Miksi Jatkoaika ei enää kiinnosta?

  • 84 319
  • 556

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Yhteen asiaan haluaisin vielä ottaa kantaa. Suhteellisen säännöllisesti esitetään väite Jatkoajan tason laskelmista. Jokainen tietenkin itse päättää, että mitä tasolla tarkoittaa, mutta jos sitä mitataan sillä, että miten hyvin väitteet on perusteltu ja minkälaisia perusteluita väitteile vaaditaan, niin silloin taso ei ole laskenut vaan noussut. Selvää silti on kun tuon ketjun ylös nostaneen itkuvirren lukee, että kaikille keskustelun taso ei ole tarkoita samaa ja jos itse ei kykene asioita perustelemaan, niin nykyisin kyyti on kylmempää kuin silloin kun ei mitään vaadittu.

Kun perustin muutama päivä sitten ketjun huumeiden käytöstä, niin etsin sitä varten että onko aiheesta ketjuja entuudestaan. Löysin ketjun vuodelta 2001, mutta kun sen luki läpi, niin ei sitä voi miksikään kovinkään kommoiseksi keskusteluksi sanoa. Tuollaista kierrätyskeskus-tasoista listausta, josta ei jää mitään käteen:
Mitä mieltä huumeista? | Jatkoajan keskustelupalsta
Ja tuo ei todellakaan ole mikään pahin esimerkki. Suuri osa sen ajan "keskusteluista" oli ihan paskaa, mutta onneksi se paska unohtuu ja aika kultaa muistot.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Yhteen asiaan haluaisin vielä ottaa kantaa. Suhteellisen säännöllisesti esitetään väite Jatkoajan tason laskelmista. Jokainen tietenkin itse päättää, että mitä tasolla tarkoittaa, mutta jos sitä mitataan sillä, että miten hyvin väitteet on perusteltu ja minkälaisia perusteluita väitteile vaaditaan, niin silloin taso ei ole laskenut vaan noussut. Selvää silti on kun tuon ketjun ylös nostaneen itkuvirren lukee, että kaikille keskustelun taso ei ole tarkoita samaa ja jos itse ei kykene asioita perustelemaan, niin nykyisin kyyti on kylmempää kuin silloin kun ei mitään vaadittu.

Kun perustin muutama päivä sitten ketjun huumeiden käytöstä, niin etsin sitä varten että onko aiheesta ketjuja entuudestaan. Löysin ketjun vuodelta 2001, mutta kun sen luki läpi, niin ei sitä voi miksikään kovinkään kommoiseksi keskusteluksi sanoa. Tuollaista kierrätyskeskus-tasoista listausta, josta ei jää mitään käteen:
Mitä mieltä huumeista? | Jatkoajan keskustelupalsta
Ja tuo ei todellakaan ole mikään pahin esimerkki. Suuri osa sen ajan "keskusteluista" oli ihan paskaa, mutta onneksi se paska unohtuu ja aika kultaa muistot.

Hyvin pitkälle samaa mieltä keskustelun tason laskusta tai sen puutteesta. Mutta hyvin vähän täällä käydään aitoa keskustelua, vuoropuhelua. Yleensä keskustelu on sitä että omaa agendaa jonkin asian tiimoilta tuodaan esiin. Jos selaa noita vanhoja topikkeja joihin on kertynyt muutama viesti ja viimeisin on yli kymmenen vuoden takaa niin ainakin sen voi todeta että turhat ja typerät ketjunavaukset ovat vähentyneet selvästi.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
hyvin vähän täällä käydään aitoa keskustelua, vuoropuhelua. Yleensä keskustelu on sitä että omaa agendaa jonkin asian tiimoilta tuodaan esiin.
Minulla ei ole tieteellistä tutkimusta esittää asiasta, mutta väittäisin että vapaan puolen suosio on kasvanut alkuajoista merkittävästi. Mitä enemmän keskustelussa on osallisia, sitä vaikeampaa on aitoa keskustelua käydä. Tämän näkee hyvin kun katsoo vaikka MM-kisojen aikaan maajoukue-puolta ja vertaa sitä melkein mihin vaan. Antakaa määkin huudan.
Parhaat keskustelut käydään marginaalisista asioista, jolloin ketjuun osallistuu vain pieni määrä keskustelijoita. Otetaan nyt vaikka tuo uudempi Huumesota -ketju esimerkiksi:
Huumesota ja sen järkevyys | Jatkoajan keskustelupalsta
Ei ehkä paras esimerkki, mutta ensimmäisenä mieleen tullut.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Liityin palstalle muutamaa päivää vaille 10 vuotta sitten. Pitänee siis hommata kakku pöytään kohta.

Luin palstaa muutaman vuoden ajan ennen kirjoitusoikeuksien hankkimista. Jo niiltä ajoilta muistan lukeneeni toisinaan mielipiteitä, joiden mukaan keskustelupalstan taso oli jo tuohon mennessä laskenut ihan helvetisti sitten alkuaikojen. Niissä muistaakseni korostui, että "vanhoja hyviä kirjoittajia" oli häipynyt tai saanut kenkää, uudet nimimerkit olivat aina vanhoja paskempia, jääkiekostakin oli mennyt maku, ja palstalla vittuiltiin ihan liikaa. Ennen oli ollut aina paremmin. Näin ajateltiin noin vuoden 2005 paikkeilla, joka taas oli monien muistoissa palstan kulta-aikaa vuonna 2010. Joka puolestaan saattaa nyt muistua joillekin mieleen todella laadukkaan ja innostavan keskustelun kautena. Perustelut ovat olleet suunnilleen samat koko ajan.

Luulen, että monilla kultaista menneisyyttä kaipaavilla ja nykyisyyteen väsähtäneillä näiden tuntojen todelliset syyt saattavat löytyä peilin edestä. Omaa mahdollista alkuaikojen innostusta ei enää välttämättä ole. Ehkä kiinnostus palstaa, jääkiekkoa, tai yksinkertaisesti nimimerkin takaa tapahtuvaa kirjoittamista kohtaan on ajan myötä hiipunut. Jotkut ovat löytäneet palstan hahmoista hyviä ystäviä, joiden kanssa he ovat tutustuneet, ja ehkä heidän siteensä foorumiin ovat aikojen saatossa hiipuneet koskemaan vain tätä ystäväpiiriä - jolloin itse keskustelupalstakin on jäänyt vähitellen tarpeettomaksi. Monet takavuosien tutut ja kiinnostavat nickit ovat ehtineet korvautua täällä uusilla hahmoilla, joiden persoonista ja näkemyksistä ei ole oikein hajua, eikä välttämättä ole kiinnostusta tai kärsivällisyyttä ottaa selvääkään. Ja niin edelleen. Ihmisten kiinnostukset muuttuvat. Työ, perhe, harrastukset ja muu elämä tarvitsevat enemmän hoitoa ja huomiota. Uutuudenviehätys katoaa vääjäämättä jokaisen kohdalla. Ehkä ei ole enää uutta tähdellistä sanottavaa tai edes luettavaa, tai keskustelupalstalle jämähtämisen ajatus tuntuu yksinkertaisesti kiusalliselta.

Olen kokenut palstan osallistujana suunnilleen kaikkia edellä mainitsemiani tuntemuksia. Voi olla, että minunkin kirjoittajaurani alkaa olla jo suht paketissa, mutta toisaalta pidän mahdollisena, että viivyn täällä vielä pidempäänkin. Wittgenstein sanoisi, että se vähän riippuu siitä mistä se roikkuu. Vapaan puolen hahmona olen tässä jo monet vuodet pääasiassa vaeltanut. Sellainen touhuhan on joidenkin mielestä itsestään saatanasta, vaikka ei sen puoleen, jääkiekosta minäkin tulin tänne aivan aluksi keskustelemaan. Ja olen varmuudella kirjoittanut joka vuosi jääkiekkoon liittyviä postauksia vähintään niin monta, kuin vanhalla sahurilla on sormia vasemmassa kädessä. Eli ihan rakkaudesta lajiin tässä elostellaan, tässä näin.

Kenties kiireet ja sekalaiset paineet työ- ja yksityiselämässä ovat osaltaan vaikuttaneet minunkin kohdallani siihen, etten ole välttämättä halunnut tai kyennyt ylläpitämään viimeisen noin vuoden aikana sellaista keskustelun sisällön ja kirjallisen ilmaisun tasoa, jota haluaisin palstapanokseni muodossa ylläpitää. Tai ehkä myös tämä on vain aika kultaa muistot -tyyppinen perspektiiviharha, mene ja tiedä. En nyt kuitenkaan pyytele sen enempää anteeksi, kunhan vain totean, että tämmöistä saakelin jälkeisten syöntiä tämä kirjallinen osallistuminen on viime aikoina pyrkinyt olemaan. No, parempaan kannattaa aina pyrkiä. Korkeushyppääjiäkin neuvon aina mieluusti, että hypätkää korkeammalle, ja nostakaa riman kohdalla puoli metriä enempi persettä ylöspäin. Jo on kumma, jos ei noilla konstein taso nouse.

Sepä häntää. En minä tässä mitään testamenttia meinannut kirjoittaa, enpä hyvinkään, enkä edes järvenpään. Pahoittelen jos tuotin pettymyksen, eli täällä nyt pysyn. Siis palataan asiaan.

Toivotan nimimerkille @Kisapuisto hyvää ja jopa parempaa jatkoa toisilla areenoilla.
 
vastenmieliseen suuntaan....paremmisto... paremmat ihmiset...ei suvaita...paasaavat suvaitsevaisuudesta...kaikki toisinajattelijat...tuollainen suvaitseva...omassa erinomaisuudessaan
Minusta on hyvin ikävää, jos jonkun keskustelupalstaviihtyvyyttä, saati elämää laajemmalti, määrittää tällaiset luettelemansa asiat.

Mutta näin on nyt tällä vuosikymmenellä jouduttu huomaamaan (jytky, brexit, trump, ns. totuuden jälkeinen aika), ja tämähän on suurimpia, ellei se suurin, ilmiö joka länsimaissa tällä hetkellä velloo ja aikanaan historiaksi kirjoitetaan. Netti kun on toisaalta tuonut nuo perämetsien rekkamiesjuntit samoihin pöytiin yliopistoväen kanssa, mutta toisaalta sulkenut molemmat omiin filtterikupliinsa, niin ei ihme jos ei sujuvaa kommunikaatioyhteyttä heti löydy*. Tarttee taas vähän maailman palaa eka.

* (Vaikka, kuten useasti mainitsin, arvostin aina yritystäsi siihen, silloin kun sitä vielä oli, toimiessasi Amerikanihmeen mainitsemalla kristillisellä tavalla.)

Kiitos @Kisis 2008-2016, kaipaamaan jäävät: __________________________
Olet ikuisesti muistoissani pieni vihainen kääpiö. (c) mjr
 
Viimeksi muokattu:

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Nimimerkin @Kisapuisto poistuminen olkoon hyvä alku tämän keskustelufoorumin asialinjalle palaamiseen.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En ole täällä kirjoittanut mitenkään kovin pitkään vielä, toki lukenut olen useampia vuosia. Silti minulle jäi kyseisestä nimimerkistä mieleen se, että juuri hän on yksi pahimmista trolleista täällä, joten sinänsä kummalliselta tuntuu tämä purkautuminen. Hauska toki aina nähdä, miten sekaisin voi päästä yhdestä keskustelupalstasta.
 

A Siente

Jäsen
Juuri tämä äskettäin palstan jättänyt kirjoittaja on ehkä pahin mielensäpahoittaja ja riidanhaastaja. Joten todellakin outo purkaus häneltä. Mutta kiva nähdä kuinka palstan taso nousee.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Kyllähän Kisapuiston jutuissa oli pointtinsa. Muutama noista hänen luotettelemistaan nimimerkeistä kävi järjestäen seuraamassa Kisapuistoa myös muihinkin ketjuihin ja jatkoivat asioiden vääntämistä myös niissä. Levittivät näin ne tietyn ketjun kahinat kaikkialle, mikä oli hyvin ärsyttävää. Sekin oli Kisapuistolta hyvä huomio, että jos ollaan yhden kirjoittajan kanssa yhdestä asiassa eri mieltä, niin sitten oli pakko olla joka ikisessä asiasta eri mieltä, ihan vain periaatteesta. Tämä toki koskee muitakin kuin noita Kisapuiston listan nimimerkkejä.

Kisapuiston ongelma oli se, että hän otti palstan liian vakavasti. Turhan energian ja ajanhukkaa noi poliittiset väännöt ovat olleet jo monta vuotta. Jos jotain hedelmällistä keskustelua noissa ketjuissa odotti löytävänsä, niin pettyä saa. Älytöntä meuhkaamista ja tiukassa tilanteessa pakoilua, noi väännöt ovat olleet jo monta vuotta. Ja jos jotain uskallan veikata, niin meno ei tule muuttumaan.

Hauska myöskin nähdä, että tietty leiri piti Kisapuistoa trollina. Itse pidin häntä ihan noiden Tuamasten ja kumppaneiden kaltaisena vääntäjänä. Edusti vain sitä toista osapuolta. Ja en nyt menisi Tuamasta heti trolliksi väittämään, vaikka hänen teksteissä joskus onkin hiemän värikynää ja provoilua.

Kisapuistolle hyvää jatkoa ja jos tulet takaisin remmiin, niin ota mukanasi rennompi asenne.

Lopuksi vielä totetan, että yleisesti ottaen porukalla ei enää tunnu edes olevan halua keskustella järkevästi eri mieltä olevien kanssa. Tämä taitaakin olla se palstan suurin ongelma tällä hetkellä.
 
Viimeksi muokattu:

Wingman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Valmentajien hautuumaa
Kyllähän Kisapuiston jutuissa oli pointtinsa. Muutama noista hänen luotettelemistaan nimimerkeistä kävi järjestäen seuraamassa Kisapuistoa myös muihinkin ketjuihin ja jatkoivat asioiden vääntämistä myös niissä. Levittivät näin ne tietyn ketjun kahinat kaikkialle, mikä oli hyvin ärsyttävää. Sekin oli Kisapuistolta hyvä huomio, että jos ollaan yhden kirjoittajan kanssa yhdestä asiassa eri mieltä, niin sitten oli pakko olla joka ikisessä asiasta eri mieltä, ihan vain periaatteesta. Tämä toki koskee muitakin kuin noita Kisapuiston listan nimimerkkejä.

Kisapuiston ongelma oli se, että hän otti palstan liian vakavasti. Turhan energian ja ajanhukkaa noi poliittiset väännöt ovat olleet jo monta vuotta. Jos jotain hedelmällistä keskustelua noissa ketjuissa odotti löytävänsä, niin pettyä saa. Älytöntä meuhkaamista ja tiukassa tilanteessa pakoilua, noi väännöt ovat olleet jo monta vuotta. Ja jos jotain uskallan veikata, niin meno ei tule muuttumaan.

Hauska myöskin nähdä, että tietty leiri piti Kisapuistoa trollina. Itse pidin häntä ihan noiden Tuamasten ja kumppaneiden kaltaisena vääntäjänä. Edusti vain sitä toista osapuolta. Ja en nyt menisi Tuamasta heti trolliksi väittämään, vaikka hänen teksteissä joskus onkin hiemän värikynää ja provoilua.

Kisapuistolle hyvää jatkoa ja jos tulet takaisin remmiin, niin ota mukanasi rennompi asenne.

Lopuksi vielä totetan, että yleisesti ottaen porukalla ei enää tunnu edes olevan halua keskustella järkevästi eri mieltä olevien kanssa. Tämä taitaakin olla se palstan suurin ongelma tällä hetkellä.

Aamen.

Ei tää niin vakavaa oo, tää on vaan jääkiekkoo.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ei tää niin vakavaa oo, tää on vaan jääkiekkoo.
Juts näin, relatkaa hiukan. Tää on palsta lätkäjätkille.
Käyttäkää ignorea, älkää jankatko. Jos joku on mielestäsi mulkku niin älä keskustele tai vastaa hänen viesteihin. Jos tämä ei auta niin sitten kyse jo astetta vakavammasta ahdistelusta jotka raportoidaan sillä punaisella napilla, eikä edelleenkään vastata siihen vittuiluun.

Ainakin itse olen selviytynyt 15 vuotta yllämainituin raamein. Asiallista porukkaahan täällä pääosin on, mielestäni monipuolinen ja laadukas vapaan osiokin. Veikkaan että nämä jotka jankkaavat omaa agendaansa viestistä toiseen pahoittaa ensimmäisenä mielensä koska onhan se selvää että näin isosta käyttäjäkunnasta löytyy se vastaanjankkaaja vastakkaisella agendalla ja soppa on valmis.

_
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Kauhia määrähän tämän vapaan keskustelun ketjuissa on tuota puolin ja toisin henkilökohtaisuuksiin menemistä ja ihmiset ei näe itsessään kaikkea sitä mistä toisia koittaa häpeäpaaluun sitoa, mutta semmoista keskustelua kai se tämä Internet sitten myös luo. Valtaosa ihmisistä ei ole oppimassa, vaan opettamassa muita. Ja kun kaksi tai useampi tällaista opettajaa, joilla ei ole kykyä myöntää itse olevansa väärässä törmää toisiinsa, niin siitä syntyy sitä älämölöä jota Internet on tulvillaan.
 

mutina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Chicago Blackhawks, Fife Flyers
Sekin oli Kisapuistolta hyvä huomio, että jos ollaan yhden kirjoittajan kanssa yhdestä asiassa eri mieltä, niin sitten oli pakko olla joka ikisessä asiasta eri mieltä, ihan vain periaatteesta. Tämä toki koskee muitakin kuin noita Kisapuiston listan nimimerkkejä.
Tässä olen (oman empiirisen kokemukseni pohjalta) eri mieltä. En toki ole seuraillut yhtäkään nimimerkkiä, enkä voi siis vannoa, että näin ei jonkun kohdalla olisi, mutta itse en ole huomannut periaatteesta eri mieltä olevia. Mielestäni keskustelupalstan suola onkin juuri se, että henkilö, jonka kanssa edustamme poliittisesti vastakkaisia mielipiteitä, voi vastata kysymykseeni ruoanlaittoa koskien, tai saatan ajatella hyvinkin saman suuntaisesti uskontoketjussa. Kiekko-osastolla yksi on mielestäni aina väärässä, mutta homoketjussa sama henkilö oli mitä asiallisin keskustelija. Osaisin nimetä ehkä muutaman nimimerkin, jonka kanssa tuskin olen samaa mieltä mistään. Niissäkin osasyynä voi olla ko. nimimerkin minua ärsyttävä kirjoitustyyli. tai yhden kohdalla ihan puhdas, joka tekstistä paistava tyhmyys. Väärinajattelijoiden listaaminen - onko todella niin vaikea sietää eri mieltä olevia? Forumilla, jossa on esim. ignore-toiminto. Mitenköhän sitä kestää todellisessa elämässä vakaasti eri mieltä olevien ihmisten kohtaamisen, niitä kun ei saa vaiti vain tioetokoneen sulkemalla.

Yllä @Pisin Kääpiö 186cm kirjoitti mielestäni ytimekkäästi siitä, miten aika kultaa muistot. Mielenkiinto eri aiheita kohtaan elämässä vaihtelee. Joskus on aika heittää hyvästit vaikkapa ennen tärkeälle keskustelupalstalle. Ei maailma kuitenkaan suuremmin muutu, vaan ehkä kyse on enemmän omasta muutoksesta, jopa kasvusta. Dramaattiset hyvästienjätöt kyllä jaksavat aina hymyilyttää.
 

Sinner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin I.F.K (Rikollislauma) , NP#10 DEFC#16
Kumpikohan tässä nyt on säälittävämpää? Se että kirjoittaja heittää kieltämättä hieman pateettisen jäähyväispuheen näkyville ja ilmoittaa ettei enää kirjoita, vai että torspot tulevat paikalle heittämään vielä jäähyväisvittuilut? Pienimunaisten paskahousujen toimintaa. Mitään muuta en toki odottanutkaan.

E: Ja paskahousuilla tarkoitin jälkimmäisiä.
 
Viimeksi muokattu:

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Kyllähän Kisapuiston jutuissa oli pointtinsa. Muutama noista hänen luotettelemistaan nimimerkeistä kävi järjestäen seuraamassa Kisapuistoa myös muihinkin ketjuihin ja jatkoivat asioiden vääntämistä myös niissä.

Täytyy sanoa, että olin itse sangen yllättynyt joutumisestani hänen - hieman eksentriselle - "takaisin spermaksi" -listalleen (sitä paitsi puolethan pitäisi "survoa" takaisin munasoluihin, käyttääkseni miehen itsensä, kiitettävän värikästä, terminologiaa). Muistan kyllä että meillä oli sangen kova tappelu noin 2-3 vuotta sitten, mutta sen jälkeen ei yhtään mitään kummallista. Omalaatuisen pitkävihainen epeli.

Toki seurasin sivusta esim. sitä eeppistä humalassa ajo -ketjua, jossa minusta ihan legitiimisti muita kirjoittajia suuresti ärsytti, että KP ihan kylmästi jätti myöntämättä olleensa väärässä, kun sitä kristallinkirkkaasti oli. Tuo minusta kyllä täyttää trollaamisen kriteerin, mikä olikin pääsyitä siihen, etten riitamme jälkeen juuri puuttunut hänen kirjoituksiinsa: tiesin jo valmiiksi ettei siitä mitään aitoa keskustelua tule.
 
Viimeksi muokattu:

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
E: Ja paskahousuilla tarkoitin jälkimmäisiä.

No, minullahan on tässä oma sperma, tai siis, no, "peritty" ojassa, notta en taida olla paras sanomaan, mutta onhan se nyt vähän lapsellista ovea sulkiessaankin vielä huutaa viimeiset loukkaukset tupaan. Ei kai JA:sta nyt pirä lähtiä niinkuin jostakin hollituvasta? Ei ole ihan tyylikästä hommaa tuollainen.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
vai että torspot tulevat paikalle heittämään vielä jäähyväisvittuilut?
Päiväkahvit näppikselle. Ai saatana. Kuvastaa hyvin miten keskustelupalstat toimii, toinen marttyyrina lähtee takavasemmalle niin viimeinen sana on vielä sanottavana. Enkä tässä tuomitse ketään, voisin jopa itse kuvitella alentuvani heikolla hetkellä samaan jonkun mulkun kohdalla. Itse en todellakaan osaa aina olla järkevä vaan perustan kokolailla tänne kirjoittelun siihen että kirjoittaa mitä ekana tulee mieleen enkä mieti liikoja/tarkastele faktoja, se vie omasta näkövinkkelistä idean koko keskustelupalstasta.

_
 
K

kiwipilot

Hyvä poisto nimimerkiltä @Kisapuisto ja iso käsi siitä.

Turhanpäiväinen länkyttäjä, jonka jutut tulivat pääasiassa mutulla. Kun pöytään löi liian kovat faktat, poistui tämä itkuiikka vähin äänin takavasemmalle.

Mut hyvää jatkoa nyt kuitenkin.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Christian74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins ja Tappara
Täytyy tähän Kisapuiston caseen sen verran heittää omaa näkemystä että kaikkihan me olemme erilaisia ja meillä kaikilla on oma näkemyksemme eri asioista ja se miten nämä tulevat itse keskusteluissa esille eivät aina mene keskenänsä yksiin. Ajan takaa sitä että jos lähetät jollekulle tekstiviestin, niin siitä voi saaja saada ihan väärän käsityksen kun äänensävy tai tärkeimpien pointtien painottamiset eivät tule selkeästi esille. Toinen voi heittää ihan asiallisen kommentin jonka toinen kokeekin loukkauksena ja pienestä väärinkäsityksestä alkaa pyöriä melkoinen soppa. Usein on varmasti tällaisista varsin pienistä jutuista kyse ja siitä se sota sitten alkaa.

Kisapuistosta itselläni ei ole pahaa sanottavaa, joskus harvoin kun samoihin keskusteluihin satuin niin ei siitä mitään mieleenpainuvaa tarttunut. Täytyy joskus ajan kanssa perehtyä toki tarkemmin hänenkin historiikkiinsa täällä ennen kuin mitään painavammin menen sanomaan.

Siitä kyllä olen hänen kanssaan ihan samaa mieltä että kyllähän täältä(kin) löytyy sellaisia nimimerkkejä jotka aiheuttavat suuttumusta jatkuvalla syötöllä siten, että kun keskustelisit jostain asiasta omin näkemyksin, niin sieltä joku sama sankari haluaa tulla heittämään 1-2 rivin lyttäyksen ihan vittuilumielessä selkeästi. Joitakin kertoja olen sortunut näihin onelinereihin vastaamaan kiihdyksissäni onetimerilla jotain melko yhtä alhaista mikä tietysti on tyhmää.
On vaan joskus pinna kireällä muutenkin niin kyllä näinkin voi käydä kun kokee jonkun oksennuksen turhan henkilökohtaisena vaikka sellaiset pitäisi vaan jättää omaan arvoonsa.

Kuten muissakin yhteisöissä, täälläkin on selkeästi niitä, joita arvostetaan paljon nimimerkkejä mainitsematta ja niitä jotka ovat joutuneet jollain tavalla B-luokan kirjoittelijoiksi usein täysin turhaan ja syyttäkin. Vähän kuin koulussa, yksi kiusaaja saa taaksensa lauman epävarmoja jotka eivät uskalla olla sen heikomman kiusatun puolella jottei itse joutuisi kiusatuksi. Sitten heikolla itsetunnolla varustetut saavat kaipaamaansa pönkitystä ja johonkin kuulumisen tunnetta kun komppaavat sitä suuriäänisintä ääliötä.

Vaikeita juttuja nämä ovat toki, mutta jos kaikki noudattaisivat yksinkertaista kultaista sääntöä "kohtele toisia kuten haluaisit itseäsi kohdeltavan", olisi maailma ja keskustelupalstatkin paljon parempia paikkoja. Eli eri mieltä saa olla ja pitääkin mutta ei pidä hyökätä ketään vastaan vaikka kuinka olisi eri kannalla.

Pakko vielä todeta, että onhan tämä JA kokonaisuutena paljon fiksumpi areena kuin joku Suoli24 tai muroBBS ym ym.. joten yritetään pitää se myös sellaisena. Kukaan ei voi vastata kuin itsestään ja minäkin olen sortunut moniin ylilyönteihin joista pahoittelut. En ole niin kauhean aktiivisesti täällä aina keskustellut asioista mutta toisinaan, niin jotain käsitystä muutamassa vuodessa on saattanut minustakin suuntaan tai toiseen syntyä. Joskus sitä voi reilusti myöntää suorastaan häpeävänsä omaa käytöstään eikä suu vaahdossa inttää vaan loppuun asti sitä omaa napaa tuijottaen pelkästään.

Pakko mainita että mm. Pisin Kääpiö 186cm, Vlad, Bosco ja moni moni muu ovat omalla esiintymisellään tehneet tästä areenan jolla saattaa viettää miellyttäviä hetkiä.

Kisapuistolle toivotan vilpittömästi kaikkea hyvää jatkossa, nähtiin häntä sitten enää täällä tai ei. Toivottavasti muutkin kykenevät paiskaamaan kättä hänen kanssaan lopuksi. Ei se vaadi kuin paljon enemmän kuin viimeisenä tervehdyksenä vielä kerran vittuilla.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Täytyy sanoa, että olin itse sangen yllättynyt joutumisestani hänen - hieman eksentriselle - "takaisin spermaksi" -listalleen....

Muutenhan olet hyvin asiallinen kirjoittaja, mutta toimintasi USA:n 2016 vaaliketjussa, on herättänyt ainakin minussa suurta hämmennystä. En tunnista sinua samaksi kirjoittaksi siinä ketjussa.

Noin muuten olet saattunut vain joutua listalle, koska jaat muiden "listalaisten" kanssa saman aatemaailman.
 
Viimeksi muokattu:

Kumielvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paltamon Pantterit
Elämä on paljon helpompaa jos ei ota henkilökohtaisena loukkauksena joka kertaa kun joku anonyymi nettipalstojen kirjoittelija on eri mieltä sun kanssa.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Muutenhan olet hyvin asiallinen kirjoittaja, mutta toimintasi USA:n 2016 vaaliketjussa, on herättänyt ainakin minussa suurta hämmennystä. En tunnista sinua samaksi kirjoittaksi siinä ketjussa.

Noin muuten olet saattunut vain joutua listalle, koska jaat muiden "listalaisten" kanssa saman aatemaailman.

No, en kyllä huomannut, että olisin vaali-ketjussa erityisesti Kisapuiston kanssa kränänneeni. Anyway, ihan kepeät mullat hänelle - ja ehkäpä tekee vielä paluunkin näille pelikentille.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Trollin ja aidosti tyhmän ihmisen erottaminen on välillä vaikeaa.
Kirjoitus voi olla täysin identtinen.
Jälkimmäinen on kirjoittanut sen tosissaan, ensimmäinen taas ei.
Minä en pitänyt Kisapuistoa trollina.

Tästä tuli melkein haiku.
 
Viimeksi muokattu:

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Trollin ja aidosti tyhmän ihmisen erottaminen on välillä vaikkaa.
Kirjoitus voi olla täysin identtinen.
Jälkimmäinen on kirjoittanut sen tosissaan, ensimmäinen taas ei.
Minä en pitänyt Kisapuistoa trollina.

Tästä tuli melkein haiku.

Piditkö siis Kisis-vainaata tyhmänä ihmisenä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös