Näin teen vain minä (1/10000?)

  • 132 728
  • 701

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Olen huomannut usein "säästeleväni" välilehtien avaamisissa. Eli kun tarvitsisi avata uusi välilehti selaimeen, etsin nykyisistä välilehdistä turhimman ja käytän sitä. En tiedä mistä tämä pohjautuu. Kai tässä säästellään hiiren käyttöikää.
 

Red Label

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Miro Heiskanen
Olen huomannut usein "säästeleväni" välilehtien avaamisissa. Eli kun tarvitsisi avata uusi välilehti selaimeen, etsin nykyisistä välilehdistä turhimman ja käytän sitä. En tiedä mistä tämä pohjautuu. Kai tässä säästellään hiiren käyttöikää.

Täysin samaa teen minäkin, ei siis hätää!
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Juu normaalia toimintaa hamstrailla välilehtiä, itselläni syitä ainakin muistivaraus (työkoneen firefox varaa helposti pari gigaa etenkin jos auki useampi välilehti pitkän aikaa) ja pyrkimys siihen että jokaisen header info olisi luettavissa (eli skaalaus pysyy isona) ja toisaalta ettei tarvitse scrollailla piilossa olevia.
 
En ole ikinä katsonut jaksoakaan (ainakaan kokonaista jaksoa) seuraavista sarjoista: Game of Thrones, Mad Men, Breaking Bad, House of Cards, Band of Brothes (nyt vasta huomasin, että on ykkösenä IMDb:n top 250 TV-listauksessa), The Wire, True Detective, Rome, Dexter, Shield, Doctor Who ja vielä viimeisenä Vikings.
 

Makinpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Japani
En ole ikinä katsonut jaksoakaan (ainakaan kokonaista jaksoa) seuraavista sarjoista: Game of Thrones, Mad Men, Breaking Bad, House of Cards, Band of Brothes (nyt vasta huomasin, että on ykkösenä IMDb:n top 250 TV-listauksessa), The Wire, True Detective, Rome, Dexter, Shield, Doctor Who ja vielä viimeisenä Vikings.

Itsellä muuten täysin sama homma, mutta Band of brothersin olen katsonut ja pidin siitä.

Aina kun käynnistän tietokoneen kotona, en koskaan laita näyttöä heti päälle. Odotan aina vähintään puoli minuuttia tai teen jotain muuta sillä välin kunnes minusta tuntuu siltä että näytön voi käynnistää.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En ole ikinä katsonut jaksoakaan (ainakaan kokonaista jaksoa) seuraavista sarjoista: Game of Thrones, Mad Men, Breaking Bad, House of Cards, Band of Brothes (nyt vasta huomasin, että on ykkösenä IMDb:n top 250 TV-listauksessa), The Wire, True Detective, Rome, Dexter, Shield, Doctor Who ja vielä viimeisenä Vikings.

That makes two of us. Game Of Thronesista olen nähnyt minuutin tai kaksi joskus YLElta ja Breaking Badista katsoin pilottijaksosta ekat 5-10min. Muuten en muista katsoneeni hetkeäkään mitään yllä lueteltelluista sarjoista.

Tähän voisi varmaan päälle luetella myös leffoista samanlaisia, mutta ei tule nyt nopeasti montaa supersuosittua sarjaa mieleen. Harry Potterit ja Taru Sormusten Herrasta ovat ainakin jääneet näkemättä; Tosin Pottereista ekaa pidin joskus taustalla päällä katsomatta itse elokuvaa oikeastaan ollenkaan.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Autosta on jäänyt yksi pölykapseli matkan varrelle, enkä ole saanut uusia hankittua. Nykyään kun näen auton, josta puuttuu yksi pölykapseli, ja etenkin jos se on hävinnyt samasta renkaasta kuin itselläni, niin tunnen heti tiettyä sielunveljeyttä kyseisen auton omistajaa kohtaan ja ajattelen mielessäni (jostain syystä englanniksi): "You and me both, buddy. You and me both".
 

Giba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kainalniemen Hiki
Rappusiin aina ensimmäinen askel vasemmalla jalalla.

Tarkastan aina kotoa poistuessa kolme kertaa, että tarvittavat tavarat ovat mukana ja aina samoissa taskuissa. Avaimet, puhelin, pankkikortti, nuuskapurkki ja astmapiippu.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Puhun vierustoverille junassa tai bussissa (ei lähiliikenteen). Aihe vaihtelee. Politiikka, kulttuuri, urheilu, matkustelu ja vaikka mistä.

Joskus joku voi siitä hieman ärsyyntyä mutta vastapainoksi olen myös törmännyt erikoisempiin aiheisiin joista en muuten mitään ymmärrä.

Kävin viikonloppuna junalla Tsekissä ja toki aiheena oli jääkiekko ja olut. Kerran matkalla Vaasasta Helsinkiin keskustelin (lähinnä kuuntelin) argentiinalaisesta tangosta eläköityneen suomenruotsalaisen kanssa.

Kerran luin lääkiksen pääsykoekirjaa Galenos (?) kun joku mimmi oli matkalla pääsykokeisiin. Erikoinen sattuma osui kohdalle kerran kun osan matkaa vieressä istui huumepoliisi ja hänen jäätyä Tampereella pois tilalle tuli prätkäjengiläinen.

Kuunteleminen ja keskusteleminen itselleen vieraistakin aiheista on parasta sivistystä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Puhun vierustoverille junassa tai bussissa (ei lähiliikenteen).
Olet varmaan se kylähullu josta olen kuullut, joka kaupunkiin mahtuu näköjään yksi, juuri tuon takia en käytä lähiliikennettä. Kuljen vain yksinäni autollani jolloin voin puhua itsekseni, mielipiteetkin ovat aina oikeita, samasta syystä en käytä ajaessa hands freetä, enkä juurikaan puhelinta... koskaan, missään.

_
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Leffateatterissa aina sama rivi (9). Toki jos on seuralainen mukana tai joku toinen ostanut liput, niin mennään sitten hänen mieltymystensä mukaan.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
- Haluan herätä yön aikana vähintään kerran, mielellään kaksi kertaa. En tunne oloani täysin levänneeksi kunnon yöunienkaan jälkeen, jos olen nukkunut koko 7-8 tuntia putkeen. Ei ole paljon parempaa tunnetta kuin herätä keskellä yötä ja tajuta että vielä saakin nukkua vaikka 5 tuntia. Herätyskelloa ei kuitenkaan tule laitettua herättämään yöllä, heräämisen tulee tapahtua "luonnollisesti".

- Harrastan suomalaisten nimien bongailua ulkomaalaisten TV-sarjojen ja leffojen lopputeksteistä.

- Jos en näe Lukon peliä joko paikanpäältä tai (netti)telkkarista, tarkastan tilanteet ainoastaan erätauoilla ja pelin jälkeen. Viikkopeleissä siis noin klo 19.10, 20.00 ja 20.55. Välttelen myös esimerkiksi Whatsapp-ryhmien lukemista joissa tiedän että pelistä keskustellaan. En oikein tiedä miksi.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
- Haluan herätä yön aikana vähintään kerran, mielellään kaksi kertaa. En tunne oloani täysin levänneeksi kunnon yöunienkaan jälkeen, jos olen nukkunut koko 7-8 tuntia putkeen. Ei ole paljon parempaa tunnetta kuin herätä keskellä yötä ja tajuta että vielä saakin nukkua vaikka 5 tuntia. Herätyskelloa ei kuitenkaan tule laitettua herättämään yöllä, heräämisen tulee tapahtua "luonnollisesti".
.

YLE Areenan Tieteen innovaatiot sarjan valoa käsittelevässä jaksossa tästä oli juttua. Ihmiselle luonnollinen uni on kaksiosainen ja ennen keinovalojen aikakautta useimmiten nukuttiin kahdesti siten, että ensin nukuttiin muutama tunti ja herättiin hetkeksi jonka jälkeen mentiin takaisin nukkumaan. Nykyihmiselle tyypillinen heräämisen jälkeinen halu painua takaisin sänkyyn lienee samaa perua.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Keitän itselleni aina puolitoista kuppia kahvia. Ensimmäinen täysi kuppi menee nautiskellessa, mutta kun kahvi uhkaavasti kylmenee, kaadan lopun puolikkaan kuppiin jolloin minulla on toinen, noin 3/4 kupillinen kahvia. Kaksi täyttä kuppia ei olisi sama asia.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Sanni Utriainen harmitteli jossain että sen lisäksi että ihmiset vittuilevat suorituksista somessa, mollaavat myös hänen ulkonäköään ja olemustaan. Siis mitä häh? Omasta mielestänihän tuo on hyvinkin nätti ja viehättävä typykkä. Livenä varsinkin. Ja näin peppumiehenä annan hänelle silläkin osastolla kiitettävän.

And yes. I would.

Taidan olla sitten 1/10000
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Kun etsin jotain näyttelijää tai leffaa imdb:stä, en voi käyttää hakua. Klikkaan itseni kirjanmerkeistä imdb:n etusivulle ja yritän päästä linkkejä klikkailemalla kohteeseeni. Joskus kestää aika kauan, kun leffamakuni ja samalla tietämykseni aiheesta on rajallinen.
Tätä tulee joskus itsekin tehtyä, samoin Wikipediasta jos pitää etsiä jotakin niin tuo on hauska peli.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Sanni Utriainen harmitteli jossain että sen lisäksi että ihmiset vittuilevat suorituksista somessa, mollaavat myös hänen ulkonäköään ja olemustaan. Siis mitä häh? Omasta mielestänihän tuo on hyvinkin nätti ja viehättävä typykkä. Livenä varsinkin. Ja näin peppumiehenä annan hänelle silläkin osastolla kiitettävän.

And yes. I would.

Taidan olla sitten 1/10000

Toinenkin löytyy!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös