Miksi Jatkoaika ei enää kiinnosta?

  • 84 315
  • 556

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Piditkö siis Kisis-vainaata tyhmänä ihmisenä?

Älä kysele tyhmiä. :D Olisin voinut kirjoittaa sanasta sanaan kuin dana mutta en raaskinnut, maassa makaavaa ei ole kiva potkia.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Älä kysele tyhmiä. :D Olisin voinut kirjoittaa sanasta sanaan kuin dana mutta en raaskinnut, maassa makaavaa ei ole kiva potkia.

Tässä nyt vain yksi esimerkki:

bebeto kirjoitti:
En tiedä onko missään muslimivaltiossa saria-laki käytössä, wahhabistisessa Saudi-Arabiassa ollaan aika lähellä.

Kisapuisto kirjoitti:
Iran, Saudi-Arabia ja Pakistan soveltavat sitä. Samoin Sudan ja Nigeria. Iso-Britanniassakin se on lain mukaan mahdollista.

En ainakaan julkisesti julistaisi tyhmäksi henkilöä, jolla on tietoa enemmän kuin itsellä.
 

pakki3000

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Onhan taas rinkirunkkaajien kööri kerääntynyt tänne todistamaan kisapuiston kirjoittamaa tekstiä hyvinkin pitkälle todeksi. Jännä miten tietyt nimimerkit löytävät toisensa ketjusta huolimatta.

En ehkä itsekään ole paras keskustelija, mutta kyllä tällä palstalla on keskustelu kaukana ja kyse on enemmänkin vittuilusta ja todistelusta epämääräisten tutkimusten avulla miksi toinen on väärässä. Ihmettelen kyllä itsekin monesti kisapuiston tapaan, että ovatko tässäkin ketjussa villiintyneet ihmiset yhtä rasittavia oikeassa elämässä.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Tässä nyt vain yksi esimerkki:





En ainakaan julkisesti julistaisi tyhmäksi henkilöä, jolla on tietoa enemmän kuin itsellä.

On tietoa ja sitten on tietoa. Iso-Britanniassa ei ole sharia-laki voimassa eikä myöskään lain mukaan mahdollista. Siellä on kyllä sharia-neuvostoja joista olikin puhetta muistaakseni monikulttuurisuusketjussa. Kyllä Kisis on julistanut ihan itse itsensä tyhmäksi tuolla loputtomalla jankkaamisellaan sekä sillä että ei koskaan kyennyt myöntämään olleensa väärässä.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
jankkaamisellaan

Jankkaaminen on tämän palstan vakiotapa, joten sen perusteella ei kannattaisi ketään leimata idioottiksi. Esimerkiksi en jankkaajien kruunattua kuningasta eli TosiFania menisi tyhmäksi haukkumaan.

Lisäksi se, että ei myönnä olleensa väärässä keskustelupalstalla, on täysin normaalia, ja ne nimimerkit ovat erittäin harvassa ovat, jotka ovat tuohon pystyneet.

Sinua ei varmasti ärsyttänyt se, että Kisapuisto jankkasi. Sinua ärsytti se, että hän jankkasi asiasta, josta itse olit eri mieltä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
On tietoa ja sitten on tietoa. Iso-Britanniassa ei ole sharia-laki voimassa eikä myöskään lain mukaan mahdollista.

Ei tehdä tästä nyt vääntöä, mutta katsopas ihan itse miten kehuit pari päivää sitten:

Erittäin hyvä juttu Hesarilta. .

Ja mitä siinä kehumassasi jutussa luki:

Helsingin Sanomat kirjoitti:
SHARIA-JÄRJESTELMÄ on toiminut Britanniassa jo 1980-luvulta lähtien poliittisten päättäjien hiljaisella hyväksynnällä. Nyt Britanniassa ollaan kuitenkin heräämässä sharia-istuimien ongelmiin ja naisten oikeuksien polkemiseen. Oikeudenkäytön ulkoistaminen sharia-istuimiin vain vahvistaa islamismia. Naisten oikeudet on uhrattu ensimmäisinä

Kehut muutama päivä sitten HS:n juttua hyväksi, mutta et muista enää, mitä siinä todellisuudessa luki aiheesta...

En sen enempää tästä kuin toivoen kaikilta lisää hyvää argumentointia ja vähemmän muiden haukkumista nimellä jos toisella. Itseni toki mukaan lukien.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Jankkaaminen on tämän palstan vakiotapa, joten sen perusteella ei kannattaisi ketään leimata idioottiksi. Esimerkiksi en jankkaajien kruunattua kuningasta eli TosiFania menisi tyhmäksi haukkumaan.

Lisäksi se, että ei myönnä olleensa väärässä keskustelupalstalla, on täysin normaalia, ja ne nimimerkit ovat erittäin harvassa ovat, jotka ovat tuohon pystyneet.

Sinua ei varmasti ärsyttänyt se, että Kisapuisto jankkasi. Sinua ärsytti se, että hän jankkasi asiasta, josta itse olit eri mieltä.

Minä en Kisiksen kanssa pahemmin jankannut, turvapaikanhakijoiden työllistymisestä Ruotsissa vähän väännettiin, ei juuri muuta.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Ei tehdä tästä nyt vääntöä, mutta katsopas ihan itse miten kehuit pari päivää sitten:



Ja mitä siinä kehumassasi jutussa luki:



Kehut muutama päivä sitten HS:n juttua hyväksi, mutta et muista enää, mitä siinä todellisuudessa luki aiheesta...

En sen enempää tästä kuin toivoen kaikilta lisää hyvää argumentointia ja vähemmän muiden haukkumista nimellä jos toisella. Itseni toki mukaan lukien.

Tulkintakysymyksiä, en tuota kutsuisi sharia-lain voimassaoloksi jos neuvostoissa käsitellään joitain puolisoiden välisiä kiistoja. Mutta väärä ketju joten ei tästä tämän enempää.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onhan taas rinkirunkkaajien kööri kerääntynyt tänne todistamaan kisapuiston kirjoittamaa tekstiä hyvinkin pitkälle todeksi. Jännä miten tietyt nimimerkit löytävät toisensa ketjusta huolimatta.

En ehkä itsekään ole paras keskustelija, mutta kyllä tällä palstalla on keskustelu kaukana ja kyse on enemmänkin vittuilusta ja todistelusta epämääräisten tutkimusten avulla miksi toinen on väärässä. Ihmettelen kyllä itsekin monesti kisapuiston tapaan, että ovatko tässäkin ketjussa villiintyneet ihmiset yhtä rasittavia oikeassa elämässä.
Joo samaa mieltä. Ei kait muilla foorumeilla vaan näe vastaavaa mielensäpahoittamista ja jankkaamista, puhumattakaan siitä pätemisestä. Sä kerrot asian ja toinen kertoo toisen asian ja kaikilla on kaikki hyvin, ihan kuin tosielämässäkin kun livenä tapaa ihmisiä.

Tietty täällä on harvinaisen paljon keskustelua historiasta ja politiikasta yms, minkä takia vissiin tätä foorumin tasoa välillä kehutaan, mutta eikö varsinkin ne politiikkaketjut ja sellaiset ole just sitä jankkaamista täynnä ja muitakin noita juttuja.

Niistä mainituista nimimerkeistä nyt en osaa sanoa mitään kun mulla ei silleen jää nimimerkkien jutut mieleen. Tai siis asiat muistan ja monet nimimerkitkin on tietty tosi tuttuja kun satoja kertoja on lukenut sen, mutta jotenkin vaan en nettifoorumilla profiloi sen kummemmin tyyppejä niin en yleensä osaa yhdistää. Eri asia jos on tavannut tai muuten vaan hieman tuttu tai sitten räväkkä kirjoittelija. Isoa osaa kirjoituksista nyt ei jaksa lukea loppuun, varsinkaan niitä pitkiä, mutta esimerkiksi noi kaikki ignore-jutut mä miellän vaan just niille mielensäpahoittajille.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Huikeaa settiä, yks rasisti lähtee ja saa viimeisillä viesteillään aikaiseksi aivan loistavan shown. Tykkään, jatkakaa toki, ei voi enää paljoa paremmin allekirjoittaa Kisapuiston viimeisiä juttuja, kun sieltä löysi "yllättäen" poppoo tännekkin vetään tuota settiänsä, sen sijaan että olisi tyytyväisenä myhäillyt itsekseen. Huikeaa.

@pakki3000 hyvin kirjoitettu, jaan mielipiteesi asiasta.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kisapuiston ongelma oli se, että hän otti palstan liian vakavasti.

Tämäpä tämä, kovin usein syntyi vaikutelma että sieltä tullaan kohta oikeasti monitorin läpi päälle enkä tarkoita tällä mitään uhkailua vaan sitä asennetta mikä monista Kisapuiston kirjoituksista välittyi. Täällä on monta muutakin nimimerkkiä joiden kanssa olen ollut hyvinkin kärjekkäästi eri mieltä, mutta Kisapuisto on ehkä ainoa josta on tullut sellainen olo että tuon henkilön kanssa en välttämättä haluaisi olla samassa ilmatilassa. Kaikkien muiden kanssa voisin paiskata edes kohteliaisuuden vuoksi kättä, Kisapuiston tapauksessa oma tuntuma on ollut että mikään kohteliaisuus ja hyvittely ei sammuttaisi tuon henkilön sisällä piilevää inhoa ja vihaa sellaisia kohtaan jotka ovat jollakin lailla erilaisia tai edustavat toisenlaista maailmankuvaa kuin hän itse. Tämä ei välttämättä pidä paikkaansa mutta tällainen mielikuva syntyi koska mitään itseironiaa, sovittavaa huumoria, omien virheiden myöntämistä tai keskustelua rakentavaa argumentointia ei kirjoitukssta löytynyt vaan nimimerkki tuntui vajoavan entistä syvemmälle omaan betoniinsa väittelyiden kestäessä kunnes poistui lopulta tavalla tai toisella väärin ymmärrettynä ja mielensä pahoittaneena. Palstauran päättänyt "testamentti" vain vahvistaa nimimerkkiin liittämiäni negatiivisia stereotypioita, tuntuu että Kisapuisto ei kerta kaikkiaan kestä maailmaa ja todellisuutta jossa jotkut ihmiset ovat eri mieltä kuin hän ja osaavat kaiken kukkuraksi olla yhtä ärsyttäviä kuin hän itsekin.

Toisaalta, Kisapuisto on nimimerkki johon olen osannut samaistua, koska olen kärsinyt pahimmillani aivan vastaavista ongelmista. Tiedän hyvin miltä tuntuu kun sisällä kuohuu ja myllertää ja tekisi mieli tehdä jotakin radikaalia mutta loppujen lopuksi sitä huomaakin olevansa "vain" Jatkoajan keskustelupalstalla so. paikassa jossa toisille vittuilu on netin lainalaisuuksista johtuen jopa kiusallisen helppoa ja jossa sitä itseen kohdistuvaa vittuilua täytyy vain oppia kestämään. Oma lääkitys tähän on ollut yksinkertainen, minäkin vetäydyin palstalta kesällä kaksi vuotta sitten ja vieläpä niin että pyysin itse modeilta tunnukseni sulkemista. Kun sitten puolentoista vuoden poissaolon jälkeen palasin palstalle, huomasin olevani ainakin jossain määrin erilainen kirjoittaja. En väitä että olisin parempi ja parantanut kaikki tapani (vietin juuri äskettäin taas viikon bannissa), mutta ainakin se pahin kiukku ja myllerrys on suurelta osin takana. Osaan tätä nykyä pysyä suosiolla pois ketjuista joiden tiedän nostavan verenpainetta ja pysyä ylipäätään useammin pois Jatkoajasta. Oma käsitykseni on, että monet palstan ylilyönneistä ja kärjistyneistä asenteista johtuvat juuri siitä, että ihmiset viettävät täällä liikaa aikaa. Niin typerää kuin tätä onkin julistaa, elämää on ihan oikeasti Ja:n ulkopuolellakin.

Täydet pisteet siis Kisapuistolle nyt tehdystä ratkaisusta, olipa sen perusteluista ja motiiveista sitten mitä mieltä vain. Turha täällä on oikeasti pyöriä jos palsta tuottaa vain pahaa mieltä, omaa kiukkuaan voi purkaa myös huomattavasti rakentavimmillakin tavoilla.

Kisapuistolle hyvää jatkoa ja jos tulet takaisin remmiin, niin ota mukanasi rennompi asenne.

Tähän toivomukseen voin kaikesta huolimatta yhtyä. Ei tämä tosiaan ole ihan niin vakavaa.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Tykkään, jatkakaa toki, ei voi enää paljoa paremmin allekirjoittaa Kisapuiston viimeisiä juttuja, kun sieltä löysi "yllättäen" poppoo tännekkin vetään tuota settiänsä, sen sijaan että olisi tyytyväisenä myhäillyt itsekseen.
Minun on vaikea pitää kovin yllättävänä, että kun tagaa puoli jatkoaikaa viestiinsä, niin puoli jatkoaikaa löytää myös paikalle. Sehän oli vittuiluineen suoranainen kutsu. Ei välttämättä Mietokaan yllättynyt. Ja sekin auttaa käy mainostamassa asiaa vielä moderaattoriketjussa.

Se mikä tuossa tagaamisessa ja leimaamisessa on hauskaa, että sinne on tagattu poliittisen spektin kaikkia laitoja ja keskenään hyvinkin eri mielisiä kirjoittajia. Kyse ei siis ole mistään poliittisesta suuntautumisesta. Sanoisin, että yhteinen tekijä on että kirjoittajat ovat kyvykkäitä perustelemaan näkemyksenä, kirjoittajina vähintäänkin kohtuullisen lahjakkaita ja ehkä jonkun verran koulutettujakin.
 
Viimeksi muokattu:
K

kiwipilot

Huikeaa settiä, yks rasisti lähtee ja saa viimeisillä viesteillään aikaiseksi aivan loistavan shown. Tykkään, jatkakaa toki, ei voi enää paljoa paremmin allekirjoittaa Kisapuiston viimeisiä juttuja, kun sieltä löysi "yllättäen" poppoo tännekkin vetään tuota settiänsä, sen sijaan että olisi tyytyväisenä myhäillyt itsekseen. Huikeaa.

Ja vähemmän yllättäen juuri sinä riennät paikalle jeesustelemaan asialla. Toisaalta, eihän korppi korpin silmää noki. Hellyyttävää tämä leijonakorumiesten, uskisten sekä homofoobikkojen alliannsi.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ja vähemmän yllättäen juuri sinä riennät paikalle jeesustelemaan asialla. Toisaalta, eihän korppi korpin silmää noki. Hellyyttävää tämä leijonakorumiesten, uskisten sekä homofoobikkojen alliannsi.
En tiedä korpeista enkä muistakaan elukoista, mutta nyt vähän jää epäselväksi, että väitätkö minua nyt leijonakorumieheksi, uskikseksi, homofoobikoksia vai jokaiseksi noista. Ei siinä, hyvin argumentoitu.
 

Noitarumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kieltämättä Jatkoajan kiinnostavuus on alkanut tipahtaa meikänkin silmissä. En halua enää muistella Kisapuistoa, koska hän ei sattuneesta syystä pysty enää itse vastaamaan jälkeensä jääneisiin kannanottoihin. Se on kuitenkin totta, mitä hän kirjoitti, että tietyt tyypit täällä rellestävät mielin määrin henkilökohtaisuuksiin mennen ja reippaasti. Itse en ole kertaakaan tehnyt kenestäkään raporttia, vaikka syytä kyllä olisi ollut monestikin. Ne, joiden on pakko mennä syvälle henkilökohtaisuuksiin, eivät mielestäni ole joko a)normaaleja tai b) niille on sattunut vittumainen elämä/hetki.

Täällä on ehkä niitäkin, jotka privaattiviesteissä kertovat osan nimimerkeistä henkilötietojakin. Olen nääs sen verran kyyninen, että modejen vaihtuessa suht´tiheästi uskon tämän olevan mahdollista. Kaikki eivät oikeassa elämässäkään osaa pitää turpaansa kiinni ja ihmisistä on nytkin kyse. Lisäksi uskon tämän "hyvä veli"-systeemin ulottuvan tännekin. Miksipä ei ulottusi, kun sitä näkee reaalimaailmassakin kaikkialla, saati sitten virtuaalitodellisuudessa.

Haluaisin kuitenkin painottaa kaikille, että jokaisen nimimerkin takana on kuitenkin elävä ihminen kohtaloineen, emmekä voi tietää, jos ei muutoin tunne toisiaan, kuin tänne kirjoittelemalla nikkien takaa, mistä syystä jonkun kirjoitus ärsyttää enemmän kuin toisen. Miksi toisen kirjoitus tuntuu väärältä ja jopa trollilta, vaikkei sitä ole. Palstat tekisivät kuolemaa välittömästi, jos kaikkien pitäisi olla samaa mieltä ja eri mieltä saa ja pitääkin olla omalla tavallaan, Jos se on varovasti tuotettua, tai värikkäämmin, niin okei. Kunhan ei mennä henkilökohtaisuuksiin. Itse olen jälkimmäiseen törmännyt jopa sellaisten nimimerkkien kohdalla, joilta sitä ei olisi odottanut. Ikävä yllätys, mutta minkäs teet.Taitava osa porukasta on ovelaa ja kiertää yleistämällä jotkut loukkaukset siten, että ne kuitenkin osuvat kohteeseen. Tuohan on melkein aplodien paikka, jos ei olisi niin selkärangatonta.

Tänne kirjoittaa käsittääkseni myös x-pelaajia, en tiedä, onko nykyisiäkin. Toivon, että kaikkia kohdellaan tasapuolisesti, eikä veljeillä kenenkään kanssa kieli ruskeana. Jos ulostuonti on surkeaa, niin se sitten on sitä ja siitä pitää tehdä johtopäätökset, oli kyseessä kuka hyvänsä. Itse olen alkanut myös harkitsemaan, josko lopettaisin ja jäisin suosiolla vain lukijaksi, jos viitsin. Olen meinaan niin kyllääntynyt tiettyjen nikkien kirjoituksiin, en halua silti ignorea käyttääkään. He vain saastuttavat palstat niin täysin, että olen jo paljolti lopettanut kirjoittamisenkin. Lätkästä vielä jonkin verran kirjoitan lähinnä Kärppiin. Siellä on viime aikoina ollut ehkä tasokkainta kiekkokeskustelua ja toivottavasti sellaisena pysyykin.

Yleisesti sitten tiedoksi, että jos en vastaa joihinkin kirjoitukseen, se ei tarkoita sitä ,etten voisi, vaan sitä, etten halua joko kirjoituksen tason takia, tai jankkaamisen. Yksinkertaista.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Taitava osa porukasta on ovelaa ja kiertää yleistämällä jotkut loukkaukset siten, että ne kuitenkin osuvat kohteeseen. Tuohan on melkein aplodien paikka, jos ei olisi niin selkärangatonta.
En ymmärrä mitä vihjaat.

Itse olen sitä mieltä, että osa kirjoittajista on kyvyttömiä ymmärtämään mikä on henkilökohtaisuuksiin menoa ja mikä ei. En silti kiellä etteikö henkilökohtaisuuksiin menoakin tapahtuisi. Aina ei sakkoa saa vaikka ajaa kasikympin alueella 87 km/h.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Aina ei sakkoa saa vaikka ajaa kasikympin alueella 87 km/h.

No ei varmaan läheskään aina kun se mittarivirhevähennys on 3km/h, eli tuota nopeutta ajaessa se tulkitaan nopeudeksi 84km/h ja se ei ylitä vallassa olevaa rikesakkoon johtavaa nopeusylitysrajaa. Toki tämä vain Suomessa, muista valtioista ja niiden sakotuskäytännöistä minä en tiedä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös