Mikä lätkämaila sinulla on?

  • 132 212
  • 467

tilkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Capitals, Bruins, #19
Puumaila

Tuntuu että kaikki suosivat komposiittimailaa, eikä puumailaa. Itselläni on aina ollut puumaila ja tulee olemaan, koska pelailen vain talvisin kavereiden kanssa ulkojäällä ja täällä pohjosessa on kovat pakkaset, joten komposiittimaila raksahtaa poikki.

Käytössäni on tällä hetkellä Koho puuvartinen, sitä ennen oli muutama Montreal ja jotain Titaneja.

Kysymys Montrealista. Minulla hajosi ne kaikki mailat samasta kohtaa, siitä mistä varsi yhtyy lapaan. Missä vika? Montrealit kesti jotain puoli vuotta per/maila ja Koho on kesti koko viime talven.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Re: Puumaila

Viestin lähetti snailcake
Tuntuu että kaikki suosivat komposiittimailaa, eikä puumailaa. Itselläni on aina ollut puumaila ja tulee olemaan, koska pelailen vain talvisin kavereiden kanssa ulkojäällä ja täällä pohjosessa on kovat pakkaset, joten komposiittimaila raksahtaa poikki.

Ei komposiittimaila napsahda pakkasellakaan pois, jos sitä säilyttää aina pakkasessa. Jos menee lämpimän mailan kanssa jäälle, niin napsahtaa varmasti lämpötilamuutoksen vuoksi.

Viime talven Heritage Classic Edmontonissa oli hyvä esimerkki tästä.
 

filmirulla

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minulla löytyy vain ja ainoastaan yksi maila ja sekin on seinällä. Maila on MM * COLORADO special! Maila on suoralapainen ja silti siinä on varressa merkintä, että left. En nyt oikeesti ymmärrä miksi näin lukee mutta toisaalta maila on Ruotsalainen eli kait se selittää kaiken.

Asiasta kuudenteen jos joku sattuu vaikka muistamaan milloin kysestä mailaa on käytetty olisin siitä kiitollinen. Meikläisellä ei ole harmainta aavistustakaan minkä ikäinen maila on toki aavistus, että 60 - luvun loppu / 70 - luvun alku olisi kyseessä. Itselleni tuo maila tuli yhdestä autotallista josta kyseinen kapistus olisi lentänyt kaatopaikalle joten pelastin aarteen seinälle.
 

Steele

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Florida Panthers
On tapana ostaa aina halvin maila koska niitä kuitenkin katkeilee aina silloin ja tällöin, eroa ei juurikaan huomaa muutaman kympin kalleemmalla ja halvemmalla mailalla. Viime vuonna oli Jofa sitä ennen Bauer, Nike ja Montrealeja. Nyt olis tarkoitus ostaa taas uusi maila kun ulkojäät taas tulee kuntoon.
 

KingKeimo

Jäsen
Bauer Vapor X varsi.Melko saatanan löysä,mutta hyvin onnistuu pelaaminen vähän lyhennettynä.Lapana tällä hetkellä Bauerin joku systeemi myöskin CCM:mmän kymppi lavat ovat jättebra vaihtoehto.
 

M@thieu

Jäsen
Ykkösmailana CCM vector-komposiittivarsi, lapana Koho Revolution 10. Toisena mailana CCM Groove. Jääkiekkoa harrastan Äänekoskelaisjoukkue KoKin C-junnujoukkueessa.
 

CtrlAltDel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Viestin lähetti M@thieu
Ykkösmailana CCM vector-komposiittivarsi, lapana Koho Revolution 10. Toisena mailana CCM Groove. Jääkiekkoa harrastan Äänekoskelaisjoukkue KoKin C-junnujoukkueessa.

Olen "äänekoskilaistumassa" ensi vuoden alkupuolella, kun muutan sinne. Kaupungin jääkiekko-scene on minulle kokolailla vieras. Itseäni kiinnostaa tuo edustamasi joukkue tai oikeastaan se, mistä tuo lyhenne tulee? Netistä en vastausta löytänyt.
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Viestin lähetti Junskeri
Maila jolla pelaan tällä hetkellä on CCM Vector 120, se punainen kokohiilari siis. 10 käyristys, ja Right, tottakai.
Löytyy myös sama maila sinisenä (x2).

CCM vector 105 löytyy, eroaako nämä halvemmat CCM:n "hiilarit" paljonkin materiaaleiltaan ja jäykkyyksiltään kalliimmista ?
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mun lätkämaila on semmonen yli 15, alle 20 cm, tyäkalu, joka on yleensä helvetin joustava, mutta mun miälestä se toimii parhaiten sillon kun se on kylmän jäykkä Kantorin ranteet...

Se on muuten pikkasen raitti, vaikka itte vasuri oonki!

Se ei vaan oo ollu ny käytössä kauheesti, kun en oo enää lätkässä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Humalpäiten tulee kirjotusvihreitä.... :-/

Jäykkä KUIN, jne...
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti Red Devil
CCM vector 105 löytyy, eroaako nämä halvemmat CCM:n "hiilarit" paljonkin materiaaleiltaan ja jäykkyyksiltään kalliimmista ?

Nyrkkisääntö:

Mitä halvempi, sen enemmän lasikuitua ja vähemmän hiilikuitua ja kalliimpaan suuntaan mennessä toisinpäin.

Jäykkyyksissä ei ole eroja, suurimmat erot tulevat painosta.
 

craft

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
jääkiekkomailat?

Nii että kertokaas omia kokemuksia jääkiekkomailoistanne elikkä kuinka ovat kestäneet ja ovatko hyviä jne...
Itselläni on Easton One komposiitti ja olen siihen täysin tyytyväinen..ei pienintäkään valituksen sanaa itselläni.
 

craft

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
joo sori en kattonu oliko jo aihetta mut onhan se totta että, noi komposiitit on paljon parempia mailoja!
Itelläni oli ennen Canadienin puumaila ja sillä ei saanu mitään aikaseks mut tolla mun Eastonilla kyllä saa vaikka mitä
 

TML

Jäsen
Itselläni on ihan hyvä satsi mailoja. noin 30 mailaa joista pelaan noin viidellä.
Mara Järventien Bauer Subreme on pihapeleissä käytössä, kuten myös Janne Grönvallin lavalla höystetty Montreal nitro. Myös David Nemirovskyn varrella varustettu CCM Vector on joskus käytössä. En hirveästi ole mailoihin itse panostanut, mitä nyt muilta olen saanut.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Mailan merkki on aina ja ikuisesti Montreal, muulla ei ole väliä.

Vaikka toki liha on heikko ja nuo uberkevyet komposiittimailat välillä himottavat. Tosin tuo pakkasessahajoamisaspekti kyllä suuntaa katseet titaaniin yms. päin, kun käyttöalue on itsellä +5 - -25 niin mailan tulee _kestää_.
 

craft

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
varjo kirjoitti:
Mailan merkki on aina ja ikuisesti Montreal, muulla ei ole väliä.

Vaikka toki liha on heikko ja nuo uberkevyet komposiittimailat välillä himottavat. Tosin tuo pakkasessahajoamisaspekti kyllä suuntaa katseet titaaniin yms. päin, kun käyttöalue on itsellä +5 - -25 niin mailan tulee _kestää_.

nii siis onko toi totta ,että komposiitit ei kestä pakkasia kunnolla?
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
craft kirjoitti:
nii siis onko toi totta ,että komposiitit ei kestä pakkasia kunnolla?

Luepa tämän sivun kolmas viesti.

Itselläni tällä hetkellä Titanin 5000-sarjan puumaila, jäykkyys STIFF.
 

craft

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
smasa kirjoitti:
Luepa tämän sivun kolmas viesti.

Itselläni tällä hetkellä Titanin 5000-sarjan puumaila, jäykkyys STIFF.

joo sori kun en viel oo päässy kiinni tänne jatkoajan tiimellykseen kunnol ,kun just pari päivää sit rekisteröidyin
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
craft kirjoitti:
joo sori kun en viel oo päässy kiinni tänne jatkoajan tiimellykseen kunnol ,kun just pari päivää sit rekisteröidyin

No eipä tuo haittaa. Tervetuloa joukkoon.
 

craft

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nykyään taitaa lukee kaikissa komposiiteissa jonkun nhl pelaajan nimi...
Itelläni lukee Sakic...Mitäs nimii muilla?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös