Näin teen vain minä (1/10000?)

  • 132 703
  • 701

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
En oikeastaan lue muualla lehtiä.

Sama homma. Jos lehtimyyjä soittaa, mietin puhelun aikana onko kyseinen julkaisu hyvää saunaluettavaa. Jos ei ole, en lehteä tilaa.

Talotekniikkalehden tilauksen lopetin, koska sivujen liimaus ei kestänyt kosteutta. Sivut siis irtosivat toisistaan. Ei hyvä.
 

Iso-Olli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aina kun avaan sellaisen pienen jogurttipurkin, niin ravistan sen ensin kädessäni ja nuolen sen jälkeen kannen alusen ettei mitään menisi hukkaan. Tämän lisäksi nuolaisen ne purkin yläreunat ennen kuin alan lusikoida jogurttia suuhun. Nuolemisesta tykkään kyllä muissakin tilanteissa.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Hernekeitto ja lauantaimakkara ovat lyömätön yhdistelmä!
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Kun keitän kahvia ja olen laittanut veden ja purut keittimeen, jää aina häiritsevä tunne että puruja on liian vähän ja kahvista tulee liian laihaa. Sitten lisään puruja n. 1/10 kahvilusikallista ja sen jälkeen luotan että kahvi on sopivan vahvaa, ikäänkuin tuo 1/10 lusikallinen vaikuttaisi jotenkin asiaan.
Hahaha, ihan pilkulleen sama juttu meikäläisellä. Tomaatin on oltava kiinteä ja kova (lue puoliraaka) ja jääkaapista. Vähänkään pehmeä (kypsä) on aivan varmasti ihan mätä ja lähtee roskiin tai jää kaappiin odottamaan hyväuskoista hölmöläistä.

Ps: Juuston ensimmäistä siivua ei voi syödä. Se ei kelpaa edes minkin rehuksi.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tai en tee mutta ajattelen...

...niin, että jos minä olisin erittäin hyvä kiekkovalmentaja, niin Leijonien valmentaminen tuntuisi jotenkin tylsältä ja pohjattomalta pestiltä. Siis valtava kunnia olisi saada se tehtävä, mutta se tuntuisi sellaselta näyteikkuna -työltä, jossa todellinen pohja ja jatkumo esimerkiksi pelitavassa ja muissa asioissa jäisi oikeasti aika laihaksi vrt. seurajoukkueet, jotka pelaa pitkän kauden (oli paikka sitten mikä tahansa).
 
Viimeksi muokattu:

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Oma mieltymykseni oliiveihin on varmaan aika harvinainen. Pystyn syömään niitä lähes minkä tahansa ruuan kanssa, monesti (kuten juuri äsken) söin niitä kupillisen jälkiruuaksi. Kaikki oliivit eivät maistu, mutta maustamattomat menevät lähes kaikki, värillä ei ole väliä.
Armeijassakin tuli silloin kun oli tarjolla otettua salaattilautasellinen otettua, kerran muken emäntä rupesi kätkättämään ja minä tiedustelin rajoitusta. Ei kuulemma olla "mutku mutku niitä on paljon".

Pitkään ei oliivit minulla säily, iso purkki menee hetkessä, siksi noita ei viitsi liian usein ostaakkaan. Joskus hienostelen ja otan parman kinkkua ja/tai parmesaania myös.
Onko muilla vastaavaa pakkomiellettä oliiveihin?
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Kerrotaas nyt jutusta jota olen harrastanut jo alakoulusta asti. Oppituntien lopussa usein "annan vauhtia" kotiinlähdölle tekemällä kaikenlaisia härväämisen ääniä. Tässä touhussa kaiken A ja O on että se ajoitetaan oikein, eli ns uskottavaan aikaan. Yleensä teen tämän noin 5 min ennen tuntien virallista päättymistä. Sitten alkaa show time. Työnnän penkkiäni hieman taaksepäin, niin että saan siitä lähtemään äänen. Tämän lisäksi sitten vetelen penaalin vetskaria kiinni ja ravistelen reppuani. Näin syntyy ns kotiinlähdön ääniä. Parasta tässä on se että nuo äänet tarttuvat paremmin kuin flunssa varuskunnassa. Kun yksi alkaa tekemään noita ääniä, joku muukin tajuaa että nyt päästään kotiin ja alkaa itsekin pakkaamaan tavaroitaan ja tuottamaan tätä samaa ääntä. Lopulta pahimmat koomassa puhelinta näppäilevät ja nukkujatkin heräävät siihen että on aika lähteä, ja alkavat kanssa pakkaamaan tavaroitaan.

Eniten nautin tämän tekemisestä silloin kun itselläni ei ole kiire kotiin tai näen että opettaja ei ole vielä lopettamassa. Pikkaisen penaalin vetoketjun edestakaista hinkkaamista, ravistelen hieman reppua ja korjaan tuolin asentoa. Lopputuloksena on että muu luokka pakkailee tavaroitaan kotiinlähdön toivossa ja opettaja ragee että ei lopeteta vielä!!

Onko muut huomanneet tätä ilmiötä koskaan? Anteeksi jos selitin epäselvästi.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itselläkin on tämä käytössä. Milloin pitikään tavata ystävä? Dixon:Mäkinen, 17:20. Hetkinen mikä oli oikea vastaus tähän matikantehtävään? AaltoSaravoPeltola=38 681.

Välillä tulee mieleen, kun katsoo näitä ihmisten mitä mielenkiintoisimpia muistisääntöjä asioille, että olisi helpompaa vaan muistaa se itse numero :D Itsellä ei vastaavia ole kyllä ja vaikka historiaa opiskelenkin niin olen aina onnistunut välttämättään vuosilukujen pänttäämisen ja yleensä onnistu saamaan silti kaiken oikealle vuosisadalle =)
 

Pllnen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins, #3 Määttä, #86 Teuvo Teräväinen
Lukenut tätä ketjua niin huomannu, että meitä hulluja on kyllä joka lähtöön. Itse aina ruudullisilla laatoituksilla kävellessäni en voi astua viivojen päälle tai kadulla kävellessäni pitää aina astua parkissa olevien autojen renkaiden kohdalle. Joskus pienenä käytin tätä kikkaa, että aika kuluisi nopeammin ku kävelin pitkiä matkoja kotiin ja enään ei pääse eroon.
 

Tähtipakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lukenut tätä ketjua niin huomannu, että meitä hulluja on kyllä joka lähtöön. Itse aina ruudullisilla laatoituksilla kävellessäni en voi astua viivojen päälle

Täältä nousee lapanen pystyyn saman tavan omaamana. Ongelma varmaan juontaa juurensa siihen, kun pienenä hyppeli aina suojatien yli sillä tavalla, ettei saanut osua kuin valkoisille viivoille. Tuosta olen suurimmaksi osaksi jo päässyt eroon, mutta tuo laatta-juttu onkin ollut hankalampi. Aina sitä puolihuolimattomasti niitä seurailee, vaikkei tahtoisikaan.

Toinen hemmetin outo juttu on sillat joko autoillessa tai kävellessä sillan yli. Pienestä pitäen olen kuvitellut aina tilanteen, jossa autosta tulisi joku helvetin lasersäde joka katkaisisi koko sillan ja katson, osuuko joku auto/henkilö juuri sen mystisen säteen kohdalle. Sitten itse aina idioottimaisesti kävellessä hidastaa/nopeuttaa omaa kävelyrytmiänsä sen mukaan, miten kulkee autoja alapuolella.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kun etsin jotain näyttelijää tai leffaa imdb:stä, en voi käyttää hakua. Klikkaan itseni kirjanmerkeistä imdb:n etusivulle ja yritän päästä linkkejä klikkailemalla kohteeseeni. Joskus kestää aika kauan, kun leffamakuni ja samalla tietämykseni aiheesta on rajallinen.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
^ Tuo on jo melkien yhtä tyhmä käytäntö kuin meikäläisellä Jatkoajalla että en voi käyttää uutta toimintoa klikkaamalla ketjun otsikkoa että menisi ensimmäiseen uuteen viestiin vaan jääräpäisesti menen joko vain vikalle sivulle tai sitten viimeisen viestiin ja siitä pakitan taaksepäin. Joo tiedän ei mitään järkeä.

_
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Vessassa ollessani, jos joku kokeilee avata lukittua ovea, niin näytän likipitäen aina keskaria. Mikäli voin, niin usein molemmilla käsillä. Eihän sitä kukaan näe (enkä kyllä näyttäisi jos joku näkisi), mutta sellainen primitiivireaktio käy melkein refleksinomaisesti. Muuten en olekaan näyttänyt keskaria lapsuuden jälkeen kuin ehkä kerran liikenteessä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Vessassa ollessani, jos joku kokeilee avata lukittua ovea, niin näytän likipitäen aina keskaria. Mikäli voin, niin usein molemmilla käsillä. Eihän sitä kukaan näe (enkä kyllä näyttäisi jos joku näkisi), mutta sellainen primitiivireaktio käy melkein refleksinomaisesti.
Sama. Kuiskaan perään vielä "haista vittu!", jos joku ei hoksaa sitä kiekuran värikoodia, vaan ovi yritetään riuhtaista väkivalloin auki.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Edellisistä tuli mieleen moinen: Pääkirjaston weeseessä käydessäni oli eräs koppi varattu. Lorottelin viereisessä ihan rauhassa ja kuulin naapurista tölkinavaamisen zuff -äänen. Mikäpä siinä; not my fuckin' business. Hoitelin hommat, pesen ja kuivaan kädet. Kuivaillessa pesemiäni rillejä kuulen toisen tölkin avaamisen samasta kopista. Ilmeisesti mailin mittaisen tortun pusertajalta on jäänyt ristikkolehti kotiin? Vai ovatko rantojen päivettyneet herrasmiehet löytäneet lämpimän sopen harrastustaan varten?!
Pari oluttölkkiä samassa ajassa saunankuistilla ei ole ihmekkään, mutta paskanhajussa puolijulkisella paikalla herättää jo hieman ihmetystä.

Jotta en ole offtopic, niin pidemmillä kävely- tai juoksulenkeillä katselen autojen rekkareita ja muodostan kirjaimista mahdollisimman pitkiä ilmaisuja.
BCR - 123 => Bay City Rollers
CGA – 456 => Color Graphic Adapter
TCG – 789 => Tegucigalpa jne.
Jokin ZQZ saattaa tuottaa ongelmia, mutta jokin radikaalimpi ratkaisu siihenkin voi löytyä. Huonollakin kelillä huomaa, että jokin kuuden kilometrin juoksulenkki on mennyt huomaamatta.
 

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U13
...autojen rekkareita...
Minä lasken edessä ajavan auton rekisterikilven numero-osan yhteen. En tiedä miksi. Olen yrittänyt päästä ongelmasta eroon, mutta usein huomaan miettiväni, että "27".
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Tiettävästi minä keksin tuon kikan 70-luvulla.

Tätä huvitusta on tullut käytettyä yläkoulussa, lukiossa ja yliopiston massaluennoilla. Toimii aina. Oli aina yhtä mahtavaa, kun opettaja/luennoitsija räjähti liian aikaisin poistuville.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
...katselen autojen rekkareita ja muodostan kirjaimista mahdollisimman pitkiä ilmaisuja.
BCR - 123 => Bay City Rollers
CGA – 456 => Color Graphic Adapter
TCG – 789 => Tegucigalpa jne...

Mä aina automaattisesti mietin rekkarien kirjaimet NATO-aakkosina:

Bravo Charlie Romeo
Charlie Golf Alfa
Tango Charlie Golf
 

Rautapohkeet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, suomalainen Jokerit, ei khl-joukkue
^ Tuo on jo melkien yhtä tyhmä käytäntö kuin meikäläisellä Jatkoajalla että en voi käyttää uutta toimintoa klikkaamalla ketjun otsikkoa että menisi ensimmäiseen uuteen viestiin vaan jääräpäisesti menen joko vain vikalle sivulle tai sitten viimeisen viestiin ja siitä pakitan taaksepäin. Joo tiedän ei mitään järkeä.

_
Tätä teen itsekin. Olen tätä tehnyt niin kauan kuin jatkoajalla olen ollut ja ei tuosta eroonkaan pääse.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös