Musiikit ja muu rekvisiitta

  • 257 087
  • 807

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jaahas, Hynysen Jounikin sitten pyörtänyt pyhät sanansa. Muistan ihan elävästi, että mies jossain haistattelussa vuosia sitten sanoi, ettei mihinkään lätkä-aiheiseen biisiin osallistu, kun ei lajikaan kiinnosta.

No mielet muuttuu itse kullakin. Eipä siinä mitään. Toivottavasti tulee hyvä biisi.
 

ahal

Jäsen
Tässä kun on nyt mainittu joitain kertoja myös pelipaidat, jos jossakin yhteydessä, enkä löytänyt sille omaa ketjua, niin totean tämänvuotisista, että ovat kyllä aiempaa rumemmat... Jotenkin halvanoloiset, puulaakiporukan paitoja muistuttavat. Toisessa ketjussa joku kritisoi Etelä-Saimaa ja Eila Kaisla -tekstien sopimattomuudesta. Olen samaa mieltä. Paitoja ei varmaan enää muutettane tällä kaudella, mutta suositan lämpimästi niiden vaihtoa viime kauden kaltaisiin - yksinkertaisen tyylikkäisiin ja syvemmän keltaisiin. Ja sponsorien tekstit paitaan sopiviksi.

Toivotaan ettei ole enne juhlakauden pannukakusta.
 

Mulzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

Ensin Osmos huhun jälkeen meinasin itkeä pettymyksestä, mutta tuon Lappeenrannan mafian osallistumisen jälkeen voin sanoa että tätä ratkaisua on odotettu jo ainakin 8 vuotta! Sen jälkeen on bänditarjontakin kasvanut, mutta aivan loistavaa että keulamiehet kolmesta isoimmasta bändistä saatiin mukaan!

Ja samaa mieltä paidoista. Parin tyylikkään vuoden jälkeen ei nyt hyvältä näytä.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
SaiPa haluaa luoda juntti-imagoa. TV -mainos ladattavissa sivuilta.

On "pieni" ero esim. KalPan kausikorttimainoksiin. KalPa esittäytyy uhkaavana ja voimakkaana, SaiPa joukkueena, jonka kannattajat koostuvat karvahattujunteista.

Osaan simuloida päässäni kaikki mahdolliset vittuilut muiden joukkueiden kannattajilta, joten ehkä niitä ei tähän ketjuun kaivata. Laittakaa vaikka mulle yv:nä, niin säästetään edes suurin osa keltaisesta kannattajakunnasta.
 

Sartar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Idän Suuret muinaiset
No höh. Minusta mainos on aivan loistava ja hienosti kuvaa ironian avulla tätä rakasta etelä-karjalaamme , eikös kaikissa Suomalaisissa asu pieni juntti?
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Olipas se mainos joo.. repesin kyllä ekalla kerralla kun katsoin siihen lopun SAIPAA!!! (röhönaurua).

Keltainen SaiPa paita tällä kaudella on kyllä ihan kauhea, mutta musta vaikutti onnistuneelta ja mainokset sopi paljon paremmin siihen. En tiedä mistä johtui mutta Kisapuistossa sivukatsomossa katsoessa peliä ilvestä vastaan oli molemmilla sellaiset tilkkutäkit päällä että välillä tuntui kentällä olevan vain yksi joukkue kun ei niitä vauhdissa erottanut.
 

Pingu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jukurit
Voi olla, että omaan poikkeuksellisen huonon huumorintajun, mutta nauroin ääneen tuolle mainokselle, se on hauska.
Jos se on juntti, niin sitten tykkään junteista, mutta kerrankin mainoksessa on "tavallinen tallaaja ja alkukantaista riemua", ei liian tekemällä tehty.
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Kieltämättä lopun karjahdus repeilytti tässäkin osoitteessa. Ja mopolla pärjää metsäpolulla mersua paremmin, vai miten se Kallioniemen lausahdus nyt menikään... joten mainoksen kulkupelikin on varsin osuva.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä tuo minustakin oli hauska ja jotenkin tosi lappeenrantalaismainen. Kunnon Kummelimenoa kaakkois-suomalaiseen tapaan. =)

Onpahan meille ominainen mainos, mitä sitä pullistelemaan mahtipontisuudella kun ei sitä esiinny muutenkaan. Maanläheisyys kunniaan.

Olisi saanut olla ehkä vähän pidempikin, jotain pientä lisää.
 

Battle Ankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, IPPPK, Ässät
Ihan hauska mainos:) Ei kaikkea pidä ottaa liian vakavasti. Btw olikos toi mopoilija Osmojen vokalisti?
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Olen nähnyt tuon valtakunnallisilta kanavilta pariin otteeseen, en nyt muista, että Maikkarilta vai Neloselta, mutta olen kuitenkin.

Mainos herätti perheen kauniimmassa osapuolessa suurta myötähäpeää, omalla kohdallani hilpeyttä.
 
Viimeksi muokattu:

Morrison

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Boston Bruins
Ihan hauska mainos:) Ei kaikkea pidä ottaa liian vakavasti. Btw olikos toi mopoilija Osmojen vokalisti?

Kyllähän se taitaa olla.

Minusta ihan hyvä mainos. Mielestäni (kuten edelläkin sanottu) sopii hyvin Etelä-Karjalaiseen luonteeseen. Mitä olen Suomea kiertänyt, niin E-Karjala on paikka jossa on aina osattu nauraa itselleen. Jos ei muuta niin ainakin SaiPa erottuu joukosta. Mieltäni myös lämmittää, että E-karjalaiset muusikot ovat ottaneet SaiPan omaksi ja myös näyttävät sen. Toivottavasti tämä houkuttelee enemmän harmaata massaa Kisapuistoon ja sitä kautta yritykset kiinnostumaan SaiPan sponssaamisesta.

Ps: Toivottavasti tuo mopo löytyy ensi kaudella kisapuistosta. Vaikka jonkun pubin kattoon roikkumaan. Tai sitten joku paikallinen julkkis aina ajelemaan jäälle sen kanssa erätauoilla. ;)
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Olen täsmälleen samaa mieltä Morrisonin kanssa. Lappeenranta ja muut sen kokoluokan kaupungit ovat auttamatta junttiloiden maineessa pääkaupunkiseudulla, joten miksi ei ottaa siitä iloa irti ja nauraa kunnolla itselleen. Nolompaa olisi, jos meillä olisi mainos, missä hehkutetaan Suomen taitavimpia pelaajia ja tasokkainta jääkiekkoa.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Ja Murmelin ei kannata huolehtia, JYPillä on jo ihan oma viestiketjunsa, jossa itketään heidän mainoksensa huonoutta ja iloitaa siitä, ettei se näy oman alueen ulkopuolella:
http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?p=2386959#post2386959

Entä se mainos sitten? Kari Tynin käsikirjoittama "Isot miehet kyykkypaskalla" -mainos löytyy täältä, mutta ikävä kyllä ei videona:
http://www.jypliiga.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=392&Itemid=32

Edit. JYPin mainos löytyy kokonaisuudessaan täältä: http://www.lannenfilmit.com/jyp_suuria_tunteita.html
 
Viimeksi muokattu:

Pingu

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Jukurit
Btw olikos toi mopoilija Osmojen vokalisti?
Miikkihän se.
Taitavat tehdä enemmänkin yhteistyötä SaiPan kanssa, kuulemma joskus ollut ainakin radiomainoksia peleistä ym.
Ai tuo mainos tulee ihan telkkaristakin, pitää käydä tarkkailemaan josko näkisi. Tosin meillä ei taida E-Karjalan alueen mainokset näkyä, jotain tylsiä lahtelaisia vain.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Ja Murmelin ei kannata huolehtia, JYPillä on jo ihan oma viestiketjunsa, jossa itketään heidän mainoksensa huonoutta
Kieltämättä JYPin mainos meni omassa listassani näkemistäni pahnan pohjimmaiseksi. Luulisi Seppäsellä ollut iskeä hieman enemmän valuuttaa tuohon kiinni, kun joukkue sentään taistelee mitaleista.

Ilolla katselen ihmisten tyytyväisyyttä SaiPan tuotokseen. Olen kuitenkin edelleen sitä mieltä, että hieman katu-uskottavamman tuosta olisi voinut tehdä. Ehkä olen sitten ahdasmielinen tosikko.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Ilolla katselen ihmisten tyytyväisyyttä SaiPan tuotokseen. Olen kuitenkin edelleen sitä mieltä, että hieman katu-uskottavamman tuosta olisi voinut tehdä. Ehkä olen sitten ahdasmielinen tosikko.

Noo, nyt katu-uskottavuus vaihdettiin Kummeli-henkisyyteen, mutta ei ihmisten viihdyttäminen koskaan ole ollut huono asia. JYPin mainos kusee, koska se yrittää olla katu-uskottava ja cool, mutta epäonnistuu siinä surkeasti. SaiPa ei ole tuollaista lähtenyt edes yrittämään - onneksi.
 

pest

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ilolla katselen ihmisten tyytyväisyyttä SaiPan tuotokseen. Olen kuitenkin edelleen sitä mieltä, että hieman katu-uskottavamman tuosta olisi voinut tehdä. Ehkä olen sitten ahdasmielinen tosikko.

Siinä mielessä olen samaa mieltä, että kuvauksen olisi voinut toteuttaa ammattimaisemmin. Rosoisuus varmasti kuuluu tähän tyylisuuntaan, mutta tuo näyttää aivan liikaa kotipolttoiselta. Onko tietoa mikä firma tämän on toteuttanut?

Ideana tämä toimii hyvin ja pitää vahvasti yllä paikallisten bändien luomaa juntti-imagoa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
JYPin mainos kusee, koska se yrittää olla katu-uskottava ja cool, mutta epäonnistuu siinä surkeasti. SaiPa ei ole tuollaista lähtenyt edes yrittämään - onneksi.
Ei sellaista ns. katu-uskottavaa ja tyylikkyyden multihuipentumaa oikein kannata lähteä edes tekemään, jos ei ole runsaasti rahaa heittää siihen projektiin. Halvalla jos yrität tehdä jotain erityisen vaikuttavaa, niin tulos on yleensä lähinnä surkuhupaisa ja tahattoman koominen tapaus.

Resurssien mukaan kannattaa tehdä ja silloin yleensä jokin kotikutoinen ja jo valmiiksi itseironinen tuotos on paras ratkaisu, toki siinäkin jotain ideaa sopii olla mukana.
 

Aksu

Jäsen
Kokeillaan rehellisyyttä tällä kertaa. Uusi Lätkä lentää-versio oli iso pettymys. Sitä samaa Osmos-humppaa kuin koko muukin tuotanto ja vieralevien tähtien rooli oli käytännössä mitätön. Hynynen päästi ilmoille tavaramerkkiörinänsä, mutta eipä siitä kostunut kukaan. Muita vierailijoita ei käytännössä edes huomaa.

Voittohuumaa (eli tämä sisääntuloralli) toimii levyllä helvetin paljon paremmin kuin hallissa ikinä. Siinä levyn paras anti (Eki Liikasen klassikkoversion ohella).

Levy ei mahdollisesti ehdi vielä tänään hallille myyntiin, mutta tilanne selviää aivan ottelun kynnyksellä.

1. Lätkä lentää (2008)
2. Lätkä lentää (1997)
3. Lätkä lentää (1981)
4. Voittohuumaa
5. Voittohuumaa (remix)
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Saa nähdä onko dj vaihtanut levynsä täksi kaudeksi, vai jatketaanko Breaking the law -linjalla. Volyymitason nostaminen olisi myös toivottavaa, mutta ei pidä odottaa mahdottomia.
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Vai vielä volyymin nosto olisi suotavaa musiikissa, viimekaudellakin jo korvat huusivat hoosiannaa.
Jos ei perkele pelissä ole mitään muuta tärkeää kuin musiikki ja sen volyymit, niin loppukoon sitten pelit kokonaan, minä en saatana siedä mitään älytöntä musiikin huutoa, muutenkin se pelikatkojen aikainen musiikki saisi olla pois.

Kuunnelkaa saatana ne musiikkinne muualla!!
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Vai vielä volyymin nosto olisi suotavaa musiikissa, viimekaudellakin jo korvat huusivat hoosiannaa.
Jos ei perkele pelissä ole mitään muuta tärkeää kuin musiikki ja sen volyymit, niin loppukoon sitten pelit kokonaan, minä en saatana siedä mitään älytöntä musiikin huutoa, muutenkin se pelikatkojen aikainen musiikki saisi olla pois.

Kuunnelkaa saatana ne musiikkinne muualla!!
Ei muuta kuin peltorit korville niin ei meteli häirihe pelin katsomista.

Aika mielenkiintoisen mustavalkoisia kommentteja ylipäätään monilla musiikista. Itsekin siihen sortunut mutta se johtuu vain siitä, että mielestäni joukkueen olisi hyvä profiloitua jollain tavalla ottelutapahtuman osalta. Nyt hallissa soitetaan niin rockia, metallia kuin sedujumppaakin ja se on vähän kornin kuuloista.
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Nyt hallissa soitetaan niin rockia, metallia kuin sedujumppaakin ja se on vähän kornin kuuloista.
Olen samaa mieltä ja parhaana ratkaisuna tähän pitäisinkin wanhan kunnon urkurin hankkimista pelikatkoille. Oikeasti.

Mitä musiikkipuoleen tulee, niin kiva että hevi raikaa mutta toisaalta taas musiikkina saa syttymään kuitenkin aika pienen osan katsojista, siinä missä Kikka - Mä haluun viihdyttää -tyyppiset veisut tuntee kaikki. Kuollutta on tunnelma Kisapuistossa, ehkä yhtenä osatekijänä siirtyminen "hyvään" hallimusiikkiin joka on hyvää päättäjänsä mielestä ja muut eivät biisejä juurikaan tunne.
 

puisetkädet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa
Moni haluaisi selkeän ja johdonmukaisen linjan hallissa soitettavaan musiikkiin(itse kuulun tähän samaiseen joukkoon). Ongelma vaan on ikähaitari. Tosiasiassa Kirkan "hetki lyö" ym. vanhan ajan humpat sytyttää aivan erilailla vanhemman katsojakunnan, kuin metallimusiikki.
Tämä samainen tilanne on varmasti monella paikkakunnalla ja siksi selkeää totuutta en ainakaan itse osaa sanoa, millä musiikkivalikoimalla saadaan yleisö mukaan. Mielestäni hallin tunnelmaa ei ratkaise se, miten kovalla musiikki on vaan kuinka yleisö saadaan mukaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös