Milloin aloitit SaiPan kannattamisen?

  • 9 046
  • 52

Thoke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masokistien ja pessimistien suosikki=SaiPa
Olen itse kiinnostunut lätkästä jo ihan pikkuisena ja olin käynyt jo mm. v.2001 MM-kisoissa Saksassa, mutta SM-liigaa en silloin vielä seurannut. Syksyllä 2002 isukki sitten sai raahattua mut sputnikkien matsiin. Tuo matsi oli SaiPa-Pelicans, SaiPa muistaakseni vielä voitti tuon pelin 5-2. Tietysti olin tuon johdosta ihan sfääreissä ja ajattelin että SaiPa menestyisi mainiosti tuolla kaudella. No, kuten tiedätte, marraskuuhun asti pelit meni hyvin, mutta sen jälkeen alkoi alamäki ja kausi 2002-03 meni perseelleen siltä osin. Siitä lähtien olen käynyt seuraamassa SaiPaa enemmän tai vähemmän nyt jo 3 kauden ajan. Tällä kaudella on onneksi mennyt hyvin ja sitä odotettua romahdusta ei ole tullut. Toivotaan että SaiPa pääsee kuuden parhaan joukkoon!
 

lightning

Jäsen
Hämärä muistikuva on että 1980-luvun loppupuolella kun kuulin äidiltä että SaiPa on Lappeenrantalainen jääkiekkoseura. Ensimmäisen kerran olin katsomassa SaiPan peliä 1991 ja vastassa taisi olla Karhu-Kissat jonka SaiPa hävisi. Muistan että se häviö suututti aika paljon. Eli 7 vuotiaasta saakka olen seurannut SaiPan taivalta intohimoisesti aina divarista ikimuistoiseen SM-liiga aikakauteen. Ikimuistoisimmat hetket ovat SaiPa-Hermes ja SaiPa-TuTo ottelusarjat kaudella 95-96 sekä ilman muuta 1990-luvun loppupuolen menestyksen ajat.
 
Piti ihan hakemalla hakea täältä tällainen ketju ja kyllähän se löytyi. Itse olen vielä melko tuore kannattaja, sillä ensimmäisen pelin näin SaiPalta vasta kauden 2004-05 syksyllä. Vastassa oli HIFK ja se pelihän ei ihan heti unohdukaan. SaiPa oli siinä jo 0-3 häviöllä, ja siinä oli jo luovutusmieliala miulla päällä. Sain kuitenkin uutta virtaa, kun SaiPa teki seuraavat kolme maalia. Malmivaaran ja Banhamin maaleja en unohda ihan hetkessä. Vielä viimeiselle minuutille asti kaikki näytti hyvältä, kunnes taivas synkkeni Ruudun Jaken iskettyä vieraiden 3-4 voittomaalin. Vaikka siitä jäikin pelkkä luu käteen, niin kyllä tuo peli oli ihan ikimuistoinen kokemus eikä unohdu ainakaan ihan heti, ehkäpä ei koskaan.

Noh, tuon ikimuistoisen päivän jälkeen olen päässyt harvemmin pelejä katsomaan. Kuitenkin ihan riittävästi, vaikka enemmänkin haluaisi nähdä. Taurun selostuksia olen kuunnellut tähän päivään mennessä reilusti yli sadan. Ja sama meno jatkuu, ellei peliin pääse. Tälläista tarinaa täältä suunnalta. Tänne vaan avautumaan jos on muitakin tuoreita (vanhatkin kelpaa) kannattajia, kun nyt on ketju ylös nostettu.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös