Mielipiteitä JYPin uudesta rätistä aka pelipaidasta

  • 155 838
  • 626

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Eilisessä Lukko-matsissahan oli nähtävillä joitakin kappaleita näitä uusia pelipaitoja viipottamassa jäällä. Mitäs mieltä arvon jatkoaikalaiset ovat tästä uudesta lapsukaisesta?

Pikaisen käytävägallupin mukaan kannattajia riitti sekä vastaan että puolesta. Itse liityin ainakin ensijärkytyksessäni ensimmäisen kategoriaan, muutamastakin syystä. Jos tässä plussia ja miinuksia lähtisi laskeskelemaan, ainakin nämä tulisivat ensimmäisenä mieleen:

+ Hienoa, että siitä palikkatekstistä logon päällä on päästy eroon, kunnon kahvakoukku sen olla pitää ilman mitään ylimääräisiä härpäkkeitä.
+ Kokonaisuudessaan ehkä jopa tyylikäs, eivätkä pääse edes vääräleuat vinkumaan enää sääntöjen vastaisesta peliasusta, kun sukatkin ovat mustat.
- Tuo sininen epämääräinen pläntti ei soinnu yhtään muuhun pelipaitaan saati logoon, enkä kyllä muutenkaan oikein pidä liian modernisoiduista logoista. Yksinkertainen on paras.
- Itse peliasu on takapuolelta melko epätasapainossa. Kaikki tekstit, mainokset sun muut on sijoiteltu paidan yläosaan, joten alaosa ja alavartalo jäävät vaille mitään. Jotain raitaa tai muuta tasapainoittavaa tavaraa tuo kaipaisi. En tiedä sitten, onko tuohonkin vielä tulossa joku mainos vai onko tämä pelipaita se lopullinen.

Jos joku pääsi missaamaan ilmestyksen, kuvatodisteita on kait ainakin perjantai-iltaan asti Tj:n kuvagalleriassa. Tästä näkyy syksyn hittituote edestä ja takaa.

Jaa niin, mikähän muuten on vierasasun kohtalo? Valkoinen paita, kokovalkoinen asu (pl. olkapääraidat) vai jotain siltä väliltä?
 

CtrlAltDel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Minuakin häiritsi hieman tuo sininen sävytys paidan etupuolella. Sininen väri tuli paidassa esille myös merkittävien sponsoreiden nimien kautta, selässä Viitapuu ja edessä Valtra. Viitapuun tekstilogo on kautta aikain ollut sininen, mutta Valtra-tekstin olen tottunut näkemään harmaana. Tämä väriharmonia on hyvä asia ts. näkyvimmät sponsorinimet on päädytty kirjoittamaan samalla värillä.
 

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti salla
+ Hienoa, että siitä palikkatekstistä logon päällä on päästy eroon, kunnon kahvakoukku sen olla pitää ilman mitään ylimääräisiä härpäkkeitä.
Ei, Ei, Ei näin!
Ilman sitä palikkatekstiä logo vaikuttaa tasapainottomalta.
Toivon mukaan kyseessä ei ollut lopullinen versio sillä tasapainoton on muutenkin se sana millä kuvaisin Jypin uutta pelipaitaa, eli jotain väriä se kaipaisi helmaansa. Vaikka Jyppi onkin haalarijengin maineessa ei niissä haalareissa kuitenkaan tarvitsisi pelata eli VÄRIÄ Perkele!
Mutta kaikkeen tottuu ja ensimmäinen päivä se on pahin hirressäkin...
 

Shane

Jäsen
Viestin lähetti Kapo00
Ei, Ei, Ei näin!
Ilman sitä palikkatekstiä logo vaikuttaa tasapainottomalta.
Samat sanat. Kuten jo otteluketjuun kirjoitin, niin minusta uudet paidat kaipaavat juuri sitä isoa valkoista JYP-tekstiä tuon punaisen koukeron päälle. Tuollaisenaan ne ovat kyllä meikäläisen makuun huomattavasti rumemmat kuin viime vuotiset.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Ihan mielenkiintoinen kokonaisuus. Koko musta pohja, logoa modifoitu hieman jne. Ensi vaikutelma positiivinen. Olisin ehkä nähnyt Valtra -tekstin kokonaan harmaana/hopeisena, mutta pelkkä kehyskin on ihan ok kun sisusta on jätetty mustaksi.

Minuakin hieman häiritsi se että paidan alaosassa ei ole oikein mainoksia. Varsinkin taakse olisi joku mainos vielä mahtunut, ellei sitten siihen vielä tule joku mainos brodeerattuna. Painatus ei käsittääkseni enää onnistu.

Uusi logo. Hhmm... Se tuntuu olevan jotenkin orpo ilman sitä "JYP" tekstiä, mutta se kai johtuu siitä että olen tottunut että JYPin paidassa lukee JYP. Nyt kun sitä ei ole niin se tuntuu hieman oudolta. Kyllä kai tuohon tottuu ajan mittaan. Sininen hohto takana oli mielestäni onnistunut lisä. Samanlainen oli ainakin Hauhtosen C-kirjaimen takana, tosin vaan hillitympi ja punainen jos näin oikein.

Mielenkiinnolla odotan vieras varustusta. Onko kyseessä valkoinen paita ja muuten sama, vai onko varustus kokonaan valkoinen? Veikkaan ensimmäistä vaihtoehtoa.
 

vsop

Jäsen
Logo taustavärineen OK. Pelipaidan helmaan taakse kaipaisin jotakin tekstiä, ehkäpä se on varattu henkilökohtaisille sponsoreille(?).
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Eteenpäin on menty paidan osalta. Uudistettu logohan on ihan tyylikäs, kuten paita muutenkin. Uutta fanipaitaa en ole kyllä ostamassa.
 

Hack

Jäsen
Vaikka täällä ilmeisesti kovinkaan moni ei pitänyt uudesta paidasta, niin minä pidin jollain oudolla tavalla. Se logo ilman JYP tekstiä näytti ihan hyvältä ja sininen siinä taustalla sopi hyvin. Ainut miinus tulee todellakin siitä, että pelaajan numeron alapuolella ei ole mitään muuta kuin pelkkää mustaa. Siihen pitäisi saada mainos tai edes jonkinlainen viiva. Kuitenkin olen positiivisesti yllättynyt.

Vieraspaidoissa tuskin tulee tuota sinistä olemaan ja saattaa jopa olla, että vieraspaidan logossa lukee JYP?

EDIT: vielä lisää, että noista kypäristä on ne vihreät mainokset poistettu, joka on minusta todella hyvä juttu. Nyt nuo näyttävät jopa kypäriltä.
 
Viimeksi muokattu:

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Logo

Mielestäni uusi logo on erittäin onnistunut. Sen modernisuus tuntuu paljon uskottavammalta kuin iänikuinen palikkateksti on poistettu. Toki vanhempikin versio on tyylikäs, mutta ehkä juuri 'moderni' - termi kuvaa hyvin uutta logoa. Ja mielestäni sininen tausta tuo siihen juuri tätä modernisuutta ja sähköä, uutta virtaa. Tuntui, että ainakin joukkueeseen oli tullut uutta virtaa. Tuskin johtuu paidasta, mutta ainakin positiiviset fiilikset jäi kun poistuin hallista, ja sehän on tärkeintä.
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Viestin lähetti Shane
Kuten jo otteluketjuun kirjoitin, niin minusta uudet paidat kaipaavat juuri sitä isoa valkoista JYP-tekstiä tuon punaisen koukeron päälle. Tuollaisenaan ne ovat kyllä meikäläisen makuun huomattavasti rumemmat kuin viime vuotiset.

Sama juttu täällä. Ensimmäinen reaktio järkytti. Eikä tuo logo ole vieläkään oikein saanut allekirjoittanutta puolelleen. Mutta mieli saattaa muuttua vielä tässä ajan kuluessa..

Mutta tuo hurrikaani sen valkoisen "JYP" -tekstin kanssa oli mielestäni hieno. Ja on sitä edelleen. Se on allekirjoittaneen pelipaidassa, tänäkin vuonna.
 

Ollius

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itselleni tuo paita aiheutti ensimmäisenä lähinnä järkytyksen. Toivoin, että tuo olisi ollut vain joku lämmittelypaita, mutta ei. Se sininen tahra ei vain istu siihen paitaan, ei sitten millään. Ja muutenkin se logo vaikuttaa hieman orvolta ilman sitä JYP-tekstiä. Eli tahra pois ja teksti takaisin. Tiedä sitten menisikö se jo liian synkäksi, jos olisi pelkkää mustaa. Joku voisi photoshoppailla miltä se mahtaisi näyttää.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Kokonaisuutena asu on tyylikkään musta ja siinä mielessä eteenpäin on menty.

Mutta hei, mihin on kadonnut se JYP-teksti hurrikaanin päältä? Nyt sitä ollaan sitten entisestäkään värittömämpiä ja mauttomampia, kun ollaan yksivärisiä ilman logon tekstiä. Ei näin. Ja olisihan se kiva nyt saada sinne alaselkään jotain sponsorointia.

Eipä taida tuollaista paitaa tulla ostettua, ainakin vaatii pitkän sulattelun (jätetään nyt kuitenkin takaportti ostokselle auki)
 

Haamu

Jäsen
Siitä täytyy ilmeisesti lähteä että tämä "kiehkura/tornado/hurrikaani" what ever on tullut jäädäkseen. Viime kauteen nähden eteenpäin on hiukan menty. Mutta. Olenko ainoa joka kaipailee niitä JYPin vanhoja JYP HT -aikaisia värejä takaisin? Eli valkoinen kotiväri ja tummansininen vierasväri. Joo, Elvis on kuollut, Beatles hajonnut ja kolmion muotoisin trip -mehuja ei enää saa ,mutta silti em. värit ovat minulle ne edelleen ne JYPin VÄRIT.
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Haamu
Olenko ainoa joka kaipailee niitä JYPin vanhoja JYP HT -aikaisia värejä takaisin? Eli valkoinen kotiväri ja tummansininen vierasväri. Joo, Elvis on kuollut, Beatles hajonnut ja kolmion muotoisin trip -mehuja ei enää saa ,mutta silti em. värit ovat minulle ne edelleen ne JYPin VÄRIT.

Et ole, itsekin voisin vaihtaa vanhat takaisin jos se mahdollista olisi. Joskus elämän ensimmäisiä kiekko-otteluita Jyväskylässä katsellessa silmiin piirtyi vinhaa vauhtia luistellut valkopaitainen kotijoukkue. Kyllähän ne paidat ovat edelleen hienot, vaikka tähän mustaan on tottunut jo aika hyvin. Eikä mustassa värissä mitään valittamista ole.

Samaan hengenvetoon voisin myös vaatia kolmion muotoisten trip-mehujen palauttamista markkinoille! Mihin ne edes katosivat aikoinaan?
 

Hele

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Unohtakaa menneet

Minä taas en ymmärrä sitä, että haihatellaan niitä kulahtaneita sinistä ja valkoista. Hyvät värit olivat siihen aikaan, mutta nyt eletään 2000-lukua ja mielestäni ne eivät pysyneet enää ajan mukana ja ne vanhentuivat.

Imagon vaihdos on mielestäni erittäin onnistunut ja punainen, musta ja valkoinen ovat todella moderneja värejä. Ne toimivat yhdessä kuin häkä ja samalla kunniottavat Keski-Suomen maakuntaa, sitä muistoa mikä meillä on siitä enää jäljellä. Olin erittäin iloinen silloin kun tämä värinvaihdos tehtiin ja mielestäni ne olivat ja ovat edelleen parhaat asut mitä olen koskaan nähnyt. Voi tosin johtua myös siitä, että musta on lempivärini...

Viime kaudellahan saimme maistaa vielä sinistä kotihallissamme juhlaottelussa Bluesia vastaan. Taisi yhdellä jos toisella nousta vanhat muistot pintaan ja tunnustan, olihan se nostalginen hetki. Mutta ajat muuttuvat ja uudet tuulet puhaltavat. Punainen, musta ja valkoinen ovat tulleet jäädäkseen ja niin olkoon.
 

Haamu

Jäsen
Re: Unohtakaa menneet

Viestin lähetti Hele
...nyt eletään 2000-lukua ja mielestäni ne eivät pysyneet enää ajan mukana ja ne vanhentuivat.

... ja punainen, musta ja valkoinen ovat todella moderneja värejä.

Njaa, jos minä saisin päättää niin JYP vähät välittäisi mistään 2000 -luvun vaatimuksista puhumattakaan trendeistä. Perinteet kunniaan.

Mutta ihan passelit nuo uudet releet ovat ei siinä mitään. Ei niillä pelejä voiteta jos ei hävitäkään.
 
Sininen ja valkoinen takaisin, mutta logo on hyvä sinällään- vaikka vähän tulee kyllä Carolina Hurricanes mieleen..

Nykyinen logo vanhassa sini- valkoisessa paidassa tai vanha logo uudessa musta- punaisessa toimisi jostain kumman syystä kummin vain aika hyvin, kun asiaa ajattelee.

Muuten en ole tykännyt oikein JYP:n uudesta asusta, ehkä se on juuri tuo mikä haittaa, ettei mitään vanhaa säilytetty.
 

jym

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Re: Re: Unohtakaa menneet

Viestin lähetti Haamu
Njaa, jos minä saisin päättää niin JYP vähät välittäisi mistään 2000 -luvun vaatimuksista puhumattakaan trendeistä. Perinteet kunniaan.

Mutta ihan passelit nuo uudet releet ovat ei siinä mitään. Ei niillä pelejä voiteta jos ei hävitäkään.

Itselläni on ainakin se fiilis, että JYP myi perinteensä valkosinisestä asusta vain sen takia, että Pandasta tuli takavuosina JYPin pääsponsori. Virallinen versio kai oli, että punainen, musta ja valkoinen on keski-suomen vaakunan värit.
Itsekin haluaisin vanhat värit takaisin, mutta ihan yhtä sekavia sillisalaattipaitoja ne silloinkin kaikkine mainoksineen oli.
Mun mielestä liigan pitäisikin tehdä paitojen suhteen sellainen linjaus, että liiga määrittelisi paitoihin rajatut alueet, jossa mainoksia saa esiintyä, jolloin kaikkien liigajoukkueiden paidat olisivat samankaltaisia. Se tosin ehkäpä suosisi suuria seuroja, joilla on helpompi saada isoja yrityksiä maksamaan suuria sponssirahoja. Tai ainakin pienemmillä seuroilla on yleensä tupannut olemaan enemmän näitä paitoja, jotka on täynnä "pikkumainoksia".
 

Vesku

Jäsen
Hurrikaanimerkinhän on suunnitellut kuvaamataidon opettaja. Tuolloin 1997 korostettiin merkin taiteellisuutta. Nykyinen pelipaita sinisellä värillä on varmaan samaa kategoriaa. Uudistunut JYP-hurrikaani nousee vanhasta sinisestä JyPHT:sta?

Varsin todennäköisesti pelipaidan taakse alareunaan tulee vielä mainos, ennemmin tai myöhemmin. Onhan nyt vasta elokuun loppu.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Viestin lähetti Vesku
Varsin todennäköisesti pelipaidan taakse alareunaan tulee vielä mainos, ennemmin tai myöhemmin. Onhan nyt vasta elokuun loppu.

Pitäisi olla jo. Tarkoitan, ainakin paikka on myyty ja käsittääkseni mainokset ovat jo paidoissa kiinni.
 

*Shadowman*

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kalpa, Trashers, Lightnings, Pool
Viestin lähetti Vesku
Hurrikaanimerkinhän on suunnitellut kuvaamataidon opettaja.
Tää on nyt, sori vaan, vähän off-topic, mutta tämä samainen kuvaamataidonopettaja toimii nyt täällä Hankasalmella opettajana. Piirtää myös välillä Jääkiekkolehteen jotain raapustuksia yleensä sellaisia sivun kokoisia. Esim. kuvittanut sen, mikä oli viime MM- kisojen aikaan siinä lehdessä sellaisen pelilaudan muodossa ihme Leijonan kultajahti tai joku vastaava...
Niin piirtää myös sarjakuvaa siihen viikottain ilmestyvään jääkiekkosanomalehteen..En tosin muista sen nimeä, kun en ole itse lehteen tutustunut.
Niin sieltä lehdistä voi käydä bongailemassa, jos haluaa niin muuten miehen piirustustaitoja. JOs nyt ketään ylipäätänsä edes kiinnostaa.
 

salla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ciccobuccit
Alun perinhän tuo hurrikaanilogo oli vain abstrakti vänkyrä, joka on sitten muotoutunut ihmisten mielissä näiden 7 kauden aikana hurrikaaniksi. Varmaan se Keskisuomalaisen juttu Jukka Nousiaisen ja JYPin kommentteineen jostakin löytyisi, jos jaksaisi lähteä etsimään, mutta suurinpiirtein sitä kuvailtiin tyyliin "jokainen saa päättää itse, onko se J, joku luistimen jäljestä piirtynyt jarrujälki vai kenties hurrikaani". Kai sen joku näkee kahvakoukkunakin.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Ja lisää vettä myllyyn lyö JYPin kannatusbiisi Palava katse, jossa lauletaan:

"Hurrikaani kylvää tuhoa, pisteet saalistaa..."

Jos kerta haluttiin luoda hurrikaani-imago, olisi samantien otettu kunnollinen tornaado logoksi eikä mitään ihmevänkyrää.
 

Naughty_S

Jäsen
Itkettää

Näin työni kautta tästä visuaalisesta puolesta jotain ymmärtävänä täytyy sanoa, että vähän tuo uusi peliasu kyllä pistää itkettämään.

Aloitanpa vaikka logosta. Okei, se on taiteilijan näkemys.. ööh, vänkyrästä ja sillä hyvä. Logoa tuskin ihan vuosittain uusitaan, joten kai tuon kanssa pitää oppia elämään. Tähän väliin huomautus, että itse en ole siitä koskaan pitänyt ja vielä vähemmän nyt kun JYP-teksti sen vänkyrän päältä poistettiin. Tiedän kyllä tyypin, joka logon on suunnitellut ja hänen lahjoillaan olisi voinut ehkä jotain vähän tyylikkäämpääkin odottaa..

Entäs sitten itse pelipaita.. sitä haukkuessa on ehkä helpointa ottaa vertailukohdaksi viimevuotinen pelipaita. Ottamatta sen kummemmin kantaa esim. viimevuotisen paidan mainosten värimaailmaan, se oli kuitenkin jollain tavalla paitana "ehjä kokonaisuus". Hartialinjan sekä paidan alaosan raidat olivat viimekautisessa paidassa se pelastava tekijä. Sanokaa mitä sanotte, mutta suht rumasta logosta ja muutamasta out-of-place -mainoksesta huolimatta viimekautinen paita näytti kuitenkin EDES siltä, miltä sm-liigajoukkueen paita keskimäärin.

Uutta paitaa suunniteltaessa (tai paremminkin herää kysymys, onko sitä kukaan edes _suunnitellut_) on kyllä joltain karannut mopo käsistä jo aika aikaisessa vaiheessa. Keskellä oleva vänkyrä kaipaa ehdottomasti JYP -tekstin päällensä. Siitä olen edellä kirjoittaneiden kanssa samaa mieltä, että aiempi, sanoisinko 90-lukulainen palikkafontti oli karsea, mutta kyllä sekin sentään tuota vänkyrää jonkun verran peitti. Ja nykyisen tilanteen nähneenä minun puolesta JYP olisi voinut lukea vaikka (perkele) comic sansilla ;) Sinistä möllykkää logon takana en pysty kommentoimaan, sillä tod.näk. alkaisin itkeä hallitsemattomasti.

Paita olisi vielä pystytty pelastamaan sopivan värisillä/näköisillä mainoksilla. Ne olisivat voineet toimia tasapainottavana tekijänä viimevuotisten raitojen tapaan. Myös Valtran mainos hopeanharmaana olisi toiminut nykyistä ääriviivaversiota paremmin.

Olen joskus törmännyt johonkin selkeästi punamustiin JYP-paitoihin, oliko ne jotkut treenipaidat, vai?
Itse olisin nimittäin lähtenyt kehittämään paitaa juuri siihen suuntaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös