Mitä Espoo United sinulle merkitsee?

  • 7 037
  • 27

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ensin disclaimer: tässä ketjussa ei ole tarkoitus keskustella edesmenneestä Bluesista tai Jussi Salonojasta vaan pohtia uuden Espoo United -nimisen seuran taivalta, kiinnostavuutta ja ylipäänsä elämisen edellytyksiä. Kerätään puhtaasti seuraan liittyvä keskustelu alkushokin jälkeen tähän ketjuun, niin päästään möyhimään asiaa. Toivottavasti ketjun viestit, kallistuvat ne mihin suuntaan tahansa, päätyvät jotakin kautta seurajohdon pöydälle.

Sitten asiaan: tänään varmistui, että Blues on kuopattu ja Espoo United -niminen joukkue aloittaa ensi kaudella Mestiksessä Bluesilta periytyvällä junnuorganisaatiolla. Miltä tämä itse kustakin tuntuu? Oma ongelmani ei sinänsä ole nimi, sillä Blues oli tähän asti jotakuinkin paskin suomalaisen lätkäseuran nimi johon olen törmännyt. Itse olin jopa erittäin innostunut espoolaisesta Mestis-seurasta vielä muutama päivä sitten, oli nimi mikä hyvänsä, mutta tapa millä tämä hoidettiin veti maton alta kyllä kaikelta uskolta siihen, että Jussi olisi oikeasti oppinut jotain viime kerran jälkeen. Luulin, että nyt tehtäisiin asioita oikein ja vaikkei kaikkia voitaisi miellyttää, yritettäisiin saada ihmiset tuntemaan itsensä arvostetuiksi.

Mulla ei ole mitään Espoo Unitedia vastaan, toivon sinänsä sille ihan hyvää, mutta aika pitkään jatkunut hallilla käyminen stoppaa tähän. Voi olla, että into herää jälleen joskus - kuka tietää, voihan se olla, että EU:n ympärille syntyy vuosien saatossa ennennäkemätön meininki - mutta en pidä tätä mitenkään todennäköisenä. Oma kiinnostus jääkiekkoa kohtaan on ollut tasaisessa laskussa jo n. 10 vuotta, mutta Blegi on kuitenkin ollut se sama Kiekko-Espoo, jota tuli seurattua liiganoususta asti kausikorttilaisena. En koe, että mulla olisi minkäänlaista velvollisuutta olla pätkääkään kiinnostunut EU:n tekemisistä, oli se paikallinen seura tai ei. Mitä sen pitäisi meikäläiselle merkitä? Ei yhtään mitään, vaikka siellä tuttuja naamoja onkin.

Koska olen kerran alkushokin jälkeen alkanut kannustaa Suomen paskimmalla nimellä siunattua jääkiekkojoukkuetta, en sano nytkään, ettenkö joskus voisi EU:n kannattajaksi kasvaa. Tällä hetkellä se tuntuu vain äärimmäisen epätodennäköiseltä. Mitä te luulette? Mitkä ovat Espoo Unitedin mahdollisuudet valloittaa paikallisten sydämet muutaman vuoden sisällä? Tukevatko paikalliset pikkufirmat seuraa? Sana on vapaa.
 
Viimeksi muokattu:

E

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Espoo United on kirosana tällä hetkellä. Ei herätä kuin negatiivisia tunteita - jopa hyvin paljon välinpitämättömyyttä. Onneksi sentään logo on jotain ihan muuta kuin aiemmin - joku sarjakuvamainen mukaelma edellisistä olisi ollut vielä pahempi vaihtoehto.

Mutta ehkä aika multaa puistot. En tiedä.
 

oka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen kiekko
Eiköhän tähänkin asti urheilu ole ollut se joka on saanut ihmiset hallille, ei logo tai seuran nimi. Ylidramatisointia parhaimmillaan jossa ei tajuta että kuinka lähellä koko toiminnan loppuminen oli, lopullisesti.
Nyt kun se sitten jatkuu niin kauhea parku jostain logosta. Ehkä en vain ymmärrä fanitusta vaan menen ns urheilu edellä.

Toisinsanoen, perus-tyytymättömiä ihmisiä kaikkeen ympärilläolevaan on paljon. Posin kautta.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Eiköhän tähänkin asti urheilu ole ollut se joka on saanut ihmiset hallille, ei logo tai seuran nimi. Ylidramatisointia parhaimmillaan jossa ei tajuta että kuinka lähellä koko toiminnan loppuminen oli, lopullisesti.
Nyt kun se sitten jatkuu niin kauhea parku jostain logosta. Ehkä en vain ymmärrä fanitusta vaan menen ns urheilu edellä.

Toisinsanoen, perus-tyytymättömiä ihmisiä kaikkeen ympärilläolevaan on paljon. Posin kautta.

Toisaalta urheilua ja hyvää kiekkoa näen HIFKin peleissäkin. Mulla on myös pidempi historia ko. seuran kanssa kuin EU:n kanssa. Miksen menisi mieluummin HIFKin peleihin ns. viihdekäyttäjänä?

Tämä on kysymys johon Salonojan seuran pitää pystyä vastaamaan jos se kuvittelee pystyvänsä taistelemaan ihmisten kiinnostuksesta.
 

K.Nuget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Kiekko-Espoo, Blegi United
Merkitsee espoolaisen edustuskiekkoilun jatkumista. Huom. jatkumista.

Mä en nyt ymmärrä tätä "ei historiaa" -ajatusta mulle kun se seura on myös aikapaljon muuta kuin nimi ja logo. Se junnuputki ja espootaustaiset pelaajat, me espoolaiset katsojat - siinä on juuria. Eiköhän siellä niitä samoja espoo-huutoja kuilu kuin ladossa aikanaan.

Eteenpäin.
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Espoo on tunnettu ylimmän sarjatason urheilujoukkueiden talousvaikeuksista ja konkursseista. Idea tässä yhdessä kattojärjestössä on siinä mielessä hyvä, että ei tarvitse kolmea organisaatiota kosiskelemaan jokaiselle joukkueelle erikseen yhteistyökumppaneita tai asiakkaita. Synergiaa siis voisi tuossa kuviossa olla sitä kautta. Toki kaiken ratkaisee miten toi operatiivinen toiminta toteutetaan. Hjallis yritti aikoinaan vähän samaa, kun oli jalkapallojoukkue nimeltä FC Jokerit eikä lopputulos ollut kovinkaan hyvä.

Muutama vuosi sitten kävin katsomassa pari FC Hongan Veikkausliigamatsia ja olisin varmaan käynyt useamminkin, mutta homma loppui tylysti konkurssiin. Varat taisivat olla silloin aika vähissä, kun lippuluukulta sai ostaa itse kopioituja ja käsin saksilla leikattuja lippuja, joissa luonnollisesti ei ollut edes numerointia...

Jos tällä kuviolla saavutetaan oikeasti seura, jonka talous on balanssissa ja jääkiekko, jalkapallo ja koripallo saadaan nostettua ylemmille sarjatasoille, niin tulisi varmaan käytyä katsomassa ainakin sitä futistakin kesällä jääkiekon lisäksi.

Sinällää ihan sama mikä jengin nimi tai logo on. Nykyään huomio keskittyy enemmän urheiluun ja suorituksiin sekä pelaajien kehityksen seuraamiseen. Pääasia on espoolainen joukkueurheilu ei niinkään seuran nimi tai logo.
 

oka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen kiekko
Tottakai voit mennä Hifk:n peleihin tms, mutta ilmeisesti sinulla on joku tunneside Espoolaiseen urheiluun kun olet aktiivinen täällä, joka on hienoa mielestäni.
Ymmärrän että jokaisella meillä on eri tekijöitä jotka voivat katkaista tämän tunnesiteen. Minulla se on se että en välitä katsoa Espoolaista ns osto-joukkuetta jossa pelaajilla ei ole espoolaista taustaa.

Nyt julkistetussa joukkueessa vain 3 ilman Blues taustaa.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Eipä tällä hetkellä mitään. Ei Kiekko-Espookaan merkinnyt ennen kuin olin käynyt yhdessäkään sen pelissä ja useampi peli piti käydä että alkoi merkitä. Katsotaan mitä tuleman pitää.

Hienoa että Salonoja on jaksanut vaivautua. Itse sain oikeastaan jo viime vuoden puolella niin tarpeekseni tästä kaikesta että päätin etten ensi kaudelle osta kausaria, tapahtui sitä ennen mitä tahansa. Tässä pysytään mutta eiköhän sitä joissakin peleissä tulla käymään.
 

Royal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Vieläkin yritän ymmärtää osaa kirjoittajista.
Ymmärrän toki pettymyksen vanhan sinisen kaatumisesta ja kiekko-espoo nostalgian haihtumisesta. Mutta se vain nyt on fakta että edelliset omistajat ryssivät homman ja rakastamamme Blegi on konkurssissa. Se ei sieltä ikävä kyllä nouse.

Uusi aikakausi on alkamassa. Uusi joukkue jolla on "espoolaisittain" harkittu logo ja nimi. (Lue sarkasmina tai kehuna, voit valita itse) Ehkä logo ja nimi kasvaa ilmiöksi kuten Blues teki, ehkä ei. Mutta miksi dumata koko juttu ennen kuin edes eka aloituskiekko on pudotettu? Mietitäänpä näin päin mitä saamme? Espoolaista edustus kiekkoa ja joukkueen jota voi chantata muullakin kuin kaupungin nimellä. Onhan sekin alku. Poiketaan valtavirrasta sen verran toteamalla että alkais jo! Enpä ole mestis matsia aikaisemmin livenä nähnyt.
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Merkitsee, mutta kovin vähän. Lähinnä vituttaa katsoa sivusta, kun kerta toisen jälkeen kaikki hyvä työ tehdään tyhjäksi lajista riippumatta.

Espoossa on vaikea onnistua urheilullisesti ja taloudellisesti. Identiteettiä ei luoda tyhjästä.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Tällä hetkellä ei merkitse juuri mitään. Minulle kuitenkin merkitsee espoolainen kiekko ylipäätään. Se juniorituotanto etenkin. Blues merkitsi minulle myös yhteisöä. Hallilla näki paljon kavereita ja etenkin tuttuja, joiden kanssa tuli vaihdettua muutaman sananen. Se mitä EU minulle jatkossa merkitsee riippuu hyvin paljon siitä miten muut yhteisön jäsenet asiaan suhtautuvat. Tällä hetkellä ajattelen, että menen katsomaan ainakin muutaman pelin tulevalla kaudella ja niiden perusteella sitten määräytyy miten jatkossa.
 

Jarmo V.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, TPS
K.Nuget puhuu asiaa. 30 vuotta espoolaista jääkiekkoa hallilla seuranneena jaan ne mielipiteet, joiden mukaan tämä on luonnollinen vaihe 3.0 kaupunkimme kiekkoilussa. Kiekko-Espoo, Blues ja nyt United. Pääasia on, että espoolainen jääkiekko jatkuu. Ja vielä mahdollimman korkealla tasolla ja espoolaisin voimin. Vaikka tuo Unitedin logo onkin ihan karmea, niin kehtaan kyllä vetää Unitedin T-paidan päälle kannattaakseni seuraa. Eiköhän moni nyt purnaava, Blues-nimeen vannova fani muuta mieltään kun eksyy syksyllä hallille...
 
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo.
Espoo United ei vielä merkitse mitään muuta kuin paikallista seuraa, mutta aivan varmasti käyn matseja katsomassa ensi kaudella. On mahdoton sanoa tuleeko joukkue yhtä tärkeäksi kuin Kiekko-Espoo aikanaan, kun peliäkään ei ole pelattu, mutta kerrankin tavoitteet on realistiset. Mikäs sen hienompaa kuin espoolaisvoimin pelaava joukkue, etenkin jos espoolaiset löytäisivät katsomoonkin. Ikävä kyllä nyt näyttää siltä, ettei tunnelmaa peleissä tule olemaan, koska Jussi Salonoja on suututtanut kulman aktiivit.
 
Viimeksi muokattu:

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Ei mitään muuta kuin yhtä seuraa muiden joukossa. Toivon silti onnea ja menestystä, minä en tule nauttimaan tästä menestyksestä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ei mitään kun ei vaan ole mitään tunnesidettä joukkueseen joka on perustettu kuukausi sitten. Yksi miljonääri on nyt päättänyt perustaa Espooseen monilajiseuran kun hänen omistamansa hallinsa tarvitsee sinne joukkueita pelamaan ja sattuu omaamaan tällaisen vision. Ehkä tosta äänestyksestä ja miten se hoidettiin jäi pikkasen huono maku suuhun, joka ehkä pikkasen vetää mielikuvaa jopa negatiivseen suuntaan. Lisäksi nimi ja logo on todella hanurista niin vaikea on kyllä tästä seurasta kiinnostua.
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Eiköhän moni nyt purnaava, Blues-nimeen vannova fani muuta mieltään kun eksyy syksyllä hallille...
Tämä riippuu varmaan paljon siitä minkälainen ensimmäinen kokemus on. Mikäli hallissa on hiirenhiljaista, joukkue pelaa Jyrki Ahon "koomapotilaskiekkoa" ja oheispalvelut ovat samaa kuraa kuin aiemmin, on vaikea nähdä, että into tulla uudestaan syttyisi.

Itselleni Espoo United merkitsee kotikaupungin jääkiekkoa ja koripalloa. Minulla on tunneside kotikaupunkiini ja sitä kautta Unitediin. Kiekko-Espoon jälkeen oma aktiivisuuteni laski hieman joukkueen lisäksi ympärillä olevat asiat alkoivat korostua, kuten tunnelma, palvelut, pelin viihdyttävyys jne.. Myös toki oma pelaajatuotanto nousi tärkeään asemaan.

Mitäs tästä sitten voi tulla? Nyt on puhuttu järkevästä esimerkiksi taloudenpidosta. Tämä tarkoittaisi, ettei tarvitse pelätä sitä päivää, kun Jussia ei enää kiinnosta. Jatkaja voisi olla kuka vaan. Toinen mahtava asia on omat junnut. Niitä pitää olla ja se onkin hienoa. Saapa muuten nähdä miten hyvin Blues-juniorit näkevät EU:n omanaan.. eli onnistuuko tämä alkuunkaan. Potentiaalia kuitenkin on. Suurimpana riskinä näen saman tekijän, joka koko tämän homman mahdollistaa, eli Jussi Salonojan. Jussi tarkoittaa hyvää ja yrittää kovasti, mutta jotenkin tuntuu, että tiukan paikan tullen asenne on kuitenkin kuin pikkulapsella; tää mun lelu, mä teen niinku mä haluan. Hyvänä esimerkkinä tämä yhteisöllisyyden luonti fanien kanssa. Miten se meni Jussi, noin niinku omasta mielestä?

Espoo United on suosikkijoukkueeni jääkiekossa. Monen muuttujan kautta selviää kuinka aktiivisesti tulee oltua mukana toiminnassa..
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Espoo United merkitsee minulle sitä, että on aika ottaa askel tai kaksi taaksepäin ja katsoa rauhassa, miten jääkiekkokannatukseni jatkuu. Tällä hetkellä olen satavarma, että Unitedin kannattajaa minusta ei tule, mutta toki tilanne voi muuttua joskus. Ei kuitenkaan ainakaan ensi kaudella, ja tuskin vielä sitä seuraavanakaan. Mutta ehkä joskus sen jälkeen, ellei jotain muuta parempaa vaihtoehtoa ole tullut eteen ennen sitä. United merkitsee isoa muutosta elämässäni. Kausari on ollut lompakossa kaudesta 96-97 lähtien ja ensi syksy tulee olemaan todella outo, kun ei olekaan harkkamatsiohjelmaa, mitä seurata, ei siirtospekulaatioita, ei kahnausta kapteenistosta Jatkoajassa, eikä tärkeimpänä omaa seuraa, mitä kannattaa myötä- ja vastoinkäymisissä. Niin oudolta kun se tuntuukin, tulen varmasti kaipaamaan palstamiekkailua täällä Jatkoajassa. Kiitos @Juhaht ja muut, keiden kanssa on väännetty milloin mistäkin.
 
Espoo United voi olla siisti juttu joskus 100 vuoden päästä jos siinä oikeesti on koripalloo, salibandyy, jalkapalloo, jääkiekkoo... mutta tyhjästä kun lähdetään rakentamaan, niin sanoisin, että ton noin 100 vuotta se ottaa. Siihen jos yhdistää näitä muita Salonojan suunnitelmia ilmaiskämppineen ja muineen ylläpitoineen junnuille sekä maalintekoakatemioineen ja mahdollisuuksine yhdistää opiskelut, niin kyllähän tossa on mahdollisuus olla jotain ainutlaatuista Suomessa, mutta kestääkö Salonojan maltti luoda jotain semmosta, jonka loistoa ei luultavasti ole itsekään näkemässä jää sitten nähtäväksi. Kulujakin tommosista tulisi merkittävästi ja onko toteuttaminen edes realismia.

Ihan hyvää jengiähän ne siellä kasaa ja kyllä tota sympattua tulee, mutta siihen se varmaan sitten jääkin.
 

Ramirez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ei merkitse yhtään mitään. Espoossa en ole asunut vuosikausiin, joten en kannata mitään EU:ta sen takia että sen kotipaikka nyt sattuu olemaan Espoo. Jonkun vieraspelin saatan käydä katsomassa Kiekko-Espoo paita päällä, koska tuolla on muutama mielenkiintoinen pelaaja, mutta ainuttakaan kotimatsia en meinaa käydä katsomassa..

Vitun ruma logo ja nimenä helvetin vastenmielinen Euroopan Unioni. En vaan pysty alkaa fanittamaan.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
Mitä Espoo United minulle merkitsee? Espoolaisen edustusurheilun jatkuvuutta. En toki ole missään nimessä ollut hardcore-fani ja ymmärrän että Bluesin päättyminen on kova ehkä anteeksiantaton pala monelle veljelle täällä, mutta minusta korkein prioriteetti oli että kotikaupungissani pelataan vakavissaan kilpaa pohjautuen vahvaan juniorityöhön kaikissa lajeissa ja tämä on nyt toteutumassa.
 

sladdi#17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sininen Suosikkijuoma: Ilmanen
Näinhän tämä meni. Edelleen sillä kannalla, että jos sellaista häpeää kuin viime kaudella joutui kokemaan ei tarvitse enää kokea niin kaikki on parannusta.

Oletteko muuten ajatelleet, että jos Esportin kanssa tässä on tarkoitus kilpailla niin Jussi ei tarvi Oilersia tai Honkaa yhtään mihinkään. Samoilta sarjatasoilta löytyy homokyykässä Westend Indians ja potkupallossa FC Espoo sekä Espa.

Luulen että noista kaikki on ostettavissa melko helposti jos niin haluaa.

Tätä jotain Valavuoresta räksyttämistä mä en jaksa ymmärtää. Mä en rehellisesti oikein edes tiedä kuka se on ja mulle on aivan sama kuka koripallolelua pyörittää ja miten päin.
 

French Films

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Itselle Espoo United on pelkkää ilmaa. En ole espoolaisen urheilun kannattaja, vaan omien seurojeni. Sellaista ei nyt kiekosta löydy.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Niin oudolta kun se tuntuukin, tulen varmasti kaipaamaan palstamiekkailua täällä Jatkoajassa. Kiitos @Juhaht ja muut, keiden kanssa on väännetty milloin mistäkin.

Sitä samaa, sitä samaa. Viihdyttäväähän tämä on ainakin ollut. Eiköhän tämä vihdoin saa oman JA-addiktionkin kuolemaan ja pystyy palaamaan sellaiseksi normaalikäyttäjäksi joka vilkuilee keskusteluja muutaman kerran kuussa.

Ainakaan tästä Unitedista ei ole oikein mitään sanottavaa tällä hetkellä joten lienee hyvä ottaa samantien kesätauko lätkäkeskustelusta. All good things jne.
 

Piiskuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oranssi, sympatiat sinisille
Espoo United voi olla siisti juttu joskus 100 vuoden päästä jos siinä oikeesti on koripalloo, salibandyy, jalkapalloo, jääkiekkoo... mutta tyhjästä kun lähdetään rakentamaan, niin sanoisin, että ton noin 100 vuotta se ottaa. Siihen jos yhdistää näitä muita Salonojan suunnitelmia ilmaiskämppineen ja muineen ylläpitoineen junnuille sekä maalintekoakatemioineen ja mahdollisuuksine yhdistää opiskelut, niin kyllähän tossa on mahdollisuus olla jotain ainutlaatuista Suomessa, mutta kestääkö Salonojan maltti luoda jotain semmosta, jonka loistoa ei luultavasti ole itsekään näkemässä jää sitten nähtäväksi.

Akatemiasta: niin no, ihan hyvä juttuhan tuo voi olla, mutta ei siihen olisi tarvinnut alkaa seuran nimeä muuttamaan. Ei tässä nyt tarvitse kääntää katsetta kuin vaikka Raumalle puhumattakaan mistä tahansa keski-eurooppalaisesta / englantilaisesta futisseurasta, joissa akatemiat ovat toimineet ja toimivat emoseuran perinteikkään nimen alla. Enkä malta olla sanomatta, että tässä voi Jussin kannalta olla sellainen vittumainen juttu, että jos junnupuolta alkaa nakertaa liikaa, bjr perustaa oman edustusjoukkueen ja ilmoittaa Jussille, että tämä voi rakentaa oman junnuputkensa ihan itse. Siinä sitä sitten pyöritellään akatemiaa ilman sarjapaikkaa junnuikäluokissa ja ihmetellään notta mitäs seuraavaksi.

Ja varsinaiseen kysymykseen: toistaiseksi merkitsee äärimmäisen vähän. Jos junnupuoli saadaan sidottua jotenkin edustusjoukkueeseen ja sitä kautta saadaan luotua tunne espoolaisen kiekkoväen yhteisestä jutusta, sitten ehkä vähän enemmän. Todennäköisesti käyn ensi kaudellakin katsomassa pelejä, mutta vain lätkän takia, en eu:n takia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös