Montako voittoa Suomen jalkapallomaajoukkue saavuttaa karsinnoissa vuoden 2018 MM-kilpailuihin?

  • 5 117
  • 41

Montako voittoa Suomen jalkapallomaajoukkue saavuttaa karsinnoissa vuoden 2018 MM-kilpailuihin?


  • Äänestäjiä
    133
  • Poll closed .
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Jalkapallon vuoden 2018 maailmanmestaruuskilpailujen UEFA:n alaiset karsinnat alkavat syksyllä 2016. Suomi pelaa Euroopan karsintojen I-lohkossa yhdessä Kroatian, Islannin, Ukrainan ja Turkin kanssa. Yhdeksän karsintalohkon voittajat pääsevät suoraan MM-turnaukseen, ja kahdeksan parasta lohkokakkosta karsivat neljästä lopputurnauspaikasta.

Montako voittoa uskot Suomen jalkapallomaajoukkueen saavuttavan kahdeksasta karsintaottelustaan vuoden 2018 MM-lopputurnaukseen?
 

Ralph

Jäsen
Erittäin mielenkiintoinen lohko kyllä tässä, kun on neljä melko tasaista maata ja kaikilla on ainekset kahden joukkoon. Sitten lohkossa on vielä Suomi.

Veikkaan, että Suomi ottaa yhden räkäsen 2-1-voiton vieraissa Islannissa tai Ukrainassa. Kotona konttaa erityisesti, eikä saa yhtään pistettä häikäisevän kovan Suomi-yleisön edessä Olympiastadionilla.

Tai no, ei konttaa vaan on omalla tasollaan. Vaihdetaan sanan konttaa tilalle, että ottaa turpaan.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ei voita yhtään ottelua, vastasin kuitenkin 3-4.

Naurettava huuhkajakatsomo takaa toki katselunautinnon kotipeleissä. "Fanit". Haistakaa vittu. Sen sijaan Suomi voittaa jääkiekossa TAAS arvokisamitalin ensi vuonna, itse asiassa kaksi, Suomi voittaa World Cupin. Työntäkää Skoda Cup -inisijät auto perseeseenne.
 

Beergenheim20

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Jokerit, OJ
Riippuu valmentajasta. Mut jos nykykuntoon peilataan niin sanoisin että yhden voiton kotona sekä yks tai kaks tasuria. Vieraissa sit 1-2 tasuria ja loput pataan.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
No voi hemmetti, nyt meni positiiviseksi.

Siis painoin optimistisesti 1-2, ja olin tulossa kommentoimaan että ensin pitäisi periaatteessa kyllä tietää lohko. No nyt tiedän. Eihän tuolta ole tulossa yhtään voittoa. :D On kyllä todella mielenkiintoinen noin pelilliseltä kannalta, kaikki maat meille outoja, en muista milloin olisi kohdattu. Mutta siis ei kyllä ole mitään saumaa muita kuin yksittäisiin tasapeleihin.

Oikea vastaukseni: Ei yhtään.

Hienoa että Islanti pääsee näyttämään esimerkkiä ihan kahden kesken.

Pääasia toki, että Saksa näköjään pelaa kisoissa jälleen kerran. Aika naurettavan iisi lohko heillä.
 
Viimeksi muokattu:

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Iltapäivälehdet sekä maikkari taatusti veikkaavat Islannin otteluiden alla Suomen vievän ottelun näytöstyyliin, koska meillä on Sibelius, Tommi Mäkinen, Marco Bjurström sekä Tuksun karvainen toosa, kun taas islantilaisilla on heittää vain Björk kehiin.

Nolla voittoa ja kolme tasuriakin tulee tuottamaan ongelmia. Suurin mielenkiinto kohdistuu siihen, kuinka moni ottelu pelataan täydellä katsomolla täällä Suomessa.
 
Siis painoin optimistisesti 1-2, ja olin tulossa kommentoimaan että ensin pitäisi periaatteessa kyllä tietää lohko. No nyt tiedän. Eihän tuolta ole tulossa yhtään voittoa.

Nolla voittoa ja kolme tasuriakin tulee tuottamaan ongelmia.

Miten olisi pieni veto? Minä väitän, että Suomi voittaa näissä karsinnoissa vähintään yhden ottelun. Panoksen voitte valita vaikka 20 ja 100 euron väliltä. Tuohon voisi toki helposti panostaa tuhansiakin euroja, jos vastapuolena olisi vähän luotettavampi taho kuin anonyymi nettinimimerkki.
 

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
Miten olisi pieni veto? Minä väitän, että Suomi voittaa näissä karsinnoissa vähintään yhden ottelun. Panoksen voitte valita vaikka 20 ja 100 euron väliltä. Tuohon voisi toki helposti panostaa tuhansiakin euroja, jos vastapuolena olisi vähän luotettavampi taho kuin anonyymi nettinimimerkki.

Vaikka ei ollut minulle viitattu, niin voin ottaa kiinni 3 tai enemmän voitoilla? Panos 40e, puhtaana handuun, tilisiirrolla tai alkon lahjakortilla.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kuinka monta sanaa voi kirjoittaa Jatkoajan keskustelupalstan äänestysmuotoisen ketjun otsikkoon yhä säilyttäen lyhyyden sekä ytimekkyyden armon vuonna 2015?

Itse aiheeseen vastasin "ei yhtään".
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
2 tasuria, joita voidaan pitää eräänlaisina voittoina.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Kyllä siitä lähdetään että Suomi ylittää itsensä ja ottaa yhden voiton ja kaksi tasuria.
 
Itse aiheeseen vastasin "ei yhtään".

2 tasuria, joita voidaan pitää eräänlaisina voittoina.

Teille sama ehdotus kuin eilen samaa viestiä toitottaneille. Ehdotan vetoa: minä väitän, että Suomi voittaa näissä karsinnoissa vähintään yhden ottelun. Panoksen voitte valita 20 ja 100 euron väliltä.

Jotenkin epäilen, että tähän vetoon ei ole lähtijöitä, koska eivät nämä "nolla voittoa tulee" -jampat usko noihin höpinöihinsä itsekään. Tuuli vaan leukoja louskuttaa.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
@Kirjoittelija En lähde mukaan, sillä kuten totesit, en silti usko nollaan voittoon. Äänestin 1-2 voittoa. Toki saa voittaa enemmänkin. Nyt vaan näyttää, että 1-2 voittoakin olisi aika hyvä saavutus.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Jotenkin epäilen, että tähän vetoon ei ole lähtijöitä, koska eivät nämä "nolla voittoa tulee" -jampat usko noihin höpinöihinsä itsekään. Tuuli vaan leukoja louskuttaa.
Eihän tossa nyt oo mitään järkeä. Mahdolliset lopputulokset on kuitenkin välillä 0-8, niin eihän kukaan kakkosen kertoimella vain yhteen mahdolliseen tulokseen sijoita. Ei tulosvedossakaan sen 3-2 tuloksen kerroin ole kaksi, vaikka se onkin kaikista vaihtoehdoista todennäköisin.

Tässä äänestyksessä on neljä vaihtoehtoa, joista joku pitää valita. Nelosen kertoimella saisit varmasti jo useampiakin kaloja koukkuun, mikäli pidät vähintään yhtä voittoa täysin varmana.
 

motamoro

Jäsen
Eihän tossa nyt oo mitään järkeä. Mahdolliset lopputulokset on kuitenkin välillä 0-8, niin eihän kukaan kakkosen kertoimella vain yhteen mahdolliseen tulokseen sijoita. Ei tulosvedossakaan sen 3-2 tuloksen kerroin ole kaksi, vaikka se onkin kaikista vaihtoehdoista todennäköisin.

Tässä äänestyksessä on neljä vaihtoehtoa, joista joku pitää valita. Nelosen kertoimella saisit varmasti jo useampiakin kaloja koukkuun, mikäli pidät vähintään yhtä voittoa täysin varmana.

Piti mielenkiinnosta tämäkin hieman tarkemmin arvioida. Ohessa (epä)tarkahkot omat arviot

Kotiottelut ja vierasottelut - Suomen voiton tn.
Kroatia 25% ja 10%
Turkki 30% ja 15%
Ukraina 30% ja 15%
Islanti 40% ja 25%

Näillä arvoilla laskettuna Suomi ei voita yhtään = 10,75% (kerroin 9,30)
Suomi voittaa kaikki ottelut = n. 0,0005% (kerroin 200 000)

Sitten käytin yksinkertaistamiseksi binomijakaumaa jossa Suomen voiton todennäköisyys olisi vakio 24% per ottelu.

0 voittoa - 11,13%
1 voitto - 28,12%
2 voittoa - 31,08%
3 voittoa - 19,63%
4 voittoa - 7,75%
5 voittoa - 1,96%
6 voittoa - 0,31%
7 voittoa - 0,03%
8 voittoa - 0,001%

Tehkää tai olkaa tekemättä tämän pohjalta keskinäisiä vetojanne. En ota mitään vastuuta arvioiden oikeellisuudesta.
 
Viimeksi muokattu:
Eihän tossa nyt oo mitään järkeä. Mahdolliset lopputulokset on kuitenkin välillä 0-8, niin eihän kukaan kakkosen kertoimella vain yhteen mahdolliseen tulokseen sijoita. Ei tulosvedossakaan sen 3-2 tuloksen kerroin ole kaksi, vaikka se onkin kaikista vaihtoehdoista todennäköisin.

Ihan mielenkiinnolla kuulisin, että millaisilla ottelukohtaisilla todennäköisyysarvioilla saat tuloksen "nolla voittoa" tässä äänestyksessä todennäköisemmäksi vaihtoehdoksi kuin tuloksen "1-2 voittoa".

Mulle kelpaa vallan mainiosti myös sellainen veto, että minä veikkaan yhtä voittoa, joku muu nollaa voittoa, ja jos niitä voittoja tulee vähintään kaksi, veto mitätöidään. Lähdetko? Lähteekö joku muu? Luulisi lähtijöitä löytyvän, jos kerran se nolla voittoa on kaikkein todennäköisin lopputulos vähän kuten 3-2 siinä hypoteettisessa tulosvedossa.

Nelosen kertoimella saisit varmasti jo useampiakin kaloja koukkuun, mikäli pidät vähintään yhtä voittoa täysin varmana.

En tietenkään pidä vähintään yhtä voittoa täysin varmana. Mistä ihmeestä sellaisin kuvan voisi saada?
 
Viimeksi muokattu:

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Ihan mielenkiinnolla kuulisin, että millaisilla ottelukohtaisilla todennäköisyysarvioilla saat tuloksen "nolla voittoa" tässä äänestyksessä todennäköisemmäksi vaihtoehdoksi kuin tuloksen "1-2 voittoa".
En mä ottanut mitään kantaa todennäköisyyksiin tai voittomääriin. Lainaamasi kirjoittajat olivat vaihtoehdon nolla valinneet, joten heillä lienee sille jotain perusteluja. Minä kiinnitin huomioni vain tuohon huuteluusi sanojen takana seisomisesta, kun tarjottu veto oli odotusarvoltaan ihan perseestä.
 
Minä kiinnitin huomioni vain tuohon huuteluusi sanojen takana seisomisesta, kun tarjottu veto oli odotusarvoltaan ihan perseestä.

Niin, ovathan ne nollan voiton odotusarvot ihan perseestä, mutta silti ihmiset tulevat innolla sitä nollaa voittoa tähän ketjuun huutelemaan.

Lainaamasi kirjoittajat olivat vaihtoehdon nolla valinneet, joten heillä lienee sille jotain perusteluja.

Jos ja kun tuohon viestin numero 17 vetoehdotukseenikaan ei kukaan tartu, voimme päätellä ainoan perusteen nollan voiton veikkaamiselle olevan antipatiat suomalaista jalkapalloa kohtaan. Mitään vähänkään analyyttista ajatusta siellä ei ole takana. Suomi potku pallo nyt vaan on perseestä, kerta se on perseestä, ja siks ne ei ikinä voita niinku ketään.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Kukaan tuskin kyseenalaistaa sitä että Suomi lähtee ehdottomana altavastaajana jokaiseen otteluun sekä koti- että vieraskentillä. Näillä eväillä Suomen voitto yksittäisistä otteluista on todella epätodennäköinen, ottelusta riippumatta. Toki pitkä sarja nostaa yhden (tai tuurilla jopa kahden) voiton nappaamisen mahdollisuutta laskennallisesti suuremmaksi, kuin nolla voittoa. Sitten tarvitseekin enää jännätä, kestääkö suomalaisfutaajat edes sitä painetta, että kyllä tuossa sarjassa pitäisi jo vahingossa vähintään se yksi voitto saavuttaa.

Vahvalla luotolla ja mutulla (ja koska Operaatio Brasilian Pojat on ilmeisesti kuopattu, eikä ainakaan näihin karsintoihin ennätä) arvaamme zero poääng. Lisäksi arvaamme että kisojen säilyessä Venäjällä ja länsimaailman boikotoidessa kisoja, Väykkäs-Paavo Suomen kuninkaana luotsaa maajoukkueemme nollapojokarsinnoista huolimatta kisoihin.
 
Kukaan tuskin kyseenalaistaa sitä että Suomi lähtee ehdottomana altavastaajana jokaiseen otteluun sekä koti- että vieraskentillä. Näillä eväillä Suomen voitto yksittäisistä otteluista on todella epätodennäköinen, ottelusta riippumatta.

Kyllä minä kyseenalaistan vahvasti sen, että kotivoitto Islannista olisi todella epätodennäköinen.
 

Popi Orri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Veikkaan, että Suomi ottaa yhden räkäsen 2-1-voiton vieraissa Islannissa tai Ukrainassa. Kotona konttaa erityisesti, eikä saa yhtään pistettä häikäisevän kovan Suomi-yleisön edessä Olympiastadionilla..
Eikös Suomi pelaa kotiottelunsa Tampereen Ratinalla Olympiastadionin ollessa remontissa, vai olenko ymmärtänyt väärin?

Uskon Suomen nappaavan yhden voiton ja mahdollisesti tasurin tai pari siinä sivussa.
 

Barney

Jäsen
Täällä on kyllä varsinaiset asiantuntijoiden kokoontumisajot käynnissä.

Ei yhtään. Olisi kova juttu. Koska, mitä vähemmän joutuu kuuntelemaan näiden ballerinojen nurmella kierimistä, sen parempi.
Eli pidät Suomen jalkapallomaajoukkueen pelaajia filmaajina? Miten sitten suhtaudut jääkiekkoon, jossa filmaaminen on myöskin vakava ongelma? Mitä tulee nurmella pyörimiseen, niin olisi kiva nähdä kuinka pitkään esimerkiksi sinä pyörisit siellä nurmella, jos esimerkiksi John Terry tulisi täysiä napit edellä sinua jaloille. Todennäköisesti ainakin puolet kauemmin kuin yksikään Suomen jalkapallomaajoukkueen pelaaja.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Kyllä minä kyseenalaistan vahvasti sen, että kotivoitto Islannista olisi todella epätodennäköinen.

Voihan se olla että Islanti pelaisi vielä EM-krapulaisena. Tai sitten ei.
Pitäisi vähän tietää se koutsikin ensin (eikä vain Suomen). Erzikin saattaa breikata Realiin ja paukuttaa häkkitemppuja. Tekisipä melkein mieli lyödä vetoa että Suomi ottaa korkeintaan yhden voiton... Koska aina on sekin mahdollisuus että muut kompuroi. Esim. Turkki on vähän arvaamaton.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös