Miksi leffoissa ei käydä koskaan paskalla – ja muita ärsyttäviä pikkuasioita!

  • 36 379
  • 209

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Tiedättehän ne pikku asiat, jotka rupeavat ajan mittaan ärsyttämään epäloogisuutensa vuoksi? Kuten se, että miksi leffoissa ei käydä koskaan paskalla tai vessassa ylipäätään? Lukuunottamatta Tarantinon leffoja. Ja miksi kaupassa valitset aina sen kassajonon, joka ei vedä? Miksi ajat aina vielä kesärenkailla kun ensilumi tulee? Miksi lehdet kirjoittavat aina, että ensilumi yllätti autoilijat?

Nyt on paikka avautua!
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ja miksi kaupassa valitset aina sen kassajonon, joka ei vedä?
Tuossa piilee vielä se outous, että kun vaihdat sen etanoivan jonon selkeästi ripeämpään, niin jo siellä alkaa jostain kohtaa jumittaa ja se äskeinen jonosi alkaa liikkua kuin gepardi paskahädän iskiessä.
 
Tuossa piilee vielä se outous, että kun vaihdat sen etanoivan jonon selkeästi ripeämpään, niin jo siellä alkaa jostain kohtaa jumittaa ja se äskeinen jonosi alkaa liikkua kuin gepardi paskahädän iskiessä.
Senpä takia itse olen siirtynyt siihen taktiikkaan, että valitsen sen jonon, jossa on nätein kassaneiti. Silloin odotus palkitaan.

Itseä ärsyttää jokasunnuntainen sotkeminen. Kun sitä edellispäivänä tehtyä makaronisotkua kaivaa sieltä kattilasta, niin joka ikinen kerta sitä lentelee pitkin pöytiä ja lattioita. Ei vaan onnistu siististi tuo. (sehän ei siis jääkaappiyön jälkeen ole kovin irtonaisessa muodossa..)
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Senpä takia itse olen siirtynyt siihen taktiikkaan, että valitsen sen jonon, jossa on nätein kassaneiti. Silloin odotus palkitaan.

Sama.

Itse olen huomannut että jos olet aamulla myöhässä/myöhästymässä töistä niin vähintäänkin 98% varmuudella eteen sattuu joku 20 km/h ajava Nissan Micra tms. Osaako Micra-kuskit haistaa ihmisen kiireen vai mikä siinä on?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Itse olen huomannut että jos olet aamulla myöhässä/myöhästymässä töistä niin vähintäänkin 98% varmuudella eteen sattuu joku 20 km/h ajava Nissan Micra tms. Osaako Micra-kuskit haistaa ihmisen kiireen vai mikä siinä on?

Pitää paikkansa. Myös Toyota Corolla -kuskit osaavat saman.

Ja miksi valtaosa vitun rumista Toyota Hiace -pakuista on sinisiä? Ruvettiin kerran laskeskelemaan liikenteessä ja tultiin siihen tulokseen, että tässä on joku vitun salaliitto meneillään, niitä on miljoonan verran ainakin. Mitä niissä kuljetetaan? Alienitko niitä ajaa? Illuminaatti?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Senpä takia itse olen siirtynyt siihen taktiikkaan, että valitsen sen jonon, jossa on nätein kassaneiti. Silloin odotus palkitaan.
Kieltämättä tuota on tullut itsekin harrasteltua silloin tällöin. Kassaneiteinä löytyykin todella näpsäköitä tapauksia usein. Olenkin harkinnut, että pitäisikö värväytyä johonkin markettiin töihin, että pääsisi lähemmäksi näitä kimalaisia™ työnvarjolla.
 

OikeaPakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, maajoukkue, sympatiat: HIFK
Kieltämättä tuota on tullut itsekin harrasteltua silloin tällöin. Kassaneiteinä löytyykin todella näpsäköitä tapauksia usein. Olenkin harkinnut, että pitäisikö värväytyä johonkin markettiin töihin, että pääsisi lähemmäksi näitä kimalaisia™ työnvarjolla.

Mielellään tietysti jonkun superprisman henkilöstöpäälliköksi, joka pääsee ihan itse valitsemaan mainitut neidit. "Ottaisko ton isorintasen vai ton herkkupepun..öööh? Otan molemmat!" "Mitä olisit valmis tekemään saadaksesi paikan?"

Näitä juttuja kun kirjoittelee duunissa on satavarmaa että paikalle saapuu kollega tai ylijohtaja itse...äkkiä lähetykseen!
 
Mutta siinähän käy niin että juuri kun on sinun vuoro maksaa, kassaneidin vuoro vaihtuu. Nimimerkillä "Kokemusta on".
Onneksi ei ole näin käynyt omalla kohdalla. Mutta pari kertaa on kassalle tullessa todennut tehneensä arviointivirheen.

Ärsyttää, että vaikka kuinka siististi pistäisi tyhjät pullot ja tölkit kassiin, niin aina joku niistä valuu muiden päälle ja palautuskeikan jälkeen käsi haisee. (olenkin jo osittain siirtynyt tyhjien pullojen/tölkkien huuhtomiseen)
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Itse olen huomannut että jos olet aamulla myöhässä/myöhästymässä töistä niin vähintäänkin 98% varmuudella eteen sattuu joku 20 km/h ajava Nissan Micra tms.

Niin ja jokaisissa liikennevaloissa palaa punainen. Eikä se valo vaihdu pitkään aikaan vihreäksi vaikka mistään suunnasta kukaan ei liiku mihinkään. Lisäksi valoissa oman auton edessä oleva ei lähde moneen sekuntiin liikkeelle vaikka valo olisikin jo vihreä. Lopulta kun myöhässä tulee perille, niin yhtään parkkipaikkaa ei ole vapaana ja tulee extra-ajelua.

Näistä syistä menen melkein aina kävellen töihin.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kassanvalinnan vaikeudesta

Ja miksi kaupassa valitset aina sen kassajonon, joka ei vedä?
Tämäkin on oma taiteenlajinsa ja voin vakuuttaa olevani vähintään vihreän vyön tasolla kassanvalinnassa.

Peruslähtökohta kassanvalinnalle on luonnollisesti se, että valitsee kassan, jossa on vetävimmän näköinen mimmi. Paitsi jos se kuumin kissa näyttää nirppanokalta, kannattaa valita se toiseksi kuumin. Pelkkä ulkonäkö ei kuitenkaan lämmitä niin paljoa kuin kassatytyön hersyvän naurahduksen kuuleminen, kun on jälleen kertonut sen oman vakiovitsinsä. Joka yleensä on vielä sellainen, minkä ko. kassatyttö kuulee vähintään pari kertaa päivässä.

Jotta elämä ei olisi liian helppoa, usein kaupassa tulee käytyä tyttöystävän kanssa. Tällöin on vähän vaikea perustella, miksi se tyhjä kassa ei kelpaa, vaan pitää väkisin mennä pisimpään jonoon. Jos tyhjällä kassalla on kassana finninaamainen Esko-Petteri tai omaa isoäitiä vanhempi naisihminen, on perustelujen esittäminen jopa lapsellisen helppoa.

Vinkkinä voisin myös antaa, että mahdollisuuksien mukaan kannattaa stalkata se paras kassatyttö jo kauppaan tullessa, jolloin voit suunnata ko. kassalle sukkana. Tätä taktiikka noudattaessa on vaan hyvä muistaa, että kassavuorot eivät ikinä kestä koko päivää ja vuoro saattaa juuri siinä välissä vaihtua.

Usein on kuitenkin tyytyminen johonkin ei-niin-hehkeään kassanaikkoseen, koska ei sitä omaa vakiovitsiä viitsi tyttöystävän kuullen kertoa. Tämän takia kannattavinta on käydä yksin kaupassa.

Itse aiheeseen palatakseni, joskus on oikeasti niin kiire, että on yksinkertaisesti valittava nopein kassa. Se on jokaiselle kokeneelle kassastalkerille selvää, että lyhin jono ei ikinä ole nopein jono. Nopein kassa on ehdottomasti nuorehko naisihminen iältään 18-35 vuotta. Tätä vanhemmat toimivat raivostuttavan hitaasti. Jotta asia ei taaskaan olisi helppoa, etenkin alkukesästä ja joulusesongin alla kaupoissa on lukuisia harjoittelijoita, jotka usein ovat a) vetävännäköisiä ja b) vetävän näköisiä (huomaa ero, jälkimmäinen tarkoittaa kassatekniikkaa), mutta harjoittelija-kyltti rinnassa takaa absoluuttisen hitauden ja epävarmuuden, eivätkä aistit osaa vielä edes vastaanottaa "hyviä" vitsejä.

Mustan vyön tasolle päästäkseen on vielä opeteltava silmänräpäyksessä tsekkaamaan edellisten jonossa olijoiden ostokset sen varmistamiseksi, ettei siellä ole joukossa mitään hyllyn välistä poimittua hintalaputonta tuotetta, joka takaa soiton takahuoneesen ja jonon jämähtämisen.
 

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
1. Olipa McDonalds, leffateatterin popcorntiski tai vaikka tavallinen kioski, niin etukäteen ei voi miettiä mitä sitten tilaisi. Vasta kun olet jonon ensimmäinen voit alkaa miettiä mitä ottaisit. Miksei jonossa voi miettiä etukäteen sitä mitä otat?

2. Naiset ja ostokset. Perheenäiti paikallisessa kaupassa kärry täynnä ostoksia. Tietenkin hän muistaa sen kultaisen ohjeen, että ota maksuväline ajoissa esiin ja ottaa lompakon käteen. Sitten kiireinen äiti alkaa mättää ostoksia kiireellä hiki otsassa. Eikö logiikka sano, että homma hoituisi kahdella kädellä nopeammin ja vaivattomammin? Vasta sen jälkeen kannattaa ottaa lompakko käteen.
 
Senpä takia itse olen siirtynyt siihen taktiikkaan, että valitsen sen jonon, jossa on nätein kassaneiti. Silloin odotus palkitaan.
Yleistä touhua miehiltä, huomasin tämän taannoin kun veljeni kanssa käytiin kaupassa. Piti tietenkin mennä siihen jonoon missä oli nuori kassaneiti. Viis siitä että vieressä olisi lyhyempi jono. Joten itse naisihmisenä katson paremmaksi mennä mahdollisimman ruman kassaneidin kassalle, koska kaikki miesasiakkaat ovat siinä viereisessä jonossa. Tosin siihen omaan jonoon osuu sitten ne kaikki mummelit jotka kippaavat ämpärillisen kolikoita kassahihnalle ja siinä sitten lasketaan niitä pariin kertaan. Joten voisi olla kannatavampaa mennä siihen jonoon, missä on niitä nuoria miehiä. On sitten edes kivempi jonottaa.
Ärsyttävä asia on myös, kun vaihdat kissanhiekan, niin eiköhän kissa mene heti vääntämään siihen asiansa. Ei voinut hetkeä aiemmin sitä sitten tehdä... Mutta joo, nehän tykkää merkitä paikkansa jne. Nuo liikenteessä hidastelevat papparaiset ärsyttää myös. Sekä ne jotka ei osaa parkkeerata. Vedetään se auto siihen viivan päälle, ettei sitten siihen viereenkään saa autoaan mahtumaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ärsyttävä asia on myös, kun vaihdat kissanhiekan, niin eiköhän kissa mene heti vääntämään siihen asiansa. Ei voinut hetkeä aiemmin sitä sitten tehdä...

Tämähän johtuu vain siitä että kissat ovat ilkeitä ja inhottavia elukoita joiden ainoa luonteenpiirre on pahuus.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Esim. se, että aina sattuu niin, että pankkiautomaatilla asioidessa - kiireessä, kuinkas muuten - edellisellä asiakkaalla niinkin yksinkertainen asia kuin rahan nostaminen kestää useita minuutteja. Joku mummeli siellä yleensä on. Kestääkö se tosiaan niin kauan päättää, että ottaisiko 40 vai 60 euroa?
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tiedättehän ne pikku asiat, jotka rupeavat ajan mittaan ärsyttämään epäloogisuutensa vuoksi? Kuten se, että miksi leffoissa ei käydä koskaan paskalla tai vessassa ylipäätään?

Vähän tähän viitaten. Itseäni häiritsee että miksi monissa (Amerikkalaisissa) elokuvissa/sarjoissa ulko-oven alla ei ole kynnystä? Varsinkin jos elokuvan tapahtumat sijoittuvat jonnekkin esim. New Yorkiin tai Washingtoniin, jossa on oikeasti kylmä talvisin.

Monesti myös näkee et hotellihuoneeseen on tullut lappu oven alta, mutta siinä vastaavasti on kynnys.
 

Stigu

Jäsen
Omia ihmetyksenaiheitani:
1. Miksi jenkkileffoissa matkustajat matkustavat aina Businessluokassa?
2. Miksi huomaa, että vessapaperi on loppunut, vasta kun on vääntänyt mehukkaan, 1,5-kiloisen pythonin? Miksei sitä huomaa aikaisemmin?
3. Miksi kahvi loppuu aina slloin kun tulee vieraita?
4. Miksi jokaisen isomman valtatien varressa on jossain kohtaa kenkä?
5. Milloin ja miten sarjakuvien "Varo heikkoja jäitä"-kyltti on pystytetty keskelle heikkoja jäitä?
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
VT: Olet todellinen kassaspesialisti, rispekt! Meikäläinen käy helvetin harvoin ruokakaupassa, se on selkeästi vaimon duunia tasa-arvokäsitykseni mukaan. Nyt pitää ehdottomasti käydä tsekkaamassa pk-seudun isojen markettien kassamimmien taso. Osaatko lonkalta heittää mitä kauppaketjuja minun kannattaisi preferoida? Prisma? Citymarket? S-Market? Valintatalo? Luulen, että joissain näistä, ainakin jossain yksittäisessä, on selkeästi parempaa matskua duunissa siitä yksinkertaisesta syystä, että työhönottaja on sama henkilö. Järkyttävää ajatella sellaista, että jossain Citymarketissa kassahenkilöt valitsee lyhyttukkainen rekkalepakko tai pikkusormi pystyssä kulkeva Håkan!

Hiacet ovat kyllä pirun nopeita kaupungissa ja äärimmäisen turvallisia. Niissä ei ole nokkaa ollenkaan ja pari Hiacen raatoa olen nähnyt kolarin jäljiltä. Ei kaunista katsottavaa. Mutta miksi niiden pitää olla sinisiä?

TV-sarjoista: Miksi ER:ssa on viimeisimmän viiden vuoden aikana ollut vähintään 15 kertaa joulu? Miksi New Yorkin tai Los Angelesin kokoisessa paikassa toimivat poliisit törmäävät aina siihen, että aamulla ammuttu mummo ja iltapäivällä napattu rattijuoppo liittyvät kuitenkin aina jotenkin toisiinsa? Jossain Sysmän kokoisessa paikassa tämä voisi ollakin uskottavaa.
 
Hiacet ovat kyllä pirun nopeita kaupungissa ja äärimmäisen turvallisia. Niissä ei ole nokkaa ollenkaan ja pari Hiacen raatoa olen nähnyt kolarin jäljiltä. Ei kaunista katsottavaa. Mutta miksi niiden pitää olla sinisiä?

TV-sarjoista: Miksi ER:ssa on viimeisimmän viiden vuoden aikana ollut vähintään 15 kertaa joulu?

Itse taas en varmaan ikinä ole nähnyt sinistä Hiacea. Kaikki on niitä valkoisia/harmaita.
Ja citymarketissa on synttärit pari kertaa vuodessa.
 

TmiT

Jäsen
Suosikkijoukkue
<Your ad here>
Noihin edellämainittuihin autoasioihin haluaisin lisätä yhden sangen olennaisen käsitteen: Jäärämobiilin.

Jäärämobiili on hyvin tuttu näky maakunnissamme, eritoten täällä Pohjois-Savossa. Jäärämobiilia tapaa esiintyä myös ysitiellä Keski-Suomessa ja Viitostiellä Etelä-Savossa. Pahoittelen havaintojen objektiivisuutta tai sen puutetta, sillä havainnot perustuvat omiin silmiini.

Jäärämobiileja on monenlaisia, mutta keskeisimpinä tuntomerkkeinä mainittakoon mobiilin olevan yleensä jokin aivan saatanan huonokuntoinen, vanha, ruosteinen autonrotisko 80-luvulta tai jopa 90-luvun alusta. Jäärämobiilin sisältä yleensä tapaa löytää erittäin epäsiististi pukeutuneen ja hirveältä näyttävän mieskuskin. Kyydissä näkee yleensä myös muita samanhenkisiä yksilöitä. Jäärämobiili etenee yleensä huomattavaa alinopeutta valtatieosuuksilla, heittelehtii kaistalla edestakaisin, tekee äkkijarrutuksia varsinkin peltipoliisien kohdalla (nopeusrajoituksen ollessa 80km/h, jäärämobiili lipuu tolpan ohi alle kuuttakymppiä), suoltaa pakoputkestaan kaikki EU-normit ylittävää tukehduttavaa päästöyhdistettä, eikä tasaisesta nopeudesta ole tietoakaan.

Tällaisia on toki liikenteessä paljon, mutta mistä lopullisesti tunnistaa jäärämobiilin?

Vastaus on helppo: Kun olet lähdössä vihdoin ja viimein paikan saatuasi ohittamaan Jäärämobiilia, Jäärämobiilin uskollinen palvelija, ratin ja penkin välissä tärisevä "local yokel" painaa tallan pohjaan ja tekee elämästäsi seuraaviksi sekunneiksi mahdollisimman hankalan. Ohituskaistoilla otetaan wanhasta uskollisesta sotaratsusta viimeisetkin moottorin tehonrippeet ja kilowatit käyttöön ja pidetään huoli siitä, että jonosta ei montaa autoa ehdi ohi 1,5km ohituskaistalla. Normaalilla tieosuudella Jäärämobilisti saa ilmeisesti jonkinlaista sairasta nautintoa hengenvaaran tuottamisesta. Tarpeeksi pitkän suoran koittaessa talla painetaan pohjaan toisen auton siirryttyä rinnalle. Ja mikäli suoran päästä alkaa näkyä vastaantuleva henkilöauto, on tyydytys maksimoitu Jäärämobilistin osalta. Oikein sympaattista, kun ohittaessa huomaa partasuun silmien kiiluvan jännityksestä ja muun remmin nauraessa paskaisesti taustalla. Ohituksen jälkeen mielellään vielä näytetään sentteriä ja vilkutellaan valoja omahyväinen ilme turjakkeen naamalla.

Itselläni on alla 6-vuotias ranskalainen henkilöauto 1,4-litraisella kiukaalla, joten en todellakaan tästä syystä harrasta ohittelua suuressa mittakaavassa. Tykkään kuitenkin ajaa rajoitusalueella n. 5-10% ylinopeutta, joten tämäkään ei vielä kovin runsasta ole.

Kiusa se on kuitenkin pienikin kiusa!
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Miksi lähes kaikissa jenkkiläisissä TV-sarjoissa (mm. Salaiset kansiot, C.S.I) etsivät/poliisit menevät fikkareiden kanssa pimeään huoneeseen/kellariin? Erittäin harvoin, jos koskaan, he yrittävät laittaa katkaisijasta valoa päälle. Katsojalle tämä on tietysti jännää, mutta oikeassa elämässä mahdollisen roiston olisi kait aika helppoa vetää sarja suoraan kohti fikkaria.

Miksi Dexter ei tapa myös syyttömiä, jos hän ei kerran tunne mitään? Hänen kohderyhmänsähän on syylliset rikolliset, jotka ovat päässeet syystä tai toisesta pälkähästä. Btw, olen melko varma, että tiedän kylmäautomurhaajan henkilöllisyyden. Onkohan se jo paljastettu Jenkeissä?
 
2. Naiset ja ostokset. Perheenäiti paikallisessa kaupassa kärry täynnä ostoksia. Tietenkin hän muistaa sen kultaisen ohjeen, että ota maksuväline ajoissa esiin ja ottaa lompakon käteen. Sitten kiireinen äiti alkaa mättää ostoksia kiireellä hiki otsassa. Eikö logiikka sano, että homma hoituisi kahdella kädellä nopeammin ja vaivattomammin? Vasta sen jälkeen kannattaa ottaa lompakko käteen.

Toinen varsin ärsyttävä ja yleisempi variaatio tästä on se, kun ei oteta. Odotetaan, että kassaneitiprosessoi 140 tuotteen ostoskärryn läpi ja yllättyneenä tulevasta maksukehoituksesta aletaan kaivamaan käsilaukusta lompakkoa, vaikka juuri kassaneidin puurtaessa olisi ollut aikaa kaivaa ja hukata se sen 7 kertaa. Tämän jälkeen luonnollisesti kaivetaan hilupussistakin pennilleen tasaraha. Kuitti otetaan tietysti, mutta siinä välissä tehdään monta pakkoliikettä, ettei vahingossakaan kassaneidin kädet vapaudu prosessoimaan uutta asiakasta vapaalle linjalle. Pakkaaminen kestääkin monesti sitten 3 asiakkaan verran.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös