Mitä ulkomaisia sarjoja seuraat?

  • 34 597
  • 306

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Mulla jäi Conan vähemmälle a) sen Suomi-teeman takia ja b) kun hankin Canalin, josta tulee uutisparodia Daily Show with Jon Stewart. Siinä on vähemmän naamanvääntelyä eikä se riipu niin paljoa siitä ketä on vieraana. Lenoa tulee katsottua viikonloppuisin jos muistaa.

Muuten alkaa noiden sarjojen kanssa jo kovalevy paukkumaan. WWE:t, ER, 4400, Traffic, Terminal City (yle2). Supernaturalista ja Paosta saattaa tulla jatkoa. Rome ja House ovat loistavia. Lost, Deadwood, Smallville, Las Vegas, OZ, Sopranos ja Desperate Housewives jahka palaavat ruutuun.. Buffy ja Angel.. Ressi!. CSIt, 24, Shield, Alias ja X-files eivät onneksi koskaan niin kiinnostaneet. NYPD jäi jossain vaiheessa, alkoi mielestäni olla jo vanhan toistoa.

BTW Subbarilla on hauska tuo iltapäivä. Aivan absurdi anime (hyvällä tavalla) Dragonball Z ja kissanäyttely vailla vertaa La Virgen Juana, latinosaippua. Kiesus mitä vosuja.

PS. Lasketaanko Hetimiten ulkolaiseksi, sehän alkaa taas tänään.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Pelicans
pernaveikko kirjoitti:
Tämä ei ole mitenkään friikille, vaan ihan yleisesti. Ja oikeastaan kuuluisi Ihmettely-ketjuun.

En pysty ollenkaan ymmärtämään, että "seuraillaan" jotain sarjaa eli ei katsota kaikkia jaksoja. Eihän elokuviakaan katsota niin, että ei ole niin tarkkaa jääkö vaikka uutisten tai puhelun takia vartti välistä.

Sarjaa joko seurataan tai ei seurata.

Ymmärrän kyllä hyvin, että esimerkiksi 24-sarjasta on toisaalta lähes pakko katsoa jokainen jakso, jos aikoo pysyä edellisistä jaksoista jatkuvissa juonenkäänteissä mukana. Näin olen 24-sarjan osalta tehnytkin. Olen siis katsonut kaikki jaksot, mitkä olen vain ehtinyt. Tarkoitin vain sitä, että minulle ei ole suuri ongelma, jos yksi jakso jää sarjasta silloin tällöin näkemättä.

En myöskään ole varsinaisesti minkään televisiosarjan fani, joten minun ei ole pakko tallentaa TV-sarjojen jaksoja, joita en ehdi nähdä.

Noista muista mainitsemistani sarjoista ei tosiaan edes ole pakko katsoa kaikkia jaksoja, koska niissä ei ole jatkuvaa tarinaa niin kuin 24:ssa.
 

Favor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Edmonton Oilers.
Näiden sarjojen aikana olen liimautuneena olohuoneeseen:
-24
-The Shield
-Lost
-MacGyver
-Over there (kaukana kotoa)
-Sopranos
-American Chopper
-The Amazing Race

Keskitasoa paremmat sarjat (katson kun/jos satun olemaan tv:n ääressä):
-Late Night with Conan O'Brien
-Survivor
-C.S.I. (Miami tai original)
-Diili
-Simpsonit
-Las Vegas
-Sillä silmällä (jenkkien versio)

Onneksi osa näistä sarjoista on tauolla, muuten menisi pelkäksi tv:n katsomiseksi.
 

wilberto

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Henkilökohtaisesti tulee seurattua joitakin sarjoja joka kerta, mikäli on vaan silloin telkkarin äärellä. Joitain sarjoja tulee sitten taas katsottua ihan satunnaisesti, mikäli ei ole juuri parempaa tekemistä sillä hetkellä.

- 24
- Pelinaiset
- CSI Miam
- Simpsonit
- American Chopper

Kohta listaan voidaan lisätä myös Prison Break, joka tunnetaan paremmin täällä Suomessa nimellä Pako. En kyllä käsitä miksi ihmeessä kyseisen sarjan nimi on ollut pakko kääntää suomeksi. Tuo Prison Break kuulostaa tuhat kertaa paremmalta kuin joku 'Pako'. Blääh!
 

Kyle

Jäsen
Olen nyt kahtena iltana/yönä kokenut semmotten "ahaa-tunteen", eli olen tiedottomasti seurannut kahta sarjaa melko pitkään.

MTV3:lla sunnuntai iltaisin esitettävä Kaukana kotoa sarja kertoo jenkki sotilaista, jossain päin lähi-itää. Sarja ei sinänsä ole juonellisesti mitenkään keskivertosarjoja parempi, mutta sarja etenee nopeasti. Mukana on isomäärä toimintaa ja huumoria, vieläpä melko realistisessä muotissa.

Toinen on eilen tullut(tiistaina) scifi-sarja Pelastaja. Ohjelmaa en ole kertaakaan löytänyt vahingossa ohjelma luettelosta, mutta siellä se näytti olevan kun äsken tarkasitin. Olen seurannut todennäköisesti alusta asti, eli siitä asti kun päähenkilö Tru tuli harjoittelu paikalleen ruumishuoneeseen ja tod. näköisesti joka jakson.
Sarja kertoo pirun hyvännökösestä Tru:sta(Eliza Dushku) jolla on kyky kokea tulevaisuus, hän käyttää kykyänsä pelastaakseen henkilöitä joita tuodaan ruumishuoneelle operoitavaksi.
Ideahan on tässä loppuun kulutettu ja kun sarja on tehty vielä teinimäisesti, niin voisi sarjan olevan juuri sitä itseään. Juoni kuitenkin menee "realistisesti" ja kaikki ei oikeesti tapahdu kuin Tru haluaa ja välillä joutuu itsekkin miettimään miten nyt pitäisi tehdä. Suosittelen niille jotka eivät katsele televisiota liian kriittisesti.

Nyt olen myös aatellut alkaa seuraamaan Super Naturalia ja Pakoa, saa nähdä muistaako.

Lisäksi katselen jos muistan:
- Simpsons
- C.S.I
- Souht Park
- Sinkkuelämää (salaa)
- Oz

Muutenkin tykkään katsoa ohjelmia että avaan television, enkä silleen että kattelen kelloa koska mikäkin ohjelma tulee(salkkarit poikkeus). Ehkä juuri tämän takia laatu sarjat ovat jääneet pois kokonaan seurattavista ohjelmista, kuten Lost, 24, The Shield ja 4400. Joista en ole nähnyt kuin 24:sta ja Shieldiä vähän sieltä sun täältä.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Gerodz kirjoitti:
Suosittelen niille jotka eivät katsele televisiota liian kriittisesti.

No joo.

Itse en ole koskaan minkäänlaisesta scifistä pitänyt, mutta tuota sarjaahan sitä on tullut kytättyä niin kauan kuin on telkkarista tullut. Ihan ok, mutta neiti Dushku tekee siitä ok+:n arvoisen.

CSI Miami tulee myös yleensä katsottua, kuten Las Vegaskin. Siinäpä ne tärkeimmät.
 

Kyle

Jäsen
Grainger kirjoitti:
No joo.

Itse en ole koskaan minkäänlaisesta scifistä pitänyt, mutta tuota sarjaahan sitä on tullut kytättyä niin kauan kuin on telkkarista tullut. Ihan ok, mutta neiti Dushku tekee siitä ok+:n arvoisen.

Tuli muuten katseltua subtv:n sivuilta ohjelman taustatietoja ja taitaakin olla Subtv:llä uusinnat menossa, itse luulin että kyseessä on jokin uusikin sarja, mutta ei. Kuitenkin löytyi tietoa että 5.9 alkaa uudet jaksot, joita on huimat kuusi kappaletta.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Netin kautta tulee seurattua seuraavia sarjoja. Lista on paremmuusjärjestyksessä. (osa sarjoista on tauolla tällä hetkellä). Smith ja Studio 60 on the Sunset Strip tulevat tod.näk. suomeen jossain vaiheessa. Colbert report, How I met your mother ja Falimy Guy ovat hyviä sarjoja joiden toivoisin tulevan suomeen jossain vaiheessa.

Lost
House
South Park
Smith
Studio 60 on the Sunset Strip

Family Guy
Gilmore Girls
Sopranos
Prison Break
Colbert Report

How I Met Your Mother
American Dad
Simpsons
Doctor Who
War at Home

Juu-u, olen huikee nörtti eikä minulla ole elämää.

edit. House lisätty
 
Viimeksi muokattu:

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
Vekurinen katsoo joka jakson tai passaa koko sarjan. Monikin sarja kiinnostaa, valitettavasti aikaa on niin vähän, että joutuu priorisoimaan. Eli näitä tulee seurattua:


- Rooma
Kiva sarja, joka on ainakin minuun tehnyt vaikutuksen.

- Hädän hetkellä (Third watch)
Todentuntuinen sarja poliiseista, sairaanhoitajista ja palomiehistä. Tämä parhaillaan esitettävä tuotantokausi on keskittynyt lähinnä sarjan pollareiden juttuihin, mikä on mielestäni pikkunen sysäys taaksepäin.

- Kova laki
Mielestäni kaikkien aikojen paras poliisisarja. Tuo hienosti esiin rikollisuudenvastaisen kamppailun eri puolet; syyttäjän ja poliisit. Jerry Orbach on huippu (RIP Jerry).

Lähiaikoina listalta kenkää saaneet: Greyn anatomia ja House. Kumpikaan ei sytytä. Täydelliset naiset putosi jo ajat sitten. Minusta sarja ei enää kehity, vaan kaikki on "nähty".



OT:na vois laittaa muutkin ohjelmat, joita tulee katsottua.

- FST: Spotlight
Tämä on Suomen parasta tutkivaa journalismia. MOT tekee samaa ykkösellä, mutta jostain syystä se ei samalla tavalla iske. Spotlightin juttu Verohallinnosta oli huikea. Varsinkin Jukka Tammen toteamus kameroiden vielä pyöriessä; "en oikein pitänyt tästä aiheesta" tjsp.

- Arto Nyberg
Keskusteluohjelma, jossa on mielenkiintoisia ja ajankohtaisia henkilöitä, joille ei pääsääntöisesti esitetä tyhmiä kysymyksiä. Nyberg on sujuva juontaja, joka on mielestäni löytänyt miellyttävän tasapainon keskustelun ohjaamisen ja haastateltavan vapuden välille.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Studio 60 on the Sunset Strip vaikutti kolmen jakson perusteella mielenkiintoiselta, sitä tulee varmasti seurattua jatkossakin. Mitään muuta sarjaa en seuraa ns. "reaaliajassa" eli joka viikko uutta jaksoa odotellen, ja voi olla että Studio 60:nkin kohdalla odottelen muutaman kuukauden ja tarkastan sitten kaikki jaksot kerralla.

Housea aloin seurata, näin MTV3:lta pilotin ja sen jälkeen aloin seurata muuta kautta, kun en vaan malttanut odottaa seuraavaa jaksoa.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Vintsukalle (ja kaikille muillekin) suosittelisin Smith'iä. Ray Liottan tähdittämä rikossarja joka minut sai koukkuun heti katsottuani ylipitkän (56 minuuttisen) pilotin. Jostain kertoo se että Smith on saanut katselijoiltaan keskimäärin 8.5 pistettä (Esim Lost 9.2, Oz 9.2, House 9.3, NYPD Blue 8.7) TV.com:ssa. Tietenkin näitä pisteityksiä vääristää se tosiasia että esim Dawson's Greek sai joiltain katselijoiltaan sen 10.0 pistettä (ku se Dawson oli niiiin ihQ) kun taas joku toinen antaa samalla sarjalle 1.0 pistettä (v*ttu ihan varmasti se dawson oli joku homppeli, prkl) yhtä "hyvästä" syystä.

Tässä tapauksessa pyrin käyttämään esimerkkejä jotka olisivat mahdollisimman neutraaleja mutta siitäkin huolimatta nämä pisteet ovat vain suuntaa-antavia mutta kyllä niistä mielestäni jonkinlaisen käsityksen saa ohjelman tasosta tai sen puutteesta.

- tinke.80
 

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
Tinke-80 kirjoitti:
Netin kautta tulee seurattua seuraavia sarjoja. Lista on paremmuusjärjestyksessä. (osa sarjoista on tauolla tällä hetkellä). Smith ja Studio 60 on the Sunset Strip tulevat tod.näk. suomeen jossain vaiheessa. Colbert report, How I met your mother ja Falimy Guy ovat hyviä sarjoja joiden toivoisin tulevan suomeen jossain vaiheessa.
Family Guy on SubTV:llä/MTV3:lla näkynyt tuotantokauden tai kahden verran muutama vuosi sitten.
 

HIFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL, Barcelona, Miami Heat
Itse katson Lostia, Housea, Ihmemies MacGyveriä ja joskus Smallvilleä. Seurasin myös Pako-sarjaa, mutta eilinen jakso meni niin överiksi, että ei mitään rajaa...
 

Jarner

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP. Philadelphia Flyers. Man United. JJK.
Eilen pyörähti taas käyntiin pienellä breikillä ollut Mythbusters, joka on erittäin mielenkiintoinen sarja. Vaikka oliskin tylsä aihe murrettavana, niin se kiinnostaa siitä huolimatta. Lähinnä se, että millä tavalla nämä kaikki valmistelut tehdään. Ihme ukkoja kyllä, ei voi muuta sanoa.
 

Hammasharja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea, Jokerit, JYP
RAW ja Smackdown

Muita televisiosarjoja en seuraa kuin näyteltyä show-painia eli RAW:tä sekä Smackdownia. Myös TNA:ta (WWE:n) kilpailijaa seuraisin enemmän, jos olisi aikaa enemmän.

Pelkästään WWE:n seuraaminen vie viikoittain vähintään viisi tuntia, ja katson, että TNA:n lisääminen viikoittaiseen rytmiin olisi ajankäytön puolesta liikaa.

RAW ja Smakdown ovat ennen muuta miehistä viihdettä, mutta kyllä katsomossa näkyy myös naisia. Suosittelen. Ohjelmaa voi seurata muun muassa SubTV:ssä perjantaiöisin.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Löytyipä tuossa erittäin mieluinen uusi tuttavuus: sarja nimeltään Heroes, josta on povattu jopa Lostin ja Prison Breakin kaltaista menestyssarjaa.

Tällä hetkellä taitaa olla kolme jaksoa ilmestynyt ja itse juuri pilotin nähneenä voin yhtyä hehkutuksiin. Vaikuttaa todella mielenkiintoiselta sarjalta, ja voi hyvinkin nousta haastamaan esim Lostia näistä uusista sarjoista.

http://imdb.com/title/tt0813715/

Plot Outline kuulostaa erittäin kliseiseltä, mutta sitä ei kannata säikähtää.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Oikeastaan kolme sarjaa nousee tällä hetkellä ylitse muiden:

Lost
Prison Break

ja Stargate Atlantis, joka on Suomessakin nähdyn Stargaten rinnakkaissarja. Pyörii tällä hetkellä Amerikassa. Stargate Atlantis on tämän hetken scifi-sarjoista ehdottomasti koukuttavin. Henkilöhahmot ovat teräviä ja kokonaisuus alkuperäiseen Stargateen verrattuna ainakin omasta mielestäni huomattavasti mielenkiintoisempi.

Suomessakin alkanut Dr. Who olisi tarkoitus tarkastaa seuraavaksi....
 

JTX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HPK
Heroes, Lost, Prison Break, Vanished, Kidnapped, Jericho, Dexter, Stargate SG1, Stargate Atlantis, Battlestar Galactica, The Unit. Noista joka jakso. Satunnaisesti Suomen tv:ssä esitettäviä sarjoja.

Em. sarjoista todella hyviä ovat: Galactica ja The Unit, Aivotnarikkaan-osasto: Vanished, Prison Break, Heroes, Kidnapped, Dexter
"kun vaan on koukkuun jääty"-osasto: Stargatet, Lost.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Mihinkään en ole varsinaisesti koukuttunut, mutta...

Denis Learyn tähdittämä Rescue me on sellanen, jonka ääressä viihtyy säännöllisesti. Joltain Viasatin svedukanavalta kai tulee.

Juuri tällä hetkellä myös original CSI sekä Malcolm in the middle uppoavat otollisesti maaperään. En tiedä mikä on tilanne Nip/Tuck - Muodon vuoksi -Suomen televisiointien suhteen, mutta senkin huikeaita käänteitä tuli seurailtua.

Lista sarjoista, joita tulee katsottua aika ajoin/joiden kohdalla kanava ei vaihdu/jotka ovat timanttisia mutta ohan niitä jaksoja jo tullut nähtyäkin

Scrubs
Family guy
Simpsons
The Shield
Oz
South Park
Hädän hetkellä
Mullan alla
 

Aurora

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ehdottomina suosikkeja, joista on pakko nähdä joka jakso:
-Täydelliset naiset: aina hauska ja yllättävä.
-Hädän hetkellä: loistava sarja ja todella hyvät henkilöhahmot.

Näitä katson, silloin kun kotona olen.
-House: odotin parempaa
-Lost: alussa tosi hyvä, viime aikoina ollut jo liian utopistinen.
-Pako: olen vähän pudonnut kärryiltä, kun en ole nähnyt paria viime jaksoa.
-C.S.I: menettelee
-70’ Show: yleensä hauska
-Lentokenttä :raivostuneita matkustajia kentällä
-Ilman johtolankaa: no joo
-Frasier: katson varmaan toista kertaa uusintana, aina hyvä.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Aurora kirjoitti:
-Lost: alussa tosi hyvä, viime aikoina ollut jo liian utopistinen.

Pienehkö sivistyssanakirja kirjoitti:
utopia (haaveellinen, yleensä myönteinen) tulevaisuus- tms. kuvitelma; haave. Sana on saanut alkunsa Thomas Moren kirjasta Utopia, joka kuvasi kuviteltua ihanneyhteiskuntaa, joka sijaitsi kuvitteellisella saarella. Myöhemmässä kirjallisuudessa ja varsinkin muussa kielenkäytössä "utopia" on ruvennut tarkoittamaan varsinkin tulevaisuuteen sijoitettua ihanteellista maailmaa tai haaveellista maailmanparannussuunnitelmaa.
 

Aln

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Prison Breakkia kattelin putkeen melkeen kaikki. Lostin tykitin kahessa päivässä putkeen. Joten noi on seurattu. Erilaiset pokeriohjelmat tulee katteltua. Samoin K1, pride ja UFC jutut. Kaikki siis netistä.

Normaali tv:stä ei tu katottua kun urheilua, mutta ne nyt ei ole sarjoja.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Six Feet Under. Siihen se sitten jääkin, tiedän että on paljon laadukkaita sarjoja, mutta ei vaan jotenkin energia riitä seuraamiseen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös