Micke Åsten, HIFK

  • 274 604
  • 1 241

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toivotaan Muuli Åstenin jatkon pitävän paikkansa.

Nyt myös ilman muuta vetoomusta kurinpidolle pelikiellon lyhentämiseksi, negatiivinen julkisuus jne...
 

Cover

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rikollislauma
@Walkin
Ollaan pitkälti myös asiasta samaa mieltä. Noi päähänkohdistuvat taklaukset ja sikailut on oikeasti iso ongelma ja täysin kuitattavia tekoja, oli sitten tahallinen tai tahaton sikailu. Mulla ei ole mitään siitä kritisoitavaa, että kuittaus tehtiin. Se tapa millä se hoidettiin, oli taas mun mielestä munatonta touhua ja se olisi pitänyt hoitaa tyylillä. Aivopierua ei tarvitse kostaa toisella aivopierulla. Jos sen kuitin haluaa antaa, niin aina löytyy tapa tehdä se edestäpäin, ennemmin tai myöhemmin. Tossakin tilanteessa Åsten tuli vaihtoaitiosta ulos ja siinä oli heti paikka hoitaa se asia edestäpäin tullen. Sen sijaan kiersi perään ja repi kaverin takaapäin tappeluun. Jos olisi tullut rehdisti eteen, pudottanut hanskat ja käynyt päälle, niin nostaisin peukun ylös ja sanoisin "tyylikkäästi kuitattu aikasempi sikailu". Nyt ei voi sitä sanoa. Aikomus oikea - toteutus huono, ei sen kummempaa. Mutta eipä tästä mun osalta sen enempää, enköhän mä ole tätä jo ihan riittävästi käsitellyt.
Mä oletan ymmärtäväni mitä tarkoitat, ja ymmärrän mitä @Walkin tarkoittaa. Minun ja Walkinin ajatusmaailma sinuun erottunee siinä, että sinulle olisi ollut ok, jos Kuronen olisi vetänyt kilpparit, kun edestäpäin olisi tultu tiputtamaan hanskat, jolloin Kuronen olisi ollut "ämmä". Ymmärrän, mutta sehän olisi ollut Åstenilta täysin järjetön ratkaisu, koska olisi huonoimmassa skenaariossa antanut SaiPalle 5min ylivoiman, ja mahdollisuuden tasoitukseen. Monta rehtiä mahdollisuutta vastata teoista Kuroselle annettiin, se tuntuu monella unohtuvan Åstenia mollatessa. Kurosen haluttomuus oli ainoa tekijä, miksi rehtiä tappelua ei aikaiseksi saatu. HIFK:lta olisi siihen ollut useampikin pelaaja valmis, rehtiin tappeluun. Sitä myös yritettiin todella monta kertaa. Kuronen ei vaan koskaan siihen halunnut lähteä.
Miksi siis pitäisi olettaa, että Kuronenkin olisi tiputtanut hanskat, jos Åsten olisi hänen eteensä mennyt ne tiputtamaan?
Myöskään takaapäin ei mielestäni hyökätty. Takaapäin tultiin kertomaan mitä on tulossa, mutta siinä vaiheessa ei yhtään iskua oltu vaihdettu. Ensimmäisen iskun Åsten antoi Kurosen etupuolelta. Myös hanskat Åsten tiputti Kurosen etupuolella. Tässä vaiheessa Åstenilla oli jo ote Kurosesta, eli Åsten sai etulyönti aseman, tulemalla "yllättäen" takaa. Kiinnipitämisellä Åsten varmisti, ettei Kuronen pääse enään karkuun ja pakotti Kurosen lähtemään mukaan.
Kuitin olisi todellakin voinut hoitaa tyyllikkäämmin. Syy miksi näin ei tapahtunut, johtui Kurosen kieltäytymisestä kerta toisensa jälkeen. Kurosen lukuisten kieltäytymisten takia, ei HIFK:lle/Åstenille jäänyt mitään muuta mahdollisuutta riskeeraamatta kolmea pistettä, kuin tuo mikä tapahtui.
Mahdollisuuden Kuronen kyllä sai monen monta kertaa, siksi on mielestäni täysin turhaa syyttää Åstenia.

Toivotaan todella, että Åstenin jatkosopimus pitää paikkaansa.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Hieno juttu! Muistelenko omiani vai onko IFK ajoittanut aiemminkin jonkun pelaajan jatkosopimuksen julkistamisen Saipa-matsin kaltaisen episodin jälkeen?
 
Viimeksi muokattu:

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Loistavaa, muuli on meidän mies!
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Kyllähän piristi tämä diili päivää, ja paljon. Olisinpa saanut olla kärpäsenä katossa näkemässä, kun @Stigu kuuli Muulin jatkosta.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Periaatteessa olen vähän pettynyt tähän julkaisuun ja nimenomaan sen ajankohtaan.
Olisi ollut mahtavaa, kun tämä olisi julkaistu Kärpät-pelin jollain pelikatkolla tulostaululla, kuten tehtiin ainakin Zaborskyn kanssa.
Täysi tupa tulossa ja Kingitkin paikalla, niin standing ovation olisi ollut valmis.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Periaatteessa olen vähän pettynyt tähän julkaisuun ja nimenomaan sen ajankohtaan.
Olisi ollut mahtavaa, kun tämä olisi julkaistu Kärpät-pelin jollain pelikatkolla tulostaululla, kuten tehtiin ainakin Zaborskyn kanssa.
Täysi tupa tulossa ja Kingitkin paikalla, niin standing ovation olisi ollut valmis.

Ehkä tuo toivomasi julkistus tapahtuu sitten jonkun toisen pelaajan kanssa, tai helvetti vaikka kolmen. Ensimmäisessä erässä Zabo ilmoittaa slovakiaksi jatkavansa meillä ensi kaudellakin. Toisessa erässä Grilli toteaa "vi ses nästa år också." Kolmannessa sitten vielä Elkins videotaululle hymyilemään ja toteamaan "As far as I can see, I'm a IFK guy." Siinä sitä olisi herkkua faneille oikeen kunnolla. Ja siis kyseessä ei ole tieto, huhu tai edes arvaus. Kunhan rupesin tässä hekumoimaan. Pointtina kuitenkin se, että Muulin jatko ei estä tuollaista tiedottamista, ja uutiset voivat olla vieläkin iloisempia.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Aineksia Muulilla on nousta IKONIKSI asti. On jo nyt mun silmissä Brändin näköinen pelaaja; Laittaa aina kaikki likoon IFK paidan puolesta!
Arvostan tällaisia pelaajia erittäin paljon, on Veli-@Stigu samaa mieltä tai ei ;)
 

lintu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieno juttu! Muistelenko omiani vai onko IFK ajoittanut aiemminkin jonkun pelaajan jatkosopimuksen julkistamisen Saipa-matsin kaltaisen episodin jälkeen?

Muistelisin itse, että Melartin jatkolappu julkaistiin kuuluisan Mäntylä-episodin jälkeen. Tuli heti itsellänikin sama mieleen tästä ajankohdasta.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Onnea Åstenille jatkosopimuksesta. Hyvä että meillä riittää "käsiä" seuraavatkin kaksi vuotta.
 

Massimo 1897

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Melko sokerinen juttu muulista kirjoitettu!

"Kuroselle tuli selväksi, että HIFK:ta vastaan ei kettuilla. "Muuli" tekee ainakin kevääseen 2018 asti tilanteen vaatiessa myös muille vastustajille saman asian selväksi."
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Åstenin taso tippunut aika paljon sen jälkeen kun julkistettiin jatkosoppari. Pelannut todella näkymättömiä otteluita.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Åstenin tyylisillä pelaajilla tulee näitä ns. ohimatseja pitkän runkosarjan aikana, kyllä se tärkeissä peleissä on sitten taas oma itsensä.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
Lupaatko? ;) Toisaalta jannun voisi huoletta pistää välillä huilivuoroon, kun kerran ei joka päivä nappaa. Ei noilla saavutuksilla vielä ole varaa edes satunnaiseen virkamieslöysäilyyn.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Nyt kun Lamberg näyttäisi olevan pelikuntoinen (ainakin hetken) voisivat nämä kaksi vuorotella. Olisi aina energinen ihmiskuula joka pelissä. Erikoista muuten että hyvin samantyyppisistä pelaajista Matti L. on koko ajan rikki, ja Muuli ei juuri lainkaan.
 

Iris

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Kyllähän Åsten on kaikkea muuta kuin pelkkä vittuileva kyrpä. Luulen, että ne joilla on esim. omakohtaista kiekkotaustaa ja lajiymmärrystä jääntasolta, näkevät Åstenissa paljon enemmän. Kuvitelkaapa vastapuolelle. Muuli lukee peliä helvetin hyvin ja on puolustavampana pelaaja todella ikävä vastustaja, sijoittuu askissa loistavasti ja pelaa välillä ihan täydellisiä vaihtoja koskematta edes kiekkoon. Mutta harva sitä näkee tai tajua/osaa katsoa, eihän tuollainen näkymättömyys myy kellekään muulle kun valmennukselle ja omalle jengille. Verratkaapa vaikka seuraavassa KooKoo-matsissa kuinka monta uskottavaa maalipaikkaa tai laukausta KooKoo saa tasaviisikoin aikaan Åstenin tai Liivikin ollessa jäällä, kuin vaikkapa koko muun IFK-sakin skrinnailessa kaukalossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös