Mikael Kotkaniemi ässävalmentajana

  • 154 144
  • 775

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Miku on, kuten jo mainittu, todella vaativa, mutta kuitenkin moderni pelaajalähtöinen valmentaja. Mikulla on myös mukavasti Poriin sopiva tulisielu, veikkaisin että myös kuittivihkoa osataan käyttää yleisöä miellyttävällä tavalla. Toki tuon mestisvideon kaltaiset mölyt pitää pystyä hillitsemään

Itse olen lähtenyt siitä, että tämän surullisen kuuluisan mestisvideon tapahtumat olivat jonkinlainen yksittäistapaus, vaikkakin Kotkaniemi on toki kuuluisa äärimmäisen kovasta taitelijatemperamentistaan (ihan teatterissa työskennelleiltä vanhemmilta saatua verenperintöä sanoisin). Olen itsekin hyvin temperamenttinen ihminen, joten en todellakaan pidä tätä sinällään pahana. On silti tietysti päivänselvää, että liigan päävalmentaja ei voi noin esiintyä, ja eiköhän Mikuli tämän itsekin tiedosta..

Lähinnä odotan itsekin sitä, että ehtiikö tässä näkyä pelillisesti jotain muutosta loppukauden aikana, miten pitkään se nyt sitten ikinä jatkuukaan. Peluutuksen muuttuminen on toinen asia, mitä itse pidän silmällä..
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Itse pidän kuitenkin todennäköisenä, että Ässät lähtee juuri tunteen ja fyysisyyden kautta hakemaan otetta.

No tätä fyysisyttää ei kyllä saada ilmoille Grattonin ja Semirin avulla, kun kumpikaan ei pysy edes perässä normi liigavauhdissa. Siitä toki samaa mieltä, että kovalla intensiteetillä on syytä otteluun lähteä.

Vajaa pari vuorokautta perjantai-illan paikallisotteluun kotijäällä, varmasti liikoja ei ole tehtävissä, joten valmentajanvaihdoksen jälkeinen puhdas pöytä ja urku auki ei olis epätavallinen ratkaisu. Sitten kuitenkin pisteitä on pakko saada joten eipä niitä jalkoja välttämättä kannata juosta alta ekan kymppiin. Tai sitten ehkä kannattaakin.

Muuttuuko ketjukokoonpanot, ylivoima? Miten peluutetaan Grattonia, onko Mullanella tulevaisuutta? Ottaako Varttinen paikan nelosesta ja Ruotsalainen ylivoimasta?
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Muuttuuko ketjukokoonpanot, ylivoima? Miten peluutetaan Grattonia, onko Mullanella tulevaisuutta? Ottaako Varttinen paikan nelosesta ja Ruotsalainen ylivoimasta?

Sanoin tästä jo kertaalleen, mutta onhan se nyt perkele kumma, mikäli Vainonen saa jatkaan kaikkien erikoistilanteiden luottomiehenä Kotkaniemenkin alaisuudessa...
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Sanoin tästä jo kertaalleen, mutta onhan se nyt perkele kumma, mikäli Vainonen saa jatkaan kaikkien erikoistilanteiden luottomiehenä Kotkaniemenkin alaisuudessa...


Todennäköisesti Uusitalo palaa pelaamaan paljon ja Vainonen ehkä vähemmän.
Iltasanomissakin oli juttua, että joukkue oli jakautunut valmentajien leireihin.
 

Crapbag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, NY Rangers, Southampton, Fc Jazz, A's..
Todennäköisesti Uusitalo palaa pelaamaan paljon ja Vainonen ehkä vähemmän.
Iltasanomissakin oli juttua, että joukkue oli jakautunut valmentajien leireihin.

Tätä odotan aika paljon, Kotkaniemeltä varmaan löytyy luottoa mestarijoukkueen kapteenille. Tai olettaisin että tästä yhtälöstä kannattaisi ainakin jollain tavalla lähteä liikkeelle. Uden paidan sisällä kytee kuitenkin hillitön henkinen voimavara mikä pitäisi nyt valjastaa hyötykäyttöön, pikimmiten. Mullane saanee myös uuden mahdollisuuden?
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Kärki-Kiilholam-Mullane, Saarelat ja Kertsit...nelonen Saha - SBA - Gratton ilmeisesti noilla treenattu samaisesta Twitter tilistä poimittuna kuin aiemmat.

Edut. Vaikuttaa hyvältä toivottavasti saadaan lisää leveyttä pisteiden tekoon.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
@Vellihousu kyseli aiemmin Kotkaniemen valmennusfilosofiasta. Tiedä sitten, paljonko on pelkkää puhetta, mutta ei tuo Jatkiksen haastis kyllä ainakaan huonolta kuulosta, eli pyritään panostamaan vähän kiekollisempaan peliin, nostettiin esille syöttöjen laatu ja ilmapiiri.

En nyt oikein mitään negatiivista tuosta ainakaan keski, hyvä näin.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
@Vellihousu kyseli aiemmin Kotkaniemen valmennusfilosofiasta. Tiedä sitten, paljonko on pelkkää puhetta, mutta ei tuo Jatkiksen haastis kyllä ainakaan huonolta kuulosta, eli pyritään panostamaan vähän kiekollisempaan peliin, nostettiin esille syöttöjen laatu ja ilmapiiri.

Joo, huomasin jutun ja olen itse omassa päässäni otaksunut että tuskinpa Kotkaniemen kiekkofilosofia on kovin kaukana Karri Kiven ajattelusta kun tuntee herrojen pitkän historian.

Pelin rytmittäminen ja tilanteiden tunnistaminen olivat minun silmääni ne keskeisimmät asiat, ja ilmapiiri tietysti.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Perjantai-ilta, Isomäki Garden, häkki täynnä, kalja, makkara ja paska haisee, vastassa Rauman Lukko. Siinä Miksulle tulikastetta kerrakseen. No, onhan hän tietysti kokenut myös ikimuistoisen tripin helvetin ja taivaan välillä vuonna 2013. Mutta ykkönen on aina ykkönen. Herkemmällä kaverilla saattaisi tulla vähän kakkaa housuun, eikä se väärin olisi.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Joo, huomasin jutun ja olen itse omassa päässäni otaksunut että tuskinpa Kotkaniemen kiekkofilosofia on kovin kaukana Karri Kiven ajattelusta kun tuntee herrojen pitkän historian.

Pelin rytmittäminen ja tilanteiden tunnistaminen olivat minun silmääni ne keskeisimmät asiat, ja ilmapiiri tietysti.

Aika selkeästi tartutaan niihin puutteisiin mitä täälläkin on ihmetelty, suurin pointti on edelleen se miten ne saadaan korjattua?
En varmasti ole väärässä, jos sanon että Rocky ja kumppanit ovat samat ongelmat tiedostaneet ja joko ei ole työkalupakissa ollut työkaluja korjaamiseen tai sitten ongelma on ollut joukkueessa/valmentajassa henkisellä puolella.
Itseä tuossa jo TPS ottelussa katselin ja mietin miksi Saarelan ilmeissä ja eleissä tilanteiden jälkeen näkyi turhautumista, jota hän ei yleensä mielestäni ole noin selkeästi ollut tuonut julki? Samaa oiretta Andylla Sport pelissä turhautuneisuutta virheisiin, joissa Andy aiemmin ollut aika viilipytty jopa naureskellutkin niille. Jotenkin tuntuu, että sieltä kautta tämä lopullinen valmentajan vaihdos on lähtenyt.

Uskon vahvasti siihen, että joukkueesta löytyy se taito nousta taistelemaan poffi paikasta jos Kotka vaan saa joukkueen taakseen.
Toivottavasti joukkueeseen saadaan hyvä ilmapiiri ja mitään kuppikuntia ei jää, siinä se tärkein asia kai on.
Udekin voisi nyt ottaa isoa roolia Kotkan apuna tuossa pelitavan sisään ajossa ja se saattaisi herättää Uden vielä uuteen kevääseen.
Jos Kotkaniemi saa hyökkäyspelin kuntoon niin, että päästään kontrolloituihin hyökkäyksiin ja kiekkoa pelattua vauhdissa oleville Saarelalle, Ojamäelle, Masille, Kallelalle niin siellä voi vastustajat olla helisemässä.
Kärki ja Kiilholma painaa maaleja sitten pitkistä hyökkäyksistä samoin Kerälä/Hansen...hyvät vibat nyt on ja optimisti ei voi kun pettyä :)

No Lukko peliin tuskin mitään muutosta tullaan saamaan, mutta toivottavasti on yritystä edes niin tappio ei sinänsä haittaa.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Tulipa hyvä fiilis ketjumuutosten sekä noiden Kotkaniemen alustavien kommenttien myötä. "Intohimo, pelinopeus, taistelu", ei voi enempää porilaiselta jääkiekkojoukkueelta pyytää. Vielä kun Kotkaniemi vaikka huvikseen kiroaisi pari perkelettä tuossa pian julkaistavassa videohaastiksessa, olisi ihan hyvä päivä.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Aika selkeästi tartutaan niihin puutteisiin mitä täälläkin on ihmetelty, suurin pointti on edelleen se miten ne saadaan korjattua?

Ei niitä varmasti kaikkia saadakaan, itse uskon että ilmapiirin parantuminen on jo puoli voittoa ja edesauttaa luultavasti pelillisiäkin muutoksia.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Pelitavallisten asioiden muuttaminen vaatii aikaa ja toistoja. Tuskin Kotkaniemi suuria muutoksia pystyy tekemään. Mielenkiintoista katsoa miten hänen Ässät ylittää keskialueen ja päättää hyökkäyksen.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Pelitavallisten asioiden muuttaminen vaatii aikaa ja toistoja. Tuskin Kotkaniemi suuria muutoksia pystyy tekemään. Mielenkiintoista katsoa miten hänen Ässät ylittää keskialueen ja päättää hyökkäyksen.

En myöskään usko mihinkään isoihin pelitavallisiin muutoksiin, mutta kuten Vellihousukin edellä sanoi, jo tuo henkisen puolen kuntoon saamien saattaa avata myös pelitavallisia lukkoja. Usein kai näissä tilanteissa koitetaan yksinkertaistaa asioita, mutta nykyisestä se olisi jo haastavaa:)
Lisää kyllä mielenkiintoa seuraaviin peleihin huomattavasti että tapahtuuko siellä mitään muutosta vai jatkuuko sama sekameteli soppa.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Kärki-Kiilholam-Mullane, Saarelat ja Kertsit...nelonen Saha - SBA - Gratton ilmeisesti noilla treenattu samaisesta Twitter tilistä poimittuna kuin aiemmat.

Edut. Vaikuttaa hyvältä toivottavasti saadaan lisää leveyttä pisteiden tekoon.

Itse kyllä ihmettelen tuota Mullanen mukana rajaamista. Kaverihan ei osaa Myllymaankaan mukaan edes luistella.
Eikö markkinoilla olisi edes jotain kohtuullista hyökkääjä ollut ja Pat olisi voinut lähteä smithin seuraksi alemmille sarjatasolla.
 

Pata-Ässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
West Coast Titans
Itse kyllä ihmettelen tuota Mullanen mukana rajaamista. Kaverihan ei osaa Myllymaankaan mukaan edes luistella.
Eikö markkinoilla olisi edes jotain kohtuullista hyökkääjä ollut ja Pat olisi voinut lähteä smithin seuraksi alemmille sarjatasolla.

No ei kai se sitten osaa luistella, jos joku on niin sanonut.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Itse kyllä ihmettelen tuota Mullanen mukana rajaamista. Kaverihan ei osaa Myllymaankaan mukaan edes luistella.
Eikö markkinoilla olisi edes jotain kohtuullista hyökkääjä ollut ja Pat olisi voinut lähteä smithin seuraksi alemmille sarjatasolla.
Mullanen luistelu ei ole erinomaista, mutta liigatasolla tuolla pärjää. Sen sijaan jos joku on sanonut jostain jotain, asia ei välttämättä niin kuitenkaan ole. Kuparinenkaan ei ole yhtään parempi luistelija kuin Mullane.
 
Suosikkijoukkue
Hihasta vedetyt Ässät, Dallasin Tähdet & Sport
Kotkaniemi paalutti muutamia perusasioita, joihin Ässät yrittävät kiinnittää huomiota loppukauden ajan. Linkki Jatkoaikaan:
Kotkaniemi taistelee aikaa vastaan - SM-LIIGA - 11.02.2016 - Artikkelit - Jatkoaika.com - Kaikki jääkiekosta


"− Syöttöihin on saatava laatua. Samoin on opittava tunnistamaan tilanteet, miten esimerkiksi päästään paineen alta pois. Milloin on lähdettävä nopeasti, milloin hitaasti. Pelin suuntaa pyritään edelleen kääntämään, mutta on mietittävä, miten edetään vaikka keskialueen ylitse. Mikä on jatkumo, ja onko siitä kääntämisestä hyötyä?"
"Vähintään yhtä tärkeäksi kuin pelilliset asiat Kotkaniemi mainitsi joukkueen ilmapiirin.
− Minun ajatusmaailmassani ilmapiirillä on valtavan suuri merkitys. Se antaa pelaajille vapautta toteuttaa itseään. Valmentaja on pelaajan auttaja, jotta hänestä saadaan maksimitehot irti."

Hyviä pointteja. Esim. Valtonen muutti Ässä-pelissä konseptia, millä Sport tuli Padan paineen alta pois.. Miten saa sitten käytännössä Kotka pelin toimimaan? Jäämme mielenkiinnolla seuraamaan.
 

Luke72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hallitseva mestari
Kotkaniemestä haluan pari sanaa sanoa. Hänen tyyppisistä öykkäreistä en pidä lainkaan. Kaikki muut on väärässä ja minä en koskaan tyyppistä ulvontaa. Aikuisten kanssa toimiessaan möykkämisensä vielä jotenkin hyväksyy, mutta junioreissa toimiessaan oli todella väärässä paikassa. Saa nähdä kaivaako joku junnuvideonsa esiin 5-7 vuoden takaa. Sillon hävetti hänen puolestaan. Värikkyyttä toki tulee varmasti, mutta onko se ainoa mitä tullessaan tuo? Poriin saattaa sopia toki.
 

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
No ei kai se sitten osaa luistella, jos joku on niin sanonut.

No kyllä, mutta ei kärkiketjun hyökkääjän kanssa pitäisi ammattilaissarjassa käydä keskustelua hyökkääjän eteenpäin luistelusta.
No näillä mennään, mutta toivotaan parempaa kaveria pikaisesti tilalle.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Hyvillä mielin luin uutisen että Miku pääsi Ässien koutsiksi. HCK:ssa Miku sai lyhyessä ajassa paljon aikaan. Materiaali HCK:ssa oli toki paljon laadukkaampaa kuin esim nyt Karhu HT:ssä on ollut (Roope Ranta, Tomi Mustonen, Jesse Uronen jne) mutta erityisesti nuorien pelaajien kasvu tuon HCK kauden aikana oli huomattavaa. Esim. Miiko "roopenveli#" Hintz oli Mikun kaudella aivan eri kaliberin kaveri kuin HCK:n debyyttikaudella. Samoin Otto-Eemeli Linke, Jere Laine, Juuso Forsström, Nikke Kettukangas, Joonas Hyttinen, Paavo Ylipaino jokainen kasvoivat Mikun aikana pelaajana suomi-sarja raakileista Mestis kiekkoilijoiksi. Näkisinkin, että Mikulla on paljon annettavaa nimenomaan Ässien nuorelle pelaajistolle.

Mitä tulee valmentajauraan ja sen kehitykseen, niin hyvin onnistuneen Mestiskauden jälkeen Mikulla oli kai jonkinmoinen optio jatkaa HCK:ssa, mutta käsittääkseni hänelle oltiin tarjottu aika kohtuullisen kokoista roolia jossain liigajoukkueen valmennustiimissä, joka sitten meni sivu suun kun HCK arpoi ja vatuloi jatkamistaan. Oman rajallisen käsityskykyni mukaan tuo tarjottu paikka oli HIFK:ssa se paikka mitä nyt miehittää Pekka Kangasalusta. Tämä ei ole fakta vaan ihan omaa päätelmääni. HCK kun oli hyvin HIFK kytköinen yhteistyösopimuksineen. Ja kun sitten "yllättäen" HCK ilmoittikin vetäytyvänsä Mestiksestä, niin Miku olikin sitten työtön kun Kangasalusta oli apannut tuon HIFK pestin. Itse arvostan Mikua suunnattomastivalmentaja ja toivon hänelle onnistumista vaativassa tehtävässään.

Henkilökohtaisina terveisinä Mikulle haluan sanoa vain: "KIITOS! Kiitos siitä ajasta joka saatiin elää hienon joukkueen kanssa Keravalla. Onnea ja menestystä, olisi upeaa nähdä sinut joskus HIFK:n ruorissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös