Michael Keränen HIFK:hon!

  • 227 316
  • 678

wunderveba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Aika erikoista, että Keränen ilmeisesti treenaa Ilveksen mukana tällä hetkellä. Paluu IFK:hon tämän kauden aikana vaikuttaa yhä epätodennäköisemmältä, jos sitä nyt enää kukaan on pitänyt edes mahdollisena.
 

Lhutuur

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jari Levonen haista vittu!!
Aika erikoista, että Keränen ilmeisesti treenaa Ilveksen mukana tällä hetkellä. Paluu IFK:hon tämän kauden aikana vaikuttaa yhä epätodennäköisemmältä, jos sitä nyt enää kukaan on pitänyt edes mahdollisena.
Villien huhujen mukaan HIFK ja Wild ovat sopineet että Keränen pelaa ensi kauden Pohjois-Amerikassa, riippumatta siitä aloittaako farmissa vai ylhäällä. IFK ei kuulemma halua odottaa sitä päätöstä loputtomiin.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika erikoista, että Keränen ilmeisesti treenaa Ilveksen mukana tällä hetkellä. Paluu IFK:hon tämän kauden aikana vaikuttaa yhä epätodennäköisemmältä, jos sitä nyt enää kukaan on pitänyt edes mahdollisena.

Tässä siis taisi varmistua se, että Tomppa valehteli HIFK:n kannattajille suoraan päin naamaa, väittäessään HIFK:n olevan Keräsen seura jos paikka ylhäältä ei aukene, sillä jos Keräsellä olisi aikeita palata vielä HIFK:n, niin kyllähän hän treenaisi joukkueen kanssa.

HIFK kaipaa kiperästi jotain positiivisia uutisia...
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika erikoista, että Keränen ilmeisesti treenaa Ilveksen mukana tällä hetkellä. Paluu IFK:hon tämän kauden aikana vaikuttaa yhä epätodennäköisemmältä, jos sitä nyt enää kukaan on pitänyt edes mahdollisena.

Eikös miehen IFK-sopimus purkaantunut, kun hän allekirjoitti NHL-sopimuksen? Olen aina ymmärtänyt asian menevän näin, että pelaajalla ei voi olla kahta yhtäaikaisesti voimassa olevaa pelaajasopimusta.

Se, ei yllätä, että hän treenaa Ilveksen kanssa, jos/kun hän ei Helsinkiin millään tavalla ehtinyt asettua ja kesä menee kotiseuduilla Tampereella.
 

Kyynikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK / HJK + Porin Ässien sympatiakannattaja
Ihan oikeasti, onko joku yllättynyt että Nybari on valehdellut medialle, faneille ja sponsoreille? Mitä ei mies tekisi pitääkseen kiinni hyvinpalkatusta suojatyöpaikasta etuineen!?
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Tässä siis taisi varmistua se, että Tomppa valehteli HIFK:n kannattajille suoraan päin naamaa, väittäessään HIFK:n olevan Keräsen seura jos paikka ylhäältä ei aukene, sillä jos Keräsellä olisi aikeita palata vielä HIFK:n, niin kyllähän hän treenaisi joukkueen kanssa.

HIFK kaipaa kiperästi jotain positiivisia uutisia...

Tämä on taas yksi niistä asioista mitä olen toitottanut pitkin kesää. Nybari ei viitsi edes avata suutaan, että kumoaisi tai kertoisi edes jotain tilanteesta. Ei pelkästään Keräsestä. Muutaman treenin Keränen ilmeisesti kerkisi meillä käydä höntsäämässä. Positiiivisia ei taida ihan hetkeen. Eräiden henkilöiden mielestä tilanne on niin hyvä, että ei kai tässä mitään uutisia tarvitakaan.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä taas luulen, että Nybari oli rehellisesti ihan pihalla asiasta sen sijaan, että hän olisi tarkoituksella valehdellut.

Tämä mies vastaa IFK:n urheilupuolen toiminnasta, hyvät naiset ja herrat.
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Mä taas luulen, että Nybari oli rehellisesti ihan pihalla asiasta sen sijaan, että hän olisi tarkoituksella valehdellut.

Tämä mies vastaa IFK:n urheilupuolen toiminnasta, hyvät naiset ja herrat.

Vielä huolestuttavampaa on, että organisaatiomme muut herrat pitävät tätä tehtävässään yhtenä Suomen parhaista kerrotaan. Millä ihmeen selityksillä Nybari selviää näistä paskaspuhumisista. Veikkaan, että ei ole edes sanallakaan koskaan jutellut Chuck Fletcherin kanssa. Googlesta bongannut hänen nimen. Juteltu hyvässä hengessä. Haista nyt jo paska. Näin meillä hommat hoidetaan.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Villien huhujen mukaan HIFK ja Wild ovat sopineet että Keränen pelaa ensi kauden Pohjois-Amerikassa, riippumatta siitä aloittaako farmissa vai ylhäällä. IFK ei kuulemma halua odottaa sitä päätöstä loputtomiin.

Kieltämättä kovin on villi huhu, siinä kun ei ole IFK:lla yhtään mitään sopimista asian suhteen. Sen jälkeen, kun sopimus oli tehty Wildiin, se on vain ja ainoastaan Wild joka päättää missä Keränen ensi kaudella pelaa, eikä niiden tarvitse sopia IFK:n kanssa asiasta mitään. Siinä vaiheessa asia muuttuu, jos Wild näkee itse Liigan olevan vielä oikea paikka Keräsen kehityksen kannalta ja ottaa yhteyttä Liigaseuraan, esimerkiksikin juuri IFK:hon.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kieltämättä kovin on villi huhu, siinä kun ei ole IFK:lla yhtään mitään sopimista asian suhteen. Sen jälkeen, kun sopimus oli tehty Wildiin, se on vain ja ainoastaan Wild joka päättää missä Keränen ensi kaudella pelaa, eikä niiden tarvitse sopia IFK:n kanssa asiasta mitään. Siinä vaiheessa asia muuttuu, jos Wild näkee itse Liigan olevan vielä oikea paikka Keräsen kehityksen kannalta ja ottaa yhteyttä Liigaseuraan, esimerkiksikin juuri IFK:hon.

Etkös tuossa nyt itse kumoa tuon oman väitteesi? Ensin väität, että se on ainoastaan Wild joka päättää missä pelaaja pelaa. Sitten kuitenkin tuostakin tulee ilmi, että tottahan siihen IFK:n hyväksyntä tarvitaan myös. Ei tuo kumoa mitenkään tuota Lhutuurin huhua. Ihan hyvin ovat voineet noin sopia joka tapauksessa. Mistä näitä tietää mitä kulisseissa tapahtuu, ja siellähän tapahtuu koko ajan ihan helvetisti.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Etkös tuossa nyt itse kumoa tuon oman väitteesi? Ensin väität, että se on ainoastaan Wild joka päättää missä pelaaja pelaa. Sitten kuitenkin tuostakin tulee ilmi, että tottahan siihen IFK:n hyväksyntä tarvitaan myös. Ei tuo kumoa mitenkään tuota Lhutuurin huhua. Ihan hyvin ovat voineet noin sopia joka tapauksessa. Mistä näitä tietää mitä kulisseissa tapahtuu, ja siellähän tapahtuu koko ajan ihan helvetisti.

En toki kumoa mitään omaa väitettäni, mutta väännetään rautalangasta. Sanoin siinä, että se on tasantarkkaan Wild, joka päättää Keräsen pelaamisesta ensi kaudella ja siihen ei IFK:lta tarvita mitään sopimisia tai hyväksyntöjä. AINOA poikkeus, jossa IFK:n kanssa olisi mitään sopimista on, jos Wild itse on sitä mieltä, että Liiga olisi hyvä paikka kehityksen kannalta ja Wild näkee, että nimenomaan IFK olisi hyvä vaihtoehto. Mihinkään muuhun ei siis Wild tarvitse IFK:n hyväksyntää kuin siihen, että voiko pelaaja pelata IFK:ssa, jos Wild ei nää mitään muuta käyttöä Keräselle. En ymmärrä miten mun sanomiset olisi siis kumonnut toisiaan edellisessäkään, varsin yksinkertaisesti mä omasta mielestäni sen selitin.

Nyt taas puhdas kysymys: Voiko Wild toisinsanoen myös lähettää Keräsen muuhun liigaseuraan kehittymään kaudeksi, jos näkee toisen seuran paremmaksi vaihtoehdoksi kuin IFK:n? Tarvitseeko tähänkään mitään hyväksyntää IFK:lta, kun Keräsellä oli (joka mun ymmärtääkseni purkautui täysin) sopimus ensi kaudesta IFK:n kanssa. Täyttä spekulaatiota tää tosin on, koska en ainakaan itse nää yhtään syytä miksi Wild laittaisi Kerästä ensi kaudella takaisin Liigaan jo sopimuksen pituudestakin johtuen.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ei kai Wildilla olisi mitään syytä olla lähettämättä Kerästä HIFKiin jos he hänet jostain syystä Suomeen lähettäisivät. Sikäli turha spekulaatio, että Keräsen agentin ja Wildin suulla on kerrottu, että Keränen pelaa P-Amerikassa, mikä NHL-uraa silmälläpitäen lieneekin paras vaihtoehto.
 

Melko Huono

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En toki kumoa mitään omaa väitettäni, mutta väännetään rautalangasta. Sanoin siinä, että se on tasantarkkaan Wild, joka päättää Keräsen pelaamisesta ensi kaudella ja siihen ei IFK:lta tarvita mitään sopimisia tai hyväksyntöjä. AINOA poikkeus, jossa IFK:n kanssa olisi mitään sopimista on, jos Wild itse on sitä mieltä, että Liiga olisi hyvä paikka kehityksen kannalta ja Wild näkee, että nimenomaan IFK olisi hyvä vaihtoehto. Mihinkään muuhun ei siis Wild tarvitse IFK:n hyväksyntää kuin siihen, että voiko pelaaja pelata IFK:ssa, jos Wild ei nää mitään muuta käyttöä Keräselle. En ymmärrä miten mun sanomiset olisi siis kumonnut toisiaan edellisessäkään, varsin yksinkertaisesti mä omasta mielestäni sen selitin.

Turhaa vänkäämistä. Tuotahan minä juuri tarkoitin, että jos IFK:ssa pelaa, tarvitsee IFK:n hyväksynnän. Tulkitsin viestisi hieman eri lailla mitä tarkoitit. Tämä tästä.

Nyt taas puhdas kysymys: Voiko Wild toisinsanoen myös lähettää Keräsen muuhun liigaseuraan kehittymään kaudeksi, jos näkee toisen seuran paremmaksi vaihtoehdoksi kuin IFK:n? Tarvitseeko tähänkään mitään hyväksyntää IFK:lta, kun Keräsellä oli (joka mun ymmärtääkseni purkautui täysin) sopimus ensi kaudesta IFK:n kanssa. Täyttä spekulaatiota tää tosin on, koska en ainakaan itse nää yhtään syytä miksi Wild laittaisi Kerästä ensi kaudella takaisin Liigaan jo sopimuksen pituudestakin johtuen.

Tuosta sopimuksesta kun on sitä kahdenlaista "faktaa", niin spekulointi on aivan turhaa. Jos sopimus todellakin purkaantui kookonaan, niin ei tietenkään Wild tarvitse silloin IFK:n hyväksyntää, jos lähettää Keräsen jonnekkin muualle.

Illalla kuitenkin kiekko tippuu jäähän ja valitettavasti Keränen ei ole IFK:n kokoonpanossa ainakaan tänään. Se mitä syksyllä tapahtuu, emme voi vielä tietää.
 

McMulligan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuosta sopimuksesta kun on sitä kahdenlaista "faktaa", niin spekulointi on aivan turhaa. Jos sopimus todellakin purkaantui kookonaan, niin ei tietenkään Wild tarvitse silloin IFK:n hyväksyntää, jos lähettää Keräsen jonnekkin muualle.

Meinasin tässä lähinnä yleisesti näitä vastaavia tilanteita, enkä niinkään Nybarin outoja kommentteja asiasta. Mun ymmärtääkseni IIHF:n ja NHL:n välisen siirtosäännön mukaisesti pelaaja voi tehdä NHL-sopimuksen ja siirtyä sinne pelaamaan riippumatta onko esimerkiksi sopimus Liigassa voimassa sillä hetkellä (tietysti joidenkin aikarajojen sisällä, ilmeisesti?). Näissä tilanteissa, kuten nyt myös Keräsen siis, purkautuuko Liigasopimus kokonaan noiden siirtosääntöjen mukaan vai jääkö lähtöseuralle jonkunlainen etuoikeus, mikäli pelaaja syystä tai toisesta kuitenkin päätyy pelaamaan NHL:n ulkopuolella? Riksmanin muistan menneen Ruotsiin pelaamaan vastaavassa tilanteessa, joten koko Eurooppaa ei ainakaan mikään etuoikeus koske, mutta pysyykö Suomessa jonkunlainen etuoikeus aiemman sopimuksen johdosta? Varmaan täällä joskus mainittukin ja keskusteltu asiasta, mut en nyt vaan jaksa etsiä kivien ja kantojen alta sitä tietoa. Ja tämä ei nyt siis enää liity suoranaisesti Keräseen, koska joka tapauksessa pelannee rapakon takana kauden jossain paikallisista sarjoista.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin ymmärtääkseni sopimus on purkautunut kokonaan. Joten Keränen voi tehdä sopimuksen minkä tahansa joukkueen kanssa Wildin suostumuksella toki jos ei kerran pelaa NHL:ssä tai AHL:ssä. Kysymys kuuluukin haluaako Wild rikkoa hyvät suhteensa HIFK:n kanssa. Tekiväthän HIFK ja Wild yhteistyötä Granlundin kanssakin. Joten itse uskon että tällöin jos Keränen tulee Eurooppaan niin pelipaikka löytyy nimenomaan HIFK:sta. Tuskin nimittäin Wild hluaa rikkoa edes osittain suhteitaan HIFK:n kanssa. Se voisi pidemmällä aikavälillä kostautuakin.
 

SuperKakke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK ja New York Rangers
Niin ymmärtääkseni sopimus on purkautunut kokonaan. Joten Keränen voi tehdä sopimuksen minkä tahansa joukkueen kanssa Wildin suostumuksella toki jos ei kerran pelaa NHL:ssä tai AHL:ssä. Kysymys kuuluukin haluaako Wild rikkoa hyvät suhteensa HIFK:n kanssa. Tekiväthän HIFK ja Wild yhteistyötä Granlundin kanssakin. Joten itse uskon että tällöin jos Keränen tulee Eurooppaan niin pelipaikka löytyy nimenomaan HIFK:sta. Tuskin nimittäin Wild hluaa rikkoa edes osittain suhteitaan HIFK:n kanssa. Se voisi pidemmällä aikavälillä kostautuakin.

Se tästä puuttuisi kun Keränen siirtyisi Jokereihin ensi kaudeksi. Mikäli tämä on teoreettisesti mahdollista.

Alkoi jo vähän naurattaa.
 
Kieltämättä kovin on villi huhu, siinä kun ei ole IFK:lla yhtään mitään sopimista asian suhteen. Sen jälkeen, kun sopimus oli tehty Wildiin, se on vain ja ainoastaan Wild joka päättää missä Keränen ensi kaudella pelaa, eikä niiden tarvitse sopia IFK:n kanssa asiasta mitään. Siinä vaiheessa asia muuttuu, jos Wild näkee itse Liigan olevan vielä oikea paikka Keräsen kehityksen kannalta ja ottaa yhteyttä Liigaseuraan, esimerkiksikin juuri IFK:hon.


Virallisestihan siirtosopimukset mukaan NHL-seuran on tarjottava Kerästä Eurooppaan sopimuksenalaiseen seuraan eli HIFKiin jos paikka NHL:stä ei aukea. Todellisuudessa noin kuitenkin tapahtuu todella harvoin enkä usko nytkään niin tapahtuvan. Toisaalta en usko myöskään Keräsen nappaavan paikkaa Wildin kokoonpanosta, vaan kausi tulee sujumaan kokonaan tai pääosin AHL:ssä.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Millä tavalla se voisi kostautua?

Tässä tapauksessa sana kostautuminen vaikka onkin tarkka on myös hiukan epätarkka. Yritän selittää lyhyesti. Tarkoitan sillä sitä että kun NHL seurat tekevät yhteistyötä eurooppalaisten seurojen kanssa tässä tapauksessa Wild HIFK:n kanssa. Niin näissä keskusteluissa sivutaan paljon muutakin kuin esimerkiksi nyt Keräsen mahdollista pelaamista HIFK:sa vaikka keväällä.

Kun Eurooppalaiset seurat ovat hyvissä puhe väleissä NHL joukkueiden kanssa. Niin IIHF:n ja NHL:n sopimuskin syntyy helpommin. Jos taas välit ovat huonommat niin eurooppalaiset voivat vaatia ja pitääkin kiinni kalliimmista ehdoista koko NHL:le. Myös toisinpäin on tärkeää hyvät suhteet. Tällöin NHL:stä lähetetään pelaaja joukkueeseen liigaan pelaamaan vuokralla kun tiedetään esimerkisi että joukkueella on hyvä valmentaja, huolto liki änäri tasoa, pelaajien terveyttä seurataan kunnolla jne.

Grandullin aikanahan Wildin johdon mukana tuli huoltoa tutustumaan HIFK:n huollon toimintaan ja antoi mahdollisesti vinkkejä. Toisinkin päin saattoivat saada ideoita joita muuten ei olisi tullut. On tärkeää tietää minkä näköinen kaveri vastaa puhelimeen kun soittaa. Ettei ole vain ääni puhelimessa.

Esimerkiksi kun nyt Kurri kuuluu KHL:n hallitukseen on siitäkin hyötyä NHL:le koska Kekäläinen voi soittaa Kurrille tai toisinpäin ja jutella niitä näitä ja epävirallisesti pohtia miten kumpikin osapuoli voisi edetä jossakin kiperässä asiassa.

Toisin sanoen en näe mitään syytä miksi Wild rikkoisi hyvät suhteensa HIFK:n kanssa. Joiden korjaamiseen menisi yllättävän pitkä aika. Keränen kun kuitenkin on vain pieni episodi kahden joukkueen välillä, eikä sitä kukaan muista muutaman vuoden kuluttua. Niitä hyviä suhteita tarvitaan silloinkin.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Toisaalta en usko myöskään Keräsen nappaavan paikkaa Wildin kokoonpanosta, vaan kausi tulee sujumaan kokonaan tai pääosin AHL:ssä.

Vitsi lienee siinä että jos Keränen pelaa pelinkin rapakon takana hänestä tulee kauden jälkeen UFA eli rajoittamaton agentti, jolloin hän voi tehdä diilin kenen kanssa haluaa. Jos taas ei pelaa niin oikeudet jäävät Wildille, eli Keräsestä tulee RFA (Wildillä oikeus tarjota saman suuruista sopimusta kuin kilpailija ja Keränen jää silloin Wildiin). Luulen että tuo kuvio on se mitä Wildin organisaatiossa pohditaan kun mietitään lähetetäänkö mies farmiin vai IFKhon.
 
Niin IIHF:n ja NHL:n sopimuskin syntyy helpommin.

Wildin ja Hifkin väleillä ei ole mitään merkitystä tässä.

En kyllä muutenkaan löytänyt mitään konkreettista miksi Wild välittäisi jos HIFK vetää porot nokkaan. Kyllä sieltä löytyy HIFKin tilalle jonossa joukkueita tutustumaan johonkin huollon toimintaan. Toisin sanoen en näe mitään syytä miksi HIFK rikkoisi hyvät suhteensa Wildin kanssa, tämä on se marssijärjestys.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Vitsi lienee siinä että jos Keränen pelaa pelinkin rapakon takana hänestä tulee kauden jälkeen UFA eli rajoittamaton agentti, jolloin hän voi tehdä diilin kenen kanssa haluaa. Jos taas ei pelaa niin oikeudet jäävät Wildille, eli Keräsestä tulee RFA (Wildillä oikeus tarjota saman suuruista sopimusta kuin kilpailija ja Keränen jää silloin Wildiin). Luulen että tuo kuvio on se mitä Wildin organisaatiossa pohditaan kun mietitään lähetetäänkö mies farmiin vai IFKhon.

Johan se teki Wildin kanssa sopimuksen, vaikka vaihtoehtoja oli varmasti muutama muu. En nyt näe mitään järkeä siinä, että kaveri hankitaan harjoitusleirille ja heitetään sitten takaisin Suomeen vain sen UFA-statuksen pelossa, kun kaveri jo alun perinkin valitsi Wildin.
 

chauron

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIMARS
Eikös miehen IFK-sopimus purkaantunut, kun hän allekirjoitti NHL-sopimuksen? Olen aina ymmärtänyt asian menevän näin, että pelaajalla ei voi olla kahta yhtäaikaisesti voimassa olevaa pelaajasopimusta.

Voiko IFK silti omistaa Keräsen pelioikeudet, samaan tapaan kuin KHL:ssä vaikka? Onko Liigassa tällaista kuviota olemassakaan virallisesti? Nykyiselläänhän noissa sopimuksissa on tollainen "ulkomaa-optio", joita ainakin Mäntylä, Koistinen ja Haataja ovat käyttäneet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös