Matkakohteenne

  • 2 438 696
  • 14 479

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Balkanilla ei kannata junalla matkustaa siirtymisen vuoksi ollenkaan. Jos taas haluaa junalla matkustamisen takia sitä harrastaa, niin ei tosiaan mitään passeja.

Miksei kannata? Itse ainakin jokunen vuosi sitten matkustin Bosniassa junalla, bussin kanssa hinta samaa luokkaa ja aika samaa luokkaa. Juna mukavampi kuin heiluva bussi ja toki maisemia paremmin.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Helpointa on osallistua Plitviceen suuntautuvalle päiväryhmämatkalle Splitistä...

Helpoin tapa on yleensä tylsin tapa. Minä ainakin pyrin matkustamaan niin, että liikkuminen on osa matkaa, eikä vain kohteissa oleminen. En ihmettele, että Splitistä pääsee järjestetylle päivämatkalle. Kunhan vain muistutin, ettei sen puuttuminen ole este reissulle sillä Plitvicen sijainnin takia sinne on helppo päästä tavallisella vuorobussilla.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Siirtymisiin kannattaa myös harkita halpislentoja mikäli ne saa osumaan omiin aikatauluihin.
Tuo on totta, jos välimatkaa on vähänkin enemmän. Muutaman sadan kilsan siirtymiin kuitenkin juna on usein se nopein vaihtoehto julkisista, jos kohteet ovat rautateiden varrella ja varsinkin, jos isohkosta kaupungista toiseen matkustaa. Paikallisjunat ja syrjässä radalta sijaitsevat kohteet sitten erikseen.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Helpointa on osallistua Plitviceen suuntautuvalle päiväryhmämatkalle Splitistä — löytyypi netistä. Itse kävin erään kokouksen yhteydessä isäntien järjestämällä retkellä Zagrebista käsin. Kansallispuisto on must do -osastoa, etenkin, jos on aikaa myös tehdä sitä, mikä on rannikolta käsin helpointa eli käydä saarilla. Voisin suositella Korculan saarta. Ja sinne vinkki: Jos menet uimaan mereen, sinulla on oltava kovapohjaiset muoviset uimakengät, sillä merisiili voi lopettaa lomasi lyhyeen. Popoja myydään joka paikassa. Tietenkin, jos rannikko on sinulle tuttu, tämä on selvää pässinlihaa.
Myös Krkan kansallispuisto vesiputouksineen on kivenheiton päässä Splitistä. Turisteja tuolla on mutta heti avaamisen aikaan kannattaa mennä ja kyllä tuolla päivän viettää. Uikkarit mukaan, tuolla voi myös uida.
 
Onko kellään heittää tietoa, että minkälaista pätkää tuo Alta-Hetta/Karigasniemi on ?
Ei kait tuossa mitään kamalan erikoista ole. Prätkällä olen kerran vetänyt ja onhan se pyörällä mukava tie ajaa kun pientä mutkaa löytyy ja tiekin on siedettävässä kunnossa. Autolla sitten huristellut useammin. Komeaa seutua.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Onko kenelläkään tuntumaa Trierin kaupungista Saksasta ja kätevimmästä metodista päästä sinne?

Iäkkäämpien vanhempieni parissa on ollut pitkään kiinnostusta nimen omaan Trieriä ja sen nähtävyyksiä kohtaan. Olen harkinnut, että voisin lähteä jossain välissä sinne mukaan, ja koska vanhempani (käytännössä äitini) ei reissussa omatoimisesti pärjää eikä osaa mitään reittejä/kulkuvälineitä itse varata, niin joutuisin toimimaan eräänlaisena matkanvetäjänä.

Trier ja tuo Saksan alue on minulle kuitenkin vieraampi. Toki paikka kiinnostaa minuakin, onhan tuolla Unescon maailmanperintökohteita ja kaupunki on Saksan vanhimpia.
 

Outsider

Jäsen
Onko kenelläkään tuntumaa Trierin kaupungista Saksasta ja kätevimmästä metodista päästä sinne?

Iäkkäämpien vanhempieni parissa on ollut pitkään kiinnostusta nimen omaan Trieriä ja sen nähtävyyksiä kohtaan. Olen harkinnut, että voisin lähteä jossain välissä sinne mukaan, ja koska vanhempani (käytännössä äitini) ei reissussa omatoimisesti pärjää eikä osaa mitään reittejä/kulkuvälineitä itse varata, niin joutuisin toimimaan eräänlaisena matkanvetäjänä.

Trier ja tuo Saksan alue on minulle kuitenkin vieraampi. Toki paikka kiinnostaa minuakin, onhan tuolla Unescon maailmanperintökohteita ja kaupunki on Saksan vanhimpia.

Lennot frankfurtiin ja mieltymyksien mukaan jatko autolla tai junalla. Oma valinta olisi auto, niin pääsisi samalla liikkumaan Moselin varren pikku kyliin, linnoihin jne. Mitään sen kummempaa vinkkiä ei nyt tule itse Trieristä mieleen, mutta ihan viihtyisä paikka se on ja mukavan pieni kävellä ympäriinsä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kymmenen vuotta sitten ainakin Hahnin kentältä meni bussit suoraan Trieriin. Kiva pienehkö kaupunki ja paljon toki historiaa aina antiikista lähtien. Siitähän on lyhyt matka Luxemburgiin käväistä, jos haluaa esim. täällä tai puhuttelevilla hautausmailla käydä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kiitoksia Trier-vinkeistä, ja samaten Luxemburg-vinkeistä. Sotahistorialliset kohteet aina kiinnostavat muun historian myötä. Trierin kohteita vilkuilemalla ainakin roomalaisasutukset ynnä muu kiinnostaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Hahniin on vain vaikea nykyään Suomesta lentää. Ennen oli kaikki paremmin.
Juuei, lähinnä meinasin, että jos tuolta meni aikoinaan suorat yhteydet ympäriinsä, voisi Frankfurtistakin ehkä mennä. On toki kauempana, mutta Trier saattaisi olla turisminsa vuoksi mahdollinen kohde.

Harmi, kun halpikset eivät Suomessa oikein viihdy.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
Ensi keväänä toukokuun alussa Dallasiin olisi 10 päivän reissu tiedossa, eli olisiko antaa täsmävinkkejä Dallasin alueelle Teksasiin? Auto on käytössä tottakai kokoajan, joten kaupungin alueen ulkopuolelta hyvän maun mukaan (max 300-400km) voi myös ehdoitella "must-do" juttuja.
 

Molkke

Jäsen
Reissua Australiaan olen varailemassa ja kysymys koskeekin välilaskua. Välilasku on nimittäin Abu Dabhissa. Valittavana on joko hieman edullisempi lento siten, että aamulla laskeutuminen Abu Dhabiin ja myöhään samana iltana matka jatkuu. Aavistuksen kalliimmassa versiossa kyseessä on vain nopea välilasku vaihtoa varten. Onko kokemuksen puolesta kannattavaa käydä Abu Dhabissa päivän verran? Emme nyt ihan euron päälle kaikkea laske, mutta kyllä budjetti huomioidaan jos päiväreissu Abu Dhabissa kustantaa useamman satasen verran, silloin säästö lennoissa on turha. Kiitoksia vinkeistä!
 

Voittaja

Jäsen
Viikon päästä pitäs lähteä Sofiaan viikoksi työreissulle. Ennen en ole kyseisessä paikassa käynyt ja vaikka toki työreissu onkin, niin viikonloppu kuitenkin siellä, eli onko mitään hyviä vinkkejä tai ideoita? Voipi hyvinkin olla ettei mitään tule tehtyä sen kummempaa kun en ole varma ketäs tuttuja siellä silloin on, mutta varanvuoksi jos jollain on hyviä ideoita niin otetaan vastaan.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Reissua Australiaan olen varailemassa ja kysymys koskeekin välilaskua. Välilasku on nimittäin Abu Dabhissa. Valittavana on joko hieman edullisempi lento siten, että aamulla laskeutuminen Abu Dhabiin ja myöhään samana iltana matka jatkuu. Aavistuksen kalliimmassa versiossa kyseessä on vain nopea välilasku vaihtoa varten. Onko kokemuksen puolesta kannattavaa käydä Abu Dhabissa päivän verran? Emme nyt ihan euron päälle kaikkea laske, mutta kyllä budjetti huomioidaan jos päiväreissu Abu Dhabissa kustantaa useamman satasen verran, silloin säästö lennoissa on turha. Kiitoksia vinkeistä!

Päivässä ehtii käydä Marina-ostarilla ja siinä vieressä on myös perinnekylä jossa voi ihmetellä kamelia ja katsoa, miten aavikolla ennen elettiin. Tai sitten suurmoskeijassa jos ei ostari kiinnosta. Taksi ei muistaakseni maksanut paljon (inkkarit ajaa ja bensa ei maksa mitään) ja matka lentokentältä oli ehkä joku kolme varttia. Sen jälkeen kun tuolla kävin niin siihen lentokentän lähelle formularadan kylkeen on noussut Ferrari World ja vesipuisto joten sekin voi olla varteenotettava vaihtoehto eikä tarvi kaupunkiin asti ajaa.
 

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Huomenna olis edessä poikain reissu Lontooseen viikonlopuksi. Periaatteessa 2 täyttä päivää aikaa pyöriä kohteessa ja ottaisin vastaan vinkkejä hyvistä pubeista, ravintoloista yms. Mänttipallo ei kiinnosta ja eipä tuolla pikaisella vilkasulla mitään kunnon matseja taitaisi edes olla. Edellisestä reissusta Lontooseen on kulunut jo 9 vuotta ja silloinkin olin enemmän tai vähemmän sekaisin niin ei kamalasti muistikuvia.
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos linkeistä. Olikin näemmä vähän kalliimpaa mitä muistin. Näköjään sen 60-100€ joutuu junalipusta pulittamaan, mikäli ei aivan kukonlaulun aikaan herää. Tuskin nuo hinnat tuosta alaskaan enää tulevat, mutta pitää lähipäivinä vielä tutustua paremmin. Saattaa sieltä löytyä halvempiakin, jos katsoo Dortmundin ym. kautta vaihtoja. Busseja näyttää menevän aika niukasti. Voi olla, ettei sunnuntai ole kaikkein paras päivä matkustaa.

Vuosi sitten oli lähijunissa ilmainen matkustaa, jos vilautti matsilippua lipunmyynnissä. Kölnin juna-asemalla on iso lipunmyyntipiste, jossa on yleensä todella monta virkailijaa paikalla ja isompikin jono menee nopsasti. Kaukojuniin tuo tuskin pätee, mutta Leverkuseniin matkustimme ilmaiseksi junalla Kölnistä.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Huomenna olis edessä poikain reissu Lontooseen viikonlopuksi. Periaatteessa 2 täyttä päivää aikaa pyöriä kohteessa ja ottaisin vastaan vinkkejä hyvistä pubeista, ravintoloista yms. Mänttipallo ei kiinnosta ja eipä tuolla pikaisella vilkasulla mitään kunnon matseja taitaisi edes olla. Edellisestä reissusta Lontooseen on kulunut jo 9 vuotta ja silloinkin olin enemmän tai vähemmän sekaisin niin ei kamalasti muistikuvia.
Jos kielitaito antaa myöden, niin viikonlopun standup-keikat ovat hauskoja. Lähinnä siksi, että yleisö niissä on 99% paikallisia ja he ovat tulleet viettämään hauskan illan. Keskimääräistä fiksumpaa ja rennompaa jengiä on niissä illoissa liikkeellä. Tsekkaa vaan netistä jonkun pubin missä on keikka ja sinne siis. Maksaa toki jotain, mutta mikäpä ei maksais.
 

teppana

Jäsen
Nyt alkaa pikkuhiljaa reitti muotoutua, lähtö olis 18.12. Takaisintulopäivä ei vielä määritelty mutta Helmikuun puolivälin jälkeen se on:

Oulu-Helsinki-Bangkok-Kanchanaburi-Melbourne-Sydney-Brisbane-Cairns-Denpasar-Mataram-Bima-Singapore-Helsinki-Oulu

Tuolla Ausseissa tulee tietysti noita paikkoja enemmän kun autolla mennään mutta etukäteen ei oikein tiedä missä kaikkialla sitä pysähtyy.

Matkavinkkejä tuolle akselille otetaan enemmänkin kuin kiitollisena vastaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Melbourne-Sydney-Brisbane

Tuolla välillä on aivan käsittämättömät mahdollisuudet nähdä urheilua. Riippuu tietysti kiinnostaako sellainen. Vuoden viimeisellä viikolla kannattaa olla Melbournessa ja sitten seuraavan vuoden ensimmäisellä Sydneyssa.

On siellä paljon muitakin pelejä kuin The Ashes, esimerkiksi jalkapalloa ja koripallo on myös noilla kesälaji. Rugby on talvilaji eli sitä ei näe.

2017–18 Ashes series - Wikipedia
 

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jos kielitaito antaa myöden, niin viikonlopun standup-keikat ovat hauskoja. Lähinnä siksi, että yleisö niissä on 99% paikallisia ja he ovat tulleet viettämään hauskan illan. Keskimääräistä fiksumpaa ja rennompaa jengiä on niissä illoissa liikkeellä. Tsekkaa vaan netistä jonkun pubin missä on keikka ja sinne siis. Maksaa toki jotain, mutta mikäpä ei maksais.
Kyllä antaa kun melkeinpä toinen äidinkieli on englanti. Ja kiitti vinkistä! Viimeksi kun olin niin tosiaan tuli tollasessa käytyä ja oli hyvä, mutta ikää taisi olla se 22 ja loppuillasta känni sen verran tuhti että kerroin äänekkäämmin vitsejä kuin esiintyjä. Nyt kun on muutama kilometri enemmän mittarissa, voisi käydä uudestaan ja EHKÄ osata jopa käyttäytyä.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Reissua Australiaan olen varailemassa ja kysymys koskeekin välilaskua. Välilasku on nimittäin Abu Dabhissa. Valittavana on joko hieman edullisempi lento siten, että aamulla laskeutuminen Abu Dhabiin ja myöhään samana iltana matka jatkuu. Aavistuksen kalliimmassa versiossa kyseessä on vain nopea välilasku vaihtoa varten. Onko kokemuksen puolesta kannattavaa käydä Abu Dhabissa päivän verran? Emme nyt ihan euron päälle kaikkea laske, mutta kyllä budjetti huomioidaan jos päiväreissu Abu Dhabissa kustantaa useamman satasen verran, silloin säästö lennoissa on turha. Kiitoksia vinkeistä!

Tuossa Peltisen viestissä ne aika pitkälle tuli. Taksi on tosiaan puoli-ilmainen ja turvallinen, ei tarvi edes tinkiä tai hintaa sopia etukäteen. Suurmoskeija on ehdottomasti käymisen arvoinen paikka. Yas-saarelta löytyy formularata (jonne pääsee ilmaiseksi sunnuntaisin ja tiistaisin kävelemään tai pyöräilemään), iso Yas-mall, jossa itsessään löytyy jonkin verran aktiviteettia sekä nuo Ferrari World ja Yas Waterpark. Nuo jälkimmäiset ovat suhteellisen hintavia paikkoja, eikä minun mielestäni mitään erikoisia. Keskustassa Corniche rantakanta on ihan kiva. Jos päivän haluaa viettää biitseillä kaupungin kyljessä, niin sekin onnistuu.

Kyllä Abu Dhabi aina päivän visiitin arvoinen on, huomattavasti vihreämpi ja minun mielestä viihtyisämpi kuin naapurin Dubai. Itse olen täällä jo 2,5 vuotta viihtynyt.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Lipun varaus etukäteen voi olla suotavaa. Itse pääsin kyllä ilmankin varausta, mutten ekana iltana. Ekana alkuiltana tuli minullekin vastaan tämä eeppinen jono, mutta seuraavana iltana museo oli auki muita päiviä pidempään ja tuolloin jono oli varsin vähäinen.

Tarkistin saman tien tilanteen paikan nettisivuilta, tämä tiedoksi myös sinulle, @ipa rules . Eli lokakuuhun asti Anne Frank huis on auki joka päivä klo 09-22 siten, että aamuajat 13.30 asti on varattu etukäteen netistä lipun hankkineille ja tietyn käyntiajan varanneille. Sen jälkeen voi sitten jonottaa vapaasti sisäänpääsyä (ja varmasti saakin jonottaa). Eli ehkä etukäteislippu on järkevintä, tai sitten tulee parina iltana joskus klo 20 jälkeen kuikuilemaan miten pitkä jono on. Ei välttämättä lokakuussa enää niin armottoman pitkä iltaisin.

Juu kyllä se pitää noin toimia. Vuosi sitten Eiffeltorniin Pariisiin ostin liput etukäteen ja olihan se hienoa painaa jonojen ohi suoraan sisään.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Voi olla tyhmä kysymys, mutta pystyykö jollain hakukoneella tms hakemaan lentolippuja pelkän lähtökentän perusteella. Siis että annan vaan päivämäärän ja lähtökentän ja sivusto kertoo mihin pääsee ja mihin hintaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös