Matti Kuparinen – taistelua & taklauksia

  • 116 905
  • 597

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuparinen on oikeasti ihan yössä. Mitä helvettiä se tekee kakkosylivoimalla ja pelaa muutenkin noin paljon...

Tällä hetkellä surullinen fakta on se, ettei Kuparisen taso riitä laadukkaaseen 5vs5 pelaamiseen liigassa. Paljon täytyy parantaa jos aikoo olla hyödyksi.

Eli näiden haukkujen myötä tilattu Kuprulta maali tähän iltaan.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Eli näiden haukkujen myötä tilattu Kuprulta maali tähän iltaan.

Se olisikin eka, oliko nyt jo 24 peliin? Siinä yhdessä alivoimassa, jossa oli sen lähes 2min putkeen kentällä, oli aivan puhki kun raahautui vaihtoaitioon
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen aina ottanut silmätikukseni hitaat ja kädettömät pelaajat ja näen heissä kohtuuttomasti huonoja puolia. Näin olen myös Matti Kuparista kohdellut siitä lähtien, kun hänet umpisurkean Hifk kauden jälkeen Ässiin hommattiin. Taas Saipa pelissä, en nähnyt mitään mutta hyvää, kuin muutamat voitetut aloitukset, mutta en voi käsittää että miksi pelaa ylivoimassa, tai edes saa noinkin paljon vastuuta tasakentällisin.
Kertokaa minulle joku, mitä hyvää Kuparisessa on, niin yritän oikein kovasti seuraavassa pelissä etsiä niitä positiivisia asioita. Nyt näen vaan liian hitaan ja täysin vääriä ratkaisuja tekevän pelaajan, jonka en todellakaan toivo jatkavan enää tämän kauden jälkeen Ässissä!
 

luotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Die Mannschaft, Bayern München
Olen aina ottanut silmätikukseni hitaat ja kädettömät pelaajat ja näen heissä kohtuuttomasti huonoja puolia. Näin olen myös Matti Kuparista kohdellut siitä lähtien, kun hänet umpisurkean Hifk kauden jälkeen Ässiin hommattiin. Taas Saipa pelissä, en nähnyt mitään mutta hyvää, kuin muutamat voitetut aloitukset, mutta en voi käsittää että miksi pelaa ylivoimassa, tai edes saa noinkin paljon vastuuta tasakentällisin.
Kertokaa minulle joku, mitä hyvää Kuparisessa on, niin yritän oikein kovasti seuraavassa pelissä etsiä niitä positiivisia asioita. Nyt näen vaan liian hitaan ja täysin vääriä ratkaisuja tekevän pelaajan, jonka en todellakaan toivo jatkavan enää tämän kauden jälkeen Ässissä!
Sama juttu minulla, inhoan hitaita ja kädettömiä pelaajia. Kunpa ei tarvitsisi nähdä enää ensi kaudella Kuprua, Bloodia eikä Korhosta.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Olen aina ottanut silmätikukseni hitaat ja kädettömät pelaajat ja näen heissä kohtuuttomasti huonoja puolia. Näin olen myös Matti Kuparista kohdellut siitä lähtien, kun hänet umpisurkean Hifk kauden jälkeen Ässiin hommattiin. Taas Saipa pelissä, en nähnyt mitään mutta hyvää, kuin muutamat voitetut aloitukset, mutta en voi käsittää että miksi pelaa ylivoimassa, tai edes saa noinkin paljon vastuuta tasakentällisin.
Kertokaa minulle joku, mitä hyvää Kuparisessa on, niin yritän oikein kovasti seuraavassa pelissä etsiä niitä positiivisia asioita. Nyt näen vaan liian hitaan ja täysin vääriä ratkaisuja tekevän pelaajan, jonka en todellakaan toivo jatkavan enää tämän kauden jälkeen Ässissä!
Matti Kuparinen on kuin Englannin kuningatar tai Ruotsin kuningas. Molemmat saavat arvostusta pienessä piirissä, mutta käyttötarkoitus on sitten toinen juttu. En kiellä, etteikö Kuprulla olisi ISO patasydän, mutta pelillinen tarkoitus pitäisi mennä symbolisen statuksen edelle.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Tämän päivän pelistä en nähnyt kuin väläyksiä, mutta näkemieni tämän kauden otteluiden perusteella Kuparinen on edelleen oikeassa roolissa mies paikallaan. Kuusi tehopistettä ja plusmiinuksissa paras sentteri Ässissä. Ainoa mistä olen huolissani ja yllättynyt on se että aloitusprosentti on alle 50% @Pratu tai joku muu tilastonikkari voisi tulla kertomaan aluekohtaiset prosentit, koska uskon että omalla alueella se on edelleen yli puolet.

Ylivoimissa Kuparinen on kyllä nykyään varsin turha, mutta alivoimissa pitää olla ensimmäinen vaihtoehto (ja niin on ollutkin). Eikä tuohon rooliin oikein ketään muitakaan ole tulossa tai saatavilla. Nelosketjun sentteriä ei kuulu hankkia ulkopuolelta. Jääkiekko on muutenkin roolituspeli nykyään(kin) ja joukkue jossa on 8 Salmista, 4 Kärkeä ja 6 Matuskinia tuskin voittaa jatkuvasti. Kuparisen liike on mitä on mutta vääriä asioita herra kyllä ei kovinkaan usein tee vaan päinvastoin korvaa sijoittumisellaan ja oikeilla ratkaisuilla paljon. 15 minuutin peliaika on ehkä liikaa, parempi olisi joku 12 minuuttia mutta ehkä runsaat alivoimat ovat vaikuttaneet isoon minuuttimäärään.

Ja edelleen, tiedän että viime kauden playoffit halutaan unohtaa, mutta kukapa olikaan noiden paskapelien paras Ässäpelaaja...

@angnus :n mielipiteille en kyllä anna paskankaan arvoa koska herralla on jo pitkään ollut jotain Kuparista vastaan. Liekö Masa Rockyn miehiä?
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Sama juttu minulla, inhoan hitaita ja kädettömiä pelaajia. Kunpa ei tarvitsisi nähdä enää ensi kaudella Kuprua, Bloodia eikä Korhosta.

Ehkä sitten tykkäisit ns. hunajaa jos Bloodi korvattaisiin ensi kaudeksi Jesse Jyrkkiöllä. Hän ei olisi hidan ja kädetön - ainoastaan kädetön.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tämän päivän pelistä en nähnyt kuin väläyksiä, mutta näkemieni tämän kauden otteluiden perusteella Kuparinen on edelleen oikeassa roolissa mies paikallaan. Kuusi tehopistettä ja plusmiinuksissa paras sentteri Ässissä. Ainoa mistä olen huolissani ja yllättynyt on se että aloitusprosentti on alle 50% @Pratu tai joku muu tilastonikkari voisi tulla kertomaan aluekohtaiset prosentit, koska uskon että omalla alueella se on edelleen yli puolet.

Ylivoimissa Kuparinen on kyllä nykyään varsin turha, mutta alivoimissa pitää olla ensimmäinen vaihtoehto (ja niin on ollutkin). Eikä tuohon rooliin oikein ketään muitakaan ole tulossa tai saatavilla. Nelosketjun sentteriä ei kuulu hankkia ulkopuolelta. Jääkiekko on muutenkin roolituspeli nykyään(kin) ja joukkue jossa on 8 Salmista, 4 Kärkeä ja 6 Matuskinia tuskin voittaa jatkuvasti. Kuparisen liike on mitä on mutta vääriä asioita herra kyllä ei kovinkaan usein tee vaan päinvastoin korvaa sijoittumisellaan ja oikeilla ratkaisuilla paljon. 15 minuutin peliaika on ehkä liikaa, parempi olisi joku 12 minuuttia mutta ehkä runsaat alivoimat ovat vaikuttaneet isoon minuuttimäärään.

Ja edelleen, tiedän että viime kauden playoffit halutaan unohtaa, mutta kukapa olikaan noiden paskapelien paras Ässäpelaaja...

@angnus :n mielipiteille en kyllä anna paskankaan arvoa koska herralla on jo pitkään ollut jotain Kuparista vastaan. Liekö Masa Rockyn miehiä?
Oletko tosiaan niin tyhmä, ettet ymmärrä kirjoitettua sanaa? Kerroin uudelleen, jos vaikka tajuaisit toisella kertaa, että en ole ikinä oikein osannut arvostaa hitaita, kädettömiä ja vääriä ratkaisuja tekeviä pelaajia. Nyt ihan oikeasti pyysin valaisemaan itseäni, että löytäisin ja osaisin seurata niitä hyviä puoliakin. Mutta sinun vastaustasi en välttämättä noteeraa, koska ajatuksenjuoksusi on jostain toiselta vuosisadalta, tai jopa planeetalta. Itse asiassa myötähäpeän tunne on päällimäisenä, kun sinun "faktojasi" lukee. Jospa nyt haet eilisen pelin jostain ja katsot alusta loppuun, niin näet niitä vääriä ratkaisujakin, siis jos vaan haluat nähdä. Ei se kyllä yllätä, että sinä näet mitä haluat, etkä totuutta.
Toivon todellakin että Kuparinen osoittaa hyötynsä tällä kaudella ja intoutuu hurjaan vireeseen ja pelaa Ässille ja Aholle loistavan lopetuksen, palkinnoksi siitä että on saanut noilla otteilla sopimuksen näinkin pitkäksi aikaa. Sitten ensi kaudella vaikka huoltajaksi tai jotain, niin saadaan hyvä äijä koppiin, mutta kuitenkin pois kentältä.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Oletko tosiaan niin tyhmä, ettet ymmärrä kirjoitettua sanaa? Kerroin uudelleen, jos vaikka tajuaisit toisella kertaa, että en ole ikinä oikein osannut arvostaa hitaita, kädettömiä ja vääriä ratkaisuja tekeviä pelaajia. Nyt ihan oikeasti pyysin valaisemaan itseäni, että löytäisin ja osaisin seurata niitä hyviä puoliakin. Mutta sinun vastaustasi en välttämättä noteeraa, koska ajatuksenjuoksusi on jostain toiselta vuosisadalta, tai jopa planeetalta. Itse asiassa myötähäpeän tunne on päällimäisenä, kun sinun "faktojasi" lukee. Jospa nyt haet eilisen pelin jostain ja katsot alusta loppuun, niin näet niitä vääriä ratkaisujakin, siis jos vaan haluat nähdä. Ei se kyllä yllätä, että sinä näet mitä haluat, etkä totuutta.
Toivon todellakin että Kuparinen osoittaa hyötynsä tällä kaudella ja intoutuu hurjaan vireeseen ja pelaa Ässille ja Aholle loistavan lopetuksen, palkinnoksi siitä että on saanut noilla otteilla sopimuksen näinkin pitkäksi aikaa. Sitten ensi kaudella vaikka huoltajaksi tai jotain, niin saadaan hyvä äijä koppiin, mutta kuitenkin pois kentältä.
Varmaan yhtä tyhmä kuin sinäkin kun tuntuu että sinä ymmärrät vain omia kirjoitettuja sanojasi etkä ymmärrä että joku toinen voi olla eri mieltä ihan perustellusti.

Nopeus on ainoastaan yksi ominaisuus ja jos muut ominaisuudet ovat riittävät voi niillä kompensoida hidasta liikettä. Edelleen, kuten sanoin niin joukkue jossa on pelkkiä Salmisia ja Kärkiä (tai vaikka Makkosia ja Suorantoja, melkeimpä ihan ketkä vaan kaksi nimeä voi tähän laittaa) ei ole tasapainoinen. Et ole esittänyt parempaa/järkevämpää vaihtoehtoa Kuparisen oikeaan rooliin (kapteeni/4.-sentteri), eikä sellaista ole mielestäni näköpiirissä omista junnuistakaan.

Saattoi eilisessä pelissä tulla vääriä ratkaisujakin, mutta onko kenenkään otteet yhdestä pelistä kiinni. Joukkueessa on monta pelaajaa jotka pelaavat jatkuvasti miten sattuu ja joillain on jopa sopimusta tulevaisuudestakin. Itselläsi on aivan vastaava tilanne mistä minua syytät, et vain näe Kuparisen onnistuneita ratkaisuja koska et halua niitä nähdä. Tilastojakin sanotaan valheeksi, mutta nekin osoittavat Matin tarpeellisuuden Ässille.

Toivottavasti Ässät julkaisisi Kuparisen jatkosopimuksen mahdollisimman pian niin saataisiin itkut hiljenemään. Matti on juurikin oikea pelaaja ottamaan seuraavan Kanadamaljan vastaan. Jos (ja todennäköisesti kun) se ei tapahdu tänä keväänä niin ainakin lähivuosina.
 

Pata4win

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers ja FC Barcelona
Ehdottomasti kapteenille jatkoa! Illasta toiseen raapii tärkeitä aloituksia sekä hoitaa puolustustehtävät erinomaisesti. Hyökkäyksessä ei niin suurta apua ole, mutta loistavasti pelaa 4. ketjun keskellä ja tekee tärkeää työtä joukkueen eteen.
 

Badgers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuprulle jatkoa! Tärkeä johtaja tässä porukassa ja olisi se hienoa nähdä, kun Kupru nostelisi Kanada-maljaa. Ei säkenöivin rooli, eikä isoin, mutta tärkeä palanen koko joukkuetta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ehdottomasti kapteenille jatkoa! Illasta toiseen raapii tärkeitä aloituksia sekä hoitaa puolustustehtävät erinomaisesti. Hyökkäyksessä ei niin suurta apua ole, mutta loistavasti pelaa 4. ketjun keskellä ja tekee tärkeää työtä joukkueen eteen.

Mielenkiintoinen yksityiskohta, tänään aloitusprosentti 38,9%.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei jatkoon! Ei riitä...
 

Pata4win

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers ja FC Barcelona
Mielenkiintoinen yksityiskohta, tänään aloitusprosentti 38,9%.

En tarkoittanut tätä yhtä ottelua vaan tätä kautta ylipäätänsä. Prosenteista ei ole tietoa, mutta omaan silmään näyttänyt, että ottanut aloituksia hyvällä tasolla koko kauden.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuparinen pelaa parasta kauttaan viiteen vuoteen.
Joukkueen kapteeni ja puolustuspelaamisen pelillinen Johtaja. Yksi liigan selkeästi parhaimmista puolustavista hyökkääjistä.
Ehdottomasti jatkoon.
 

Kärmes1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kupru on pelannut hyvin viime aikoina. Jalka ei oikein riitä hyökkäyspäässä, mutta puolustuspeli on timanttista. Kuprun suurin työ palkkansa eteen tapahtuu penkillä ja kopissa. Olen vakuuttunut siitä, että kuprun johtajuutta tarvitaan jatkossakin, mutta hintalapun on syytä olla suht edullinen jatkoa ajatellen.
 

Padas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Kupru on pelannut hyvin viime aikoina. Jalka ei oikein riitä hyökkäyspäässä, mutta puolustuspeli on timanttista. Kuprun suurin työ palkkansa eteen tapahtuu penkillä ja kopissa. Olen vakuuttunut siitä, että kuprun johtajuutta tarvitaan jatkossakin, mutta hintalapun on syytä olla suht edullinen jatkoa ajatellen.
Täysin samaa mieltä. Kuprun kaltaisia johtajatyyppejä ei ole jokkueessa liikaa. Kyllä hän jatkopahvin ansaitsee, jos ja kun Ässät on kasaamassa porilaista dreamteamia ensi kaudelle. Surkea aloitusprosentti on itselleni pieni yllätys, mutta on hän ainakin joskus osannut aloittaa.
 

Ässät1967

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kuprua tarvitaan edelleen ensikaudellakin. Eikö miehelle löytyisi erityisopetusta aloituksiin ja luistelun hiomiseen, jolloin hänestä olisi suurempi hyöty kaikille.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
On kyllä nostanut profiiliaan loppusyksyn pimeiden iltojen edetessä. Oikea rooli, sopivat minuutit. Jalka vaikuttaa napsun kevyemmältä, tekee sijottumisella kiekottomana ja ratkaisuillaan kiekon kanssa paljon pelitilanteen kannalta oikeita ratkaisuita. Alivoimalla kokemus puhuu. Hoitaa ruutunsa alemmissa ketjuissa, pitää viisikkoa kasassa, aivan sama ketä rinnalla pelaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Täysin samaa mieltä. Kuprun kaltaisia johtajatyyppejä ei ole jokkueessa liikaa. Kyllä hän jatkopahvin ansaitsee, jos ja kun Ässät on kasaamassa porilaista dreamteamia ensi kaudelle. Surkea aloitusprosentti on itselleni pieni yllätys, mutta on hän ainakin joskus osannut aloittaa.

Puolustusalueen aloitukset Kuparinen on ottanut 51,9% varmuudella, ollen Ässien paras.
 

angnus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hokkarit naulaan ja valmennustiimiin, niin saadaan asennetta koppiin ja penkin taakse.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös