Mille naurat juuri nyt?

  • 13 183 130
  • 50 326

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kun luin tämän viestin, ajattelin, että ei kai nyt helvetti Paula Vesala ole lähtenyt JVG:n kanssa levyttämään. Oli se näköjään. Olen aika pettynyt siitä, että hienoja sanoituksia viime vuosikymmenellä rustannut muusikko on ajautunut rahanhimossaan mukaan noin kamalaan paskaan.
Mikä ihme se on että ammattimuusikko haluaa tienata tekemisellään?
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Veikkaan tässä tapauksessa syyksi avioeroa. Jos olisi yhä kansainvälistäkin menestystä teinirokillaan niittänyt rokkistara aviomiehenä, ei tarvitsisi alentua lähtemään mukaan tuollaiseen roskaan.
Onhan tuo Vesala tainnut tehdä kappaleita monellekin kaupallisille naispoppareille, joten en näe mitään ihmeellistä siinä että tekee kaupallista poppia miespoppareiden kanssa.
 
Onhan tuo Vesala tainnut tehdä kappaleita monellekin kaupallisille naispoppareille, joten en näe mitään ihmeellistä siinä että tekee kaupallista poppia miespoppareiden kanssa.

Ei minulla ole mitään kaupallista poppia vastaan. Minulle kaupallisessa popissa vain on tiettyjä aste-eroja. Sekä Leevit että Mamba ovat kaupallista poppia. Silti olisin hieman ihmetellyt sitä, jos Gösta Sundqvist olisi lähtenyt laulamaan Tero Vaaran levylle, sillä Mamba on ihan täyttä paskaa Leeveihin verrattuna.

Nuo JVG:n jampat ovat sanoittajina suunnilleen yhtä lahjakkaita kuin Tero Vaara ja Arttu Wiskari.

Minusta Paula Vesalalla on ihan täysi oikeus rahastaa laulamalla Jaren ja Jonne-Kallen kaltaisten höpöttäjien kanssa, eikä hänen tarvitse välittää pätkääkään siitä, jos siitä kaltaiseni tiukkapipo pahastuu.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nuo JVG:n jampat ovat sanoittajina suunnilleen yhtä lahjakkaita kuin Tero Vaara ja Arttu Wiskari.

Minusta Paula Vesalalla on ihan täysi oikeus rahastaa laulamalla Jaren ja Jonne-Kallen kaltaisten höpöttäjien kanssa, eikä hänen tarvitse välittää pätkääkään siitä, jos siitä kaltaiseni tiukkapipo pahastuu.
Onneksi Paula Vesalan "Onks tääl muka muitaki ihmisii, ei ainakaan ketää noin hyvii", on suorastaan nerokasta sanoitusta. Kuulostaa ihan 12-vuotiaan päiväkirjalta.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Avasin kerran Paula Vesalalle oven. Ei kiittänyt.

Myöhemmin hän toimi kyseenalaisesti myös aviomiesvalinnassaan.

Nyt kolmas huti?
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Nuo JVG:n jampat ovat sanoittajina suunnilleen yhtä lahjakkaita kuin Tero Vaara ja Arttu Wiskari.
Sanoittaako Wiskari (enää) omia kappaleitaan? Minä kun olen ymmärtänyt, että sanoitusvastuuta kantaa Wiskarin bändikaveri Janne mikäliesukunimi.

Olen kertaalleen ollut Wiskarin keikalla, ja voi pojat kuinka huonossa vedossa laulava rautakauppias oli. Nuottiin osuminen oli Wiskarille aivan mahdotonta, mikä teki biisien kuuntelemisesta melkoista tuskaa. Ihan kuin minä olisin mennyt laulamaan kännissä Lapin kesää.

Onneksi kyseessä oli ilmaiskeikka, niin ei tarvinnut maksaa tyhjästä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
@Musta Nuoli Jos olivat Original Sokos Hotel Vantaa - sokoshotels.fi nauran minäkin. Tallinnan risteily maalla.

Kyllä, risteilysimulaattorissahan ne.

Täytyypä välttää tuota Vantaan Sokos-hotellia sitten kaikin keinoin, jos se on kuin Tallinnan risteily ilman pääsyä Tallinnaan.

Mielestäni ihmisen elämä ei ole koskaan kokonainen, jos ei ole kokenut Hotelli Vantaata. Monilla paikoilla on omat kulttimaineensa, mutta yleensä niissä on vähintään 75% Lapin lisää tai muuta nostalgisointia. Tässä tapauksessa en ole havainnut moista liioittelu, kun olen tuonne kolme kertaa elämäni aikana eksynyt. Ei ne mitään elämää suurempia reissuja ole olleet, mutta joku häiriintynyt viehätys tuossa juntti-white trash-teini-yh-helvetissä on.

Ensimmäisen kerran piti lähteä sivistyneesti stadiin rallattelemaan, mutta juna ehti juuri karata nenän edestä. Taas kerran kun elämä tarjoili sitruunoita, teimme niistä kiljua ja hetken mielijohteesta hyppäsimme vastakkaiseen suuntaan puksuttavaan lähiliikennevälineeseen, ja sen rantaudutta Tiksiin, Hotelli Vantaaseen. Tämä ei ollut ehkä se sykähdyttävin reissu, mutta se sekoilu jätti jotenkin palon sydämeen. Oli siellä myös Anna Abreun keikka, mutta se on niin pieni mimmi, että ei nähty kuin hattu takarivistä. Mutta jotain siitä jäi eli joskos minäkin vielä reissullani uudestaan...

Seuraavalla kerran oli jo vähän kovempaa humputtelua ja ilta olisi halutessa päättynyt jonnekin vietnamilaisten mimmin porealtaaseen, mutta nynnyinä sitten jätettiin tämäkin tarjous välistä.

Kolmas kerta on jäänyt mieleen siitä, että se oli a) ainoa viettämäni ilta nimimerkin @Lätkä-Bongari Iso-E kanssa ja samalla ainoa kerta, kun olen puhunut hetkessä portsarin tylysti käännyttämät jannut uudestaan sisään, ilman rahallista kompensaatiota siis. Rytmiryhmä joi jonossa (siis haloo, jonoa oli ennen puoltayötä varmaankin 150 metriä helposti) fiksuina miehinä lähes miehenkokoista Finlandia-pulloa, vaikka jonkinlaisena joukkueen vanhimpana koetinkin siitä hieman varoitella ja nynnymäisesti hyssytellä. Kun ovelle päästiin, niin portsari eväsi heti parin ukon sisäänpääsyn. Siellä oli muutamakin jäsen lähes huutamassa naama punaisena ovimikolle, mutta höpöttelin siinä rauhallisesti aikani miten hormonihärkä tekee vain työtään, onhan täällä muitakin ravintoloita rikkaille isäntämiehille ja ymmärretäänhän me sun pointtisi.

Portinvartija heitti, että te varmaan olette viettämässä jonkun synttäreitä ja olette juottaneet muutamalle liikaa tiukempia aineita. "No se on kuule justiinsa niin! Eiköhän me lähdetä tästä muut muualle juhlimaan ja laitetaan ensimmäiset sankarivainajat autoon. Oon itse lääkäri ja kyllä sinällään pystyn arvioimaan (sori kaikki lääkärit) heidän tilansa, mutta ymmärrän toki sun kantasi. Me tästä lähdetään. Kiitos, kun hoidit fiksusti homman ja et vaikka soittanut poliiseja näiden sankarien takia.".

"Kuule, jos sä vastaat et nää jätkät ei oksenna tai sammu sisään, niin saatte tän kerran mennä. Onks tää selvä?"

"Selvempi homma ja hauskaa iltaa."

Ja sitten rallateltiin.

Oikeasti ihan helvetin synkkää paskaahan tuo Vantaa, pääasiassa puhun nyt hotellista, on, mutta kyllä siellä kerran kannattaa elämänsä aikana käydä ja toisethan muutoinkin tykkää muhkummasta.
 
Viimeksi muokattu:

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Olen ollut Hotelli Vantaassa joskus seitsemisen vuotta sitten, luoja ties miksi. Muistan sen, että joku sen ajan tyrkkyjulkkiksista (olisiko ollut Henna Kalinainen) oli vesirajamekossa paikalla.

Viime lauantaina olisi ollut tilaisuus käydä tarkistamassa Hotelli Vantaan tämän päivän kunto, mutta lähdin jatkojen sijaan kotiin nukkumaan. Pitäisihän tuo käydä vielä tyyppaamassa.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Nuo JVG:n jampat ovat sanoittajina suunnilleen yhtä lahjakkaita kuin Tero Vaara ja Arttu Wiskari.

Minusta Paula Vesalalla on ihan täysi oikeus rahastaa laulamalla Jaren ja Jonne-Kallen kaltaisten höpöttäjien kanssa, eikä hänen tarvitse välittää pätkääkään siitä, jos siitä kaltaiseni tiukkapipo pahastuu.
Minusta on aika hurjaa, että vuonna 2011 "yhden hitin ihmeeksi" leimattu Jare & VilleGalle on...
- myynyt platinaa jokaisella levyllään
- saanut 8 Emma-palkintoa
- jokainen levy on tainnut nousta albumilistan kärkeen pl. Popkorni, jota ei julkaistu fyysisesti eikä mainostettu ollenkaan
- silti JVG:n viimeisintä elokuun lopussa julkaistua Popkorni-levyä on kuunneltu pelkästään Spotifyssä yli 21 miljoonaa kertaa

Suomi voitti kautta aikain toisen jääkiekon MM-kultansa 2011 ja JVG:n "Häissä" soi taukoamatta lähes joka puolella. Silloin monet sanoivat, että tuo yhtye jää taatusti yhden hitin ihmeeksi, mutta miten kävikään?

Toisaalta JVG:n positiivinen räppi tai ehkä jopa "korni poppi" näyttää soivan suomalaisten soittimissa enemmän kuin juuri kukaan olisi arvannut. Mieleeni tulee juurikin mainitsemasi kappale Hombre, josta olen kuullut mainittavan sen positiivisuuden ja yhteydellisen sävyn, minkä pystyn kappaleesta kuulemaan varsin helposti.

Aiemmin Suomessa soi paljonkin alakuloinen melankolinen mollissa soitettu itsemurhamusiikki. Musiikki on aina mielipidekysymys, joten en voi sanoa kumpi nyt sitten on parempi vaihtoehto? Sen saa jokainen päättää ihan itse.

Nauran risteilysimulaattorille ja sille, että siellä soivat nämä molemmat suomalaisen musiikin muodot.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Toisaalta JVG:n positiivinen räppi tai ehkä jopa "korni poppi" näyttää soivan suomalaisten soittimissa enemmän kuin juuri kukaan olisi arvannut. Mieleeni tulee juurikin mainitsemasi kappale Hombre, josta olen kuullut mainittavan sen positiivisuuden ja yhteydellisen sävyn, minkä pystyn kappaleesta kuulemaan varsin helposti.
Ja toisaalta omasta mielestäni Paula Vesalan ääni soi - hämmästyttävää kyllä - tuossa kappaleessa jollain selittämättömällä tavalla kaihoisampana ja hauraampana kuin missään PMMP:n tai hänen oman soolotuontantonsa biisissä. Suoritus sekin. Ehkä syynä on kertosäkeen sävellaji tai jokin. En tiedä. Äärettömän kaunista joka tapauksessa.

Tämä siis tärkenänä juttuna, mutta ohi ketjun aiheen mainittuna.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Ja toisaalta omasta mielestäni Paula Vesalan ääni soi - hämmästyttävää kyllä - tuossa kappaleessa jollain selittämättömällä tavalla kaihoisampana ja hauraampana kuin missään PMMP:n tai hänen oman soolotuontantonsa biisissä. Ehkä se on kertosäkeen sävellaji tai jokin. En tiedä. Äärettömän kaunista joka tapauksessa.

Tämä siis tärkenänä juttuna, mutta ohi ketjun aiheen mainittuna.
Kyllä, aivan samaa mieltä. Sinäpä sanoit sen hyvin ääneen.
 
Suosikkijoukkue
KK
Kolmas kerta on jäänyt mieleen siitä, että se oli a) ainoa viettämäni ilta nimimerkin @Lätkä-Bongari Iso-E kanssa..
Maassa maan tavalla vai miten se sanotaan. Meni hieman överiksi se ilta viinan suhteen. Heräsin Riihimäen asemalta junasta, kun konnari tuli herättämään, että tämä on päätepysäkki. Kello oli noin kolme. Taisi olla talvi ja minulla oli jostain syystä jäänyt takki (lompakkoineen), reppu ja itsekunnioitus Sinderela simulaattorin narikkaan. Siitä sitten taksi tolpalle huomatakseni, ettei minulla ole rahaa. Soitto avovaimolle joka lupasi maksaa taksin Riksusta Kallioon, mutta taksikuski ei suostunut lähteä heittämään, vaan käskytti minut pakkaseen. Sanoin, että tuohan on heitteille jättö. No onneksi eteen ajoi poliisiauto jolle taksikuski välkytti pitkiä. Kiitin kuskia ja menin pyytämään poliiseja viedä minut juoppoputkaan. He sanoivat, että ei käy, koska lähin putka on Hämeenlinnassa ja he ovat ainoa partio kylässä.. Minä siihen, että ette te kai minua pakkaseenkaan jätä takitonta, rahatonta ja itsekunnioituksen kadottanutta voi jättää. Uhkasin potkaista heidän etuvalon paskaksi, jos he eivät keksisi ratkaisua ongelmaani. Sanoin, että juna lähtee noin viiden aikaa Helsinkiin, että jos keksii missä voin siihen asti olla vaikka heidän kyydissä, niin pääsen kyllä junalla ilmaiseksi, ilman lippua sattuneesta syystä. No poliisit veivät minut pizzeriaan ja kertiivat tilanteeni omistajille. He antoivat minun huilata pari tuntia pizzeriassa antaen minulle ilmaisen pizzan ja kokista. Kun kello oli puoli viisi, niin lähdin kiittäen pizzeriasta. Poliisit olivat ulkona odottamassa ja tarjosivat kyydin asemalle. Kysyivät vielä, että pääsenkö varmasti junaan. Näin onnarin junan edessä ja käskin poliisien odottaa hetken. Menin puhumaan konnarille, kerroin tarinani ja jotain, mitä en halua kertoa palstaveljille, niin konnari päästi kinut junaan. Näytin peukkua poliiseille ja pääsinkin Pasilaan. Siellä sitte tolpalla taksikuski luotti sanaani, kun sanoin, että maksan, kun pääsemme osoitteeseeni. Loppu hyvin, kaikki hyvin. Se oli viimeinen kerta, kun olen juonut itseni siihen kuntoon. Liikaa viinaa, liian vähän safkaa. Tarinan opetus on, että on niitä hyviäkin poliiseja, mukavia konnareita, kilttejä taksikuskeja ja ehkä sitä viinaa ei tarvitse juoda niin paljoa, vaikka ystävällä onkin synttärit. Oli ihan kiva ilta siihe asti.

Kauan tästä uuten @cottonmouth on jo aikaa? Muutama vuosi ainakin. Kävin seuraavana päivänä työreissun yhteydessä hakemassa arvotavarani pois sieltä. Kyllä hekin ihmetteli, miksi olin ensin ottanut takkini ja reppuni, mutta sitten yhtäkkiä jättänyt ne tiskille ja hävinnyt asemalle päin.
 
Mieleeni tulee juurikin mainitsemasi kappale Hombre, josta olen kuullut mainittavan sen positiivisuuden ja yhteydellisen sävyn

Tarkoititko yhteisöllisyyttä?

Paula Vesala lauloi jo kymmenen vuotta sitten vierailevana tähtenä erittäin hauskan ja elämäniloisen kappaleen "Miks kaikki mättää?" kertsissä. Se ei ollut kovin kummoinen kaupallinen menestys mutta sanoitus oli loistava.
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Tarkoititko yhteisöllisyyttä?

Paula Vesala lauloi jo kymmenen vuotta sitten vierailevana tähtenä erittäin hauskan ja elämäniloisen kappaleen "Miks kaikki mättää?" kertsissä. Se ei ollut kovin kummoinen kaupallinen menestys mutta sanoitus oli loistava.
Joo. Tai ainakin jotain enemmän sinnepäin. Kiva, että edes joku oikolukee tai lukee näitä. Ihan kaikkea ei voi laittaa omaan piikkiin. t: ennakoiva tekstisyökkö.

Mietin kovasti sitä mistä tuo ennakoiva tekstinsyöttö keksii noita sanoja, koska en muista koskaan edes tuollaista sanaa kirjoittaneeni. Ehkä tässä pätee se, "en muista, ihan hyvä niin" -sääntö.
 
Ja toisaalta omasta mielestäni Paula Vesalan ääni soi - hämmästyttävää kyllä - tuossa kappaleessa jollain selittämättömällä tavalla kaihoisampana ja hauraampana kuin missään PMMP:n tai hänen oman soolotuontantonsa biisissä. Suoritus sekin. Ehkä syynä on kertosäkeen sävellaji tai jokin. En tiedä. Äärettömän kaunista joka tapauksessa.

Kuuntelin kappaleen. On muuten hyvä kertosäe. Nuo räpättävät jonnet kun korvaisi jollain muulla elementillä, tuosta voisi saada mainion kappaleen.
 

Ralph

Jäsen
Iltasanomat kirjoitti:
Anello syyttää laulajan myös käyttäytyneen sopimattomasti ja ahdistelleen häntä seksuaalisesti. Henkivartijan mukaan Carey oli esimerkiksi pyytänyt eräällä lomamatkalla häntä tuomaan matkalaukut huoneeseen.

Anelloa odotti huoneessa läpinäkyvässä aamutakissa keimaillut Mariah Carey, joka oli aukaissut aamutakin niin, että se paljasti poptähden poven.

Anellon mukaan hän yritti poistua huoneesta mahdollisimman nopeasti, mutta vähäpukeinen Carey oli vaatinut Anelloa siirtelemään matkalaukkuja.

Ei ole helppoa kaikilla. Sympatiat on nyt tämän Anellon puolella.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Onko musta tulossa kukkahattutäti, kun pidän Careyn toimintaa ihan samassa luokassa kuin koko jupakan aloittanutta Weinsteinia? Vaikka kyseessä olisi miten viehättävä nainen, voi tuollainen käytös tuntua hyvinkin ahdistavalta. Iltasanomien jutun perusteella Careyn käytöksessä on ollut vähän muutakin moittimista, joten on ihan ymmärrettävää jos ei henkivartija syty lähentelystä.

Vähän on "otatsä naiselta pataan?"-tason naureskelua miesten kokemalle ahdistelulle, vaikka ymmärrän toki vitsin perustuvan Careyn milffimäiseen ulkomuotoon. Ei joku George Clooneykaan saisi hypoteettisia ahdistelujaan anteeksi vaikka onkin komea mies.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Onko musta tulossa kukkahattutäti, kun pidän Careyn toimintaa ihan samassa luokassa kuin koko jupakan aloittanutta Weinsteinia? Vaikka kyseessä olisi miten viehättävä nainen, voi tuollainen käytös tuntua hyvinkin ahdistavalta. Iltasanomien jutun perusteella Careyn käytöksessä on ollut vähän muutakin moittimista, joten on ihan ymmärrettävää jos ei henkivartija syty lähentelystä.

Vähän on "otatsä naiselta pataan?"-tason naureskelua miesten kokemalle ahdistelulle, vaikka ymmärrän toki vitsin perustuvan Careyn milffimäiseen ulkomuotoon. Ei joku George Clooneykaan saisi hypoteettisia ahdistelujaan anteeksi vaikka onkin komea mies.

En tiedä onko yhtä systemaattista ja laajamittaista ollut kuin Weinsteinilla, mutta tätä kyseistä käytöstä voidaan silti pitää sopimattomana.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onko musta tulossa kukkahattutäti, kun pidän Careyn toimintaa ihan samassa luokassa kuin koko jupakan aloittanutta Weinsteinia? Vaikka kyseessä olisi miten viehättävä nainen, voi tuollainen käytös tuntua hyvinkin ahdistavalta. Iltasanomien jutun perusteella Careyn käytöksessä on ollut vähän muutakin moittimista, joten on ihan ymmärrettävää jos ei henkivartija syty lähentelystä.

Vähän on "otatsä naiselta pataan?"-tason naureskelua miesten kokemalle ahdistelulle, vaikka ymmärrän toki vitsin perustuvan Careyn milffimäiseen ulkomuotoon. Ei joku George Clooneykaan saisi hypoteettisia ahdistelujaan anteeksi vaikka onkin komea mies.
Kyllähän tuo paljonkin totta on. Lisäksi niin kauan kun näitä tilanteita pidetään "näin päin" jopa huvittavina (sic), kynnys niistä kertomiseen ja asioiden käsittelemiseen ei ainakaan helpotu.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Vaikka itsekin saattaisin sopivissa olosuhteissa (pimeä, känni ja käsi kipsissä) harkita Maria Carey "romanttisessa mielessä", niin pitää näistä tapauksista huomioida että henkivartijat yms voivat olla parisuhteissa olevia henkilöitä joille ei ole ok paneskella täti-immeisiä milloin vain missä vain. Toki ihmisellä tulee muutenkin olla oikeus päättää asiasta ilman että siihen kellään ulkopuolisella on nokan koputtamista, joten not cool Mariah.

Tuli kyllä yllätyksenä, että täti ei niin fiksu ole siviilissä kuin hänen julkisesta imagostaan olisi voinut päätellä:
http://www.azquotes.com/picture-quo...e-world-i-can-t-help-mariah-carey-4-79-11.jpg
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös