Mitkä lentokentät olet valloittanut?

  • 92 776
  • 730

Nshr

Jäsen
Tanne voi listata lentokenttia, missa on kaynyt. Myos erikoisia ja hauskoja tapahtumia lennoilta ja lentokentilta tanne vaan.
Oma lista on aika heiveroinen, mutta laitetaanpas kuitenkin:

-Prahan lentokentta joulukuussa 2003
-Malagan lentokentta kesakuussa 2004
-Moskovan lentokentta lokakuussa 2004
-Frankfurtin lentokentta toukokuussa 2005
-Beirutin lentokentta joulukuussa 2003, lokakuussa 2004 ja toukokuussa 2005

Tassa viela muutama julkkis lennoilta:
-Helsingista Prahaan mentaessa Risto Kaskilahti istui edessamme.
-Moskovasta Helsinkiin tultaessa The Rasmuksen Lauri oli samassa koneessa.
 
Viimeksi muokattu:

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Tulis aika helevetin pitka lista, notta antaapi olla talla kertaa.

Pariisin (CdG) kentalta vuonna 1989 jai mieleen "melkein" lento-onnettomuus.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Antalyan lentokenttä v. 2000, paluulentoa odotellessa.

Terminaali täynnä eläämäänsä vittuuntuneita saksalaisia, joiden ylimielinen suhtautuminen turkkilaisiin ei ainakaan heidän tilannettaan helpottanut. Vittupää-saksalaisten lento Germaniaan oli 5 tuntia myöhässä ja vahingonilo oli suurta. Ihmetyttää miten joissakin lähteissä tätä kansaa kutsutaan kohteliaaksi ja ystävälliseksi. Saksalaisten käytös varsinkin Turkissa oli alentuvaa ja arjalaista. Ihme sakkia.
 

Hordi24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Florida Panthers
Ulkolaisista valloitettu:
-Las Palmas
-Toronto
-Montreal
-Detroit
-Denver
-Dalaman
-München
-Amsterdam
-Lontoo
-Sveitsin joku kenttä
-1 tai 2 puuttuu, ei muista kun olin niin pieni...

Kuuluisuuksia ei oo muita näkyny kun voimistelija Jani Tanskanen välillä Sveitsi-Helsinki muistaakseni...
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Onko tämä joku sotastratogaedia~larppaus~roolipelimainosketju?

Ei siinä, kyllä minuakin historia ja maailmansodat kiinnostavat mutta WW2-sormuksen jääminen Stanstedtiin vituttaa yli kaiken.
 

Carlos

Jäsen
Ulkomaiset:

- Tukholma
- Oslo
- Kööpenhamina
- Riika
- Turku
- Frankfurt
- Hampuri
- Düsseldorf
- Dortmund
- Bryssel
- Amsterdam
- Antwerpen
- Pariisi
- Zurich
- Wien
- Milano
- Kapkaupunki
- Johannesburg
- Toronto
- Montreal
- Hartford
- Chicago
- New York (JFK&Newark)
- Miami
- Tokio
- Singapore
- Sydney
- Melbourne
- Kuala Lumpur
- Rhodos
- Kreeta
- Teneriffa
- Agadir
- Lontoo

Joutu ihan miettimään.
 
Viimeksi muokattu:

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
SS#31 kirjoitti:
Helsingista Prahaan mentaessa Risto Kaskilahti istui edessamme.
Moskovasta Helsinkiin tultaessa The Rasmuksen Lauri oli samassa koneessa.

Ai nuo ovat niitä mainitsemiasi "erikoisia ja hauskoja tapahtumia"?

Noh, jatketaan samalla linjalla. Minäpä olen edesmenneen Kalevi Keihäsen edesmenneen Spearair-nimisen lentoyhtiön koneessa kuunnellut koko Malagan ja Helsingin välisen lennon ajan miten viereiseen penkkiin "nukahtanut" Sulo Aittoniemi kuorsasi ja piereskeli jyristen kuin von Richthoffenin punainen Fokkeri.

KERRAN Finnairin koneessa minulle on tarjoiltu RAPEA sämpylä (turistiluokassa) ja kaikenlisäksi tarjoajana oli Kai Lindin vaimo Arja Tuomarila (oli siis ammatiltaan lentoemo).

KERRAN Kar-Airin koneessa olen opastanut erästä Riki Sorsaa wc:n ovilukitussydeemien kanssa. Eikös tämä isonenäinen Sorsa myöhemmin saavuttanut jonkinmoista kuuluisuutta ihan laulajanakin - lauloi jostakin Muuttotoukasta ja väitti että Regei on Ogei?

Yhtään lentokentää en ole kylläkään tämän ketjun aloitusviestin vaatimustason mukaisesti "valloittanut", ne ovat olleet vain tylsiä läpikulkupaikkoja. Tosin joskus se läpikulku on kestänyt aivan perkeleellisen kauan - esim. kerran Pariisissa kulahti matkalaukkuhärdellin takia melkein VIISI tuntia. Kas kun minä olin Pariisissa (niinkuin pitikin), mutta sitten selvisi että matkalaukkuni on Lissabonissa.

Mainittakoon nyt vielä joitakin kuuluisuuksia, jotka ovat jostakin syystä ihan välttämättä vonganneet samaan lentokoneeseen minun kanssani:

- discoduo Baccaran laulajatytöt Maria & Mayte
- Rod Stewart (ei, en sotke Riki Sorsaan)
- Glynis Barber (tv-sarjasta Taistelupari)
- Sean Connery (my name is Bond, James Bond)
- futislegendat Bobby Moore ja George Best
 

Gunners

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Washington
-Madeira
-Maputo
-Luanda
-Lontoo(Heathrow)
-Lissabon
-Dubai
-Teneriffa
-Hurghada
-Frankfurt
-Tukholma
-Oslo

Bongattu koneessa Joonas Hytönen, Sirkka-Liisa Anttila, 69 Eyes ja EINO GRÖN

Ja lisää tulee tulevaisuudessa...
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukrainan armeija
sekalisessa järjestyksessä:
-Wienin kansainvälinen lesntokenttäx5
-Inbruckx4
-Praha
-Zyrich
-Frankfurtx2
-Hethrowx3
-Stansted
-Arlanda
-Köpenhamina
-Napoli
-Barcelona
-Faro
-Mauritius
-Korfu
-Kos
-Joku paikka Turkissa
-Sharm el Sheijk
-New Yorkx2
-San Francisco
-Teneriffa
-Sao Paolo
-Santiago De Chile
-Buenos Aires
-Pariisi (De Gaulle)
-Amsterdam
-Lukuisia paikko Suomessa

Jäiköhän jokin puuttumaan... junalla ja autolla on jonkin verran tullut matkusteltua.
 

kingstonwall

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Helsinki
Turku
New York
Singapore
Dallas
Teneriffa
Larnaka
Bangkok
Tukholma
Phuket

Ei sen hassumpia muistoja mistään kentästä...
Noh, ehkä tuolta New Yorkista pari muistoa, kun jouduin erikoistarkastukseen, kun ei mennyt tämä rautainen mies metalinpaljastimesta läpi kirveelläkään. Sitten kaikessa hössötyksessä turvamiehet rikkoivat minulta vyönsoljen enkä älynnyt että olen amerikoissa ja oisin voinut pistää oikeushaasteen miljoonakorvauksilla pystyyn.
Samaisella kentällä oli myös melkoinen turvamiesjoukkio tarkastamassa yksinäistä matkalaukkua. Siinä oikeasti oli vähän elokuvista tuttua meininkiä, kun turvamiehet pälyilivät käsi asevyöllä ympärilleen sen näköisenä, että jos vahingoissakaan olisi ottanut askeleen pari siihen suuntaan, niin jo olisi pyssyn piippu välähtänyt kohti. Tämä siis jokunen aika WTC:n jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kenttiä en jaksa alkaa luettelemaan, en niitä kaikkia kuitenkaan muista. 1998 jäi mieleen Lontoon Heathrown kenttä, jossa jouduin viettämään yöni ja sopivasti sinä yönä päätettiin kentällä pitää palohälytysharjoitukset. Siinä oli mukava yrittää "nukkua". Toinen kenttä joka jäi mieleen on Aucklandissa. Eipä ole ennen läpivalaistu laukkua kahdesti, kun on lähtenyt pois koneesta sekä saanut vastata tiukkoihin kysymyksiin, siitä mitä laukussa on. Niin tarkkoja ovat kiwit siitä, ettei maahan tule "vääriä" elintarvikkeita tuhoamaan heidän ekosysteemiä.

Sitten räväytän sellaisen pommin, että te muut hiljenette. Olen matkustanut samassa koneessa Zurichistä Helsinkiin The Penan kanssa! Kuka haluaa nimmareita? Vastapainoksi täytyy myöntää, että olen ollut samassa koneessa yhtäaikaa Ilkka Kanervan ja Lenitan Airiston kanssa. Onneksi koneessa ei voi lähettää tekstareita...
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Valloitettu on ainakin
- Frankfurt
- Leipzig-Halle
- Zürich
- Marseille (tai jossain siellä seudulla)
- Teneriffa
- Hersonissos (Kreeta, Kreikka)

Eipä noilla reissuilla tapahtunut juurikaan mitään erityistä, ihan beisik-matkailua ilman sen suurempia kommervenkkejä. Yhtään kotimaan kenttää ei ole tullut valloitettua.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
smasa kirjoitti:
Yhtään kotimaan kenttää ei ole tullut valloitettua.

No mistäs kentältä olet noihin matkoillesi lähtenyt ;)? Oletan, että asut Suomessa.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
punaiset_lasit kirjoitti:
No mistäs kentältä olet noihin matkoillesi lähtenyt ;)? Oletan, että asut Suomessa.

Kappas juu, tuo ei tullut mieleen... Helsinki-Vantaata voitaneen pitää itsestäänselvyytenä. Mainittakoon vielä se, että olen todella kateellinen siitä, että olit samassa koneessa The Penan kanssa. Pystytkö järkkäämään minullekin Penan nimmarin vai oliko kyseessä oma nimmarisi, siis mitä tuossa aiemmin mainostit?
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
- Turku
- Tukholma (Arlanda)
- Helsinki
- Thessalonik, Kreikka
- Skopje, Makedonia
- Beirut
- Frankfurt
- Bangkok
- Melbourne
- Adelaide

Nuo on tullut valloitettua.

Turun ja Arlandan kentät joskus kuudennen luokan luokkaretkellä. Helsingin, Thessalonikin, Skopjen ja Beirutin kentät rauhanturvajoukkojen ansiosta ja Frankfkurt, Bangkok, Melbourne ja Adelaide tuli tutuiksi Australian reissulla.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Tämähän on nyt vähän kuin se ketju, jossa listataan maita josta on Jatkikseen kirjoitettu. Tosin helpompi.

Kotimaan lähes kaikkien lentokenttien, Ohkola mukaan lukien, ohella voitaisiin kai mainita esim. Banjul, Havanna ja Varadero.

Stansteadista mukaan änkesi aikoinaan itse Dingo-Neumann, ja ajankohta oli 80-90 -lukujen taitteessa. Toinen merkittävä henkilö, joka on jäänyt mieleen, oli häämatkallamme mukna ollut Suppo Taalasmaa.
 

Jindebyne

Jäsen
No itse olen käynyt juuri noilla turtistikentillä, joten ei nissä mitään erikummallisuuksia löydy, mutta n. kuukausi sitten olin ystäväni katsastamassa Kyproksen Agia Napaa ja takaisintulomatkalla Larnacan lentoasemalla Helsingin koneen voerestä lähti Swiss Air tms Zurichiin ja siinä sitten kone oli ilmeisesti seisoskellut jo tovin siinä, kun tulee kuulutus, jossa pyydetään Mr. Heatleyta ja hänen seuralaisiaan astumaan välittömästi koneeseen, no siinä sitten tuokion kuluttua itse Dany Heatley tepasteli muina miehinä, ilman mitään kiirettä kyseiseen koneeseen. Siinä pari muutakin suomalaista hänet tunnisti ja yksi vanhempi mies tuhahti, että "Eikö tollakin luulisi olevan varaa mennä ihan eri koneilla, ettei tarviisi muiden odotella".
 

tiikeri

Jäsen
Toistaiseksi on valloitettu vain ja ainoastaan nämä:

- Helsinki
- Tikkakoski
- Larnaka
- New York (JFK)
- Malaga

Niin ja Tikkakoski kannattaa ihan suosiolla kiertää mahdollisimman kaukaa. Muuta erikoista ei nyt tule mieleen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
- Amsterdam
- Baku
- Belgrad
- Brysseli
- Dublin
- Düsseldorf
- Helsinki (Vantaa)
- Iraklion
- Kööpenhamina
- Lefkas
- Lontoo (Gatwick, Heathrow, Luton, Stansted)
- Lyypekki
- Malaga
- München
- New York (Newark)
- Oslo
- Pariisi (Charles de Gaulle)
- Palermo
- Pietari (Pulkovo 1, Pulkovo 2)
- Praha
- Rooma (Ciampino)
- Tampere
- Tukholma
- Västerås
- Wien
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vallotuksia:

Tikkakoski
Helsinki-Vantaa
Kreeta, Hania
Heatrow
New York (JFK)

Kirjaimellinen valloitus oli viime kesänä, kun intissä vallloitettiin Selänpään lentokenttä, joka sijaitsee jossakin kouvolan ja mikkelin välissä korvessa.
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
- Turku
- Helsinki
- Arrecife
- Arlanda
- Rimini

Eipä paljon paskaakaan, "hauskoja" sattumuksia, Markus Kajo istui edessäni...*hhrrr*
 

Sparta

Jäsen
Kotimaiset:
-Helsinki-Vantaa
-Oulu (Oulunsalo)
-Kuopio
-Joensuu

Ulkomaiset:
-Tukholma (Arlanda)
-Kööpenhamina
-Lontoo (Stansted, Heathrow)
-Manchester
-Dublin
-Praha (Ruzyne)
-Pariisi (Charles de Gaulle)
-Antalya
-Malaga
-San Francisco
-Los Angeles
-Chicago (O'Hare)
-Denver
-New York (Newark)
 

J.Petke

Jäsen
-HELLsinki-Vantaa (yllätys yllätys)

-Frankfurt, Ensimmäisellä kerralla metallinpaljastin hässäkässä meni aikansa kun saksalaisvirkailija halusi että minun kenkäni läpivalaistaan(??) ilmeisesti sen takia että olenko piilottanut huumeita tai pommeja kenkiini.. Noh en ollut en.. Vastapäätä toimia tarkkaili ilmeisesti joku lentokenttäpoliisi aseinensa. Tarkastuksen jälkeen sain kenkäni takaisin ja virkailijalta vastaukset että "your shoes are too much"..selvä..mitäköhän hänkin sillä tarkoitti jäi mysteeriksi.

Toisella kerralla olin matkamuistoksi ostanut pieniä patsaita ja siinä huolettomana kävelin tarkastukseen ja läpivalaisuun kunnes valaisun jälkeen sakemannipoliisi tulee kysymään että "so you have weed in your bag?" Minähän puolishokissa vastaan että ei todellakaan. Sitten virkailija ilmoittaa että "are you sure that you dont have weed in your bag because we saw it in xray"..Täytyy myöntää että siinä vaiheessa Petken otsalle nousi kylmä hiki ja mietin että onkohan joku sitten laittanut ruohoa sinne.. Sitten taas virkailija tulee luokseni ja kysyy että "or is it stone?". Sillä hetkellä tajuan että minulla on ne patsaat repussa ja sitten välähtää vielä lisää että taisivatkin kysyä että onko minulla puuta repussani "do you have wood in your bag". Niinpä niin.. patsaat todellakin on tehty puusta.. No se selvisi sen jälkeen koko tilanne ja pääsin jatkamaan matkaa takaisin suomeen.

- New York (JFK, LaGuardia) Jälleen takaisin Suomeen lähdössä ja LaGuardialle päästyä odottelua oli 6 tunnin verran kunnes luulimme että pääsemme koneeseen tulee ilmoitus että "lähtö viivästyy tunnin koneessa ollen tulvan takia". No selvä odotellaan tunti lisää, ei se enää 6 tunnin jälkeen tunnu missään. Seuraavaksi "lähtö myöhästyy 2 tuntia koska koneessa on sähkövikoja tulvan takia". Siinä vaiheessa rupesin miettimään että onpa turvallinen olo jos koneessa on sähkövikoja ja sillä pitäisi Atlantin yli lentää. Seuraava ilmoitus: "Lähtö myöhästyy tunnin koska koneella suoritetaan testejä sähkövikojen jälkeen"...odotellaan odotellaan.."Koneen lähtö myöhästyy tunnin koska kone ei mennyt testeistä lävitse". Silloin Petke jo rupesi miettimään että onkohan tämä nyt ihan järkevää.. Lopulta ylimääräistä odottelua tuli 9 tuntia ja sillä samalla koneella lähdettiin ja hyvin meni matka epäilyksistä huolimatta.

- Kuala Lumpur
- Penang. Lähtiessäni pois saarelta olin ostanut kaksi isohkoa kill bill-miekkaa muistoksi ja muistan ikuisesti lentökenttävirkailijan ilmeen kun hän kysyi minulta että "do you have swords here??" minä siihen että "yes i do" katsoin lapivalaisukuvaa ja näin että siellähän ne miekat on nätisti ristissä. Sen jälkeen sain jatkaa matkaani normaalisti..Miekkojen kanssa.. Myös samalla reissulla ei mennyt kun toinen laukuista lentokoneessa kun kun eivät hyväksyneet 40kg ylipainoa laukuilla. Toinen laukku siis postissa Suomeen.

- Singapore. Kävimme tosin vain varaamassa hotellihuoneen sieltä kun sai helvemmalla sitä kautta
- St.Louis

- Oklahoma city. Saavuttuani kielikurssille Oklahomaan matka sinne meni hyvin lukuunottamatta sitä että minut tarkastettiin tarkasti joka paikassa kun metallinpaljastin piippasin vaikka olin ottanut kaikki mahdolliset rautaesineet pois. Yhdellä kerralla paljastui että purukumi aiheutti piippauksen..!! Jaaha..asiaan.. Niin päästyämme kahden suomalaisen vaihtaritytön kanssa OKlahoman kentälle tiesimme että siellä on perhe vastassa ja pääsemme heti helposti perille. Astuttuamme koneesta ja haettua laukkumme rupesimme katselemaan ympärille mutta missään ei näkynyt nimiämme kantavaa lappua.

Jäimme odottelemaan ja n.2 tunnin päästä kenttä oli tyhjä eikä vieläkään näkynyt ketään meitä vastassa. Tytöt rupesivat itkemään ja täytyy myöntää että itsellänikin kävi ajatus mielessä että mitenköhän tässä nyt pärjätään miljoonakaupungissa ihan keskenämme.. Menimme kysymään virkailijoilta jotta voisivatkohan he auttaa kun on tapahtunut mitä on tapahtunut. Yritimme soittaa perheen numeroon mikä ei ollut voimassa. Yritimme etsiä puhelinluettelosta oikeaa ihmistä mutta ei löytynyt. Päätimme että menemme hotellin läheiseen hotelliin yöksi koska virkailijat olivat ystävälliseti auttaneet paljon ja suosittelivat sitä hotellia. Pääsimme hotellille ja soittelimme matkanjärjestäjille että mitäköhän sitä tekisi.. Lopulta yöllä n. 12 tuntia saapumisemme jälkeen hotellin oveen koputettiin ja siellä se perhe oli ja selitys oli että olivat sekoilleet "military timen" kanssa.. Loppu reissusta meni ihan mukavasti.
 
Viimeksi muokattu:

kymppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itsellä ovat aika vähissä "valloitetut" lentokentät, mutta väkisin jotain kertomisen arvoista Limasta (Peru). Siellä maahantuloturvatarkastuksessa oli keksitty kätevä tapa vähentää ruuhkaa. Kaikki matkatavaransa saaneet matkustajat astelivat poistumisovelle, jossa kukin painoi nappia. Kone sitten arpoi satunnaisesti noin kolmanneksen läpivalaisuun punaista valoa näyttämällä; vihreällä valolla muut pääsivät läpi ilman että kukaan kyseli mitään.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toukokuun loppupuolella 1999 tuli käytyä viikon lomalla Kyproksella Larnakassa. Samalla lennolla mennen tullen oli kolme kiekkoleijonaa: Juha Lind, Antti-Jussi Niemi ja Toni Lydman. Jätkät olivat muutamaa päivää aiemmin olleet Norjassa(?) kokemassa karvaan finaalitappion Tshekille. Pelimiehet olivat nollaamassa tappiota ilmeisesti Ayia Napassa. Paluulennolla kolmikko istui juuri edessämme seuraavalla penkkirivillä. Helsinki-Vantaan terminaalissa näytti olevan Juhan Arvi-isä kundeja vastassa.

Larnakan lisäksi olen käynyt seuraavilla kentillä: Iraklion (Kreeta/Kreikka), Kos (Kreikka), Rodos (Kreikka) ja Las Palmas (Gran Canaria/Espanja)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös