Miten saadaan yleisömäärät nousuun?

  • 728 455
  • 3 722
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Muistakaas mennä turkulaiset huomenna sankoin joukoin katsomaan ja juhlistamaan Hannu Jortikan 60v juhlamatsia.

Itse en pääse, mutta olen etänä hengessä mukana kaikkien aikojen valmentajan juhlissa mukana........

#kuusmestaruuttahei
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ajattelin tuossa jokunen vuosi sitten hiukan yrittää aktivoitua käymään edes kerran pari kauteen Tepsin kotimatseissa paikan päällä, mutta into lopahti aika nopeasti kiitos Tepsin "menestyksen" sekä otteluiden hyvän tv-näkyvyyden. Muutenkin tulee vain satunnaisesti Turussa päin pyörähdeltyä. Ajattelin nyt tälle kaudelle kuitenkin yrittää päästä paikan päälle joukkueen hyvien otteiden innoittamana. Joulun jälkeen sopisi tämä parhaiten aikatauluihini. Siinä olisi välipäivinä sopivasti kotimatsit HPK:ta ja SaiPaa vastaan. No, haluan yläkatsomoon niin HPK-matsi arkipelinä karsiutuu pois. Mutta ovatko yläkatsomot todella suljettuna perjantaisinkin? Ehkä alakatsomon yläriviltäkin matsin voisi katsoa, mutta mitä, liput maksavat 34 euroa? Viimeksi, kun kävin Tepsin kotimatsissa lippu oli jotain 10 euron pintaan. Aika rapsakka hinnankorotus. Valitettavasti nyt kyllä unohdan tämän idean. Tai sitten menen tapaninpäivänä katsomaan HIFK-TPS.

Työnantajani ottaa ensi vuonna käyttöön ePassin, yhdistetty sportti- ja kulttuuripassi. Jos tuolla kulttuuripassilla voi maksaa lipun niin ehkä sitä voi ensi vuoden puolella harkita josko johonkin otteluun tulisi mikäli sopii hyvin aikatauluihini...

Toki jo Ruutu+-palvelun myötä TPS on saanut minusta uuden maksavan katsojan kotisohvalle, sillä aiemmin kuuntelin pelit Auran Aalloilta.
 

MAKE #89

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
@Sphinx Kyllä yläkatsomo on auki perjantaisin kuten tänäänkin oli. Mainostivat matsin päätteeksi myös välipäivien peleihin jotain tarjousta, olisiko ollu 20 eurolla molempiin peleihin (10+10)? Varmaan lisätietoa tulee siitä.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
@Sphinx Kyllä yläkatsomo on auki perjantaisin kuten tänäänkin oli.
Aa, ok. Ehkä yläkatsomon liput tulevat myöhemmin myyntiin, koska vielä eivät ainakaan näyttäisi myynnissä olevan perjantain 30.12. SaiPa-otteluun. TV-kuvassa en mielestäni tänään nähnyt yhtään katsojaa yläkatsomoissa, mutta ehkä kuva osui sinne suljetulle puolelle. Ja aloin kyllä kiinnittämään asiaan huomiota vasta, kun yleisömääräksi ilmoitettiin niin pieni luku, että piti yrittää vilkuilla tv-kuvasta ovatko yläkatsomot sittenkin kiinni.
 

Pioni

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS ja TPS Juniors
Arvon SphinX, lippujen hinnoista sen verran että, ite menossa Hifk-Tps matsiin. Ykköspaikat hesassa 49e ja muistakin järkevistä paikoista saa maksaa sen 33,50-39e. Näiden muualla niin halpojen lippujen takia en kylläkään mene hesaan matsia kattoo...
 
Suosikkijoukkue
TPS
Niin, mutta kun on kallis Turussa ja kallis Hesoissa, ja ne on eri asia. Helsingissä kun olet aamusta asti turruttanut itsesi 15€ kinkkusämpylöillä + 10€ wiinerillä ja maksanut 35€ kahden tunnin pysäköinnistä, iltaan mennessä tuo lippu ei oikeastaan maksa enää mitään.
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Onko joskus ollut listaa 2000-luvun yli 10k runkosarjaotteluista Turussa? Viimeisin 11820 taitaa olla HPK-finaali?
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Onko joskus ollut listaa 2000-luvun yli 10k runkosarjaotteluista Turussa? Viimeisin 11820 taitaa olla HPK-finaali?
Koodi:
18.03.2000 TPS - JOK   8- 2 (3-0,3-2,2-0)                        11068
03.02.2001 TPS - JOK   2- 2 (1-1,1-0,0-1,0-0)               JA   11589
17.02.2001 TPS - TAP   2- 0 (0-0,2-0,0-0)                        10579
24.11.2001 TPS - JOK   1- 3 (0-2,1-0,0-1)                        10003
25.01.2002 TPS - JOK   4- 1 (1-0,1-1,2-0)                        10206
09.02.2002 TPS - IFK   4- 2 (1-1,0-0,3-1)                        10023
05.03.2002 TPS - TAP   2- 4 (0-1,2-2,0-1)                        10082
24.01.2004 TPS - IFK   5- 1 (0-1,4-0,1-0)                        10620
14.02.2004 TPS - JOK   3- 2 (0-1,2-1,0-0,1-0)               JA   11012
26.02.2004 TPS - LUK   0- 0 (0-0,0-0,0-0,0-0)               JA   10011
05.03.2004 TPS - HPK   0- 1 (0-0,0-0,0-1)                        11059
30.12.2004 TPS - BLU   2- 0 (0-0,1-0,1-0)                        11820
08.01.2005 TPS - LUK   4- 2 (3-0,0-0,1-2)                        10288
03.03.2007 TPS - JOK   2- 4 (0-1,1-2,1-1)                        10474
25.10.2012 TPS - ILV   3- 5 (1-1,0-3,2-1)                        10555
12.09.2014 TPS - KÄR   2- 5 (1-0,1-2,0-3)                        10362
Missasinko jonkun?
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
2000-luvun ainoa loppuunmyyty runkosarjapeli siis Sakun paluu. Ja tuskin kovin montaa 90-luvullakaan.
 

Hopeavarjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onkos nyt joku uusi linjaus, että yläkatsomoa aletaan pitää kiinni perjantaisinkin? SaiPa -peliin ei ainakaan lippuja saa. Nyt olis otollinen paikka kerätä välipäivien peleistä se 5000 katsojaa ainakin...
 

Vode

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse olin kun olin muutenkin joulua viettämässä Snadissa katsomassa HIFK-TPS peliä päätykatsomosta. Itse asiassa sieltä näki pelin vähintään yhtä hyvin kuin Gatoraden yläkatsomosta. Itse ainakin annan jatkossa mahdollisuuden myös Gatoraden B2-katsomonosalle. Itse asiassa nyt harmittaa kun ei tullut tartuttua siihen 15€:n välipäivien kimppatarjoukseen. Täytyy nyt katsoa tulisiko perjantaina kuitenkin lähdettyä...
 

Kanada-malja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, NYR, COL
Taisi olla toimituskuluineen 34 euroa kahden ihmisen liput Saipa ja HPK-peleihin joulukalenteritarjouksena. Nuo hinnat mahdollistaisivat aika monen perheen tulon. Ei tällaista tasaista peliä ole nähty Turussa viimeks kuin 2000-luvun alkuvuosina.
 

Sphinx

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
@Sphinx Kyllä yläkatsomo on auki perjantaisin kuten tänäänkin oli. Mainostivat matsin päätteeksi myös välipäivien peleihin jotain tarjousta, olisiko ollu 20 eurolla molempiin peleihin (10+10)? Varmaan lisätietoa tulee siitä.
Varmaan tulee lisätietoa tai sitten ei. Olen yrittänyt etsiä tällaista tarjousta, mutta mistään ei sitä löydy. Jos tarjous olisi ollut totta olisin siihen tarttunut ja ottanut kaverin mukaan eli kaksi katsojaa lisää molempiin matseihin ja 40 € Tepsin kassaan + olisin saattanut TPS Shopissa käydä erätauolla tekemässä pieniä ostoksia. Perjantain SaiPa-otteluun ei ole lippuja yläkatsomoon myynnissä. Jos olisi, ostaisin jo liput ja ottaisin kaverin mukaan ja 33 € kilahtaisi Tepsin kassaan ja kaksi lisäkatsojaa edes tähän yhteen otteluun. Ei vaan onnaa, joten jäänee tälläkin kaudella TPS livenä näkemättä. Ilmeisesti TPS pelaa mieluummin tyhjälle hallille kuin myy penkkejä.

Mitä tarvitsisi tehdä, että TPS:n yleisökeskiarvo tuplaantuisi? Houkutella jokainen turkulainen paikan päälle yhteen ainoaan otteluun enemmän kauden aikana.
 

Jessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Varmaan tulee lisätietoa tai sitten ei. Olen yrittänyt etsiä tällaista tarjousta, mutta mistään ei sitä löydy. Jos tarjous olisi ollut totta olisin siihen tarttunut

Kyseessä oli TPS:n Facebookissa julkaistun joulukalenterin tarjous. Esimerkiksi 21. luukusta kahden ottelun paketin sai 15 eurolla. Luukkujen tarjoukset oli myös koottu kotisivuille.
 

M.O.R.O

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Porukkaa arkipeliksi todella hyvin ja peli täysi pannukakku.
Perjantaina Saipaa vastaan tällaisen esityksen jälkeen yli 4000 katsojan rajan rikkominen lienee utopiaa.
 

-jj 73-

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En sanoisi itse peliä pannukakuksi. HPK oli hyvä, eikä minusta voi sanoa yhdestäkään Tepsin pelaajasta, että pelasi huonosti.

Pannukakku oli taas Tepsin ottelujärjestelyt. Peliä pelattu 10 minuuttia, ja ihmiset vielä lippujonossa. Yläkerta ensin kokonaan kiinni, ja koko pelin ajan yläkerran kioskit kiinni. Ja tätä myötä alakerran kioskeissa jäätävät jonot.

Yritin etsiä Eskolaa erätauolla, kun yleensä hallin käytävillä kiertelee. Olisin antanut f2f palautetta. Kerrankin kun olisi ihmisiä edes jonkin verran, niin vedetään homma ihan vihkoon. Kyllä satunnaiskatsoja jättää seuraavalla kerralla tulematta, itse en tähän joukkoon kuulu.

Turha tämän esityksen jälkeen itkeä kun ei käy katsojia!
 

tombz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps,Nhl,Tuto,Turkulainen juniorijääkiekko
Ulkopuolella sen verran jäätävät jonot että luuli että 10 k ihmistä halliin tulossa. Yläkerrassa edes kusella päässyt sitten käymään kun kaikki oli kiinni vessoista lähtien. Tappioita noin muuten tulee parhaimmillakin joukkueille eikä sen puoleen aihetta rutista kun kaikki jotka on vähänkin seurannut pelejä näkevät koko kauden kuvan.
 

janitee

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mä en ole koskaan päässyt kärryille tuosta myymisen ja palvelun hankaluudesta etenkin täällä Turussa. Onko kyse siitä että työvoimaa ei ole saatavana? Vai missä mättää. Kaikki kioskit auki ja mielellään vielä palkkaus joka mahdollistaisi bonusta hyvästä myynnistä. Kyllä noilla hinnoilla kate euroja jää plakkariin ihan varmasti. Hukkaa tulee vain lihapiirakoista ja makkaroista jos jää yli. Palvelualan töissä pitäisi AINA olla mahdollisuus myös tulospalkkaan.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Mä en ole koskaan päässyt kärryille tuosta myymisen ja palvelun hankaluudesta etenkin täällä Turussa. Onko kyse siitä että työvoimaa ei ole saatavana

Johtunee siitä, että turkulaiset ovat todellista ämpärikansaa? Jonottaminen on kivaa ja lippuja on niin kamalan vaikea ostaa ennakkoon netistä? On aika paljon helpompi ennakoida työvoiman ja palvelun tarvetta kun tiedetään etukäteen, että kuinka paljon hallille on tulossa porukkaa. Eilen oli huomattavasti normaalia enemmän "pimeenä hallille tulevia".
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No jos oli lippujonossa 10 minuutin pelin jälkeen niin saa ihan peiliin kattoa. Tuossa kohtaa on tullut aikasintaan 18:20 jonottelemaan noine lippukassalla vaihdettavien lippujen kanssa, koska itse kaverin kanssa saavuttiin jonoon 18:15 ja kaveri haki kahvin ja pullan ja tuli istumaan kun pelikello näytti jotain viitisen minuuttia pelattuna. (mä hyppäsin kesken jonotuksen pois jonosta kun mulla oli kausari ja jonotin vaan seurana ulkopuolella ja hilpasin paikalleni kun kaveri pääs sisäpuolelle jonotteleen)

Siellä on muuten se toinenkin sisäänkäynti missä harvemmin joutuu puoliakaan tuosta jonottamaan, vaikka itsekkin se tällä kertaa unohdettiin.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Itse en peliin lähtenyt, koska en saanut paikkoja ylhäältä varattua puolilta päivin. Alakatsomot näytti siinä kohtaa jo sen verran kehnolta vapaine paikkoineen, että en viitsinyt epämiellyttävää paikkaa valita. Jokin ennustustaito minulla pelittää, kun tiesin liian riskiksi lähteä hallille ostamaan lippua.

Kiitos.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös