Mukikampanja – tässä ketjussa odotellaan mahdollisia vahvistuksia

  • 3 992 637
  • 23 757

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vai onko Kerho saanut tiedon, että Palve on pidempään sivussa, minkä vuoksi on ollut jo tosiasiallinen pakko reagoida sentteriosastolla jotenkin - ja kiireellä?

En tiedä merkkaako tämä nyt mitään, mutta ainakin sm-liigan sivuilla se "punainen risti" on poistunut Palven kohdalta (muilla loukkaantuneilla on vielä) . Toivotaan, että olisi pelikunnossa, kun rähinä on taas päällä.
 

Sean Connery

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Toivon todella, että Viitaluoma on parempi kuin luulen. Hän tuo tiettyä uhkaa, mutta on hidastunut entisestään, enkä ole vähääkään vakuuttunut hänen sopimisesta aktiiviseen kiekkoon. Ne jotka puhuu hänestä uutena Lallina elävät jossain haavemaailmassa. Tosiasiassa kyse on vertailu liigajyrän ja euroopanhuippuluokan välillä ja missään tapauksessa Viitaluoma ei pysty kompensoimaan hitauttaan muilla ominaisuuksilla Lallin tavoin, kiska ne muut ominaisuudet eivät ole ikinä olleet lähelläkään samaa tasoa.

En tiedä viittaatko haaveilijoina minuun, koska vertailin Lallia ja Viliä keskenään.

Mutta jos nyt Lallista muutama sana, niin HPK:lla oli käytössään "vanha" Lalli. Eli pelaaja Lallin ominaisuuksilla, mutta ei enää Euroopanhuippuluokan pelaaja vaan peliuransa viimeistä kautta pelaava Lalli. Hyvä pelaaja ilmanmuuta, mutta ei se Super-Lalli (kuten yleisesti muistetaan).

Viitaluomalla on (toivottavasti) vielä pelivuosia jäljellä ja ilmeisesti ei niin paskana ole kuin Lalli. Ei tietenkään ole vertailussa Kapasen veroinen, mutta rooliltaan ja ominaisuuksiltaan lähellä.

Nyt ei vertailtu uransa huipulla ollessaan Kapasta ja Viitaluomaa, vaan nimenomaan tämän hetken kuntoa.
 

Ralph

Jäsen
En tiedä merkkaako tämä nyt mitään, mutta ainakin sm-liigan sivuilla se "punainen risti" on poistunut Palven kohdalta (muilla loukkaantuneilla on vielä).
Onko hänellä ollut se risti aiemmin? Itse en muista, mutta jos on ja nyt poistunut, kai se jotain merkkaa.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onko hänellä ollut se risti aiemmin? Itse en muista, mutta jos on ja nyt poistunut, kai se jotain merkkaa.

Kyllä se näkyi olevan. Toivotaan, että mies on pelikunnossa. EP:n puolella näkyy olevan vieläkin, mutta tuo tilannehan päivittyykin sitten aikanaan.
 
Viimeksi muokattu:

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tilastojen perusteellahan sinä kirjoittelet. Olet mm. kertonut, että Sillanpäälle ei ole käyttöä kun palaa saikulta. Syynä mielipiteeseesi lienee linkittämäsi tilastot.

Olenko väärässä?
No, en pelkästään tilastojen perusteella, tosin niitä käyttäessä on muutakin kuin vain yhden sana toisen sanaa vastaan. Kyllä minä myös ihan seuraan niitä pelejä. Ja en ole kirjoittanut, että Sillanpäälle ei ole käyttöä, vaan että laittaisin ennemmin jonkun muun nelosketjun sentteriksi ykköskokoonpanoon. Käyttöä varmasti on kyllä varsinkin poffeissa, jos Kerho sinne asti pääsee. Pennanenhan halusi viisi ketjullista pelaajia sinne. Mutta en jaksa vääntää tästä enää.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
En tiedä merkkaako tämä nyt mitään, mutta ainakin sm-liigan sivuilla se "punainen risti" on poistunut Palven kohdalta (muilla loukkaantuneilla on vielä) . Toivotaan, että olisi pelikunnossa, kun rähinä on taas päällä.
Ok, kiitos tiedosta! Toivotaan tosiaan näin.

Viitaluoma-Palve-Paajanen-Leino(-Sillanpää)-sentteriosastohan alkaa olla jo ihan kovaa valuuttaa Liiga-tasolle. Erityisesti, kun "junnureservissä" on lisäksi Kainulainen ym.
 

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
En tiedä viittaatko haaveilijoina minuun, koska vertailin Lallia ja Viliä keskenään.

Mutta jos nyt Lallista muutama sana, niin HPK:lla oli käytössään "vanha" Lalli. Eli pelaaja Lallin ominaisuuksilla, mutta ei enää Euroopanhuippuluokan pelaaja vaan peliuransa viimeistä kautta pelaava Lalli. Hyvä pelaaja ilmanmuuta, mutta ei se Super-Lalli (kuten yleisesti muistetaan).

Viitaluomalla on (toivottavasti) vielä pelivuosia jäljellä ja ilmeisesti ei niin paskana ole kuin Lalli. Ei tietenkään ole vertailussa Kapasen veroinen, mutta rooliltaan ja ominaisuuksiltaan lähellä.

Nyt ei vertailtu uransa huipulla ollessaan Kapasta ja Viitaluomaa, vaan nimenomaan tämän hetken kuntoa.

En viitannut kehenkään yksittäiseen, vaan enemmänkin "yleiseen mielipiteeseen" joka on tullut vastaan sekä somessa, että livenä. Olemme samaa mieltä siitä, että Lalli ei enää ollut lähelläkään huipputasoaan viime vuonna, mutta olen myös sitä mieltä, että Viitaluoma on taantumuksessaan lähes samassa vaiheessa suhteellisesti. Ja siihen mielipiteeni perustuukin, että mielestäni kovemmalla huipputasolla olleet ominaisuudet auttavat selviämään taantumuksesta paremmin, kuin heikommalla huipputasolla olleet ominaisuudet.

Ja kuten sanoin, toivon olevani väärässä, mutta en itse ole nähnyt Sport-vuosina Viitaluomalta mitään sellaista, mikä viittaisi muuhun kuin tasaiseen taantumukseen.
 

Sean Connery

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Huippuvuosinaan Viitaluoma oli koko pelillisen Kerhon sielu ja selkäranka. Nyt häntä ei siihen rooliin (toivottavasti) aseteta, vaan on kokemuksen ja rauhallisuuden takia joukkueessa. Mä en laittaisi Viitaluomaa edes ykkös-YV:lle. Sinne kuuluu Palve, Turunen, Vesalainen, Tuulola ja muu nuoriso... Vilin paikka olkoot kakkosyyveellä ja tarpeen mukaan sitten siellä missä tarvii. Ja kyllä Viitaluoman laukaus on edelleen kiva uhka YV:llä, antaa kivasti variaatioita Pendolle.
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Vähän tässä Viitaluoman hankinnassa mietityttä se, että onko hänen poskien paksuudesta mitään virallisia mittaustuloksia? Joudutaanko poskien paksuus arvioimaan pelkästään aistinvaraisin havainnoin.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Huippuvuosinaan Viitaluoma oli koko pelillisen Kerhon sielu ja selkäranka. Nyt häntä ei siihen rooliin (toivottavasti) aseteta, vaan on kokemuksen ja rauhallisuuden takia joukkueessa. Mä en laittaisi Viitaluomaa edes ykkös-YV:lle. Sinne kuuluu Palve, Turunen, Vesalainen, Tuulola ja muu nuoriso... Vilin paikka olkoot kakkosyyveellä ja tarpeen mukaan sitten siellä missä tarvii. Ja kyllä Viitaluoman laukaus on edelleen kiva uhka YV:llä, antaa kivasti variaatioita Pendolle.
Nimenomaan. Onhan VV nyt ihan oikeasti sellainen "tosiasiallinen HPK-kapteeni" ja liideri jäällä ja kopissa, että häntä jos ketä tuollainen hyvin nuori ja kokematon mutta äärimmäisen potentiaalinen joukkue tarvitsee johtajakseen, jottei panikoida, hätiköidä, toimita kurittomasti, pelätä eikä sekoilla muutenkaan, sekä osataan ja uskalletaan pelata jopa johtoasemassa.

Uskottavuusboosti, joka joukkueen julkikuvaan ja suoritustasoon sekä toimiston työskentelyyn tuli jo pelkästään paperilla Viitaluoman ja Morinin myötä, on kertaluokkaa "hurja".

Voi tulla hyvä kevät.
 
Viimeksi muokattu:

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Kuka olisi uskaltanut toivoa kesken kauden Moronia ja VIitaluomaa? Niinpä, tästä on hyvä jatkaa ja toivottavasti peli lähtisi rullaamaan ja positiivinen kierre palautuisi myös yleisömääriin.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Kuka olisi uskaltanut toivoa kesken kauden Moronia ja VIitaluomaa? Niinpä, tästä on hyvä jatkaa ja toivottavasti peli lähtisi rullaamaan ja positiivinen kierre palautuisi myös yleisömääriin.

Uskoin koko ajan vakaasti, että yksi kova hankinta tullaan näkemään - sentteri tai maalintekijä. Tulikin molemmat. Katsotaan nyt vielä rauhassa miten lähtee homma sujumaan ja onko nämä kovat hankinnat, mutta kyllä tässä täytyy Kerholle hattua nostaa, että onnistuitte yllättämään ja ihan vaikuttavat hankinnat tässä tehtiin. Ei malta olla myöskään huomauttamatta, että alle kuukausi sittenhän Jari Koskinen kertoili, kuinka rahat on pelaajien osalta hyvin käytetty. Ehkä se sitten oli tosiaan niin, että ne rahat on hyvin käytetty.

Positiivista pöhinää ja tuskainen 2 viikon odotus, että pelit jatkuisi. No, enää reilu viikko.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
7 peliin 1+3 +4 ja ei jatkoa? Onko sit palkka niin iso vai mikähän syynä?

Veikkaan, että haluttiin ihan sitä terävimmän kärjen pelaajaa, ja nuo tehopisteet eivät vielä riitä siihen.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Onkohan tässä nyt vielä aktiivinen haku päällä vai mennäänkö näillä?
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Onkohan tässä nyt vielä aktiivinen haku päällä vai mennäänkö näillä?
Oma näkemys on, että kyllä nämä nykyset pelaajat saavat tämän laivan kääntää jos ovat kääntääkseen. Säästetään perunat ensi kaudelle ja myydään Palveet yms. sit Helmikuussa jos pleijarijuna on lopullisesti karannut.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Oma näkemys on, että kyllä nämä nykyset pelaajat saavat tämän laivan kääntää jos ovat kääntääkseen. Säästetään perunat ensi kaudelle ja myydään Palveet yms. sit Helmikuussa jos pleijarijuna on lopullisesti karannut
Näin vähän olen itsekin taipuvainen ajattelemaan.
Tuo peli tuskin on yhdestä pelaajasta kiinni, mutta näin Kerhon kannattajana se ajatus, että jos tossa joukkueessa olisi edes yksi maalintekijä, niin mitä jos... Toisaalta mitäpä sillä maalintekijällä, kun nyt ei oikein päästä edes maalipaikoille.

Näillä mennään...
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mä en kanssa kyllä pätkääkään usko että Morinin tilalle tulee enää ketään. Eiköhän tyhjenevät katsomot, laskeva trendi pelissä ja Viitaluoman sopimus takaa viimeistään sen että tämä kausi mennään melko pitkälti näin eli liikennettä sisään on turha odotella.

Sen sijaan kuten ylempänä onkin jo kerrottu niin en yllättyisi mikäli ensi vuoden puolella alettaisiin pikkuhiljaa pistämään näitä Palveita sun muita ensi kaudella muualla pelaavia eteenpäin.

Näin kun kirjoittaa niin kohta lukee Facebookissa "Fehr Hämeenlinnaan".
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Joo, olihan sillä väläyksensä, mutta väläyksien tasolle se sitten jäikin.

Kannatan myös tuota ensi kauteen satsaamista. Joku Turunen nyt vaan on oikeasti pakko saada pidettyä.
 

Dawson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Oikea ratkaisu. Seuraavaa yrittäjää vaan sisään. Ja luulen, että näin myös tapahtuu. Veikkaan jopa, että ensi viikolla on uusi mies joukkueessa.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Oikea ratkaisu. Seuraavaa yrittäjää vaan sisään. Ja luulen, että näin myös tapahtuu. Veikkaan jopa, että ensi viikolla on uusi mies joukkueessa.
Jotenkin sama fiilis, vaikka itse en välttämättä tekis niin...riippuisi kyllä paljon sit ehdokisastakin.
Turusen ja Tuuskin jatkot on vähän niin kuin elinehto tässä kohtaa.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Kai se on oikea ratkaisu. Hyvä pelaaja jos jengin pelinrakenne toimisi paremmin. Nyt tässä tilanteessa väärä mies. Tuntui lisäksi olevan enemmän pystysuunnan mies ja kulma karuselli ei välttämättä sovi. Kun kiekon sai vauhtiin ja pääsi vauhdista haastamaan, niin potentiaalia oli kyllä.
 

Letangi

Jäsen
Itse kaipaisin uutta puolustajaa kokoonpanoon. Porseland tällähetkellä todella heikko. Samaa pelkopelaamista näkyy myös Nikkilässä. Lehtivuorikin vaeltelee jossain hämärän rajamailla. En tiedä missä kunnossa eräs herra Jalasvaara on tällähetkellä ja mitä suunnittelee mut mun mielestä voisi kokeilla. Kokemusta löytyy eikä varmaan turhaan ollut Kunlunin kapteeni viime kaudella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös