammuu itsestään noin 5-10min pelaamisen jälkeen. Jos jollakin on ratkaisu tällaiseen ongelmaan niin ottaisin kyllä ilolla vastaan. Myös NHL15 sammuu aika ajoin, mutta sitä pystyn useimmiten pelaaman.

Sama kävi mulla face scanning yhteydessä PS4:llä viime viikonloppuna. En keksinyt mitään muuta syytä, kun sen, että konsoli kuumenee liikaa. Ainakin ite oon huomannu, että välillä tätä NBA:ta pelatessa tuuletin huutaa varsin kovaa. Pleikkarissahan on noita kuumenemisongelmia ollut.

Itse pelistä: vieläkö täällä on aktiivisia My Careerin pelaajia? Itsellä on toinen kausi menossa isolla sentterinä. Ekan kauden otin takkiin Utahissa, mutta nyt tähdätään kohti pokaaleita OKC:n riveissä.

Kaiken kaikkiaan huikea pelimuoto ja peli. Sivuuttanut itsellä änärin höyläämisen täysin.
 

henkke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins
Itse kävin poistamassa tämän kun halvalla sain PS4:lle. Jo 5min pelailun perusteella hakkasi änärin n. 1000-0 aivan kaikessa. Miten teillä muilla online-pelimoodit toimivat? Ainakin itsellä myTeam online-pelimoodissa input lag on käsittämättömän iso ja tekee pelaamisesta täysin mahdottoman. Tarvitaanko tämän online pelaamiseen oikeasti joku 100MB nettiyhteys vai pätkiikö muillakin?
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Sama kävi mulla face scanning yhteydessä PS4:llä viime viikonloppuna. En keksinyt mitään muuta syytä, kun sen, että konsoli kuumenee liikaa. Ainakin ite oon huomannu, että välillä tätä NBA:ta pelatessa tuuletin huutaa varsin kovaa. Pleikkarissahan on noita kuumenemisongelmia ollut.
Pääsin ongelmasta eroon ainakin lyhyellä otannalla koko järjestelmän uudelleen asennuksella. Katsotaan toimiiko myös pitkässä juoksussa. Pelitiedot oli suht helppo kopioida talteen, joten pääsin jatkamaan My Careeria vanhalla hahmolla. Voisin kirjoitella joku päivä Boomerista päivitystä, ketjun aikaisempiin viesteihin olen jotain pelistä runoillutkin.
 

Kaidekuningas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, #16, #87
Kirjoittelen nyt omatkin runoiluni My Career modesta. Ensinnäkin olen vakaasti sitä, mieltä, että peli kannattaa pelata ainakin 10min neljänneksillä, jotta pelistä saa kaiken irti (tämä on tainnut tulla esille jo aiemmin tässä ketjussa). Vaikeustasokin kannattaa nostaa Hall of Fameen, etteivät tilastot nouse heti pilviin. Lisäksi tuolla HOF-vaikeustasolla VC-pointsit saa 2,0 -kertoimella joka pelistä.

Oma 7' 3'' sentteri William "Big Smooth" Strawberry palloilee toista kauttaan NBA:ssa. Ensimmäinen kausi meni Utah Jazzin susipaskassa jengissä, jossa hävitiin 3/4 peleistä. Alun perin menin joukkueeseen peliajan perässä ja sainkin pelata paljon. Kauden loppuvaiheilla alkoi tuntua, että kaiken saa tehdä yksin. Takamiehet eivät osuneet mistään ja palloa menetettin jatkuvasti. Ajattelin kauden alussa, että Jazzin nuori runko kehittyisi kauden aikana ja tulevilla kausilla, ja että joukkueen potentiaali realisoituisi. Umpisurkeat esitykset kuitenkin näyttivät selkeästi sen, ettei joukkueessa kannattanut missään nimessä jatkaa kauden jälkeen.

Kauden jälkeisessä Free Agencyssä valitsin uuden joukkueeni kolmikosta Cleveland, Oklahoma, Golden State. Tartuin OKC:n kahden vuoden pahviin. Pelaaminen MVP:n voittaneen Durantin kanssa kiinnosti eniten, joten valinta oli loppujen lopuksi helppo. Ura OKC:ssa on lähtenyt hyvin käyntiin. Pelejä on takana 12 (8-4) ja dominoimme heikompia joukkueita selvästi. Omat tilastot ovat tässä vaiheessa kautta 17,8 ppg 3,6 apg 24,2 rpg 3,5 blk. Tilastoihin pääseminen on Durantin ja Westbrookin kanssa välillä vähän turhankin helppoa. Syöttöjä kertyy helposti, kun Durantille jakaa palloa postista. Levypalloja on helppo hakea myös hyökkäyspäässä, koska pelikaverit heittävät paljon. 95% omista pisteistä tulee paintilta, joko second chance tilanteista tai pick 'n roll pelin kautta. Kausi on alkuvaiheessa, mutta playoffeihin mennään varmasti. Itsellä on tähtäimessä ainakin parhaan puolustavan pelaajan palkinto. Toivottavasti kausi jatkuu samalla tavalla ja päästään kesällä nostelemaan myös poikaa.

Edit: korjattu typoja.
 
Viimeksi muokattu:

The_Trooper

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kirjoittelen nyt omatkin runoiluni My Career modesta. Ensinnäkin olen vakaasti sitä, mieltä, että peli kannattaa pelata ainakin 10min neljänneksillä, jotta pelistä saa kaiken irti (tämä on tainnut tulla esille jo aiemmin tässä ketjussa). Vaikeustasokin kannattaa nostaa Hall of Fameen, etteivät tilastot nouse heti pilviin. Lisäksi tuolla HOF-vaikeustasolla VC-pointsit saa 2,0 -kertoimella joka pelistä.
.

Tulikin mieleen kysymys tähän liittyen. Onko peliin tullut päivitystä joka mahdollistaisi MyCareerissa simuloitujen otteluiden pituuden säätämisen? Tällä lähinnä tarkoitan sitä, että jos itse pelaa esim. 8min neljänneksillä niin on hieman rasittavaa, että muut ottelut simuloidaan 12 minuuttisina jolloin oman joukkueen ja oman pelaajan tehot eivät ole indeksissä muiden joukkueiden tehoihin.

Itse pelistä sen verran, että kyseessä markkinoiden paras urheilupeli, joka on pelillisesti lähimpänä omaa urheilulajiaan. Nyt ollut pieni tauko pelaamisessa, mutta jos tämä MyCareer juttu olisi fiksattu niin eiköhän pelin parissa taas muutama tunti tule vietettyä.
 

Setit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals
Tulikin mieleen kysymys tähän liittyen. Onko peliin tullut päivitystä joka mahdollistaisi MyCareerissa simuloitujen otteluiden pituuden säätämisen? Tällä lähinnä tarkoitan sitä, että jos itse pelaa esim. 8min neljänneksillä niin on hieman rasittavaa, että muut ottelut simuloidaan 12 minuuttisina jolloin oman joukkueen ja oman pelaajan tehot eivät ole indeksissä muiden joukkueiden tehoihin.
Luulin ainakin tällaisen ominaisuuden olevan uusimmassa versiossa, koska se löytyi vuotta vanhemmasta painoksesta. En ole tosin tarkastanut, pelaan 12min neljänneksillä.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Luulin ainakin tällaisen ominaisuuden olevan uusimmassa versiossa, koska se löytyi vuotta vanhemmasta painoksesta. En ole tosin tarkastanut, pelaan 12min neljänneksillä.

Ite etsin sitä mutten löytänyt. Hetken funtsittuani siirryin 12min neljänneksiin, niillä on mukavampi pelailla.
 

henkke

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins
Miten teillä muilla online-pelimoodit toimivat? Ainakin itsellä myTeam online-pelimoodissa input lag on käsittämättömän iso ja tekee pelaamisesta täysin mahdottoman. Tarvitaanko tämän online pelaamiseen oikeasti joku 100MB nettiyhteys vai pätkiikö muillakin?

Kommenttia keneltäkään tähän?
 
Kommenttia keneltäkään tähän?
Pelisarjan suurin heikkous Euroopassa pelaaville on juurikin lagi. Välillä tuuristakin kiinni pätkiikö, mutta kun suurin osa vastustajista on Jenkeistä, niin voit kuvitella, että pätkimistä on havaittavissa, kun vastassasi on joku ghettoniga mokkulansa kanssa. Itselläni lagia esiintyi aiemmissa versioissa vaikka 100MB:n nettiyhteys olikin.

Toisaalta MLB The Show 14:ssa ei kukaan pystynyt pelaamaan lagin takia netissä, eikä sille voitu tehdä mitään. Nyt se onneksi korjaantui.
 
Kiitos kommentista. Pirun harmillista kun käytännössä myTeam pelimoodi on muuten jo läpikahlattuna. Onneksi GM moodista löytyy vielä muutamaksi kuukaudeksi hinkattavaa :)
Quick Gamet ovat yleensä suhteellisen lagittomia, mutta ne pelimoodit-netissä lagaavat senkin edestä.

Vika on täysin 2K:n servereissä, eikä sille ainakaan vielä ole pystytty tekemään mitään. NBA 2K16:sta kohdalla taas peukut pystyyn, että serverit pelittäisivät paremmin.
 
Mulle on my careerissa ilmestynyt nyt joku ihme juttu. En osaa ilmeisesti enää pelata. Syötöt napsuu turnovereiksi heti ja FG prosentit huitelee jossain aivan missä sattuu. Pelaajani on PG täydet playmaker skillit ja defence/atl/shooting siellä pikkasen päälle 10 pykälän tienoilla kaikki. wtf ?
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Tuli ostettua joululahjaksi itselle tämä kun löytyi paikallisesta anttilasta 9.95 hintaan ps4:lle.
On tämä vaan niin huikea peli. Yksi kausi tuli pelailtua Clevelandilla ja mestaruus jäi kun jäikin taas voittamatta kun OKC oli finaaleissa parempi voitoin 4-2
Enis Kanter jätti Durantin ja Westbrookin täysin varjoon nöyryytettyään Lovea ja Mozkovia korin alla.

Nyt aloittelin MyGM:ää Knicksillä.

Mietinkin että onko 2k16 millään tavalla parempi tai yleensäkään kannattava ostos kun MyGM on pääasiallinen pelimuoto millä pelaan?
 

Pllnen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins, #3 Määttä, #86 Teuvo Teräväinen
Tuli ostettua joululahjaksi itselle tämä kun löytyi paikallisesta anttilasta 9.95 hintaan ps4:lle.
On tämä vaan niin huikea peli. Yksi kausi tuli pelailtua Clevelandilla ja mestaruus jäi kun jäikin taas voittamatta kun OKC oli finaaleissa parempi voitoin 4-2
Enis Kanter jätti Durantin ja Westbrookin täysin varjoon nöyryytettyään Lovea ja Mozkovia korin alla.

Nyt aloittelin MyGM:ää Knicksillä.

Mietinkin että onko 2k16 millään tavalla parempi tai yleensäkään kannattava ostos kun MyGM on pääasiallinen pelimuoto millä pelaan?
Henkilökohtaisesta kokemuksesta en voi puhua, mutta paljon on osunut silmään valitusta 2k16:sta. Ollut bugeja paljon ja jossei pelaa onlinea niin ei kuulemma kannata hommata. Kannattaa varmaan odottaa vielä kommenttia joltain joka on pelannut kyseistä pelisarjaa enemmän kuin allekirjoittanut ja google toimii aika hyvin näissä tilanteissa.
 

Cocktus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, HPK
Humble Bundlesta löytyy 2k15 hintaan 12€ ja joitain senttejä päälle. Alustana siis PC. Itsekin tekisi mieli sijoittaa, mutta on nyt muita pelejä kesken niin ehkä vasta niiden jälkeen ostan. Koripallo lajina ei kyllä kiinnosta yhtään, mutta on noita eri NBA-pelejä silti ollut ihan kiva pelata joskus.
 

Cocktus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, HPK
Joo-o, taas kävi niin ettei malttanut olla ostamatta. Harmi kun tällä viikolla ei oikein ehdi pelaamaan. Eilen meni pari tuntia peliaikaa hukkaan kun latasin 40 gigan pakettia Steamista. Kerkesin vartin pelaamaan MyCareeria ja sain kymmenen päivän trialin Pelicansiin, joka taitaa olla aivan umpipaska joukkue.

Vaikuttaa todella haastavalta peliltä kun muuveja ja eri syöttötapoja on todella useita, mutta ehkä noi jujut oppii kun jaksaa jauhaa.
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Hermo petti ja pakko oli ostaa 2k16 kun oli PS storessa alennuksessa.
Nyt quick matcheja pelaillut pelin latauksen aikana niin ensivaikutelma on mykistävä. Graafisesti ollaan taas menty eteenpäin ja kunhan nuo uudet controllit oppii kunnolla niin varmasti vaikutelma vain paranee. Uusittu syöttösysteemi on heti ensipuraisultaan loistava.
Pelaajien liike on taas parempi ja kamera liikkuu hienosti.
On se mukavaa että edes yksi urheilupelisarja yllättää positiivisesti joka vuosi.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä tämä pelisaaga on edelleen ainoa jota jaksaa lätkiä, vie änäriä ja fifaa laji realistisuudessa satanolla.
Itse odotan seuraavaa painosta ja MyTeam pelimuotoa. Kehnohkon netin takia tämä kausi menee pakettiin koska nyt jo niin hyviä tiimejä porukalla kasassa etten jaksa lähteä tahimaan.

Se mikä pelistä tekee mielenkiintoisen ja aidon tuntuisen on se että tiimiä kasatessa ei kannata tuijottaa pelaajien ovr ratingia. Esim. MyTeamissa pesen joukkueellani ,jossa ainoastaan avaus on kultasia (yksi amethyst) ja loput silvereitä, tiimejä joilla on pelkkää violettia tai diamondia kokoonpano täynnä. Ai miksi? Osa syy siinä että ehkä olen vähän parempi pelaaja mutta minun joukkueeni on kasattu tukemaan minun pelityyliäni. Pelaajat hyökkäyksessä on niillä osa-alueilla hyviä joilla luontaisesti pelaan ja sama homma puolustuksessa. Tämä tekee pelistä juuri niin koukuttavan kun voi oikein miettiä ja pyöritellä kokoonpanoja.
Taasen änärissä ja fifassa huomaa sen että jos pelaaja on 95-> niin voi tehdä kentällä mitä lystää...
Oikeankin elämän NBA:ssa on pelaajia jotka nollaa Lebronia ja kumppaneita puolustuspäässä mutta eivät ole mitään tähtiä.

Pyyhkeitä annan siitä ettei myöskään 2k ole onnistunut saamaan tekoälyä hyväksi kun vaihtelee vaikeustasoa. On rasittavaa pelata Hoffilla Mycareeria kun oman joukkueen pelaajista tulee surkeita kun taas vastustaja ei muutu mihinkään...
 

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
K16 ilmeisesti pelaat? Itse pelailen satunnaisesti dominationia My Teamissä. Taitaa tuossa rank#20 kohdalla vaikeustaso vähän nousta (Dallas)
Itselle ainakin tuli iso harppaus cpu:n pelaamisessa. Ei toimi enään samat pelit, esimerkiksi sg:lle pelatut kolmoset ei onnistu enään yhtään niin helposti kuin aiemmin. Tietokone tulee palljon paremmin screeneistä ja koko peli jää useasti juoksematta loppuun.

Samoin hyökkäyksessä tuntuu tietokone rokottavan kovalla kädellä virheistä ja käyttää screenejä tehokkaasti.

Kyllä vaan ihmetyttää miksi EA ei ole tuonne ultimate teamin puolelle apinoinut tuota areenan ja pelipaidan tekoa. Ei luulisi olevan kamalan vaikeaa.
 

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joo k16 pelinä. Itsellä peli toimii, haastavuutta on ja niin sanotut "juustot" olen saanut itse kitkettyä pelistä pois. Asetuksia valtava määrä ja niiden säätö sekä pelaajien attribuutit vaikuttavat oikeasti peliin toisin kuin yhdessäkään EA:n tekeleessä. Änärissäkin vielä matkaa ennenkuin sen ostan...
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt kaikki PlaystationPlus-jäsenet saavat kesäkuussa tämän NBA2K16:n yhtenä kuukauden peleistä ilmaiseksi. Taitaa olla ensimmäinen "iso" peli PSPlussassa, kelpaa.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Nyt kaikki PlaystationPlus-jäsenet saavat kesäkuussa tämän NBA2K16:n yhtenä kuukauden peleistä ilmaiseksi. Taitaa olla ensimmäinen "iso" peli PSPlussassa, kelpaa.
Kaikki ei ole yhtäkuin PS4. PS3-konsolin omistaville näemmä samaa taatua totaalipaskaa tarjolla. Onneksi en maksanut mitään tästä PSN+-palvelusta, kun tuli Elisa Viihteen mukana ilmaiseksi 2v PSN+
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Olisiko aiheellista käyttää hyvää Zousin avaamaa yleistopicia "NBA-pelit", jos ei jaksa tehdä uutta vuosiketjua uudelle pelille? Tai pitäisikö perustaa NBA 2K:n yleinen peliketju erikseen ilman vuosilukuja? Nyt on vähän hölmöä kun otsikko on vuositasolla, mutta sen sisällä keskustellaan eri peleistä. Tavallaan toi 2K olisi hyvä, mutta kun se EA:kin alkoi taas puskemaan NBA-pelejä ja kai niitäkin joku pelaa? Jätän ehdotuksen ilmaan.

NBA-pelit | Jatkoajan keskustelupalsta
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös