Mikäs sen biisin nimi olikaan? – biisi hukassa-ketju

  • 1 366 853
  • 7 306
Ei ketään tiellä, ei ketään rannalla
Tunnen sen ilmassa, kesä on ulottumattomissa
Tyhjä järvi, tyhjät kadut, aurinko laskee yksin
Ajan siun talon ohi, vaikka tiiän: et oo kotona
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Ei ketään tiellä, ei ketään rannalla
Tunnen sen ilmassa, kesä on ulottumattomissa
Tyhjä järvi, tyhjät kadut, aurinko laskee yksin
Ajan siun talon ohi, vaikka tiiän: et oo kotona

Veikkaan "masturbaatio". En kyllä tiedä yhtään. Ajattelin vaan, että kun on tyhjät järvet ja kadut eikä ketään oo kotona, ni silloin voi vaikka masturboida.

Edit. ja biisi jatkuisi näin.....

et ollut kotona et vastaa puhelimeen
en tiedä mitä nyt teen
sydän riutuu ikävästä
nyt täytyy käteen vetäistä.
Masturbaatio, oi ihana masturbaatio
se auttaa jaksamaan, oi masturbaatio
se saa fiiliksen nousemaan, oi masturbaatio.......
 
Viimeksi muokattu:

Ralph

Jäsen
The Ataris - Boys Of Summer. Hyvä kappale, se on todettava.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Se on varmaan se Paranoid.
 
The Ataris - Boys Of Summer. Hyvä kappale, se on todettava.
Joo, tarkoituksena olikin arvuutella, tajuaako kukaan vai luullaanko että se on joku pave maijanen. Onhan tuolle kyllä toinenkin, alkuperäinen esittäjä. Jota voisi melkeinpä pitää parempana.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
Mikä on se mahtipontinen tykitys, joka soi noissa "Ruutu+:n Kuningaspeli & Kansallispeli" -mainoksissa? Pyörii töllössä ja radiossa.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Mikähän kappale soi äsken Ruudun finaalilähetyksen lopputekstien aikana? Hienostuneen teknosävytteinen viulubiisi.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Ei tämä arvaus varmaan ihan kohdalleen osu, mutta tuo kuvaushan sopii täydellisesti Rednexin Cotton Eye Joehen.
Heh, ei aivan osunut, mutta kiitos kuitenkin! Kyseessä on siis temmoltaan verrattain rauhallinen instrumentaalibiisi.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Tuolla kuvauksella veikkaisin että kyseessä on jokin Lindsey Stirlingin kappale, mutta ei hajuakaan mikä niistä.
Osuisiko esim. tämä kuvaukseen: Lindsey Stirling - Roundtable Rival
Tai tämä: Lindsey Stirling - Shadows
(linkit YouTubeen)
Suuret kiitokset avusta! Tykkään Stirlingin musiikista paljon, ja meinasin jo kommentoida, että valitettavasti kyseessä ei todennäköisesti ole hänen kappaleensa, ainakaan temmon perusteella. Sitten kuitenkin kuuntelin tuon "Shadowsin" pitkästä aikaa, ja rupesin pohtimaan, josko olisi sittenkin. Maybe ja mahdollisesti. :)
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Mikä hemmetin biisi mulla on nyt jo muutaman päivän soinut päässä?

90-luvulla oli eräs laiskanletkeä (jenkki-?) rap-biisi. Kyseessä on miesartisti, mutta biisin koukkuna oli ehdottomasti se, kun nainen laulaa lähes taukoamatta: "Who do you love? Blaah, blaah, blaah... Who do you love? Blaah, blaah, blaah...". Todennäköisesti potkin itseäni päähän, kun joku kertoo mulle esittäjän ja biisin nimen. Olen nimittäin lähes satavarma, että mulla on (ainakin ollut) tämä biisi CD-maxina. Biisi on kohtuullisen samantyyppinen sekä suunnilleen samalta aikakaudelta kuin (ilman naisosuutta):

2Pac featuring Dr.Dre - California Love

Tämä originaali ei kuitenkaan ole varsinainen kysymykseni, vaikka en sitäkään saa tällä hetkellä päähäni.

Tuota naisen laulamaa kertosäettä "Who do you love? Blaah, blaah, blaah... Who do you love? Blaah, blaah, blaah..." on nyt sämplätty johonkin uuteen biisiin. Mikä biisi mahtaa olla kyseessä? Mä olen nyt ihan vähän ajan sisään kuullut parikin kertaa ko. biisin. Onko kyseessä joku tulevan kesän 2017 kesähitti?
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Mikä hemmetin biisi mulla on nyt jo muutaman päivän soinut päässä?

90-luvulla oli eräs laiskanletkeä (jenkki-?) rap-biisi. Kyseessä on miesartisti, mutta biisin koukkuna oli ehdottomasti se, kun nainen laulaa lähes taukoamatta: "Who do you love? Blaah, blaah, blaah... Who do you love? Blaah, blaah, blaah...". Todennäköisesti potkin itseäni päähän, kun joku kertoo mulle esittäjän ja biisin nimen. Olen nimittäin lähes satavarma, että mulla on (ainakin ollut) tämä biisi CD-maxina. Biisi on kohtuullisen samantyyppinen sekä suunnilleen samalta aikakaudelta kuin (ilman naisosuutta):

2Pac featuring Dr.Dre - California Love

Tämä originaali ei kuitenkaan ole varsinainen kysymykseni, vaikka en sitäkään saa tällä hetkellä päähäni.

Tuota naisen laulamaa kertosäettä "Who do you love? Blaah, blaah, blaah... Who do you love? Blaah, blaah, blaah..." on nyt sämplätty johonkin uuteen biisiin. Mikä biisi mahtaa olla kyseessä? Mä olen nyt ihan vähän ajan sisään kuullut parikin kertaa ko. biisin. Onko kyseessä joku tulevan kesän 2017 kesähitti?

Alkuperäinen taitaa olla tässä:

Copie de LL Cool J Ft Total Loungin' Who Do You Love Remix - YouTube
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilinen 6. Finaali KalPa-Tappara Ruutu lähetys ajassa noin 1.55,32 tokan erän lopulla pelikatkolla soi hiukan pidempään tutun kuuloinen biisi, jonka nimeä en saa mieleeni.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Tämähän se originaali oli - kiitos tästä!

Mikä hemmetin biisi mulla on nyt jo muutaman päivän soinut päässä?

Tuota naisen laulamaa kertosäettä "Who do you love? Blaah, blaah, blaah... Who do you love? Blaah, blaah, blaah..." on nyt sämplätty johonkin uuteen biisiin. Mikä biisi mahtaa olla kyseessä? Mä olen nyt ihan vähän ajan sisään kuullut parikin kertaa ko. biisin. Onko kyseessä joku tulevan kesän 2017 kesähitti?
...ja tämä hakemanikin biisi löytyi - vahingossa, mutta kuitenkin.

Kris Kross Amsterdam & Conor Maynard ft. Ty Dolla $ign – Are You Sure?

Ei tämä nyt niin hyvä ollutkaan! Oikeastaan täyttä paskaa - siis tuota kertosäettä/samplea lukuunottamatta.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Rupesi nyt tosissaan vaivaamaan, kun olin äsken edesmenneen Sir Elwood-basisti Riku Järvisen perustaman ja nyttemmin leskensä Kiki Raution johtaman Kiki ja Luonnonlapsien keikalla. Soittivat siellä biisin nimeltä "Tanssi tyttö tanssi". Sanat meni jotenkin "tanssi tyttö tanssi, tanssi aamuun asti, mitä kovempaa, sen helpompaa on unohtaa". Kuulosti jotenkin niin ilmeiseltä (ellei tutulta) säveleltä, että melkein veikkaisin coveriksi. Googletus ei auttanut.

Suomalaisia biisejä löytyi tuolla nimellä Paula Koivuniemeltä ja Tammela 33100:ltä (mikä?), mutta kumpikaan niistä se ei ollut. Dance Girl Dance nimisiä biisejä löytyi ainakin bändeiltä nimeltä The Expendables ja The Firebirds, mutta nekään ei ole mielestäni osumia.

No, jos se on originaali, niin hittivaroitus ilmoille, vaikkei olekaan mukana bändin ainoalla (?) EP:llä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös