Matkakohteenne

  • 2 422 157
  • 14 418

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Valitettavasti tarvitsee. Uskallapa muutenkin olla käynyt jossain muuallakin siellä, niin olet heti joku outo ja epämääräinen hippi. Toinen toistaan mahtavampia paikkoja on, kun vain haahuilee jossain. Joku voisi tulla itse kertomaan miten se voi olla niin pelottavaa mennä jonnekin. Mahtava, rauhallinen ja turvallinen kaupunki missä voi mennä minne haluaa.

Jos jossain euroopan kaupungissa ängetään kaikki turistit samoille kaduille niin se on tallinnan vanha kaupunki, mutta on siinä hyväkin puolensa ei tarvitse loppuen lopuksi astua kuin sata metriä sivuun niin löytää jo jotain.
Esimerkkinä vaikkapa Frank, vanhan kaupungin portista sisään melkein heti vasemmalle Sauna -katua, kävelee ohi sen yhden hieromalaitoksen ja kadun päässä on Frank FRANK Bistro | HOME

_
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Itse en ole erityisen innostunut Tallinnasta, ainakaan siinä määrin, mitä tällä palstalla toisinaan saa lukea tai mitä esim. yksi ystäväni siellä aika usein käy perheineen tai ilman. Kiva paikka ja halpaa laatu olutta, mutta ihan rehellisesti voin myöntää jääväni mieluummin Helsinkiin. Päivän reissun hintaero kuroutuu kiinni laivalipun ja mahdollisen majoittumisen hinnassa. Laivalla matkustaminen edes sen kahden tunnin verran on tuskaa ja kun olen Virossa asunut, ei niistä rähjäkämpistäkään keskustan sivussa osaa mitään eksotiikkaa repiä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tuossa sampion teksissä on totta toinen puoli, hintaero ei loppuenlopuksi ole suuri mutta ei kannata unohtaa että lomallahan siellä ollaan, eri kulttuuri, eri ruokakulttuuri, eri eläintarhat, kylpylät jne. Kaikki toimii ja on siistiä. Suomessa jo kolmen tähden hotellit on noin 100€ yö kun me maksettiin just viidestä yöstä 180€ vanhan kaupungin muurille 100m jos se on jokin mittari.

Makuasioitahan nämä pitkälti on, itsellänikin moni kaveri sanoo ettei mene tallinnaan koska berliinissä hienommat joulutorit, mutta meidän porukalle berliinin matka lentoineen ja hotelleineen olisi kolme kertaa kalliimpi jollei jopa enemmän. Itse arvostan vielä Tallinnan ruokakulttuurin venäläisine perinteineen korkeammalle kuin saksalaisen mitä olen ihan riittämiin ihmetelly kun olen ajanut eurooppa ympäri autolla useammankin kerran.

Halpa bisse on huono syy mennä tallinnaan, sitä saa suomestakin jostain laitakaupungin räkälästä. Ruokakulttuuri on se mistä itse tykkään, siellä on jo selvästi kulttuuria syödä ulkona ja puhun nimenomaan paikallisista, se tuo ihan eri tavalla erilaisia ruokapubeja ja bistroja katukuvaan. Koska perheet syö paljon ulkona tarkoittaa myös että lapsetkin on huomioitu, monessa tyylikkäässä ja edullisessa bistrossa on jopa leikkihuoneet lapsille. Tätä arvostaa ja paljon, suomessa välillä et löydä edes lastenistuinta ja ne jotka panostaa on vain tylsimmät ketjuravintolat.
Tuolta kannattaa tsekata paikkoja, laittaa alueeksi Tallinna. Saa hiukan käsitystä mitä on tarjolla ja mihin hintaan.
Ravintolat

Linkki visitestonia
_
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Tuon ruokakulttuurin lisäksi nyt tietenkin joulutorit missä voi rauhassa juoda gluhweinit ja parikin kenekään sitä paheksumatta, sitten tietty käydään Kalev Spa:ssa polskuttelemassa ja eläintarhassakin, molemmat lajissaan monipuolisempia ja houkuttelevampia kuin helsingin vastaavat.
_

Kalev Spahan on ihan hirveä betonibunkkeri 50 m altaineen. Oletko nyt ihan varma? Viimsi Spa ja Tallinkin Spa ovat ihan kivoja tuohon käyttöön, mutta Kalev on kyllä ehtaa neukkulaa, johon on lisätty pari pientä poreallasta. Suihku- ja kaappitilat straight from the 80's ja saunat kulahtaneita. Noin viimeksi muutama viikko sitten puolipakolla siellä käyneenä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kalev Spahan on ihan hirveä betonibunkkeri 50 m altaineen.
Ehkä hain enemmän ajatusta siihen suuntaan että esim tuo Tallink Spa on selvästi suunnattu varttuneemmalle väelle, ei liukuja jne. Sitten taas Kalevissa on 15cm allas liukuineen missä vauvatkin/taaperot voi hyvin jo mennä ja sitten yllättävän isot liutkin teineille pieneen tilaan. Ja läheisyys tietty, on siinä muurin vieressä ja kävelee helposti kaikista keskustan hotelleista, ei siinä ihan ytimessä niin montaa spa:ta ole missä lapset hyvin huomioitu. Saa suositella jos tiedossa muita. Tallink ja Kalevi on tuttuja.

_
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Onko täällä Australiassa käyneitä? Kuvittelisin että pakko olla, koska niin suosittu kohde se nuorille aikuisille on. Vinkkejä tai varoituksia?

Melbourne ja Adelaide ovat itselle tuttuja paikkoja. Molemmat ovat todella mukavia kaupunkeja ja tekemistä löytyy ja kävellen pystyy ottamaan hyvin cityt haltuun. Melbournessa St Kildan alue ja varsinkin ranta on mukavaa aluetta ja siellä pystyy bongaamaan pingviinejä. Melbournesta kannattaa lähteä myös ajamaan Great Ocean Roadia, maisemat ovat mahtavia. Melbournesta etelään sijaitsee Phillip island jossa pystyy myös bongaamaan pingviinejä, jos niitä haluaa nähdä. Adelaideen pääsee Melbournesta edullisesti ja nopeasti (alle tunnissa) esim. Tiger Airilla tai jollain muulla halpisyhtiöllä, jos siellä haluaa käydä. Melbournessa kannattaa hankkia MYKI-kortti jolla pääsee matkustamaan niin bussilla, raitiovaunulla kuin paikallisjunalla/metrolla. Junalla/metrolla matkustaessa pitää muistaa leimata itsensä sisään portilla kuin poislähtiessä leimata itsensä ulos portilla (ainakin 2 vuotta sitten oli näin). Melbournessa sijaitsee Australialaisen jalkapallon pyhättö Melbourne Cricket Ground ja se on ihan mukava käyntikohde ja vähän reilun 100 000 katsojan kapasiteetillaan tekee vaikutuksen näihin suomalaisiin stadioneihin tottuneelle, samassa rakennuksessa sijaitsee myös Australian olympiamuseo.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Onko täällä Australiassa käyneitä? Kuvittelisin että pakko olla, koska niin suosittu kohde se nuorille aikuisille on. Vinkkejä tai varoituksia?

Melbournessa on ihan maailman parasta urheilua ja osa lajeista pyörii suosiolla kesällä, kuten jalkapallo, koska talvella on niin kova kilpailu muiden lajien puristuksessa.

Ruokakaupasta ei saa olutta. Se on ihmeellistä, kun paikallisen kookaupan, missä on ihan samanlaisia tuotteita kuin muuallakin, kiertää pariin kertaan ja ei vaan löydy. Ei löydy, kun ei vain ole. Vaan liquor storeja on tosin joka nurkassa eli ei se niin vaarallista ole.

Kaikkihan nuo ovat hienoja kaupunkeja ja samat urheilut on muissakin, mutta Melbournessa vähän paremmat fasiliteetit kuten tuossa jo mainittiinkin. Muutenkaan tekeminen ei todellakaan lopu.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tallinnahan on erinomainen paikka lähteä viettämään viikonloppua. 1 - 2 kertaa vuodessa tulee kavereiden kanssa käytyä rehellisellä poikien reissulla juomassa, syömässä ja bilettämässä. Matkalippujen hinnat säästää jo yhdellä kunnon ravintolaillallisella. Paljon siellä on hyviä ravintoloita mitä ei ole tullut kokeiltuakaan. Kohvik Moon on parina viime kertana toiminut erinomaisesti vaikkakin monen mukaan taso on laskenut. Ehkä ensi kerralla voisi kokeilla jotain tässäkin ketjussa suositeltua raflaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tuossa sampion teksissä on totta toinen puoli, hintaero ei loppuenlopuksi ole suuri mutta ei kannata unohtaa että lomallahan siellä ollaan, eri kulttuuri, eri ruokakulttuuri, eri eläintarhat, kylpylät jne.
Jep, ja mullahan tässä on sekin juttu, että kun en Helsingissä asustele, sinne on tästä melko läheltä ihan kiva mennä. Tallinna tuo siihen helppouteen ja vajaan tunnin matkaan odottelua satamassa ja laivalla kolmisen tuntia lisää. Ellei toki ole yöreissusta kyse, sellaiseen Tallinna on oikein kätevä ja edullinen kohde.

Itse arvostan vielä Tallinnan ruokakulttuurin venäläisine perinteineen korkeammalle kuin saksalaisen mitä olen ihan riittämiin ihmetelly kun olen ajanut eurooppa ympäri autolla useammankin kerran.
Berliinistä on huomattavasti vaikeampaa löytää saksalaista ruokaa kuin kaikkea muuta safkaa, mutta ymmärrän kyllä pointtisi. Niille kavereillesi kannattaa sanoa, että joulumarkkinoillekin kannattaa mennä jonnekin aidosti saksalaiseen kaupunkiin. Pääkaupungit harvemmin mitään kansakuntia pienoiskoossa ovat ja Berliinissä se ehkä vielä korostuu, se kun on poikkeuksellisesti köyhempää seutua kuin muu Saksa. Toisaalta juuri siksi se niin hieno mesta mun makuuni onkin.

Halpa bisse on huono syy mennä tallinnaan, sitä saa suomestakin jostain laitakaupungin räkälästä.
Juu, laatuoluita meinasinkin. Niiden hinta-laatusuhteeseen ei Helsinki tietenkään yllä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Voi olla, että pitää varata kunnon retkeilykengät mukaan, koska pitävät vettä, eivät ole liukkaat ja tukevat nilkkaa. Peruslenkkari on äkkiä aika onneton, kun poikkeaa vähänkin sivupoluille.

Palatakseni vielä tähän parin viikon takaiseen. Katselin Elixirä tuossa muutama päivä sitten ja pisti silmään kengistä puhuttaeessa heidän valinnat. Kreetan rotkovaellukselle missä aika kivikkoista polkua edessä olivat valinneet lenkkarit millä jumppailivatkin siellä aina välilläja sitten samassa ohjelmassa minuutin päästä samassa ohjelmassa suomen lapissa retkikengät ja korostettiin kuinka tukee nilkkaa jne.
MTV Katsomo

Tuossa ehkä vähän sitä mitä itse hain takaa, en välttämättä pakkaisi etelän retkille isoja ja kuumia retkikenkiä mukaan. Mutta tapauskohtaistahan se ja ne levadat nyt on märkiä luoliakin täynnä joten ehkä niihin on hyvä varautua. Itse olen euroopassa tuohon Laurin ja Elsen tyyliin patikoinut monellakin kesäretkellä alpeilla, madeiralla, pohjois-italiassa, kanarian gomerat jne niin en ole kyllä ikinä pakannut isoja retkikenkiä mukaan ja aina olen pärjännyt, kesä kuivaa sen pienen märänkin.
Ehkä vielä hyvä korostaa sitä että meneekö merkittyjä reittejä vai ei, jos menee tuollaisia merkittyjä reittejä niin sellaiset kinttupolutkin pääsee lenkkareilla, muut extrememmät camel boots -reitit sitten retkikengillä.

_
 

Sukee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Riikaan lähdössä ensi viikon perjantaina. Finnairin liput momondon kautta. Vain varausnro tullut Finskiltä ja sit jotain mainoksia auton vuokrauksista ja jotain spessupalveluja millon mistäkin. Mutta siis en ole lentänyt hiton pitkään aikaan taas ja tää oli eka kerta kun itse ostin liput. Pari kyssäriä olis;
-lippujen sijaan on vain tuo varausnro, sekö riittää johonkin pömpelille menoon passin kanssa ja sit saa kentällä tiketit?
-siinäkö kohdin vasta määritellään istumapaikka koneessa jos ei erillismaksusta määrittele sitä etukäteen netissä?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pari kyssäriä olis;
-lippujen sijaan on vain tuo varausnro, sekö riittää johonkin pömpelille menoon passin kanssa ja sit saa kentällä tiketit?
Jep, sukunimelläsi ja varausnumerolla voit tehdä check-inin netissä 30 tuntia ennen lähtöä tai sitten kentällä automaatista ennen lentoa. Istumapaikan voi valita tässä yhteydessä. Jos teet lähtöselvityksen netissä voit tilata boarding passin vaikka kännykkääsi jolloin et tarvitse mitään paperitulostetta. Tai sitten tulostat sen itse kotona tai viimeistään lentokentällä automaatista. Passi/henkkari tarkistetaan siellä lähtöportilla viimeistään.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Semmoista kyselisin, että paljonkohan mahtenee maksaa taksi Koh Changilta Battabangiin ja takaisin? Vaimo ei pysty bussilla matkustamaan, kun iskee paniikia päälle. Tämä tieto on hyvin tärkeä, sillä se ratkaisee aika pitkälti sen, matkaammeko Aasiaan vaiko Afrikkaan, vai jäämmekö kotiin kolaamaan nurmikkoa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Nauratti, kun luin uutisia suomalaisesta pikkujoulukaudesta, helvetti mikä sirkus. Monet haaveilevat pääsevänsä keskieurooppalaiselle joulutorille, ei se ole helppoa sielläkään, ja siksi laitan pienen varoituksen sanan.

Tokihan Saksassa on helpompaa, mutta tuolla Puolassa tehdään niin, että jouluglögimuki on pakko ostaa mukaan. Ei siinä missään lukenut tuommoista vaatimusta ja sitten yhtäkkiä tyttö sanoo, että hinta on muuten tämä, koska muki maksaa.

Taas valkoihoista vietiin ja tuo ei edes ole ihan täysin krääsämuki, mutta kun ei sitä tarvitse mihinkään. Ja se vie vähän joulun taikaa, kun siinä on jonkun firman nettiosoite.

Noin muuten myyjät kyllä käyttäytyivät hyvin ja vaihtorahaakin oli mikä ei ole Puolassa ollenkaan itsestäänselvyys.
 
Suosikkijoukkue
Ukrainan armeija, Pelsut, Kiekko-Espoo
Oletko @pernaveikko varma että kyse ei ollut panttimaksusta? Saksassa mukista peritään yleensä pantti ja sen saa takaisin kun palauttaa mukin.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Olisi sopiva lento tuohon maaliskuulle loppupuolelle Krabille ja kyselisin siis, että kannattaako sinne päin Thaimaata suunnistaa? Ja jos kannattaa, niin missä itse olette olleet ja viihtyikö; esim. Ko Lantalle aika pitkä matka eikä oikein jaksaisi autossa enää pitkän lennon jälkeen istuskella pitkästi.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Sä saat infota mua matsista, sillä oon menossa täsmälleen samaan matsiin tammikuussa (Sparta P- Pard.)..
Juu, pelissäkin kävimme, metrolla hallin eteen ja siitä lippuluukulle ja sisään. Peli sattui olemaan jonkinlainen perhematsi ja paljon lapsia paikalla, itse matsi vauhdikasta taitokiekkoa, jossa ei liiemmälti taklailtu. Kotijoukkue aika suvereeni, viimeinen tyhjiin. Halli hieno ja halpaa syötävää ja juotavaa, paikaltaan ei edes tarvinut nousta, kun möivät sitä olutta ihan paikalle saakka, kun vähän vinkkasi myyjättärälle. Kandee käydä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Oletko @pernaveikko varma että kyse ei ollut panttimaksusta? Saksassa mukista peritään yleensä pantti ja sen saa takaisin kun palauttaa mukin.

Saksassa toimitaan tuolla lailla peleissäkin. Olisikohan kyse ollut sitten pantista, ainahan se on mahdollista sekin ja kuulostaa kyllä järkevämmältä mitä se oli.

Wienin MM-kisoissa silloin ihan pienenä muistaa hyvin kuinka opiskelijabudjetilla liikkuvan kannatti katsoa niitä palautusautomaatteja. Niiden päällä oli aina iso kasa mukeja ja siinä kesti sen sekunnin, kun laittoi ne sinne ja sitten sai rahaa.
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olisi sopiva lento tuohon maaliskuulle loppupuolelle Krabille ja kyselisin siis, että kannattaako sinne päin Thaimaata suunnistaa? Ja jos kannattaa, niin missä itse olette olleet ja viihtyikö; esim. Ko Lantalle aika pitkä matka eikä oikein jaksaisi autossa enää pitkän lennon jälkeen istuskella pitkästi.
Ei ole Lantalle pitkä matka:) toinen silta valmistui joten enää on yksi lauttamatka. Lentokentältä vähän alle puolitoista tuntia. Itse ainakin olen vihtynyt Lantalla perkuleen hyvin! Maaliskuu muutenkin hyvää aikaa, turismi vähenee siellä ja säät pysyvät hyvinä aina huhtikuun loppuun asti.
Ootko majoitusta miettinyt ja paljonko makso lennot ja millä firmalla jos saa udella?
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Mitkä ovat nykyään New Yorkin hintalaatusuhteeltaan parhaat majoitusalueet, jos tarkoituksena on kymmenen päivän aikana kierrellä Manhattanin peruskohteet ja jaksamisen ja ehtimisen mukaan ainakin Brooklynia, mahdollisesti muitakin borougheja? Eli helpot yhteydet Manhattanille, sellainen alue missä uskaltaa öisinkin hyvillä mielin liikkua ja Manhattania halvempi hintataso kiinnostaa. Brooklynin jotkut alueet olivat suosiossa ainakin muutama vuosi sitten, joko siellä on hinnat karanneet käsistä? Löytyykö Queensin puolelta jotain spekseihin sopivaa?

Jos on ihan jostain tietystä hotellista hyviä kokemuksia, niin sekin totta kai kiinnostaa.
 

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mitkä ovat nykyään New Yorkin hintalaatusuhteeltaan parhaat majoitusalueet, jos tarkoituksena on kymmenen päivän aikana kierrellä Manhattanin peruskohteet ja jaksamisen ja ehtimisen mukaan ainakin Brooklynia, mahdollisesti muitakin borougheja? Eli helpot yhteydet Manhattanille, sellainen alue missä uskaltaa öisinkin hyvillä mielin liikkua ja Manhattania halvempi hintataso kiinnostaa. Brooklynin jotkut alueet olivat suosiossa ainakin muutama vuosi sitten, joko siellä on hinnat karanneet käsistä? Löytyykö Queensin puolelta jotain spekseihin sopivaa?

Jos on ihan jostain tietystä hotellista hyviä kokemuksia, niin sekin totta kai kiinnostaa.

Suosittelen kuitenkin Manhattania, sijainti on niin tärkeä hotellia varattaessa. Katsoppa Hotel 17. Tuolta sai huoneen 125€/yö. Siisti paikka, jaetut kylpyhuoneet, mutta niitä on riittävästi. Sijainti 17. kadulla, eli ns. riittävän ytimessä.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olisi sopiva lento tuohon maaliskuulle loppupuolelle Krabille ja kyselisin siis, että kannattaako sinne päin Thaimaata suunnistaa? Ja jos kannattaa, niin missä itse olette olleet ja viihtyikö; esim. Ko Lantalle aika pitkä matka eikä oikein jaksaisi autossa enää pitkän lennon jälkeen istuskella pitkästi.

Minä olin joku reilu 5 vuotta sitten Krabilla ja siellä Klong Muangin suunnalla ja pidin kyllä tosi paljon. Rauhallista, juuri sopivasti hyviä ravintoloita, n. viikko meni heittämällä ja olisi mennyt pidempäänkin. Itse ranta on ok, ei mikään paratiisiranta snorklaamiseen mutta muuten hyvä. Saarille ja snorklaamaan pääsi veneillä helposti, kävivät hakemassa ainakin silloin halvalla suoraan rannasta hotellin edestä. Ao Nangissa kävin kerran nopean visiitin mutta se oli tunnelmaltaan selkeästi epämieluisampi minulle, liikaa turistia ja kaupustelijoita. Pidin paikasta sen verran että nyt tammikuun puolessa välin on suunta taas tuonne n. viikoksi, toivottavasti ei ole vielä muuttunut liikaa, Googlen street viewillä kun katsoin niin jonkin verran on uutta rakennusta noussut. Siitä sitten katsastamaan juuri tuo Ko Lanta ja siellä sitten reilu viikko ennen siirtymistä Kuala Lumpuriin. Alustava matkasuunnitelma Singapore - Krabi - Ko Lanta - Kuala Lumpur - Singapore, ja n. 3,5 viikkoa reissussa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Olisi sopiva lento tuohon maaliskuulle loppupuolelle Krabille ja kyselisin siis, että kannattaako sinne päin Thaimaata suunnistaa? Ja jos kannattaa, niin missä itse olette olleet ja viihtyikö; esim. Ko Lantalle aika pitkä matka eikä oikein jaksaisi autossa enää pitkän lennon jälkeen istuskella pitkästi.
Krabi itsessään on aika noh, ei niin miellyttävää, enkä Ao Nangistakaan pitänyt, mutta tosiaan Koh Lantalla viihdyin, Phuketkin on järkevän matkan päässä.
Sitten Railay on toki mukava mutta ehkä liikaa turisteja pienessä paikassa ja hinnat nousseet, mutta silti siellä on vähän "Jamaica" tunnelmaa. Rastapäisiä Thaimaalaisia, seinäkiipeilyä ym. East Railay on halvempi, mutta ranta ei ole uintikelpoinen, pitää kävellä 10 min, toiselle rannalle.
Myös pikku saaret Lantan alapuolella ovat mukavia, Koh Mook, Koh Ngai, mutta nykyään noillekin tehdään jo pakettimatkoja.
Loikoiluun Koh Lanta on kyllä omiaan.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Barcelona nähty. Fudismatsissa yllätyin kuinka pieni se varsinainen faniporukka oli siellä toisessa päädyssä. Hyvin pitivät kuitenkin meteliä ja useamman kerran koko stadion lähti mukaan. Pari vihellyskonserttia kuulosti siltä kuin koko stadion viheltäisi samaan aikaan. Ihmiset näyttävät selvästi keskimääräistä avoimemmin tunteitaan tuolla kuin Suomessa, se on selvä.

Taksien saaminen oli kohtuu iisiä keskustan alueella ja La Ramblalta sekä sen ympäristöstä löytyy paljon hyviä ravintoloita sekä ostosmahdollisuudet pitkälti ovat myös keskittyneet sen ympärille. Vaatteita ostin itse muutaman paidan ja totesin että ei kannata mennä mihinkään merkkiliikkeisiin, koska isoimissa kaupoissa saa myös hyviä vaatteita, mutta puolet halvemmalla. H&M, Levis ja tämäntyyppisissä kaupoissa hinnat on ihan Suomen tasolla.

Ramblalta lähtee sivuille paljon pieniä kujia joita itse tykkäsin kovasti käppäillä. Kaikkia pieniä kivoja aukioita ja sen sellaista. La Pomassa saatiin reissun parasta ruokaa, joka löytyy Ramblan varrelta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös