Median kausiennakot 2014–2015

  • 29 182
  • 94

Wizzö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maximus Lindroth
Jatkoaikakin saanut rankattua Täkäläisen Palloseuran ennakossaan TOP-3 joukkueeksi. Hiukan pistää ihmetyttämään nämä kaikkien rankkaukset, itse laskisin TPS:n säälijoukkueeksi, kaiken osuessa kohdalleen sijat 5-6 on aivan maksimi tuolla joukkueella.
 

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuo Urheilulehden läpyskä oli kyllä pelaaja-arviointeineen ihan silkkaa persettä.

Jostain Teemu Nurmesta sanotaan että on hyvä alempien kenttien pelaaja. Tainnut koko Lukko uransa olla aika varma kahden ylimmän kentän pelaaja ja muutenkin tasainen +10 maalin mies.

Joku Kai Kantola oli haukuttu ihan paskaksi ja liigan kädettömimmäksi pelaajaksi. Kummasti vain lapioi 19 häkkiä viime kaudella.

Samoin melkein kaikki SaiPan hyökkääjät oli haukuttu käyttäen adjektiiveja:hyödytön,luistelutaidoton,turha jne. ja kuitenkin kyseinen joukkue oli rankattu kohtuullisen korkealle.

Kaikkien pelaajien kohdalle joita ei ole tunnettu on heitetty joku hassunhauska haukunta.
 

Kafrom

Jäsen
Tuo Urheilulehden läpyskä oli kyllä pelaaja-arviointeineen ihan silkkaa persettä.

Jostain Teemu Nurmesta sanotaan että on hyvä alempien kenttien pelaaja. Tainnut koko Lukko uransa olla aika varma kahden ylimmän kentän pelaaja ja muutenkin tasainen +10 maalin mies.

Joku Kai Kantola oli haukuttu ihan paskaksi ja liigan kädettömimmäksi pelaajaksi. Kummasti vain lapioi 19 häkkiä viime kaudella.

Samoin melkein kaikki SaiPan hyökkääjät oli haukuttu käyttäen adjektiiveja:hyödytön,luistelutaidoton,turha jne. ja kuitenkin kyseinen joukkue oli rankattu kohtuullisen korkealle.

Kaikkien pelaajien kohdalle joita ei ole tunnettu on heitetty joku hassunhauska haukunta.

Lueskelin myöskin illalla tuon läpi, aivan järkyttävää paskaa juurikin nuo pelaaja-arviot :D

Esimerkkeinä:

Ville Leskinen - Olisi monessa muussa seurassa kärkipään hyökkääjä, mutta ei saa sitä roolia Kärpissä.

Olli Sipiläinen & Filip Riska pelaavat liikaa taitoihinsa nähden, ei minun mielestä, hyviä AV-pelaajia.

Aleksi Saarela - Nyt pitää saada vaan pelata ja unohtaa kaikki muu. Pelikäsitys ei ole häävi.

Jyri Niemi - Hirvittävä laukaus. Pystyy tekemään tuhoa viivalta. Terveenä pysyessään saumat MM-kisoihin.
 
Viimeksi muokattu:

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Hyvin Jimmy Howardkin pärjää. Ei 180cm ole liian lyhyt maalivahdiksi.

5'10 ja 6'0 ero on kuitenkin huomattava. Näytä minulle viimeisen kymmenen vuoden ajalta 5'10 pitkät menestyneet NHL-veskarit niin myönnän olleeni väärässä.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
5'10 ja 6'0 ero on kuitenkin huomattava. Näytä minulle viimeisen kymmenen vuoden ajalta 5'10 pitkät menestyneet NHL-veskarit niin myönnän olleeni väärässä.

No ei todellakaan ole 4 cm ero huomattava. Saros on 179cm ja Howard 183cm. Ja tuohon jälkimmäiseen, niin Chris Osgood, joka on vielä sentin Sarosta lyhyempi.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Eiköhän Saroksenkin pituus pyöristy NHL:ssä tuuman tai pari ylöspäin. Tim Thomaksen pituudeksi on EP:ssä ilmoitettu 5'11'', mutta väitän, että Saros on häntä pidempi.

Marty Turco on myös 5'11''.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Hölmö, kun olin ja laitoin ajaksi kymmenen vuotta sen enempiä ajattelematta, koska jättiläisten menestyminen on ollut vasta muutaman vuoden ilmiö.

Pointti on kuitenkin edelleen sama. 5'10 kokoinen veskalla ei ole juurikaan mahdollisuuksia.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Pointti on kuitenkin edelleen sama. 5'10 kokoinen veskalla ei ole juurikaan mahdollisuuksia.

No, ehkä kannattaa odottaa edes sen verran, että Saros sinne NHL:ään pääsee ja tuomita sitten muutama vuosi sen jälkeen.
 

Calé

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Hölmö, kun olin ja laitoin ajaksi kymmenen vuotta sen enempiä ajattelematta, koska jättiläisten menestyminen on ollut vasta muutaman vuoden ilmiö.

Pointti on kuitenkin edelleen sama. 5'10 kokoinen veskalla ei ole juurikaan mahdollisuuksia.

EIpä sillä ole mitään väliä minkä mittainen mokke on jos kiekko tarttuu. Mun puolesta saa olla vaikka yks lumikin seitsemästä kääpiöstä maalilla, jos kiekot tarttuu. Antaa nyt Saroksen näyttää mikä on miehiään ihan rauhassa, turha ruveta tuomitsemaan etukäteen. Onhan se pituus etu, muttei mikään este pärjäämiselle.

MUTTA. En silti rankkaisi Sarosta liigan parhaaksi pelaajaksi. Toki yksi parhaista ja lupaavimmista pelaajista, mutta ei sentään koko liigan paras pelaaja.

Ihmetyttää myös tuo JKL juttu, että Smotherman lähtee pois ennen joulua mukamas. Mielestäni vakuuttanut harjoituspeleissä. Noh kausiennakot on vaan kausiennakoita, kaikki saa ennakoida miten huvittaa.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
No, ehkä kannattaa odottaa edes sen verran, että Saros sinne NHL:ään pääsee ja tuomita sitten muutama vuosi sen jälkeen.

Alunperinhhän minä vain huomautin näistä ylihehkutus jutuista, kun Sarosta verrattiin (mielestäni täysin aiheettomasti) Lehtoseen ja häntä pidettiin tyyliin Lehtosen kaltaisena lahjakkuutena mikä on minusta täysin yliampuvaa, vaikka Saros onkin lupaava kassari.
 

KallesS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Real Madrid
Alunperinhhän minä vain huomautin näistä ylihehkutus jutuista, kun Sarosta verrattiin (mielestäni täysin aiheettomasti) Lehtoseen ja häntä pidettiin tyyliin Lehtosen kaltaisena lahjakkuutena mikä on minusta täysin yliampuvaa, vaikka Saros onkin lupaava kassari.

Tähän ei voi muuta todeta kuin, että Jos Saros pelaisi Jokereissa, niin väittäisit aivan muuta.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Näytä minulle viimeisen kymmenen vuoden ajalta 5'10 pitkät menestyneet NHL-veskarit niin myönnän olleeni väärässä.
Tim Thomas, riittääkö? Taitaa tosin olla peräti 5'11. Tehnyt kuitenkin ihan kohtalaisen uran. Ja hei, on pelannut jopa Jokereissa joskus.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Minulla ei valitettavasti ole vahvoja seurakohtaisia värilaseja.
Ei saisi näin naurattaa!
Kyllä tuomarit sinun mukaasi ovat sortaneet Jokereita jo vuosia.
Jopa niin pahasti, että värilasisi ovat jo muuttuneet puusilmiksi.
 

teude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings/Lions, Jokerit, SaiPa
Lehtosella on tosin yli 20 sentin etu Sarokseen nähden, että kyllä vähän varovainen olisin noissa vertauksissa. Vaikkei se koko kaikki kaikessa olekaan.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kiprusoff ja Nabokov pärjäsivät 183 cm:n mitalla, eikä 178 cm pituus ollut esteenä Toskalallekaan NHL-uraan. On Saroksella siis saumat koostaan huolimatta, mutta luonnollisesti pieni koko antaa isompiin kilpakumppaneihin nähden nykyaikana tasoitusta.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Alunperinhhän minä vain huomautin näistä ylihehkutus jutuista, kun Sarosta verrattiin (mielestäni täysin aiheettomasti) Lehtoseen ja häntä pidettiin tyyliin Lehtosen kaltaisena lahjakkuutena mikä on minusta täysin yliampuvaa, vaikka Saros onkin lupaava kassari.

Oikeassa olet, Saros ei ole Lehtosen kaltainen. Saros on yhtä lahjakas, mutta kiinnostunut myös harjoittelusta ja yleensäkin homma paremmin paketissa.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Oikeassa olet, Saros ei ole Lehtosen kaltainen. Saros on yhtä lahjakas, mutta kiinnostunut myös harjoittelusta ja yleensäkin homma paremmin paketissa.

Aikamoisia idiootteja siis on NHL-seurojen palkkalistoilla, kun antoivat tämän Lehtosen tasoisen lahjakkuuden, joka omaa vielä harjoittelumotivaation valua neljännelle kierrokselle draftissa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Aikamoisia idiootteja siis on NHL-seurojen palkkalistoilla, kun antoivat tämän Lehtosen tasoisen lahjakkuuden, joka omaa vielä harjoittelumotivaation valua neljännelle kierrokselle draftissa.

Noh, vakavasti sanoen maalivahteja ei kannata tuota ylempänä varatakaan, eli varauskierros kertoo enemmän seuran tarpeista kuin itse maalivahdista. Maalivahtien asema aikaisena varauksena on kokenut Lehtosen ajoista melkoisen mullistuksen. Loistavien maalivahtien määrä on niin leveä, että on kyseenalaista ylipäänsä varata heitä ensimmäisellä tai edes toisella kierroksella.
 

Steegil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1967-2014, Ducks sympatiat Coyotes & Jets
Noh, vakavasti sanoen maalivahteja ei kannata tuota ylempänä varatakaan, eli varauskierros kertoo enemmän seuran tarpeista kuin itse maalivahdista. Maalivahtien asema aikaisena varauksena on kokenut Lehtosen ajoista melkoisen mullistuksen. Loistavien maalivahtien määrä on niin leveä, että on kyseenalaista ylipäänsä varata heitä ensimmäisellä tai edes toisella kierroksella.

Sarosta ennen varattiin kuitenkin kahdeksan maalivahtia. Vaikka jokaisella seuralla on omat mieltymyksensä niin luulisi, että Lehtosen tasoisen lahjakkuuden olisi joku noista kahdeksasta seurasta, jotka varasivat maalivahdin varannut.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Luin tänään tuota Jääkiekkolehteä, joka kauppoihin tuttuun tapaan kauden alla ilmestyi. Pisti vähän naurattamaan tuo IFK:n puolustuksen arvio 7+. Onhan siellä omat puutteensa ja raivokkaasti on fanikunta vahvistusta/vahvistuksia vaatinutkin, mutta aikamoinen arvio kuitenkin. Onhan siellä nyt taitoa, kokemusta ja potentiaalia sen verran jo nytkin, että tuollainen arvio osoittaa melkoista tiedonpuutetta lehdeltä. On taidettu lukea Jatkiksen IFK-osiota vähän turhankin paljon? :)
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Luin tänään tuota Jääkiekkolehteä, joka kauppoihin tuttuun tapaan kauden alla ilmestyi. Pisti vähän naurattamaan tuo IFK:n puolustuksen arvio 7+. Onhan siellä omat puutteensa ja raivokkaasti on fanikunta vahvistusta/vahvistuksia vaatinutkin, mutta aikamoinen arvio kuitenkin. Onhan siellä nyt taitoa, kokemusta ja potentiaalia sen verran jo nytkin, että tuollainen arvio osoittaa melkoista tiedonpuutetta lehdeltä. On taidettu lukea Jatkiksen IFK-osiota vähän turhankin paljon? :)

Kultanumerossa taisi JYPin arvio taas olla 9+ jos oikein nopeasti lehteä vilkaisin kaupan hyllyllä, että nuo nyt riippuu aika paljon mikä painoarvo kärkipakeilla ja kokonaisuudella. Onhan JYPillä 4 Mikkoa tuossa, mutta takana sitten muut nuoria pakkeja jotka hieman kysymysmerkkejä.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Sarosta ennen varattiin kuitenkin kahdeksan maalivahtia. Vaikka jokaisella seuralla on omat mieltymyksensä niin luulisi, että Lehtosen tasoisen lahjakkuuden olisi joku noista kahdeksasta seurasta, jotka varasivat maalivahdin varannut.

Kuten sanoin, 2013 maalivahtien taso oli ja on leveämpi. 2002 kilpailu oli vähäistä. Lehtonen erottui edukseen paljolti siksi, että vuosikerta oli heikko, kenties jopa 2000-luvun heikoin kokonaisuus.
 

Pika1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kuten sanoin, 2013 maalivahtien taso oli ja on leveämpi. 2002 kilpailu oli vähäistä. Lehtonen erottui edukseen paljolti siksi, että vuosikerta oli heikko, kenties jopa 2000-luvun heikoin kokonaisuus.

Jaaha. Oikeasti vertaat koko draftin kakkosvarausta joka oli jo 18-vuotiaana liigan paras maalivahti ja neljännen kierroksen "ynnä-muut" varausta samalle tasolle ja syyksi heikon tason 2002 maalivahdeissa? Jos astuin trollin miinaan niin sitten ei enempää aiheesta. Jos en astunut niin sitten me vaan ollaan vain eri mieltä asiasta ja jatketaan eteenpäin!

Itse aiheeseen:
Top-listat aika odotetut. Pelaajia on todella vaikea pistää absoluuttiseen järjestykseen ja Saros todella mielenkiintoinen valinta ykköseksi. Toki nuori sälli menee vielä viime kaudesta eteenpäin. KukkosLassea itse olisin veikannut.

Joukkueista runkosarjassa:
1. Kärpät
2.-4. Tappara, Lukko, Blues
5.-8. TPS, Pelicans, Saipa, Jyp
9.-10. HIFK, Ässät
11.-13. Ilves, HPK, Kalpa
14. Sport

Ja Kärpät ei vie pyttyä....
 

F#21

Jäsen
Lehtosella on tosin yli 20 sentin etu Sarokseen nähden, että kyllä vähän varovainen olisin noissa vertauksissa. Vaikkei se koko kaikki kaikessa olekaan.

Puhutaan kyllä nyt vain vähän yli kymmenestä sentistä, eikä 20 sentistä. Eräs Khudobin (181cm EP:n mukaan) taisi viedä Cam Wardin ykkösvahdin paikan viime kaudella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös