Millä joukkueella on SM-liigan parhaat fanit?

  • 27 375
  • 62

Millä joukkueella on SM-liigan parhaat fanit?


  • Äänestäjiä
    315
  • Poll closed .

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Äänestää saa luonnollisesti ihan millä tahansa kriteereillä (äänekkyys, vastustajan kunnioittaminen, asiantuntevuus jne.)

Otsikosta unohtui sana parhaat, pahoittelen.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Saisiko äänestystä vielä muokattua muotoon "Millä joukkueella on eniten faneja Jatkoajassa?" koska kaikki ovat vetäneet kotiinpäin tähän mennessä.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joo, dorka äänestys koska kaikki äänestää omaa jengiään. Sinänsä ois mielenkiintoista nähdä tulos jos omaa jengiä ei saisi äänestää, mutta jotenkin en luota että kaikilla palstan kirjoittajilla pelaisi lukutaito niin hyvin että tämmönen täällä onnistuisi vaikka ohjeet alkuviestissä olisikin.
 

RonSwanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
ManU, HIFK, Pittsburgh Steelers, Die Mannschaft
Itse HIFK-fanina olin silti vakuuttunut Eteläpäädyn toiminnasta viime torstaina Hartwall-areenalla. Pelihän tietty meni aivan Jokereiden käsikirjoituksen mukaan, mutta anyway, laulua nonstop 60 minuuttia on hatunnoston arvoinen suoritus!
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllähän ne Jokereilla on, ehdottomasti. Toki siellä sitä kannattajamassaakin on enemmän kuin esimerkiksi Lappeenrannassa, Lahdessa tai vaikka Raumalla joten tavallaan homman eteenpäin vieminen on helpompaa, mutta kyllä Eteläpääty silti on Suomessa tällä hetkellä (ainakin sm-liigan osalta) selkeä ykkönen.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
En viitsinyt äänestää Ässiä, niin äänestin sitten Hifkiä. En siis vetänyt kotiinpäin!
 
Joo, dorka äänestys koska kaikki äänestää omaa jengiään. Sinänsä ois mielenkiintoista nähdä tulos jos omaa jengiä ei saisi äänestää, mutta jotenkin en luota että kaikilla palstan kirjoittajilla pelaisi lukutaito niin hyvin että tämmönen täällä onnistuisi vaikka ohjeet alkuviestissä olisikin.

Onneksi tuosta näkee kuka on äänestänyt mitäkin, joten siitä on helppo suodattaa omiaan äänestäneet pois. Käytännössä siis ainoastaan HIFK ja Jokerit ovat saaneet ääniä plus yksi ääni JYPille.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Annoin ääneni TPS:lle, siellä on parhaimman näköiset muikkelit mustien cobrien myötä. Eivät kuulu fanikatsomoon, mutta niitä minä ainakin turussa menen katsomaan, koska HIFKn pelaaminen kyseisessä hallissa täyttä kuraa vuodesta toiseen.
 

Baroun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Per sempre Tito †
Jokereilla. Vaikka katsomossa on yhtä fiksua porukkaa kun vaahtosammutin niin ääntä ja mökää lähtee niin perkeleesti. Kateellinen olen tällä hetkellä ja oma fanitoiminta/äänettömyys ketuttaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Äänestin Tepsiä, se Aarne Kärpänen on niin hauska juttu, vaikkei nyt varsinaisesti fani olekaan mutta kuitenkin!
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Tänne on aika vaikea kyllä näissä olosuhteissa saada mitään kunnollista aikaiseksi. Niin kuin näkyy niin osa äänestää täällä joidenkin cheerleaderien perusteella eli käsityskin faintoiminnasta on aika lasten kengissä. Sama kuin sanoisi että Ilveksellä on parhaat fanit koska Hakametsästä saa parhaat lihapiirakat. Osa taas ei halua esimerkiksi jokerifanien saavan minkäänlaista kunniaa, koska pelkkä sana "Jokerit" aiheuttaa suun vaahtoamista.

Itse ainakin lähtisin vertaamaan niitä faniryhmiä joita olen paikan päällä päässyt todistamaan. Tämän perusteella sanoisin järjestykseksi.
1. Jokerit
2. Hifk
3. Etäkärpät

RB:tä en ole paikan päällä nähnyt, mutta paljon positiivista olen kyllä kuullut. IFK:n faneista tiedän sen verran, että potentiaalia on mutta se saadaan realisoitua todella harvoin. Esimerkiksi viime kauden pleijareissa areenalla IFK:n fanit olivat todella hyviä ja äänekkäitä, mutta sitten taas vaikkapa viime torstaina minkäänlaista kannustusta ei kuulunut 48 minuuttiin. En tosin tiedä oliko mikään virallinen faniryhmä paikalla, vai oliko toinen pääty kasattu lähinnä ns. "normikannattajista".
 

Baldrick

Jäsen
Itse äänestin KalPaa. Mukavia ihmisiä ja pitävät ihan ok ääntä, sekä toiminnan pohjana on omien kannustaminen. Näin ainakin Jyväskylässä ja Kuopiossa käytyjen pelien perusteella.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jokereillahan se. Ovat tällä hetkellä niin ylhäisessä yksinäisyydessä tuolla kärjessä, että mikään muu faniporukka ei pääse edes lähelle vastaavaa. HIFK:sta puhutaan aina suomen parhaana, mutta fakta on se että naapuri on ajanut jo aikoja sitten ohi.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Juuri noinhan tämä menee. Aika turha äänestys. Silti kävin kyllä äänestämässä.

Tietenkin "kotiinpäin vetäjiä" on kuten lähes kaikissa äänestyksissä, mutta pikaisesti arvioituna puolet äänestäjistä pitää muun kuin oman suosikkijoukkueensa faneja liigan parhaina.
 
Annoin ääneni TPS:lle, siellä on parhaimman näköiset muikkelit mustien cobrien myötä. Eivät kuulu fanikatsomoon, mutta niitä minä ainakin turussa menen katsomaan, koska HIFKn pelaaminen kyseisessä hallissa täyttä kuraa vuodesta toiseen.

Et ole tainnut käydä Turussa vuoden 2005 jälkeen jolloin Mustat Cobrat heivattiin pois ottelutapahtumasta.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Eikös se ole aika luonnollista jos pitää omaa fanijoukkoaan parhaimpana? Ainakin jos siihen on edes jossakin määrin aihetta. Kyllä mä olen ainakin hiton ylpeä oman jengin faneista.

Jos omia ei sais äänestää, lähtis ääni varmaankin Lappeenrannan suuntaan. Sisukkuuden takia.

Tietysti on monia asioita joita vois arvottaa. Jos yleisen katsomomeiningin perusteella, niin antaisin ääneni Lukolle. Rennointa porukkaa joihin olen törmännyt ovat olleet - kuinkas muutenkaan - KalPan kannattajat.
 
Viimeksi muokattu:

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Mietin Jokereiden ja HIFK:n välillä ja lopulta äänestin IFK:n kannattajia, puhtaasti omiin kokemuksiini perustaen. Kummankin jengin kannattajat ovat olleet pääsääntöisesti ystävällistä ja leppoisaa sakkia, kun henkilökohtaisesti on jututtamaan päässyt.

Mun silmissä nämä kaksi ovat melko tasoissa siellä kärjessä, mutta lopulta vaakakupin käänsi se, ettei IFK:n porukan kanssa ole ikinä ollut mitään kränää. Hartwallilla sentään on kerran tullut tanssiinkutsuja joltain teiniuhoajilta ja Raksilassakin Jokerikannattajat kävivät aika kuumana hävityn pleijarimatsin jälkeen. Vaaka olisi voinut kääntyä toiseenkin suuntaan, jos ei näitä yksittäisiä urpoja olisi ikinä vastaan tullut. Hienoja ryhmittymiä molemmilla, mutta jollakin se ero piti nyt saada mietittyä.

Toki, jos vaihtoehtona olisi ollut EtäKärpät, olisin härskisti äänestänyt heitä. Raksilan nykykannattajille ei ääntä voi antaa, vaikka kuinka sydän sykkii Oululle. EtäKärpistä tulee ekana mieleen fiilismies. (kuvalinkki Suomen kannattajaan USA-Suomi -ottelussa) Huonollakin hetkellä hyvä meininki, oli olutta tai ei.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Äänesti HIFKin faneja, koska he tarvittaessa osaavat kehua vastustajaa ja kritisoida oman joukkueen toimintaa. Eivätkä he etsi selityksiä jos tulee tappio. Eräänlaista objektiivisuuteen pyrkimistä on siis ilmassa. Tämä on mahdollista kun oma identiteetti -> itsetunto on kunnossa, jolloin kannattaminen ei muutu fanaattiseksi elämänkysymykseksi.

Mielessäni tyypillinen HIFKin kannattaja on muuten se kaljamahainen parrakas 50-v stadin kundi, jolla on moottoripyörä ja jolle ei kannata vittuilla.

Otoskoko on aika pieni, joidenkin seurojen faneihin ei ole oikein minkäänlaista kosketusta.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
SaiPan fanit. Ihan sen takia, että pitää antaa rispektiä siitä, että jaksavat seistä omiensa takana vaikka lähes vuodesta toiseen toistuu sama kaava ja joukkue tarpoo pohjalla.

Nyt on ollut lappeenrantalaisilla parempi startti, kaikkea hyvää SaiPan kannattajille!
 

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Jos vastaa jotain muuta kuin Jokerit niin valehtelee. Toisaalta, jos narri-fani vastaa Jokerit, niin teko on lähes yhtä moraaliton.

Vastaan kuitenkin Jokerit.

Outo peruste antaa ääni Saipalle sen takia, että joukkue pelaa vuodesta toiseen pohjalla.
Ymmärtäisin perusteen silloin jos lähes jokaisessa Saipan peleissä olisi kunnon tunnelmaa mutta tänään ainakin meininki oli kuin hautajaisissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös